Άρθρα

Iνδία: Εκτόξευσαν πύραυλο για να εξερευνήσουν τον νότιο πόλο της Σελήνης

Η Ινδία εκτόξευσε την τρίτη της αποστολή στη Σελήνη, με στόχο να είναι η πρώτη που θα προσεδαφιστεί κοντά στον ελάχιστα εξερευνημένο νότιο πόλο της.

Αν πετύχει θα γίνει η τέταρτη χώρα που θα καταφέρει ομαλή προσγείωση στη Σελήνη, μετά τις ΗΠΑ, την πρώην Σοβιετική Ένωση και την Κίνα

Οι επιστήμονες στο κέντρο ελέγχου του διαστημικού κέντρου στη Σριχαρικότα της Ινδίας ξέσπασαν σε χειροκροτήματα καθώς ο πύραυλος εκτοξεύτηκε στις 14:35 (τοπική ώρα), σε μία ιστορική αποστολή που αν πετύχει θα κάνει την ασιατική χώρα την τέταρτη που καταφέρνει να προσγειωθεί στη Σελήνη.

Αρκετοί Ινδοί έγραψαν στο Twitter ότι αισθάνθηκαν «ρίγη και ανατριχίλα» βλέποντας τον πύραυλο να εκτοξεύεται ενώ πολλοί την χαρακτήρισαν μια απίστευτα περήφανη στιγμή για τη χώρα. Πριν από την εκτόξευση, ο πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι χαρακτήρισε το Chandrayaan-3 μια «αξιοσημείωτη αποστολή» που φέρει «τις ελπίδες και τα όνειρα του έθνους μας». «Η 14η Ιουλίου 2023 θα είναι πάντα χαραγμένη με χρυσά γράμματα στον διαστημικό τομέα της Ινδίας», έγραψε νωρίτερα στο Twitter.

Η τρίτη αποστολή στη Σελήνη


Η σημερινή εκτόξευση είναι η τρίτη στο πρόγραμμα σεληνιακής εξερεύνησης της Ινδίας. Η πρώτη αποστολή της χώρας στη Σελήνη – Chandrayaan-1- έγινε το 2008, όταν πραγματοποίησε «την πρώτη και πιο λεπτομερή έρευνα για νερό στη σεληνιακή επιφάνεια και διαπίστωσε ότι η Σελήνη έχει ατμόσφαιρα κατά τη διάρκεια της ημέρας», σύμφωνα με τον διευθυντή του έργου Mylswamy Annadurai.

Το Chandrayaan-1 δεν έκανε ήπια προσγείωση στη Σελήνη, αλλά έκανε βασικές ανακαλύψεις από την τροχιά. Το Chandrayaan-2 εκτοξεύτηκε τον Ιούλιο του 2019 αλλά ήταν μόνο εν μέρει επιτυχημένο. Ο τροχιοδρόμος του συνεχίζει να κάνει κύκλους και να μελετά τη Σελήνη ακόμη και σήμερα, αλλά ο προσεδαφιστής-ροβερ συνετρίβη κατά τη διάρκεια της προσγείωσης. Αυτό, όπως αναφέρεται, οφειλόταν σε «μια δυσλειτουργία της τελευταίας στιγμής στο σύστημα πέδησης» εξήγησε ο κ. Annadurai


Το Chandrayaan-3, το οποίο ζυγίζει 3.900 κιλά και κόστισε 75 εκατομμύρια δολάρια, έχει τους ίδιους στόχους με τον προκάτοχό του – να εξασφαλίσει μια ομαλή προσγείωση στην επιφάνεια της Σελήνης. Η διαστημική υπηρεσία της Ινδίας λέει ότι το Chandrayaan-3 στοχεύει να εξασφαλίσει ασφαλή και ήπια προσγείωση στην επιφάνεια της Σελήνης και στη συνέχεια να πραγματοποιήσει πειράματα επί τόπου.

