Αυτοί οι διαιτητές ορίστηκαν για τα ντέρμπι της Superleague
Ο ελίτ Πορτογάλος Αρτούρ Σοάρες ορίστηκε στο ντέρμπι της ΑΕΚ με τον Ολυμπιακό στην OPAP Arena, σε εκείνο της Τούμπας, όμως, παρά τις εξαγγελίες για επίσης ξένο διαιτητή, ορίστηκε ο Παπαπέτρου!
Η NASA ζητά βοήθεια από τον Musk στην αναζήτηση εξωγήινων; Τι ανακοίνωσαν για τα UAP
Ο κόσμος ανέμενε με αγωνία τις σημερινές ανακοινώσεις της NASA...
Η NASA λέει ότι δεν μπορεί ακόμη να εξηγήσει όλες τις μυστηριώδεις θεάσεις που έχουν εντοπιστεί στον ουρανό, σύμφωνα με την έκθεση που δημοσιεύτηκε στις 17:00 ώρα Ελλάδος.
Μια ομάδα που συγκέντρωσε η διαστημική υπηρεσία για να εξετάσει τα μη αναγνωρισμένα ανώμαλα φαινόμενα, ή αλλιώς UAP, είπε ότι απαιτούνται περισσότερα και καλύτερα δεδομένα για να μπορέσουμε να τα εξηγήσουμε.
«Αν ρωτάτε, εάν υπάρχουν κι άλλες μορφές ζωής στο σύμπαν, τότε η απάντηση είναι ‘ναι’» είπε ο Διοικητής, Μπιλ Νέλσον, στην αρχή της τηλεοπτικής ανακοίνωσης της NASA.
Από την πλευρά της η Nicola Fox, συνεργάτης της Διεύθυνσης Επιστημονικής Αποστολής της Nasa, ξεκινώντας την έκθεση σημειώνει ότι τα UAP είναι «ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια του πλανήτη μας».
«Οι παρατηρήσεις αντικειμένων στον ουρανό μας που δεν μπορούν να αναγνωριστούν ως μπαλόνια, αεροσκάφη ή φυσικά γνωστά φαινόμενα έχουν εντοπιστεί παγκοσμίως, ωστόσο υπάρχουν περιορισμένες παρατηρήσεις υψηλής ποιότητας», γράφει.
«Η φύση της επιστήμης είναι να εξερευνά το άγνωστο και τα δεδομένα είναι η γλώσσα που χρησιμοποιούν οι επιστήμονες για να ανακαλύψουν τα μυστικά του σύμπαντός μας.
Παρά τους πολυάριθμους λογαριασμούς και τις εικόνες, η απουσία συνεπών, λεπτομερών και επιμελημένων παρατηρήσεων σημαίνει ότι επί του παρόντος δεν έχουμε το σύνολο των δεδομένων που απαιτούνται για να βγάλουμε οριστικά, επιστημονικά συμπεράσματα σχετικά με το UAP».
Η έκθεση υποδηλώνει ότι το έργο της NASA ήδη βοηθά στην αποστολή να ανακαλύψει τι κρύβεται πίσω από τα UAP.
Η αναφορά της περιλαμβάνει επίσης αρκετές εικόνες φερόμενων UAP, που έχουν εντοπιστεί και από αυτές που παραμένουν ανεξήγητες, συμπεριλαμβανομένης μιας που φαίνεται να δείχνει ένα μεταλλικό αντικείμενο «όπως σφαίρα» να πετά χωρίς γνωστές μεθόδους πρόωσης. «Λόγω περιορισμένων δεδομένων, το αντικείμενο παραμένει αγνώστου ταυτότητας»
«Το κορυφαίο στοιχείο από τη μελέτη είναι ότι υπάρχουν πολλά περισσότερα να μάθουμε. Εμείς στη NASA προσπαθούμε να μετατοπίσουμε το θέμα με τα UAP από τον εντυπωσιασμό στην επιστήμη ».
Η έκθεση σημειώνει ότι δεν υπάρχουν σταθερές αποδείξεις ότι τα UAP προέρχονται από μακριά από τη Γη. Ωστόσο, σημειώνει ότι αν συμβεί αυτό, το διαστημόπλοιο θα έπρεπε να έρθει από αλλού στο διάστημα – πράγμα που σημαίνει ότι η Nasa θα πρέπει να συνεχίσει να ψάχνει για οποιοδήποτε άλλο σημάδι εξωγήινης ζωής.
