scr
Άρθρα
Πολίτης σε Μητσοτάκη: «Ήρθα για να σε δω! Ξέρεις πόσο σ’αγαπάω»! – vid
Συναγερμός για πυρκαγιά στο Ποικίλο Όρος στην Αθήνα, VID
Πυρκαγιά σε ιδιαίτερα επικίνδυνο σημείο ξέσπασε πριν από λίγο στο Ποικίλο Όρος στην Αθήνα.
Σύμφωνα με πληροφορίες η φωτιά ξέσπασε το τέρμα της οδού Θέστιδος στον δήμο Φυλής, ενώ κοντά υπάρχουν σπίτια.
Η φωτιά καίει χαμηλή βλάστηση, ενώ αυτή τη στιγμή έχουν κινητοποιηθεί 37 πυροσβέστες και 2 ομάδες πεζοπόρων τμημάτων, ενώ έχει δοθεί εντολή σε 4 αεροσκάφη και ένα ελικόπτερο.
(φωτο:eurokinissi)
Πυροσβεστική για τις φωτιές: «Κινδύνευσαν πυροσβέστες στις επιχειρήσεις, σώθηκαν την τελευταία στιγμή» (vid)
Aποκάλυψςε μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό, ότι κατά τις προσπάθειες κατάσβεσης κινδύνεψαν οι ζωές τριών πυροσβεστών. «Τους σώσαμε τελευταία στιγμή» ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Στον Έβρο έχουμε πρόβλημα, και στο Βορειοδυτικό και στο Βορειοανατολικό κομμάτι, η πυκνότητα του δάσους είναι τόσο μεγάλη που δεν μπορούμε να εισέλθουμε, έρποντας μπήκαν στο δάσος οι πυροσβέστες για να κάνουν κατάσβεση» δήλωσε δε ο εκπρόσωπος της πυροσβεστικής.
Για τη φωτιά στη Λέσβο διευκρίνισε ότι έχουν διατεθεί επτά αεροσκάφη και δύο ελικόπτερα, αλλά διευκρίνισε ότι υπάρχουν πολλά μέτωπα στη χώρα, και τα εναέρια μέσα έχουν επιχειρήσει πολύ πέρα από την ασφάλεια των πτήσεων. «Δεν είναι F-16 τα εναέρια, έχουν συγκεκριμένες δυνατότητες» σημείωσε.
«Θα προσπαθήσουμε να ελέγξουμε όλα τα μέτωπα είναι δύσκολο καλοκαίρι, βλέπετε τι γίνεται στην Ισπανία, στην Πορτογαλία…» τόνισε ο κ. Αρτοποιός.
skai/ eurokinissi
Ατύχημα με αερόστατο στο Οροπέδιο – Δύο τραυματίες
Ευτυχώς, σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι τραυματισμοί δεν είναι σοβαροί
Δύο άτομα, σύμφωνα με τις πληροφορίες του Cretalive, τραυματίστηκαν, το πρωί της Κυριακής, σε ατύχημα στην διάρκεια πτήσης αερόστατου στην περιοχή του Οροπεδίου Λασιθίου.
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές ενημέρωσης, κάτω από συνθήκες που δεν έχουν ακόμα διευκρινιστεί, το αερόστατο έχασε ύψος και έπεσε κοντά στο Καμινάκι.
Στο σημείο έσπευσε η Πυροσβεστική αλλά και το ΕΚΑΒ. Κατά τις πληροφορίες, ένας άνδρας που υπέστη ορθοπεδικό τραύμα παρελήφθη από το ΕΚΑΒ ενώ μια γυναίκα, με θλαστικό τραύμα, μεταφέρθηκε με ιδιωτικό μέσο στην μονάδα υγείας.
cretalive/ pexels
Ρωσικά ΜΜΕ: «Ρωσοφοβία VS ΠΕΙΝΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ! Το “Ζ” στην πολιτική ζωή της Ευρώπης» – ΦΩΤΟ
Ιδού τι μεταδίδει το ρωσικό Readovka, δημοσιεύοντας μία ενδιαφέρουσα φωτογραφία του πολιτικού κόμματος του Παναγιώτη Λαφαζάνη με το ρωσικό σύμβολο “Ζ” να πρωταγωνιστεί:
“Η Ρωσία έχει δίκιο, οι ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ έχουν δημιουργήσει κόλαση στην Ουκρανία” – σύμβολα της ρωσικής στρατιωτικής επιχείρησης άρχισαν να εμφανίζονται στην προεκλογική εκστρατεία στην Ευρώπη.
Πρόκειται για την αφίσα του Παναγιώτη Λαφαζάνη, πρώην υπουργού Ενέργειας της Ελλάδας, ο οποίος διεκδικεί το αξίωμα για να προωθήσει το νέο του κόμμα.
Τα σύμβολα «Ζ» δείχνουν ότι οι ευρωπαίοι πολιτικοί έχουν αρχίσει να παίζουν με τη δυσαρέσκεια των πολιτών, η οποία εντείνεται λόγω των υψηλών τιμών και των προβλημάτων με τα logistics. Οι πολιτικοί επικοινωνιολόγοι είναι πιο πονηροί στη συλλογή των ψήφων του αυξανόμενου κινήματος διαμαρτυρίας.
Το κόμμα του Παναγιώτη, το Δημοκρατικό Εθνικό Απελευθερωτικό Κίνημα, υποστηρίζει τις ενέργειες της Ρωσίας καθώς «οι ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ σπρώχνουν τον πλανήτη στο χείλος του γκρεμού, καταστρέφουν την Ευρώπη και καταστρέφουν και ακρωτηριάζουν την Ελλάδα», εξήγησε ο αρχηγός του κινήματος.
Ρωσοφοβία VS πείνα στην Ελλάδα“.

(intime-scr)
Εντυπωσιακό βίντεο: Το Πεκίνο εκτόξευσε τον δεύτερο θαλαμίσκο του διαστημικού του σταθμού
Το διαστημικό όχημα Wentian, βάρους περίπου 20 τόνων και χωρίς αστροναύτη, εκτοξεύθηκε από το όχημα εκτόξευσης Long March 5B στις 14:22 (09:22 ώρα Ελλάδας) από το κέντρο εκτόξευσης Ουεντσάνγκ στο τροπικό νησί Χαϊνάν (νότια).
