Άρθρα

Αυγέρη: Πάμε ενωμένοι στη μάχη των αυτοδιοικητικών εκλογών – Να απαντήσει η κυβέρνηση για τα δημοσιεύματα του τουρκικού Τύπου 

«Όλες οι δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία θα πάμε ενωμένες στη σκληρή μάχη των αυτοδιοικητικών εκλογών. Αυτή είναι η ουσία στην οποία πρέπει να εστιάσουμε», δήλωσε η εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Δώρα Αυγέρη, μιλώντας στον ρ/σ Παραπολιτικά 90,1 FM.

Παράλληλα, με αφορμή το δημοσίευμα της εφημερίδας «Γενί Σαφάκ», σύμφωνα με το σχετικό δελτίο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, «στηλίτευσε την αφωνία εκ μέρους της κυβέρνησης και του ΥΠΕΞ», ζητώντας να δοθούν απαντήσεις. «Γνωρίζει η κυβέρνηση και το υπουργείο Εξωτερικών το δημοσίευμα της “Γενί Σαφάκ” σύμφωνα με το οποίο η Ελλάδα σταμάτησε να εξοπλίζει νησιά; Αν το γνωρίζει, το διαψεύδει;», υπογράμμισε.

Μιλώντας για τις αυτοδιοικητικές εκλογές, στο ερώτημα αν μπορεί κάποιοι να χρεώσουν στον νέο πρόεδρο του κόμματος τυχόν αρνητικό αποτέλεσμα, η κ. Αυγέρη τόνισε ότι «το ζήτημα είναι, και είναι και το μεγάλο πολιτικό επίδικο, να μην το χρεωθεί η κοινωνία. Να μην χρεωθεί η κοινωνία αυτές τις επιλογές». «Να μη χρεωθεί η Θεσσαλία την επιλογή του να ξαναψηφίσει Αγοραστό, να μη χρεωθεί ο Βόλος την επιλογή του να ξαναψηφίσει Μπέο», σχολίασε. Σημείωσε ότι «το ζήτημα είναι τι επιλογές θα κάνουν οι τοπικές κοινωνίες. Με αυτόν τον γνώμονα πρέπει οι Ελληνίδες και οι Έλληνες να ψηφίσουν την Κυριακή. Γιατί ψηφίζουν για τη ζωή τους και την καθημερινότητά τους». Ερωτηθείσα σχετικά, είπε ότι ο Δημήτρης Κουρέτας (υποψήφιος περιφερειάρχης στη Θεσσαλία) «είναι ένας αξιόλογος επιστήμονας που έχει και την εμπειρία και τη γνώση σε τοπικά ζητήματα» και πως «ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στηρίζει κάθε δύναμη και κάθε προσπάθεια που θα προωθήσει αλλαγές υπέρ της καθημερινότητας των συμπολιτών μας -κόντρα σε νεοφιλελεύθερες πολιτικές, και ακροδεξιά, νεοφασιστικά μορφώματα».

Απαντώντας σε ερώτηση για την κριτική της ΝΔ εναντίον του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, η κ. Αυγέρη σχολίασε ότι «η κυβέρνηση της ΝΔ έχει χάσει τον μπούσουλα με τον καταιγισμό παραγωγής πολιτικής, ουσίας και εικόνων εκ μέρους της αξιωματικής αντιπολίτευσης». Πρόσθεσε ότι «δυστυχώς ο βίος των συμπολιτών μας είναι αβίωτος εξαιτίας των πολιτικών της ΝΔ αλλά και όσων υποστηρίζει στην τοπική αυτοδιοίκηση». «Αυτές τις εικόνες αναδεικνύει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, και ο Στέφανος Κασσελάκης -ενώ δεν έχει ούτε δέκα ημέρες που ανέλαβε την προεδρία του κόμματός μας- έχει προβεί σε πληθώρα πολιτικών και θεσμικών παρεμβάσεων, όπως και περιοδειών», υπογράμμισε.

Σχετικά με τη χθεσινή συνάντηση του κ. Κασσελάκη με τον κ. Φίλη, είπε ότι «έγινε σε πολύ καλό κλίμα. Ο κ. Φίλης, μετά το πέρας της συνάντησης, μου απάντησε ότι “οι καλοί άνθρωποι πάντα κάνουν καλές συζητήσεις”». Πρόσθεσε ότι οι κ.κ. Κασσελάκης και Φίλης «συζήτησαν και τον οδικό χάρτη ως τη συνεδρίαση των συλλογικών οργάνων μας, αλλά και τα θέματα που διαχειρίστηκε ο πρώην υπουργός στο χαρτοφυλάκιό του». «Ας κρατήσουμε αυτό, και επίσης ας εστιάσουμε στο γεγονός ότι είμαστε τέσσερις μέρες πριν τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές», είπε. Η εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος αναφέρθηκε ειδικότερα στο νόμο περί σχηματισμού διοικήσεων σε τοπικό επίπεδο με ποσοστό 43%, σημειώνοντας ότι «υπάρχει διάχυτος φόβος στο κυβερνητικό επιτελείο και τις γαλάζιες παρατάξεις ότι δεν θα το καταφέρουν». Επιπλέον, κάλεσε το ΠΑΣΟΚ και τον Νίκο Ανδρουλάκη να πάρουν θέση για την υποψηφιότητα του Σπύρου Χατζάρα στα ψηφοδέλτια του Γιάννη Σγουρού για την Περιφέρεια Αττικής.

Η κ. Αυγέρη χαρακτήρισε «υψηλού συμβολισμού» την εν εξελίξει επίσκεψη του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ στην Κύπρο, ενώ ερωτηθείσα για την αναφορά που είχε κάνει ο κ. Κασσελάκης σε «κρατίδιο» αναφορικά με το ψευδοκράτος, είπε: «Αλίμονο αν οι άνθρωποι καθορίζονται από τα λάθη που διορθώνουν και όχι από τα “πιστεύω” τους και τις πράξεις τους».

