Άρθρα

Έξι νεκροί, 15 παγιδευμένοι σε κατάρρευση μέρους ορυχείου στη Ζιμπάμπουε

Τουλάχιστον έξι εργαζόμενοι σε ορυχείο έχασαν τη ζωή τους όταν κατέρρευσε τμήμα της εγκατάστασης Μπέι Χορς στην Τσεγκούτου, 100 χιλιόμετρα δυτικά από την πρωτεύουσα της Ζιμπάμπουε, τη Χαράρε, μετέδωσε χθες Παρασκευή η κρατική τηλεόραση του αφρικανικού κράτους.

Σύμφωνα με το δίκτυο ZBC, έξι πτώματα ανασύρθηκαν από το ορυχείο ως χθες βράδυ· άλλοι 15 εργαζόμενοι παραμένουν παγιδευμένοι υπογείως και βρίσκεται σε εξέλιξη επιχείρηση για τη διάσωσή τους.

Μέρος του ορυχείου κατέρρευσε περί τις 11:00 [σ.σ. ώρα Ελλάδας] χθες Παρασκευή, παγιδεύοντας τουλάχιστον 34 εργαζόμενους. Δεκατρείς μπόρεσαν να βγουν στην επιφάνεια.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Μέλος της Χαμάς σκοτώθηκε από πυρά στρατιωτών του Ισραήλ στη Δυτική Όχθη

Παλαιστίνιος ακτιβιστής, μέλος του ισλαμιστικού κινήματος Χαμάς, σκοτώθηκε χθες Παρασκευή το βράδυ κατά τη διάρκεια σύγκρουσης με ισραηλινούς στρατιώτες στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη, σύμφωνα με συγκλίνουσες πηγές.

«Ο Μουχάμαντ Τζιμπρίλ Ρουμάνε σκοτώθηκε εξαιτίας των σοβαρών τραυμάτων που του προκάλεσαν σφαίρες των δυνάμεων κατοχής στην Ελ Μπίρε», πλάι στη Ραμάλα, ανέφερε το υπουργείο Υγείας της Παλαιστινιακής Αρχής σε δελτίο Τύπου που δημοσιοποίησε, προσθέτοντας πως τραυματίστηκε δεύτερος Παλαιστίνιος, χωρίς πάντως να δώσει καμιά λεπτομέρεια για τις περιστάσεις του επεισοδίου.

Η Χαμάς από την πλευρά της σε δική της ανακοίνωση παρουσίασε τον Ρουμάνε ως μέλος της, που έπεσε «ηρωικός μάρτυρας» καθώς «υπερασπιζόταν την ελευθερία του λαού (του)», κοντά στον εβραϊκό οικισμό Ψαγκότ. Η νεκρολογία του συνοδεύεται από τη φωτογραφία πολύ νεαρού άνδρα.

Από την άλλη πλευρά, ο ισραηλινός στρατός έκανε λόγο για «επιτιθέμενους που εκσφενδόνισαν κοκτέιλ μολότοφ εναντίον στρατιωτικού φυλακίου παρακείμενου στον (εβραϊκό οικισμό) Ψαγκότ», που γειτονεύει με την Ελ Μπίρε.

«Στρατιώτες (…) εντόπισαν τους υπόπτους και αντέδρασαν ανοίγοντας πυρ με πραγματικές σφαίρες», κατά την ίδια πηγή. «Δύο επιτιθέμενοι εξουδετερώθηκαν», συνεχίζει το κείμενο.

Ερωτηθείσα σχετικά από το Γαλλικό Πρακτορείο, εκπρόσωπος του ισραηλινού στρατού απέφυγε να επιβεβαιώσει αν ο ένας από τους δυο είναι νεκρός, όπως ανακοίνωσαν η Παλαιστινιακή Αρχή και η Χαμάς.

Τουλάχιστον 242 Παλαιστίνιοι, 32 Ισραηλινοί, μια Ουκρανή κι ένας Ιταλός έχουν σκοτωθεί από την αρχή της χρονιάς σε βίαια επεισόδια τα οποία συνδέονταν με την ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση, σύμφωνα με απολογισμό του Γαλλικού Πρακτορείου ο οποίος βασίζεται στις επίσημες ανακοινώσεις των δυο πλευρών.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Σάλος με το κλείσιμο του ΟΑΚΑ! Αντιδράσεις και Υπουργική παρέμβαση, vid

Σε αναγκαστικό κλείσιμο του Ολυμπιακού Σταδίου της Αθήνας και του Ποδηλατοδρομίου του ΟΑΚΑ προχώρησε η κυβέρνηση.


Η απόφαση βασίστηκε σε μελέτη του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο ανέλαβε την ανακαίνιση των στεγάστρων τόσο στο κεντρικό στάδιο, όσο και στο Ποδηλατοδρόμιο, τα οποία εγκαταστάθηκαν πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.

Στη μελέτη αναφέρεται ότι «οι μεταλλικές κατασκευές του Στεγάστρου του Κεντρικού Σταδίου και του Ποδηλατοδρομίου δεν ανταποκρίνονται στα κανονιστικά επιτρεπόμενα επίπεδα στατικής επάρκειας».

Ανακοίνωση του ΠΑΟ

Η ανακοίνωση της ΠΑΕ Παναθηναϊκός αναφέρει:

«Με λύπη μας πληροφορηθήκαμε την ύπαρξη μελέτης για το στέγαστρο του ποδοσφαιρικού γηπέδου του Ολυμπιακού Σταδίου, που καταλήγει στο συμπέρασμα ότι από κατασκευής του δεν ανταποκρίνεται στα επιτρεπόμενα επίπεδα στατικής επάρκειας.

Προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι το στέγαστρο είχε κατασκευαστεί από τον Καλατράβα, εκ των κορυφαίων αρχιτεκτόνων στο είδος αυτών των κατασκευών και από την Cimolai, την κορυφαία εταιρία στον κόσμο σε σιδηρές κατασκευές, η οποία έχει κατασκευάσει τα σκέπαστρα των περισσότερων ευρωπαϊκών ποδοσφαιρικών γηπέδων, ενώ στο έργο συμμετείχαν σπουδαιότατοι Έλληνες αρχιτέκτονες και μηχανικοί.

Υ.Γ. Θα είναι μάλλον τυχαίο γεγονός το χρονικό σημείο που δημοσιοποιείται μια μελέτη που ξεκίνησε το 2021, σε μια περίοδο που ο Παναθηναϊκός φιλοξένησε στο συγκεκριμένο γήπεδο 120.000 θεατές…

Υ.Γ.1 Ρωτήθηκε σχετικά με τη μελέτη που συντάχθηκε, ο Καλατράβα και η εταιρία Cimolai;

Υ.Γ.2 Πριν από λίγο πληροφορηθήκαμε ότι η αρχική στατική μελέτη προέβλεπε πολύ βαριά τζάμια στην οροφή του στεγάστρου και τελικά αντ’ αυτών τοποθετήθηκαν πλεξιγκλάς/lexan, γιατί δεν προλάβαιναν το χρονοδιάγραμμα των Ολυμπιακών Αγώνων.

Το στέγαστρο είχε κατασκευαστεί με προδιαγραφές να αντέχει το βάρος των τζαμιών, το οποίο είναι πολλαπλάσιο των lexan. Το γνωρίζουν αυτό αυτοί που έκαναν τη μελέτη στατικού ελέγχου; Περιμένουμε απαντήσεις/διευκρινίσεις».