Μήκους σχεδόν 18 μέτρων και διαμέτρου 4,2 μέτρων, αυτός ο θαλαμίσκος-εργαστήριο θα προσδεθεί στον Tianhe, τον πρώτο θαλαμίσκο του σταθμού που βρίσκεται ήδη σε τροχιά από τον Απρίλιο του 2021.
Η επιχείρηση αποτελεί ένα στοίχημα γιατί απαιτεί πολλούς χειρισμούς υψηλής ακρίβειας, ορισμένοι από τους οποίους με ρομποτικό βραχίονα.
Liftoff of a Long March 5B rocket and the Wentian science module on a mission to double the size of China’s Tiangong space station.
— Spaceflight Now (@SpaceflightNow) July 24, 2022
Ten kerosene- and hydrogen-fueled engines were powering the Long March 5B into the sky over Hainan Island.https://t.co/iYRn51rNmL pic.twitter.com/By1Yk2HWFy
Ο νέος θαλαμίσκος-εργαστήριο, που έχει τρεις χώρους ύπνου, τουαλέτες και κουζίνα, διαθέτει επίσης πάγκους για επιστημονικά πειράματα.
Ο Wentian θα χρησιμεύσει επίσης ως πλατφόρμα υποστήριξης για τον έλεγχο του διαστημικού σταθμού σε περίπτωση βλάβης.
The Long March 5B rocket’s four liquid-fueled boosters have jettisoned as the launcher heads out over the South China Sea carrying the Wentian module toward the Chinese Tiangong space station. https://t.co/iYRn51rNmL pic.twitter.com/cC9l8pgKaE
— Spaceflight Now (@SpaceflightNow) July 24, 2022
Στα κινεζικά Tiangong, γνωστός όμως επίσης και με το αγγλικό ακρωνύμιό του, GSS (“Chinese space station” – κινεζικός διαστημικός σταθμός), ο διαστημικός σταθμός αναμένεται να είναι πλήρως επιχειρησιακός μέχρι τα τέλη του έτους.
Μετά τον Wentian αυτό το Σαββατοκύριακο, οι τρεις αστροναύτες της αποστολής Shenzhou-14, που βρίσκονται τώρα στον διαστημικό σταθμό, θα υποδεχθούν έναν ακόμη θαλαμίσκο-εργαστήριο, τον Mengtian, τον Οκτώβριο.
Ο σταθμός θα έχει τότε την τελική του μορφή σε σχήμα Τ. Θα μοιάζει με τον πρώην ρωσοσοβιετικό σταθμό Mir. Η διάρκεια ζωής του αναμένεται να είναι τουλάχιστον 10 χρόνια.
Η Κίνα επενδύει εδώ και μερικές δεκαετίες δισεκατομμύρια ευρώ στο διαστημικό πρόγραμμά της.
Η ασιατική χώρα έστειλε τον πρώτο αστροναύτη της στο διάστημα το 2003.
Η Κίνα έστειλε το 2019 ένα διαστημικό όχημα στη μακρινή πλευρά της Σελήνης, σε μια παγκόσμια πρώτη. Το 2020, η Κίνα ανέκτησε δείγματα από τη Σελήνη και τον επόμενο χρόνο προσγείωσε ένα μικρό ρομπότ στον Άρη.
Η Κίνα προβλέπει επίσης να στείλει ανθρώπους στο φεγγάρι έως το 2030.
protothema/ scr
Συντάξεις Αυγούστου 2022: Πότε πληρώνονται οι συνταξιούχοι – Οι ημερομηνίες ανά ταμείο
Από την Τρίτη 26 Ιουλίου μέχρι και την Πέμπτη 28 Ιουλίου θα ολοκληρωθεί η πληρωμή των κύριων και επικουρικών συντάξεων του Αυγούστου 2022. Ο κύριος όγκος των συνταξιούχων θα δει τα χρήματά του την Τρίτη 26/7, κάτι που σημαίνει πως η καταβολή των χρημάτων θα αρχίσει από την προηγούμενη ημέρα, Δευτέρα. Με βάση τον προγραμματισμό του ΕΦΚΑ οι συντάξεις θα πληρωθούν:
Την Τρίτη 26 Ιουλίου θα καταβληθούν οι συντάξεις από: ΟΑΕΕ, ΟΓΑ, ΕΤΑΑ (μη Μισθωτών), ΝΑΤ και ΚΕΑΝ, υπόλοιπα Ταμεία του ΕΦΚΑ (Μισθωτών), ΕΤΑΠ – ΜΜΕ, ΕΤΑΤ. Παράλληλα την ίδια ημερομηνία θα πληρωθούν οι προσωρινές συντάξεις Ενόπλων Δυνάμεων, Σωμάτων Ασφαλείας και Πυροσβεστικού Σώματος.
Την Τετάρτη 27 Ιουλίου θα καταβληθούν οι κύριες και οι επικουρικές συντάξεις που προέρχονται από το τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, τις τράπεζες, τον ΟΤΕ και το Δημόσιο (για τους συνταξιούχους που το ΑΜΚΑ τους λήγει σε 1, 3, 5, 7, 9).
Την Πέμπτη 28 Ιουλίου θα καταβληθούν οι κύριες και οι επικουρικές συντάξεις που προέρχονται από το τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, τις τράπεζες, τον ΟΤΕ και το Δημόσιο (για τους συνταξιούχους που το ΑΜΚΑ τους λήγει σε 0, 2, 4, 6, 8)
Ο ΟΠΕΚΑ θα καταβάλλει τις συντάξεις των Ανασφάλιστων Υπερηλίκων την Παρασκευή .29 Ιουλίου.
reader/ intime
Τι αλλάζει σε ταυτότητες και διπλώματα οδήγησης από τις 27 Ιουλίου
Στις 27 Ιουλίου θα ανοίξει η εφαρμογή για την έκδοση της ψηφιακής ταυτότητας και του διπλώματος οδήγησης, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα ψηφιακό πορτοφόλι (wallet) που θα είναι διαθέσιμο ως εφαρμογή (app) για «κατέβασμα» από το Google Play και το App Store και έτσι οι πολίτες θα μπορούν να διαθέτουν σε ψηφιακή μορφή την αστυνομική ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην τροπολογία τα στοιχεία που θα αποθηκεύονται στην εν λόγω εφαρμογή θα μπορεί ο κάτοχος του κινητού τηλεφώνου «να τα επιδεικνύει, για σκοπό ταυτοποίησής του, σε φορείς του δημόσιου τομέα κατά έννοια περ. α’ παρ. του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’143), δικαστικές αρχές και φυσικά και νομικά πρόσωπα του ιδιωτικού τομέα, που νομιμοποιούνται για έλεγχο ταυτότητας ταυτοποίηση, στο πλαίσιο άσκησης των κατά αρμοδιοτήτων τους εκπλήρωσης των κατά υποχρεώσεών τους».
