Άρθρα

«Δαιμονισμένη» γυναίκα;;; Τον γύρο του κόσμου κάνει το τρομακτικό αυτό ΒΙΝΤΕΟ

Προσοχή σκληρές εικόνες
https://twitter.com/i/status/1759948628884439319

photo freepik

Οδηγείς μηχανάκι ή ποδήλατο; Το ΒΙΝΤΕΟ-τεστ που θα σε κάνει να αναθεωρήσεις πολλά

Σχετικά με τα λεφτά που μπορεί να ρίξει κάποιος στην ασφάλειά του, η οποία ως επί το πλείστον περνά από το κράνος:

freepik photo

Σαλβίνι για θάνατο Ναβάλνι: «Πώς μπορώ να κρίνω όσα συνέβησαν στην άλλη άκρη του πλανήτη;»

Αίσθηση προκάλεσε στην Ιταλία ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και γραμματέας της Λέγκα, Ματέο Σαλβίνι,

με δηλώσεις του για τον θάνατο του Αλεξέι Ναβάλνι. “Καταλαβαίνω τη θέση της συζύγου του Ναβάλνι, αλλά το άπλετο φως στην υπόθεση, το ρίχνουν οι δικαστές και οι γιατροί”, δήλωσε ο Ματέο Σαλβίνι.

Πιο συγκεκριμένα, ο Σαλβίνι υπογράμμισε: “Δύσκολα μαθαίνω τα όσα συμβαίνουν στην Ιταλία, πώς μπορώ να κρίνω τα όσα συνέβησαν στην άλλη άκρη του πλανήτη; Καταλαβαίνω τη θέση της συζύγου του Ναβάλνι, πρέπει να πέσει άπλετο φως στην υπόθεση. Αλλά αυτή είναι αρμοδιότητα των δικαστών, των γιατρών, όχι δική μας”.

Οι δηλώσεις αυτές έγιναν μετά τη χθεσινή λαμπαδηφορία που οργανώθηκε στο δημαρχιακό μέγαρο της Ρώμης, με αίτημα την άμεση εξιχνίαση των αιτιών του θανάτου του Ρώσου αντιφρονούντα. Στην κινητοποίηση συμμετείχαν όλα τα ιταλικά κόμματα, αλλά οι εκπρόσωποι της Λέγκα αμφισβητήθηκαν από μέρος των πολιτών που έδωσαν το “παρών”, οι οποίοι κατηγόρησαν το κόμμα του Σαλβίνι για μεροληπτική, φιλορωσική στάση.

Από τη μεριά του, ο Ιταλός υπουργός Εξωτερικών και αρχηγός του κόμματος Φόρτσα Ιταλία, Αντόνιο Ταγιάνι, δήλωσε: “Οι συνθήκες κράτησης του Ναβάλνι ήταν ασύμβατες με τη ζωή. Το τραγικό συμβάν θα πρέπει να διαλευκανθεί αλλά είναι αναμφίβολο ότι τον άφησαν να πεθάνει”.

(απεμπε-απεμπε-EPA-ANSA photo)

Ήρθε ο γλάρος και της έβγαλε το σουτιέν! vid

Έπαθε σοκ:

scr

Ένταση μεταξύ αγροτών και αστυνομικών: Ανέβηκαν σε περιπολικό, vid

Ίσως η μοναδική στιγμή έντασης στην κατά τα άλλα "ελεγχόμενη" πορεία των αγροτών στο κέντρο της Αθήνας:

eurokinissi photo

Ο ΣΥΡΙΖΑ διαλύεται και ο Κασσελάκης τρέχει πάλι στα…τρακτέρ

Στις 7 το απόγευμα, μία ώρα αργότερα από τον αρχικό προγραμματισμό, θα ξεκινήσει η δεύτερη συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ,

καθώς ο Στέφανος Κασσελάκης θα πάει πρώτα στο συλλαλητήριο των αγροτών στο Σύνταγμα και μετά θα μεταβεί στην Κουμουνδούρου.

H Πολιτική Γραμματεία θα συνεδριάσει για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα με τα στελέχη του κόμματος να αναμένουν τον Στέφανο Κασσελάκη προκειμένου να συζητηθούν και να επιλυθούν τα ζητήματα που προέκυψαν μετά την πρωτοβουλία Κασσελάκη με το ερωτηματολόγιο και ο ΣΥΡΙΖΑ να πάει κανονικά στο συνέδριο, αφήνοντας έξω τις «χίμαιρες» και τα «ΙΧ κόμματα».


Ωστόσο, όπως φαίνεται και από τις σημερινές τοποθετήσεις και δηλώσεις τους, τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ βρίσκονται σε θέση μάχης και το κλίμα στην Κουμουνδούρου παραμένει εκρηκτικό.


Στη σημερινή συνεδρίαση θα ξεκαθαρίσει αν η εσωκομματική κρίση που ξέσπασε το Σάββατο με την απόφαση Κασσελάκη να δώσει το περίφημο ερωτηματολόγιο προς τα μέλη θα επιδεινωθεί ή αν θα υπάρξει λύση, ακόμα και με την παραπομπή του θέματος στο συνέδριο, που έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει την Πέμπτη.

(iefimerida – eurokinissi)

Γιατί βάζουν το σύμβολο του ψαριού στο αυτοκίνητο; Η σύνδεση με τον χριστιανισμό

Αν και οι περισσότεροι από εμάς έχουμε συναντήσει το σύμβολο του ιχθύος σε κάποιο αυτοκίνητο, ελάχιστοι είναι εκείνοι που γνωρίζουν την ιστορία του και τον λόγο για τον οποίο τοποθετείται στις επιφάνειες ενός οχήματος.

Στο παρελθόν και μάλιστα στο μακρινό μάς ταξιδεύει η ιστορία που κρύβεται πίσω από ένα σύνηθες αυτοκόλλητο που μπορεί να συναντήσει κανείς ακόμα και σήμερα στα αυτοκίνητα.

Πρόκειται για ένα σύμβολο, η ιστορία του οποίου ξεκινά πριν από περίπου 2.000 χρόνια, που παρά τη μακρά πορεία του στο χρόνο, η ερμηνεία του παραμένει άγνωστη στους περισσότερους.