Παρέμβαση Βρούτση

«Κατόπιν της απόφασης του ΟΑΚΑ, που σε συνεννόηση με τον αναπληρωτή Υπουργό Αθλητισμού, Γιάννη Βρούτση, ανέστειλε τις αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες στο Κεντρικό Στάδιο και στο Ποδηλατοδρόμιο, ο Υπουργός ήδη συνεργάζεται στενά με όλους τους αρμόδιους φορείς, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για να αντιμετωπιστούν όσο το δυνατόν ταχύτερα τα προβλήματα που ανέκυψαν από αυτή την αναγκαία απόφαση.

Πρώτιστο μέλημά μας ήταν και παραμένει η ασφάλεια αθλητών, αθλουμένων και φιλάθλων.

Ο κ. Βρούτσης, την προσεχή Δευτέρα 2 Οκτωβρίου, θα προβεί σε ανακοινώσεις για τις περαιτέρω ενέργειες αντιμετώπισης των ζητημάτων που προκύπτουν στη λειτουργία της αθλητικής κοινότητας».

scr

Αυτοδιοικητικές εκλογές: Ποιές μέρες θα μπει «λουκέτο» στα σχολεία

Τι προβλέπεται.

Οι αυτοδιοικητικές εκλογές θα επηρεάσουν τη λειτουργία των σχολείων, καθώς Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια θα πρέπει να κλείσουν για δύο ημέρες, προκειμένου οι αίθουσες να μετατραπούν σε εκλογικά κέντρα.

Δεν θα λειτουργήσουν τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης την Παρασκευή 6 και την Δευτέρα 9 Οκτωβρίου λόγω των περιφερειακών και δημοτικών εκλογών.

Σε όσες περιφέρειες ή δήμους θα διεξαχθεί επαναληπτική ψηφοφορία την Κυριακή 15 Οκτωβρίου, δεν θα λειτουργήσουν τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης την Παρασκευή 13 Οκτωβρίου και τη Δευτέρα 16 Οκτωβρίου.

(alfavita – φωτο:eurokinissi)

Έλον Μασκ κατά ΜΚΟ που φέρνουν αλλοδαπούς: «Να σταματήσει η αυτοκτονία της Ευρώπης»

Ο δισεκατομμυριούχος Ίλον Μασκ παρενέβη στη γερμανική πολιτική σκηνή,

αναπαράγοντας την ανάρτηση ενός άλλου λογαριασμού στο Twitter, με την οποία ο συντάκτης της εξαπέλυε επίθεση στη διαχείριση της μετανάστευσης από το Βερολίνο και εξέφραζε τη στήριξή του στο δεξιό κόμμα Εναλλακτική για τη Γερμανία (AfD).

Το μεταναστευτικό βρίσκεται στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης στη Γερμανία, ενόψει των εκλογών στη Βαυαρία και την Έσση στις 8 Οκτωβρίου αλλά και στην Ευρώπη, ενόψει των ευρωεκλογών του επόμενου έτους.

Η ανάρτηση την οποία αναπαρήγαγε ο Μασκ προερχόταν από έναν λογαριασμό με την επωνυμία «Radio Genoa». Επέκρινε το γερμανικό κράτος επειδή χρηματοδοτεί οργανώσεις (σ.σ. οι περισσότερες των οποίων είναι ΜΚΟ) που διασώζουν μετανάστες στη Μεσόγειο και περιλάμβανε βίντεο από αυτές τις αποστολές διάσωσης.

«Ας ελπίσουμε ότι η AfD θα κερδίσει τις εκλογές για να σταματήσει αυτήν την ευρωπαϊκή αυτοκτονία», έγραφε επίσης.

Ο Μασκ, που σύμφωνα με το περιοδικό Forbes είναι ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο έχοντας περιουσία περίπου 250 δισεκ. δολαρίων και είναι ο διευθύνων σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla και της εταιρείας διαστημικών αποστολών SpaceX, εμπλέκεται ολοένα και περισσότερο στην πολιτική το τελευταίο διάστημα.

Την Πέμπτη επισκέφθηκε τα σύνορα με το Μεξικό στο Τέξας και συναντήθηκε με ντόπιους πολιτικούς και αστυνομικούς για να αποκτήσει, όπως είπε μια «αφιλτράριστη άποψη» της κατάστασης με το μεταναστευτικό στις ΗΠΑ.

Η κεντροαριστερή κυβέρνηση της Γερμανίας επιβεβαίωσε αυτήν την εβδομάδα ότι στηρίζει οικονομικά τρεις γερμανικές μη κυβερνητικές οργανώσεις που δραστηριοποιούνται στη Μεσόγειιο και συχνά μεταφέρουν μετανάστες στην Ιταλία. Η είδηση εξόργισε την ακροδεξιά κυβέρνηση της Ιταλίας, που αντιμετωπίζει μια κατακόρυφη αύξηση των αφίξεων μεταναστών αφότου ανέλαβε την εξουσία, πριν από έναν χρόνο.

«Οι Γερμανοί το γνωρίζουν αυτό;» διερωτήθηκε ο Μασκ.

«Ναι. Και λέγεται διάσωση ζωών» απάντησε το υπουργείο Εξωτερικών της Γερμανίας στην ανάρτησή του.

(ΑΠΕΜΠΕ – απεμπε-EPA photo)

Οικονομία: Ένα 24ωρο απομένει πριν οι ΗΠΑ «κλείσουν» επ’αόριστον!!

Το νέο «όχι» που φέρνει εξελίξεις στο υπερχρεωμένο κράτος των ΗΠΑ.

Οι σκληροπυρηνικοί Ρεπουμπλικάνοι στη Βουλή των Αντιπροσώπων απέρριψαν το νομοσχέδιο που είχε προτείνει ο επικεφαλής τους για την προσωρινή χρηματοδότηση της κυβέρνησης, καθιστώντας σχεδόν βέβαιο ότι οι ομοσπονδιακές υπηρεσίες θα κατεβάσουν ρολά, τουλάχιστον εν μέρει, αρχής γενομένης από την Κυριακή.

Η Βουλή απέρριψε, με ψήφους 232 κατά έναντι 198 υπέρ, ένα μέτρο για τη χρηματοδότηση της κυβέρνησης για άλλες 30 ημέρες, ώστε να δοθεί περισσότερος χρόνος για διαπραγματεύσεις μεταξύ των κομμάτων. Το νομοσχέδιο αυτό θα περιόριζε τις δαπάνες και θα επέβαλε περιορισμούς στη μετανάστευση και τη συνοριακή ασφάλεια, αλλά είχε ελάχιστες πιθανότητες να περάσει από τη Γερουσία, που ελέγχεται από τους Δημοκρατικούς.

Η Γερουσία, στο μεταξύ, με διακομματική στήριξη, προωθεί ένα παρόμοιο νομοσχέδιο, το αποκαλούμενο «διαρκές ψήφισμα» ή CR, για να συνεχιστεί η χρηματοδότηση της κυβέρνησης μέχρι τις 17 Νοεμβρίου.