Εξειδικεύοντας τα στοιχεία που θα αποθηκεύονται σε ψηφιακή μορφή για τις ταυτότητες θα είναι:
- Ο αριθμός ταυτότητας,
- Το ονοματεπώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες,
- Το πατρώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες,
- Το μητρώνυμο με ελληνικούς χαρακτήρες,
- Η ημερομηνία γέννησης,
- Ο τόπος γέννησης,
- Η ημερομηνία και αρχή έκδοσης της ταυτότητας και
- Η φωτογραφία του κατόχου
Για το δίπλωμα οδήγησης
- Ο αριθμός άδειας οδήγησης,
- Το ονοματεπώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες,
- Η ημερομηνία γέννησης,
- Ο τόπος γέννησης,
- Η ημερομηνία και αρχή έκδοσης άδειας οδήγησης,
- Η ημερομηνία λήξης ισχύος άδειας οδήγησης,
- Ο αριθμός φορολογικού μητρώου (Α.Φ.Μ.),
- Ο κωδικός κατηγορίας οχήματος,
- Η ημερομηνία έκδοσης κατηγορίας οχήματος,
- Η ημερομηνία λήξης ισχύος κατηγορίας οχήματος και
- Η φωτογραφία του κατόχου.
Σημειώνεται, επίσης, ότι «η αποθήκευση των ανωτέρω στοιχείων δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί σε περισσότερες από μία κινητές συσκευές του φυσικού προσώπου».
newsbomb/ unsplash
Fuel Pass 2: Εδώ η αίτηση στο vouchers.gov.gr – Ανοίγει η πλατφόρμα
Fuel Pass 2: Εντός της ερχόμενης εβδομάδας αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα του Fuel Pass 2 στον ιστότοπο vouchers.gov.gr για την επιδότηση καυσίμων που θα αφορά τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο.
Οι δικαιούχοι του Fuel Pass 2 θα δουν τα χρήματα στον τραπεζικό τους λογαριασμό από τις αρχές Αυγούστου, με την πληρωμή να προγραμματίζεται, τρεις εργάσιμες ημέρες μετά την αίτηση.
Κάθε όχημα μπορεί να δηλωθεί από μόνο ένα φυσικό πρόσωπο και κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα. Απαραίτητη προϋπόθεση το όχημα να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο και να μην οφείλονται τέλη κυκλοφορίας.
Fuel Pass 2: Εισοδηματικό κριτήριο
Το ατομικό εισόδημα με βάση τη φετινή φορολογική δήλωση δεν μπορεί να ξεπερνά τα 30.000 ευρώ. Το ποσό αυτό προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ για κάθε μέλος της οικογένειας. Έτσι για ζευγάρι φθάνει τα 33.000 ευρώ για ένα παιδί τα 36.000 ευρώ για δύο παιδία τα 39.000 ευρώ, για τρία παιδιά τα 43.000 ευρώ και ούτω καθεξής με ανώτατο όριο τα 45.000 ευρώ ανεξάρτητα από τον αριθμό των παιδιών. Με βάση τα εισοδηματικά κριτήρια οι δυνητικοί δικαιούχοι είναι 3,1 εκατομμύρια από τα 3,5 εκατομμύρια ιδιοκτητών οχημάτων.
Επιδότηση βενζίνης: Πώς βγάζω ψηφιακή κάρτα
Μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας vouchers.gov.gr οι δικαιούχοι αιτούνται την έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας στην οποία πιστώνεται το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης. Η ψηφιακή κάρτα εκδίδεται από τράπεζα.
Η είσοδος του δικαιούχου στην ηλεκτρονική πλατφόρμα μέσω gov.gr πραγματοποιείται με τους κωδικούς taxisnet.
Μετά την είσοδό του στην εφαρμογή ο αιτών συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου, και αιτείται την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του σχετικού ποσού σε αυτήν.
Μετά την ολοκλήρωση της αίτησης και εφόσον επαληθευθεί η ιδιότητά του ως δικαιούχου, η Κοινωνία της Πληροφορίας διαβιβάζει εγκριτική απόφαση στην τράπεζα και εμβάζει αμελλητί το χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί στον δικαιούχο.
Fuel Pass 2: Πώς θα πάρετε μεγαλύτερη επιδότηση
Για να μπορέσετε να πάρετε να έξτρα χρήματα από το επίδομα βενζίνης θα πρέπει να ολοκληρώσετε την διαδικασία της αίτησης και να επιλέξετε την άυλη κάρτα. Για να γίνει αυτό όμως, θα πρέπει το κινητό σας να διαθέτει την λειτουργία NFC.
Η λειτουργία NFC δίνει την δυνατότητα στα smartphones να «γίνονται» και κάρτες, καθώς μέσα από συγκεκριμένες διαδικασίες δηλώνετε την κάρτα σας και την έχετε πλέον στο κινητό σας.
Fuel Pass 2: Τα ποσά
- Ι.Χ. σε ηπειρωτική περιοχή: 65 ευρώ χωρίς κάρτα 80 με κάρτα.
- Ι.Χ. σε νησιωτική περιοχή: 85 ευρώ χωρίς κάρτα 100 ευρώ με κάρτα.
- Μοτοσικλέτες σε ηπειρωτική περιοχή: 45 ευρώ χωρίς κάρτα 60 με κάρτα.
- Μοτοσικλέτες σε νησιωτική περιοχή: 55 ευρώ χωρίς κάρτα 70 με κάρτα.
newsbomb/ intime
Πώς η Μπαρτσελόνα προσπαθεί να «κλέψει» τον Κουντέ από την Τσέλσι
Τον Γάλλο αμυντικό της Σεβίλης, που βρίσκεται κοντά στην έξοδο από τους Ανδαλουσιανούς, φλέρταραν η Τότεναμ, η Τσέλσι και η Μπαρτσελόνα, που τον έθεσαν προτεραιότητά τους.