Ο λόγος για το σύμβολο του ιχθύος, το οποίο κάποιοι συνηθίζουν να τοποθετούν στο πίσω τμήμα του αμαξώματος ενός αυτοκινήτου, δηλώνοντας με αυτόν τον τρόπο όχι τις διατροφικές προτιμήσεις του ή τον αντίστοιχο αστερισμό του ζωδιακού κύκλου αλλά το θρήσκευμα στο οποίο ανήκουν.


Η συνήθεια αυτή κρατά σχεδόν 2.000 χρόνια, όταν το σύμβολο του ιχθύος συνδέθηκε με τον Χριστιανισμό και χρησιμοποιήθηκε από τους πιστούς τα πρώτα χρόνια διάδοσης του χριστιανικού δόγματος.

Οι πρώτοι Χριστιανοί τοποθετούσαν το σύμβολο του ψαριού σε κρυφούς χώρους συναντήσεων και κατακόμβες, καθώς με αυτόν τον τρόπο δήλωναν τις θρησκευτικές προτιμήσεις, αποφεύγοντας ταυτόχρονα τις όποιες διώξεις.

Μάλιστα υπάρχουν διάφορες θεωρίες για το πως ο ιχθύς έγινε το ένα σύμβολο του Χριστιανισμού, με μία από αυτές να σχετίζεται με τις λέξεις «Ἰησοὺς Χριστὸς Θεοὺ῾Υιὸς Σωτήρ» τα αρχικά των οποίων σχηματίζουν τη λέξη «ΙΧΘΥΣ».


Από την εποχή που οι Χριστιανοί διώκονταν μέχρι και σήμερα προφανώς έχουν αλλάξει πολλά, ωστόσο κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1970 η συνήθεια να δηλώνει κανείς τις θρησκευτικές πεποιθήσεις του κατά αυτόν τον τρόπο επέστρεψε.

Τότε ήταν που τα πρώτα αυτοκόλλητα με το σύμβολο του ιχθύ έκαναν την εμφάνισή τους ακόμα και στα αυτοκίνητα, διατηρώντας ζωντανή μια παράδοση σχεδόν 2.000 ετών.

Σήμερα, τα αυτοκίνητα που φέρουν το σύμβολο του ιχθύ σπανίζουν, ωστόσο, είναι σχεδόν βέβαιο ότι αν γίνετε πιο παρατηρητικοί αργά ή γρήγορα θα εντοπίσετε σε κάποιο το χαρακτηριστικό έμβλημα με την ιστορία των 2.000 ετών.

(carandmotor – freepik)

Σέρβος ηγέτης: Δεν θα βάλουμε κυρώσεις στη Ρωσία

Ο πρόεδρος της Σερβίας Αλεξάνταρ Βούτσιτς δήλωσε ότι προτίθεται να συνεχίσει την πολιτική της μη επιβολής κυρώσεων στη Ρωσία, παρά τις μεγάλες πιέσεις που δέχεται, όπως ανέφερε, από τη Δύση.

Σε συνέντευξή του στον γενικό διευθυντή του ρωσικού κρατικού πρακτορείου ειδήσεων TASS, Αντρέι Κοντράσοφ, ο Βούτσιτς δήλωσε ότι θα προσπαθήσει και στο μέλλον να υπερασπιστεί τη στάση του στο ζήτημα των κυρώσεων κατά της Ρωσίας.

«Η απάντησή μου θα είναι η ίδια, ότι θα προσπαθήσουμε να υπερασπιστούμε τη θέση μας όσο το δυνατόν περισσότερο.

Το κάνουμε αυτό εδώ και δύο χρόνια. Δεν ξέρω πόσο θα μπορέσουμε να το συνεχίσουμε, αλλά το ελπίζω», είπε ο Βούτσιτς.

Ο πρόεδρος της Σερβίας ανέφερε ότι η απόφαση για τη μη επιβολή κυρώσεων λήφθηκε με γνώμονα το συμφέρον της χώρας και με βάση την εμπειρία του σερβικού λαού από ανάλογες κυρώσεις που του επιβλήθησαν στο παρελθόν.

«Αποφασίσαμε να καταδικάσουμε τη σύγκρουση, όπως το έπραξαν όλοι, αλλά όχι και να επιβάλουμε κυρώσεις. Γνωρίζουμε πως είναι όταν σας επιβάλουν κυρώσεις και θα ήταν άδικο να συμπεριφερθούμε έτσι στον φίλο ρωσικό λαό» τόνισε ο Αλεξάνταρ Βούτσιτς.

Υπενθύμισε ότι η Σερβία είναι η μόνη ευρωπαϊκή χώρα που δεν επέβαλε κυρώσεις χαρακτηρίζοντας «έντιμη» τη στάση αυτή και χρησιμοποίησε τη λαϊκή ρήση: «Ο καλός ο φίλος στις δυσκολίες φαίνεται».

Ο Βούτσιτς ευχήθηκε στον «αδελφικό ρωσικό λαό» σταθερότητα και επιτυχία στις επερχόμενες προεδρικές εκλογές.

«Σας εύχομαι επιτυχία και ελπίζω ότι θα έχουμε την ευκαιρία να συναντιόμαστε πιο συχνά και πιο εύκολα από ό,τι τα προηγούμενα δύο χρόνια», ανέφερε στο τέλος της συνέντευξης του στο TASS ο πρόεδρος της Σερβίας.

(απεμπε-EPA photo)

Αντίδραση της Αθήνας για τη NAVTEX των Τούρκων στο Αιγαίο

Την αντίδραση της Αθήνας προκάλεσε η Navtex που εξέδωσε η Άγκυρα,

εξαιτίας ελληνικής αεροναυτικής άσκησης νοτιοανατολικά της Καρπάθου που πραγματοποιείται σήμερα, ισχυριζόμενη ότι η περιοχή είναι σε χώρο… τουρκικής δικαιοδοσίας

Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, αναφορικά με τις πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, έχει ήδη επιδοθεί σχετική Ρηματική Διακοίνωση από το Υπουργείο Εξωτερικών στην τουρκική πλευρά.