Η επιτυχία θα καταδείξει την τεχνολογική ικανότητα και τις φιλοδοξίες της χώρας στην εξερεύνηση του διαστήματος. «Αν θέλουμε να αναπτύξουμε τη Σελήνη ως ένα φυλάκιο, μια πύλη προς το βαθύ διάστημα, τότε πρέπει να πραγματοποιήσουμε πολλές ακόμα εξερευνήσεις για να δούμε τι είδους βιότοπο θα μπορούσαμε να χτίσουμε εκεί με το τοπικά διαθέσιμο υλικό και πώς θα μεταφέρουμε προμήθειες στους ανθρώπους μας εκεί», ανέφερε ο διευθυντής του έργου Annadurai στο BBC νωρίτερα αυτή την εβδομάδα.

«Έτσι, ο απώτερος στόχος για τις ανιχνευτές της Ινδίας είναι ότι μια μέρα, όταν η Σελήνη – 360.000 χλμ. από το διάστημα – θα γίνει μια εκτεταμένη ήπειρος της Γης, δεν θα είμαστε παθητικοί θεατές, αλλά θα έχουμε μια ενεργή, προστατευμένη ζωή σε αυτή την ήπειρο και πρέπει να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε προς αυτό»

Γιατί ποιο λόγο αναφέρεται ότι η Ινδία θέλει να εξερευνήσει τον νότιο πόλο της Σελήνης;


Αυτή η περιοχή της Σελήνης είναι ακόμη σε μεγάλο βαθμό ανεξερεύνητη. Η επιφάνεια που παραμένει στη σκιά είναι πολύ μεγαλύτερη από ό,τι στον βόρειο πόλο της Σελήνης, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει πιθανότητα νερού σε περιοχές που είναι μόνιμα σκιασμένες.

Το Chandrayaan-1 ήταν ο πρώτος που ανακάλυψε νερό στη Σελήνη το 2008, κοντά στον νότιο πόλο. «Έχουμε περισσότερο επιστημονικό ενδιαφέρον για αυτό το σημείο, επειδή στην περιοχή που είναι ασφαλής για προσγείωση, έχει ήδη φτάσει και υπάρχουν πολλά δεδομένα για αυτήν», δήλωσε η επικεφαλής του Οργανισμού Διαστημικής Έρευνας της Ινδίας (Isro) Sreedhara Panicker Somanath.

«Αν θέλουμε να κάνουμε μια σημαντική επιστημονική ανακάλυψη, πρέπει να πάμε σε μια νέα περιοχή όπως ο νότιος πόλος, αλλά έχει μεγαλύτερους κινδύνους προσγείωσης», πρόσθεσε.

(με πληροφορίες από newsbomb. gr / scr)

Αλβανικό δικαστήριο απέρριψε πάλι έφεση Μπελέρη – Παραμένει προφυλακισμένος

Ο Δήμαρχος Χειμάρρας, Φρέντη Μπελέρη, κρατείται πλέον εδώ και αρκετούς μήνες στη φυλακή

Oλοκληρώθηκε πριν λίγα λεπτά η εξέταση της έφεσης του δημάρχου Χιμάρας Φρέντη Μπελέρη μέσω της οποίας ζητούσε την αποφυλάκισή του με περιοριστικά μέτρα.

Η απόφαση της αλβανικής δικαιοσύνης ήταν για ακόμη μια φορά αρνητική, καθώς ο δικαστής απέρριψε την έφεση, αποφασίζοντας την μη μεταβολή του μέτρου της προφυλάκισης.

Σύμφωνα με το himara. gr, οι δικηγόροι του Μπελέρη, όπως και σε κάθε έφεση που έχουν καταθέσει μέχρι σήμερα, ζήτησαν την αποφυλάκισή του με το μέτρο της παρουσίας στο αστυνομικό τμήμα, μια εξέλιξη που θα έλυνε και τον γόρδιο δεσμό της ορκωμοσίας του ως δημάρχου, όλες όμως οι εφέσεις προσκρούουν στο κούφιο επιχείρημα των δικαστών ότι υπάρχει κίνδυνος διαφυγής του από τη χώρα.

