Ποιοι πρέπει να αποφεύγουν να τρώνε ρεβύθια – Ποια τα οφέλη από την κατανάλωσή τους

Τα ρεβύθια είναι όσπρια πλούσια σε φυτικές ίνες, πρωτεΐνες, βιταμίνες και μέταλλα. Παρόλο που προσφέρουν πολλά οφέλη στην υγεία, δεν είναι κατάλληλη τροφή για όλους.


Τα ωμά ρεβύθια μπορεί να περιέχουν πρωτεΐνες όπως σφαιρίνη, αλβουμίνη και προλαμίνη, οι οποίες σχετίζονται με αλλεργικές αντιδράσεις. Αυτές οι πρωτεΐνες διατηρούνται ακόμη και μετά το μαγείρεμα των ρεβυθιών.

Το ξέπλυμα των ρεβυθιών, πριν από την κατανάλωσή τους, βοηθά στην απομάκρυνση αυτών των πιθανώς επιβλαβών χημικών ουσιών και μειώνει την πιθανότητα εντερικής δυσφορίας.

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε ποιοι θα πρέπει να μην τρώνε ρεβύθια αλλά και τις πιθανές παρενέργειες από την κατανάλωση τους.

Ποιοι δεν πρέπει να τρώνε ρεβύθια

  • Άτομα με αλλεργίες
  • Άτομα με γαστρεντερικά προβλήματα
  • Άτομα που λαμβάνουν ορισμένα φάρμακα
  • Άτομα με ουρική αρθρίτιδα
  • Άτομα με προβλήματα στα νεφρά
  • Άτομα με αλλεργίες


Μερικοί άνθρωποι είναι αλλεργικοί στα όσπρια, συμπεριλαμβανομένων των ρεβυθιών. Η κατανάλωση ρεβυθιών εάν έχετε δυσανεξία μπορεί να προκαλέσει:

  • ναυτία
  • έμετο
  • κοιλιακό άλγος
  • φαγούρα στο δέρμα


Είναι καλύτερο να ζητήσετε τη συμβουλή ενός γιατρού πριν φάτε ρεβύθια γιατί οι αλλεργικές αντιδράσεις μπορεί να είναι έντονες και μερικές φορές ακόμη και απειλητικές για τη ζωή.


Άτομα με γαστρεντερικά προβλήματα
Τα γαστρεντερικά προβλήματα μετά την κατανάλωση οσπρίων είναι αρκετά συνηθισμένα. Τα ωμά ρεβύθια περιέχουν τοξικές ουσίες που χωνεύονται δύσκολα.

Ακόμα και τα μαγειρεμένα ρεβύθια περιέχουν σύνθετα σάκχαρα, όπως ολιγοσακχαρίτες, δισακχαρίτες, μονοσακχαρίτες και πολυόλες, τα οποία μπορεί να είναι δύσπεπτα και δεν μπορούν να απορροφηθούν πλήρως από το έντερο. Αυτά τα σάκχαρα ζυμώνονται από βακτήρια στο παχύ έντερο και προκαλούν φούσκωμα ή αέρια στο έντερο και δυσφορία.

Άτομα που πάσχουν από τις ακόλουθες νόσους του πεπτικού συστήματος καλό είναι να αποφεύγουν τα ρεβύθια:

  • Νόσος του Crohn
  • Ελκώδης κολίτιδα
  • Εκκολπωματίτιδα
  • Χρόνια ψευδοαπόφραξη του εντέρου
  • Δυσανεξία στη λακτόζη
  • Νόσος Hirschsprung
  • Γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση
  • Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου


Άτομα που λαμβάνουν ορισμένα φάρμακα
Τα κονσερβοποιημένα ρεβύθια περιέχουν υψηλές ποσότητες καλίου. Άτομα που λαμβάνουν ορισμένα φάρμακα, όπως β-αποκλειστές για καρδιακές παθήσεις, έχουν ήδη αυξημένα επίπεδα καλίου στο αίμα. Σε τέτοιες περιπτώσεις, χρειάζεται να είστε προσεκτικοί με την πρόσληψη καλίου μέσω της διατροφής.