«Δεν είναι ακόμη το τέλος. Έχω κι άλλες ιδέες» είπε ο πρόεδρος της Βουλής Κέβιν Μακάρθι, αφού καταψηφίστηκε το νομοσχέδιο που είχε προωθήσει ο ίδιος. Δεν διευκρίνισε τι αφορούν αυτές οι «ιδέες».

Εφόσον δεν εγκριθεί ένας προϋπολογισμός και δεν επικυρωθεί από τον πρόεδρο Τζο Μπάιντεν πριν από τα μεσάνυχτα του Σαββάτου (07.01 της Κυριακής, ώρας Ελλάδας), πολλές ομοσπονδιακές υπηρεσίες (Εθνικά Πάρκα, Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και άλλες) θα διακόψουν τη λειτουργία τους και σχεδόν 4 εκατομμύρια ομοσπονδιακοί υπάλληλοι δεν θα λαμβάνουν τον μισθό τους. Η υπουργός Οικονομικών Τζάνετ Γέλεν προειδοποίησε νωρίτερα ότι το «κλείσιμο» της κυβέρνησης θα υπονόμευε την οικονομική πρόοδο που έχουν επιτύχει οι ΗΠΑ, καθώς θα έμπαιναν στον πάγο προγράμματα που αφορούν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις ενώ θα καθυστερούσαν και σημαντικά έργα υποδομών.

Ο πρόεδρος Μπάιντεν είπε ότι μια τέτοια εξέλιξη θα είχε σοβαρές συνέπειες για τις ένοπλες δυνάμεις.

«Βρισκόμαστε εν μέσω ενός εμφυλίου πολέμου των Ρεπουμπλικάνων, ο οποίος συνεχίζεται εδώ και μήνες και τώρα απειλεί με καταστροφικό κλείσιμο της κυβέρνησης», σχολίασε ο επικεφαλής των Δημοκρατικών στη Βουλή, Χακίμ Τζέφρις.

Πολλοί σκληροπυρηνικοί Ρεπουμπλικάνοι έχουν απειλήσει ότι θα εκδιώξουν τον Μακάρθι από την προεδρία της Βουλής εάν περάσει κάποιο νομοσχέδιο με τη στήριξη των Δημοκρατικών. Αυτό όμως είναι αναπόφευκτο, αφού μετά τη Βουλή τα νομοσχέδια πρέπει να εγκριθούν και από τη Γερουσία, όπου οι Δημοκρατικοί έχουν την πλειοψηφία (51-49). Άλλοι Ρεπουμπλικάνοι, μετριοπαθείς, εκφράζουν δυσαρέσκεια με τη στάση των συναδέλφων τους που εμποδίζουν συνεχώς τη διαδικασία να προχωρήσει. «Δεν γίνεται να βάζεις φωτιά, να καλείς την πυροσβεστική, να κλείνεις το νερό και μετά να κατηγορείς τους πυροσβέστες γιατί δεν την σβήνουν. Αυτό συμβαίνει τώρα», είπε ο Νταν Κρένσο στο πρακτορείο Reuters.

(ΑΠΕΜΠΕ – φωτο:freepik)

Ακρίτα για Κασσελάκη: «Λύσσαξαν! Ήθελαν να βγει η Αχτσιόγλου για να πάμε στο 3%»

Η Έλενα Ακρίτα βρέθηκε καλεσμένη στην εκπομπή «Πίσω από τις Γραμμές» του τηλεοπτικού σταθμού Action 24 και μίλησε για τα τεκταινόμενα στον ΣΥΡΙΖΑ μετά τις εσωκομματικές εκλογές που ανέδειξαν πρόεδρο τον Στέφανο Κασσελάκη.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους Γιώργο Πιέρο, Ελένη Καλογεροπούλου και Δημήτρη Τάκη, η βουλευτής επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ, τόνισε: «Έχουμε τεράστιες εσωκομματικές διαμάχες αυτή την στιγμή, όμως, την επιθετικότητα, τον κανιβαλισμό και τη δολοφονία χαρακτήρος που δέχθηκε ο νυν πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, μπορώ να την συγκρίνω μονάχα μ’ εκείνη που δέχθηκε ο τέως πρόεδρος, ο Αλέξης Τσίπρας» και συνέχισε: «Τα συντροφικά “μαχαιρώματα” έδωσαν και πήραν. Απλά το τερμάτισαν…».

Έπειτα υποστήριξε πως ο ΣΥΡΙΖΑ είχε καθοδική πορεία και «ο ελληνικός λαός απανωτά μας έλεγε κάτι κάνετε λάθος. Εμείς κάναμε πως αυτό δεν το ακούγαμε». «Πρέπει να σοβαρευτούμε λίγο, πρέπει να πούμε κάπου φταίμε, κάπου κάναμε πολύ λάθος», είπε παρακάτω και συμπλήρωσε: «Κι έρχεται αυτός ο άνθρωπος που είναι εξωστρεφής, που είναι επικοινωνιακός και φέρνει κάτι καινούριο».

Ο «σνομπισμός« του αριστερού, η Αχτσιόγλου, το 3% και οι θέσεις Κασσελάκη

Έπειτα απαντώντας σε ερώτηση για τις επικρίσεις και τις επιθέσεις που έχουν δεχθεί από στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ οι ψηφοφόροι του Στέφανου Κασσελάκη, είπε: 

«Σαν τον σνομπισμό του αριστερού δεν υπάρχει τίποτα. Ο αριστερός που έχει αποφασίσει “εγώ είμαι εδώ, μόνο εγώ έχω κάνει μάχες, μόνο εγώ έχω λόγο – τί τράβηξε κι ο Τσίπρας όλα αυτά τα χρόνια εδώ που τα λέμε – εγώ θα πω τι θα γίνει, εγώ δεν ακούω τίποτα”- ούτε καλά ούτε τα αρνητικά – δεν μπορεί να βγαίνει και να λέει τον Κασσελάκη, Τραμπ! Δεν μπορεί να γίνει αυτό το πράγμα».

Όσοι ασκούν κριτική, είπε ακολούθως: 

«Θέλουν να ανατραπεί το αποτέλεσμα, να βγει η Έφη Αχτσιόγλου, που προέρχεται από την ομπρέλα, και να πάει το κόμμα στο 3% γιατί θεωρούν πως μία αριστερά δεν είναι απαραίτητο να είναι κυβέρνηση. Το είπε κι ο κ. Φίλης. Δεν θέλω να πάμε στο 3%. Θέλω να κυβερνήσουμε και να δυναμώσει η φωνή μας».

Στη συνέχεια σε ερώτηση για το αν θέλει να μάθει τις θέσεις του κ. Κασσελάκη, απάντησε: «Δεν θέλω να τις μάθω γιατί ήδη τις ξέρω. Μα υπάρχουν όλα καταγεγραμμένα… ».

«Ας γίνει διάσπαση αν δεν μπορούμε να τα βρούμε» – Οι ανατροπές που την ιντριγκάρουν ως σεναριογράφο

Παρακάτω, υποστήριξε πως «το κόμμα είναι όλων. Δεν είναι το… κόμμα τους. Το κόμμα δεν είναι ούτε της Αχτσιόγλου, ούτε του Κασσελάκη. Ας γίνει διάσπαση αν δεν μπορούμε να τα βρούμε, αν δεν έχουμε ενότητα και να δούμε ποια είναι η επόμενη ημέρα για το ΣΥΡΙΖΑ. Κι αυτή την στιγμή αρέσει δεν αρέσει πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ είναι ο Στέφανος Κασσελάκης». Και σημείωσε πως όσοι δεν συμφωνούν κι ανέφερε τους κ.κ. Σκουρλέτη και Αρβανίτη «μπορούν να φύγουν».