Τους τελευταίους μήνες ο καταλανικός σύλλογος έπαιζε ένα παιχνίδι «πόκερ», παραδεχόμενος δημόσια ότι είχε οικονομικές δυσκολίες, αλλά κατάφερε να κάνει τις μεγάλες κινήσεις με τους Ρόμπερτ Λεβαντόφσκι, Ραφίνια, ανανέωσε με τον Ουσάν Ντεμπελέ και απόκτησε ως ελεύθερους τους Φρανκ Κεσί και Αντρέας Κρίστενσεν.
Άλλη μια προτεραιότητα για τους «Μπλαουγκράνα» είναι να ενισχυθούν με έναν νέο αμυντικό και ο σύλλογος έχει στο στόχαστρο τον Κουντέ. Η διοίκηση είχε εξηγήσει ωστόσο ότι δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της Σεβίλης, η οποία είχε έρθει σε συμφωνία με την Τσέλσι για περίπου 65 εκατομμύρια.
Ωστόσο, η νύχτα της Παρασκευής προς το Σάββατο φαίνεται να ήταν δύσκολη στο Λας Βέγκας της Νεβάδα, όπου η Μπαρτσελόνα πραγματοποιεί την προετοιμασία της για τη νέα αγωνιστική περίοδο.
Όπως ενημέρωσε η εφημερίδα Sport, οι Καταλανοί έχουν καταφέρει να πείσουν τους Ανδαλουσιανούς παρά τη συμφωνία των τελευταίων με την Τσέλσι.
Η Τσέλσι ήταν έτοιμη να φτάσει τα 65 εκατ. ευρώ που ζητήθηκαν για τον Κουντέ, αλλά σε δόσεις και με μπόνους. Πρόβλημα, καθώς η Σεβίλη θα προτιμούσε να λάβει όλα τα χρήματα αμέσως, κι αυτό είναι που προσφέρει η «Μπάρτσα», παρότι το συνολικό ποσό είναι μικρότερο απ΄ αυτό που πρόσφερε ο αγγλικός σύλλογος.
Αυτή τη στιγμή δεν έχει αποφασιστεί τίποτα πλήρως, αλλά ο σύλλογος της Σεβίλης φαίνεται μάλλον να προτιμά την προσφορά της γειτονικής Μπαρτσελόνα.
Από την πλευρά του Γάλλου διεθνούς δεν θα άλλαζε τίποτα, καθώς ο Κουντέ έδινε πάντα προτεραιότητα στην «Μπάρτσα», αν κι έδειχνε να προετοιμάζεται για μια μετακόμιση στο «Στάμφορντ Μπριτζ».
Μια εντελώς απροσδόκητη ανατροπή της κατάστασης που μάλλον δεν θα ευχαριστήσει καθόλου τον ήδη ενοχλημένο από τις μεθόδους της Μπαρτσελόνα τεχνικό των «Μπλε», Τόμας Τούχελ.
naftemporiki/ unsplash
ΠΑΓΙΔΕΥΜΕΝΟΙ οι Ουκρανοί άνδρες λόγω Ζελένσκι: «Δεν μπορούν να φύγουν ούτε να δουλέψουν»
Οι Ουκρανοί πολίτες ηλικίας μεταξύ 18 και 60 ετών απαγορεύεται από το Κίεβο να εγκαταλείψουν τη χώρα.
Μένουν χωρίς δουλειά ή βοήθεια, χωρίζονται από τα αγαπημένα τους πρόσωπα και κινδυνεύουν να στρατολογηθούν και να σταλούν στο μέτωπο του πολέμου χωρίς την κατάλληλη εκπαίδευση, γράφει ο Charli Carpenter, ο δημοσιογράφος του αμερικανικού περιοδικού Foreign Policy.
Αφού επιβλήθηκαν περιορισμοί στις μετακινήσεις στους Ουκρανούς άντρες πολίτες, οι οποίοι απαγόρευαν σε όλους τους δικαιούχους στρατιωτικής θητείας να εγκαταλείψουν την περιοχή διαμονής τους, οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης άρχισαν να δημοσιεύουν το hashtag UkraineLetMenOut από ανώνυμους λογαριασμούς Twitter. Όπως δήλωσε ένας από αυτούς, «ακόμα και τα ζώα σε αυτή τη χώρα έχουν πλέον περισσότερα δικαιώματα».
“Η κοπέλα μου και η άρρωστη μητέρα μου στο εξωτερικό εξαρτώνται από μένα, μπορώ να δουλέψω και να τους βοηθήσω. Τώρα δεν μπορώ να βοηθήσω ούτε τον εαυτό μου. Έμεινα με αγνώστους, άστεγος και δεν μπορώ να φύγω από τη χώρα.
Ούτε εγώ ούτε οι φίλοι μου έχω εκπαίδευση. Δεν θέλουμε να κρατάμε όπλα και είμαστε ανειδίκευτοι να πολεμήσουμε. Φοβάμαι μην με στείλουν στον πόλεμο χωρίς την κατάλληλη εκπαίδευση.
Οι φίλοι μου εκπαιδεύτηκαν μόνο για πέντε ημέρες και μετά στάλθηκαν στο Ντόνετσκ. Ανησυχώ για τον ανδρικό πληθυσμό Σε αυτή τη χώρα, πολλοί έχουν πολύ χειρότερη κατάσταση από εμένα“, αναφέρει ο συγγραφέας τα λόγια ενός νεαρού άνδρα του οποίου οι συγγενείς έχουν μετακομίσει στο Λονδίνο.
(ΦΩΤΟ:pixabay)
Θήβα: Φρικτό ατύχημα – Ακρωτηριάστηκε 45χρονος στις γραμμές του τρένου
Σύμφωνα με το lamiareport η αμαξοστοιχία 887 που είχε ξεκινήσει λίγο μετά τις 8 το βράδυ από το Λειανοκλάδι με προορισμό την Αθήνα, γύρω στις 22:00 στο ύψος της Θήβας, παρέσυρε 45χρονο Ρομά, που για άγνωστους λόγους βρισκόταν πλησίον της σιδηροδρομικής γραμμής, με αποτέλεσμα ο άτυχος άνδρας να ακρωτηριασθεί στα κάτω άκρα.
