Next level driving skills. pic.twitter.com/ppOetbJhBz
— Fascinating (@fasc1nate) September 8, 2023
(photo: freepik)
Next level driving skills. pic.twitter.com/ppOetbJhBz
— Fascinating (@fasc1nate) September 8, 2023
(photo: freepik)
Τι κι αν πνίγονται χιλιάδες κάτοικοι της Θεσσαλίας; Στην κυβέρνηση δεν κάνουν πίσω και είναι αποφασισμένοι να φέρουν αυτό το οποίο υπέγραψαν!!
Τις ψηφιακές ταυτότητες δηλαδή με τα δύο τσιπάκια (παρότι ο HOAX πρωθυπουργός είπε ότι δεν θα έχουν!!) και την…”κεραία”.
Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η νέα απόφαση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη για τις νέες ταυτότητες.
Όπως έχει γίνει γνωστό, οι αιτήσεις για την έκδοσή τους θα ξεκινήσουν στις 25 Σεπτεμβρίου.
Συγκριμένα τονίζεται ότι:
Λαμβάνοντας υπόψη το επίπεδο τεχνικής ετοιμότητας των αρμόδιων Υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας, ορίζουμε την 25/09/2023 ως ημερομηνία έναρξης της έκδοσης των νέου τύπου δελτίων ταυτότητας Ελλήνων πολιτών, μορφότυπου ID-1, όπως ρυθμίζονται στην υπ’ αρ. 8200/0-297647/27.04.2018 κοινή απόφαση των Αναπληρωτών Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών «Έκδοση νέου τύπου Δελτίου Ταυτότητας Ελλήνων πολιτών» (Β’ 1476), όπως αντικαταστάθηκε με την υπ’ αρ. 8200/0-181621/14.05.2019 (Β’ 1671) κοινή απόφαση των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη και Οικονομικών και την υπ’ αρ. 8200/0-109568/17.02.2023
Δείτε εδώ το ΦΕΚ:
SCR
scr
“Γνωρίζουμε ότι ο Χάντερ (ο γιος του Μπάιντεν) έστειλε μήνυμα σε έναν υψηλόβαθμο Κινέζο Αξιωματούχο λέγοντας: “κάθομαι δίπλα στον πατέρα μου (τον Τζο Μπάιντεν, που τότε ήταν Αντιπρόεδρος των ΗΠΑ) και αν δεν μου δώσεις εκατομμύρια δολάρια, ο πατέρας μου θα σε τιμωρήσει”.
Και συνεχίζει ο Αμερικανός Γερουσιαστής λέγοντας “Ο David Weiss και το Υπουργείο Δικαιοσύνης του Μπάιντεν φαίνεται να μην έχουν κανένα ενδιαφέρον στο να το ερευνήσουν αυτό. Στην πραγματικότητα, οι δύο πληροφοριοδότες, που ήταν και οι δύο υπάλληλοι της Εφορίας και Δημοκρατικοί, μίλησαν ξεκάθαρα και είπαν ότι ζήτησαν να ελεγχθεί η τοποθεσία GPS για να εξακριβώσουν αν ο Τζο Μπάιντεν στεκόταν πραγματικά δίπλα στον Χάντερ, όταν ο τελευταίος έστειλε αυτό το μήνυμα λέγοντας ότι ο “μπαμπάκας” θα σας κάνει αντίποινα. Και η Εισαγγελία του Biden είπε “όχι δεν μπορείτε να ερευνήσετε τον Τζο Μπάιντεν, σε καμία περίπτωση”, το μπλοκάρισαν”.
Sen. @TedCruz: “We know that Hunter…texted using WhatsApp, a senior Chinese Communist official saying I'm sitting here next to my father, next to then-Vice President Joe Biden…and if you do not give me millions of dollars, my father will retaliate and punish you.” pic.twitter.com/jyZUazREeb
— GOP (@GOP) September 8, 2023
(photo: EPA-EPA POOL)
eurokinissi photo
freepik photo
Με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο καθηγητής Πολεοδομίας του ΕΜΠ και δημοτικός σύμβουλος με τον ΣΥΡΙΖΑ στον Πειραιά, Νίκος Μπελαβίλας, επισημαίνει ποιες περιοχές της Αθήνας κινδυνεύουν να πλημμυρίσουν σε περίπτωση που μία νεροποντή, όπως αυτή που χτύπησε τη Θεσσαλία, συμβεί στην Αττική με αποτέλεσμα να υπερχειλίσουν ο Κηφισός και ο Ιλισσός.