Παράλληλα, έχουν σταλεί επιστολές διαμαρτυρίας της Υδρογραφικής Υπηρεσίας στην αρμόδια υπηρεσία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IΜΟ) και στον Ισπανό συντονιστή Navtex των περιοχών της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας.

Όπως επισημαίνεται, σε όλα τα κείμενα απορρίπτονται οι τουρκικοί ισχυρισμοί και προβάλλεται η νομική ορθότητα των ελληνικών θέσεων.

(protothema – eurokinissi)

«Αύξηση νευρολογικών και καρδιακών παθήσεων»: ΣΟΚ με τεράστια μελέτη για τα εμβόλια covid

«Βουίζουν» τα μεγαλύτερα δίκτυα στον κόσμο.

«Τα εμβόλια κατά του COVID από πασίγνωστες εταιρείες έχουν συνδεθεί με σπάνια περιστατικά καρδιακών, εγλεφαλικών και διαταραχών του αίματος», σύμφωνα με τη μεγαλύτερη μελέτη εμβολίων μέχρι σήμερα.

Ερευνητές από το Παγκόσμιο Δίκτυο Δεδομένων Εμβολίων ανέλυσαν 99 εκατομμύρια ανθρώπους που έλαβαν εμβόλια σε 8 χώρες και παρακολούθησαν αυξήσεις περιστατικών σε 13 ιατρικές καταστάσεις, ανέφερε το Bloomberg News.

Η μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Vaccine την περασμένη εβδομάδα, διαπίστωσε ότι τα εμβόλια συνδέθηκαν με μια ελαφρά απότομη αύξηση στις νευρολογικές, αιματολογικές και καρδιακές παθήσεις.

Αυτά δεν πρόκειται να ακουστούν σε κανένα μεγάλο ελληνικό μέσο!!

Ξαφνικά τέτοιες μελέτες βγαίνουν σήμερα που βρίσκονται σε εξέλιξη Επιτροπές ανά τον κόσμο (όχι στην Ελλάδα!!) που εξετάζουν τα πεπραγμένα της «αμαρτωλής τριετίας covid».

Πιο συγκεκριμένα, στο εξωτερικό μεταδίδονται τα εξής:

«Σπάνιες περιπτώσεις μυοκαρδίτιδας – φλεγμονή του καρδιακού μυός – βρέθηκαν στην πρώτη, δεύτερη και τρίτη δόση των εμβολίων mRNA δύο μεγάλων εταιρειών.

Μια άλλη καρδιακή πάθηση, η περικαρδίτιδα, η φλεγμονή του καρδιακού μυός, είχε 6,9 φορές αυξημένο κίνδυνο σε εκείνους που έλαβαν μια τρίτη δόση του εμβολίου της εταιρείας A., σύμφωνα με τη μελέτη.

Εν τω μεταξύ, η πρώτη και η τέταρτη δόση της εταιρείας M. είχαν 1,7 φορές και 2,6 φορές αυξημένο κίνδυνο εκδήλωσης καρδιακής πάθησης, αντίστοιχα.

Εντοπίστηκε επίσης αυξημένος κίνδυνος για έναν τύπο θρόμβου αίματος στον εγκέφαλο από εμβόλια ιικού φορέα, όπως αυτός που αναπτύχθηκε από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, ανέφερε το Bloomberg.

Υπήρχε 2,5 φορές μεγαλύτερος κίνδυνος να αναπτύξουν το σύνδρομο Guillain-Barre, μια σπάνια νευρολογική διαταραχή στην οποία το ανοσοποιητικό σύστημα επιτίθεται στα νεύρα, μεταξύ των ατόμων που έλαβαν το εμβόλιο της εταιρείας A.

Πιθανά σήματα ασφαλείας για εγκάρσια μυελίτιδα, μια φλεγμονή του νωτιαίου μυελού, εντοπίστηκαν μετά από εμβόλια ιικού φορέα, όπως και η οξεία διάχυτη εγκεφαλομυελίτιδα, η φλεγμονή και το πρήξιμο στον εγκέφαλο και στο νωτιαίο μυελό, μετά από εμβόλια ιικού φορέα και mRNA, βρήκαν οι ερευνητές».

freepik photo

Αλλοδαποί εξεγείρονται και επιτίθενται κατά αστυνομικών! vid

Στις ΗΠΑ του Μπάιντεν:

απεμπε-EPA photo

Γεραπετρίτης από Νέο Δελχί: «Θέλουμε να γίνουμε η πύλη της Ινδίας προς την ΕΕ»

«Η Ελλάδα φιλοδοξεί να γίνει αναπόσπαστο μέρος του Οικονομικού Διαδρόμου Ινδίας-Μέσης Ανατολής-Ευρώπης (IMEC), να αποτελέσει την πύλη της Ινδίας προς την ΕΕ»,

επεσήμανε ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης μιλώντας στο 2ο Συνέδριο της Συνομοσπονδίας Ινδών Βιομηχάνων (2nd CII India Europe Business and Sustainability Conclave), το οποίο πραγματοποιείται στο Νέο Δελχί. Ο κ. Γεραπετρίτης εξήγησε περαιτέρω ότι «το φιλόδοξο αυτό έργο συνδεσιμότητας θα ενισχύσει τη στρατηγική σημασία των εμπλεκόμενων περιοχών, τόσο από οικονομικής όσο και από γεωπολιτικής άποψης, ενώ παράλληλα θα προωθήσει την ειρήνη και τη σταθερότητα».

Ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών, ο οποίος βρίσκεται στην Ινδία ενόψει της αυριανής επίσημης επίσκεψης του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, χαιρέτισε από κοινού με τον Ινδό ομόλογό του Σουμπραχμανιάμ Τζαϊσανκάρ το Συνέδριο της Συνομοσπονδίας Ινδών Βιομηχάνων αμέσως μετά τη διμερή συνάντηση που προηγήθηκε μεταξύ των δυο υπουργών Εξωτερικών.

Ο κ. Γεραπετρίτης επαίνεσε τον Ινδό υπουργό Εξωτερικών για τη συνδρομή του στην οικοδόμηση της στρατηγικής εταιρικής σχέσης Ελλάδας και Ινδίας, «η οποία βασίζεται σε κοινές αρχές και αξίες: Τη Δημοκρατία, την Ειρήνη, τη Δικαιοσύνη, το σεβασμό του Διεθνούς Δικαίου και μια διεθνής τάξη βασισμένη σε κανόνες».