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi)

Διευρύνθηκε η ψαλίδα επιτοκίων καταθέσεων και χορηγήσεων τον Αύγουστο 2023 σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος

  Αυξήθηκαν επιτόκια καταθέσεων και χορηγήσεων τον Αύγουστο ωστόσο το περιθώριο μεταξύ τους διευρύνθηκε.

   Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος τα μέσα σταθμισμένα επιτόκια των νέων καταθέσεων και νέων δανείων αυξήθηκαν στο 0,39% και 6,33% αντίστοιχα, με αποτέλεσμα το περιθώριο επιτοκίου μεταξύ των νέων καταθέσεων και δανείων να αυξηθεί στις 5,94 εκατοστιαίες μονάδες (5,94% από 5,86% που ήταν τον προηγούμενο μήνα) .

   Όπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία τα επιτόκια καταθέσεων αυξήθηκαν μόλις κατά 0,04% ενώ αυτά των χορηγήσεων αυξήθηκαν κατά 0,12% !

   Ειδικότερα, το μέσο επιτόκιο των καταναλωτικών δανείων χωρίς καθορισμένη διάρκεια (κατηγορία που περιλαμβάνει τα δάνεια μέσω πιστωτικών καρτών, τα ανοικτά δάνεια και υπεραναλήψεις από τρεχούμενους λογαριασμούς) παρέμεινε αμετάβλητο στο 14,77%.

   Το μέσο επιτόκιο των καταναλωτικών δανείων με συγκεκριμένη διάρκεια και κυμαινόμενο επιτόκιο αυξήθηκε κατά 39 μονάδες βάσης και διαμορφώθηκε στο 13,40%. Το μέσο επιτόκιο των στεγαστικών δανείων με κυμαινόμενο επιτόκιο μειώθηκε κατά 16 μονάδες βάσης και διαμορφώθηκε στο 4.03%.

   Τα μέσα επιτόκια των επιχειρηματικών και επαγγελματικών δανείων χωρίς καθορισμένη διάρκεια παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητα στο 6,73% και στο 7,72% αντίστοιχα. 

   Το μέσο επιτόκιο των νέων επιχειρηματικών δανείων με συγκεκριμένη διάρκεια και κυμαινόμενο επιτόκιο αυξήθηκε κατά 25 μονάδες βάσης, τον Αύγουστο του 2023, και διαμορφώθηκε στο 6,35%. Το μέσο επιτόκιο των δανείων τακτής λήξης με κυμαινόμενο επιτόκιο προς μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) αυξήθηκε κατά 33 μονάδες βάσης και διαμορφώθηκε στο 6,07%..

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: freepik)

Πανικός στο Παρίσι λόγω… κοριών!!! «Χειρότεροι κι από βαμπίρ” – “Δεν σταματάω να ξύνομαι” (video)

Συναγερμός στο Παρίσι λόγω… κοριών - Είναι παντού, σε νοσοκομεία, μέσα μεταφοράς και σινεμά - «Θα μας τρελάνουν, δεν σταματάω να ξύνομαι», αναφέρει χαρακτηριστικά ένας Γάλλος επιβάτης του μετρό.


Είναι παντού: στα νοσοκομεία, τα μέσα μεταφοράς, τα σινεμά…Μα τι συμβαίνει στην Γαλλία με τους κοριούς; Εδώ και λίγες ημέρες, τα μικροσκοπικά έντομα έχουν καταφέρει να σπείρουν τον πανικό και έφτασαν στο σημείο να θέσουν σε συναγερμό την γαλλική κυβέρνηση.

«Κοριοί: χειρότεροι κι΄από βαμπίρ», «Κοριοί! Τι ψύχωση!»… από την Libération μέχρι την Parisien-Aujourd’hui-en-France, τα παράσιτα έχουν καταλάβει πλέον τους πρώτους τίτλους των γαλλικών εφημερίδων. Υπάρχουν ανα «γενικευμένη επιδημία κοριών» στην Γαλλία λιγότερο από έναν χρόνο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Μπροστά στην αυξανόμενη αγωνία που προκαλεί η μάστιγα, η κυβέρνηση πλέον εγκαλείται από όλες τις πλευρές. Ο εκπρόσωπός της Ολιβιέ Βεράν υποσχέθηκε χθες «γρήγορες απαντήσεις στους Γάλλους», την ώρα που στην Γαλλική Εθνοσυνέλευση, η επικεφαλής του μακρονικού στρατοπέδου Σιλβέν Μαγιάρ ανακοίνωνε ότι θα υπάρξει πρόταση νόμου για το θέμα μέχρι τον Δεκέμβριο.

Εξαφανισμένα από την καθημερινή ζωή από την δεκαετία του 1950, τα έντομα αυτά που τρέφονται με ανθρώπινο αίμα έχουν πλέον επιστρέψει “θριαμβευτικά” εδώ και τριάντα χρόνια στις αναπτυσσόμενες χώρες λόγω, όπως αναφέρεται, του πιο νομαδικού τρόπου ζωής, καταναλωτικών συνηθειών όπως η χρήση μεταχειρισμένων αντικειμένων και της αυξανόμενης αντίστασης στα εντομοκτόνα.

Τα στοιχεία που δημοσίευσε τον Ιούλιο η Εθνική Υπηρεσία Υγειονομικής Ασφάλειας στην Διατροφή, το Περιβάλλον και την Εργασία (Anses) δημιουργούν ανησυχία. Στην Γαλλία, περισσότερο από ένα στα δέκα νοικοκυριά έχουν πληγεί από κοριούς τα τελευταία πέντε χρόνια.