«Σε αυτό το σημείο δεν υπάρχει κανένας λόγος να συμπεράνουμε ότι οι υπάρχουσες αναφορές UAP έχουν εξωγήινη πηγή. Ωστόσο, αν το αναγνωρίσουμε ως μία πιθανότητα, τότε αυτά τα αντικείμενα πρέπει να έχουν ταξιδέψει μέσω του ηλιακού μας συστήματος για να φτάσουν εδώ», αναφέρει η έκθεση.
Ξένα ΜΜΕ, όπως το BBC, ισχυρίζονται πως λίγο-πολύ τα συμπεράσματα της NASA «μας λένε αυτό που ήδη γνωρίζουμε, ότι πρόσφατα, πολλοί αξιόπιστοι μάρτυρες, συχνά στρατιωτικοί αεροπόροι, ανέφεραν ότι είδαν αντικείμενα που δεν αναγνώρισαν πάνω από τον εναέριο χώρο των ΗΠΑ».
Βοήθεια από τον…Έλον;
Aνάμεσα στα συμπεράσματα της έκθεσης υπάρχει και η έμμεση έκκληση στον Έλον Μασκ να βοηθήσει στην αναζήτηση εξωγήινης ζωής.
Ειδικότερα, η NASA υπαινίσσεται ότι οι δορυφόροι του Έλον Μασκ θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την αναζήτηση εξωγήινων.
Η έκθεση μεταξύ άλλων επικεντρώνεται στον πιθανό ρόλο της «αμερικανικής εμπορικής βιομηχανίας τηλεπισκόπησης», η οποία λέει ότι «προσφέρει ένα ισχυρό μείγμα δορυφόρων παρατήρησης της Γης που προσφέρουν εικόνες με χωρική ανάλυση κάτω των μερικών μέτρων, η οποία ταιριάζει καλά με τις τυπικές χωρικές κλίμακες των γνωστών UAP [ΑΤΙΑ]».
Σύμφωνα με το SkyNews, σε παρατηρήσεις που θα είναι αξιοσημείωτες για όσους γνωρίζουν το δορυφορικό σύστημα Starlink που ανήκει στην εταιρεία SpaceX του Έλον Μασκ, η έκθεση αναφέρει ότι «η επιτροπή διαπιστώνει ότι τέτοιοι σχηματισμοί θα μπορούσαν να προσφέρουν ένα ισχυρό συμπλήρωμα για την ανίχνευση και τη μελέτη των UAP, όταν συμβαίνει συμπτωματική συλλογή».
Τραγωδία στην Πορτογαλία: Βρέφος 10 μηνών πέθανε επειδή ο πατέρας του το ξέχασε στο αυτοκίνητο
Συγκλονίζει η υπόθεση με τον θάνατο ενός βρέφους μόλις 10 μηνών στην Πορτογαλία, με το άτυχο κορίτσι να χάνει τη ζωή του γιατί ο πατέρας της το ξέχασε μέσα στο αυτοκίνητο και πήγε στη δουλειά του.
Όπως αναφέρει το τοπικό ΜΜΕ Correio da Manhã, το τραγικό περιστατικό με τον θάνατο του βρέφους συνέβη στην Αλμάδα της Πορτογαλίας, όταν ο πατέρας της, λέκτορας στη Σχολή Επιστημών και Τεχνολογίας, έφτασε σε απόσταση 100 μέτρων από τον βρεφονηπιακό σταθμό της πανεπιστημιούπολης στις 08:00 το πρωί αλλά «για αδιευκρίνιστους λόγους» δεν την πήρε μαζί του και «πήγε κατευθείαν στο γραφείο του».
Το άτυχο κορίτσι ηλικίας μόλις 10 μηνών έμεινε κλειδωμένο στο παρκαρισμένο αυτοκίνητο για ώρες «χωρίς να το αντιληφθεί ο πατέρας της ή κάποιος άλλος (…) Οι εξωτερικές θερμοκρασίες έφτασαν τους 26ºC που σημαίνει ότι εύκολα θα έφταναν τους 50ºC μέσα στο αυτοκίνητο», αναφέρει μεταξύ άλλων η Correio da Manhã.
Τελικά, ο πατέρας της πήγε στο αυτοκίνητό του γύρω στις 15:30, δηλαδή περισσότερες από 7 ώρες αργότερα, βρίσκοντας τη 10 μηνών κόρη του αναίσθητη στο κάθισμα μεταφοράς στο πίσω κάθισμα. Έντρομος προσπάθησε να τη συνεφέρει αλλά το παιδί δεν ανταποκρινόταν.