Άμεσα στο σημείο εκλήθη ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, που τον μετέφερε στο ΓΝ Θήβας κι από κει στο Νοσοκομείο Ερυθρός Σταυρός στην Αθήνα αφού η κατάστασή του ήταν σοβαρή. Προανάκριση για το συμβάν διενεργεί το ΑΤ Θηβών, ενώ η αμαξοστοιχία συνέχισε με μισή ώρα καθυστέρηση το ταξίδι της για το σταθμό της Αθήνας.
(lamiareport – φωτο:pexels)
ΟΟΣΑ: Η Ελλάδα ουραγός στις συνδέσεις με οπτική ίνα παρά το διπλασιασμό τους το 2021
Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ, οι συνδέσεις με οπτική ίνα αυξήθηκαν 92,7% σε σχέση με το 2020, αλλά αποτελούσαν μόλις το 0,4% των συνολικών σταθερών ευρυζωνικών συνδέσεων, το χαμηλότερο ποσοστό μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ.
Στην κορυφή βρίσκονταν η Κορέα, όπου το σχετικό ποσοστό έφθασε το 86,6%, η Ιαπωνία με 83,3% και η Ισπανία με 79%.
Πρώτες οι ευρυζωνικές συνδέσεις με οπτική ίνα
Πέρυσι, εξ άλλου, για πρώτη φορά οι συνδέσεις με οπτική ίνα ξεπέρασαν τις συνδέσεις με καλώδιο και έγιναν η κυρίαρχη τεχνολογία στη ζώνη των 38 χωρών του ΟΟΣΑ, φθάνοντας στο 34,9% του συνολικού αριθμού των συνδέσεων.
Οι συνδέσεις με καλώδιο αντιστοιχούσαν στο 32,4% του συνόλου και οι συνδέσεις με DSL στο 27% με πτωτική τάση.
Το γεγονός αυτό, αναφέρει ο ΟΟΣΑ, είναι καλό νέο για την παροχή υπηρεσιών και εφαρμογών μεγάλου αριθμού, δεδομένης της συμμετρικής δυναμικότητας που προσφέρουν οι οπτικές ίνες.
Σε 13 χώρες του ΟΟΣΑ, το ποσοστό των συνδέσεων με οπτικές ίνες υπερβαίνει το 50%, ενώ σε επτά χώρες είναι μεγαλύτερο από το 70%.
Συνεχίσθηκε η αύξηση των ευρυζωνικών συνδέσεων
Οι συνδρομές για σταθερές ευρυζωνικές συνδέσεις συνέχισαν να αυξάνονται σε όλες σχεδόν τις χώρες του ΟΟΣΑ, με ένα συνολικό ποσοστό αύξησης 3,9% το 2021, και ανήλθαν σε 472 εκατομμύρια, που αντιστοιχούσαν σε 34,4 συνδέσεις ανά 100 κατοίκους του ΟΟΣΑ. Τις περισσότερες συνδέσεις ανάλογα με τον πληθυσμό είχαν η Ελβετία (48,4 ανά 100 κατοίκους), η Γαλλία (46%), η Νορβηγία και η Δανία (45% και οι δύο).
Η Ελλάδα κάτω από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ στη χρήση δεδομένων κινητής
Η χρήση δεδομένων κινητής τηλεφωνίας ανά συνδρομή αυξήθηκε 15% το 2021, λιγότερο από το 2020, αλλά με την αύξηση να φθάνει συνολικά το 79% την τελευταία τριετία.
Ο όγκος των δεδομένων ανήλθε κατά μέσο όρο σε 8,4 GB ανά συνδρομή στη ζώνη του ΟΟΣΑ τον μήνα, αλλά οι διαφορές είναι μεγάλες μεταξύ των χωρών. Προηγείται η Φινλανδία με 36,7 GB τον μήνα ανά συνδρομή και ακολουθεί η Λετονία (29,7 GB) και η Aυστρία (26,4 GB), ενώ στον αντίποδα ήταν το Μεξικό και η Σλοβακία με λιγότερα από 4 GB.
Στην Ελλάδα, η μέση χρήση των δεδομένων αυξήθηκε θεαματικά στα 4,91 GB πέρυσι από 3,44 GB το 2020, αλλά είναι πολύ χμαηλότερη από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ.
O αριθμός των κινητών ευρυζωνικών συνδέσεων συνέχισε την ανοδική του τάση το 2021, με ένα ποσοστό 5,5%, παρά την πολύ υψηλή διείσδυση που υπάρχει ήδη στον πληθυσμό, η οποία είναι υψηλότερη στην Ιαπωνία με τις συνδρομές ανά 100 κατοίκους να φθάνουν το 191%.
imerisia/ pexels
Ιράν: Πραγματοποιήθηκε η πρώτη δημόσια εκτέλεση ύστερα από δύο χρόνια
Ο Ιμάν Σαμπζικάρ, ένας εργάτης που είχε καταδικαστεί για τη δολοφονία ενός αστυνομικού τον περασμένο Φεβρουάριο στην πόλη Σιράζ (νότιο Ιράν), απαγχονίστηκε νωρίς το πρωί στον τόπο του εγκλήματος, ανέφερε η νορβηγική ΜΚΟ Iran Human Rights (IHR) με βάση πληροφορίες που μεταδόθηκαν από κρατικά μέσα ενημέρωσης στο Ιράν.
Η θανατική ποινή σε βάρος του Σαμπζικάρ είχε επικυρωθεί στις αρχές Ιουλίου από το Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας.
«Η επανάληψη αυτής της βίαιης τιμωρίας σε δημόσια θέα έχει σκοπό να τρομοκρατήσει και να εκφοβίσει ανθρώπους για να μη διαδηλώνουν», υποστήριξε ο Μαχμούντ Αμιρί-Μογκαντάμ, διευθυντής του IHR. Κάλεσε τη διεθνή κοινότητα να αντιδράσει σθεναρά και να διαμαρτυρηθεί για αυτήν τη «μεσαιωνική» πρακτική.
Εικόνες που δημοσιοποιήθηκαν σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και φέρονται να απαθανατίζουν τη δημόσια εκτέλεση, δείχνουν έναν άνδρα με στολή κρατουμένου να είναι κρεμασμένος πολλά μέτρα πάνω από το έδαφος με σχοινί το οποίο ήταν δεμένο σε γερανό.
Οι εκτελέσεις στο Ιράν πραγματοποιούνται συνήθως μέσα σε φυλακές.