«Δεν σταματάω να ξύνομαι»

Στην αρχή του φθινοπώρου, οι κοριοί φαίνεται να έχουν διεισδύσει σε κάθε γωνιά της καθημερινής ζωής των Γάλλων. Στις συζητήσεις στα καφέ, στο παρισινό μετρό, όπου κανείς πλέον δεν εκπλήσσεται αν δει τον διπλανό του να επιθεωρεί το κάθισμα πριν καθήσει. «Οι κοριοί θα μας τρελάνουν, δεν σταματάω να ξύνομαι. Αυτήν την στιγμή, έχω την εντύπωση ότι έχω παντού», λέει μία επιβάτις της Γραμμής 11 στην φίλη της, η οποία αντιδρά ξεσπώντας σε γέλια.

Τουλάχιστον δύο σχολεία της νότιας Γαλλίας μολύνθηκαν και χρειάστηκε να κλείσουν προσωρινά. Ενώ, στη βόρεια Γαλλία, μονάδα Επειγόντων νοσοκομείου χρειάστηκε να μεταφερθεί για μία μέρα μετά την ανακάλυψη εστιών κοριών.

Φωτογραφίες και βίντεο έχουν κατακλύσει από τα μέσα του Σεπτεμβρίου τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου εμφανίζονται φοιτητές να εκκενώνουν αμφιθέατρο στην Αιξ-αν-Προβάνς έπειτα από «υποψία», ύπαρξης κοριού.

Επειτα από απαίτηση των επιβατών, SNCF και RATP, οι διαχειρίστριες εταιρείες του μετρό και του σιδηροδρόμου, χρειάστηκε να επέμβουν επανειλημμένως για να επιθεωρήσουν τους συρμούς και να καθησυχάσουν τον κόσμο.

«Ολα τα υλικά μας περνούν συστηματικά από βαθύ καθαρισμό (…) Τις τελευταίες ημέρες δεν υπήρξε κανένα περιστατικό κοριών…», είτε πρόκειται για το μετρό, το RER, το τραμ ή τα λεωφορεία, ανακοίνωνε στα τέλη του Σεπτεμβρίου η RATP.

Δύο εταιρείες απεντόμωσης με τις οποίες ήρθε σε επαφή το AFP δηλώνουν ότι έχουν κατακλυσθεί από αιτήματα ιδιωτών ή επαγγελματιών του τουριστικού τομέα που ανησυχούν για τις συνέπειες που θα έχει η αρνητική διαφήμιση λιγότερο από έναν χρόνο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

«Περισσότερο από τα τρία τέταρτα των κλήσεων που δεχόμαστε αυτήν την στιγμή αφορούν κοριούς, καταλαβαίνουμε ότι οι άνθρωποι βρίσκονται σε πανικό», εξηγεί ο Σιλβέν της Hygiène Services solutions. Αυτή την στιγμή, «οι άνθρωποι μας τηλεφωνούν μόλις τσιμπηθούν από έντομο που μπορεί να είναι οτιδήποτε, κουνούπι, αράχνη…», λέει ο Σαμ της Expert Hygiène.

Ο λόγος για τον οποίο υπάρχει τόση ανησυχία είναι διότι «το πρόβλημα αφορά τους πάντες, ανεξαρτήτως ηλικίας ή κοινωνικής θέσης, πλούσιους και φτωχούς», λέει ο Πασκάλ Ντελονέ, ιατρικός παρασιτολόγος και εντομολόγος των νοσοκομείων της Νίκαιας. «Βέβαια, οι κοριοί δεν είναι φορείς ασθενειών, αλλά «εξαντλούν σωματικά και νευρικά».

Όσο για την εξάπλωσή τους στην Γαλλία, «είναι μια πραγματικότητα δύσκολο να την αρνηθείς. Εδώ και πέντε με επτά χρόνια, είμαστε μάρτυρες μιας γεωμετρικής αύξησης των εστιών μόλυνσης», λέει ο ειδικός.

Οι πρώτοι που επλήγησαν από την μάστιγα αυτή, οι αγγλοσαξωνικές χώρες, όπως η Αυστραλία, την ώρα που φιλοξενούσε τους Αγώνες του Σίδνεϊ το 2000, και οι Ηνωμένες Πολιτείες εδώ και μια δεκαπενταετία, όπου έγιναν σημαντικές προσπάθειες για την ανάσχεση της εξάπλωσης.

Συγκριτικά, «υστερούμε πολύ σε στοιχεία σχετικά με την εξέλιξη του πληθυσμού των κοριών», λέει ο Πασκάλ Ντελονέ που επισημαίνει καθυστερήσεις.

(με πληροφορίες από protothema. gr / photo: pixabay)

Δικαστική Αστυνομία: Βγήκε η προκήρυξη για την πλήρωση 500 οργανικών θέσεων του κλάδου

Το υπουργείο Δικαιοσύνης ανήρτησε σήμερα (4.10.2023) στην ιστοσελίδα www.ministryofjustice.gr την προκήρυξη που αφορά την πλήρωση 500 οργανικών θέσεων του κλάδου Δικαστικής Αστυνομίας (κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ) του αστυνομικού τομέα της «Υπηρεσίας Δικαστικής Αστυνομίας».

Η προκήρυξη θα αναρτηθεί και στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ. Αναλυτικά, προκηρύσσονται 30 θέσεις του κλάδου ΠΕ Δικαστικής Αστυνομίας, 70 θέσεις του κλάδου ΤΕ Δικαστικής Αστυνομίας και 400 θέσεις του κλάδου ΔΕ Δικαστικής Αστυνομίας.

Οι υποψήφιοι/ες που θα επιλεγούν θα παρέχουν τις υπηρεσίες τους στο Τμήμα Αστυνομικού Τομέα της Διεύθυνσης Δικαστικής Αστυνομίας του Υπουργείου Δικαιοσύνης, καθώς και στις περιφερειακές υπηρεσίες Δικαστικής Αστυνομίας αστυνομικού τομέα, που εδρεύουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, στον Άρειο Πάγο, στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου, στο Ελεγκτικό Συνέδριο, καθώς και στις Εισαγγελίες και τα Δικαστήρια της Χώρας.

