Άρθρα

Lockdown 2.0: Πληθαίνουν οι φωνές πως θέλουν να φέρουν πάλι μέτρα – ΒΙΝΤΕΟ

Πού συμβαίνει ήδη αυτό...

Όπως μεταδίδουν εναλλακτικά ΜΜΕ στις ΗΠΑ:

«Ξέρετε το ρητό: “Με ξεγέλασες μια φορά η ντροπή δική σου, με ξεγέλασες δεύτερη φορά, η ντροπή δική μου”.

Οι βάσεις μπαίνουν για lockdowns 2.0. Κάποιοι θα μπορούσαν να πουν ότι τα lockdowns είναι 3.0  σε αυτό το στάδιο, επειδή είχαμε αυτή την ανάπαυλα μεταξύ του πρώτου lockdown και του δεύτερου!

Υπάρχει τώρα μια ανανεωμένη προσπάθεια επαναφοράς των μέτρων!

Πολλά σχολεία εφαρμόζουν ήδη την εντολή μάσκας, οι Νοσοκομειακές Υπηρεσίες και άλλοι  πάροχοι υγειονομικής περίθαλψης ήδη εφαρμόζουν την υποχρεωτική μάσκα. Εξαναγκάζουν τα παιδιά να φορούν μάσκες κατά την διάρκεια του μαθήματος στο σχολείο, όπως στην Νέα  Υόρκη».

Για του λόγου το ασφαλές, δείτε τι συμβαίνει ήδη στις ΗΠΑ στο βίντεο που ακολουθεί:

photo αρχείου eurokinissi

Χαρδαλιάς: «Στοίχημά μου οτιδήποτε αφορά στην ταλαιπωρία και στην καθημερινότητα των πολιτών»

«Στοίχημά μου είναι οτιδήποτε αφορά στην ταλαιπωρία και στην καθημερινότητα των πολιτών, είτε είναι αρμοδιότητα του Περιφερειάρχη, είτε οποιουδήποτε άλλου. Αισθάνομαι ότι και ξέρω και θέλω και μπορώ να προωθήσω τις αναγκαίες λύσεις», τόνισε ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς, σε συνέντευξή του στα «Παραπολιτικά 90,1».

Ο επικεφαλής του συνδυασμού «Αττική Μπροστά» ζήτησε από τους πολίτες να τον εμπιστευτούν και με «ουσιαστική επαφή» μαζί τους να επιλύουν άμεσα τα προβλήματα της καθημερινότητας. Υπενθύμισε την εμπειρία του στη διαχείριση των κοινών αλλά και τη γνώση του για τις παθογένειες τις οποίες όπως δήλωσε θα αντιμετωπίσει αποτελεσματικά μέσα από το συσταθέν Παρατηρητήριο το οποίο θα λειτουργεί ως «ομπρέλα» αλλά και ως help desk των Δήμων

Ειδικότερα ο Ν. Χαρδαλιάς αναφερόμενος στην εμπειρία που απέκτησε υπηρετώντας τα κοινά, δήλωσε: «Έχω εμπειρία και από τον α’ βαθμό και από τον β’ βαθμό Αυτοδιοίκησης, έχω εμπειρία από τον κρατικό μηχανισμό, έχω διαχειριστεί όποια κρίση έχει περάσει από τη χώρα τα τελευταία χρόνια και είμαι έτοιμος αυτή την τεχνογνωσία και την εμπειρία να τη μοιραστώ με τους πολίτες της Αττικής, για να μπορέσουμε να λύσουμε θέματα καθημερινότητας. Όλα αυτά τα χρόνια είμαι στο πεδίο και προσπαθώ μαζί με τους συμπολίτες μας να δίνουμε λύσεις σε μικρά ή μεγαλύτερα προβλήματα. Θα είμαι εκεί για να φέρουμε αποτέλεσμα. Θα είμαι εκεί για να κάνω καλύτερη τη ζωή των κατοίκων της Αττικής. Ζητώ την εμπιστοσύνη τους, ζητώ να μου δώσουν τη δύναμη να είμαι ισχυρός την επόμενη μέρα, για να παλέψω και να διεκδικήσω για αυτούς».

Ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Αττικής επισήμανε την ανάγκη για πλήρη εικόνα των προβλημάτων και διαρκή διάλογο με την κοινωνία. «Στην προσπάθεια που κάνουμε χρειάζεται να έχουμε πλήρη εικόνα. Και αυτό δεν γίνεται από το γραφείο. Χρειάζεται να μιλάμε με την ίδια την κοινωνία. Χρειάζεται ένας να έχει την ευθύνη των πάντων. Ως Περιφερειάρχης Αττικής, δεν πρόκειται να κρυφτώ πίσω από τις αρμοδιότητές μου. Δεν θα κρυφτώ ποτέ πίσω από το γράμμα του νόμου. Θέλω να λειτουργήσω σαν μία «ομπρέλα» σε όλες τις υπηρεσίες που πολλές φορές επικαλύπτονται και, παρά την προσπάθεια που κάνουν τα στελέχη τους, μένουν πίσω σε ρυθμούς και σε αποτέλεσμα.

Γι’ αυτό θα δημιουργήσουμε στην Περιφέρεια ένα Παρατηρητήριο που θα υπάγεται απευθείας στον Περιφερειάρχη και θα συγκροτείται από νέους επιστήμονες, λογιστές, οικονομολόγους, μηχανικούς, νομικούς και αναλυτές, που καθημερινά θα παρακολουθούν όλα τα έργα που γίνονται στο Λεκανοπέδιο, είτε τα κάνει η Περιφέρεια, είτε το Υπουργείο Υποδομών, είτε οι Δήμοι, είτε οι διάφοροι Οργανισμοί. Θα λειτουργεί σαν help desk των Δήμων. Για όποιο πρόβλημα υπάρξει που αφορά σε γραφειοκρατικές διαδικασίες, θα παρεμβαίνουμε για να δίνουμε λύσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Χαρδαλιάς επανέλαβε την έμφαση που δίνει στην ασφάλεια των πολιτών απέναντι σε υγειονομικούς κινδύνους, τη μεσαία εγκληματικότητα και τα ακραία καιρικά φαινόμενα υπογραμμίζοντας: «Η υγειονομική βόμβα αυτή τη στιγμή είναι τα σκουπίδια στην Αττική. Και στην πρώτη τριετία θα έχουν δρομολογηθεί όλες οι λύσεις. Το ζήτημα των σκουπιδιών δεν λύνεται με λογικές του παρελθόντος. Η ταφή των σκουπιδιών θα αποτελέσει παρελθόν. Θα πρέπει να συμφωνήσουμε και στους 66 Δήμους ότι ο καθένας δεν θα πετάει τα σκουπίδια του στον διπλανό, αλλά θα έχει ολοκληρωμένα συστήματα ανακύκλωσης και να ακολουθεί σύγχρονες μεθόδους για τη διαχείρισή τους.Σε ό,τι αφορά τη μεσαία εγκληματικότητα, θα συνεννοηθούμε με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, για να μπορέσουμε να δούμε τα δεδομένα και τις λύσεις που χρειάζονται.