Σήμερα το παρόν στη δικαστική αίθουσα έδωσε και ο ίδιος ο Φρέντη καθώς και η Πρέσβης της Ελλάδας στα Τίρανα κα Κωνσταντίνα Καμίτση. Όπως έχει γίνει γνωστό, οι επόμενες νομικές κινήσεις του Μπελέρη θα συνεχιστούν στο ανώτατο δικαστήριο της Αλβανίας. Πλέον ο δήμαρχος της Χιμάρας κρατείται εδώ και 62 ημέρες στη φυλακή με την ανυπόστατη κατηγορία της συνέργειας σε εξαγορά ψήφων.

(με πληροφορίες από newsbomb. gr / scr)

Ρωμανός: Αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα για εμάς η μείωση της παραβατικότητας στα Πανεπιστήμια

Δείτε τι δήλωσε ο βουλευτής της ΝΔ:

intime

Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή: Επιπλέον 68.122 νοικοκυριά εντάσσονται στο πρόγραμμα

Επιπλέον 68.122 νοικοκυριά εντάσσονται στο «Ανακυκλώνω - Αλλάζω Συσκευή», του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Μετά από αυτή την προσθήκη, οι συνολικοί δικαιούχοι του προγράμματος διαμορφώνονται σε 653.772.

Οι νέοι δικαιούχοι, που προέρχονται από την υπάρχουσα λίστα των επιλαχόντων, ενημερώνονται για την ένταξή τους, με την αποστολή προσωπικού μηνύματος στο κινητό τους τηλέφωνο.

Από το «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή», το οποίο παρέχει τη δυνατότητα αντικατάστασης παλιών ενεργοβόρων ηλεκτρικών συσκευών (κλιματιστικά, ψυγεία ή καταψύκτες), με νέες ενεργειακά αποδοτικότερες, καλύπτεται μέχρι στιγμής το 74% των νοικοκυριών, που έχουν υποβάλει αίτηση ένταξης στο πρόγραμμα.

(ΑΠΕΜΠΕ – φωτο:intime)

Ν. Παππάς: «Για ποιες υποχωρήσεις έναντι της Τουρκίας μιλά ο κ. Μητσοτάκης;»

«Οι δηλώσεις του κ. Μητσοτάκη, στην πρώτη του συνέντευξη μετά τις εκλογές, σχετικά με τις ελληνοτουρκικές σχέσεις μόνο εξαιρετική ανησυχία μπορούν να προκαλούν», αναφέρει ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νίκος Παππάς.

 Θέτει ειδικότερα τα εξής ερωτήματα: «Τι ακριβώς έχει στο νου του όταν προαναγγέλλει ότι “οποιαδήποτε συμφωνία” με την Τουρκία “μπορεί να συνεπάγεται και κάποιες υποχωρήσεις από κάποιες θέσεις που μπορεί να είναι η αφετηρία μιας διαπραγμάτευσης”; Από ποιες εθνικές θέσεις προαναγγέλλει υποχωρήσεις και μάλιστα ως αφετηρία μιας διαπραγμάτευσης; Είναι διατεθειμένη η κυβέρνηση Μητσοτάκη να παραιτηθεί από το δικαίωμα άμυνας των νησιών του ανατολικού Αιγαίου; Τι σημαίνει η απάντησή του σε ερώτηση για το αν η διαπραγμάτευση “περιλαμβάνει απομείωση της κυριαρχίας όπως τη γνωρίζουμε σήμερα” ότι “αυτό είναι μια σχετική έννοια”;»

 Ο κ. Παππάς αναφέρει ότι ο πρωθυπουργός «οφείλει να αποσαφηνίσει προς τον ελληνικό λαό με ποια στρατηγική και με ποιες κόκκινες γραμμές επιδιώκει ή προσέρχεται σε μια διαπραγμάτευση με την Τουρκία».