Η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων συμμετοχής αρχίζει στις 10 Οκτωβρίου 2023, ημέρα Τρίτη και ώρα 08:00 ενώ λήγει στις 19 Οκτωβρίου 2023, ημέρα Πέμπτη και ώρα 14:00.

Για την πρόσληψη εφαρμόζεται σύστημα αντικειμενικών κριτηρίων και οι υποψήφιοι, στην περίπτωση που κατέχουν τα γενικά και απαιτούμενα προσόντα διορισμού, κατατάσσονται κατά κλάδο ή ειδικότητα σε πίνακες κατάταξης με φθίνουσα σειρά συνολικής βαθμολογίας.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να ανατρέχουν στον ιστότοπο του Υπουργείου Δικαιοσύνης (www.ministryofjustice.gr) όπου έχει αναρτηθεί η προκήρυξη.

(με πληροφορίες από newsit. gr / photo: eurokinissi)

Βγήκε η απόφαση! Το Νόμπελ Χημείας παίρνουν οι εφευρέτες των Κβαντικών Κουκίδων…

Οι Moungi Bawendi, Louis Brus και Alexei Ekimov ανακοινώθηκαν την Τρίτη ότι είναι οι νικητές του φετινού Νόμπελ Χημείας. Τους έχει απονεμηθεί το διάσημο βραβείο «ανακάλυψης και σύνθεσης κβαντικών κουκκίδων».


Οι επιστήμονες Moungi Bawendi, Louis Brus και Alexei Ekimov ανακοινώθηκαν ότι είναι οι νικητές του φετινού Νόμπελ Χημείας. Τους απονεμήθηκε το διάσημο βραβείο για την «ανακάλυψη και σύνθεση των κβαντικών κουκκίδων». Ο Bawendi, ένας Αμερικανός χημικός, ο Brus, ένας Αμερικανός καθηγητής, και ο Ekimov, ένας Ρώσος φυσικός στερεάς κατάστασης, θα λάβουν χρηματικό έπαθλο 11 εκατομμυρίων σουηδικών κορωνών (γύρω στα 950.000 ευρώ).

Υπενθυμίζεται ότι τα ονόματά τους είχαν ανακοινωθεί από λάθος… πριν την λήψη της απόφασης!!! Θυμηθείτε ΕΔΩ.

(photo: pixabay)

Αρβανίτης: “Θέλουμε τον δήμαρχο της παλιάς γενιάς με το μυστρί;;;” Λαζαρίδης: “Εδώ έχετε αρχηγό με φτυάρι…” (video)

Δείτε το σχετικό video από τον τηλεοπτικό σταθμό action24:

(photo: pixabay)

Τον τρέλανε με το ταχυδακτυλουργικό της κόλπο! “Ωωωω μαγεία – Πού πήγαν τα λεμόνια” Η επική αντίδρασή του

«Δένει» τον Χάουαρντ η Μπασκόνια

Πολύ καλή κίνηση

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα «encestando.es», οι Βάσκοι έχουν δώσει τα χέρια με τον Μάρκους Χάουαρντ, για την πρόωρη επέκταση της συνεργασίας τους.

Το παρόν συμβόλαιο του Αμερικανού ισχύει μέχρι τον Ιούνιο του 2024, ωστόσο το νέο που θα υπογράψει θα λήγει το 2026.

freepik

Eλέγχους στα σύνορα με την Ουγγαρία επιβάλει η Σλοβακία, λόγω της τεράστιας αύξησης του αριθμού των παράτυπων μεταναστών!

Η Σλοβακία θα επιβάλλει προσωρινούς ελέγχους στα σύνορά της με την Ουγγαρία λόγω της αύξησης του αριθμού των παράτυπων μεταναστών, ανακοίνωσε σήμερα η κυβέρνηση, αντιδρώντας στους ελέγχους που επιβάλλουν η Τσεχία και η Πολωνία στα σύνορα της Σλοβακίας.

Η Σλοβακία αντιμετωπίζει φέτος ενδεκαπλασιασμό των αφίξεων παράτυπων μεταναστών, μεγάλο μέρος των οποίων έρχονται από τη Μέση Ανατολή και το Αφγανιστάν και οι οποίοι εισέρχονται στη χώρα από την Ουγγαρία καθώς κατευθύνονται προς τη Γερμανία και τη Δυτική Ευρώπη.

Οι έλεγχοι της Σλοβακίας στα σύνορά της με την Ουγγαρία θα αρχίσουν αύριο, Πέμπτη, και θα διαρκέσουν 10 ημέρες, σύμφωνα με κυβερνητικό διάταγμα.

Ακολουθούν μέτρα που ελήφθησαν χθες, Τετάρτη, από τις γειτονικές Τσεχία, Πολωνία και Αυστρία για προσωρινούς ελέγχους στα σύνορά τους με τη Σλοβακία.

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε πως σχεδόν 40.000 παράτυποι μετανάστες έχουν περάσει στη Σλοβακία από την αρχή της χρονιάς. Μόνο το Σεπτέμβριο, ο αριθμός των παράτυπων μεταναστών ήταν ίσος με αυτόν ολόκληρου του 2022.

(με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi)

Viral στο διαδίκτυο video που δείχνει γυναίκα να προσπαθεί να ξεφλουδίσει μπανάνα σαν να είναι… πατάτα

Εκφράζεται η ελπίδα ότι είναι απλώς ένα χιουμοριστικό video...

(photo: pixabay)

Κωνσταντίνος Ζέρβας: Μέσα στο 2024 θα ξεκινήσει το μετρό της Θεσσαλονίκης

Μακελειό στην Αρτέμιδα: Εξιχνιάστηκε η δολοφονία των έξι Τούρκων – Οι πρώτες πληροφορίες (video)

Τι ώρα θα γίνουν από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, οι επίσημες ανακοινώσεις για την εξιχνίαση του μακελειού στην Αρτέμιδα.