«Ο χάρτης είναι εφιαλτικός. Αν γίνει το κακό, από το ΚΙΣ «Σταύρος Νιάρχος» ως τον Ρέντη και ως τον σταθμό μετρό στο λιμάνι του Πειραιά τα πάντα θα βρεθούν κάτω από το νερό. Η μισή Καλλιθέα, όλο το Μοσχάτο, όλο το Νέο Φάληρο, τα Καμίνια, η Παλιά Κοκκινιά και τμήμα του Ταύρου. Μαζί τους εκατοντάδες χιλιάδες κάτοικοι», σημειώνει και προσθέτει πως δεν πρόκειται για «σενάριο επιστημονικής φαντασίας».
“Αυτές είναι οι περιοχές που θα πλημμυρίσουν με βεβαιότητα όταν κάποια στιγμή υπερχειλίσουν ο Κηφισός και ο Ιλισσός. Σχεδόν τυχαία δεν συνέβη πέρυσι και πρόπερσι. Τότε είδαμε το νερό να έχει φθάσει στα όρια των γεφυρών και των πλευρικών στηθαίων. Δεν συνέβη τυχαία τώρα, καθώς ο τεράστιος όγκος των 650 mm βροχής έπεσαν στη Θεσσαλία και όχι στην Αττική. Η πρόβλεψη του χάρτη αφορά την πλημμύρα της πεντηκονταετίας (T=50) αλλά οι συντάκτες του προειδοποιούν ότι δεν έχουν ληφθεί υπόψη τα δεδομένα της κλιματικής κρίσης.
Σήμερα γνωρίζουμε ότι βρισκόμαστε μπροστά σε φαινόμενα που έχουν πυκνώσει. Οι πλημμύρες της πεντηκονταετίας όπως και οι άλλοτε σπάνιες μεγα-πυρκαγιές συμβαίνουν με συχνότητα 5-10 χρόνων αντί για 50 και 100 ετών. Ή όπως μάθαμε από το Coperincus το φετινό καλοκαίρι ήταν το χειρότερο της καταγεγραμμένης μετεωρολογικής ιστορίας. Επομένως την πλημμύρα που βλέπουμε ως αποτυπωμένη είναι σίγουρο ότι θα τη ζήσουμε
Ο χάρτης είναι εφιαλτικός. Αν γίνει το κακό, από το ΚΙΣ «Σταύρος Νιάρχος» ως τον Ρέντη και ως τον σταθμό μετρό στο λιμάνι του Πειραιά τα πάντα θα βρεθούν κάτω από το νερό. Η μισή Καλλιθέα, όλο το Μοσχάτο, όλο το Νέο Φάληρο, τα Καμίνια, η Παλιά Κοκκινιά και τμήμα του Ταύρου. Μαζί τους εκατοντάδες χιλιάδες κάτοικοι.
Δεν πρόκειται για σενάριο επιστημονικής φαντασίας αλλά για την πρόβλεψη της επίσημης επιστημονικής μελέτης που εκπονήθηκε το 2017-2018 από το ΥΠΕΝ για την Αττική και η οποία διαμόρφωσε τους χάρτες επικινδυνότητας πλημμύρας. Είναι μία από τις μελέτες οι οποίες την ίδια περίοδο κάλυψαν όλες τις περιφέρειες της χώρας. Έχουν προχωρήσει σε εντυπωσιακή ανάλυση και εντοπίζουν ακόμη και τα επιμέρους σημεία τα οποία θα κινδυνεύσουν πέραν των κατοικιών-σχολεία, νοσοκομεία, στάδια, μεγάλες βιομηχανίες, στρατηγικές υποδομές. Για παράδειγμα, και για να καταλάβουμε τι σημαίνει πρόληψη, η συγκεκριμένη μελέτη προβλέπει ότι σε περίπτωση πλημμύρας το «στρατηγείο» της Τροχαίας Πειραιά στα Καμίνια θα αχρηστευθεί κάτω από το νερό. Τότε οι πλημμυρισμένοι δρόμοι θα παραλύσουν γιατί δεν θα υπάρχει κανείς τροχονόμος να αποκλείσει γέφυρες, να κατευθύνει την κυκλοφορία, γιατί η διοίκηση της Τροχαίας θα τρέχει αναγκαστικά να σωθεί χωρίς τηλέφωνο και χωρίς ρεύμα.