Συνεχίζοντας, υπογράμμισε πως ουδέποτε είχε φανταστεί πως θα εμπλεκόταν σε μια τέτοια διαδικασία όπως αυτή που βιώνει ο ΣΥΡΙΖΑ επί του παρόντος. «Όχι, όχι όχι», είπε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε: «Δεν το περίμενα με τίποτα αυτό το θρίλερ και το σασπένς στον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά επειδή είμαι και αρκετά καλή σεναριογράφος αυτές οι ανατροπές με ερεθίζουν, με ιντριγκάρουν» και σημείωσε πως σενάριο για τηλεοπτική σειρά δεν θα το κάνει, αλλά ίσως βιβλίο.

Η Έλενα Ακρίτα έπειτα σημείωσε πως είναι απαραίτητο να δει ο ΣΥΡΙΖΑ ποιοι είναι μαζί του και ποιοι απέναντί του προτού χαράξει το επόμενο βήμα του, ενώ η ίδια προσωπικά σημείωσε πως ήταν και παραμένει «προεδρική».

Η σύγκριση Τσίπρα – Κασσελάκη

«Μερικοί προσπαθούν να βρουν ορισμένες ομοιότητες τις οποίες, όμως, εγώ δεν μπορώ να τις δω. Ο Αλέξης Τσίπρας είναι ένας άνθρωπος “ψημένος” στους αγώνες, ενώ ο Στέφανος Κασσελάκης είναι ουσιαστικά “ουρανοκατέβατος”. Ακούστηκαν πολλά για τον Κασσελάκη, έχουν λυσσάξει.

Δεν βρέθηκε τίποτα. Οι δημοσιογράφοι, οι συνάδελφοί μας, αν είχαν βρει κάτι δεν θα είχαν μείνει στις σπόντες». Όσον αφορά για τις ταξικές ενστάσεις, τόνισε: «Αυτό το έσω βιώσει κι εγώ…», δήλωσε και με περιπαικτικό τρόπο, ανέφερε: «Είδαμε και τα χαΐρια με τον Αλέξη Τσίπρα, που με μια μηχανή μπήκε στην πολιτική και με μια μηχανή βγήκε. Μην θυμηθούμε τί έγινε με την υπόθεση του ενοικιασμένου σπιτιού στο Σούνιο. Από τους πιο έντιμους και τίμιους πολιτικούς».

(newsbeast – eurokinissi)

Πληρωμή Market Pass: Γιατί δεν μπήκαν τα λεφτά – Οι νέες ημερομηνίες

Η πρώτη πληρωμή του Market Pass 2 έγινε την Παρασκευή (29/9), σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που είχε ανακοινωθεί, αλλά δεν αφορούσε όλους δικαιούχους.

Αρχικά η οικονομική ενίσχυση καταβλήθηκε στις 29/9 στους καταναλωτές που είχαν υποβάλει αίτηση κατά το διάστημα από 15 Σεπτεμβρίου 2023 μέχρι και 25 Σεπτεμβρίου 2023.

Αντα χρήματα δεν μπήκαν την Παρασκευή 29/9, είτε θα μπουν τη Δευτέρα 2 Οκτωβρίου, είτε πάτε για τη δεύτερη πληρωμή σε λίγο παραπάνω από έναν μήνα.

Τι σημαίνει αν δεν δείτε τα χρήματα της ενίσχυσης

Υπάρχουν δύο (2) πιθανοί λόγοι που δεν έχει γίνει η πίστωση:

  • Το νέο Market Pass δίνεται βάσει των στοιχείων φορολογικών δηλώσεων 2023 (για εισοδήματα δηλαδή που αποκτήθηκαν εντός του 2022). Έτσι, ακόμα και αν βάσει των εισοδημάτων του 2021 ήταν κανείς δικαιούχος, είναι πιθανό να μην είναι εκ νέου δικαιούχος, εάν στη νέα φορολογική δήλωση παρουσιάζονται υψηλότερα εισοδήματα.
  • Εάν δεν έχει εκκαθαριστεί για τον οποιοδήποτε λόγο η φορολογική δήλωση του έως 25 Σεπτεμβρίου 2023, τότε η πίστωση θα γίνει μέχρι την 5η Νοεμβρίου 2023.

(ieidiseis – eurokinissi photo)

Βγήκε στη θάλασσα η πρώτη ελληνική Φ/Γ Belharra! Ποιό το χρονοδιάγραμμα, vid

Με...υψηλούς προσεκλημένους από τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις θα πραγματοποιηθεί στις 4 Οκτωβρίου η επίσημη τελετή καθέλκυσης της ελληνικής φρεγάτας Belharra (FDI HN) «Κίμων».

Θυμίζουμε πως η Naval Group είχε αναρτήσει μια νέα φωτογραφία με την ελληνική Belharra λίγο πριν γίνει η καθέλκυσή της.

Οι παραδόσεις των νέων φρεγατών FDI κλάσης Κίμων θα ξεκινήσουν μέσα στο 2025. Οι πρώτες δοκιμές θα λάβουν χώρα στο πρώτο μισό του 2024.

Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, η FDI «Belharra» είναι φρεγάτα μάχης πολλαπλών ρόλων. Διαθέτει υψηλού επιπέδου δυνατότητες κατά πλοίων, έναντι εναέριων απειλών, ανθυποβρυχιακών επιχειρήσεων όπως και προβολής ειδικών δυνάμεων.

Η προστασία της έναντι εναέριων και απειλών επιφανείας εξασφαλίζεται από τους πιο σύγχρονους αισθητήρες, συμπεριλαμβανομένου του Thales Sea Fire, του πρώτου πολυψηφιακού ραντάρ πολλαπλών λειτουργιών με τεσσάρων σταθερών διατάξεων κεραία.

Η FDI είναι εξοπλισμένη με ενσωματωμένο ιστό που συγκεντρώνει όλους τους αερομεταφερόμενους αισθητήρες, επιτρέποντας μόνιμη επιτήρηση 360 μοιρών. Έχει εκτόπισμα 4.500 τόνων, μήκος 122 μέτρα, πλάτος 18 μέτρα και μέγιστη ταχύτητα 27 κόμβους. Μπορεί να φιλοξενήσει ελικόπτερο 10 τόνων και μη επανδρωμένο εναέριο όχημα (UAV).