Απόρροια αυτής της ισχυρής σχέσης είναι και το γεγονός ότι περισσότεροι από 100 Έλληνες επιχειρηματίες ταξίδεψαν μαζί με τον υπουργό Εξωτερικών για να διερευνήσουν τις δυνατότητες συνεργασίας και αλληλεπίδρασης στη μεγάλη χώρα της Νότιας Ασίας. Η Ινδία συγκαταλέγεται στις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μεγάλες οικονομίες στον κόσμο και είναι ένας εξαιρετικά σημαντικός εμπορικός και επενδυτικός εταίρος της ΕΕ, στην οποία η Ελλάδα αποτελεί ένα από τα παλαιότερα μέλη, παρατήρησε ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών. Σε αυτήν την συνεχώς μεταβαλλόμενη και γεμάτη από αβεβαιότητες εποχή, ο ρόλος της εταιρικής σχέσης Ινδίας-ΕΕ μπορεί όχι μόνον να προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες και προοπτικές για τις επιχειρήσεις, αλλά και να αποβεί καθοριστικός για την προώθηση της σταθερότητας και της ευημερίας, αποτελώντας θετικό παράδειγμα για την παγκόσμια συνεργασία.

«Βιώνουμε μια μοναδική μεταβατική περίοδο. Ως μέλος των BRICS και προεδρεύουσα χώρα του G-20 το 2023, η Ινδία αναδείχθηκε στη φωνή του Παγκόσμιου Νότου. Χρειαζόμαστε αυτή τη δυνατή φωνή στην πολυμερή διπλωματία, η οποία είναι ικανή να προωθήσει την κατανόηση μεταξύ Βορρά και Νότου και να προσφέρει μια νηφάλια άποψη από την Ανατολή για τη Δύση», δήλωσε ο κ. Γεραπετρίτης. Η διαπεριφερειακή συνεργασία, η διασύνδεση, οι συνέργειες και η αλληλεπίδραση είναι ικανές να κάνουν τον κόσμο πιο ασφαλή, πιο ανθεκτικό και επομένως πιο ειρηνικό.

Αναφερόμενος στα θέλγητρα για τη δραστηριοποίηση των Ινδών επιχειρηματιών στην Ευρώπη, ο υπουργός Εξωτερικών αναφέρθηκε στην πρόσβαση σε μισό δισεκατομμύριο καταναλωτές, στις καλά εδραιωμένες υποδομές, στο σταθερό και ώριμο επιχειρηματικό περιβάλλον και στο εργατικό δυναμικό υψηλής ειδίκευσης και εκπαίδευσης. Επιπλέον, το γεγονός ότι η ΕΕ είναι μια ενιαία αγορά, χωρίς εμπορικούς φραγμούς μεταξύ των κρατών-μελών της, επιτρέπει την απρόσκοπτη πρόσβαση των ινδικών επιχειρήσεων σε μια μεγάλη πελατειακή βάση.

«Υπάρχει ένα δημοφιλές ρητό που λέει “όπου πηγαίνουν οι Ινδοί, υπάρχει ευημερία”», είπε κλείνοντας το χαιρετισμό του ο κ. Γεραπετρίτης και παρέθεσε απόσπασμα από το τελευταίο βιβλίο του Ινδού ομολόγου του κ. Τζαϊσανκάρ, το οποίο περιγράφει τις φιλοδοξίες της σύγχρονης Ινδίας αλλά και την εικόνα της στον κόσμο: «Η Ινδία είναι μία υπολογίσιμη δύναμη χάρη στις ιδέες και το ρόλο της ως ατμομηχανής της παγκόσμιας οικονομίας, ως ενός κόμβου καινοτομίας και Δημοκρατίας που παράγει απτά αποτελέσματα. Η οικονομική πρόοδος της Ινδίας συμβάλλει στην εξισορρόπηση των δυνάμεων στη διεθνή σκηνή και την οικοδόμηση της πολυπολικότητας».

(απεμπε – φωτο:intime)

Σύμμαχος Πούτιν: «Βάσιμες ανησυχίες για Γ’Π.Π. – Νατοϊκά στρατεύματα στα σύνορά μας»

«Καμπανάκι» από Λευκορωσία...

Περίπου 32.000 στρατιώτες του ΝΑΤΟ, πάνω από 1.000 τεθωρακισμένα οχήματα, 235 αεροπλάνα και ελικόπτερα έχουν αναπτυχθεί κοντά στα σύνορα της Ρωσίας και της Λευκορωσίας, δήλωσε σήμερα ο πρόεδρος της Λευκορωσίας Αλεξάντερ Λουκασένκο.


«Η κατάσταση δεν είναι καθόλου ήρεμη στην ευρωπαϊκή ήπειρο, συμπεριλαμβανομένων των συνόρων μας», είπε ο μοναδικός ηγέτης-σύμμαχος του Πούτιν στην Ευρώπη, δίνοντας αριθμούς:

«Στα σύνορα με Λευκορωσία και Ρωσία, στο πλαίσιο των επιχειρήσεων της Συμμαχίας στην Ευρώπη, περίπου 32.000 στρατιώτες των δυνάμεων των ενωμένων ενόπλων δυνάμεων του ΝΑΤΟ και των Ηνωμένων Πολιτειών Υπάρχουν περισσότερα από 1.000 τεθωρακισμένα οχήματα, περίπου 160 συστήματα πυροβολικού και όλμοι, 235 αεροπλάνα και ελικόπτερα».

«Η Βοσνία-Ερζεγοβίνη, η Μολδαβία, η Γεωργία και η Σερβία θα ενταχθούν στο ΝΑΤΟ», πρόσθεσε ο Λουκασένκο.