Αυτές οι μελέτες θα έπρεπε να έχουν προχωρήσει στο επόμενο στάδιο, της επικαιροποίησης τους επί το δυσμενέστερο σε σχέση με την κλιματική κρίση, της διατύπωσης των σχεδίων αντιμετώπισης και διαχείρισης κινδύνου. Δεν προχώρησαν ποτέ όπως αποκάλυψαν χθες με επάλληλες δημοσιεύσεις τους, η επικεφαλής περιβαλλοντικής πολιτικής του WWF Greece Theodota Nantsou και ο ευρωβουλευτής Πέτρος Κόκκαλης – Petros Kokkalis. Ο χάρτης του Βόλου, όπως και ο χάρτης του Πειραιά έδειχνε ότι η μισή πόλη είναι «στα κόκκινα». Αλλά ο Βόλος πνίγηκε χωρίς σενάρια διαχείρισης, χωρίς σχέδιο διάσωσης του πληθυσμού.
Η Κομισιόν από τον Σεπτέμβριο του 2022 με προειδοποιητική επιστολή καθιστά σαφές πως η Ελλάδα δεν έχει συμμορφωθεί ακόμα στις υποχρεώσεις της σε ό,τι αφορά τα πλημμυρικά φαινόμενα.
Και η Ελλάδα στηρίζεται μόνο στην πολιτική του 112: Τρέξτε να σωθείτε”
(με πληροφορίες από ethnos. gr / photo: eurokinissi)
Σε περίπτωση διαπίστωσης βλαβών στο δίκτυο ύδρευσης θα πρέπει:
Β. Θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στη διασφάλιση της υγιεινής διάθεσης ασφαλών τροφίμων με τα οποία σιτίζονται οι πληγέντες, οι οποίοι είναι ήδη καταπονημένοι και επιπλέον λόγω των συνθηκών διαβίωσής τους, ελλοχεύει αυξημένος κίνδυνος τροφιμογενών και άλλων λοιμώξεων. Σε περίπτωση συχνών και μεγάλης διάρκειας διακοπών του ηλεκτρικού ρεύματος, θεωρείται επιβεβλημένο να ενημερωθεί το κοινό για το σωστό και υγιεινό χειρισμό και συντήρηση των τροφίμων. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στη διατροφή των πληγέντων στους οποίους διανέμονται τρόφιμα τα οποία προσφέρουν διάφορες κοινωνικές οργανώσεις, φορείς ή επιχειρήσεις τροφίμων, σε ό,τι αφορά τις συνθήκες παρασκευής, μεταφοράς, συντήρησης και διάθεσής τους. Επισημαίνεται ότι η ασφάλεια των τροφίμων σε όλες τις φάσεις της αλυσίδας παραγωγής τους (πρώτες ύλες, παρασκευή, διατήρηση, διακίνηση, μεταφορά, αποθήκευση, διανομή κ.λπ.), καθώς και η προσωπική υγιεινή των χειριστών των τροφίμων αποτελούν πρωταρχικής σημασίας παράγοντες ώστε να αποφευχθούν ενδεχόμενοι κίνδυνοι δημόσιας υγείας. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στον έλεγχο των τροφίμων κυρίως στις περιπτώσεις που γίνεται μαζική προετοιμασία και ιδιαίτερα όταν πρόκειται για τρόφιμα ευαλλοίωτα.
Προσοχή επίσης θα πρέπει να δοθεί στις περιπτώσεις όπου διανέμονται στους πληγέντες τυποποιημένα τρόφιμα. Θα πρέπει αυτά να διακινούνται με ασφάλεια και να αποθηκεύονται μέχρι την διανομή τους σε χώρους με απόλυτη τάξη, καθαριότητα και με συνθήκες συντήρησης τέτοιες ώστε να αποφεύγονται τυχόν αλλοιώσεις ή επιμολύνσεις τους. Ενδεικτικά σημειώνεται ότι:
(freepik photo)
Οι βιβλικές καταστροφές που αφήνει στο πέρασμά της η κακοκαιρία Daniel, δεν αφήνουν ανεπηρέαστη τη λειτουργία των σχολείων. Το Υπουργείο Παιδείας εξετάζει την αναβολή του ανοίγματος των σχολικών μονάδων στις πληγείσες περιοχές, ενδεχομένως και για μία εβδομάδα.