Τα κύρια όπλα της είναι 32 πύραυλοι Aster της MBDA, 8 Exocet MM40 B3C πύραυλοι επιφανείας της MBDA, πύραυλοι RAM, τορπίλες MU 90 της Naval Group, πυροβόλο 76μμ, τέσσερις τορπιλοσωλήνες καθώς και αντίμετρα τορπιλών CANTO της Naval Group.

eurokinissi photo αρχείου

Θεσσαλονίκη: Στην ποσότητα-μαμούθ των 585 κιλών κοκαϊνης που κατασχέθηκαν σήμερα, βρέθηκε σε συσκευασίες η ναζιστική σβάστικα

Η αξία της ποσότητας που κατασχέθηκε στην χονδρική αγορά κυμαίνεται από 11 έως 33 εκατ ευρώ, ενώ στην λιανική εάν νοθευτεί και «σπάσει» σε μικρότερες δόσεις μπορεί να φτάσει, όπως αναφέρεται ακόμη και τα 175 εκατ. ευρώ



Η μεγαλύτερη ποσότητα κοκαΐνης που κατασχέθηκε ποτέ στη Θεσσαλονίκη και μία από τις μεγαλύτερες στην ελληνική επικράτεια, είναι αυτή των 585 κιλών – με προέλευση την Λατινική Αμερική – που εντόπισαν το τελευταίο 24ωρο αστυνομικοί του Τμήματος Γενικών Υποθέσεων της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών Θεσσαλονίκης, συλλαμβάνοντας πέντε φερόμενα μέλη κυκλώματος εισαγωγής, κατοχής και διακίνησης ναρκωτικών.

Εκτός από την εντυπωσιακή ποσότητα κοκαΐνης – η αξία της οποίας στην χονδρική αγορά κυμαίνεται από 11 έως 33 εκατ ευρώ, ενώ στην λιανική εάν νοθευτεί και «σπάσει» σε μικρότερες δόσεις μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 175 εκατ. ευρώ – αίσθηση προκάλεσε στους αστυνομικούς το σύμβολο που έφεραν ορισμένα από τα συνολικά 500 κατασχεθέντα δέματα: τη ναζιστική σβάστικα. Βρέθηκαν επίσης δεκάδες δέματα με το λογότυπο εταιρείας κατασκευαστών αυτοκινήτων.

Έμπειρα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. αναφέρουν ότι πρόκειται για μία συνηθισμένη πρακτική που ακολουθούν τα λατινοαμερικάνικα καρτέλ, να χρησιμοποιούν δηλαδή λογότυπα, δίνοντας ταυτότητα στις ποσότητες κοκαϊνης που παρασκευάζουν στα εργαστήριά τους. Πιο σπάνια – πάντως – τα λογότυπα αυτά χρησιμοποιούνται προκειμένου να επιδεικνύουν συγκεκριμένους αποδέκτες των παράνομων φορτίων.

Κατά πληροφορίες, το σύμβολο των ναζί εντοπίστηκε τον περασμένο Μάιο σε δέματα κοκαϊνης που είχαν κατάσχει οι διωκτικές Αρχές του Περού σε καράβι, με σημαία Λιβερίας. Το παράνομο φορτίο είχε ξεκινήσει από την πόλη Γκουαγιακίλ του Ισημερινού με τελικό προορισμό την Ευρώπη και συγκεκριμένα το Βέλγιο. Η επιχείρηση με την οποία αποκαλύφθηκε το φορτίο των συνολικά 58 κιλών κοκαϊνης (η οποία ήταν κρυμμένη σε κοντέινερ με σπαράγγια) έγινε στο λιμάνι Πεϊτα του Περού.

Δέματα κοκαϊνης με σύμβολο τη σβάστικα συγκαταλέγονταν ανάμεσα σε δεκάδες άλλα λογότυπα και στην ποσότητα – ρεκόρ των 9,5 τόνων κοκαϊνης που είχαν μπλοκάρει οι ισπανικές αρχές, μόλις τον περασμένο Αύγουστο, στο λιμάνι Αλγκεσίρας (στην Ανδαλουσία, στον ισπανικό νότο). Οι ποσότητες μαμούθ είχαν ξεκινήσει από τον Ισημερινό και στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν κρυμμένες ανάμεσα σε μπανάνες.

Οι αξιωματικοί της Δίωξης Ναρκωτικών Θεσσαλονίκης πιθανολογούν ότι τα 585 κιλά κοκαΐνης έφτασαν το προηγούμενο διάστημα στη Θεσσαλονίκη, μέσω του λιμένα της πόλης. Ένα μικρό μέρος των ναρκωτικών επρόκειτο να διακινηθεί στην Ελλάδα, ενώ το μεγαλύτερο μέρος προοριζόταν να διοχετευθεί μέσω της Αλβανίας στην Ευρώπη.

Τέσσερις εκ των συλληφθέντων είναι Αλβανοί υπήκοοι και ο πέμπτος έχει ελληνική υπηκοότητα, αλλά με καταγωγή από την Αλβανία. Οι τέσσεριες πρώτοι είναι ανδρόγυνο και τα δύο ανίψια τους. Οι συλληφθέντες κρατούνται ενώ αναμένεται να οδηγηθούν αύριο στον εισαγγελέα ποινικής δίωξης Θεσσαλονίκης.

(με πληροφορίες από protothema. gr / photo: freepik)

Μελέτη: Νέα ασύρματα εμφυτεύματα εγκεφάλου θα μπορούσαν να φέρουν τον έλεγχο του μυαλού σε νέο επίπεδο!

«Με αυτήν την εφεύρεση, ο ανθρώπινος εγκέφαλος «αποκτά τη δική του ευρυζωνική σύνδεση».

Αναφέρεται πώς ίσως σύντομα θα μπορείτε να ελέγχετε τις ηλεκτρονικές συσκευές σας χρησιμοποιώντας μόνο το μυαλό σας.

Οι μηχανικοί έχουν σχεδιάσει ένα εγκεφαλικό εμφύτευμα που θα μπορούσε να ανιχνεύει νευρικές ώσεις και να επικοινωνεί ασύρματα αυτά τα σήματα με ηλεκτρονικά μέσα, όπως έναν υπολογιστή ή μια έξυπνη οικιακή συσκευή.

Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature Electronics δείχνει ότι οι επιστήμονες είναι ένα βήμα πιο κοντά σε μια εφεύρεση που θα επέτρεπε στους ανθρώπους να ελέγχουν τις έξυπνες συσκευές τους και να συνδέονται στο διαδίκτυο από όπου κι αν βρίσκονται.

«Η ομάδα μας στο Πανεπιστήμιο Purdue εργάζεται στον τομέα της επικοινωνίας ηλεκτρικού πεδίου γύρω από το ανθρώπινο σώμα τα τελευταία οκτώ χρόνια και πρωτοποριακών τεχνολογιών όπως η EQS-HBC [ηλεκτρο-οιονείστατη επικοινωνία ανθρώπινου σώματος], η οποία τώρα βγαίνει στο εμπόριο», έιπε στο Tech Xplore o Shreyas Ο Sen, ο κύριος ερευνητής για τη μελέτη.

Επίσης αναφέρεται ότι αυτές οι τεχνολογίες θα μπορούσαν δυνητικά να προωθήσουν τόσο τις ανθρώπινες ικανότητες όσο και τις ιατρικές πρακτικές.


«Αυτή η τεχνολογία, όταν συνδυάζεται με περαιτέρω προόδους στην ασύρματη μεταφορά ενέργειας σε βάθος εγκεφάλου, θα καταστήσει δυνατή την απόκτηση θεμελιωδών γνώσεων για διαταραχές όπως η νόσος του Πάρκινσον, το σύνδρομο Tourette, η επιληψία, η κατάθλιψη, το άγχος και η ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή», δήλωσε ο Baibhab Chatterjee, ο οποίος ηγήθηκε αυτής της εργασίας ως διδακτορικός φοιτητής στο Purdue και τώρα είναι στη σχολή του Πανεπιστημίου της Φλόριντα στο Gainesville, είπε.