Απέναντι στα ακραία καιρικά φαινόμενα θα προχωρήσουν άμεσα τα ζητήματα της αντιπλημμυρικής θωράκισης και των αντιπυρικών ζωνών. Αυτά είναι αδιαπραγμάτευτα. Υπάρχουν τα νομικά εργαλεία με τον νόμο 4662/2020 και ολοκληρώνονται οι εφαρμοστικές διατάξεις του, ώστε να προχωρήσουμε γρήγορα χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες. Έχουμε τα μέσα, έχουμε τα σχέδια και ξέρει ο καθένας τι πρέπει να κάνει».

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi)

Κοζάνη: Άρση απαγόρευσης της κυκλοφορίας οχημάτων άνω των 3,5 τόνων στην εθνική οδό Κοζάνης – Λάρισας

Την άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας οχημάτων άνω των 3,5 τόνων στην εθνική οδό Κοζάνης – Λάρισας και συγκεκριμένα στο ρεύμα προς Λάρισα ανακοίνωσε η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Μακεδονίας.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία: Ενημέρωση και δωρεάν εξετάσεις στις 27/9 στο Μετρό Συντάγματος

Το κόστος της καρδιαγγειακής νόσου στην Ευρώπη προκαλεί σοκ. Σε μια ολοκληρωμένη ανάλυση στο πρόσφατο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Καρδιολογίας που έλαβε χώρα στο 'Αμστερνταμ ανακοινώθηκε ότι η καρδιαγγειακή νόσος κόστισε στην Ευρωπαϊκή Ένωση περίπου 282 δισεκατομμύρια ευρώ το 2021, κάτι που όπως αναφέρεται, υπογραμμίζει την επείγουσα ανάγκη συλλογικής δράσης σε ευρωπαϊκή κλίμακα για την καλύτερη καταπολέμηση του καρδιαγγειακού κινδύνου των Ευρωπαίων πολιτών.

Τα παραπάνω ισχύουν και στην Ελλάδα, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ελληνικής Καρδιολογικής Εταιρείας καθηγητής Καρδιολογίας Γιώργος Κοχιαδάκης. «Ξοδεύονται μεγάλα ποσά για την αντιμετώπιση των καρδιαγγειακών νοσημάτων αλλά παρά ταύτα το έμφραγμα του μυοκαρδίου, η αρτηριακή πίεση, ο σακχαρώδης διαβήτης και η καρδιακή ανεπάρκεια πλήττουν δυστυχώς την πλειοψηφία των ελληνικών οικογενειών, επομένως η αξία της πρόληψης και της ενημέρωσης των πολιτών είναι ιδιαίτερα κρίσιμης σημασίας».

Με το δεδομένο ότι οι γνώσεις για την υγεία της καρδιάς σε ένα μεγάλο ποσοστό του ελληνικού πληθυσμού είναι ακόμα και σήμερα περιορισμένες ή και λανθασμένες, η Ελληνική Καρδιολογική Εταιρία προσπαθεί διαχρονικά να ευαισθητοποιήσει και να ενημερώσει τους πολίτες κάθε ηλικίας ώστε να πάρουν στα χέρια τους την υγεία της καρδιάς τους.

Στο πλαίσιο αυτό η Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία διοργανώνει μεγάλη κοινωνική δράση -με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καρδιάς (29 Σεπτεμβρίου)- στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του Μετρό Πλατείας Συντάγματος, την Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου 2023 (ώρες 10.00 π.μ.-04.00 μ.μ.).

Με κεντρικό σύνθημα «Με το χέρι στην καρδιά – Μάθε για την καρδιά σου και φρόντισέ την!», η ΕΚΕ καλεί τους πολίτες να συμμετάσχουν σε αυτή την πρωτοβουλία, ώστε να ενημερωθούν για τους παράγοντες κινδύνου καρδιαγγειακών νόσων και να συμβουλευτούν τους καρδιολόγους-ιατρούς για θέματα της καρδιαγγειακής τους υγείας. Οι ιατροί θα τους παρέχουν κάθε ενημέρωση, αξιολογώντας τον καρδιαγγειακό κίνδυνο που διατρέχουν, ενώ -αν χρειαστεί- θα γίνονται κάποιες βασικές καρδιολογικές εξετάσεις.

Στο κοινό θα διανέμονται ενημερωτικά έντυπα για το έμφραγμα του μυοκαρδίου, τους παράγοντες κινδύνου καρδιαγγειακών νόσων, το σωστό τρόπο μέτρησης της αρτηριακής πίεσης, τον εντοπισμό της κολπικής μαρμαρυγής και τη σωστή διατροφή.

Ταυτόχρονα, κατά τη διάρκεια της μεγάλης κοινωνικής εκδήλωσης στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων στο Σύνταγμα, θα πραγματοποιείται επίδειξη Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης και χρήσης εξωτερικού απινιδωτή σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και πολίτες από πιστοποιημένους και έμπειρους εκπαιδευτές.

Στόχος είναι τα παιδιά από μικρή ηλικία να ευαισθητοποιηθούν για το πόσο σημαντικό είναι να γνωρίζουν Πρώτες Βοήθειες και Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση, ώστε σε περίπτωση που χρειαστεί -στη μετέπειτα ζωή τους- να βοηθήσουν έναν συνάνθρωπό τους. Τέλος επώνυμοι αθλητές και εκπρόσωποι του Συλλόγου Ελλήνων Ολυμπιονικών και του Πανελλήνιου Συλλόγου Γυμναστηρίων, με αφορμή την Παγκόσμια Εβδομάδα Αθλητισμού, στις 11.30 θα αναδείξουν την αξία της ασφαλούς άθλησης και του υγιεινού τρόπου ζωής από μικρή ηλικία.

Η Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία προσκαλεί κάθε πολίτη να συμμετάσχει στη συγκεκριμένη κοινωνική δράση, την Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου, να προσέλθει στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του Μετρό Συντάγματος ώστε να ενημερωθεί και να φροντίσει έμπρακτα για την καρδιαγγειακή του υγεία.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: freepik)

Huawei: Η ψηφιοποίηση και ο αντίκτυπός της στους χώρους εργασίας

Μελέτη με θέμα «Η ψηφιοποίηση και ο αντίκτυπός της στους χώρους εργασίας», δημοσιεύτηκε από την Huawei, με νέες πληροφορίες μετά από έρευνα σε περισσότερους από 13.000 υπαλλήλους σε 7 χώρες παγκοσμίως.