Όπως δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττας Μακρή στον ραδιοφωνικό σταθμό «Παραπολιτικά 90,1», το πιθανότερο είναι ότι εκεί θα καταλήξουμε αλλά μην το παίρνετε ως απόφαση».
Σύμφωνα με την κ. Μακρή, σε τηλεδιάσκεψη που προγραμματίστηκε για την Παρασκευή (08.09.2023) με τους διευθυντές, η εισήγησή τους είναι να αναβληθεί για μία εβδομάδα ο αγιασμός, όπως ζητάνε και οι δήμαρχοι.
«Αν αποφασιστεί τελικώς η αναβολή του αγιασμού της έναρξης της σχολικής χρονιάς θα είναι για τις περιοχές για τις οποίες υπάρχει θέμα», διευκρίνισε η υφυπουργός Παιδείας.
Οι τελικές αποφάσεις για τα σχολεία πάντως θα ανακοινωθούν τις επόμενες ώρες.
Στο μεταξύ, με απόφαση του Δημάρχου Ρήγα Φεραίου Μαγνησίας, Δημήτρη Νασίκα, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών και των πλημμυρικών φαινομένων που ξέσπασαν στην περιοχή, ο αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου, ώστε να ολοκληρωθούν οι έλεγχοι στη λειτουργικότητα των σχολικών μονάδων.
(Newsit, parapolitika – eurokinissi)
Τα δύο κορίτσια, ηλικίας ενός έτους, βρέθηκαν σε ένα χωριό στο βόρειο Κίβου, μια περιοχή όπου η ένοπλη οργάνωση Συμμαχικές Δημοκρατικές Δυνάμεις (ADF) έχει αυξήσει τις βομβιστικές επιθέσεις, ανακοίνωσε η οργάνωση του ΟΗΕ για τα παιδιά UNICEF.
Τα εκρηκτικά απομακρύνθηκαν από πυροτεχνουργούς χωρίς να ανατιναχθούν.
“Η πρόθεσή τους ήταν, με την άφιξη της αστυνομίας ή του κονγκολέζικου στρατού, να πυροδοτήσουν έκρηξη κατά των δυνάμεων ασφαλείας”, δήλωσε ο Γκραντ Λίετι, εκπρόσωπος της UNICEF στο Κονγκό, στην διάρκεια ενημέρωσης του Τύπου στην Γενεύη.
Η αυξημένη χρήση αυτοσχέδιων εκρηκτικών μηχανισμών είναι μια μόνο από τις πολλές “αποτρόπαιες τάσεις” καθώς η βία κατά των παιδιών φθάνει σε άνευ προηγουμένου επίπεδα στο ανατολικό τμήμα του Κονγκό, είπε ο ίδιος.
“Σε καθημερινή βάση παιδιά βιάζονται και δολοφονούνται. Πέφτουν θύματα απαγωγής, στρατολογούνται και χρησιμοποιούνται από ένοπλες ομάδες και γνωρίζουμε ότι οι πληροφορίες που έχουμε είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου”, είπε ο ίδιος.
Η βία στο Κονγκό έχει προκαλέσει μια από τις χειρότερες και μεγαλύτερης διάρκειας ανθρωπιστικές κρίσεις παγκοσμίως με περισσότερους από 27 εκατομμύρια ανθρώπους να αντιμετωπίζουν ελλείψεις τροφίμων και σχεδόν 5,5 εκατομμύρια να έχουν υποχρεωθεί να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη.
Περισσότερα από 2,8 εκατομμύρια παιδιά υφίστανται τα επακόλουθα της κρίσης.
Οι δίδυμες αδελφές, που δεν έχουν ταυτοποιηθεί, αναρρώνουν τώρα από υποσιτισμό σε ένα κέντρο των Ηνωμένων Εθνών προτού δοθούν για αναδοχή.
Οι γονείς τους σκοτώθηκαν σε επίθεση που θεωρείται ότι πραγματοποίησε η ADF.