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ από τον τηλεοπτικό σταθμό skai:

(photo: pixabay)

Αρμενία-Αζερμπαϊτζάν: Το Γερεβάν καταδικάζει «κατηγορηματικά» τις συλλήψεις πρώην αξιωματούχων του Ναγκόρνο-Καραμπάχ

Η Αρμενία «καταδίκασε κατηγορηματικά» σήμερα τις «παράνομες» συλλήψεις πρώην ηγετών ή αξιωματούχων των αυτονομιστικών αρχών του Ναγκόρνο-Καραμπάχ, κατηγορώντας το Αζερμπαϊτζάν ότι προχωρεί σε «αυθαίρετες συλλήψεις».

«Καταδικάζουμε κατηγορηματικά τις συλλήψεις από το Αζερμπαϊτζάν αξιωματούχων του Ναγκόρνο-Καραμπάχ», ανέφερε σε ανακοίνωσή του το αρμενικό υπουργείο Εξωτερικών.

Οι αρμενικές αρχές αναφέρθηκαν κυρίως στην κατάσταση του Ρούμπεν Βαρντανιάν, ο οποίος είχε ηγηθεί του Ναγκόρνο-Καραμπάχ από το Νοέμβριο του 2022 ως τον περασμένο Φεβρουάριο και τέθηκε σε προσωρινή κράτηση στο τέλος Σεπτεμβρίου, μετά τη νίκη αστραπή του Μπακού εναντίον των αρμένιων αυτονομιστών αυτού του ορεινού θύλακα.

Οι αυτονομιστές του Ναγκόρνο-Καραμπχ αντιτάχθηκαν επί περισσότερο από τρεις δεκαετίες στο Αζερμπαϊτζάν, κυρίως στη διάρκεια δύο πολέμων, από το 1988 ως το 1994 και το φθινόπωρο του 2020.

Μετά την επίθεση αστραπή των αζερικών δυνάμεων φέτος το Σεπτέμβριο, σχεδόν ολόκληρος ο αρμενικός πληθυσμός διέφυγε από την αυτοανακηρυχθείσα δημοκρατία του Ναγκόρνο-Καραμπάχ, η οποία ανακοίνωσε πως θα διαλυθεί την 1η Ιανουαρίου 2024.

Μετά το τέλος της Ρωσικής Αυτοκρατορίας, αυτός ο ορεινός θύλακας που κατοικείται κυρίως από Αρμενίους, οι οποίοι τον θεωρούν πατρίδα των προγόνων τους, αποτελεί τμήμα του Αζερμπαϊτζάν. Με την υποστήριξη της Αρμενίας, κήρυξε μονομερώς την ανεξαρτησία του το 1991, μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης.

Σήμερα οι αρμενικές αρχές εξέφρασαν τη λύπη τους για το γεγονός ότι «οι δυνάμεις της τάξης του Αζερμπαϊτζάν συνεχίζουν να πραγματοποιούν αυθαίρετες συλλήψεις», παρά τις υποσχέσεις ότι «θα σεβαστούν τα δικαιώματα των Αρμενίων» του Ναγκόρνο-Καραμπάχ.

Μεταξύ των πρώην υψηλόβαθμων αξιωματούχων του θύλακα που έχουν συλληφθεί, σύμφωνα με το Γερεβάν, βρίσκονται επίσης οι Αρκάντι Γουκασιάν, Μπάκο Σαχακιάν, Αραΐκ Χαρουτιουνιάν, Νταβίντ Ισχανιάν.

Πρόκειται για πρώην προέδρους, υπουργούς ή άλλους αξιωματούχους της αυτοανακηρυχθείσας δημοκρατίας.

Το Γερεβάν έχει υποσχεθεί ότι θα κάνει «ό,τι μπορεί» για να προστατεύσει τα δικαιώματά τους, «περιλαμβανομένων προσφυγών ενώπιον διεθνών δικαστηρίων».

Η κατάσταση ορισμένων από τους αξιωματούχους αυτούς προκαλεί ανησυχίες πέραν των αρμενικών συνόρων. Για παράδειγμα, η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τα ανθρώπινα δικαιώματα ζήτησε να γίνουν σεβαστά τα δικαιώματα του Ρούμπεν Βαρντανιάν μετά τη σύλληψή του.

Τα παιδιά του είπαν προχθές, Δευτέρα, πως «φοβούνται για τη ζωή του και για την υγεία του», προσθέτοντας πως δεν γνωρίζουν τίποτε για τις συνθήκες κράτησής του.

Σε βάρος του Ρούμπεν Βαρντανιάν έχουν απαγγελθεί κατηγορίες για χρηματοδότηση της τρομοκρατίας και για δημιουργία παράνομης ένοπλης οργάνωσης, σύμφωνα με το Αζερμπαϊτζάν.

Το αρμενικό υπουργείο δεν διευκρίνισε πότε και πού συνελήφθησαν οι άλλοι αξιωματούχοι ούτε για ποιο λόγο.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: freepik)

Βιεϊρίνια: «Αύριο θα βγει ένας ΠΑΟΚ έτοιμος να παίξει για τη νίκη»

Τι δήλωσε ο Αντελίνο Βιεϊρινια για την αυριανή αναμέτρηση του ΠΑΟΚ με την Αϊντράχτ

Αναλυτικά τι είπε:

«Θεωρώ ότι αυριο θα βγει μια ομάδα στο γηπεδο που θα παίξει και θα τα δώσει το 100% για να πάρει την νίκη»

Για τα παιχνίδια με τις γερμανικές ομάδες και αν υπάρχει κάτι ξεχωριστό :