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi)

«Βολές» Καρανίκα κατά Τσακαλώτου, και Χουλιαράκη: Έπραξαν ως δογματικοί φοροεισπράκτορες κρατιστές

Ευθείες βολές εξαπέλυσε κατά του Ευκλείδη Τσακλαώτου και του Γιώργου Χουλιαράκη, αλλά και της πολιτικής της υπερφορολόγησης που ακολούθησε ο ΣΥΡΙΖΑ όταν ήταν κυβέρνηση, ο πρώην συνεργάτης του Αλέξη Τσίπρα, Νίκος Καρανίκας.

Σε ανάρτησή του στο facebook ο Νίκος Καρανίκας τονίζει πως αυτή η υπερσυσσώρευση από την υπερφορολόγηση δεν έγινε προς όφελος της κοινωνίας και γι’αυτό δημιουργήθηκε πολιτική κρίση με αποτέλεσμα την απώλεια της κυβέρνησης Τσιπρα-ΣΥΡΙΖΑ. Μάλιστα ζητάει την παραίτησή τους γιατί « έπραξαν ως δογματικοί φοροεισπράκτορες κρατιστές». Ταυτόχρονα ζητάει να σταματήσουν στο ΣΥΡΙΖΑ να αναπαράγονται Μαρξιστικές ασάφειες και αριστερές ταυτότητες μιας προηγούμενης εποχής.

Δείτε την ανάρτηση του Νίκου Καρανίκα

“Υπερφορολόγηση- φοροεισπράκτορες •
ένα από τα επικίνδυνα δόγματα της αριστεράς.
Η κοινωνική και ατομική ευημερία, όπως και ο περιβόητος Σοσιαλισμός ως πρόταγμα και σκοπός της Αριστεράς δεν είναι το Κράτος -φορομπήχτης και ας έχουμε κράτος και φόρους.
Στην φορολόγηση

  • της μεσαίας τάξης που μας γύρισε την πλάτη –
    για να συσσωρευτούν τα 37 δις, δεν ήταν μόνο η υπερφορολόγηση το μεγάλο πρόβλημα αλλά και η υπερσυσσώρευση στα ταμεία του Κράτους και η μη αξιοποίηση τους επενδυτικά και αναπτυξιακά (όπως ακριβώς έκαναν και οι κακοί Αστοί).
    Το πρόβλημα δηλαδή ήταν και είναι η αντιαναπτυξιακή πολιτική που εκφράστηκε και αναπαράγεται στο οικονομικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ με ή δίχως ΠΣ.
    Οι υπουργοί μας Τσακαλώτος και Χουλιαράκης έκαναν το ανάλογο με αυτό που έκαναν οι αντίπαλοι μας, οι κακοί Αστοί με την υπερσυσσώρευση που δημιούργησε την γνωστή κρίση της δεκαετίας, αλλά οι κατά τ άλλα αριστεροί το έκαναν προς όφελος του Κράτους- τραπεζών και αυτό όπως ξέρουμε και είδαμε δεν σημαίνει ότι είναι πάντα προς όφελος του εργαζομένου λαού – της Αγοράς.
    Αυτή η υπερσυσσώρευση από την υπερφορολόγηση δεν έγινε προς όφελος της κοινωνίας και γι’αυτό δημιουργήθηκε πολιτική κρίση με αποτέλεσμα την απώλεια της κυβέρνησης Τσιπρα-ΣΥΡΙΖΑ.
    Η οικονομική κρίση και η φτώχεια για το προλεταριάτο έμεινε ίδια και χειροτέρεψε, μέχρι που ήρθαν τα free pass, ταχύρρυθμα επιδόματα του Μητσοτάκη και ξανά η κυβέρνηση Μητσοτάκη.
    Οι συγκεκριμένοι υπουργοί μας έπραξαν ως δογματικοί φοροεισπράκτορες κρατιστές και δεν ενδιαφέρθηκαν για την ανάπτυξη και το επιχειρείν καθώς θεωρούν μάλλον την ανάπτυξη και το επιχειρείν εχθρό του σοσιαλισμού και προτιμούν η ανάπτυξη να είναι στα χέρια των αστών και των αποφοίτων του Harvard που έχουν την αυτοπεποίθηση των πλουσίων.
    Γι αυτό δίχως ενοχές και τύψεις μιλάνε ακόμα και σήμερα στο όνομα μας επικαλούμενοι την ταυτότητα των αριστερών, ως Μαρξιστές, ενώ μας γονάτισαν με το δόγμα της φορολόγησης και μάλιστα στο όνομα κάποιου δήθεν Μαρξ και του άγνωστου γι αυτούς λαό.
    Οκ, ζήτησε μόνο ο Τσίπρας συγνώμη και παραιτήθηκε, δίχως να ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι υπεύθυνοι, αλλά πρόγραμμα αναπτυξιακό και διαφορετικής φορολογίας ακόμα δεν είδαμε, ούτε ακούσαμε, αντιθέτως αναπαράγονται Μαρξιστικές ασάφειες και αριστερές ταυτότητες μιας προηγούμενης εποχής.
    Το ζήτημα δεν είναι να εκφράσουμε τους πολλούς αφήνοντας μια μερίδα απέναντι και εναντίον, ως εχθρικά στοιχεία της κοινωνίας, αλλά να καταφέρουμε να ασκήσουμε μια πολιτική δίκαιη που οι αντιθέσεις να διαπερνάνε τον κοινωνικό ανταγωνισμό καταλήγοντας σε συμφωνία, στην δημοκρατία και οχι στην αποδοχή της ισχύος, του δυνατότερου που κάνει ό,τι θέλει.
    Να ζούμε πολιτισμένα σημαίνει να ζούμε εθελοντικά μαζί.”


