Άρθρα

Ελληνική Αστυνομία: Απόφαση για χρήση καμερών σώματος στην Αθήνα σήμερα από τις 15.00

Η ανακοίνωση της ΕΛΑΣ:

«Εγκατάσταση και λειτουργία φορητών συστημάτων επιτήρησης του Π.Δ. 75/2020 από τη Διεύθυνση Αστυνομικών Επιχειρήσεων Αττικής και την Υποδιεύθυνση Ειδικών Επιχειρησιακών Δράσεων/Δ.Α.Α., κατά την υλοποίηση από στελέχη των Υπηρεσιών τους, του επιχειρησιακού σχεδιασμού της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής στο πλαίσιο δημόσιας υπαίθριας συνάθροισης στην Αθήνα, την 20/02/2024»

Ανακοινώνεται ότι με τις υπ’ αριθμ. 7512/3/516-α΄ και 7512/3/517 από 20/02/2024 Αποφάσεις του Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου Επιχειρήσεων & Διαχείρισης Κρίσεων του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας, αποφασίστηκε η εγκατάσταση και λειτουργία φορητών συστημάτων επιτήρησης του Π.Δ. 75/2020, από τη Διεύθυνση Αστυνομικών Επιχειρήσεων Αττικής (κάμερες χειρός) και την Υποδιεύθυνση Ειδικών Επιχειρησιακών Δράσεων/Δ.Α.Α. (κάμερες που εφαρμόζουν στο σώμα – bodyworncameras), κατά την υλοποίηση από στελέχη των Υπηρεσιών τους, του επιχειρησιακού σχεδιασμού της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής στο πλαίσιο δημόσιας υπαίθριας συνάθροισης, στην περιοχή της Αθήνας που περικλείεται από τις Λεωφόρους/οδούς: Αχαρνών, Μάγιερ, Λιοσίων, Κων. Παλαιολόγου, Ακομινάτου, Καρόλου, Πλατεία Καραϊσκάκη, Δεληγιώργη, Π. Τσαλδάρη, Σοφοκλέους, Αθηνάς, Πλατεία Μοναστηρακίου, Μητροπόλεως, Καπνικαρέας, Αδριανού, Ναυάρχου Νικοδήμου, Σουρή, Λ. Βασ. Αμαλίας, Λ. Βασ. Όλγας, Λ. Βασ. Κωνσταντίνου, Ηρώδου Αττικού, Κουμπάρη, Πλατεία Κολωνακίου, Σκουφά, Χαρ. Τρικούπη – Καλλιδρομίου – Σπ. Τρικούπη – Μετσόβου – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Ηπείρου – Αχαρνών, από την 15:00 ώρα της 20/02/2024 έως την 01:00 ώρα της 21/02/2024».

Σχετική ανάρτηση στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας υπάρχει στο: http://tinyurl.com/mue6esz3

(με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Επιστολή της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΣ προς τους Έλληνες του εξωτερικού για την επιστολική ψήφο

Για τη θεσμοθέτηση της επιστολικής ψήφου ενημέρωσε με επιστολή της τους Έλληνες που ζουν στο εξωτερικό η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών.

Στην επιστολή, που απέστειλαν η υπουργός και ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως και Θοδωρής Λιβάνιος αντίστοιχα, γίνεται αναφορά στην άρση όλων των νομικών περιορισμών στην άσκηση του εκλογικού δικαιώματος των Ελλήνων πολιτών από το εξωτερικό που ψηφίστηκε με ευρεία πλειοψηφία από την Βουλή το περασμένο καλοκαίρι.

«Αποδείξαμε, έτσι, για ακόμη μία φορά ότι οι δεσμοί που συνδέουν την μητέρα Πατρίδα με τους απόδημους Έλληνες είναι άρρηκτοι – και ότι θέλουμε να τους ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο», τονίζουν οι δύο υπουργοί.

Ολόκληρο το περιεχόμενο της επιστολής έχει ως εξής:

Αγαπητές και αγαπητοί συμπατριώτες μας ανά τον κόσμο,

Το περασμένο καλοκαίρι είχαμε τη μεγάλη χαρά και τιμή να σας ενημερώσουμε για την κατάργηση όλων των νομικών περιορισμών στην άσκηση του εκλογικού δικαιώματος των Ελλήνων πολιτών από το εξωτερικό (δηλαδή την κατάργηση των προϋποθέσεων προηγούμενης διαμονής και υποβολής φορολογικής δήλωσης στην Ελλάδα). Με αυξημένη πλειοψηφία 208 βουλευτών, η Βουλή των Ελλήνων έστειλε τότε ένα ηχηρό μήνυμα προς τον απανταχού Ελληνισμό. Ωστόσο, ορισμένα πρακτικά εμπόδια παρέμεναν. Πολίτες που κατοικούν μακριά από μεγάλα αστικά κέντρα, για παράδειγμα, χρειαζόταν να ταξιδέψουν προκειμένου να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα, δαπανώντας χρόνο και χρήματα.

Αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για εμάς να σας ενημερώσουμε ότι μόλις νομοθετήθηκε και το επόμενο σημαντικότατο βήμα από τη Βουλή των Ελλήνων: θεσμοθετήθηκε για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας μας η επιστολική ψήφος για τους εκλογείς εντός και εκτός επικρατείας σε ευρωεκλογές και εθνικά δημοψηφίσματα. Αποδείξαμε, έτσι, για ακόμη μία φορά ότι οι δεσμοί που συνδέουν την μητέρα Πατρίδα με τους απόδημους Έλληνες είναι άρρηκτοι – και ότι θέλουμε να τους ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο.

Το μέτρο αυτό θα ισχύσει ήδη από τις ερχόμενες ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου 2024. Θα μπορείτε να ασκήσετε το εκλογικό σας δικαίωμα από το σπίτι σας, οπουδήποτε στον κόσμο, με την εγγραφή σας στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Υπουργείου Εσωτερικών epistoliki.ypes.gov.gr, στην οποία μπορείτε να συνδεθείτε με κωδικούς TaxisNet ή, εναλλακτικά, με συνδυασμό των στοιχείων του εν ισχύι ελληνικού διαβατηρίου σας και του δελτίου αστυνομικής ταυτότητας ή του αριθμού δημοτολογίου σας, ή μέσω των προξενικών αρχών της Ελλάδας στο εξωτερικό, χωρίς καμία περαιτέρω προϋπόθεση. Για περαιτέρω πληροφορίες, παρακαλούμε δείτε τον σύνδεσμο www.ypes.gr/ekloges/ekloges-gia-to-europaiko-koinoboulio/epistoliki-psifos.