Στο σημείο έσπευσαν ιατρικές ομάδες, με έναν φοιτητή που είχε και σχετική εκπαίδευση να κάνει προσπάθειες ανάνηψης, όμως ήταν ήδη αργά. Ο θάνατος του βρέφους διαπιστώθηκε εκεί και η σορός της μεταφέρθηκε για νεκροψία – νεκροτομή ενώ θα γίνουν και ιατροδικαστικές εξετάσεις στο αυτοκίνητο.
Η Μόσχα απελαύνει δύο Αμερικανούς διπλωμάτες για μια φερόμενη υπόθεση κατασκοπείας
Η Μόσχα ανακοίνωσε σήμερα την απέλαση δύο Αμερικανών διπλωματών, που κατηγορούνται ότι διετέλεσαν πράκτορες «σύνδεσμοι» ενός Ρώσου πρώην υπαλλήλου που συνελήφθη στις αρχές του έτους και κρίθηκε ύποπτος ότι μετέφερε πληροφορίες στην Ουάσινγκτον αναφορικά με τον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Παράλληλα το ρωσικό υπουργείο Εξωτερικών κάλεσε για εξηγήσεις την πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Μόσχα για αυτή την υπόθεση.
Σύμφωνα με το ρωσικό ΥΠΕ, οι δύο διπλωμάτες που κηρύχθηκαν ανεπιθύμητα πρόσωπα, υπηρετούσαν ως ο Α’ και ο Β’ γραμματέας της αμερικανικής πρεσβείας στη Μόσχα. Πρόκειτα για τους Τζέφρι Σίλιν και Ντέιβιντ Μπέρνσταϊν.
«Είναι υποχρεωμένοι να εγκαταλείψουν την ρωσική επικράτεια εντός επτά ημερών», ανέφερε το ρωσικό υπουργείο στην ανακοίνωσή του.
«Δεν θα κάνουμε καμία έκπτωση. Τα παιδιά θα οδηγηθούν, όταν οδηγηθούν ξανά στη διά ζώσης εκπαίδευση μόνον όταν υπάρχει πλήρης ασφάλεια, η οποία δεν περιορίζεται μόνο στο νερό»,
τόνισε η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, απαντώντας στην Ολομέλεια σε επισημάνσεις της Μερόπης Τζούφη (ΣΥΡΙΖΑ) και της Αφροδίτης Κτενά (ΚΚΕ) σχετικώς με τις προβλέψεις για την επαναφορά των μαθητών στα σχολεία στην περιοχή της Μαγνησίας.
Η κυρία Μακρή περιέγραψε την κατάσταση στις πληγείσες περιοχές και αναφέρθηκε στις ενέργειες που γίνονται ώστε να επανέλθουν με πλήρη ασφάλεια οι μαθητές στις σχολικές αίθουσες. Εξήγησε ότι στον Βόλο εκτός από το πρόβλημα του νερού, έχει πάρα πολλή σκόνη, ενώ σε άλλες περιοχές υπάρχουν και πτώματα ζώων που μπορεί υγειονομικά να δημιουργήσουν προβλήματα και διαβεβαίωσε ότι δεν θα υπάρχει καμία έκπτωση ως προς την ασφάλεια για την ομαλή μετάβαση των παιδιών στα σχολεία.
Η αρμόδια υφυπουργός ενημέρωσε ότι σχεδόν καθημερινά πραγματοποιούνται τηλεδιασκέψεις με την Περιφερειακή Διευθύντρια και τους διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για να έχει το υπουργείο την πληρέστερη δυνατή ενημέρωση και τις δικές τους προτάσεις, ενώ αύριο θα γίνει μια τηλεδιάσκεψη, όπου οι δήμαρχοι -ως μόνοι υπεύθυνοι γι αυτό- θα τοποθετούν σχετικώς με την στατική και όχι μόνον επάρκεια των κτιρίων ενώ αναμένονται οι οδηγίες του Υπουργείου Υγείας και οι διαβεβαιώσεις για την υγειονομική ασφάλεια των παιδιών.
Ενημέρωσε επίσης ότι ξεκίνησε πρόγραμμα ψυχολογικής υποστήριξης σε συνεργασία με το ΕΚΠΑ με ομάδα της καθηγήτριας Χρυσής Χατζηχρήστου, των διευθυντών των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και των στελεχών του ΚΕΔΑΣΥ και αύριο θα βρίσκονται επιτόπου εκπαιδευτές, για τους γονείς, τους κηδεμόνες και τους εκπαιδευτικούς, ενώ υπάρχει και ατομική υποστήριξη των παιδιών που έχουν ανάγκη και ομαδική υποστήριξη, καθώς και σχετικό υλικό.