Παρότι είναι εύκολη η ανάρρωση από υποσιτισμό, τα ψυχικά τραύματα μπορεί να διαρκέσουν για μια ζωή, σχολίασε ο Λίετι.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)
Συχνά αντιμετωπίζεται με την ξεκούραση και την λήψη παυσίπονων φαρμάκων, υπάρχουν ωστόσο όμως και κάποιες περιπτώσεις που αποτελεί ένδειξη για σοβαρό πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί επειγόντως.
Δείτε ποιες είναι αυτές οι περιπτώσεις που δεν πρέπει να αγνοήσετε τον πόνο στη μέση.
(με πληροφορίες από onmed. gr – Reader’s Digest / photo: pixabay)
Η κυρία Λαγαρά, ήταν εγκλωβισμένη στα Μεγάλα Καλύβια χθες, ενώ τα ξημερώματα μεταφέρθηκε σε ασφαλές σημείο. Τελικά όπως αποκάλυψε μιλώντας στον Realfm την έσωσε ο Κώστας Σκρέκας, ο οποίος έφτασε στο σπίτι της με φουσκωτό της ΕΜΑΚ.
Η γυναίκα έκανε έκκληση μέσω του ΟΡΕΝ για να σωθεί η οικογένειά της και όπως περιέγραψε στο κεντρικό μαγκαζίνο του Realfm 97,8 με τον Νίκο Στραβελάκη έκανε σινιάλο στα ελικόπτερα που περνούσαν αλλά οι πιλότοι δεν την έβλεπαν.
«Χθες το βράδυ σώθηκα, χάρη στην παρέμβαση του κ. Σκρέκα. Τον ευχαριστώ δημόσια που με δική του πρωτοβουλία έφερε φουσκωτό με άνδρες της ΕΜΑΚ, τους ευχαριστώ και αυτούς. Θέλω να τονίσω την ανθρώπινη πλευρά του κ. Σκρέκα, έκανε ο ίδιος κουπί. Ο υπουργός έκανε κουπί, έφτασε το φουσκωτό στον πρώτο όροφο, στην βεράντα» δήλωσε.
«Ήρθε ο υπουργός να μας σώσει κάνοντας κουπί ο ίδιος. Με την καθοδήγηση της ΕΜΑΚ» επανέλαβε. Η κυρία Λαγαρά είπε πως έστελνε απεγνωσμένα μηνύματα στους συγγενείς της και κάποιοι εξ αυτών απευθύνθηκαν σε όλους τους δημόσιους φορείς. Τελικά κάποιος συγγενής της μίλησε με τον κ. Σκρέκα και έφτασε γύρω στις 23:00 το βράδυ με φουσκωτό.
«Απεγκλώβισε εμένα, τον σύζυγό μου, την 90χρονη πεθερά μου. Το φουσκωτό έφτασε τα κάγκελα του πρώτου ορόφου, περάσαμε από πάνω με τα πόδια μας και μπήκαμε μέσα. Το νερό ήταν 2,5 μέτρα. Μεταφερθήκαμε στο δημαρχείο και μετά μας πήγαν στο γυμναστήριο και στο ξενοδοχείο στα Τρίκαλα» είπε χαρακτηριστικά.
(enikos – eurokinissi)
(α) από Κυκλικό Κόμβο Αεροδρομίου έως τον Κυκλικό Κόμβο Αλκαζάρ,
(β) από Κυκλικό Κόμβο Αλκαζάρ έως τον Κυκλικό Κόμβο Δ.Ε.Υ.Α.Λ.,
(γ) από τον Κυκλικό Κόμβο Δ.Ε.Υ.Α.Λ. έως τον Κυκλικό Κόμβο Τρικάλων (ύψος καταστήματος LIDL),
(δ) από Κυκλικό Κόμβο Τρικάλων (ύψος καταστήματος LIDL) έως τη συμβολή της οδού Ιωαννίνων με την οδό Χατζημιχάλη,
(ε) από την οδό Σωκράτους έως τη Π.Ε.Ο. Λάρισας-Θεσσαλονίκης,
(στ) περιφερειακή οδό Τρικάλων, από τον Κυκλικό Κόμβο Τρικάλων (ύψος καταστήματος LIDL) έως τον Κυκλικό Κόμβο γηπέδου AEL FC ARENA,
(ζ) εθνική οδός Λάρισας-Κοζάνης, από τη χ.θ. 2+000 (Κυκλικός Κόμβος Αλκαζάρ) έως τις Εργατικές Κατοικίες Γιάννουλης (ύψος καταστήματος JUMBO) &
(η) στην οδό Σάκη Καραγιώργα, από Κυκλικό Κόμβο Αεροδρομίου, έως τη δ/ση της με την Αγία Μαρίνα.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi)
Δραματική είναι η κατάσταση και στην πόλη της Λάρισας, τμήματα της οποίας έχουν αρχίσει και πλημμυρίζουν.