Είναι η πρώτη διεθνής μελέτη για την ψηφιοποίηση του χώρου εργασίας που βασίζεται σε πραγματικές εμπειρίες εργαζομένων αντί στην αυθαίρετη καταμέτρηση της τεχνολογίας, σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση.

«Αυτή η μελέτη υπογραμμίζει τον μετασχηματιστικό αντίκτυπο της ψηφιοποίησης στον εργασιακό τομέα σε διαφορετικές χώρες», δήλωσε η συγγραφέας, καθηγητρια Dr. Schneider του Hochschule Trier, Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών στη Γερμανία. «Καθώς η ψηφιοποίηση επιταχύνεται, οι οργανισμοί πρέπει να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους, ώστε να αξιοποιήσουν τις δεξιότητες που οι εργαζόμενοι ήδη έχουν και να επωφεληθούν από τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες, διαφορετικά κινδυνεύουν να μείνουν πίσω».

Η έρευνα διεξήχθη από την καθηγήτρια Dr. Anna Schneider σε συνεργασία με το YouGov, στην Κίνα, την Ελλάδα, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ. Τα βασικά ευρήματα που προέκυψαν από την έκθεση είναι τα εξής τρία:

Πρώτον, η έρευνα διαπίστωσε ότι οι εταιρείες της Κίνας βασίζονται περισσότερο σε ψηφιακά εργαλεία στον χώρο εργασίας από εκείνες στις άλλες χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα.

Μια συνεχώς αναβαθμιζόμενη ευρυζωνική υποδομή σε συνδυασμό με τον πληθυσμό και τις επιχειρήσεις που αγκαλιάζουν τις νέες τεχνολογίες, εξηγούν την ηγετική θέση των εταιρειών της Κίνας ως μέρος της έρευνας. Αναφέρεται ότι τα αυξανόμενα επίπεδα ψηφιοποίησης στις επιχειρήσεις ανοίγουν ευκαιρίες για ένα πιο ευέλικτο εργατικό δυναμικό.

Οι παγιωμένες τακτικές των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων επίσης αναφέρεται ότι περιορίζουν περαιτέρω τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών. Η αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή (HCI) είναι ένα ιδιαίτερα ενδεικτικό παράδειγμα που αναδείχθηκε από την έρευνα. Το HCI γίνεται όλο και πιο διαισθητικό καθώς ωριμάζουν οι οθόνες αφής, τα μεγάλα σε μέγεθος μοντέλα γλώσσας και η επαυξημένη/εικονική πραγματικότητα. Ωστόσο, σε γραφεία σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, περισσότερο από το ήμισυ του συνόλου της αλληλεπίδρασης μεταξυ ανθρώπου-υπολογιστή (HCI) πραγματοποιείται μέσω πληκτρολογίων, ακόμη και στους πιο ψηφιοποιημένους χώρους εργασίας.

Το δεύτερο βασικό εύρημα αναφέρεται ότι είναι πως ένα υψηλό επίπεδο ψηφιοποίησης στο χώρο εργασίας θα τονώσει την ανταλλαγή γνώσεων εντός του χώρου εργασίας κατά περισσότερο από 20% σε σύγκριση με εταιρείες με χαμηλότερο επίπεδο ψηφιοποίησης. Η διαθεσιμότητα ψηφιακών εργαλείων αναφέρεται ότι καθιστά πολύ πιο εύκολη την εξ’ αποστάσεως και ευέλικτη επικοινωνία. Επιπλέον, τα προηγμένα ψηφιακά εργαλεία επιτρέπουν ανώτερη εσωτερική πρόσβαση στην αποθηκευμένη γνώση μέσω έξυπνων αλγορίθμων αναζήτησης ή εφαρμογών που μιμούνται τη λειτουργικότητα των κοινωνικών δικτύων. Τα νέα σημεία διεπαφής που ενισχύονται από μεγάλα σε μέγεθος γλωσσικά μοντέλα ενδέχεται να επιταχύνουν περαιτέρω τη δυνατότητα πρόσβασης και ανταλλαγής γνώσεων για τις εταιρείες που τις υιοθετούν.

Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, για τη μελλοντική ανάπτυξη και επιτυχία του ψηφιακού μετασχηματισμού, οι ψηφιακές δεξιότητες και οι νέοι τρόποι αλληλεπίδρασης με τους υπολογιστές θα είναι δύο αποφασιστικά δομικά στοιχεία. Σε όλες τις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, η χρήση προηγμένων και εικονικών διεπαφών στο χώρο εργασίας υστερεί αισθητά σε σχέση με την ιδιωτική χρήση. Οι ερωτηθέντες αναμένουν σταθερά αυτό το χάσμα να διευρυνθεί τα επόμενα πέντε χρόνια. Οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν συχνά σημαντική αδράνεια στην υιοθέτηση νέων διεπαφών που προκαλείται από μεγαλύτερους κύκλους ζωής προϊόντων επαγγελματικού εξοπλισμού και έλλειψη πόρων για την επανεκπαίδευση των εργαζομένων. Η έρευνα έδειξε ότι το τελευταίο μπορεί να είναι πολύ λιγότερο σημαντικό από ό,τι ισχυρίζονται συνήθως οι επιχειρήσεις. Τα άτομα είναι σαφώς πιο έτοιμα να υιοθετήσουν νέα σημεία διεπαφών από τις εταιρείες στις οποίες εργάζονται, καθώς τείνουν να είναι πολύ σίγουρα για την ικανότητά τους να χρησιμοποιούν διεπαφές (πχ. αφής, φωνής κλπ), ανεξάρτητα από το πόσο ψηφιοποιημένος είναι ο χώρος εργασίας τους.

Η μελέτη αναφέρεται σε επείγουσα ανάγκη για δράση και επενδύσεις σε τομείς που μπορούν να επιταχύνουν μια ολοκληρωμένη αναβάθμιση των ψηφιακών τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται στις επιχειρήσεις και να διασφαλίσουν ότι τα ψηφιακά μερίσματα μοιράζονται χωρίς αποκλεισμούς.

(με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: freepik)

Ουκρανία: Οι βουλευτικές εκλογές στη Σλοβακία ενδέχεται να στερήσουν έναν σημαντικό σύμμαχο από το Κίεβο

“Είμαστε μια ειρηνική χώρα. Δεν θα στείλουμε ούτε σφαίρα στην Ουκρανία”: αυτό ήταν το ξεκάθαρο μήνυμα του Ρόμπερτ Φίτσο σε περίπου 300 υποστηρικτές του στη διάρκεια προεκλογικής του συγκέντρωσης την προηγούμενη εβδομάδα σε μια πόλη της δυτικής Σλοβακίας ενόψει των εκλογών της 30ης Σεπτεμβρίου, στις οποίες ο λαϊκιστής πρώην πρωθυπουργός εμφανίζεται φαβορί.