Αναφορικώς με το ενδεχόμενο τηλεκπαίδευσης, που τέθηκε από βουλευτές η κυρία Μακρή απάντησε ότι δεν υπάρχει τέτοια πρόταση από κανέναν και εξέφρασε την απορία γιατί συντηρείται αυτό ως ζήτημα. Ενημέρωσε ότι η πρόταση που λαμβάνει προβάδισμα ανάμεσα σε άλλες είναι για συστέγαση των παιδιών σε σχολικές μονάδες που μπορούν να εξυπηρετήσουν παιδιά, με συνεννόηση και σύμφωνη γνώμη των γονέων ώστε να είναι κοντά στα σπίτια στα οποίο φιλοξενούνται, πρόταση η οποία έχει ισχυρό προβάδισμα. «Οι οικίσκοι, αν χρησιμοποιηθούν, θα είναι στον απολύτως απαραίτητο αριθμό. Έχουμε 88.000 μαθητές, 1.036 σχολικές μονάδες, 10.000 εκπαιδευτικούς. Και των εκπαιδευτικών η μεταφορά μάς ενδιαφέρει και η δική τους υγειονομική κι όχι μόνον ασφάλεια. Η τηλεκπαίδευση όμως δεν έπεσε μέχρι τώρα στο τραπέζι» είπε συγκεκριμένα η αρμόδια υφυπουργός.
Κατά την σημερινή συνεδρίαση της Ολομέλειας, υπερψηφίστηκε με ευρεία πλειοψηφία (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ) το νομοσχέδιο «Κύρωση της Συμφωνίας Έδρας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Ευρωπαϊκού Κέντρου για την Ανάπτυξη της Επαγγελματικής Κατάρτισης (CEDEFOP)».
Ναυάγησαν οι συνομιλίες ανάμεσα σε Σερβία και Κόσοβο που διεξήχθησαν στις Βρυξέλλες
Σε αποτυχία κατέληξε ο νέος γύρος διαλόγου ανάμεσα στο Βελιγράδι και την Πρίστινα που διεξήχθη σήμερα, σε ανώτατο πολιτικό επίπεδο, στις Βρυξέλλες.
Ο πρόεδρος της Σερβίας, Αλεξάνταρ Βούτσιτς, υποστήριξε ότι οι συνομιλίες ναυάγησαν με υπαιτιότητα του πρωθυπουργού του Κοσόβου ‘Αλμπιν Κούρτι.
«Δεν καταφέραμε να διαμορφώσουμε έναν σαφή οδικό χάρτη για την εξομάλυνση των σχέσεων. Η Σερβία αποδέχθηκε τη συμβιβαστική πρόταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την απέρριψε ωστόσο ο πρωθυπουργός του Κοσόβου και δεν καταλήξαμε σε συμφωνία» δήλωσε ο Βούτσιτς μετά το πέρας των συνομιλιών.
Ο πρόεδρος της Σερβίας ανέφερε ότι ο συμβιβασμός που πρότειναν ο ύπατος εκπρόσωπος Εξωτερική πολιτικής Ζοζέ Μπορέλ και ο ειδικός διαμεσολαβητής Μίροσλαβ Λάιτσακ προέβλεπε την εκκίνηση από την πλευρά της Πρίστινας της διαδικασίας για την σύσταση της Ένωσης Σερβικών Δήμων ενώ παράλληλα και το Βελιγράδι θα ξεκινούσε να εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του.
Ο πρόεδρος της Σερβίας επανέλαβε την αφοσίωση του στην εφαρμογή του ευρωπαϊκού σχεδίου για την εξομάλυνση των σχέσεων Σερβίας – Κοσόβου εκτίμησε ωστόσο ότι η κυβέρνηση στην Πρίστινα δεν πρόκειται να υποχωρήσει στο ζήτημα της Ένωσης Σερβικών Δήμων. Η σύσταση της Ένωσης των δήμων με σερβική πλειοψηφία συμφωνήθηκε ανάμεσα στις δύο πλευρές το 2013 στις Βρυξέλλες.
Σε νέα αύξηση επιτοκίων κατά 25 μονάδες βάσης προχώρησε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, φτάνοντας συνολικά τις 425 μονάδες, μετά από 10 συνεχόμενες αυξήσεις.
Ειδικότερα, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΚΤ αποφάσισε να αυξήσει τα τρία βασικά επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσης.
Κατά συνέπεια, το επιτόκιο των πράξεων κύριας αναχρηματοδότησης καθώς και τα επιτόκια της διευκόλυνσης οριακής χρηματοδότησης και της διευκόλυνσης αποδοχής καταθέσεων θα αυξηθούν σε 4,50%, 4,75% και 4,% αντιστοίχως, με ισχύ από τις 20 Σεπτεμβρίου 2023.
