Αϋπνία: 5 τροφές που πρέπει να αποφεύγετε για να μην μένετε ξύπνιοι το βράδυ

Έχετε δυσκολία στον ύπνο? Μπορεί να φταίει η διατροφή σας εάν αποκοιμηθείτε και ξυπνήσετε πολλές φορές κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Πολλοί από εμάς υποθέτουμε ότι ένα υπερδραστήριο μυαλό προκαλεί αϋπνία, αλλά αυτό μπορεί να μην ισχύει.

Γνωρίζατε ότι ορισμένες τροφές, εκτός από την προφανή ένοχη καφεΐνη, μπορούν να σας κρατήσουν μακριά από έναν ήρεμο ύπνο; Εδώ είναι πέντε ένοχοι που μπορεί να προκαλέσουν εγρήγορση τη νύχτα.

  1. Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά
    Πιθανότατα δεν γνωρίζατε ότι μια δίαιτα πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά, χαμηλή σε φυτικές ίνες, μπορεί να οδηγήσει σε ελαφρύτερο ύπνο. Θα ξυπνάς περισσότερο το βράδυ. Εάν τρώτε μεγάλες ποσότητες τροφής με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά, μπορεί να επηρεάσει τον βαθύτερο ύπνο σας καθώς και τη συνολική ποιότητα του ύπνου σας. Κάνοντας την εγρήγορση πιο δύσκολη κατά τη διάρκεια της ημέρας, αυτός ο ύπνος non-REM συμβαίνει νωρίτερα στον κύκλο του ύπνου σας.
  2. Τροφές πλούσιες σε καφεΐνη και σοκολάτα
    Η ζεστή σοκολάτα μπορεί να φαίνεται εξαιρετική επιλογή. Ωστόσο, περιέχει καφεΐνη, τον εχθρό του ύπνου.
  3. Επιδόρπια με ζάχαρη
    Οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες και η ζάχαρη μπορεί να προκαλέσουν άγχος και αϋπνία. Οι εθελοντές σε μια ερευνητική μελέτη που κατανάλωναν περισσότερη ζάχαρη πέρασαν λιγότερο χρόνο σε ύπνο, απαραίτητο για την επούλωση και τη λειτουργία του ανοσοποιητικού. Αυτό έγινε εμφανές σε αυτές τις ελεγχόμενες μελέτες. Οι άνθρωποι χρειάζονταν επίσης περισσότερο χρόνο για να αποκοιμηθούν και, μόλις κοιμήθηκαν, ήταν πιο ανήσυχοι και ξυπνούσαν συχνά κατά τη διάρκεια της νύχτας.
  4. Νυχτερινά σφηνάκια με αλκοόλ
    Μερικές φορές το αλκοόλ λαμβάνεται για να προκαλέσει υπνηλία. Από την άλλη, σύμφωνα με μελέτες, το αλκοόλ προκαλεί ανήσυχο ύπνο. Αυτό συμβαίνει επειδή τα ηρεμιστικά αποτελέσματα εξαφανίζονται μετά από λίγες ώρες. Μελέτες δείχνουν ότι μετά από τρεις νύχτες κατανάλωσης αλκοόλ πριν τον ύπνο, το σώμα γίνεται πιο ανθεκτικό στις επιδράσεις του ποτού που προκαλεί ύπνο.
  5. Πικάντικα τρόφιμα
    Τα εξαιρετικά όξινα τρόφιμα που μπορούν να προκαλέσουν καούρα είναι συνήθως αιτία διακοπής του ύπνου. Τα πικάντικα πιάτα, όπως αυτά που φτιάχνονται με προϊόντα ντομάτας, μπορεί επίσης να είναι ο ένοχος. Τα εσπεριδοειδή, τα μαριναρισμένα πιάτα, όπως οι ελιές και τα τουρσιά, και τα γαλακτοκομικά προϊόντα μπορεί να είναι η αιτία της καούρας σε μερικούς ανθρώπους, προκαλώντας έτσι αϋπνία.

Το άδειο στομάχι μπορεί να επιδεινώσει την αϋπνία. Ένα υγιεινό ελαφρύ σνακ, όπως μια μπανάνα με βούτυρο αμυγδάλου, ή φρούτα, όπως ακτινίδιο ή τάρτα κεράσια, μπορεί να σας βοηθήσει να αποκοιμηθείτε και να παραμείνετε κοιμισμένοι. Επίσης πιο υγιεινή γενικά, μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες, που σχετίζεται με βαθύτερο ύπνο, μπορεί να οδηγήσει σε λιγότερη εγρήγορση τη νύχτα.

photo: freepik

ΠΟΛΙΤΙΚΟΛΟΓΙΕΣ

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ

Κύρια Θέματα

ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΑΓΟΡΩΝ

Κάθε μέρα μαζί