Οι Φρουροί της Επανάστασης του Ιράν προειδοποίησαν ότι τα «τυφλά χτυπήματα» των ΗΠΑ στο Σιρίκ δεν επιλύουν το ζήτημα του ελέγχου του Ιράν στα Στενά του Ορμούζ .
Η δήλωση αυτή έγινε καθώς το Ιράν και οι ΗΠΑ συνέχισαν να ανταλλάσσουν επιθέσεις στον Κόλπο, κατηγορώντας η μία την άλλη ότι παραβίασε μια ενδιάμεση συμφωνία που υπεγράφη πριν από λιγότερο από δύο εβδομάδες για τον τερματισμό του τετράμηνου πόλεμού τους.
Το Ιράν ανακοίνωσε την Κυριακή ότι οι ναυτικές και αεροδιαστημικές του δυνάμεις πραγματοποίησαν κοινή επιχείρηση με πυραύλους και μη επανδρωμένα αεροσκάφη που στόχευαν αμερικανικές στρατιωτικές εγκαταστάσεις στο Κουβέιτ και το Μπαχρέιν και προειδοποίησε ότι περαιτέρω παραβιάσεις θα λάβουν «συντριπτική απάντηση». Νωρίτερα, ο αμερικανικός στρατός είχε δηλώσει ότι χτύπησε ξανά το Ιράν μετά την επίθεση ενός δεξαμενόπλοιου στο Στενό του Ορμούζ.
Ο Ντόναλντ Τραμπ με ανάρτησή του στο Truth Social το Σάββατο το βράδυ προειδοποίησε ότι το Ιράν «δεν θα υπάρχει πλέον» εάν η Τεχεράνη συνέχιζε να παραβιάζει την εκεχειρία. Η τελευταία απειλή του Τραμπ ήρθε μετά την έναρξη νέων επιθέσεων των ΗΠΑ το Σάββατο σε ιρανικές θέσεις πυραύλων και μη επανδρωμένων αεροσκαφών, καθώς και σε ραντάρ «για παραβίαση της συμφωνίας εκεχειρίας, ΞΑΝΑ».
In a post on Truth Social earlier tonight, President Trump once again threatens Iran if the ceasefire is violated.
— Stephen Anderson (@stephenreports) June 28, 2026
"There may come a point when we are no longer able to be reasonable…. If that happens, the Islamic Republic of Iran will no longer exist!"
Full post ⬇ pic.twitter.com/AHHFjAvJDT
Η Κεντρική Διοίκηση των ΗΠΑ δήλωσε ότι οι επιδρομές εξαπολύθηκαν «σε άμεση απάντηση στη συνεχιζόμενη ιρανική επιθετικότητα κατά της εμπορικής ναυτιλίας».
photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ – EPA-SIPA USA POOL