Ο φόβος ωστόσο μήπως υπερχειλίσει ο Πηνειός δεν είναι ο μοναδικός που έχουν οι κάτοικοι.
Τις τελευταίες ώρες υπάρχουν καταγγελίες πως είτε δεν έχουν νερό είτε η πίεσή του έχει μειωθεί αρκετά.
Την ίδια στιγμή γίνεται ο κακός χαμός στα σούπερ μάρκετ της πόλης. Οι άνθρωποι ανησυχούν καθώς, όπως αναφέρουν, έχουν εμφανιστεί οι πρώτες ελλείψεις στα ράφια.
Κάτοικοι καταγγέλλουν περιστατικά αισχοκέρδιας, με πολλούς καταστηματάρχες να πουλούν τςι εξάδες νερού 4 και 5 φορές πάνω από την κανονική τιμή.
«Μαλώνει κόσμος στα σούπερ μάρκετ», λέει χαρακτηριστικά ένας πολίτης στον ΣΚΑΪ:
freepik photo
“H Θεσσαλία βιώνει μια πολύ μεγάλη βιβλική καταστροφή, όπως και πολλές άλλες περιοχές της χώρας μας. Το πρώτο μέλημα είναι η στήριξή μας στους ανθρώπους που είτε επιχειρούν είτε προσπαθούν να προστατεύσουν τις περιουσίες τους.
Στο Συντονιστικό Πολιτικής Προστασίας της Θεσσαλίας ενημερωθήκαμε από τους Υπουργούς και τον Περιφερειάρχη για τις προσπάθειες αποκατάστασης των υποδομών. Οι προτεραιότητες που θέσαμε εκ μέρους, μετά φυσικά από τη διάσωση των πολιτών και την υποστήριξη όσων επιχειρούν, ήταν τα θέματα των συγκοινωνιακών συνδέσεων, πρώτα στις νομαρχιακές οδικές διασυνδέσεις, της ηλεκτροδότησης, της ύδρευσης και των υγειονομικών υποδομών.
Πρωτεύει φυσικά η προστασία της ζωής. Ενημερωθήκαμε από τον δήμαρχο Παλαμά Καρδίτσας, κ. Σακελαρίου, για τις προσπάθειες που γίνονται για τον απεγκλωβισμό πολλών συμπολιτών μας και τα εκτεταμένα προβλήματα και τον αποκλεισμό σε πολλούς οικισμούς.
Αλλά και στον νομό Λάρισας υπάρχουν μεγάλες επιπτώσεις από τις φονικές πλημμύρες. Στο Δήμο Κιλελέρ, με τα στοιχεία που έχει μέχρι στιγμή ο Δήμος, προκύπτει ότι τουλάχιστον 150.000 στρέμματα έχουν πλημμυρήσει και έχουν καταστραφεί ολοσχερώς. Ο Δήμος μας ενημέρωσε ότι αυτή τη στιγμή έχει 300 ανθρώπους που στεγάζει προσωρινά γιατί χρειάστηκε να εκκενωθούν οι κατοικίες τους.
Συνολικά χρειάζεται ένα άμεσο δίκτυο πολιτικής προστασίας και αλληλεγγύης για να μπορέσει να συντηρηθεί ο τόπος σήμερα. Και σε αυτό θα συνεισφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ και οι οργανώσεις του. Προφανώς και πρέπει όλοι να βοηθήσουμε ώστε να υποστηριχτούν οι πολίτες για να μην υπάρχουν θύματα και κόστος ανθρώπινης ζωής.
Πρέπει να σημειώσουμε ότι αποδεικνύεται ότι είμαστε απροετοίμαστοι ως πολιτεία για τόσο σημαντικά και ακραία καιρικά φαινόμενα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αναβαθμίσουμε την επάρκεια της πολιτείας. Για να είναι έτοιμη να στηρίξει και τους πολίτες και την οικονομία.