Αν τηρήσει την υπόσχεσή του, θα πρόκειται για τεράστια αλλαγή πολιτικής για τη Σλοβακία, η οποία μέχρι τώρα είναι ένθερμη υποστηρίκτρια της Ουκρανίας, στα ανατολικά της σύνορα, στον πόλεμό της εναντίον της Ρωσίας.

Η Μπρατισλάβα έχει προσφέρει όπλα και ισχυρή πολιτική στήριξη στο Κίεβο μέσα στην ΕΕ και το ΝΑΤΟ.

“Θα πρέπει να καθίσουν ούτως ή άλλως και να καταλήξουν σε συμφωνία”, δήλωσε ο Φίτσο για την Ουκρανία και τη Ρωσία. “Η Ρωσία δεν θα εγκαταλείψει ποτέ την Κριμαία, δεν θα εγκαταλείψει ποτέ τα εδάφη που ελέγχει”.

Ωστόσο δεν είναι βέβαιο ότι ο Φίτσο θα κερδίσει. Κανένα κόμμα δεν φαίνεται να συγκεντρώνει την πλειοψηφία και ο σχηματισμός κυβέρνησης συνασπισμού ενδέχεται να αποδειχθεί δύσκολη υπόθεση. Δυτικοί διπλωμάτες και αξιωματούχοι στο Κίεβο επισημαίνουν εξάλλου ότι μια μικρή χώρα όπως η Σλοβακία δεν μπορεί να ανατρέψει την πολιτική της ΕΕ και του ΝΑΤΟ.

Όμως ο 59χρονος πρώην πρωθυπουργός έχει προκαλέσει αντιδράσεις στις Βρυξέλλες και αλλού επικρίνοντας τις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία, ζητώντας μια προσέγγιση με τη Μόσχα όταν τελειώσει ο πόλεμος και δεσμευόμενος να ασκήσει βέτο στην ένταξη της Ουκρανίας στο ΝΑΤΟ.

Στη διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας ο Φίτσο έχει δηλώσει ότι ο πόλεμος “ξεκίνησε το 2014 όταν Ουκρανοί ναζί και φασίστες άρχισαν να δολοφονούν Ρώσους πολίτες στο Ντονέτσκ και το Λουχανσκ”, απηχώντας τη γραμμή της Μόσχας.

Το κόμμα του SMER-SSD διατηρεί μικρό προβάδισμα, με 19,4%, έναντι 18,2% για το PS, και πολλά εξαρτώνται από την απόδοση των μικρότερων κομμάτων.

Οι Σλοβάκοι έχουν κουραστεί από τις οικονομικές επιπτώσεις των περιορισμών της covid, τον υψηλό πληθωρισμό που συνδέεται με τον πόλεμο στην Ουκρανία και την αύξηση της παράτυπης μετανάστευσης. Η παραπληροφόρηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει εντείνει την πόλωση μεταξύ των ψηφοφόρων και έχει εντείνει τις επιφυλάξεις των Σλοβάκων έναντι της Ουκρανίας, σύμφωνα με κοινωνιολόγους.

Έρευνα της Globsec που διενεργήθηκε νωρίτερα φέτος βρήκε ότι μόνο το 40% των Σλοβάκων πιστεύει ότι η Ρωσία ευθύνεται κυρίως για την εισβολή στην Ουκρανία, το χαμηλότερο ποσοστό στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη.

Ανησυχία στη Δύση

Η ρητορική του Φίτσο έχει προκαλέσει ανησυχία στους συμμάχους της Σλοβακίας, σύμφωνα με Δυτικούς διπλωμάτες.

Με την αντεπίθεση της Ουκρανίας να μην έχει σημειώσει ιδιαίτερες επιτυχίες – εγείροντας ερωτήματα για το πόσο διάστημα οι σύμμαχοι του Κιέβου μπορούν να διατηρήσουν την οικονομική και στρατιωτική τους βοήθεια– οι ηγέτες της ΕΕ και του ΝΑΤΟ επιζητούν με κάθε τρόπο να διατηρήσουν κοινό μέτωπο εναντίον της Μόσχας.

Ο Φίτσο ενδέχεται να βρει σύμμαχο στο πρόσωπο του Ούγγρου πρωθυπουργού Βίκτορ Ορμπάν, ο οποίος έχει διατηρήσει στενές σχέσεις με τη Ρωσία.

Ωστόσο ο ρεαλισμός του Φίτσο στη διάρκεια της προηγούμενης θητείας του, όταν έβαλε τη Σλοβακία στην ευρωζώνη και απέφυγε σε μεγάλο βαθμό την αντιπαράθεση με την ΕΕ και το ΝΑΤΟ, καθησυχάζουν τις ανησυχίες για νέες αναταράξεις.

“Ρωσικά στρατεύματα στα σύνορά σου και κακές σχέσεις με τους συμμάχους σου: αυτό θέλεις;”, διερωτήθηκε ένας διπλωμάτης. “Ή θα αλλάξει στάση και θα εμφανιστεί ως ο ρεαλιστής που έχει υπάρξει;”, πρόσθεσε.

Άλλος διπλωμάτης εκτίμησε ότι ο Φίτσο θα διστάσει να διακόψει την παροχή όπλων στην Ουκρανία.

Και οι Βρυξέλλες έχουν μέσο άσκησης πίεσης. Σε θέματα κράτους δικαίου, μπορούν να αναστείλουν την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση προς ένα κράτος μέλος, την οποία η Σλοβακία έχει ανάγκη καθώς το δημοσιονομικό της έλλειμμα ανέρχεται στο 6,85% του ΑΕΠ της.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/photo EPA-EPA

Τέλειες συμβουλές για να μετατρέψετε τα πιάτα σας σε… έργα τέχνης! (video)

Δείτε τις εντυπωσιακές προτάσεις για τη δημιουργία μοναδικών πιάτων:

(photo: pixabay)

Βλέπετε τη διαφορά;;; Δύο video που μιλούν από μόνα τους

Παιδί και πατέρας κάνουν τις ίδιες μεν δραστηριότητες αλλά με εντελώς διαφορετικό τρόπο...

(photo: pixabay)

Κωνσταντοπούλου για ΣΥΡΙΖΑ: “Φτάσανε σήμερα να εμφανίζεται ένα golden boy και να τους παίρνει το κόμμα μέσα σε είκοσι μέρες” (video)

Τι ανέφερε για την υποψηφιότητα της Έφης Αχτσιόγλου.