Με αυτή τη μεταρρύθμιση ενισχύουμε τα θεσμικά εργαλεία για την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στις εκλογές, ιδιαίτερα των συμπολιτών μας που βρίσκονται εκτός Ελλάδας. Πλέον θα μπορείτε να ασκείτε το βασικό αυτό συνταγματικό σας δικαίωμα με ευκολία, χωρίς προϋποθέσεις. Πενήντα χρόνια μετά την αποκατάσταση της Δημοκρατίας στη χώρα μας, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη προχωρά σε ένα μέτρο το οποίο διευρύνει και βαθαίνει τη Δημοκρατία μας.

Σας ζητούμε να μεταφέρετε το μήνυμα σε κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα στον τόπο όπου ζείτε και δραστηριοποιείστε για την ιστορική αυτή αλλαγή και ευκαιρία να συνδιαμορφώσουμε, όλοι μαζί, το παρόν και το μέλλον της χώρας μας.

Σας ευχαριστούμε προκαταβολικά.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/freepik

Συντάξεις Μαρτίου: Πότε πληρώνονται οι δικαιούχοι – Ημερομηνίες ανά Ταμείο

Λίγες μέρες απομένουν μόνο για την πληρωμή των συντάξεων Μαρτίου στους δικαιούχους συνταξιούχους, καθώς πολλοί εξ΄ αυτών θα δουν χρήματα στους λογαριασμούς τους από το απόγευμα της Παρασκευής 23 Φεβρουαρίου.


Το χρονοδιάγραμμα πληρωμών για τις συντάξεις έχει γίνει γνωστό, ενώ όπως πάντα, τα χρήματα θα είναι διαθέσιμα στους δικαιούχους συνταξιούχους μία εργάσιμη ημέρα νωρίτερα, μετά τις 17:00. Δηλαδή όσοι πληρώνονται Δευτέρα, πρόκειται να δουν τα χρήματα στους λογαριασμούς τους το απόγευμα της Παρασκευής.


Αναλυτικά το χρονοδιάγραμμα των πληρωμών
Οι πληρωμές των συντάξεων Μαρτίου για κάθε ταμείο:

Ο ΟΑΕΕ θα καταβάλλει τις συντάξεις τη Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2024. (Στους λογαριασμούς από 23/2 το απόγευμα)
Ο ΟΓΑ θα καταβάλλει τις συντάξεις τη Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2024. (Στους λογαριασμούς από 23/2 το απόγευμα)
Το ΕΤΑΑ (μη Μισθωτών) θα καταβάλλει τις συντάξεις τη Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2024. (Στους λογαριασμούς από 23/2 το απόγευμα)
Οι συντάξεις ΕΦΚΑ για όσους είναι συνταξιούχοι (Μισθωτοί & Μη Μισθωτοί) από 1.1.2017 και έπειτα (ν.4387/2016) θα καταβληθούν τη Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2024. (Στους λογαριασμούς από 23/2 το απόγευμα)
Οι Επικουρικές Συντάξεις του ιδιωτικού τομέα (μη μισθωτών και μισθωτών) θα καταβληθούν τη Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2024. (Στους λογαριασμούς από 23/2 το απόγευμα)
Οι πληρωμές των κύριων και των επικουρικών συντάξεων Μαρτίου 2024 του ΕΦΚΑ θα διενεργηθούν για τους μισθωτούς την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2024.

(με πληροφορίες από ethnos. gr / photo: intime)

Φρέσκος χυμός λεμονιού: Πόσο καιρό διατηρείται στο ψυγείο και πόσο στην κατάψυξη

O φρέσκος χυμός λεμονιού δεν μπορεί να συγκριθεί με τον συσκευασμένο. Το άρωμα και φυσικά η γεύση του είναι πιο έντονη κάνοντας το φαγητό πιο νόστιμο.


Ποια τα οφέλη του φυσικού χυμού λεμονιού


Ο χυμός λεμονιού περιέχει μεγάλο ποσοστό της βιταμίνης C: ένα λεμόνι (50 ml) μπορεί να καλύψει το 1/3 των καθημερινών μας αναγκών σε βιταμίνη C. Είναι ακόμα πλούσιος σε βιταμίνη Β, μέταλλα και ιχνοστοιχεία.

Πόσο διαρκεί ο φρεσκοστυμμένος χυμός λεμονιού;
Η ακριβής απάντηση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις συνθήκες αποθήκευσης – διατήρησής του στο ψυγείο.

Προκειμένου να μεγιστοποιήσετε τη διάρκεια ζωής του φρεσκοστυμμένου χυμού λεμονιού, βάλτε τον στο ψυγείο σε ένα γυάλινο ή πλαστικό βάζο που κλείνει καλά. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να τον διατηρήσετε για περίπου 2 έως 3 ημέρες.

Για να παρατείνετε περαιτέρω τη διάρκεια ζωής του χυμού λεμονιού, μπορείτε να τον καταψύξετε. Οι παγοκύστες είναι ο πλέον πρακτικός τρόπος καθώς κάθε φορά που θα θέλετε χυμό λεμονιού για το φαγητό σας θα έχετε στη διάθεσή σας έναν παγωμένο κύβο λεμονιού.


Πόσο διαρκεί ο φρεσκοστυμμένος χυμός λεμονιού στην κατάψυξη;
Εάν αποθηκευτεί σωστά, θα διατηρήσει την ποιότητά του για περίπου 3 έως 4 μήνες. Φυσικά και μπορεί να χρησιμοποιηθεί και πέρα από αυτό το χρονικό διάστημα, ωστόσο, θα δεν θα έχει τη γεύση και το έντονο άρωμα του φρέσκου λεμονιού.