Οι δημόσιες εκτελέσεις έχουν αποτρεπτικό χαρακτήρα, ειδικά όταν πρόκειται για κάποια δολοφονία μέλους των δυνάμεων ασφαλείας, σημειώνει η συγκεκριμένη ΜΚΟ, υπογραμμίζοντας ότι η τελευταία δημόσια εκτέλεση στο Ιράν είχε πραγματοποιηθεί στις 11 Ιουνίου του 2020.
Η οργάνωση IHR εκφράζει φόβους ότι άλλοι τέσσερις άνδρες που έχουν καταδικαστεί σε θάνατο για τη δολοφονία αστυνομικών (σε διαφορετικές υποθέσεις) θα έχουν την ίδια μοίρα. Παράλληλα, σημειώνει ότι ο αριθμός των εκτελέσεων στο Ιράν έχει διπλασιαστεί το πρώτο εξάμηνο του έτους σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Τις τελευταίες εβδομάδες, ακτιβιστές έχουν εκφράσει ανησυχία για την αυξανόμενη καταστολή στο Ιράν, καθώς η οικονομική κρίση πυροδοτεί κύμα διαμαρτυριών. Μεταξύ άλλων, έχουν συλληφθεί γνωστοί διανοούμενοι και κινηματογραφιστές.
(απεμπε – φωτο:eurokinissi)
Έβρος: Τέταρτη ημέρα αγωνίας για τη Δαδιά – Στυλιανίδης: Πρέπει να φέρουμε το χρέος μας σε πέρας, για να σωθεί το Εθνικό μας Πάρκο (vid)
Την υφιστάμενη κατάσταση, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί από την πυρκαγιά που καίει για τέταρτη ημέρα χιλιάδες στρέμματα στο Εθνικό Πάρκο Δαδιάς, παρουσίασαν οι επικεφαλής του Πυροσβεστικού Σώματος και της Δασικής Υπηρεσίας στον υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστο Στυλιανίδη, που επισκέφθηκε σήμερα την περιοχή, επικεφαλής κυβερνητικού κλιμακίου.
Στο κέντρο ενημέρωσης της μονάδας διαχείρισης Εθνικού Πάρκου Δαδιάς συζητήθηκαν οι προτάσεις για τον καλύτερο συντονισμό αντιμετώπισης της πυρκαγιάς και ακολούθησε επιχειρησιακή σύσκεψη στο κινητό επιχειρησιακό κέντρο “Ολύμπος”.
«Η Ελλάδα όλη έχει στραμμένο το βλέμμα της στη Δαδιά και πρέπει το χρέος μας να το φέρουμε εις πέρας» τόνισε, σε δηλώσεις του μετά το πέρας της σύσκεψης, ο κ. Στυλιανίδης και πρόσθεσε πως θα γίνει ό,τι είναι δυνατόν «για να σωθεί το εθνικό μας πάρκο, το μεγάλο σύμβολο σε ό,τι αφορά το φυσικό μας περιβάλλον, για το οποίο ενδιαφέρεται και όλη η Ευρώπη».
«Ήρθαμε με τον κ. Αμυρά, τον υφυπουργό Περιβάλλοντος, για να συντονίσουμε τις προσπάθειες. Έχει γίνει ήδη μια πρώτη συνάντηση με τους φορείς, συμμετείχαν όλοι: ο περιφερειάρχης, οι αντιπεριφερειάρχες, οι βουλευτές, ο δήμαρχος, ο οποίος είναι εδώ και μας βοηθά πάρα πολύ. Προσπαθούμε να συντονίσουμε για να γίνουμε ακόμα πιο αποτελεσματικοί», σημείωσε ο υπουργός και πρόσθεσε: «Την ίδια στιγμή έχει δημιουργηθεί μια επιχειρησιακή ομάδα, στην οποία συμμετέχουν οι επιτελείς που ήρθαν από την Αθήνα, ο επιτελάρχης και ο κλαδάρχης της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και ο γενικός διευθυντής του υπουργείου Περιβάλλοντος, μαζί με τους ανθρώπους που δρουν επί του πεδίου και άλλους που γνωρίζουν πολύ καλά την περιοχή, έτσι ώστε να πάρουμε τα πιο αποτελεσματικά μέτρα».
Όπως είπε ο κ. Στυλιανίδης, παρθήκαν αποφάσεις και το επόμενο βήμα είναι η επίσκεψη του κυβερνητικού κλιμακίου στο νοτιοδυτικό μέτωπο «για να δούμε επί τόπου πώς θα μπουν μηχανήματα εκεί για να μπορέσουμε να αναπτύξουμε νέες αντιπυρικές ζώνες και οι πυροσβέστες με τις δικές τους εγκαταστάσεις να γίνουν πιο αποτελεσματικοί».
«Αυτός είναι ο στόχος. Όλη μέρα επί του πεδίου για να αυξήσουμε ακόμη περισσότερο την αποτελεσματικότητά μας», υπογράμμισε ο υπουργός και ευχαρίστησε όλους όσοι συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της κατάστασης.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Αμυράς, ο οποίος μετέχει στο κυβερνητικό κλιμάκιο, δήλωσε μετά το πέρας της σύσκεψης: «Το δασικό οικοσύστημα της Δαδιάς είναι ένα θησαυροφυλάκιο βιοποικιλότητας για τη χώρα και βεβαίως για ολόκληρη την Ευρώπη γι’ αυτό έχουμε κινητοποιήσει κάθε διαθέσιμη δύναμη, ώστε να σταματήσουμε τη φωτιά και να μην επεκταθεί περαιτέρω στον πυρήνα του εθνικού πάρκου».
Όπως είπε ο κ. Αμυράς, έχουν ήδη οργανωθεί οι εργαζόμενοι στη μονάδα διαχείρισης της περιοχής και με τα δασαρχεία και τις ΜΚΟ οργανώνεται σταθμός πρώτων βοηθειών για την άγρια πανίδα, όταν χρειαστεί να γίνουν οι περιθάλψεις. «Κατά δεύτερον», πρόσθεσε, «από τώρα ήδη σχεδιάζουμε και οργανώνουμε τα βήματα για την αποκατάσταση του δασικού οικοσυστήματος. Έχουμε μπροστά μας δρόμο».
Ευχαρίστησε και αυτός για τη συνεργασία «την Περιφέρεια, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τους εθελοντές, με μεμονωμένους πολίτες έτσι ώστε να διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού, όπως τού αξίζει, το δάσος της Δαδιάς».