Δείτε το σχετικό video από τον τηλεοπτικό σταθμό skai, από το λεπτό 2:35:

(photo: intime)

ΒΙΝΤΕΟ δείχνει ποδήλατο να μετακινείται μόνο του: «Ζουν ανάμεσά μας» λένε οι γείτονες

Φτιαχτό το βίντεο;;;

Ένα απόκοσμο περιστατικό φέρεται να καταγράφηκε πρόσφατα σε κάμερα ασφαλείας, στο Γιόρκ της Βρετανίας!

Το υλικό καταγράφηκε την περασμένη εβδομάδα στην αγορά Shambles!

Δείχνει υποτίθεται, ένα «ποδήλατο-φάντασμα» που κινείται μυστηριωδώς στο δρόμο ολομόναχο.

Η αγορά Shambles Market το μοιράζεται, μάλιστα, στην σελίδα της στο Facebook.

Η ανάρτησή αναφέρει: «Κάτι πολύ παράξενο εντοπίστηκε σε κάμερα κλειστού κυκλώματος παρακολούθησης και αυτό το κλιπ μας προκαλεί ανατριχίλα. Οι θεωρίες είναι ευπρόσδεκτες. Έχει κανείς άλλος παρατηρήσει περίεργη παραφυσική δραστηριότητα στην πόλη;».

scr

Μεταναστευτικό: “Η Γερμανία και η Ιταλία βρίσκονται στα όριά τους”, δήλωσε ο Ομοσπονδιακός Πρόεδρος Φρανκ-Βάλτερ Σταϊνμάιερ

«Η Γερμανία και η Ιταλία βρίσκονται στα όρια της αντοχής τους», προειδοποίησε ο Ομοσπονδιακός Πρόεδρος Φρανκ-Βάλτερ Σταϊνμάιερ και ζήτησε «δικαιότερη κατανομή και αυστηρή επιτήρηση των εξωτερικών συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης», προκειμένου να περιοριστεί η επιβάρυνση των δύο χωρών από την υποδοχή μεταναστών.

Στο εσωτερικό της Γερμανίας, η αντιπαράθεση για το μεταναστευτικό κλιμακώνεται, με όλο και περισσότερα κρατίδια να δηλώνουν αδυναμία υποδοχής επιπλέον προσφύγων και την αντιπολίτευση να ζητά λύσεις με βάση το «μοντέλο Δανίας».

«Οι δύο χώρες σηκώνουν μεγάλο βάρος και παίρνω πολύ σοβαρά υπ’ όψιν τις δυνατές κραυγές για βοήθεια τόσο από την Ιταλία όσο και από τις γερμανικές πόλεις», δήλωσε ο κ. Σταϊνμάιερ σε συνέντευξη που παραχώρησε στην «Corriere della Sera» κατά τη διάρκεια της επίσημης επίσκεψης που πραγματοποιεί στην Ιταλία. Χθες, Τετάρτη, ο πρόεδρος Σταϊνμάιερ και ο Ιταλός ομόλογός του Σέρτζιο Ματαρέλα επισκέφθηκαν τις Συρρακούσες της Σικελίας, όπου μεταφέρονται πολλοί από τους μετανάστες που φθάνουν στην Λαμπεντούζα. «Ο αριθμός των αφίξεων πρέπει να μειωθεί. Πρέπει να εργαστούμε ενωμένοι και συγκεντρωμένοι, προκειμένου να καταλήξουμε σε ανθρωπιστικές και μακροπρόθεσμα βιώσιμες ευρωπαϊκές λύσεις», δήλωσε ο Γερμανός Πρόεδρος και τάχθηκε υπέρ μιας μόνιμης ρύθμισης για την κατανομή των προσφύγων εντός της ΕΕ.

«Πρέπει να δημιουργηθεί και ένας μόνιμος μηχανισμός αλληλεγγύης ώστε να μην υπάρχει μόνο εθελοντική αλληλεγγύη», πρόσθεσε, ενώ υπογράμμισε και την ανάγκη «να αντιμετωπιστεί αποφασιστικά η εγκληματική δράση των λαθρεμπόρων».

Από την πλευρά της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, ο αναπληρωτής κυβερνητικός εκπρόσωπος Βόλφγκανγκ Μπούχνερ απέφυγε να σχολιάσει ευθέως την εκτίμηση του Προέδρου περί Γερμανίας «στα όρια της αντοχής της» και δήλωσε ότι «ο μεγάλος αριθμός αφίξεων απαιτεί μεγάλη εθνική προσπάθεια». Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση, οι κρατιδιακές κυβερνήσεις και οι τοπικές δομές «σηκώνουν από κοινού το βάρος και πρέπει από κοινού να εργαστούν για κοινές λύσεις», πρόσθεσε.

Στον μακρύ κατάλογο των πρωθυπουργών τοπικών κυβερνήσεων που διαμαρτύρονται για την υπερβολική επιβάρυνση των κρατιδίων τους από τις νέες αφίξεις αιτούντων άσυλο προστέθηκε σήμερα και ο πρωθυπουργός της Θουριγγίας Μπόντο Ράμελοφ. «Το κρατίδιο και οι δήμοι είναι στα όριά τους. Το αρχικό κέντρο υποδοχής στην πόλη Ζουλ φιλοξενεί εδώ και καιρό περισσότερους από ό,τι θεωρείται αποδεκτό. Κανονικά πρέπει να φιλοξενεί 800 άτομα και έχουμε ήδη πάνω από 1000, ενώ συνεχίζουμε να έχουμε και μεγάλο αριθμό αφίξεων», δήλωσε ο κ. Ράμελοφ στην «Rheinische Post», απορρίπτοντας ωστόσο για μία ακόμη φορά τις εισηγήσεις για μόνιμους ελέγχους στα ανατολικά σύνορα.

Ταυτόχρονα, αναφερόμενος στα υψηλά ποσοστά της Εναλλακτικής για τη Γερμανία (AfD) στο κρατίδιο, ανέδειξε την ανάγκη να καταρριφθεί η εντύπωση ότι «είναι όλοι Ναζί στην ανατολή». «Δεν πρέπει να επιτρέψουμε να κοπεί το νήμα του διαλόγου μας με τους πολίτες. Δεν είναι η AfD που έχει τις λύσεις στα προβλήματά τους», τόνισε.