Είναι ξεκάθαρο ότι τα φαινόμενα που ζούμε ξεπερνούν κάθε προηγούμενο. Τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης τις είχαμε συζητήσει και ξέρουμε ότι θα είναι σφοδρές.
Το πρώτο που χρειάζεται να γίνει είναι να ενοποιηθεί η κλιματική πολιτική. Ήταν λάθος ο διαχωρισμός, η μεταφορά της πολιτικής για την προσαρμογή στην κλιματική κρίση στο Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας. Χρειαζόμαστε ενιαίες πολιτικές με έμφαση στο σχεδιασμό και στην πρόληψη, για τη διαχείριση πλημμυρών και δασικών πυρκαγιών, χωροταξικών θεμάτων και προστατευόμενων περιοχών. Πρέπει ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός να γίνει ουσιαστικός και ιδίως να υλοποιείται.
Ταυτόχρονα, χρειαζόμαστε νέα σχέδια πολιτικής προστασίας, το ζητήσαμε και στη Βουλή, διότι οι συνθήκες μεταβάλλονται και χρειάζεται να αναβαθμίσουμε την επάρκεια της πολιτείας. Χρειαζόμαστε μία ισχυρή πολιτεία για να δώσει τη μάχη και να υπερασπιστεί την επόμενη μέρα τις μεγάλες αβεβαιότητες που έχουμε μπροστά μας.
Σε αυτήν την κατεύθυνση οφείλω να πω ότι το 2016 εγκρίθηκε από την Ελληνική Βουλή η Εθνική Στρατηγική για την Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή. Πρέπει να επικαιροποιηθεί άμεσα και να αναβαθμιστεί με τα νέα κλιματικά δεδομένα. Ήταν μία πρωτοβουλία που είχε λάβει τότε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Απαιτούνται όμως και Περιφερειακά Σχέδια Προσαρμογής στην Κλιματική Αλλαγή. Για παράδειγμα στην Περιφέρεια Θεσσαλίας δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί το σχετικό περιφερειακό σχέδιο παρότι, έχουν περάσει επτά χρόνια από τη σχετική νομοθετική πρωτοβουλία. Αυτό πρέπει να γίνει σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας όπως προτείνει σταθερά ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.
Και ταυτόχρονα ένα σημαντικό εργαλείο που καθυστερεί είναι τα Σχέδια Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας. Τώρα καταλαβαίνουμε τη χρησιμότητά τους. Οι περιοχές του Βόλου που επλήγησαν τις προηγούμενες μέρες ήταν στις προτεραιότητες του Σχεδίου Διαχείρισης Κινδύνου Πλημμύρας που κυρώθηκε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το 2018. Αυτά τα έργα δεν υλοποιήθηκαν. Όμως τα Σχέδια αυτά έπρεπε να είχαν αναθεωρηθεί και υποβληθεί επίσημα στην Ευρωπαϊκή Ένωση έως τις 31.12.2021, αλλά η κυβέρνηση δεν έλαβε τη σχετική μέριμνα.
Άρα λοιπόν έχουμε ήδη θεσμικά εργαλεία που πρέπει να ενεργοποιηθούν, έχουμε όμως και νέες προτάσεις για τη αναβάθμιση της επάρκειας της πολιτείας.
Αυτά όλα θα τα καταθέσουμε και από αύριο. Σήμερα προέχει να υποστηρίξουμε τους πολίτες και τις περιοχές που πλήττονται.
Μετά την καταστροφή όμως απαιτείται να προχωρήσουν μεταρρυθμίσεις για την αναβάθμιση της πολιτείας, γιατί σε αυτά τα δύσκολα φαινόμενα μόνο μια ισχυρή πολιτεία μπορεί να στηρίξει τους πολίτες.”
(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi)
Πρόκειται για 35 άνδρες, 9 γυναίκες και 4 παιδιά. Μία μητέρα με δύο νεογέννητα, μεταφέρθηκαν με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο Γενικό Νοσοκομείο Αγίου Νικολάου, ενώ δύο άντρες και άλλη μία γυναίκα νοσηλεύονται στο Κέντρο Υγείας Σητείας.
Σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα μεταξύ των μεταναστών συνελήφθησαν δύο άτομα που φέρονται ως διακινητές.
Από την προανάκριση προέκυψε ότι έκαστος αλλοδαπός που επέβαινε στο ιστιοφόρο που ξεκίνησε από την Αττάλεια της Τουρκίας πλήρωσε από 3.000-8.500 ευρώ.
Το ιστιοφόρο παραμένει προσαραγμένο στη βραχώδη περιοχή ενώ από το περιστατικό δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: intime)
Δείτε το σχετικό video από τον τηλεοπτικό σταθμό skai:
(photo: eurokinissi)
freepik photo
«Λάβαμε επείγον αίτημα κυβερνητικών αρχών για την ενεργοποίηση του Starlink μέχρι την Σεβαστούπολη. Ο προφανής στόχος ήταν η βύθιση του μεγαλύτερου μέρους του ρωσικού στόλου που σταθμεύει» εκεί, έγραψε ο Μασκ στο Twitter (X).
Η υπηρεσία Internet μέσω του Starlink, που εκμεταλλεύεται η εταιρεία SpaceX, ιδιοκτησίας Μασκ, αναπτύχθηκε στην Ουκρανία λίγο μετά έναρξη του πολέμου τον Φεβρουάριο του 2022.
Η Σεβαστούπολη φιλοξενεί την ναυτική βάση του ρωσικού στόλου στην Μαύρη Θάλασσα.
«Αν είχα δεχτεί το αίτημά τους, τότε η SpaceX θα ήταν καθαρά συνεργός σε έναν μεγάλο πόλεμο και στην κλιμάκωση της σύρραξης», δηλώνει.
Ο Μασκ απάντησε με την ανάρτησή του στο απόσπασμα βιογραφίας του που θα κυκλοφορήσει και υπογράφεται από τον Ουόλτερ Άιζακσον.
Στο απόσπασμα που δημοσιεύεται στην Washington Post, ο Άιζακσον γράφει ότι τον Σεπτέμβριο 2022, «ο ουκρανικός στρατός επιχειρούσε μυστική επίθεση κατά του ρωσικού στόλου στην Σεβαστούπολη, στέλνοντας έξι μικρά υποβρύχια drones γεμάτα εκρηκτικά, χρησιμοποιώντας το Starlink για την καθοδήγησή τους προς τον στόχο.
Ο Άιζακσον τονίζει ότι ο Μασκ είχε μιλήσει τότε «στον πρεσβευτή της Ρωσίας στις ΗΠΑ… ο οποίος τον είχε βεβαιώσει απερίφραστα ότι μία ουκρανική επίθεση κατά της Κριμαίας θα προκαλούσε πυρηνική απόκριση».
Σύμφωνα με τον Άιζακσον, ο Μασκ «είπε μυστικά στους μηχανικούς του να απενεργοποιήσουν την κάλυψη περιοχής σε ακτίνα 100 χιλιομέτρων από τις ακτές της Κριμαίας. Οταν τα ουκρανικά drones πλησίασαν τον ρωσικό στόλο στην Σεβαστούπολη, έχασαν την επαφή και βυθίστηκαν χωρίς κίνδυνο».
(με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: freepik)
Η πρώτη επίσημη αντίδραση από Μητροπολίτη απέναντι στην ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου στο θέμα των ταυτοτήτων είναι γεγονός.
Πιο συγκεκριμένα, ο Μητροπολίτης Κορίνθου Διονύσιος «άστραψε και βρόντηξε» μετά το πέρας της λιτανείας της Ιεράς εικόνας Παναγίας Γιάτρισσας Λουτράκι.
Ενώπιον αρκετών πολιτών βροντοφώναξε πως δεν πρόκειται να αποδεχθεί τις νέες ταυτότητες, που ξαφνικά λέει «τώρα είναι καλές και τα τσιπάκια είναι αθώα»:
«Αν οι ταυτότητες που δεν τις θέλαμε και κάναμε συλλαλητήρια, τώρα είναι καλές ταυτότητες και τα τσιπάκια τα τωρινά είναι πιο αθώα από τα άλλα και ας μας δένουν χειροπόδαρα. Εγώ λέω όχι, εγώ δεν την αποδέχομαι αυτή την ελευθερία».
Ακολούθησαν χειροκροτήματα από το πλήθος:
intime photo αρχείου