Πόσο διαρκεί ο φρεσκοστυμμένος χυμός λεμονιού μετά την απόψυξη;
Ο φρεσκοστυμμένος χυμός λεμονιού που έχει αποψυχθεί μπορεί να διατηρηθεί για επιπλέον 2 έως 3 ημέρες στο ψυγείο πριν χρησιμοποιηθεί. Αντίθετα, αν χρησιμοποιήσατε κρύο νερό, θα πρέπει να τον αξιοποιήσετε άμεσα.

Πώς μπορείτε να καταλάβετε εάν ο φρέσκος χυμός λεμονιού δεν είναι κατάλληλος για χρήση;
Αν ο χυμός λεμονιού δεν έχει γεύση, είναι υπερβολικά αραιός ή αν εμφανιστεί μούχλα στην επιφάνεια, τότε απλά δεν τον χρησιμοποιείτε.

(με πληροφορίες από mothersblog. gr – stilltasty. com / photo: pixabay)

Sold Out στο γήπεδο της Φερεντσβάρος για την μάχη με τον Ολυμπιακό

Τι ανακοινώθηκε!

Ο Ολυμπιακός θα φιλοξενηθεί από τη Φερεντσβάρος στην Βουδαπέστη την ερχόμενη Πέμπτη (22/02, 22:00), στη ρεβάνς των δύο ομάδων για τα playoffs του Conference League.

Ο πρόεδρος του ουγγρικού συλλόγου ανακοίνωσε μέσω των social media πως στην «Groupama Arena» έχει γίνει ήδη sold out!

eurokinissi

Τιγράκι μαζί με κουταβάκι! Θα λιώσετε

freepik

freepik

Γάζα: Ο ΠΟΥ ολοκλήρωσε μια δεύτερη αποστολή εκκένωσης του νοσοκομείου Νάσερ εν μέσω βομβαρδισμών

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) ανακοίνωσε σήμερα ότι ολοκλήρωσε μια δεύτερη αποστολή εκκένωσης του νοσοκομείου Νάσερ της Γάζας απομακρύνοντας συνολικά 32 ασθενείς σε κρίσιμη κατάσταση, ανάμεσά τους και παιδιά, εν μέσω των συνεχιζόμενων εχθροπραξιών.

Όπως πρόσθεσε ο ΠΟΥ, συνεχίζονται οι προσπάθειες απομάκρυνσης των υπολοίπων.

“Ο ΠΟΥ εκφράζει φόβους για την ασφάλεια των ασθενών και των υγειονομικών εργαζόμενων στο νοσοκομείο και προειδοποιεί ότι περαιτέρω αναστάστωση στη σωτήρια φροντίδα για τους ασθενείς και τους τραυματίες θα οδηγήσει σε περισσότερους θανάτους”, ανέφερε ο διεθνής οργανισμός στο Χ.

Χθες, 14 ασθενείς απομακρύνθηκαν από το νοσοκομείο της Γάζας στο οποίο πραγματοποίησαν έφοδο ισραηλινά στρατεύματα, ενώ το Ισραήλ αρνείται ότι οι στρατιωτικές του επιχειρήσεις είχαν ως αποτέλεσμα να πάψει να λειτουργεί το νοσοκομείο.

Το νοσοκομείο Νάσερ είναι η τελευταία υγειονομική μονάδα που έγινε θέατρο εχθροπραξιών στη σύγκρουση μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς, που τώρα βρίσκεται στον πέμπτο μήνα της. Το Ισραήλ δήλωσε ότι η Χαμάς, η ισλαμιστική οργάνωση που διοικεί τη Γάζα από το 2007, χρησιμοποιεί νοσοκομεία για κάλυψη, κάτι που η ίδια αρνείται.

Ο πόλεμος πυροδοτήθηκε από την επίθεση της Χαμάς στο νότιο Ισραήλ στις 7 Οκτωβρίου, στην οποία σκοτώθηκαν 1.200 άνθρωποι και 253 απήχθησαν όμηροι, σύμφωνα με το Ισραήλ.

Το Ισραήλ, που ορκίστηκε να καταστρέψει τη Χαμάς, ανταπάντησε με αεροπορική και χερσαία επίθεση που σύμφωνα με την καταμέτρηση των αρχών στη Γάζα έχει στοιχίσει τη ζωή σε πάνω από 29.000 Παλαιστινίους ενώ περισσότεροι από 69.000 έχουν τραυματιστεί.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/photo EPA-EPA

Χατζηδάκης: Το έργο της διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές θα προχωρήσει «βρέξει-χιονίσει»

Το μήνυμα πως «το έργο της διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές μηχανές θα προχωρήσει «βρέξει - χιονίσει», έστειλε για μια ακόμη φορά ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, κατά την επίσκεψη του σε οπωροπωλείο στο Μαρούσι, όπου πραγματοποιήθηκε σε πραγματικό χρόνο η διασύνδεση των δυο συστημάτων από εξειδικευμένο τεχνικό εγκατάστασης.

Ο Κωστής Χατζηδάκης παρακολούθησε από κοντά την διαδικασία διασύνδεσης, η οποία κράτησε λίγα μόλις λεπτά και συνομίλησε με τους ιδιοκτήτες του οπωροπωλείου και τον τεχνικό εγκατάστασης.

Με την ολοκλήρωση της διασύνδεσης σε ένα κατάστημα, κάθε φορά που ένας πελάτης επιθυμεί να πληρώσει με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα, θα πρέπει προηγουμένως να έχει «χτυπηθεί» το αντίστοιχο ποσό στην ταμειακή προκειμένου στην συνέχεια να «ξεκλειδώσει» το POS για να προχωρήσει η συναλλαγή.