Παραδέχθηκε πως σήμερα περισσότερο από ποτέ είναι ορατός ο κίνδυνος ενός Γ’Π.Π.:

«Η στρατιωτική βία έχει γίνει και πάλι το κύριο επιχείρημα που προβάλλεται από τα παγκόσμια κέντρα λήψης αποφάσεων. Λες και δεν υπήρξαν ποτέ εκατομμύρια απώλειες και η φρίκη του Πρώτου και του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου. Τώρα έχουμε κυριολεκτικά κατακλυστεί από ένα πληροφοριακό κύμα της λεγόμενης πρόβλεψηςενός Γ’ Παγκόσμιου Πολέμου, το οποίο έχει διαδοθεί από όλους».

(απεμπε-EPA photo)

Με…φέρετρα έξω από τη Βουλή οι αγρότες με τα τρακτέρ τους – Δείτε ΒΙΝΤΕΟ

Στην Πλατεία Συντάγματος έφθασαν τα πρώτα τρακτέρ ενόψει του παναγροτικού συλλαλητηρίου διαμαρτυρίας που είναι προγραμματισμένο για τις 18:30.

Υπολογίζεται πως δεκάδες τρακτέρ από περιοχές της Στερεάς Ελλάδας και της Θεσσαλίας πέρασαν τις Αφίδνες και συνέχισαν για την πρωτεύουσα. Λίγο πριν τις 2 έφτασαν στο Σύνταγμα τα πρώτα τρακτέρ απο την Εύβοια.

Τα βαρέα οχήματα των αγροτών στάθμευσαν έξω από το Κοινοβούλιο λίγο μετά τις 14:00.

Μάλιστα την εμφάνισή τους έκαναν και τα…φέρετρα των αγροτών, που τα έχουν χρησιμοποιήσει σε πολλές άλλες κινητοποιήσεις, θέλοντας να συμβολίσουν τον θάνατο του κλάδου της γεωργίας.

Την ίδια στιγμή η ΕΛΑΣ προχωράει σε πρόσθετες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας καθώς σιγά σιγά αρχίζουν να καταφθάνουν και άλλα τράκτερ.

«Λόγω της κίνησης των αγροτών προς το κέντρο της Αθήνας, σας ενημερώνουμε ότι μέσα στην επόμενη ώρα η Τροχαία συμπληρωματικά θα εφαρμόσει κυκλοφοριακές ρυθμίσεις προκειμένου να πραγματοποιηθεί με ασφάλεια τόσο η μετακίνηση των αγροτών όσο και η κίνηση των υπόλοιπων πολιτών στην περιοχή.

Ειδικότερα, θα υπάρξουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μετά τη Λεωφόρο Αθηνών και στον οδικό άξονα που περιλαμβάνει τις οδούς Δεληγιώργη, Πειραιώς, Σταδίου, Φιλελλήνων και Ξενοφώντος.

Υπενθυμίζεται ότι εξακολουθούν να ισχύουν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην οδό Αγίου Κωνσταντίνου, την πλατεία Ομονοίας και την οδό Πανεπιστημίου.

Παρακαλούνται οι πολίτες να αποφύγουν τη μετακίνησή τους στους ανωτέρω οδικούς άξονες μέχρι την ολοκλήρωση των κινητοποιήσεων», αναφέρεται σε ανακοίνωση της εκπροσώπου Τύπου της ΕΛΑΣ. 

Μάλιστα, νωρίτερα σήμερα η κυρία Δημογλίδου ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να κλείσει το μετρό, εκτός κι αν υπάρχουν έκτακτοι λόγοι ασφάλειας που θα αναγκάσουν τις Αρχές να κλείσουν κάποιον σταθμό.

«Θα υπάρχει και πάλι έντονη παρουσία της Τροχαίας, ώστε να διευκολύνει όντως την κίνηση των πολιτών αλλά και των ίδιων των αγροτών, οι οποίοι φυσικά θα συνοδευτούν και στην αποχώρησή τους από το Λεκανοπέδιο. Από τις πρωινές ώρες αναμένεται να ξεκινήσει αυτή η αποχώρηση και φανταζόμαστε ότι μέχρι το μεσημέρι θα έχει ολοκληρωθεί. Θα υπάρχει όμως έντονη παρουσία της Τροχαίας για να διευκολύνει τον κόσμο», τόνισε χαρακτηριστικά η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛΑΣ.

eurokinissi photo

Στο gov.gr η βεβαίωση Φοίτησης Μαθητή/Μαθήτριας

Διαθέσιμη ηλεκτρονικά μέσω του gov.gr, είναι από σήμερα η «Βεβαίωση Φοίτησης Μαθητή/τριας» σε σχολείο, ύστερα από την Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκου Πιερρακάκη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, οι ενδιαφερόμενοι κηδεμόνες και ενήλικοι μαθητές, μέσω μιας απλής και φιλικής διαδικασίας μπορούν να εκδώσουν ηλεκτρονικά τη βεβαίωση φοίτησης σε σχολείο της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και να την παραλάβουν στην προσωπική τους θυρίδα πολίτη στο my.gov.gr, εύκολα και χωρίς περιττή γραφειοκρατία.

Η υπηρεσία είναι προσβάσιμη είτε απευθείας στο gov.gr, είτε στην ενότητα «Εκπαίδευση» και στην υποενότητα «Εγγραφή σε σχολείο».

Για την έκδοση της βεβαίωσης μαθητή, οι ενδιαφερόμενοι συνδέονται με τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασής τους στο TaxisNet και εκδίδουν τη βεβαίωση, χωρίς να απαιτείται να συμπληρώσουν κανένα άλλο στοιχείο.

Η βεβαίωση που εκδίδεται, φέρει τα χαρακτηριστικά εγκυρότητας του gov.gr, δηλαδή μοναδικό κωδικό αριθμό σε αλφαριθμητική μορφή και σε μορφή QR, καθώς και προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και έχει ισχύ όταν διακινείται τόσο ως ηλεκτρονικό έγγραφο, όσο και ως έντυπο έγγραφο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η βεβαίωση αυτή χρησιμοποιείται σε πλήθος διαδικασιών της δημόσιας διοίκησης, όπως ενδεικτικά:

Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα

Επίδομα Στέγασης

Επίδομα παιδιού

Αναβολή κατάταξης σπουδαστών δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και Κέντρων Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης

Αποζημίωση για ακουστικά βαρηκοΐας σε μαθητές δημόσιων σχολικών μονάδων

Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας έγινε από τα υπουργεία Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τους Φορείς τους: το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.), τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET). Τα στοιχεία των πολιτών αντλούνται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

(intime photo)

Εξεταστική Τεμπών-«Βόμβες» βουλευτών: Αρνούμαστε να συμμετάσχουμε σε μεθόδους συγκάλυψης της αλήθειας

«Η πλειοψηφία οδηγεί τη λειτουργία της επιτροπής σε αδιέξοδο και εμείς αρνούμαστε να συμμετάσχουμε σε μεθόδους συγκάλυψης της αλήθειας»

 δήλωσαν μετά την αποχώρησή τους από την εξεταστική επιτροπή για «τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών» οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, που μετέχουν στην επιτροπή.