Σημειώνεται πως το κυβερνητικό κλιμάκιο αποτελείται εκτός του κ. Αμυρά, από τον γενικό γραμματέα Πολιτικής προστασίας Βασίλη Παπαγεωργίου και επιτελικά στελέχη των δύο υπουργείων και του Πυροσβεστικού Σώματος.
amna/ scr
Σε νευρική κρίση η Δύση! «Ο κόσμος θα ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣΕΙ όταν αρχίσουν οι ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ», vid
Η «τέλεια καταιγίδα» διαμορφώνεται σε ό,τι αφορά τις ΣΤΗΜΕΝΕΣ ΚΡΙΣΕΙΣ που μας πλασάρουν για την διάλυση κάθε κοινωνικής δομής!
Ενεργειακή και οικονομική κρίση, πράσινα ΜΝΗΜΟΝΙΑ ΑΠΟΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, αντιρωσικές κυρώσεις και χαμηλή εμπιστοσύνη στους πολιτικούς συνθέτουν ένα επικίνδυνο κοκτέιλ, με επίκεντρο τις δυτικές χώρες.
Μπορεί να μην ακούγεται αρκετά στα ελληνικά κανάλια, ωστόσο, όπως έχετε ενημερωθεί εγκαίρως από το ΕΛ, οι αγρότες σε Ευρώπη και ΗΠΑ ΞΕΣΗΚΩΝΟΝΤΑΙ κατά των τοπικών κυβερνήσεων.
Σε πρώτο πλάνο τοποθετούνται οι διαμαρτυρίες της Ολλανδίας, μίας χώρας που είναι από τους κυριότερους παραγωγούς τροφίμων στον κόσμο!
Την ίδια στιγμή, λόγω των ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΚΩΝ μέτρων που λαμβάνουν οι κυβερνήσεις-ΜΑΡΙΟΝΕΤΕΣ της Δύσης, οι ελλείψεις σε μεμονωμένα προϊόντα στα δυτικά καταστήματα έχουν αρχίσει να παρουσιάζονται.
Μπορεί οι λαοί του λεγόμενου “πρώτου κόσμου” να μην ξεσηκώθηκαν κατά τη δίχρονη κορωνοχούντα, ΩΣΤΟΣΟ δεν θα ισχύσει το ίδιο όταν τα ράφια από τα σούπερ μάρκετ ΞΑΦΝΙΚΑ αρχίσουν να αδειάζουν!
(ΦΩΤΟ:pixabay)
ΟΛΑ ΑΡΓΟΥΝ- Ρομπότ βιβλιοθηκάριοι σε Βιβλιοθήκη σε σχήμα ανοιχτού βιβλίου, στο Ντουμπάι (vid)
Η νεότερη βιβλιοθήκη – και πολιτιστικό κέντρο – στον Αραβικό κόσμο δίνει παράδειγμα του στόχου της μέσω αρχιτεκτονικής: εξωτερικά, μοιάζει με ανοιχτό βιβλίο πάνω σε αναλόγιο.
Τα 54.000 τετραγωνικά μέτρα της νέας Library of Mohammed bin Rashid στο Ντουμπάι προσκαλούν το κοινό να εξερευνήσει πάνω από ένα εκατομμύριο τυπωμένα ή ψηφιακά βιβλία καθώς και περισσότερα από έξι εκατομμύρια άρθρα έρευνας.
Ένας ολόκληρος όροφος είναι αφιερωμένος σε σπάνια και παλαιά αντικείμενα, μεταξύ των οποίων και κάποια που χρονολογούνται από τον 13ο αιώνα.
«H “Library of Mohammed bin Rashid” είναι η νεότερη βιβλιοθήκη στον Αραβικό κόσμο. Εξασφαλίσαμε από την αρχή να είναι μια σύγχρονη βιβλιοθήκη και μια πηγή γνώσης», δήλωσε ο πρόεδρος της βιβλιοθήκης, ο Mohammed al-Murr ( https://www.instagram.com/reel/CfZK5JrjyC8/ ).
Θεωρείται ως το μεγαλύτερο πολιτιστικό πρότζεκτ στο Ντουμπάι. Πέραν από τον μοναδικό του αρχιτεκτονικό συνδυασμό, έχει φιλικά προς το περιβάλλον χαρακτηριστικά: ηλιακούς συλλέκτες και σύστημα ανακύκλωσης νερού για τους χώρους πράσινου στη βιβλιοθήκη.
Αλλά το πιο σημαντικό είναι πως εισάγει τα ρομπότ στο ρόλο των βιβλιοθηκάριων. Ένα επάγγελμα που μπορεί άνετα να αντικατασταθεί από ρομπότ.
Η ανακοίνωση του πρότζεκτ τον Φεβρουάριο του 2016 συνέπιπτε με το «Έτος Ανάγνωσης». Αν και τα εγκαίνιά της ήταν προγραμματισμένα για το 2018, τελικά άρχισε να υποδέχεται κοινό πριν ένα μήνα.
Δείτε βίντεο:
amna/ scr
Η Έλεν Μίρεν θυμάται τον ρόλο της ως «Βασίλισσα Ελισάβετ»
Γραμμένο από τον δημιουργό του «The Crown», Πήτερ Μόργκαν (Peter Morgan), επικεντρώθηκε στο θάνατο της Νταϊάνα και στο αν η βασίλισσα έπρεπε να επιστρέψει στο Λονδίνο από το ανάκτορο του Μπαλμόραλ.
Η ηθοποιός, η οποία κέρδισε με την ερμηνεία της μεταξύ άλλων Όσκαρ και Bafta δήλωσε ότι γρήγορα συνειδητοποίησε ότι είχε να κάνει με μια πολύ ευαίσθητη στιγμή στη ζωή της βασίλισσας και αποφάσισε να επικοινωνήσει μαζί της. «Συνειδητοποίησα ότι ερευνούσαμε ένα βαθιά οδυνηρό κομμάτι της ζωής της και έτσι της έγραψα», είπε στους «Radio Times».
Της έγραφα: ««Κάνουμε αυτή την ταινία. Ερευνούμε μια πολύ δύσκολη περίοδο στη ζωή σας. Ελπίζω να μην είναι πολύ τρομερό για σας». Δεν θυμάμαι πώς το έθεσα… Της έγραψα ότι κατά την διάρκεια της ταινίας διαπίστωσα ότι ο σεβασμός μου γι’ αυτήν μεγάλωνε και ήθελα να το ξέρει».. Εκείνη απάντησε μέσω της γραμματέας της. Πραγματικά ανακουφίστηκα με αυτό το γράμμα».