Ο Κωστής Χατζηδάκης τόνισε πως «πέραν από την συμβολή της διασύνδεσης των POS και των ταμειακών μηχανών στην αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, το έργο αυτό έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης ως ορόσημο, πράγμα που σημαίνει πως αν δεν προχωρήσει θα διακοπεί μέρος της χρηματοδότησης της χώρας μας από τις Βρυξέλλες. Κι αυτό πιστεύω ότι δεν το θέλει κανένας». Συμπλήρωσε δε πως «γι’ αυτό το λόγο έχουν προβλεφθεί αυστηρές κυρώσεις για τις επιχειρήσεις που υποχρεούνται να διασυνδεθούν, αλλά και για τους παρόχους των μηχανημάτων και των σχετικών υπηρεσιών», ενώ παράλληλα «καλύπτεται σημαντικό μέρος του κόστους της διασύνδεσης από ευρωπαϊκά κονδύλια. Μέσα στις επόμενες ημέρες πρόκειται να ανακοινωθεί και 4ος κύκλος χρηματοδότησης μέρους αγοράς POS και διασύνδεσής του με την ταμειακή», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τέλος, συμπλήρωσε πως «τις τελευταίες μέρες υπάρχει μεγάλη κινητικότητα στο κομμάτι της διασύνδεσης. Καλούμε, όπως έκανε σήμερα και αυτό εδώ το οπωροπωλείο, και τις υπόλοιπες επιχειρήσεις να το κάνουν. Είναι θετικό για την οικονομία, είναι θετικό για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, είναι θετικό για τη χώρα μας».

(με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi)

Ο κόσμος αλλάζει!! Ο Έλον Μασκ ανακοίνωσε το πρώτο «θαύμα» του brainchip, vid

Τι έχουν να πουν τώρα εκείνοι που με μένος τα έβγαζαν HOAX αυτά;;;

Το 2024 ξεκίνησε με…δυνατές ανακοινώσεις σε ό,τι αφορά τη διασύνδεση ανθρώπων και υπολογιστών!

«Ο πρώτος άνθρωπος ασθενής στον οποίο εμφυτεύθηκε ένα τσιπ εγκεφάλου από τη Neuralink φαίνεται να έχει αναρρώσει πλήρως και είναι σε θέση να ελέγχει ένα ποντίκι υπολογιστή χρησιμοποιώντας μόνο τις σκέψεις του», ανακοίνωσε αργά τη Δευτέρα ο ιδρυτής της startup Έλον Μασκ.


«Η πρόοδος είναι καλή και ο ασθενής φαίνεται να έχει αναρρώσει πλήρως, με νευρικές επιδράσεις που γνωρίζουμε».

Η είδηση κάνει ήδη τον γύρο του κόσμου και πολλοί είναι εκείνοι που…πανηγυρίζουν!

Το…«όραμα» του Μασκ για βελτίωση των ικανοτήτων των ανθρωπίνων σωμάτων αρχίζει να περνά από τη θεωρία στην πράξη, μαζί με πράγματα που μέχρι πρότινος θεωρούνταν «θεωρίες συνωμοσίας».

Είχε προηγηθεί η προ ημερών γνωστοποίηση της πρώτης επιτυχούς εμφύτευσης του brainchip της Neuralink σε άνθρωπο-εθελοντή, με τα…ελληνικά κανάλια να μιλούν για ένα «μεγάλο άλμα για την ανθρωπότητα»:

Τι έπεται;; Πλέον θα δούμε τις δυνατότητες των εγκεφαλικών τσιπ της Neuralink (αλλά και άλλων εταιρειών) να εξαπλώνονται και σύντομα θα αρχίσουν και οι πρώτες…διαφημίσεις, με «όχημα» τους ανθρώπους που θα έχουν θεραπευτεί από τυχόν αναπηρίες!!!

Εξάλλου ήδη θυμίζουμε πως ο Έλον Μασκ είχε αποκαλύψει πως γίνονται «ουρές» από εθελοντές που θέλουν να βάλουν το τσιπάκι στον εγκέφαλό τους:

freepik photo

Αλεξανδρούπολη: Κλειστά από το μεσημέρι τα τελωνεία Ορμενίου και Κήπων στον Έβρο

Κλειστά θα είναι σήμερα τα τελωνεία του Ορμενίου και των Κήπων στο πλαίσιο των αγροτικών κινητοποιήσεων που συνεχίζονται και στην Π.Ε. Έβρου.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Αγροτικού Συλλόγου Ορεστιάδας, Ηλία Αγγελακούδη ενισχύεται η παρουσία των αγροτικών μηχανημάτων στο τελωνείο του Ορμενίου όπου θα διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων από τις 15.00 αντί τις 12.00 όπως αρχικά είχε αποφασισθεί προκειμένου να συμμετάσχουν και οι επαγγελματίες της περιοχής.

Επίσης τις βραδινές ώρες θα διακόπτεται ανά διαστήματα η κυκλοφορία των φορτηγών στον κόμβο των Καστανιών. Στο τελωνείο των Κήπων από τις 13.00 θα διακοπεί η διέλευση των φορτηγών και στα δύο ρεύματα εισόδου και εξόδου από τη χώρα.

«Στέλνουμε ένα μήνυμα προς την κυβέρνηση ότι τα προβλήματα παραμένουν, είναι μεγάλα και δεν μπορούμε πλέον να τα κρύβουμε κάτω από το χαλί», δηλώνει ο πρόεδρος του Συλλόγου Αγροτών Αλεξανδρούπολης, Κώστας Αλεξανδρής.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi)

Πούτιν για θάνατο Ναβάλνι: Αβάσιμοι οι ισχυρισμοί περί νόβιτσοκ

Τι δήλωσε ο Ρώσος ηγέτης

Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν δεν παρακολούθησε το βίντεο της χήρας του αντιφρονούντα Αλεξέι Ναβάλνι, της Γιούλια, δήλωσε σήμερα ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ, χαρακτηρίζοντας “αβάσιμους” τους ισχυρισμούς της ότι ο σύζυγός της δηλητηριάστηκε με νευροπαραλητικό παράγοντα νόβιτσοκ.

Όταν ρωτήθηκε για την καταγγελία της Γιούλια Ναβάλναγια ότι ο Πούτιν σκότωσε τον σύζυγό της, ο Πεσκόφ αρνήθηκε να κάνει κάποιο σχόλιο λόγω της πρόσφατης χηρείας της.