Σε δήλωσή τους, η κα Μ. Αποστολάκη και οι κκ Α. Πάνας και Γ. Νικητιάδης, ανέφεραν τα εξής:

«Ο σεβασμός στη μνήμη των 57 νεκρών από το τραγικό έγκλημα των Τεμπών και τον πόνο των οικογενειών τους καθώς και η αναζήτηση των αιτίων που προκάλεσαν το δυστύχημα θα έπρεπε να αποτελούν τον μοναδικό γνώμονα της λειτουργίας της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής. Αντιθέτως, η έως τώρα πορεία της επιτροπής με αποκλειστική ευθύνη της πλειοψηφίας βρίσκεται σε εντελώς αντίθετη κατεύθυνση.

Ο τρόπος με τον οποίο εξελίχθηκαν οι μέχρι σήμερα συνεδριάσεις της Εξεταστικής Επιτροπής από την 23η Νοεμβρίου 2023, το περιεχόμενο και το ύφος της αντιπαράθεσης από πλευράς των εκπροσώπων της κυβερνητικής πλειοψηφίας και ο μεθοδευμένος αποκλεισμός κρίσιμων προσώπων από μάρτυρες δικαιώνει με θλιβερό τρόπο την αρχική μας τοποθέτηση.

Η θέση μας είναι γνωστή: Εξαρχής προτείναμε τη σύσταση Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, η οποία μετά τη διαβίβαση στη Βουλή του πορίσματος του Ευρωπαίου Εισαγγελέα θα διερευνούσε αν πρώην υπουργοί κατά την άσκηση των καθηκόντων τους τέλεσαν ποινικά αδικήματα ώστε, στην περίπτωση αυτή, η Βουλή αρμοδίως να ασκήσει διώξεις.

Η αποδοχή της πρότασης του ΚΚΕ για τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής από τη Νέα Δημοκρατία και ό,τι έκτοτε ακολούθησε αποδεικνύεται περίτρανα ότι ήταν εκ του πονηρού.

Είχαμε προειδοποιήσει ότι η κατεύθυνση της Εξεταστικής Επιτροπής και η καταχρηστική άσκηση των δικαιωμάτων της κυβερνητικής πλειοψηφίας οδηγεί σε μεθοδευμένη συγκάλυψη των πραγματικών αιτίων του εγκλήματος.

Αποκαλυπτικές ως προς τις προθέσεις της πλειοψηφίας υπήρξαν οι πρόσφατες συνεδριάσεις και η αντιμετώπιση σημαντικών μαρτύρων. Η εμφάνιση του πρώην υπουργού κ. Καραμανλπ στην επιτροπή περίπου ως κατηγόρου, η αποδοχή από το προεδρείο του αιτήματος της μάρτυρος κας Ρογκάκου, αναπληρώτριας Διοικήτριας της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, να απαντήσει στις ερωτήσεις μας με υπόμνημα την επόμενη μέρα και η αργοπορημένη κλήτευση του κ. Αγοραστού, με αποτέλεσμα πίσω από την ιδιότητα του ως κατηγορουμένου να μην απαντήσει τίνος εντολές εκτελούσε όταν μπάζωνε τον τόπο του εγκλήματος, αναδεικνύουν τη μεθόδευση της συγκάλυψης.

Ο εισηγητής της πλειοψηφίας ανακοίνωσε σήμερα τη λήξη των εργασιών της επιτροπής, αρνούμενος για μία ακόμη φορά να συναινέσει στην κλήση στην επιτροπή ουσιωδών μαρτύρων, η κατάθεση των οποίων θα συνέβαλε στην αποκάλυψη της αλήθειας και τους οποίους κατ’ επανάληψη έχουμε προτείνει μαζί και με άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης.

Κατέστη, πλέον, απολύτως σαφές από την πορεία των συνεδριάσεων της επιτροπής ότι η κυβερνητική πλειοψηφία χρησιμοποιεί την αριθμητική της υπεροχή καταχρηστικά με αποκλειστικό σκοπό να μην διερευνηθούν οι τυχόν ποινικές ευθύνες που βαραίνουν συνδεδεμένα με αυτήν πρόσωπα, αλλά ακόμη και οι υποκειμενικές πολιτικές ευθύνες.

Αν σκοπός της Εξεταστικής Επιτροπής είναι η διερεύνηση της αλήθειας για τη δικαίωση των θυμάτων και των οικογενειών τους αλλά και η αποτροπή μιας νέας τέτοιας τραγωδίας στο μέλλον, θα έπρεπε όλοι μας να λειτουργήσουμε ως συνήγοροι της αλήθειας και όχι ως υπερασπιστές μιας απροκάλυπτης προσπάθειας απόκρυψης και συγκάλυψης ευθυνών.

Είχαμε τονίσει προς κάθε κατεύθυνση από την πρώτη στιγμή ότι από εμάς δεν θα γίνουν ανεκτές τέτοιες πρακτικές.

Αρνούμαστε να νομιμοποιήσουμε αυτήν τη μεθόδευση. Η πλειοψηφία οδηγεί τη λειτουργία της επιτροπής σε αδιέξοδο και εμείς αρνούμαστε να συμμετάσχουμε σε μεθόδους συγκάλυψης της αλήθειας.

Στο όνομα τόσο της μνήμης των θυμάτων όσο και της απόδοσης δικαιοσύνης, η θεσμική μας υπευθυνότητα και πάνω απ’ όλα η συνείδησή μας επιβάλουν την αποχώρησή μας από την Εξεταστική Επιτροπή καταγγέλλοντας αυτή την απροκάλυπτη προσπάθεια μεθοδευμένης συγκάλυψης.»