Το Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα (CDU), το οποίο δέχεται ισχυρή πίεση από την ακροδεξιά, με σημείο αιχμής το μεταναστευτικό, εισηγείται ως ενδεδειγμένη για τη Γερμανία προσφυγική πολιτική το μοντέλο της Δανίας. Ο αρχηγός της Νεολαίας του κόμματος (JU) Γιοχάνες Βίνκλερ, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα BILD ζητά να μελετηθεί η πολιτική που ακολούθησε η Δανία από το 2015 – «και μάλιστα από σοσιαλιστική κυβέρνηση». Σε αυτό το πνεύμα, ο κ. Βίνκλερ ζητά την επιβολή στις σχολικές τάξεις ανώτατου ορίου 30% για μαθητές με μεταναστευτικό υπόβαθρο, παραμονή σε ειδικά κέντρα των μεταναστών των οποίων έχει απορριφθεί η αίτηση ασύλου, μέχρις ότου επιστρέψουν στη χώρα τους, αναθεώρηση των παροχών, με μετάβαση από τις χρηματικές στις παροχές σε είδος και υποχρεωτική εγγραφή των παιδιών σε παιδικούς σταθμούς από ενός έτους. «Η Δανία ακολουθεί μια πολιτική μετανάστευσης και ενσωμάτωσης η οποία θα μπορούσε να αποτελέσει πρότυπο και για την Γερμανία», δήλωσε ο χριστιανοδημοκράτης πολιτικός.

Σε διαφορετική γραμμή, ο αρχηγός των Πρασίνων Όμιντ Νουριπούρ απέρριψε τις προτάσεις περί επιβολής ανώτατου ορίου στον αριθμό αιτούντων άσυλο που δέχεται η Γερμανία και ζήτησε γρήγορες λύσεις στο μεταναστευτικό, με επιπλέον οικονομική στήριξη της ομοσπονδίας προς τους δήμους και ενίσχυσή τους με προσωπικό για τα σχολεία και τους παιδικούς σταθμούς. «Αντί να μιλάμε για ανώτατο όριο, θα πρέπει καλύτερα να μιλάμε για όριο φορτίου. Είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα», τόνισε, μιλώντας στον ιδιωτικό τηλεοπτικό σταθμό n-tv.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ /scr)

Σε εξέλιξη απεργιακές συγκεντρώσεις ενάντια στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας (video)

Σε εξέλιξη βρίσκονται απεργιακές συγκεντρώσεις στο κέντρο της Αθήνας ενάντια στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας.

Με κεντρικό σύνθημα «Να μην ψηφιστεί το αντεργατικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης», η ΑΔΕΔΥ, καθώς και εργατικά σωματεία, συγκεντρώθηκαν μετά τις 10:30 στο πλαίσιο της 24ωρης πανεργατικής πανελλαδικής απεργίας στην πλατεία Κλαυθμώνος, αντιδρώντας στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας και απαιτώντας την απόσυρσή του.

«Απαιτούμε την απόσυρσή του και καλούμε τους εργαζόμενους να πάρουν μέρος στις συγκεντρώσεις που πραγματοποιούνται την ίδια μέρα σε όλη τη χώρα», αναφέρει, μεταξύ άλλων, σε ανακοίνωσή της, η ΑΔΕΔΥ.

Παράλληλα, συγκέντρωση πραγματοποιεί στο Σύνταγμα και το Εργατικό Κέντρο Αθήνας απαιτώντας, επίσης, την απόσυρση του νομοσχεδίου του υπουργείου Εργασίας.

Μεγάλη απεργιακή συγκέντρωση πραγματοποιούν από τις 10:30, στην πλατεία Συντάγματος, ομοσπονδίες, εργατικά κέντρα, σωματεία και μαζικοί φορείς με κεντρικό σύνθημα «Ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας. Ενάντια στο νομοσχέδιο έκτρωμα και την εγκληματική πολιτική».

«Ενώ ο λαός μας στη Θεσσαλία μετρά ακόμα νεκρούς και αγνοούμενους θαμμένους στη λάσπη, ενώ είναι ακόμα ανοικτές οι μεγάλες πληγές από τις καλοκαιρινές πυρκαγιές, η κυβέρνηση φέρνει για ψήφιση στη Βουλή το νέο αντεργατικό έκτρωμα που καταργεί το πενθήμερο και το 8ωρο, νομοθετώντας το δικαίωμα στους εργοδότες να ξεζουμίζουν τους εργαζόμενούς τους 13 ώρες την ημέρα, 78 ώρες την εβδομάδα», επισημαίνει, μεταξύ άλλων, το ΠΑΜΕ, σε ανακοίνωσή του.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi)

Όλα τα ονόματα: Ποιοι βουλευτές και στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ στηρίζουν Κασσελάκη

Χωρίς σχόλια

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που στηρίζουν τον Στέφανο Κασσελάκη:

Παύλος Πολάκης
Θεοδώρα Τζάκρη
Πέτρος Παππάς
Ραλλία Χρηστίδου
Ευάγγελος Αποστολάκης
Ανδρέας Παναγιωτόπουλος
Έλενα Ακρίτα
Γιώργος Καραμέρος
Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος
Ράνια Θρασκιά
Χάρης Μαμουλάκης
Νίκος Παππάς


Στελέχη και πρώην βουλευτές που στηρίζουν τον Στέφανο Κασσελάκη:

Γιώργος Τσίπρας
Άγγελος Τόλκας
Δώρα Αυγέρη
Μάριος Κάτσης
Δημήτρης Βέττας
Τάνια Ελευθεριάδου
Παναγιώτης Κουρουμπλής
Άννα Βαγενά
Χαρά Καφαντάρη
Νατάσα Γκαρά
Ελένη Αυλωνίτου
Βασίλης Κόκκαλης
Πέτρος Κωνσταντινέας
Ευάγγελος Αντώναρος (ήταν υποψήφιος στις εκλογές αλλά δεν κατάφερε να εκλεγεί).


Τα μέλη της ΚΕ που υπέγραψαν για την υποψηφιότητα του Στέφανου Κασσελάκη:

1) ΤΖΑΚΡΗ ΘΕΟΔΩΡΑ βουλευτής
2) ΠΟΛΑΚΗΣ ΠΑΥΛΟΣ βουλευτής
3) ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΙΠΡΑΣ τ. βουλευτής
4) ΧΑΡΙΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ τ. βουλευτής
5) ΜΠΕΤΥ ΣΚΟΥΦΑ τ. βουλευτής
6) ΑΥΛΩΝΙΤΟΥ ΕΛΕΝΗ τ. βουλευτής
7) ΝΤΖΙΜΑΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ τ. βουλευτής
8) ΘΑΝΑΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ τ. βουλευτής
9) ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗΣ
10) ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΔΑΜΙΔΗΣ
11) ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΑΘΗΣ
12) ΕΛΕΝΗ ΓΙΑΚΟΥΜΑΚΗ
13) ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΔΑΟΥΣΗ
14) ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΟΥΔΙΩΤΗ
15) ΧΡΥΣΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ
16) ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΚΙΣΚΙΡΑ
17) ΣΟΦΙΑ ΛΑΓΙΟΥ
18) ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΛΕΒΕΝΤΗ
19) ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΛΟΥΚΑΚΗ
20) ΚΟΡΝΗΛΙΑ ΜΑΚΡΗ
21)ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΛΑΚΟΥ
22) ΡΙΤΣΑ ΜΕΜΤΣΑ
23) ΛΑΜΠΡΟΣ ΜΟΣΚΑΧΛΑΙΔΗΣ-ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ
24) ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΜΠΕΧΡΑΚΗΣ
25) ΑΝΝΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ
26) ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΜΥΡΝΑΚΗ
27) ΜΑΥΡΑ ΣΑΡΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
28) ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΤΑΥΛΑΡΙΟΥ
29) ΨΙΜΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
30) ΚΩΣΤΑΣ ΤΑΦΛΑΝΙΔΗΣ