Χρησιμοποιώντας μια διαδικασία δύο σταδίων που ονομάζεται διφασική οιονείστατη επικοινωνία του εγκεφάλου, η οποία ξεδιπλώνεται αργά στον εγκέφαλο, επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο Purdue δημιούργησαν ένα εγκεφαλικό εμφύτευμα μικρότερο από μια δεκάρα που μπορούσε να ανιχνεύσει και να μεταδώσει δεδομένα σε ένα ζευγάρι ακουστικών και σε αντίθεση με τα τρέχοντα τσιπ εγκεφάλου, δεν υπάρχει ανάγκη να συνδεθεί αυτό σε έναν υπολογιστή ή σε οποιαδήποτε άλλη συσκευή.

“Quasistatic” είναι ο όρος που υποδεικνύει ότι το νευρικό σήμα λειτουργεί σε σχετικά χαμηλό επίπεδο.

Το έργο «brainternt»: Οι επιστήμονες δημιουργούν ασύρματα εμφυτεύματα που θα μπορούσαν να επιτρέψουν στους χρήστες να ελέγχουν υπολογιστές και έξυπνες συσκευές με το ΜΥΑΛΟ τους.


«Μέσα από αυτήν την άσκηση, μάθαμε ότι παρόμοια με την επικοινωνία των σημάτων ΗΚΓ [ηλεκτροκαρδιογραφήματος] που παράγονται από το σώμα, μπορούμε να στείλουμε ψηφιακές πληροφορίες μέσω του ιστού χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνολογίες, ορισμένες από τις οποίες έχουμε κατοχυρώσει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας», είπε ο Sen.

Υπήρξαν στο παρελθόν πολλές δοκιμές για τη σύνδεση των νευρικών σημάτων με μια εξωτερική συσκευή, όπως τα ακουστικά πάνω από το αυτί, αλλά αυτή η έρευνα είναι η πρώτη που αποκαλύπτει ασύρματη επικοινωνία υψηλού εύρους ζώνης με τα εμφυτεύματα.

Για να τοποθετήσουν τη συσκευή, οι γιατροί αφαίρεσαν το δέρμα πάνω από το κρανίο και πραγματοποίησαν αμφοτερόπλευρη κρανιοτομή – μια χειρουργική αφαίρεση μέρους του οστού από το κρανίο, εκθέτοντας τον εγκέφαλο, σύμφωνα με το Johns Hopkins Medicine .


Στη συνέχεια, οι γιατροί αραίωσαν το κρανίο της μέσης γραμμής για να βελτιώσουν τη σύνδεση με το εμφύτευμα, το οποίο, όπως το Neuralink του Elon Musk που χρησιμοποιεί ηλεκτρόδια για σύνδεση, είναι μη προσδεδεμένο με τον εγκέφαλο.

Οι εσωτερικές επικοινωνίες υποστηρίζονται εγγενώς από το ανθρώπινο σώμα από τη δημιουργία μικροσκοπικών ηλεκτρικών σημάτων, τα οποία σχηματίζουν ένα «ευρυζωνικό» κανάλι σε όλο το σώμα. Η διεπαφή “brainternet” θα επιτρέπει αλληλεπιδράσεις υψηλού εύρους ζώνης μεταξύ αυτών των σημάτων και των υπολογιστών.

«Μόλις η τεχνολογία επικοινωνίας μας που βασίζεται σε ηλεκτρικά πεδία ωρίμασε γύρω από το σώμα, έγινε μια προφανής επιλογή για εμάς να διεξαγάγουμε αυτήν την έρευνα, καθώς εφαρμόζεται και μέσα στον εγκέφαλο, για επικοινωνία εμφυτεύματος με υπολογιστή υψηλού εύρους ζώνης εξαιρετικά χαμηλής ισχύος », εξήγησε ο Σεν.


«Με αυτήν την εφεύρεση, ο ανθρώπινος εγκέφαλος «αποκτά τη δική του ευρυζωνική σύνδεση», πρόσθεσε ο Σεν. «Πιο συγκεκριμένα, διαπιστώσαμε ότι η επικοινωνία που βασίζεται σε ηλεκτρικό πεδίο στον εγκέφαλο παρέχει ένα εξαιρετικά υψηλό εύρος ζώνης και μέτριο κανάλι απώλειας για άμεση επικοινωνία υψηλής ταχύτητας μεταξύ εμφυτευμάτων και φορητών συσκευών».

«Τα εύρη ζώνης που μπορούν να επιτευχθούν είναι σημαντικά υψηλότερα από τις υπάρχουσες τεχνολογίες οπτικών, μαγνητικών, υπερήχων ή ραδιοσυχνοτήτων».


Ωστόσο, η τρέχουσα έρευνα είναι απλώς ένα περίγραμμα και θα πρέπει να διεξαχθεί περαιτέρω έρευνα για να επιβεβαιωθεί η πιθανότητα και να αξιολογηθεί η συμβατότητα με τα υπάρχοντα νευρικά εμφυτεύματα.

“Ένας άλλος τομέας στον οποίο εργαζόμαστε ενεργά είναι η βελτίωση της απόδοσης μεταφοράς ισχύος και η μείωση της διαρροής σε τέτοια εμφυτεύματα”, δήλωσε ο Chatterjee. «Ταυτόχρονα, εξετάζουμε διάφορες μεταφράσιμες εφαρμογές αυτής της τεχνικής για το κεντρικό αλλά και το περιφερικό νευρικό σύστημα».

(photo: freepik)

ΟΗΕ: Ανθρωπιστική αποστολή στο Ναγκόρνο Καραμπάχ

Ο ΟΗΕ θα στείλει αυτό το Σαββατοκύριακο μια αποστολή στο Ναγκόρνο Καραμπάχ για να αξιολογήσει κυρίως τις ανθρωπιστικές ανάγκες, ανακοίνωσε ο εκπρόσωπος του ΟΗΕ Στεφάν Ντουζαρίκ, διευκρινίζοντας ότι ο διεθνής οργανισμός δεν είχε πρόσβαση στην περιοχή αυτή "εδώ και σχεδόν 30 χρόνια".

“Η κυβέρνηση του Αζερμπαϊτζάν και ο ΟΗΕ συμφώνησαν να σταλεί μια αποστολή στην περιοχή. Η αποστολή θα λάβει χώρα αυτό το Σαββατοκύριακο”, δήλωσε.

“Δεν είχαμε πρόσβαση σε αυτή την περιοχή εδώ και σχεδόν 30 χρόνια”, λόγω “της περίπλοκης γεωπολιτικής κατάστασης”, “άρα είναι πολύ σημαντικό να μπορέσουμε να εισέλθουμε”, πρόσθεσε ο εκπρόσωπος του γενικού γραμματέα του ΟΗΕ.

Δεκαμελής ομάδα της οποίας ηγούνται αξιωματούχοι του Γραφείου Ανθρωπιστικών Υποθέσεων του ΟΗΕ (OCHA) “θα επιδιώξει να αξιολογήσει την κατάσταση επί τόπου και να εντοπίσει τις ανθρωπιστικές ανάγκες, τόσο για τους ανθρώπους που παραμένουν όσο και για εκείνους που μετακινούνται”.

Σύμφωνα με το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων RIA, που επικαλείται την αρμενική κυβέρνηση, 97.735 άνθρωποι από το Ναγκόρνο Καραμπάχ εισήλθαν στην Αρμενία.