Μετά από αυτό η Μίρεν προσκλήθηκε σε δείπνο στο παλάτι, ωστόσο δεν μπόρεσε να παρευρεθεί λόγω γυρισμάτων στις ΗΠΑ.
Η πολύ αγαπητή Βρετανίδα ηθοποιός στην αυτοκριτική της αποκάλυψε ότι ήταν υπερβολικά επικριτική για τους ρόλους της και ότι θα μπορούσε να πάθει κατάθλιψη με τη σκέψη ότι έκανε μια απαίσια ερμηνεία, ενώ πρόσθεσε ότι σήμερα έχει μάθει πώς να μην «τιμωρεί» τον εαυτό της.
amna/ scr
Φωτιά στην Καλλονή Τροιζήνας – Άμεση κινητοποίηση επίγειων και εναέριων δυνάμεων -ΧΑΡΤΗΣ
Συναγερμός σήμανε, το πρωί της Κυριακής (24/07), στην Πυροσβεστική Υπηρεσία για φωτιά στην Καλλονή Τροιζήνας, στην Πελοπόννησο.
Στο σημείο βρίσκονται 12 πυροσβέστες με 4 οχήματα.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η φωτιά ξεκίνησε στις 8:30 και προς το παρόν δεν κινδυνεύει κάποιος οικισμός
Από αέρος συνδράμουν 2 αεροσκάφη.
Δείτε την περιοχή στον χάρτη

intime
Ενιαίος Αριθμός Εξυπηρέτησης Πολιτών: Το ΝΑΤ και το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων εντάσσονται στο 1555
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, το 1555 θα καλύπτει πλέον και θέματα του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) και του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (ΜΤΠΥ), παρέχοντας τη δυνατότητα στους ασφαλισμένους και στους συνταξιούχους των δύο ταμείων να έχουν άμεση, έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση για τα θέματα που τους απασχολούν, να υποβάλουν αιτήματα και να παρακολουθούν την εξέλιξη των εκκρεμών υποθέσεών τους.
Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «To 1555 έχει εξυπηρετήσει ήδη πάνω από 2,5 εκατομμύρια κλήσεις πολιτών. 8 στους 10 πολίτες δηλώνουν ικανοποιημένοι από τον τρόπο λειτουργίας του και από την εν γένει εξυπηρέτηση. Με την ένταξη του ΝΑΤ και του ΜΤΠΥ στο 1555 επιτρέπουμε σε επιπλέον ασφαλισμένους να λάβουν μια ποιοτική, άμεση και φιλική προς τους ίδιους και τις ανάγκες τους εξυπηρέτηση. Το 1555 ήρθε, για να μείνει και κάθε ημέρα γίνεται καλύτερο».
Ο πρόεδρος του ΝΑΤ, Κωνσταντίνος Τσαγκαρόπουλος, σημείωσε: «Στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο – μέσα σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα και πάρα τις γνωστές σε όλους αντίξοες συνθήκες – καταφέραμε να εκμηδενίσουμε τις εκκρεμότητες στις απονομές κύριων συντάξεων. Πετύχαμε επίσης να μειώσουμε σημαντικά, σε κάτω από 100 ημέρες, τον χρόνο εξυπηρέτησης των νέων αιτήσεων. Σήμερα, ολοκληρώσαμε ένα ακόμα βήμα για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων του ΝΑΤ, καθώς πλέον αποκτούν πρόσβαση στην εξυπηρέτηση του Ενιαίου Τηλεφωνικού Κέντρου 1555, που λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, δωρεάν. Με μηδενικό χρόνο ανταπόκρισης, λειτουργεί από σήμερα και για το ΝΑΤ ένας νέος, άμεσος τρόπος επαφής του πολίτη με την Πολιτεία και τις υπηρεσίες της, στα πρότυπα των μεγάλων ευρωπαϊκών χωρών».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΜΤΠΥ, Νώντας Ατσαβές, υπογράμμισε: «Η ένταξη του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων στο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης πολιτών 1555 έχει ως κύριο σκοπό να προσφέρει άμεση, έγκυρη και φιλική εξυπηρέτηση στους 600.000 περίπου μετόχους και μερισματούχους του Ταμείου. Η σημαντική αυτή πρωτοβουλία του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, που έχει ήδη καταγράψει ωφέλιμα αποτελέσματα σε άλλους φορείς και υπηρεσίες, σε συνδυασμό με τη λειτουργία ήδη από τον Μάρτιο της υπηρεσίας ηλεκτρονικής διαχείρισης αιτήσεων και εγγράφων, που λειτουργεί στην ιστοσελίδα του Ταμείου, την ένταξη της ηλεκτρονικής προσωποποιημένης πληροφόρησης του Ταμείου στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη του Δημοσίου gov.gr και τη συνεχή αναβάθμιση των ψηφιακών υπηρεσιών του Ταμείου προς τους πολίτες, συμβάλλει καθοριστικά στη σύγχρονη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των μετόχων και μερισματούχων του Ταμείου. Πρώτα και πάνω από όλα είναι ο πολίτης, η εξυπηρέτησή του και ο απαραίτητος σεβασμός, τον οποίο οφείλουμε να του δείξουμε».
Υπενθυμίζεται ότι το 1555 καλύπτει ήδη τους εποπτευόμενους φορείς του e-ΕΦΚΑ, της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) (τ. ΟΑΕΔ) και του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ), καθώς και τα θέματα ΣΕΠΕ και εργασιακών σχέσεων, θέματα κοινωνικής αλληλεγγύης και θέματα ισότητας φύλων. Λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και, μέχρι σήμερα, έχει εξυπηρετήσει πάνω από 2,5 εκατομμύρια κλήσεις πολιτών. Από τον Φεβρουάριο του 2022, έχει τεθεί σε λειτουργία και η ιστοσελίδα του 1555 – 1555.gov.gr, μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να εξυπηρετούνται άμεσα και εύκολα για τα ζητήματα που τους απασχολούν, χωρίς να απαιτείται κλήση στο τηλεφωνικό κέντρο.
amna/ eurokinissi