photo eurokinissi

Τον έφτυσε και την πέταξε στο δρόμο! Χαμός σε αστικό λεωφορείο, vid

Θεσσαλονίκη: Ψήστης προσποιούνταν τον υπάλληλο της ΕΥΠ και έταζε δουλειά στην υπηρεσία και φθηνά αυτοκίνητα!

Καταδικάστηκε σε δύο χρόνια φυλακή από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης

Προσποιούμενος τον υπάλληλο της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (ΕΥΠ), επιτήδειος έταζε δουλειά στην «Υπηρεσία» του σε ανυποψίαστα θύματα προσκομίζοντας πλαστά έγγραφα που δήθεν βεβαίωναν την πρόσληψή τους. Το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης τον καταδίκασε σε 2 χρόνια φυλάκιση, με αναστολή, για χρήση πλαστού εγγράφου, κατ’ εξακολούθηση.

Επικαλούμενος την ίδια ιδιότητα, καθώς και υποτιθέμενες διασυνδέσεις στον χώρο της Δικαιοσύνης, ο ίδιος, σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν θύματά του, υποσχόταν να μεσολαβήσει – έναντι χρηματικής αμοιβής – για την απόκτηση αυτοκινήτων, σε ελκυστικές τιμές, μέσω των δημοπρασιών που διενεργεί ο ΟΔΔΥ. Το σκέλος της φερόμενης απάτης με τα αυτοκίνητα – πάντως – δεν έφτασε στο ακροατήριο, διότι οι σε βάρος του εγκλήσεις υποβλήθηκαν εκπρόθεσμα.

«Πρόκειται για μυθοπλάστη» ανέφερε στο δικαστήριο θύμα που κατέθεσε ως μάρτυρας, ενώ άλλη παθούσα η οποία δήθεν είχε προσληφθεί ως γραμματέας στην ΕΥΠ ανέφερε ότι ο κατηγορούμενος τής έδειχνε τα υποτιθέμενα γραφεία όπου θα εργαζόταν ενώ προσκόμιζε πλαστά έγγραφα για επικείμενες χρηματικές καταβολές στον λογαριασμό της.

Ο κατηγορούμενος – που φέρεται να εργάζεται ως ψήστης – δεν παρέστη στο δικαστήριο και εκπροσωπήθηκε από πληρεξούσιο δικηγόρο. Η υπεράσπισή του αποδέχθηκε μέρος των πράξεων οι οποίες συνδέονται με τη χρήση πλαστού εγγράφου.

(με πληροφορίες από protothema. gr / photo: pixabay)

150%!!!!!! Ιλιγγιώδης αύξηση σε βασικά αγαθά των Ελλήνων!!! Περνά σε άλλο επίπεδο η «κρίση», vid

Το ΕΛ είχε προειδοποιήσει πριν λίγες μέρες...

Όπως σας ενημέρωσε το ΕΛ, ενώ υπάρχει τεχνητή ενεργειακή/οικονομική κρίση, που, σε συνδυασμό με τις «φυσικές» καταστροφές, ανεβάζει τις τιμές των βασικών τροφίμων στον Θεό, συγκεκριμένοι φορείς ρίχνουν την αύξηση μόνο στην «αισχροκέρδεια».

Είχατε δει το παράδειγμα, του Καναδά, όπου μάλιστα η διεθνιστική κυβέρνηση έδωσε τελεσίγραφο στα σουπερμάρκετ να ρίξουν τις τιμές, έχοντας παράλληλα να αντιμετωπίσουν τα τεράστια λειτουργικά έξοδα και τους αυξημένους «πράσινους» φόρους!!!

Στην Ελλάδα επικαλούνται το ίδιο αφήγημα για το «ράλι» ανόδου των τιμών στα προϊόντα μαναβικής με τους καταναλωτές να καταγγέλλουν μόνο την «αισχροκέρδεια», ενώ στην πραγματικότητα φταίει κυρίως η πολιτική του κράτους!!!

Ιδιοκτήτης καταστήματος με προϊόντα μαναβικής  εξήγησε ότι υπάρχουν βασικοί λόγοι στους οποίους οφείλεται η αύξηση στις τιμές: Είπε ότι υπάρχει ακρίβεια σε φάρμακα και λιπάσματα που χρησιμοποιούνται, καθώς και η ακρίβεια στο ρεύμα, τα εργατικά χέρια και τους σπόρους, καθώς και οι καιρικές συνθήκες που δεν ευνοούν την καλλιέργεια με αποτέλεσμα η παραγωγή να είναι μειωμένη.

Ο πρόεδρος εργαζομένων καταναλωτών Ελλάδος, Απόστολος Ραπτόπουλος, αναφερόμενος σε συγκεκριμένα προϊόντα επεσήμανε τις μεγάλες αυξήσεις σε σχέση με πέρυσι, όπου παρατηρείται αύξηση έως και 150%!!!!!!!!!!!!!

Συγκεκριμένα:

  • Τα μήλα από 1,10 ευρώ το κιλό πέρυσι πωλούνται φέτος μέχρι και 3 ευρώ το κιλό
  • Οι ντομάτες από 1,5 ευρώ το κιλό πέρυσι πωλούνται φέτος μέχρι και 3,29 ευρώ το κιλό
  • Τα κολοκύθια από 1,3 ευρώ το κιλό πέρυσι πωλούνται φέτος μέχρι και 2,98 ευρώ το κιλό
  • Τα αχλάδια από 1,5 ευρώ το κιλό πέρυσι πωλούνται φέτος μέχρι και 3,29 ευρώ το κιλό
  • Τα νεκταρίνια Νάουσας από 1,6 ευρώ το κιλό πέρυσι πωλούνται φέτος μέχρι και 3,29 ευρώ το κιλό
  • Το κουνουπίδι από 2 ευρώ το κιλό πέρυσι πωλείται φέτος μέχρι και 3,98 ευρώ το κιλό

Ο κ. Ραπτόπουλος σημείωσε ότι από χέρι σε χέρι η τιμή των προϊόντων αυξάνεται μέχρι και τέσσερις φορές, ενώ παράλληλα ζητεί έλεγχο της αλυσίδας από το χωράφι μέχρι το ράφι.