“Πρέπει να υπενθυμίσουμε την ανάγκη για όλο τον κόσμο του σεβασμού του διεθνούς δικαίου, κυρίως όσον αφορά τα ανθρώπινα δικαιώματα”, πρόσθεσε, σημειώνοντας ωστόσο ότι κανένας εκπρόσωπος της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα δεν θα συμμετέχει σε αυτήν την “αρχική αποστολή” που θα επικεντρωθεί μόνο σε θέματα “ανθρωπιστικού χαρακτήρα και προστασίας”.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ζήτησε νωρίτερα σήμερα μια αποστολή του ΟΗΕ να μπορέσει να μεταβεί στο Ναγκόρνο Καραμπάχ “εντός των προσεχών ημερών” απέναντι στη “μαζική έξοδο” των Αρμενίων που εγκαταλείπουν αυτό τον θύλακα συνεπεία της στρατιωτικής επιχείρησης του Αζερμπαϊτζάν.

Ο Στεφάν Ντουζαρίκ εξήγησε ότι ο ΟΗΕ εργάζεται με την αρμενική κυβέρνηση για να αντιμετωπιστεί αυτή η εισροή προσφύγων που διασχίζουν τα σύνορα.

“Οι ομάδες της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες βρίσκονται επί του πεδίου στα σύνορα από την πρώτη ημέρα όταν η πρώτη ομάδα προσφύγων έφθασε εξαντλημένη, φοβισμένη και ανήσυχη για το μέλλον”, σημείωσε. Η HCR παρέχει κυρίως βοήθεια σε τεχνικό εξοπλισμό (υπολογιστές, τάμπλετ) για την καταγραφή των προσφύγων.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/photo EPA-GETTY IMAGES POOL

ΣΤΑΣΥ: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο Τραμ την Κυριακή 1η  Οκτωβρίου 2023 λόγω αγώνων

Εκτός λειτουργίας θα είναι την Κυριακή 1 Οκτωβρίου η Γραμμή 6 του Τραμ «Πικροδάφνη - Σύνταγμα»

από την έναρξη της κυκλοφορίας έως τις 14:00, λόγω της διεξαγωγής του «7ου Αγώνα Ιστορικής Μνήμης Νέας Σμύρνης» και του «15ου Αγώνα δρόμου και Περιπάτου “Race for the Cure”».

Η σύνδεση της Γραμμής 7 του ΤΡΑΜ και της Γραμμής 2 του ΜΕΤΡΟ, θα γίνεται μέσω της λεωφορειακής γραμμής Α2 στις στάσεις «Μαρίνα Αλίμου» για το Τραμ και «Συγγρού-Φιξ» για το Μετρό. Το επιβατικό κοινό μπορεί επίσης να εξυπηρετηθεί μέσω των λεωφορειακών γραμμών:

Β2: ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ ΕΩΣ ΑΓΙΟ ΚΟΣΜΑ (ΜΕΣΩ ΛΕΩΦ. ΣΥΓΓΡΟΥ – ΠΑΡΑΛΙΑΚΗΣ)

126: ΣΤΑΣΗ ΠΑΝΑΓΙΤΣΑ (ΑΠΟ ΟΔΟ NAΪΑΔΩΝ) ΠΡΟΣ ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ

ΑΠΕ-ΜΠΕ/intime

Βόλος: Ακατάλληλο κρίθηκε το νερό – Η ανακοίνωση του Υπουργείου Υγείας

Μεγάλο είναι το πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο Βόλος με την υδροδότηση, καθώς το νερό στον δήμο κρίθηκε ακατάλληλο.

Μετά τα αποτελέσματα από λήψεις δειγμάτων οι κάτοικοι του Βόλου δεν θα πρέπει, μέχρι νεωτέρας, να πίνουν νερό από τις βρύσες των σπιτιών τους ύστερα από τα προβλήματα στην υδροδότηση τα οποία προκλήθηκαν από την κακοκαιρία.

Την σχετική ανακοίνωση έκανε το υπουργείο Υγείας μετά από ελέγχους οι οποίοι διενεργήθηκαν στην Θεσσαλία. Επίσης ακατάλληλο είναι το νερό σε κάποιες περιοχές του δήμου Μουζακίου.

Η ανακοίνωση του υπουργείου Υγείας αναφέρει τα ακόλουθα:

«Αναφορικά με την ασφάλεια και την καταλληλότητα του νερού στη Θεσσαλία, σας ενημερώνουμε ότι έως σήμερα 29/09/2023, 08:00 π.μ., έχουν πραγματοποιηθεί 1.208 λήψεις δειγμάτων. Οι αλλαγές που παρουσιάζονται σήμερα είναι:

Στον Δήμο Βόλου το νερό κρίνεται ακατάλληλο, έως ότου ανακοινωθούν νέες οδηγίες από τις αρμόδιες αρχές.

Στον Δήμο Νοτίου Πηλίου: Το νερό κρίνεται κατάλληλο για την τοπική κοινότητα Αφετών και τον οικισμό Κορόπης Μηλεών.

Στον Δήμο Αγιάς: Το νερό κρίνεται κατάλληλο για τη δημοτική κοινότητα Αγιάς και τις τοπικές κοινότητες Δήμητρας, Αμυγδαλής, Στομίου και Καστρίου.

Στον Δήμο Σοφάδων: Το νερό κρίνεται κατάλληλο για τις τοπικές κοινότητες Καππαδοκικού και Πασχαλίτσας.

Στον Δήμο Μουζακίου: Το νερό κρίνεται ακατάλληλο για τις τοπικές κοινότητες Αμυγδαλής, Ανθοχωρίου, Βατσουνιάς, Δρακότρυπας, Ελληνοκάστρου, Κρυοπηγής, Οξυάς, Πευκοφύτου, Πορτής και Αγίου Ακακίου.

Στον Δήμο Λίμνης Πλαστήρα: Το νερό κρίνεται κατάλληλο για ολόκληρο τον Δήμο.

Στον Δήμο Τρικκαίων: Το νερό κρίνεται κατάλληλο για την τοπική κοινότητα Ελληνοκάστρου.

Εκτός από τις αλλαγές στους Δήμους Βόλου, Νοτίου Πηλίου, Αγιάς, Σοφάδων, Μουζακίου, Λίμνης Πλαστήρα και Τρικκαίων με τις υποσημειώσεις που επισημάνθηκαν, δεν υπάρχουν άλλες αλλαγές στα δίκτυα ύδρευσης και ισχύουν όσα έχουν αναφερθεί σε προηγούμενη ενημέρωση.

Ας σημειωθεί ότι οι αρμόδιοι φορείς πραγματοποιούν δειγματοληψίες καθημερινά.

Αξίζει να επισημανθεί ότι σε περίπτωση που το νερό κριθεί ακατάλληλο για ανθρώπινη χρήση σημαίνει αυτομάτως ότι το νερό δεν είναι πόσιμο και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μαγείρεμα, παραγωγή τροφίμων ή ποτών, πλύσιμο λαχανικών και για ατομική υγιεινή (πλύσιμο χεριών κ.λ.π.). Σε αυτές τις περιπτώσεις συστήνεται βράσιμο του νερού για 1-3 λεπτά.

Σε περίπτωση θολερότητας του νερού, συστήνεται να προηγείται του βρασμού φιλτράρισμα του νερού (π.χ. με υφασμάτινα ρούχα, φίλτρα του καφέ).