«Είναι μια δυνατή ομάδα η Φρανκφούρτη, αυτό είναι αύριο για μας. Πρέπει να συγκεντρωθούμε σε αυτό. Είναι μια ομάδα που κέρδισε το Europa League πριν δυο χρόνια και αυτό τα λέει όλα. Εμείς πρέπει να είμαστε έτοιμοι για ένα δύσκολο παιχνίδι

Για το αν ο ΠΑΟΚ είναι πιο ώριμος πλέον :

«Είμαστε πιο έμπειροι ως ομάδα και ως παίκτες, μας βοηθάει το γεγονός ότι ήρθαν έμπειροι παίκτες φέτος. Έχουμε καταλάβει πως είναι να παίζεις ανα 2-3 μερες, οπότε θεωρώ ότι αύριο θα βγει μια ομάδα στο γήπεδο που θα παίξει και θα τα δώσει το 100% για να πάρει την νίκη»

eurokinissi

Στο Κιργιστάν θα πάει ο Πούτιν – Το πρώτο ταξίδι του στο εξωτερικό μετά το ένταλμα σύλληψης από το ΔΠΔ

Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν αναμένεται να επισκεφθεί στα μέσα Οκτωβρίου το Κιργιστάν, ανακοίνωσαν σήμερα οι αρχές της χώρας αυτής της Κεντρικής Ασίας, στην πρώτο ταξίδι που πραγματοποιεί στο εξωτερικό μετά την έκδοση εντάλματος σύλληψης εναντίον του από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο.

«Έπειτα από πρόσκληση του προέδρου του Κιργιστάν Σαντίρ Τζαπάροφ, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν θα πραγματοποιήσει επίσημη επίσκεψη στη χώρα στις 12 Οκτωβρίου», μετέδωσε το πρακτορείο του Κιργιστάν Κabar επικαλούμενο αξιωματούχο της προεδρίας.

Ο Πούτιν αναμένεται να συμμετάσχει στις 13 Οκτωβρίου στο Μπισκέκ, την πρωτεύουσα του Κιργιστάν, σε σύνοδο κορυφής της Κοινοπολιτείας Ανεξάρτητων Κρατών, στην οποία συμμετέχουν πολλές πρώην σοβιετικές δημοκρατίες. Θα παραστεί επίσης σε τιμητική εκδήλωση για τα 20 χρόνια από την ίδρυση ρωσικής στρατιωτικής βάσης στο Κιργιστάν.

Στα τέλη Σεπτεμβρίου ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ είχε ανακοινώσει την επικείμενη επίσκεψη του Ρώσου προέδρου στο Κιργιστάν, χωρίς να διευκρινίσει πότε αυτή θα πραγματοποιηθεί.

Εξάλλου αυτό θα είναι το πρώτο ταξίδι του Πούτιν στο εξωτερικό αφότου το ΔΠΔ εξέδωσε την άνοιξη ένταλμα σύλληψης εναντίον του.

(με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: EPA-SPUTNIK POOL)

«Τι στο…»: Είδε αντικλεπτικά σε…μπριζόλες και «τρελάθηκε», vid

Ιδού η νέα κανονικότητα στα σούπερ μάρκετ:

freepik photo

Επίσκεψη Κασσελάκη στην Κύπρο – Η συνάντηση με Χριστοδουλίδη

Συνάντηση με τον πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκο Χριστοδουλίδη έχει στη Λευκωσία ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανος Κασσελάκης.

Στο Προεδρικό Μέγαρο της Κύπρου έφτασε ο Στέφανος Κασσελάκης.

Ο νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ έχει συνάντηση αυτήν την ώρα με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Νίκος Χριστοδουλίδη.

Νωρίτερα το πρωί, επισκέφτηκε τον Τύμβο της Μακεδονίτισσας αλλά και τα Φυλακισμένα Μνήματα για κατάθεση στεφάνου.

photo: eurokinissi

Τον κ. Κασσελάκη συνοδεύει ο Πρέσβης της Ελλάδας στην Κύπρο, Ιωάννης Παπαμελετίου και ο βουλευτής επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ και επίτιμος αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Ευάγγελος Αποστολάκης.

Ποιο το πρόγραμμα της επίσκεψης


Από τις 08:30 έως τις 09:00: Κατάθεση στεφάνου στον Τύμβο Μακεδονίτισσας – Αεροσκάφος Norartlas – Mνημείο Μάνας του Αγνοουμένου.

Από τις 09:30 έως τις 10:15: Kατάθεση στεφάνου στα Φυλακισμένα Μνήματα. Από τις 10:45 έως τις 11:45: Ακρόαση από τον Πρόεδρο Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκο Χριστοδουλίδη, (Προεδρικό Μέγαρο) – Δηλώσεις μετά τη συνάντηση.

Από τις 12:05 έως τις 12:50: Επίσκεψη στη Διερευνητική Επιτροπή για τους Αγνοουμένους.

Από τις 13:15 έως τις 13:45: Συνάντηση με την πρόεδρο της Βουλής των Αντιπροσώπων, Αννίτα Δημητρίου, (Βουλή Αντιπροσώπων).

Από τις 13:55 έως τις 15:15: Γεύμα με τον γγ του ΑΚΕΛ, Στέφανο Στεφάνου. Από τις 15:30 έως τις 16:00: Συνάντηση με την πρόεδρο του Δημοκρατικού Συναγερμού (ΔΗΣΥ), Αννίτα Δημητρίου, (πρεσβευτική κατοικία). Από τις 16:00 έως τις 16:10: Σύντομη ξενάγηση στη Νεκρή Ζώνη από το οδόφραγμα του Λήδρα Πάλλας.

Από τις 18:00 έως τις 18:30: Συνάντηση με τον πρόεδρο Δημοκρατικού Κόμματος (ΔΗΚΟ), Νικόλα Παπαδόπουλο, (πρεσβευτική κατοικία).

Από τις 18:30 έως τις 19:00: Συνάντηση με τον πρόεδρο του Κινήματος Σοσιαλδημοκρατών – ΕΔΕΚ, Μαρίνο Σιζόπουλο, (πρεσβευτική κατοικία).