ΔΕΘ: Αλλάζει η ώρα συνέντευξης του Κυριάκου Μητσοτάκη
Με ανακοίνωσή από το γραφείο του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη,
γνωστοποιήθηκε πως η προγραμματισμένη συνέντευξη Τύπου στην 87η ΔΕΘ θα ξεκινήσει κατά μια ώρα νωρίτερα, δηλαδή από τις 13:00 στις 12:00.
Η ανακοίνωση:
«Η συνέντευξη Τύπου του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, στο πλαίσιο της 87ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου στις 12:00, στο Συνεδριακό Κέντρο «Ιωάννης Βελλίδης».
Το πρόγραμμα του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ Στη ΔΕΘ θα βρεθεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης το Σαββατοκύριακο, κάτι το οποίο είχε αναβληθεί το Σαββατοκύριακο 9 – 10 Σεπτεμβρίου λόγω των καταστροφών και των θανάτων από την κακοκαιρία Daniel.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης το Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου, στις 20:00, θα απευθύνει ομιλία στο πλαίσιο της 87ης ΔΕΘ στο Συνεδριακό Κέντρο «Ιωάννης Βελλίδης». Την Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου στις 12:00, ο Πρωθυπουργός θα παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου στο Βελλίδειο.
Υπ. Εργασίας: Το επίδομα προσωπικής διαφοράς θα δοθεί κανονικά στους συνταξιούχους τον Ιανουάριο
Τη διαβεβαίωση ότι το επίδομα προσωπικής διαφοράς θα δοθεί κανονικά στους συνταξιούχους τον μήνα Ιανουάριο,
έδωσε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Άδωνις Γεωργιάδης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό REAL FM.
Παράλληλα, ο κ. Γεωργιάδης μίλησε για το νέο εργασιακό νομοσχέδιο, που κατατέθηκε στη Βουλή και αναφέρθηκε, συγκεκριμένα, στη διάταξη που επιτρέπει στους εργαζόμενους να εργάζονται Σαββατοκύριακο με προσαύξηση μισθού.
Συγκεκριμένα, ο υπουργός Εργασίας εξήγησε ότι στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται διάταξη που αφορά τις βιομηχανίες τροφίμων-αναψυκτικών και εμφιαλώσεως νερού, όπου θα τους επιτρέπεται να έχουν επταήμερη λειτουργία, δηλαδή οι εργαζόμενοί τους να δουλεύουν πενθήμερο με κυλιόμενες βάρδιες, συμπεριλαμβάνοντας και το Σαββατοκύριακο.
«Αυτό το κάναμε, διότι, με οικονομοτεχνική μελέτη, αποδείχθηκε ότι οι επιχειρήσεις αυτές ζημιώνονται πολύ από το κλείσιμο των μηχανών τους την Κυριακή. Μέχρι να ξαναπάρουν μπρος τα μηχανήματα αυτά, χάνουν στην πραγματικότητα και τη Δευτέρα, άρα παθαίνουν ουσιαστική ζημία στην παραγωγική τους διαδικασία. Φαντάζομαι όλοι συμφωνούμε ότι θέλουμε να αυξηθούν οι εξαγωγές μας και να γίνει η οικονομία μας πιο ανταγωνιστική. Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις αυτές το ζητούν, καθώς η υπερωριακή απασχόληση την Κυριακή πληρώνεται με συν 40%, άρα έχουν υψηλότερα εισοδήματα» διευκρίνισε ο υπουργός.
Κλιματικός ΦΟΡΟΣ και υποχρεωτική ασφάλιση κτιρίων: Σύμβουλος του Μητσοτάκη έριξε τη «βόμβα», aud
«Όλοι μαζί θα επιμεριστούμε το βάρος», λένε....
Πριν αλέκτωρ φωνήσαι, κοντινά στον πρωθυπουργό πρόσωπα έρχονται να μιλήσουν για αλλαγές στο καθεστώς ασφάλισης των κτιρίων και επιβολή ενός έκτακτου τέλους (δηλαδή χαρατσιού).
Το πρωί σήμερα σε σχετικό μας άρθρο είχαμε αναφέρει πως η κυβέρνηση μελετά το μέτρο της υποχρεωτικής ασφάλισης κτιρίων για φυσικές καταστροφές, με αφορμή το δυσβάσταχτο κόστος των πλημμυρών στη Θεσσαλία.