Και ποιος θα αναλάβει τον έλεγχο αν το Κράτος αδυνατεί να το κάνει;;; Μήπως μία πολυεθνική υπερεξουσία με την βοήθεια της «άμεμπτης» τεχνητής νοημοσύνης;;; (ΕΔΩ οι λεπτομέρειες)

photo eurokinissi

Συγκίνηση στην απόδοση τιμών για τους νεκρούς Έλληνες στη Λιβύη, vid

Μέσα σε κλίμα συγκίνησης πραγματοποιήθηκε το πρωί της Πέμπτης (21.9.2023) η τελετή απόδοσης τιμών στα θύματα της ελληνικής αποστολής που σκοτώθηκαν σε τροχαίο στη Λιβύη.

H τελετή έγινε παρουσία του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Δένδια.

SCR

Παππάς για Κασσελάκη: “Θεωρώ ότι ο Στέφανος θα είναι ένας άξιος πρόεδρος” (video)

Δείτε τα όσα δήλωσε ο Νίκος Παππάς για τον Στέφανο Κασσελάκη στον τηλεοπτικό σταθμό action24:

(photo: eurokinissi)

Πώς συνδέεται η κατανάλωση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων με την αύξηση του κινδύνου κατάθλιψης

Τα υπερεπεξεργασμένα συσκευασμένα τρόφιμα και ποτά είναι γευστικά, φθηνά και τα βρίσκει κανείς εύκολα, νέα έρευνα δείχνει όμως, ότι αυξάνουν τον κίνδυνο κατάθλιψης.


Για όσους καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες υπερεπεξεργασμένων τροφίμων, ο κίνδυνος κατάθλιψης μπορεί να αυξηθεί μέχρι και 50%, σύμφωνα με τη νέα μελέτη, ιδιαίτερα όταν αυτά τα τρόφιμα περιέχουν τεχνητά γλυκαντικά.

«Με βάση όσα γνωρίζουμε για αυτά τα τρόφιμα και του σημαντικού ρόλο που παίζει η διατροφή στη διάθεση, δεν εκπλαγήκαμε όταν εντοπίσαμε αυτή τη συσχέτιση», ανέφερε ο συγγραφέας της μελέτης Δρ. Andrew Chan, αντιπρόεδρος γαστρεντερολογίας στο Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης και καθηγητής ιατρικής στο Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ.

Το πρόβλημα, είπε, είναι τα τρόφιμα που «υποβάλλονται σε μεγάλη επεγεργασία, συχνά μέσω βιομηχανικών διεργασιών όπως η υδρογόνωση».

Η υδρογόνωση είναι μια χημική διαδικασία που αυξάνει σημαντικά την ποσότητα των τρανς λιπαρών τα οποία περιέχονται στα τρόφιμα. Οι ερευνητές έχουν επανειλημμένα συνδέσει την πρόσληψη τρανς λιπαρών με αυξημένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Η μελέτη εξέτασε «υπερεπεξεργασμένα» τρόφιμα όπως δημητριακά, γλυκά σνακ, έτοιμα προς κατανάλωση γεύματα, επιδόρπια, σάλτσες, επεξεργασμένα γαλακτοκομικά προϊόντα, αλμυρά σνακ, επεξεργασμένο κρέας, ποτά ή/και τεχνητά γλυκαντικά.

Τέτοια τρόφιμα, πρόσθεσε ο Chan, «συχνά περιέχουν επίσης πρόσθετα όπως χρωστικές, σταθεροποιητές και γαλακτωματοποιητές. Τέτοια παραδείγματα είναι τα φαγητά των fast food, τα μπισκότα και τα πατατάκια».

Ο Chan και οι συνεργάτες του εξέτασαν σχεδόν 32.000 γυναίκες μέσης ηλικίας που συμμετείχαν στη μελέτη Nurses’ Health Study II μεταξύ 2003 και 2017. Οι γυναίκες δεν είχαν κατάθλιψη στην αρχή της μελέτης. Το 95% ήταν λευκές γυναίκες μεταξύ 42 και 62 ετών.

Μέχρι το τέλος της μελέτης, πάνω από 2.100 γυναίκες διαγνώστηκαν με κατάθλιψη, αριθμός που υπερδιπλασιάστηκε όταν υποβάλλονταν σε λιγότερο αυστηρό προσυμπτωματικό έλεγχο.

Οι γυναίκες που κατατάχθηκαν στην υψηλότερη βαθμίδα ως προς την κατανάλωση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων, αντιμετώπιζαν 50% υψηλότερο κίνδυνο κατάθλιψης, όπως διαπίστωσε η μελέτη.

Η μελέτη δεν απέδειξε σχέση αιτίας-αποτελέσματος, φάνηκε όμως ότι τα τεχνητά γλυκαντικά σε τρόφιμα και ποτά, συσχετίστηκαν με υψηλότερο κίνδυνο κατάθλιψης.

«Όσο περισσότερες μερίδες επεξεργασμένων τροφίμων καταναλώνονται την ημέρα, τόσο μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος κατάθλιψης», είπε ο Chan.

Όσοι μείωσαν την πρόσληψη υπερεπεξεργασμένων τροφίμων κατά τουλάχιστον τρεις μερίδες την ημέρα για τέσσερα χρόνια, φάνηκε να μειώνουν τον κίνδυνο κατάθλιψης, σύμφωνα με τη μελέτη.

Αναφορικά με τον μηχανισμό μέσω του οποίου τέτοια τρόφιμα μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο κατάθλιψης, η ομάδα είπε ότι παραμένει ασαφής.

Ο Τσαν τόνισε ότι «τα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα έχουν συνδεθεί με χρόνια φλεγμονή, η οποία με τη σειρά της οδηγεί σε πολλαπλές πιθανές αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία, συμπεριλαμβανομένης της κατάθλιψης».

Τα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα είναι επίσης γνωστό ότι διαταράσσουν τα μικρόβια στο έντερο, τα οποία «έχουν συνδεθεί με τη διάθεση μέσω του ρόλου τους στο μεταβολισμό και την παραγωγή πρωτεϊνών που έχουν δραστηριότητα στον εγκέφαλο».

Τα ευρήματα έχουν δημοσιευτεί στην επιστημονική επιθεώρηση JAMA Network Open.

(onmed. gr / photo: pixabay)

Αυτά θα βλέπουμε και στην Ελλάδα όταν έρθουν τα…«οικο-ζόμπι»;;; vid

Έξαλλοι οδηγοί παρακάμπτουν δρόμους για να τους αποφύγουν:

scr