Άτομα με ουρική αρθρίτιδα
Τα ρεβύθια περιέχουν μια χημική ουσία που ονομάζεται πουρίνη. Όταν διασπώνται αυτές οι πουρίνες, παράγουν περίσσεια ουρικού οξέος, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε ουρική αρθρίτιδα. Η ουρική αρθρίτιδα είναι ένας τύπος αρθρίτιδας που προκαλείται από την συσσώρευση κρυστάλλων ουρικού οξέος στις αρθρώσεις.

Άτομα με προβλήματα στους νεφρούς
Τα ρεβύθια περιέχουν οξαλικά, τα οποία απομακρύνονται από τους νεφρούς μέσω των ούρων. Καθώς τα επίπεδα οξαλικού αυξάνονται στο σώμα, εναποτίθενται στους νεφρούς μαζί με το ασβέστιο και παράγουν πέτρες οξαλικού ασβεστίου, έναν τύπο πέτρας στους νεφρούς. Η αύξηση των επιπέδων ουρικού οξέος στο αίμα μπορεί να προάγει την ανάπτυξη λίθων στους νεφρούς.

9 οφέλη για την υγεία από την κατανάλωση ρεβυθιών:
Τα ρεβύθια, παρά τις πιθανές παρενέργειες τους, θεωρούνται υγιεινή τροφή χάρη στην υψηλή τους περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά, πρωτεΐνες, φυτικές ίνες και μέταλλα.

Ορισμένα από τα πιθανά οφέλη τους για την υγεία είναι τα εξής:

Ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα: Ο χαμηλός γλυκαιμικός δείκτης των ρεβυθιών βοηθά τον οργανισμό στην ρύθμιση των επίπεδων γλυκόζης στο αίμα ενώ οι ίνες μειώνουν την απορρόφηση του σακχάρου στο αίμα.
Ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης: Τα ρεβύθια αυξάνουν τα επίπεδα καλίου στον οργανισμό, το οποίο συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.
Βελτίωση της καρδιακής υγείας: Οι διαλυτές ίνες στα ρεβύθια μειώνουν τα επίπεδα της ολικής χοληστερόλης στο σώμα και μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.
Πρόληψη του καρκίνου: Τα ρεβύθια περιέχουν αντικαρκινικές ενώσεις, όπως το λυκοπένιο και οι σαπωνίνες. Τα συγκεκριμένα αντιοξειδωτικά καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες και προλαμβάνουν τη βλάβη των κυττάρων.
Βελτίωση της πέψης: Τα ρεβύθια είναι πλούσια σε διατροφικές και διαλυτές ίνες, οι οποίες μπορούν να βελτιώσουν την υγεία του πεπτικού συστήματος.
Συμβολή στην απώλεια βάρους: Οι ίνες μειώνουν την πείνα, γεγονός που βοηθάει στη μείωση του σωματικού βάρους.
Ενίσχυση της υγείας των οστών: Το ασβέστιο και άλλα μέταλλα στα ρεβύθια συμβάλλουν στην ενδυνάμωση των οστών και στη διατήρηση της υγείας τους.
Διαχείριση της αναιμίας: Ο σίδηρος και η βιταμίνη C στα ρεβύθια αυξάνουν την παραγωγή υγιών και λειτουργικών ερυθρών αιμοσφαιρίων και συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της αναιμίας.
Βελτίωση της ψυχικής υγείας: Η χολίνη είναι ένα θρεπτικό συστατικό που βελτιώνει τη μνήμη, τη διάθεση, τον έλεγχο των μυών και άλλες δραστηριότητες του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος.

(με πληροφορίες από enikos. gr / photo: pixabay)

ΠΟΛΙΤΙΚΟΛΟΓΙΕΣ

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ

LATEST

Κύρια Θέματα

ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΑΓΟΡΩΝ

Κάθε μέρα μαζί