Παρ’ όλα αυτά ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου σχολίασε ότι οι κατηγορίες, σύμφωνα με τις οποίες ο Πούτιν ευθύνεται για τον θάνατο του Ναβάλνι, είναι αβάσιμες και απεχθείς.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/photo EPA-REUTERS POOL

Θα καταγράφουν την ποσότητα των απορριμμάτων… Kάδοι με τσιπ στο Ηράκλειο

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ:

Τον Μάρτιο αναμένεται να ξεκινήσει η διαδικασία εγκατάστασης των 100 νέων υπογείων κάδων στις περιοχές Μπεντεβή, Κηπούπολης, Κνωσσού, πάρκου Ερυθραίας, Άγιου Κωνσταντίνου, Μασταμπά και Ατσαλένιου, του Δήμου Ηρακλείου.

Πρόκειται για υπόγειους κάδους χωρητικότητας ο καθένας όσο 2,5 συμβατικοί κάδοι απορριμμάτων, γεγονός που θα έχει ως αποτέλεσμα την ουσιαστική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, την αισθητική αναβάθμιση των σημείων αλλά και τον εξορθολογισμό των δρομολογίων των απορριμματοφόρων. Τα σημεία τοποθέτησης, όπως δήλωσε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Καθαριότητας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νίκος Γιαλιτάκης έχουν χωροθετηθεί και το επόμενο βήμα είναι, σε συνεννόηση με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας, να προχωρήσει η απαιτούμενη εκσκαφή σε βάθος 2 μέτρων για την εγκατάστασή τους.

Το έργο εντάσσεται στο Σχέδιο Ολοκληρωμένης Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Ηρακλείου ενώ, σε δεύτερο χρόνο, η Δημοτική Αρχή σκοπεύει να επαναφέρει το ζήτημα για την εγκατάσταση υπογειοποιημένων κάδων και σε περιοχές εντός των τειχών, σε συνεργασία με την Αρχαιολογική Υπηρεσία.

Παράλληλα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Δήμου, προχωρά και το έργο της προμήθειας και των υπηρεσιών τηλεματικού εξοπλισμού καθώς και της μονάδας του συστήματος ζύγισης και RFIG tags για την διαχείριση και την καταγραφή των δεδομένων, ένα σύστημα ζυγιστικών μηχανών και μικρών τσιπ που αποτελούνται από ένα ολοκληρωμένο κύκλωμα με μνήμη αποθήκευσης δεδομένων. Τα τσιπς θα εγκατασταθούν στους κάδους και τα οχήματα του στόλου, ανταλλάσσοντας σημαντικές πληροφορίες όπως για παράδειγμα την ποσότητα των απορριμμάτων ανά κάδο. Η χρήση των RFIG tags και των ζυγιστικών μηχανών στα οχήματα θα συμβάλει στον εξορθολογισμό των δρομολογίων και της κατανομής των κάδων ανά περιοχή.

Το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου ενέκρινε κατά τη συνεδρίαση της 19ης Φεβρουαρίου τον ορισμό της Επιτροπής Παρακολούθησης και Παραλαβής του έργου, το οποίο έχει προϋπολογισμό 1.900.000 ευρώ και χρόνο ολοκλήρωσης 18 μήνες από την έναρξη.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Δεν θα πιστεύετε στα μάτια σας! Στην αρχή μοιάζουν μουντζούρες αλλά μετά… (video)

Κάνει τους τοίχους να "ζωντανεύουν"

Δείτε το εντυπωσιακό video:

(photo: pixabay)

Σπάνιο πλάσμα με «κόκκινο σταυρό» στο σώμα του! Τι ανακάλυψαν επιστήμονες

Με κόκκινη κοιλιά, παρόμοια με τον Σταυρό του Αγίου Γεωργίου όταν παρατηρείται από πάνω

Ανακαλύφθηκε ένα νέο είδος μέδουσας με έναν ασυνήθιστο κόκκινο σταυρό στο «σώμα» της!!!

Το εν λόγω είδος είναι τόσο σπάνιο που έχει παρατηρηθεί μόνο δύο φορές.

Έχει διάμετρο 10 εκατοστά με κόκκινη κοιλιά, παρόμοια με τον Σταυρό του Αγίου Γεωργίου όταν παρατηρείται από πάνω, όπως σχολιάζεται.

Το όνομά της είναι Santjordia pagesi και συνιστά πλέον ένα νέο είδος μέδουσας, σε σχήμα ομπρέλας με μικρότερο κορμό.

Η μέδουσα, η οποία ονομάζεται και Μέδουσα του Σταυρού του Αγίου Γεωργίου, μπορεί να βρεθεί μόνο στην καλντέρα Sumisu στα νησιά Ogasawara, νότια του Τόκιο.

Δείτε ΕΔΩ πώς μοιάζει!

photo freepik

Όταν χιονίζει στην Ιαπωνία τα πάντα μοιάζουν μαγικά, vid

Δείτε:

freepik photo

Αυτός ορίστηκε να σφυρίξει το Φερεντσβάρος-Ολυμπιακός

Εκ των κορυφαίων

Ένας εκ τω κορυφαίων διαιτητών της Ευρώπης ορίστηκε στον επαναληπτικό Φερεντσβάρος-Ολυμπιακός για τα playoffs του Conference League την Πέμπτη (22:00).

Πρόκειται για τον Γάλλο Κλεμάν Τουρπέν, που το 2022 είχε διευθύνει τον τελικό του Champions League ανάμεσα σε Ρεάλ και Λίβερπουλ, ενώ το 2021 αυτόν του Europa League ανάμεσα σε Βιγιαρεάλ και Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ.

eurokinissi

Όμορφη τέχνη με εκπληκτικό αποτέλεσμα, vid

Δείτε:

freepik

ΑΑΔΕ – myDATA: Σε λειτουργία από σήμερα νέες εκδόσεις για το myDATA και το timologio

  Τις νέες εκδόσεις v1.0.8 του myDATA και v1.5.0 για το timologio θέτει σε λειτουργία από σήμερα Τρίτη 20/02/2024 η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, για την προσαρμογή των τεχνικών προδιαγραφών της πλατφόρμας στις σχετικές επικαιροποιήσεις της απόφασης Α. 1138/2020.

Οι προσθήκες στις νέες εκδόσεις είναι αποτέλεσμα της διαρκούς συνεργασίας της ΑΑΔΕ με τους φορείς της αγοράς, με σκοπό τη συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών μας.