(με πληροφορίες από iefimerida. gr / photo: intime)

Πούτιν: Η Wagner είναι εδώ, αλλά…δεν υπάρχει νομικά

Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν δήλωσε ότι πρότεινε στους άνδρες της μισθοφορικής οργάνωσης Wagner να υπηρετήσουν υπό τη διοίκηση κάποιου άλλου, αλλά ο επικεφαλής τους Γεβγκένι Πριγκόζιν αρνήθηκε την πρόταση μετά την αποτυχημένη ανταρσία του.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στη ρωσική εφημερίδα Kommersant και η οποία δημοσιεύθηκε χθες Πέμπτη το βράδυ ο Πούτιν αναφέρθηκε σε λεπτομέρειες της συνάντησης που είχε στις 29 Ιουνίου στο Κρεμλίνο με τον Πριγκόζιν και διοικητές της Wagner.

Οι στρατιώτες της μισθοφορικής οργάνωσης «θα μπορούσαν να συγκεντρωθούν σε έναν τόπο και να εξακολουθήσουν να υπηρετούν. Για εκείνους δεν θα άλλαζε τίποτα, θα διοικούνταν από τον άνθρωπο που ήταν ο πραγματικός τους διοικητής όλη αυτή την περίοδο», εξήγησε ο Ρώσος πρόεδρος.

Η Kommersant διευκρίνισε ότι ο άνθρωπος στον οποίο αναφερόταν ο Πούτιν είναι ένας διοικητής της Wagner με το παρωνύμιο “Sedoi” (Γκρίζα μαλλιά) ο οποίος, σύμφωνα με τον Ρώσο πρόεδρο, ήταν ο πραγματικός διοικητής των παραστρατιωτικών στο ουκρανικό μέτωπο τους τελευταίους 16 μήνες.

«Πολλοί (διοικητές της Wagner) κούνησαν συγκαταβατικά το κεφάλι όταν το είπα αυτό. Όμως ο Πριγκόζιν, που καθόταν μπροστά, δεν το είδε αυτό και αφού άκουσε, απάντησε: ‘Όχι, τα παιδιά δεν συμφωνούν με αυτή τη λύση’», πρόσθεσε ο Πούτιν.

Σύμφωνα με τον ίδιο, στη συνάντηση της 29ης Ιουνίου συζητήθηκαν «πιθανές λύσεις» ώστε η Wagner να συνεχίσει να πολεμά για τη Ρωσία.