(απεμπε – φωτο:eurokinissi)

ΕΛΑΣ: Πρόσθετες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας λόγω των αγροτικών κινητοποιήσεων

Στην Πλατεία Συντάγματος έφθασαν πριν από λίγο τα πρώτα τρακτέρ ενόψει του παναγροτικού συλλαλητηρίου διαμαρτυρίας που είναι προγραμματισμένο για τις 18:30.

Παράλληλα η ΕΛΑΣ προχωράει σε πρόσθετες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας καθώς σιγά σιγά αρχίζουν να καταφθάνουν και άλλα τράκτερ.

Σύμφωνα με την εκπρόσωπο Τύπου της ΕΛΑΣ, αστυνόμο Β’ Κωνσταντία Δημογλίδου θα υπάρξουν πρόσθετες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον οδικό άξονα που περιλαμβάνει τις οδούς Δεληγιώργη, Πειραιώς, Σταδίου, Φιλελλήνων και Ξενοφώντος.

Αναλυτικά η δήλωση της κ. Δημογλίδου:

«Λόγω της κίνησης των αγροτών προς το κέντρο της Αθήνας, σας ενημερώνουμε ότι μέσα στην επόμενη ώρα η Τροχαία συμπληρωματικά θα εφαρμόσει κυκλοφοριακές ρυθμίσεις προκειμένου να πραγματοποιηθεί με ασφάλεια τόσο η μετακίνηση των αγροτών όσο και η κίνηση των υπόλοιπων πολιτών στην περιοχή.

Ειδικότερα, θα υπάρξουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μετά τη Λεωφόρο Αθηνών και στον οδικό άξονα που περιλαμβάνει τις οδούς Δεληγιώργη, Πειραιώς, Σταδίου, Φιλελλήνων και Ξενοφώντος.

Υπενθυμίζεται ότι εξακολουθούν να ισχύουν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην οδό Αγίου Κωνσταντίνου, την πλατεία Ομονοίας και την οδό Πανεπιστημίου.

Παρακαλούνται οι πολίτες να αποφύγουν τη μετακίνησή τους στους ανωτέρω οδικούς άξονες μέχρι την ολοκλήρωση των κινητοποιήσεων».

(ΑΠΕ-ΜΠΕ /photo: eurokinissi)

Ο Πούτιν προήγαγε υψηλόβαθμο σωφρονιστικό αξιωματούχο μετά το θάνατο του Ναβάλνι

Ο ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν έδωσε προαγωγή σε υψηλόβαθμο αξιωματούχο του σωφρονιστικού συστήματος μερικές ημέρες μετά το θάνατο του αντιπολιτευόμενου Αλεξέι Ναβάλνι.

Ο Βαλέρι Μπογιαρίνοφ, αναπληρωτής επικεφαλής της σωφρονιστικής υπηρεσίας FSIN, η οποία είναι υπεύθυνη για τις ρωσικές φυλακές, προήχθη σε στρατηγό του υπουργείου Εσωτερικών.

Ο διευθυντής του Ιδρύματος Κατά της Διαφθοράς, το οποίο είχε ιδρυθεί από τον Ναβάλνι, έγραψε σήμερα στο λογαριασμό του στην πλατφόρμα Telegram πως ο Μπογιαρίνοφ ήταν προσωπικά υπεύθυνος για το βασανισμό του Ναβάλνι στη φυλακή.

«Αυτή πρέπει να γίνει κατανοητή ως η φανερή ανταμοιβή του εκ μέρους τον Πούτιν για τα βασανιστήρια», έγραψε ο Ιβάν Ζντάνοφ για την προαγωγή του Μπογιαρίνοφ.

Τον Ιούλιο 2023, η διαταγή του Μπογιαρίνοφ να περιοριστεί η δυνατότητα του αντιπολιτευόμενου πολιτικού να αγοράζει τρόφιμα και καθημερινά είδη πρώτης ανάγκης είχε γίνει γνωστή στη διάρκεια ακροματικής συνεδρίασης δικαστηρίου με κατηγορούμενο τον Ναβάλνι.

Η προαγωγή του Μπογιαρίνοφ έγινε γνωστή χθες, Δευτέρα, όταν δημοσιεύθηκε το σχετικό προεδρικό διάταγμα. Εκτός του Μπογιαρίνοφ, άλλοι τρεις αξιωματικοί των δυνάμεων επιβολής του νόμου προήχθησαν στο βαθμό του στρατηγού.

Ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ αρνήθηκε οποιαδήποτε σχέση ανάμεσα στο θάνατο του Ναβάλνι και τις προαγωγές, κάνοντας λόγο για διαδικασία ρουτίνας.

(απεμπε-απεμπε-EPA photo)

Φτάνουν στην Αθήνα τα πρώτα τρακτέρ – Στις 17:30 θα συγκεντρωθούν στη πλατεία Ομονοίας

Στην Αθήνα φτάνει το κομβόι με τα τρακτέρ που είχαν ξεκινήσει το πρωί από το Κάστρο της Βοιωτίας προκειμένου να λάβει μέρος στο πανελλαδικό συλλαλητήριο το οποίο θα ξεκινήσει στις 18:30 από την Ομόνοια.

Τα περίπου 150 τρακτέρ και γεωργικά μηχανήματα σύμφωνα με εκτιμήσεις αγροτών, περνούν από τα διόδια, με συνοδεία Αστυνομίας ώστε η είσοδό τους στην πόλη να γίνει συντεταγμένα. Στις 17:30 θα συγκεντρωθούν στη πλατεία Ομονοίας και στις 18:30 θα ξεκινήσουν τη πορεία τους προς το Σύνταγμα.

Παράλληλα, αγρότες, κτηνοτρόφοι και μελισσοκόμοι έρχονται από κάθε γωνιά της Ελλάδας με λεωφορεία και άλλα μέσα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις αναμένονται να φτάσουν στην Αθήνα περισσότερα από εξήντα λεωφορεία. Όπως είχε ανακοινώσει η ελληνική αστυνομία προκειμένου να μην υπάρξει επιπλέον επιβάρυνση της κυκλοφορίας έχει προγραμματισθεί τα λεωφορεία που θα μεταφέρουν αγρότες να σταθμεύσουν στο Ολυμπιακό Στάδιο.