Από τις 19:00 έως τις 19:30: Συνάντηση με τον αντιπρόεδρο της Δημοκρατικής Παράταξης (ΔΗΠΑ), Μαρίνο Κλεάνθους, (πρεσβευτική κατοικία).

Από τις 19:30 έως τις 20:00: Συνάντηση με τον πρόεδρο του Κινήματος Οικολόγων-Συνεργασία Πολιτών, Χαράλαμπο Θεοπέμπτου, (πρεσβευτική κατοικία). Στις 20:30: Δείπνο παρατιθέμενο από τον πρέσβη της Ελλάδας

Πέμπτη 5/10

Στις 08:10: Κατάθεση στεφάνου στο Μνημείο Hρωομαρτύρων Καβάζογλου-Μισιαουλή με τον γγ του ΑΚΕΛ, Στέφανο Στεφάνου. Στις 08:40: Aναχώρηση από Αθηένου για Αεροδρόμιο Λάρνακας. Στις 10:15: Αναχώρηση για Αθήνα.

(με πληροφορίες από news247. gr / photo: eurokinissi)

Μελέτη δείχνει σε ποια σημεία του σώματός μας συγκεντρώνονται συνήθως τα περισσότερα μικρόβια

Τα ανθυγιεινά μικρόβια φαίνεται ότι δείχνουν ιδιαίτερη αδυναμία σε συγκεκριμένα σημεία του σώματός μας.

Ποια σημεία του σώματός μας είναι αυτά που συγκεντρώνουν τα περισσότερα μικρόβια.


Για τις ανάγκες μιας νέας μελέτης, οι ερευνητές βασίστηκαν σε μάθημα γονιδιωματικής που διδάχθηκαν φοιτητές στο Πανεπιστήμιο George Washington.

Οι ερευνητές απέδειξαν κάτι το οποίο γνώριζαν από παλιά οι γιαγιάδες: Το δέρμα πίσω από τα αυτιά και ανάμεσα στα δάχτυλα των ποδιών, είναι αυτό μπορεί να φιλοξενήσει ανθυγιεινά μικρόβια.

Η συλλογή των μικροβίων που ζουν πάνω και μέσα στο σώμα μας, είναι γνωστή ως μικροβίωμα και παίζει ρόλο στην υγεία μας.

Το μικροβίωμα έχει ξηρές, υγρές και λιπαρές περιοχές.

Ο διευθυντής του Ινστιτούτου Υπολογιστικής Βιολογίας στο GW, Keith Crandall, θυμάται τη δική του γιαγιά που πάντα έλεγε στα παιδιά της οικογένειάς του «να τρίβουν καλά το σημείο πίσω από τα αυτιά, ανάμεσα στα δάχτυλα των ποδιών και στον αφαλό».

Ο Crandall πίστευε ότι αυτά τα σημεία πλένονται λιγότερο συχνά σε σύγκριση με το δέρμα στα χέρια ή τα πόδια και ότι μπορεί να φιλοξενούν διαφορετικούς τύπους βακτηρίων.

Σε συνεργασία με τον Marcos Pérez-Losada, αναπληρωτή καθηγητή βιοστατιστικής και βιοπληροφορικής, σχεδίασαν το μάθημα γονιδιωματικής, στο οποίο 129 μεταπτυχιακοί και προπτυχιακοί φοιτητές, διδάχθηκαν να συλλέγουν τα δικά τους δεδομένα από διάφορα σημεία του σώματος.

Στη συνέχεια, διδάχθηκαν πώς να κάνουν εξαγωγή και αλληλουχία του DNA στα δείγματα δέρματος. Διαπίστωσαν ότι οι περιοχές που καθαρίζονταν πιο συχνά (όπως τα μπράτσα και οι γάμπες), είχαν μεγαλύτερη ποικιλομορφία και δυνητικά πιο υγιή συλλογή μικροβίων σε σύγκριση με τα δείγματα που ελήφθησαν από τα περισσότερο επικίνδυνα σημεία.

Ορισμένα μικρόβια μπορούν να κυριαρχήσουν στο μικροβίωμα και να προκαλέσουν προβλήματα, όπως για παράδειγμα έκζεμα ή ακμή.

Οι φοιτητές έδειξαν ότι οι συνήθειες καθαρισμού μπορούν να αλλάξουν τα μικρόβια που ζουν στο δέρμα σας και, ως εκ τούτου, και την κατάσταση της υγείας του.

Τα ευρήματα της μελέτης έχουν δημοσιοποιηθεί στο περιοδικό Frontiers in Microbiology.

(με πληροφορίες από onmed. gr / photo: freepik)

ΥΠΟΙΚ: Να μην ανοίξουμε ξανά τις κερκόπορτες της ελληνικής οικονομίας

Δημοσιονομική σοβαρότητα και αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου απαιτούνται για να αντιμετωπιστούν τα δίδυμα ελλείμματα, επεσήμανε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, σε ομιλία του χθες σε εκδήλωση του Ελληνοβρετανικού Επιμελητηρίου.

Ειδικότερα, ο υπουργός περιέγραψε την «ολιστική προσπάθεια» της κυβέρνησης με στόχο «να κρατήσει ερμητικά κλειστές τις δύο κερκόπορτες που επέτρεψαν στην κρίση να ταλαιπωρήσει τους Έλληνες την προηγούμενη δεκαετία: το δημοσιονομικό έλλειμμα και το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών». Η προσπάθεια αυτή, όπως είπε, γίνεται σε δύο κυρίως μέτωπα: δημοσιονομική σοβαρότητα και αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου «με κοινό παρονομαστή μία πολιτική κοινής λογικής, που ακολουθεί καλές διεθνείς πρακτικές και μετατρέπει την Ελλάδα σε μία χώρα φιλική στις επενδύσεις».