Παράλληλα ο Πούτιν αναφέρθηκε στην απουσία επίσημου νομικού καθεστώτος της Wagner στη Ρωσία, όπου βάσει νόμου δεν επιτρέπονται οι ιδιωτικές παραστρατιωτικές οργανώσεις.

«Η οργάνωση (Wagner) είναι εδώ, αλλά δεν υπάρχει νομικά! (…) Είναι ένα ακόμη ζήτημα που συνδέεται με τη νομιμοποίησή τους. Ένα θέμα που πρέπει να συζητηθεί στη Δούμα, στην κυβέρνηση», τόνισε ο Πούτιν.

(ΑΠΕΜΠΕ – απεμπε-EPA photo)

Πολωνία: Οι αρχές απήγγειλαν κατηγορίες εις βάρος ενός 18χρονου για σχεδιασμό ισλαμιστικής βομβιστικής επίθεσης

Ένας 18χρονος Πολωνός συνελήφθη και κατηγορήθηκε για συνωμοσία με ένοπλους ισλαμιστές με στόχο να επιτεθούν σε κυβερνητικό κτίριο, ανακοίνωσε σήμερα η υπηρεσία εσωτερικής ασφαλείας.

Ο νεαρός συνελήφθη στη νότια Πολωνία τον Ιούνιο και είχε συλλέξει πληροφορίες και υλικά για να κατασκευάσει μια ζώνη με εκρηκτικά, ανακοίνωσε η Πολωνική Υπηρεσία Εσωτερικής Ασφαλείας.

Η ίδια δεν τον κατονόμασε και δεν υπάρχει κάποια άμεση ανακοίνωση από δικηγόρο που να τον εκπροσωπεί.

“Εις βάρος του συλληφθέντος πολίτη της Δημοκρατίας της Πολωνίας διατυπώθηκαν κατηγορίες για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση με στόχο την διάπραξη τρομοκρατικής ενέργειας. Εις βάρος του άνδρα διατυπώθηκαν κατηγορίες για σχεδιασμό, χρήση εκρηκτικών και διάπραξη ενέργειας απειλητικής για τη ζωή ή την υγεία πολλών ανθρώπων ή περιουσίας μεγάλης έκτασης”, αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Όπως αναφέρεται, το πρόσωπο αυτό ασπάστηκε το ισλάμ στο τέλος του 2022 και προσπαθούσε να μοιάσει με τρομοκράτες όπως ο Οσάμα μπιν Λάντεν.

Είχε σχεδιάσει επίθεση σε συνεργασία με μια ομάδα προσώπων που υποστήριζε ότι εκπροσωπεί το Ισλαμικό Κράτος, σύμφωνα με την Υπηρεσία, η οποία δεν έδωσε περισσότερες πληροφορίες για τα μέλη της ομάδας ή για τον στόχο της σχεδιασθείσας επίθεσης.

Η Υπηρεσία πρόσθεσε ότι ο νεαρός συλληφθείς θα τεθεί υπό κράτηση μέχρι να δικαστεί για τρεις μήνες.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

ΠΑΣΟΚ: Συναίνεση στην κυβέρνηση θα δίνουμε βάσει του εθνικού συμφέροντος

Έντονη κριτική στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη ασκεί το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ για την χθεσινή συνέντευξή του στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΙ.

Ανακοίνωση του Γραφείου τύπου του κόμματος αναφέρει ότι ο κ. Μητσοτάκης πριν καν δει απτά δείγματα γραφής του Τούρκου Προέδρου, σπεύδει να μιλήσει δημόσια για παράθυρο υποχωρήσεων.

Το ΠΑΣΟΚ σημειώνει ότι τα θέματα εξωτερικής πολιτικής πρέπει να αντιμετωπίζονται με σοβαρότητα και όχι με επικοινωνιακούς όρους. «Οι συνθήκες καλής γειτονίας προϋποθέτουν σεβασμό στο διεθνές δίκαιο και όχι προκλήσεις και επικίνδυνες αναθεωρητικές λογικές», επισημαίνει.