   Ειδικότερα, με τη νέα έκδοση v1.0.8 του myDATA:

   * ενεργοποιούνται οι διαδικασίες διασύνδεσης ταμειακών συστημάτων με τα POS,

   * διατίθενται νέα παραστατικά, όπως Δελτίο Αποστολής, Δελτίο Παραγγελίας Εστίασης, Απόδειξη Είσπραξης και Απόδειξη Επιστροφής POS με επιλογή ένδειξης «Εισπράξεις Τρίτων»,

   * εξυπηρετείται η διαδικασία προσυμπλήρωσης και υποβολής της Δήλωσης ΦΠΑ με τον κανόνα εσόδων – εξόδων, με την υλοποίηση της νέας μεθόδου RequestVatInfo,

   * παρέχεται η δυνατότητα πιλοτικής διαβίβασης παραστατικών διακίνησης,

   * υλοποιείται νέα μέθοδος διαβίβασης πληρωμών στις συναλλαγές POS για ετεροχρονισμένες συναλλαγές και νέα μέθοδος διαβίβασης παραστατικών υπό έκδοση για τις περιπτώσεις που δεν ολοκληρώνεται η έκδοση του παραστατικού,

   * εισάγεται η δυνατότητα διαβίβασης παράλειψης και απόκλισης από τον Λήπτη για παραστατικά που δεν διαβίβασε ή διαβίβασε με απόκλιση ο Εκδότης,

   * διατίθενται νέοι συνδυασμοί χαρακτηρισμών εξόδων για τη διευκόλυνση των επιχειρήσεων στον χαρακτηρισμό εξόδων.

   Περαιτέρω, με τη νέα έκδοση v1.5.0 για το timologio παρέχονται λύσεις για την ψηφιακή παρακολούθηση διακίνησης αγαθών, και ειδικότερα:

   * δύνανται να εκδοθούν Παραστατικά Διακίνησης «Μη Συσχετιζόμενα», καθώς και Παραστατικά «Μικτών Τύπων» που φέρουν θέση και Δελτίων Διακίνησης, καθώς και να ορισθούν λοιπές συσχετιζόμενες οντότητες κατά την έκδοση παραστατικού (π.χ. μεταφορέας),

   * εμπλουτίζονται οι εγγραφές σχετικά με τον σκοπό διακίνησης και τις Μονάδες Μέτρησης Ποσότητας,

   * παρέχεται η δυνατότητα καταχώρησης Taric Code για τα προϊόντα,

   * προστίθενται νέοι συνδυασμοί χαρακτηρισμών σε συμφωνία με την τελευταία έκδοση 1.0.8 του myDATA,

   * εισάγεται σελίδα στατιστικών (dashboards) ανά μήνα – έτος.

   Κατάλληλα έχει προσαρμοστεί και η Εφαρμογή Ηλεκτρονικών Βιβλίων – Bookkeeper προκειμένου να συλλειτουργήσει εύρυθμα με τη νέα έκδοση του myDATA και να ενσωματώσει τους νέους συνδυασμούς χαρακτηρισμών.

   Οι εφαρμογές myDATA, timologio & Ηλεκτρονικά Βιβλία- Bookkeeper βρίσκονται εκτός λειτουργίας σήμερα 20/02, και ώρες 9.30-12.30, λόγω αναβάθμισης.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: freepik)

Πού ετοιμάζουν παρατηρητήριο για την 24ωρη παρακολούθηση των “επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής”

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ:

Περιβαλλοντικό Παρατηρητήριο από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για την 24ωρη παρακολούθηση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής

Στη συγκρότηση Περιβαλλοντικού Παρατηρητηρίου προχωρά η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, διαμορφώνοντας τις προϋποθέσεις για την οργανωμένη και ολοκληρωμένη παρακολούθηση των περιβαλλοντικών συνθηκών και των κλιματικών μεταβολών.

Το Περιβαλλοντικό Παρατηρητήριο αποτελεί σημαντικό επιχειρησιακό μηχανισμό, που εξασφαλίζει τον έλεγχο σε συνεχή, 24ωρη βάση των περιβαλλοντικών παραμέτρων και των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, μέσω της συστηματικής καταγραφής των διακυμάνσεων των τιμών τους σε υδάτινους πόρους και στην ατμόσφαιρα.

Όπως τόνισε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, “το περιβάλλον είναι απόλυτη προτεραιότητα της διοίκησης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Γι’ αυτό το λόγο έχουμε όλα αυτά τα χρόνια αναλάβει σειρά πρωτοβουλιών, δράσεων και έργων προστασίας του περιβάλλοντος, αλλά και ανάδειξης των φυσικών πόρων της περιοχής μας, που αποτελούν συγκριτικό πλεονέκτημά της. Με τη συγκρότηση του Περιβαλλοντικού Παρατηρητηρίου αποκτούμε ένα ακόμα σημαντικό εργαλείο, που θα μας επιτρέψει αφενός να έχουμε την πραγματική εικόνα των περιβαλλοντικών αναγκών, αφετέρου να σχεδιάσουμε και να ιεραρχήσουμε τις δράσεις μας για τη θωράκιση του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος. Όπως τόνισα και στη Διεθνή Διάσκεψη του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή, δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο. Ο ρόλος όλων μας είναι κομβικός στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και πρέπει να ενισχυθεί άμεσα, ακόμα περισσότερο με τα απαραίτητα εργαλεία. Κι ένα από αυτά τα εργαλεία είναι το Περιβαλλοντικό Παρατηρητήριο, που αφορά σε όλη την Κεντρική Μακεδονία. Με κάθε έργο, με κάθε δράση που υλοποιούμε, ερχόμαστε πιο κοντά στο στόχο μας: την Κεντρική Μακεδονία του 2030, μια Περιφέρεια σύγχρονη, έξυπνη, πράσινη και ανθρώπινη. Χτίζουμε την ‘Πράσινη Μακεδονία’, με νέα αντιπλημμυρικά έργα, με περισσότερα πάρκα και χώρους πρασίνου, με την ενεργειακή αναβάθμιση δημοσίων κτιρίων, με νέα ηλεκτροκίνητα οχήματα και αντιρρυπαντικά απορριμματοφόρα, με νέο δίκτυο παρακολούθησης των ρύπων, με ουσιαστική επένδυση στην κυκλική οικονομία”.

