Hangover μετά από πολύ ποτό: Έτσι θα μετριάσετε τις…παρενέργειες

Όσοι έχετε πιει πολύ γνωρίζετε ακριβώς τι είναι το hangover.

Εξάντληση και αδυναμία, κεφαλαλγία, ξερό στόμα και αφυδάτωση, στομαχικές διαταραχές και θολή μνήμη είναι μόνο μερικές από αυτές.

Τα καλά νέα είναι ότι οι ειδικοί έχουν εντοπίσει ορισμένες πρακτικές θεραπείες που κάνουν τα συμπτώματα λιγότερο επώδυνα. Τα αποκαλούμενα και… hangover hacks.

Γνωρίζετε ήδη ότι πρέπει να πίνετε πολύ νερό για να αναπληρώσετε τα χαμένα υγρά, αφού η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ προκαλεί αφυδάτωση. Γι’ αυτό καλό είναι να πίνετε νερό μαζί με το ποτό σας. Δεν θα αποτρέψει πλήρως τα επακόλουθα, αλλά θα σίγουρα θα σας βοηθήσει. Επίσης, υπάρχουν τρόφιμα που καλό είναι να μην τα καταναλώνετε μαζί με αλκοόλ.

Και σε καμία περίπτωση μη δοκιμάσετε το «φωτιά στη φωτιά». Ένας από τους πιο διαδεδομένους μύθους είναι ότι το hangover μπορεί να αντιμετωπιστεί με επιπλέον κατανάλωση αλκοόλ την επόμενη ημέρα. Φυσικά και δεν ισχύει. Δεν θα σας βοηθήσει και θα αισθάνεστε χειρότερα.

Επομένως ας δούμε ορισμένες «θεραπείες» που πραγματικά λειτουργούν.

#1. Αθλητικά ποτά για επίσπευση της ενυδάτωσης

Αν θέλετε να αποκτήσετε ένα πλεονέκτημα έναντι του απλού κλασικού νερού για να θεραπεύσετε το hangover, μπορείτε να στραφείτε στα μη ανθρακούχα αθλητικά ποτά που περιέχουν ηλεκτρολύτες, όπως νάτριο, κάλιο, μαγνήσιο και ασβέστιο. Μπορείτε να τα βρείτε σε όλα τα περίπτερα και έχουν δημιουργηθεί για γρήγορη και άμεση ενυδάτωση.

Αν δεν θέλετε να πιείτε αθλητικό ποτό, πιείτε απλά νερό και καταναλώστε τροφές πλούσιες σε ηλεκτρολύτες, όπως για παράδειγμα οι μπανάνες, το σπανάκι και τα αμύγδαλα. Αναζητήστε επίσης τροφές πλούσιες σε νερό, όπως τα αγγούρια και το καρπούζι.

#2. Αποκαταστήστε την ενέργειά σας με βιταμίνη Β

Ορισμένα από τα συμπτώματα του hangover προκύπτουν από την απώλεια βιταμινών του συμπλέγματος Β, τα επίπεδα των οποίων επηρεάζονται σημαντικά από τη χρήση αλκοόλ. Πρόκειται για τις βιταμίνες που είναι υπεύθυνες για την ενέργεια, τη λειτουργία του εγκεφάλου και τη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού αλλά και του νευρικού συστήματος. Η έλλειψή τους σχετίζεται με κόπωση και χαμηλά επίπεδα ενέργειας, η οποία απαιτείται για να αποβάλλει ο οργανισμός το αλκοόλ. Εξαιρετικές τροφές, πλούσιες σε βιταμίνες Β, είναι τα αυγά.

#3. Προτιμήστε φαγητά πλούσια σε σάκχαρα και υδατάνθρακες

Το αλκοόλ μπορεί να επηρεάσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας, κάτι που συμβάλει στην κόπωση και την αδυναμία, συχνά συμπτώματα της μέθης. Μπορεί επίσης να εξηγήσει γιατί το πρωινό με τοστ και μέλι θεωρείται από καιρό ως φυσική θεραπεία του hangover. Αναζητήστε φαγητά πλούσια σε υδατάνθρακες και σάκχαρα, τα οποία θα σας προσφέρουν άμεσα ενέργεια.