Για την ένταξη της πανεπιστημιακής αστυνομίας στην ΕΛΑΣ και τον επικουρικό της ρόλο τονίζει πως «είναι απόλυτα σαφές το μπάχαλο του δήθεν επιτελικού κράτους και την αποτυχία του πολυδιαφημισμένου μέτρου».

«Ας μην έχει πολιτικές αυταπάτες: Όποτε θα παρέχεται η συναίνεση του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής αυτό θα γίνεται βάσει του εθνικού συμφέροντος και δεν θα αποτελεί συγχωροχάρτι για την πρόχειρη και αποσπασματική αντιμετώπιση εκ μέρους της Κυβέρνησης σοβαρών θεμάτων, όπως είναι η ψήφος των Ελλήνων του εξωτερικού» υπογραμμίζει το ΠΑΣΟΚ και προσθέτει:

«Ας φρεσκάρουμε την επιλεκτική μνήμη του κ. Μητσοτάκη σημειώνοντας το γεγονός ότι μεσούσης της προεκλογικής περιόδου οι συνεργάτες του διέρρεαν ότι εξέταζε το ενδεχόμενο να μειωθούν έως και να καταργηθούν οι θέσεις βουλευτών Επικρατείας από τον απόδημο Ελληνισμό».

(απεμπε – φωτο:eurokinissi)

Προαστιακός: Παρουσιάστηκε βλάβη σε συρμό στη Νερατζιώτισσα – Αναμένονται σημαντικές καθυστερήσεις

Ακινητοποιημένη λόγω τεχνικού προβλήματος είναι η αμαξοστοιχία 1212 (Πειραιάς – Αεροδρόμιο) του Προαστιακού.

Ειδικότερα όπως αναφέρεται η αμαξοστοιχία έχει ακινητοποιηθεί στο σταθμό Νερατζιώτισσα.


Σημειώνεται πως αναμένονται σημαντικές καθυστερήσεις.

(με πληροφορίες από eleftherostypos. gr / photo: eurokinissi)

Ψηφιακή Εποχή στην Εκκλησία: Μονή στην Κρήτη ξεκινά Ηλεκτρονικό σύστημα Δελτίου Εισόδου (e pass)!

Η Ιερά Μονή Αρκαδίου μέσω ανακοίνωσης που εξέδωσε γνωστοποιεί ότι από την Τρίτη 4 Ιουλίου 2023 τέθηκε σε εφαρμογή νέο ηλεκτρονικό σύστημα δελτίου εισόδου (e pass) για την διευκόλυνση των επισκεπτών στους χώρους της Μονής.

Θα μπορούν πλέον οι επισκέπτες είτε μεμονωμένα, είτε μέσω του ξενοδοχείου διαμονής τους, είτε μέσω τους ταξιδιωτικού τους γραφείου να πραγματοποιούν κράτηση της επίσκεψης τους σε ημέρα που επιθυμούν, όπως επίσης να επιλέγουν τον επιθυμητό αριθμό επισκεπτών. Με τον τρόπο αυτό, όπως αναφέρεται, απλουστεύεται η διαδικασία και δίνεται η δυνατότητα μιας πρόσθετης υπηρεσίας προς τον πελάτη-επισκέπτη.

Όλη διαδικασία, όπως τονίζεται, έγκειται στην προσπάθεια εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών που παρέχει η Μονή προς όφελος των επισκεπτών της.

(με πληροφορίες από neakriti. gr / photo: intime)

Ρωσία: Δυστύχημα σε εγκαταστάσεις εμπλουτισμένου ουρανίου! Τι λένε για τη ραδιενέργεια…

Υπάρχει διαρροή;; Κι αν υπήρχε όντως θα το έλεγαν άραγε;;;

Ένας άνθρωπος σκοτώθηκε σε δυστύχημα που σημειώθηκε σήμερα σε εγκαταστάσεις εμπλουτισμού ουρανίου στην περιοχή των Ουραλίων στη Ρωσία, μετέδωσε το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων RIA.