Ήδη έχει ξεκινήσει η προετοιμασία για τη μόνιμη εγκατάσταση κατά το αμέσως επόμενο διάστημα εκατοντάδων αισθητήρων και μετρητικών συστημάτων σε όλη την Κεντρική Μακεδονία. Συγκεκριμένα, στη γεωγραφική έκταση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας θα τοποθετηθούν:

-Είκοσι έξι μετεωρολογικοί σταθμοί σε δημόσια κτίρια και πάρκα.

-Είκοσι τηλεμετρικά συστήματα καταγραφής των μεταβολών της στάθμης των υδάτων σε γέφυρες πάνω από ποταμούς ή χειμάρρους.

-Πέντε παλιρροιογράφοι σε λιμενοβραχίονες.

-Εβδομήντα συστήματα επιτήρησης φρεατίων όμβριων υδάτων και υποδομών διευθέτησης υδατικών όγκων.

-Πέντε τηλεμετρικά συστήματα μέτρησης της ποιότητας των υδάτων σε περιοχές που είναι αποδέκτες εξόδων βιολογικών καθαρισμών.

Εκτός από τις μετρήσεις σε πραγματικό χρόνο, ο μηχανισμός του Περιβαλλοντικού Παρατηρητηρίου θα αξιοποιεί τα δεδομένα του Παρατηρητηρίου Ολοκληρωμένης Διαχείρισης της Παράκτιας Ζώνης και των αναβαθμισμένων Σταθμών Μέτρησης των Αέριων Ρύπων στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, ενώ θα παρέχει τη δυνατότητα ψηφιοποίησης και γεωχωρικής απεικόνισής τους.

Στόχος αυτής της τομής που επιχειρεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αναφορικά με την παρακολούθηση των κλιματικών και περιβαλλοντικών δεικτών είναι η αξιολόγηση συγκεκριμένων μέτρων και δράσεων για την πρόληψη καθώς και για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής.

Στο πλαίσιο αυτό οι νέες επικαιροποιημένες βάσεις δεδομένων, τις οποίες θα παρέχει το Περιβαλλοντικό Παρατηρητήριο, θα αποτελέσουν πολύτιμα εργαλεία για την Πολιτική Προστασία και για το σύνολο σχεδόν των υπηρεσιών της Περιφέρειας καθώς επίσης και για τον σχεδιασμό και την κατασκευή τεχνικών υποδομών από τους Δήμους. Ο διαρκής έλεγχος των παραμέτρων, εξάλλου, θα επιτρέπει την άμεση επέμβαση σε περιστατικά περιβαλλοντικής ρύπανσης και την έγκαιρη ενημέρωση των πολιτών για επικίνδυνα φυσικά φαινόμενα.

“Το Περιβαλλοντικό Παρατηρητήριο αποτελεί την ολοκληρωμένη απάντηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στην ανάγκη συστηματικής και ολοκληρωμένης παρακολούθησης των αλλαγών στο κλίμα, των επιδράσεών τους στην καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των πολιτών, στη διαθεσιμότητα των φυσικών πόρων και στο περιβάλλον. Περιγράφεται στον Περιφερειακό Σχεδιασμό για την Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή και το κάνουμε πραγματικότητα. Είχαν προηγηθεί η συγκρότηση του Παρατηρητηρίου Ολοκληρωμένης Διαχείρισης της Παράκτιας Ζώνης και η αναβάθμιση των επτά Σταθμών Μέτρησης των Αέριων Ρύπων στη Θεσσαλονίκη σε συνδυασμό με τη λειτουργία δύο νέων. Τώρα κάνουμε το επόμενο μεγάλο βήμα, θέτοντας σε συστηματικό περιβαλλοντικό έλεγχο -για πρώτη φορά σε τέτοια έκταση- το σύνολο της Κεντρικής Μακεδονίας. Προχωρήσαμε με γρήγορα βήματα τις διαδικασίες και ο ανάδοχος έχει αναλάβει από τις αρχές του χρόνου. Η αποτύπωση της πληρέστερης εικόνας που είχαμε ποτέ μάς ενδιαφέρει να είναι διαθέσιμη στον μεγαλύτερο δυνατό αριθμό φορέων και να αξιοποιηθεί στην ευρεία γκάμα που μπορεί να είναι χρήσιμη -από τον σχεδιασμό μιας πολιτικής, την αξιολόγηση μιας δράσης και την κατασκευή έργων με σύγχρονες προδιαγραφές ανθεκτικότητας έως τον έγκαιρο εντοπισμό και την άμεση επέμβαση λόγου χάριν σε ένα περιστατικό ρύπανσης ενός ποταμού. Το Περιβαλλοντικό Παρατηρητήριο μάς επιτρέπει σήμερα να σχεδιάσουμε το βιώσιμο μέλλον της Κεντρικής Μακεδονίας”, υπογράμμισε ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Κώστας Γιουτίκας.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Βορίδης: Να χειριζόμαστε τον προϋπολογισμό με φειδώ γιατί δεν ξέρουμε τι θα μας βρει

Αναλυτικές απαντήσεις για το αγροτικό ζήτημα έδωσε, σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ, ο υπουργός Επικρατείας Μάκης Βορίδης,

με πρώτο ερώτημα αν πρόκειται να γίνει συνάντηση του ιδίου με τους εκπροσώπους των αγροτών (με δεδομένο ότι ο πρωθυπουργός μεταβαίνει στην Ινδία). «Δεν υπάρχει κάτι κανονισμένο […] δεν ξέρω πώς θα εξελιχθούν οι κουβέντες», απάντησε.

Για τους αγρότες της Θεσσαλίας «ο πρωθυπουργός έχει δεσμευθεί ότι θα υπάρξει ειδική συνάντηση», ήταν η πρώτη επισήμανσή του, ενώ αναφέρθηκε διεξοδικά εν συνεχεία στα αιτήματα αλλά και ποια ήταν η κυβερνητική απάντηση σε αυτά. Συγκεκριμένα, «για την ενέργεια έχουμε πολύ σημαντική μείωση, της τάξης του 40%, δεν μπορεί να γίνει κάτι καλύτερο».