Μάλιστα οι εξελίξεις αναμένεται να είναι ραγδαίες, με τον πρωθυπουργό να προβαίνει σε σχετικές ανακοινώσεις το ερχόμενο Σαββατοκύριο στη ΔΕΘ.
Την πικρή επιβεβαίωση έκανε ο στενός σύμβουλος του πρωθυπουργού, Αλέξης Πατέλης, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ 100,3.
Σχετικά με τα χρηματοδοτικά εργαλεία που έχει στη διάθεσή του το κράτος για την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών τόνισε:
«Εδώ θα υπάρξει ένα τέλος υπέρ αυτού του ταμείου που θα είναι δίκαια κατανεμημένο και θα μου επιτρέψετε να ακούσουμε τον πρωθυπουργό το Σάββατο. Πρέπει να αλλάξει και η συμπεριφορά μας και να δούμε και το ζήτημα της υποχρεωτικής ασφάλισης. Δεν είναι εύκολο, δεν είναι και η λύση στο πρόβλημα, οι υποδομές κοστίζουν όμως έχει και μια διάσταση δικαιοσύνης και η υποχρεωτικότητα μπορεί να οδηγήσει και σε χαμηλότερο κόστος ασφάλισης».
Ζητούν να «αυξηθούν οι ασφαλίσεις κατοικιών» με αφορμή τις πλημμύρες
«Η καταστροφή του Θεσσαλικού κάμπου θα σημάνει τις επόμενες ημέρες και αύξηση των τιμών των προϊόντων λόγω του μεγάλου αριθμού των ειδών που παράγονται εκεί, ειδικά των αγροτικών»,
τόνισε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ1.
Όπως ο ίδιος εξήγησε, ό,τι παράγουν οι τέσσερις νομοί θα λείψει το επόμενο διάστημα από την αγορά, ενώ παράλληλα μιλώντας για τα αιτήματα που δέχεται από τους επαγγελματίες των περιοχών που έχουν πληγεί δήλωσε ότι ζητούνται αντλίες για να βγάλουν τα νερά από τις επιχειρήσεις τους.
«Εμείς αποφασίσαμε να στηρίξουμε αυτές τις περιοχές με εργαλεία αναγκαία για να αποκατασταθούν. Ζητάνε καθαριστικά και εδώ φαίνεται το δεύτερο μεγάλο πρόβλημα που θα είναι οι ασθένειες. Ήδη έχουν εξαπλωθεί, ενώ, ακόμη, σε επτά δήμους, το νερό είναι ακατάλληλο ακόμα και για να πλυθείς» σημείωσε ο κ. Χατζηθεοδοσίου.
Ασφαλιστικές καλύψεις και αποζημιώσεις
Ο πρόεδρος στάθηκε και στο θέμα των αποζημιώσεων από τις ασφαλιστικές εταιρείες, αναφέροντας ότι ενώ σε όλη τη χώρα τα οχήματα που καλύπτονται για φυσικές καταστροφές φτάνουν το 20%, στη Θεσσαλία το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε λιγότερο του 10%.
«Κάθε όχημα για να μπορέσει να αποζημιωθεί θα πρέπει να υπάρχει το αντίστοιχο έγγραφο της Πυροσβεστικής που δηλώνει τι συνέβη. Ακόμα και αυτό που χάθηκε αποζημιώνεται», πρόσθεσε.
Αναφορικά με τις κατοικίες και σε αυτόν τον τομέα το ποσοστό των ασφαλισμένων δεν ξεπερνάει το 10%. «Ασφαλίζονται υποχρεωτικά όσα είναι (υποθηκευμένα) στην τράπεζα. Δεν έχουμε τόσα πολλά ασφαλιστήρια στον αγροτικό χώρο. Εκεί που είναι πολύ υψηλή η ασφάλεια είναι στις επιχειρήσεις και ιδιαίτερα στις μεγάλες»
Υπογράμμισε ακόμη, ότι το θέμα, δεν είναι μόνο η αποκατάσταση των επιχειρήσεων αλλά και οι εργαζόμενοι.
«Η ζημιά που φαίνεται στον θεσσαλικό κάμπο εκ πρώτης όψεως ξεπερνάει τα 300 εκατομμύρια ευρώ για τις ασφαλιστικές με τόσο λίγους ασφαλισμένους» εξήγησε ο κ. Χατζηθεοδοσίου με το 80% των αποζημιώσεων να αφορά στις μεγάλες επιχειρήσεις.