(με πληροφορίες από newsit. gr / photo: freepik)

Παναθηναϊκός: Επιστρέφει μάλλον στην Λεωφόρο και για τα ευρωπαϊκά ματς

Λόγω λουκέτου στο ΟΑΚΑ

Το Ολυμπιακό Στάδιο κλείνει λόγω προβλημάτων στη στατικότητα του στεγάστρου Καλατράβα, έπειτα από μελέτη που έγινε.

Θα ακολουθήσει σύντομα και νέα μελέτη, όπως ανακοινώθηκε, αλλά με τα τωρινά δεδομένα μπαίνει λουκέτο.

Αν δεν διαφοροποιηθεί η κατάσταση, ο Παναθηναϊκός θα επιστρέψει για τα ευρωπαϊκά του παιχνίδια στο γήπεδο της Λεωφόρου

eurokinissi

Στοκχόλμη: Oμοίωμα του Ερντογάν έκαψαν έξω από την τουρκική πρεσβεία (video)

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ από τον τηλεοπτικό σταθμό open:

(photo: EPA-EPA)

Κλείνει ΟΑΚΑ και ποδηλατοδρόμιο! Πρόβλημα στατικότητας στο στέγαστρο Καλατράβα αποκάλυψε μελέτη του ΤΑΙΠΕΔ

Μελέτη του ΤΑΙΠΕΔ αποκάλυψε τεράστιο πρόβλημα στη στατικότητα των δύο στεγάστρων «Καλατράβα».

Την απόφαση να κλείσει το Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας, το μεγαλύτερο στάδιο της χώρας που φιλοξένησε τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 αλλά και το ποδηλατοδρόμιο έλαβε η κυβέρνηση μετά από σύσκεψη, καθώς μελέτη του ΤΑΙΠΕΔ αποκάλυψε τεράστιο πρόβλημα στη στατικότητα των δύο στεγάστρων «Καλατράβα».

Το εμβληματικό στέγαστρο στο ΟΑΚΑ όπως και το στέγαστρο στο ποδηλατοδρόμιο, είναι και τα δύο έργα του διάσημου Ισπανού αρχιτέκτονα Σαντιάγο Καλατράβα, τα οποία κατασκευάστηκαν για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.

Το Ολυμπιακό Ποδηλατοδρόμιο αποτελεί μέρος του ευρύτερου Ολυμπιακού Συγκροτήματος του Αμαρουσίου. Κατασκευάστηκε το 1991 και μέχρι το 2003 λειτούργησε ως ανοιχτό Ποδηλατοδρόμιο. Το 2004 ανακαινίστηκε από το διάσημο αρχιτέκτονα Σαντιάγκο Καλατράβα και τοποθετήθηκε στέγαστρο. Επίσης αποτελεί το μοναδικό Κλειστό Ποδηλατοδρόμιο της χώρας.

Ο χώρος του Ολυμπιακού Ποδηλατοδρομίου έχει κάλυψη 4.000 μ2, δόμηση 7.000 μ2, επιφάνεια/ εγκατάστασης 53.400 μ2 και ποσοστό επί συνολικής έκτασης από το ΟΑΚΑ 6,20 %.
Έχει χωρητικότητα 5000 θέσεων εκ των οποίων 3100 θεατών, 1500 δημοσιογράφων και 400 επισήμων.

Δείτε την ανακοίνωση του ΟΑΚΑ:

«Στο πλαίσιο σύμβασης μεταξύ του Υπουργείου Αθλητισμού, του ΟΑΚΑ και του ΤΑΪΠΕΔ για το έργο «Ανακαίνιση Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών», παρελήφθη Μελέτη για την εκτεταμένη επιθεώρηση των μεταλλικών κατασκευών Καλατράβα και των πολυκαρβονικών των Στεγάστρων των εγκαταστάσεων του ΟΑΚΑ.

Στη Μελέτη αναφέρεται ότι οι μεταλλικές κατασκευές του Στεγάστρου του Κεντρικού Σταδίου και του Ποδηλατοδρομίου δεν ανταποκρίνονται στα κανονιστικά επιτρεπόμενα επίπεδα στατικής επάρκειας.

Με βάση τα παραπάνω και με αίσθημα ευθύνης, αναστέλλεται από σήμερα κάθε αθλητική και πολιτιστική δραστηριότητα στο Κεντρικό Στάδιο και στο Ποδηλατοδρόμιο.

Θα ακολουθήσει τάχιστα και δεύτερη Μελέτη, προκειμένου να ερευνηθούν διεξοδικότερα και να επιβεβαιωθούν ή όχι τα στοιχεία της σημερινής Μελέτης.

Συμμεριζόμαστε την αναστάτωση στην αθλητική οικογένεια, όμως είναι κατανοητό ότι πρέπει να λειτουργήσουμε με μοναδικό γνώμονα την ασφάλεια αθλητών, αθλουμένων και φιλάθλων».

(με πληροφορίες από protothema. gr / photo: eurokinissi)

Παγώνη: Ο εμβολιασμός ξεκινάει τέλος Οκτωβρίου

Δείτε τι δήλωσε η πρόεδρος του ΕΙΝΑΠ:

scr

«Όχι κρέας, όχι γαλακτοκομικά, λίγα ρούχα»: Τι ετοιμάζεται σε Πολιτείες των ΗΠΑ;;; vid

Η φήμη που κάνει τον γύρο του διαδικτύου...

Όπως αναφέρουν εναλλακτικά μέσα ενημέρωσης:

«Φήμες κυκλοφόρησαν τον περασμένο μήνα, ότι 14  πόλεις των Ηνωμένων Πολιτειών σχεδιάζουν να απαγορεύσουν το κρέας.

Οι ειδήσεις έκαναν τον γύρο του διαδικτύου,  κυρίως σε συντηρητικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους.

Οι Φεντεραλιστές ανέφεραν ότι το σχέδιο για το 2030, σκιαγραφεί ορισμένους πολύ φιλόδοξους στόχους!

Αυτοί περιλαμβάνουν μηδενική κατανάλωση κρέατος, μηδενική κατανάλωση γαλακτοκομικών, τρία νέα είδη ένδυσης ανά έτος- ανά άτομο, μηδενική ιδιοκτησία ιδιωτικού οχήματος και, ένα σύντομο αεροπορικό ταξίδι μετ’ επιστροφής ανά άτομο, κάθε τρία χρόνια.

Περίπου 100 πόλεις έχουν υπογράψει τη συμφωνία και, οι Ηνωμένες  Πολιτείες περιλαμβάνουν το Austin, την Βοστώνη, το Σικάγο, το Χιούστον, το Λος Άντζελες, το Μαϊάμι, την Νέα Ορλεάνη, την Νέα Υόρκη, την Φιλαδέλφεια, το Φοίνιξ, το Πόρτλαντ, το Σαν Φρανσίσκο, την Ουάσιγκτον και το Σιάτλ. Είναι όλα μέρος του προγράμματος «C40 Πόλεις» (ΕΔΩ σχετικό άρθρο του ΕΛ)».

Δείτε τι μεταδίδεται:

photo freepik

Από κλέφτες… ήρωες! Δείτε πώς δύο κλέφτες έσωσαν ταμία από ένοπλο ληστή… (video)