Σε αντίθεση με μια αρκετά δημοφιλή θεωρία, τα λιπαρά τρόφιμα δεν θα σας βοηθήσουν να καταπολεμήσετε το hangover. Το λίπος δεν πρόκειται να απορροφήσει το αλκοόλ, αφού έχει ήδη περάσει στο συκώτι σας.

Οι ειδικοί προτείνουν επίσης μια λαχταριστή κοτόσουπα. Είναι ενυδατική, προσφέρει πρωτεΐνη, ενώ οι βιταμίνες και τα ανόργανα άλατα από το σέλινο και τα καρότα θα αναπληρώσουν συστατικά που χάνονται εξαιτίας της κατανάλωσης αλκοόλ. Αν της προσθέσετε και κάποιο είδους ζυμαρικού (φιδέ, νουντλς κ.ά.) ή ρυζιού, τότε ακόμη καλύτερα, καθώς θα έχετε και υδατάνθρακες για ενέργεια.

#4. Αντιφλεγμονώδη φάρμακα

Μια ακόμη συνέπεια της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ είναι ο πόνος. Ο λόγος είναι πως όσο πίνετε, ο οργανισμός σας απελευθερώνει κυτοκίνες, πρωτεΐνες που προορίζονται για να βοηθήσουν το σώμα να ανακάμψει, αλλά ταυτόχρονα ενισχύουν τα συμπτώματα του hangover.

Χρησιμοποιήστε κάποιο μη συνταγογραφούμενο αντιφλεγμονώδες αναλγητικό. Θα σας βοηθήσει με τον πονοκέφαλο και με το συνολικό αίσθημα πόνου. Το μόνο αρνητικό είναι πως έρευνες έχουν δείξει ότι τα συγκεκριμένα φάρμακα θα μπορούσαν να προκαλέσουν στομαχικό ερεθισμό, οπότε παραλείψτε τα εάν έχετε στομαχόπονο.

Οι ειδικοί σημειώνουν ακόμη καλό θα είναι να αποφύγετε τα φάρμακα με παρακεταμόλη. Όπως και το αλκοόλ, η παρακεταμόλη μεταβολίζεται στο ήπαρ και -σε σπάνιες περιπτώσεις- θα μπορούσε να έχει τοξικές επιδράσεις εάν λάβετε υψηλή δόση και υπάρχει ήδη αρκετό αλκοόλ στον οργανισμό σας.

#5. Τζίντζερ για τις στομαχικές διαταραχές

Πολλοί γιατροί και διατροφολόγοι συμφωνούν ότι το τζίντζερ είναι μια από τις καλύτερες φυσικές θεραπείες για την ανακούφιση των στομαχικών διαταραχών. Μπορείτε να απολαύσετε αυτή την υπερτροφή με πολλούς τρόπους. Για να καταπραΰνετε το «χαλασμένο στομάχι», δοκιμάστε να παρασκευάσετε τσάι με τζίντζερ ή απλώς να φάτε φρέσκο τζίντζερ.

#6. Άσκηση… αν μπορείτε

Εάν καταφέρετε να βρείτε τη δύναμη, η άσκηση χαμηλής έως μέτριας έντασης, σε συνδυασμό με κατανάλωση νερού, είναι μία από τις καλύτερες θεραπείες του hangover επειδή αυξάνει τη ροή οξυγόνου στον εγκέφαλο, αλλά και τις ορμόνες που τονώνουν τη διάθεση και υποστηρίζουν τα επίπεδα ενέργειας. Επίσης, συμβάλλει στην κάθαρση των τοξινών από το σώμα.

#7. Ύπνος και πάλι ύπνος

Πρόκειται για μία από τις πιο επανορθωτικές θεραπείες για το hangover και είναι εξαιρετικά απλή. Απλώς κοιμηθείτε περισσότερο. Πιστεύεται ότι πολλά από τα συμπτώματα hangover οφείλονται στον κακό ύπνο, καθώς εκτός των άλλων το αλκοόλ διαταράσσει τον κιρκάδιο ρυθμό σας και αποτρέπει μέρος του κρίσιμου ύπνου REM.

(newsbeast – freepik photo)

ΠΟΛΙΤΙΚΟΛΟΓΙΕΣ

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ

Κύρια Θέματα

ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΑΓΟΡΩΝ

Κάθε μέρα μαζί