Αναφερόμενος στα δημοσιονομικά ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι την προηγούμενη δεκαετία έγινε αντιληπτό, ότι η πολιτική τού «δώστα όλα» μόνο φιλολαϊκή δεν είναι, διότι τα σπασμένα της καλούνται να τα πληρώσουν στη συνέχεια οι ίδιοι οι πολίτες και ειδικά οι πιο αδύναμοι. Για τον λόγο αυτό, η κυβέρνηση εφάρμοσε ένα μείγμα οικονομικής πολιτικής που συνδυάζει τη δημοσιονομική ισορροπία από τη μία πλευρά, με αναπτυξιακές πολιτικές που επανεκκίνησαν την οικονομία από την άλλη.

«Δεν μπορείς να πετύχεις μακροχρόνια υψηλή ανάπτυξη, αν δεν ασκείς αξιόπιστη και υπεύθυνη δημοσιονομική πολιτική. Και δεν μπορείς να πετύχεις τους δημοσιονομικούς σου στόχους, αν η οικονομία δεν αναπτύσσεται», ανέφερε ο υπουργός και πρόσθεσε: «Με την πολιτική μας, πετυχαίνουμε και τους δύο στόχους. Σύμφωνα με το προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2024, το 2023- παρά τη δυσμενή διεθνή συγκυρία και παρά τις φυσικές καταστροφές και τις επιπτώσεις τους- θα έχουμε μία υπεραπόδοση του προϋπολογισμού που βασίζεται σε υπεραπόδοση της οικονομίας. Και η υπεραπόδοση της οικονομίας βασίζεται στην ίδια την πολιτική μας, η οποία την προηγούμενα τέσσερα χρόνια έβαλε τα θεμέλια, ώστε να γίνει αυτό πραγματικότητα. Γι’ αυτό και είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε σε αυτήν την κατεύθυνση. Έτσι θα κρατήσουμε κλειστή μια και καλή την κερκόπορτα του ελλείμματος του προϋπολογισμού».

Τόνισε, ωστόσο, ότι η δημοσιονομική ισορροπία και η επανεκκίνηση της οικονομίας δεν αρκούν. «Πρέπει τώρα να αυξήσουμε τις ταχύτητες με τις οποίες κινείται η οικονομία, ώστε να διασφαλίσουμε ότι δεν θα ξανανοίξει η δεύτερη κερκόπορτα της οικονομίας. Δηλαδή, το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών. Διότι δεν μπορεί η μελλοντική οικονομική ανάπτυξη να βασίζεται αποκλειστικά στην κατανάλωση. Ούτε είναι βιώσιμο η οικονομία να προχωράει με ανισορροπία ανάμεσα στις εξαγωγές και τις εισαγωγές».

Ο κ. Χατζηδάκης υπενθύμισε ότι ήδη με την πολιτική που εφαρμόστηκε, οι εξαγωγές πλησίασαν το 50% του ΑΕΠ, ωστόσο απέχουν ακόμη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Σε αυτό το πλαίσιο η κυβέρνηση θα δώσει έμφαση σε τομείς στους οποίους η Ελλάδα είναι διεθνώς πιο ανταγωνιστική (φαρμακοβιομηχανία, αγροδιατροφικός τομέας, Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας), θα εφαρμόσει ισχυρότερα κίνητρα για τη μεγέθυνση των επιχειρήσεων μέσω εξαγορών και συγχωνεύσεων, για στήριξη της καινοτομίας, καθώς και για ενίσχυση των εξαγωγών υψηλής προστιθέμενης αξίας. «Θα επιταχύνουμε την προσπάθεια αξιοποιώντας στο έπακρο το μεγαλύτερο στην ιστορία “πακέτο” δημόσιων πόρων λόγω και του Ταμείου Ανάκαμψης και του νέου ΕΣΠΑ», ανέφερε. «Ο συνδυασμός του Ταμείου Ανάκαμψης και του νέου ΕΣΠΑ δεν είναι απλώς ένα νέο Σχέδιο Μάρσαλ, όπως πολλές φορές λέγεται. Είναι ένα πακέτο υπερδιπλάσιο από το Σχέδιο Μάρσαλ. Και η Ελλάδα είναι η χώρα της ΕΕ με τη μεγαλύτερη κατά κεφαλήν ενίσχυση από το Ταμείο Ανάκαμψης και το νέο ΕΣΠΑ αθροιστικά. Σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες που μας δίνουν τα δύο αυτά ισχυρά αναπτυξιακά εργαλεία, στο έπακρο».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον τομέα της ναυτιλίας που συνδέει Ελλάδα και Ηνωμένο Βασίλειο και μπορεί να λειτουργήσει ακόμη περισσότερο επ’ ωφελεία των δύο χωρών. «Όπως στη Βρετανία έτσι και στην Ελλάδα, η ναυτιλία με την παρουσία της, τις ισχυρές νομικές και χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες της, καθώς και την ασφάλιση και τις ναυλώσεις, μπορεί να έχει ακόμα θετικότερη επίδραση στην ανάπτυξη και στην δημιουργία νέων θέσεων εργασίας», επεσήμανε.

(απεμπε – φωτο:eurokinissi)

Αδιανόητες εικόνες μέσα σε κατεστραμμένα σπίτια του Βόλου – Τα ΒΙΝΤΕΟ τα λένε όλα

Μια εβδομάδα μετά την κακοκαιρία Elias οι κάτοικοι στην συνοικία “Επτά Πλατάνια” ζουν κάτω από εφιαλτικές συνθήκες.

Μέσα στα σπίτια τους η καταστροφή είναι ολοκληρωτική και έξω από αυτά τόνοι λάσπης και σκουπιδιών, δεν επιτρέπουν την πρόσβαση ούτε στις πυλωτές τους.

Δείτε τα βίντεο από το gegonota.news:

eurokinissi