«Πρέπει να υπάρξει τρόπος αύξησης των ασφαλισμένων σε ιδιωτικές ασφάλειες και μια συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα» σημείωσε ο κ. Χατζηθεοδοσίου επισημαίνοντας ότι χρειάζεται και το απαραίτητο νομοθετικό πλαίσιο.
«Η πρωτοβουλία του πρωθυπουργού για το 10% της μείωσης στον ΕΝΦΙΑ είναι καλή. Αυτό το ποσοστό αντιστοιχεί σε 40 εκατ. στον κρατικό προϋπολογισμό. Αν ήταν 30% θα σήμαινε 120 εκατ. ευρώ αλλά η ζημιά τώρα είναι 2 δισεκατομμύρια ευρώ. ‘Αρα, μεγάλο μέρος των χρημάτων θα τα γλίτωνε η Πολιτεία από τον κρατικό προϋπολογισμό» επισήμανε ο πρόεδρος.
Πράσινη μετάβαση: «Καθυστερούμε»!! Σε λίγο δεν θα τους φτάνει ούτε το 2050…
Παραδέχονται ξανά την αποτυχία τους...
«Χάλυβας, υδρογόνο, γεωργία… Η μετάβαση στην πράσινη ενέργεια καθυστερεί σε πάρα πολλούς τομείς που εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα», επισημαίνεται σε ετήσια έκθεση, που άρχισε να συντάσσεται μετά την COP26, και οι συντάκτες της ζητούν από τα κράτη μεγαλύτερη συνεργασία πάνω στο θέμα αυτό.
Περίπου 48 χώρες δεσμεύτηκαν στην διάσκεψη για το κλίμα του 2021 να συνεργαστούν για να καταστήσουν περισσότερο προσβάσιμες τις πράσινες τεχνολογίες στους τομείς που βρίσκονται μεταξύ αυτών που έχουν τις μεγαλύτερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου: ηλεκτρισμός, χερσαίες μεταφορές, χάλυβας, υδρογόνο, γεωργία, και από φέτος, κατασκευές και τσιμέντο.
Ωστόσο τη χρονιά “που πέρασε υπήρξε μόνον μέτρια πρόοδος προς την κατεύθυνση μιας πιο ισχυρής διεθνούς συνεργασίας στους τομείς όπου θα ήταν περισσότερο απαραίτητη”, επισημαίνεται στην δεύτερη ετήσια έκθεση που συντάχθηκε υπό την αιγίδα του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας.
Στην πραγματικότητα τεχνολογίες αναπτύσσονται με πρωτοφανή ρυθμό: ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα (18% των πωλήσεων ιδιωτικής χρήσης οχημάτων το 2023, αλλά αυτές επικεντρώνονται στην ΕΕ, την Κίνα και τις ΗΠΑ), φωτοβολταϊκοί συλλέκτες, αντλίες θερμότητας κλπ. Η επένδυση στις καθαρές πηγές ενέργειας ξεπερνά πλέον τις δαπάνες στα ορυκτά καύσιμα.
Αλλά σε άλλους τομείς “η μετάβαση δεν γίνεται αρκετά γρήγορα”, επισημαίνεται στην έκθεση, στην οποία αναφέρονται οι τομείς του χάλυβα, του υδρογόνου και της γεωργίας.
«Οι κυβερνήσεις οφείλουν να ενισχύσουν την συνεργασία τους σε σημαντικά σημεία: τους κανόνες και τις ρυθμίσεις, την τεχνική και χρηματοδοτική υποστήριξη, την έρευνα και την ανάπτυξη, την δημιουργία αγορών, προκειμένου να βάλουμε μπροστά την τουρμπίνα», υπογραμμίζουν ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας, η Διεθνής Υπηρεσία για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και οι υψηλόβαθμοι εκπρόσωποι των COP27 και COP28.
«Στην γεωργία για παράδειγμα, η πρόοδος ήταν “ελάχιστη” όσον αφορά τους κανόνες, τις χρηματοδοτήσεις και τις εμπορικές σχέσεις και τελικά οι εκπομπές εξακολουθούν να έχουν ανοδική πορεία.
Στον τομέα του χάλυβα, ανακοινώθηκαν εργοστάσια χαμηλών εκπομπών άνθρακα, αλλά αυτό απέχει πολύ από τον στόχο των 100 εκατομμυρίων τόνων ετησίως που απαιτείται να επιτευχθεί ως το 2030.Η πρόοδος που έγινε ήταν “μέτρια”, με ταμεία οικονομικής και τεχνικής υποστήριξης στις αναπτυσσόμενες χώρες», συμπεραίνουν οι συντάκτες της έκθεσης, οι οποίοι ζητούν την υποστήριξη της ζήτησης και την ανταλλαγή το ταχύτερο δυνατό των νέων τεχνογνωσιών.