Ενώ για το αγροτικό πετρέλαιο, «ο πρωθυπουργός είπε τρία πράγματα: Πρώτον, δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή δημοσιονομικά περιθώρια για να δοθεί κάτι περισσότερο από τα 83 εκατ. που δόθηκαν, άρα δεν υπάρχει πλαίσιο συζήτησης για αυτό. Δεύτερον, το 50% των 83 εκατ. θα δοθεί προκαταβολικά, για αυτό κατατίθεται ήδη νομοθετική ρύθμιση, προκειμένου να υπάρξει ο μηχανισμός για αυτήν την προκαταβολή. Και, τρίτον, επίσης πολύ σημαντικό, ότι ανοίγει η συζήτηση για ένα μόνιμο μηχανισμό για το ζήτημα του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο. Δεσμεύτηκε δε, ότι η επιστροφή του ειδικού φόρου κατανάλωσης θα δοθεί και του χρόνου».

Επίσης, «ο πρωθυπουργός άφησε ένα παράθυρο ανοιχτό τον Ιούνιο, ανάλογα με την εκτέλεση του προϋπολογισμού και τις δημοσιονομικές δυνατότητες που θα υπάρχουν, για να εξετάσουμε κάτι περισσότερο. Έχοντας πει αυτά δεν υπάρχει κάτι περισσότερο που μπορεί να γίνει σε αυτό το κομμάτι», διεμήνυσε ο υπουργός Επικρατείας.

Ενώ επεσήμανε ταυτοχρόνως ότι «στον προϋπολογισμό δεν ήταν εγγεγραμμένα τα 83 εκατ., μπήκαν γιατί θέλησε ο πρωθυπουργός να μπουν. Ελήφθησαν από το αποθεματικό στον προϋπολογισμό, το οποίο δεν είναι ατελείωτο. Ειδικά στο ξεκίνημα του χρόνου πρέπει να το χειριζόμαστε με φειδώ, γιατί δεν ξέρουμε τι θα μας βρει». Έφερε, μάλιστα, στο σημείο αυτό, το παράδειγμα της καταστροφής του Daniel, που «μας κόστισε μέχρι στιγμής 400 εκατ. Αν είχαμε εξαντλήσει το αποθεματικό μας τον πρώτο μήνα του χρόνου, τι θα κάναμε;», διερωτήθηκε.

Κατά συνέπεια, η κυβέρνηση δεν μπορεί να δώσει 160 εκατ., όπως ζητούν οι αγρότες. Ενώ σε κάθε περίπτωση, ο μηχανισμός για το αγροτικό πετρέλαιο «θα είναι αξιόπιστος, δεν θα δίδονται ψευδή στοιχεία και δεν θα υπάρξει λαθρεμπορία», διαβεβαίωσε.

Μεγάλο μέρος της συνέντευξης ήταν εστιασμένο στην Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ), θέμα το οποίο εν πολλοίς εξηγεί και τις τωρινές κινητοποιήσεις, ανέφερε ο Μ. Βορίδης και προσέθεσε: «Όταν θα ξεκινήσει η διαπραγμάτευση που θα κάνει ο πρωθυπουργός για την αναθεώρηση της ΚΑΠ, μαζί με το Παρίσι, το Βερολίνο, τις Βρυξέλλες, θέλουμε να είναι και η Αθήνα. Αυτό είναι ένα επιχείρημα στη διαπραγμάτευση που έχουμε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Αν και το μεγάλο πρόβλημα στη διαπραγμάτευση, δεν ήταν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ούτε οι κυβερνήσεις […] Το μεγάλο ζήτημα ήταν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όπου είναι πλειοψηφία οι δυνάμεις των Σοσιαλιστών, της Αριστεράς και των Οικολόγων, και αυτοί είναι που πίεζαν για πολύ πιο γρήγορη και απαιτητική μετάβαση στη λεγόμενη “πράσινη” γεωργία».

Αντιθέτως, συνέχισε, «στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα λέγαμε ότι είμαστε σύμφωνοι αλλά αυτό πρέπει να γίνει με λελογισμένο τρόπο και ηπιότερο ρυθμό. Η πιο περιορισμένη χρήση μέσων φυτοπροστασίας, λιπασμάτων, νερού σε κάποιες περιπτώσεις, αυτό που λέγεται “πράσινη” γεωργία, αυξάνει θεαματικά το κόστος».

Και έκλεισε τη συγκεκριμένη απάντηση, τονίζοντας ότι όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης εμφανίζονται «πολύ υποστηρικτικά στα αιτήματα των αγροτών». Όταν, όμως, ανοίξει η συζήτηση για την ΚΑΠ, ο Μ. Βορίδης ζήτησε να «μην επιμένουν στις απαιτητικές περιβαλλοντικές πολιτικές. Δεν μπορεί (να είναι) και με τον χωροφύλαξ και με τον αστυφύλαξ…».

Κληθείς να πάρει θέση σε όσα συμβαίνουν στον ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, αλλά και αν η κυβέρνηση επωφελείται από το γεγονός ότι δεν υπάρχει αντιπολίτευση, ο Μ. Βορίδης ήταν κατηγορηματικός: «Εμείς έχουμε καθημερινά στο μυαλό μας τα προβλήματα, η μεγάλη μας αντιπολίτευση είναι τα προβλήματα. Η μεγάλη μας αγωνία είναι τα προβλήματα και αυτά είναι που δεν επιτρέπουν καμία, μα καμία έκφραση οιασδήποτε μορφής αλαζονείας, υπεροψίας σε σχέση με τη διαχείριση των προβλημάτων».

Ωστόσο, για τον Στέφανο Κασσελάκη παρατήρησε: «Μου προξενεί εντύπωση το εξής: Είμαι πρόεδρος κόμματος και ρωτώ, θέλετε να είμαι αριστερός ή κεντροαριστερός; Ό,τι του πούμε θα είναι; Ο ίδιος δεν θέλει να είναι κάτι;», αναρωτήθηκε.

(ΑΠΕΜΠΕ – φωτο:eurokinissi)