Επιπλέον, κατέφτασαν το πρωί στο λιμάνι του Πειραιά αγρότες από την Κρήτη για να συμμετάσχουν στο συλλαλητήριο.

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

Λόγω των μέτρων, αναμένεται να πραγματοποιηθούν τροποποιήσεις και στα δρομολόγια και τις στάσεις των συγκοινωνιακών μέσων (Λεωφορεία – Τρόλεϊ).

Συγκεκριμένα, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα εφαρμοστούν είναι οι εξής:

– Προσωρινή διακοπή της κυκλοφορίας κατά μήκος του δρομολογίου που θα ακολουθήσουν τα αγροτικά οχήματα: Λεωφόρος Αθηνών, Αχιλλέως, πλατεία Καραϊσκάκη. Θα κινηθούν αντίθετα στην οδό Αγίου Κωνσταντίνου, την πλατεία Ομονοίας και την οδό Πανεπιστημίου, προκειμένου να φθάσουν στο Σύνταγμα. Θα υπάρξει προσωρινή διακοπή της κυκλοφορίας πέριξ της πλατείας Ομονοίας.

– Θα διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων στη Λεωφόρο Αμαλίας, την οδό Πανεπιστημίου, τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας και σε όλες τις κάθετες σε αυτές οδούς.

– Η Βασιλίσσης Σοφίας θα διακοπεί από το ύψος της Βουλής και η κυκλοφορία στην κάθοδο θα γίνεται μέχρι και την οδό Σέκερη.

– Τα οχήματα που θα κινούνται στην οδό Ακαδημίας θα κατευθύνονται μόνο προς την άνοδο της Βασιλίσσης Σοφίας.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi)

Αποφασισμένοι να προχωρήσουν τις “πρωτοβουλίες” για την αντιμετώπιση της “κλιματικής κρίσης”

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ:

Δέσμευση για κοινή δράση και ενίσχυση της συνεργασίας τους, σε ό,τι αφορά πρωτοβουλίες εντός της ΕΕ για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης και την ανάγκη απλούστευσης της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, εκφράζουν με κοινή δήλωσή τους, από τις Βρυξέλλες, οι υπουργοί Γεωργίας και Αλιείας των χωρών της Μεσογείου οι οποίοι αποτελούν την ομάδα της EU MED-9.

Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη συνεδρίαση των υπουργών Γεωργίας και Αλιείας της ομάδας των χωρών μελών της ΕΕ του Νότου, έγινε στις 24 Ιανουαρίου ύστερα από πρωτοβουλία του Έλληνα υπουργού Λευτέρη Αυγενάκη, ο οποίος έθεσε τα σημαντικά ζητήματα των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης στον πρωτογενή τομέα και την ανάγκη αλλαγών στην ΚΑΠ. Μάλιστα οι εννέα υπουργοί θα συνεδριάσουν και πάλι το μεσημέρι στις 26 Φεβρουαρίου στις Βρυξέλλες για να συντονίσουν τη δράση τους εν όψει της πρωτοβουλίας της Βελγικής Προεδρίας να τεθεί το θέμα της απλούστευσης της ΚΑΠ στο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας και Αλιείας της ΕΕ, το οποίο έχει προγραμματισθεί για το απόγευμα της ίδιας ημέρας.

Στην κοινή δήλωση των υπουργών της EU MED-9, η οποία εκδόθηκε σήμερα, αναφέρονται τα εξής:

«Εμείς, οι υπογεγραμμένοι Υπουργοί Γεωργίας και Αλιείας και οι εκπρόσωποι των χωρών της Ελλάδας, της Κροατίας, της Κύπρου, της Γαλλίας, της Ιταλίας, της Μάλτας, της Πορτογαλίας, της Σλοβενίας και της Ισπανίας, συναντηθήκαμε στις Βρυξέλλες στις 24 Ιανουαρίου 2024, για πρώτη φορά ως EU med9. Συζητώντας για τις τεράστιες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι αγρότες, οι αλιείς και ολόκληρος ο τομέας τροφίμων, εν μέσω της υφιστάμενης κλιματικής κρίσης, η οποία επηρεάζει ιδιαίτερα τη Μεσογειακή περιοχή, επαναβεβαιώνουμε τη σοβαρότητα της κατάστασης και αναγνωρίζουμε την επιδεινούμενη συχνότητα και ένταση φαινομένων, όπως η ξηρασία, οι πλημμύρες και οι πυρκαγιές στις χώρες μας.

Αναγνωρίζοντας το ευρύτερο φάσμα επιπτώσεων στο εισόδημα των αγροτών και στο βιοτικό τους επίπεδο, δηλώνουμε εδώ και τώρα τη συλλογική μας δέσμευση για την ενίσχυση της συνεργασίας, την ενθάρρυνση σχετικών πρωτοβουλιών και την υποστήριξη διαλόγων για την κλιματική κρίση και για άλλα κοινά ζητήματα, όπως η ανάγκη απλούστευσης της ΚAΠ. Ο κύριος στόχος μας είναι η ενίσχυση του τομέα τροφίμων, μέσω συλλογικών προσπαθειών και συντονισμένων δράσεων που στοχεύουν στη στήριξη των αγροτών μας και την ενίσχυση της ανθεκτικότητας ολόκληρης της αγροδιατροφικής αλυσίδας.

Δεσμευόμαστε να δώσουμε προτεραιότητα στην ανάπτυξη ενός βιώσιμου γεωργικού και αλιευτικού τομέα στην περιοχή, ενισχύοντας έτσι την τροφική κυριαρχία στην ΕΕ και εξασφαλίζοντας ότι τα τρόφιμα φτάνουν στους καταναλωτές σε λογική τιμή. Αυτή η Υπουργική συνάντηση δείχνει την αποφασιστικότητά μας να αντιμετωπίσουμε τις επείγουσες ανάγκες των κοινοτήτων μας στον αγροτικό και αλιευτικό τομέα σε πείσμα των αλλεπάλληλων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής»

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)