Viral η καρέκλα που θα καθόταν ο Κιμ Γιονγκ Ουν στη συνάντηση με Πούτιν – Βορειοκορεάτες την απολύμαιναν για ένα λεπτό (video)
Μέλη της ασφάλειας του Βορειοκορεάτη ηγέτη Κιμ Γιονγκ Ουν αφιέρωσαν αρκετά λεπτά για να απολυμάνουν την καρέκλα στην οποία θα καθόταν ο Κιμ κατά τη συνάντηση κορυφής με τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν, όπως ανέφερε σήμερα η εφημερίδα Kommersant.
Σε απόσπασμα βίντεο που δημοσιοποίησε η εφημερίδα φαίνεται μέλος της ασφάλειας της Βόρειας Κορέας, με λευκά γάντια, να σκουπίζει προσεκτικά τη μαύρη καρέκλα του Κιμ και να ψεκάζει με μια αδιευκρίνιστη ουσία.
Ο Βορειοκορεάτης ψέκασε και σκούπισε το κάθισμα, τα μπράτσα και τα πόδια της καρέκλας ακόμα και την περιοχή γύρω από αυτή, ενώ σωματοφύλακας του Κρεμλίνου παρακολουθούσε, μάλλον σαστισμένος. Στη συνέχεια άλλος Βορειοκορεάτης φρουρός έδωσε κάποιου είδους διαταγής στον άνδρα που έκανε την απολύμανση. Δεν είναι σαφές όμως το τι αφορούσε η διαταγή αυτή, μεταδίδει το ΑΠΕ -ΜΠΕ.
«Η καρέκλα αποδείχθηκε αντικείμενο μεγάλης ανησυχίας για τη βορειοκορεατική πλευρά», έγραψε στην Kommersant ο Αντρέι Κολέσνικοφ, ο ανταποκριτής της εφημερίδας για θέματα που αφορούν το Κρεμλίνο. Προφανώς, η ομάδα ασφαλείας του Κιμ –πάνω από 100 άνθρωποι– δεν ήταν ικανοποιημένη με την πρώτη καρέκλα και τότε η ρωσική πλευρά εμφάνισε μια δεύτερη –ακριβώς ίδια– σύμφωνα πάλι με τα όσα αναφέρονται στην Kommersant.
«Τότε Βορειοκορεάτης υπάλληλος σκούπισε την καρέκλα που προοριζόταν για τον Κιμ Γιονγκ Ουν για αρκετά λεπτά χωρίς διακοπή, φορώντας λευκά γάντια. Κρίνοντας από τη μυρωδιά, την απολύμανε», ανέφερε η Kommersant. «Εν τέλει, ήταν ζήτημα ζωής και θανάτου για τους ίδιους, αλλά όχι για τον ηγέτη τους», σχολίασε η εφημερίδα.
Απίστευτο αυτό που συνέβη στην Εύβοια: Παιδί Νηπιαγωγείου πήγε από λάθος στο Δημοτικό! Πήρε και βιβλία…
Ένα απίθανο σκηνικό έγινε την Τετάρτη σε σχολείο στην Εύβοια.
Το πρωί το σχολικό λεωφορείο πέρασε για να πάρει παιδιά Δημοτικού και Νηπιαγωγείου. Αρχικά το σχολικό σταμάτησε στο Δημοτικό, άφησε τους μικρούς μαθητές και συνέχισε με τα παιδάκια που πήγαιναν στο Νηπιαγωγείο.
Ένας μικρός μαθητής Νηπιαγωγείου, μπερδεύτηκε και κατέβηκε με τους μαθητές Δημοτικού. Μάλιστα, όπως αναφέρει το evima. gr, το μικρό παιδάκι μπήκε κανονικά σε αίθουσα, κάθισε και πήρε και… βιβλία!
Σύμφωνα με πληροφορίες, γύρω στις 11:00 αντιλήφθηκαν οι δάσκαλοι ότι το παιδί δεν ανήκε στο σχολείο τους και ότι ήταν μικρότερης ηλικίας.
Αφού έγινε η αντιπαραβολή των ονομάτων με τις λίστες μαθητών του Δημοτικού, τότε κατάλαβαν τι έχει συμβεί.
Έτσι, ενημέρωσαν τόσο το Νηπιαγωγείο που επίσης δεν φαίνεται να είχε αντιληφθεί την απουσία του μικρού μαθητή, όσο και τους γονείς του για να πάνε στο σχολείο και να το πάρουν.