Σύμφωνα με τον σταθμό, τα επίπεδα ραδιενέργειας στις εγκαταστάσεις και την γύρω περιοχή βρίσκονται σε φυσιολογικά επίπεδα.

Πιο συγκεκριμένα, έσκασε κύλινδρος με εξαφθοριούχο απεμπλουτισμένο ουράνιο, που βρίσκεται στη 53ο μονάδα παραγωγής, προκαλώντας διαρροή καυσίμου.

Το προσωπικό της εγκατάστασης έχει ήδη απομακρυνθεί, ενώ αυτή τη στιγμή οι αρχές απολυμαίνουν τον χώρο.

«Τίποτα δεν απειλεί τη ζωή και την υγεία των κατοίκων του Novouralsk και των εργαζομένων του εργοστασίου. Τα αίτια του συμβάντος ερευνώνται», είναι η επίσημη ανακοίνωση της διοίκησης του σταθμού.

(freepik photo)

Η Ρωσία χτυπά με επιτυχία τις αποθήκες όπλων της Ουκρανίας με όπλα μεγάλης εμβέλειας

Τι ανακοινώθηκε...

Οι ρωσικές ένοπλες δυνάμεις εξαπέλυσαν μια επιτυχημένη ομαδική επίθεση με θαλάσσια όπλα υψηλής ακρίβειας σε χώρους αποθήκευσης πυρομαχικών του ουκρανικού στρατού, ανακοίνωσε την Πέμπτη το ρωσικό υπουργείο Άμυνας.

“Χθες το βράδυ, οι ρωσικές ένοπλες δυνάμεις εξαπέλυσαν ομαδικό πλήγμα με θαλάσσια όπλα μεγάλης εμβέλειας υψηλής ακρίβειας στους χώρους αποθήκευσης των ουκρανικών στρατιωτικών πυρομαχικών. Ο στόχος του χτυπήματος επετεύχθη. Όλες οι καθορισμένες εγκαταστάσεις έχουν χτυπηθεί.” είπε το υπουργείο.

photo EPA- RUSSIAN DEFENCE MINISTRY PRESS SERVICE

Elon Musk: Σε 5-6 χρόνια θα υπάρξει μία ψηφιακή υπερνοημοσύνη

Αναφέρεται στην πραγματική τεχνητή νοημοσύνη που λένε ότι θα φέρουν;;;

Ο Έλον Μασκ είπε ότι πιστεύει ότι « μία ψηφιακή υπερνοημοσύνη» θα υπάρχει τα επόμενα πέντε ή έξι χρόνια, κατά τη διάρκεια μιας συνομιλίας με τον βουλευτή Mike Gallagher (R-Wis.) και τον βουλευτή Ro Khanna (D-Calif.) που φιλοξενήθηκε στο Twitter Spaces την Τετάρτη.

«Νομίζω ότι απέχουμε πέντε ή έξι χρόνια από αυτό», είπε ο ιδιοκτήτης του Twitter και Διευθύνων Σύμβουλος της SpaceX και της Tesla σε συζήτηση για την τεχνητή νοημοσύνη.

«Ο ορισμός της ψηφιακής υπερευφυΐας είναι ότι είναι πιο έξυπνη από οποιονδήποτε άνθρωπο, σε οτιδήποτε», πρόσθεσε, εξηγώντας:

«Αυτό δεν είναι απαραίτητα πιο έξυπνο από το άθροισμα όλων των ανθρώπων – είναι υψηλότερος πήχης».

Ο Μασκ, επίσης, εξέφρασε την επιθυμία του για κάποιου είδους εποπτεία για την τεχνητή νοημοσύνη:

«όπως έχουμε ρυθμίσεις για την πυρηνική τεχνολογία. Δεν μπορείς απλώς να κάνεις ένα πυρηνικό και όλοι πιστεύουν ότι είναι ωραίο – όπως, εμείς δεν το θεωρούμε ωραίο. Άρα, υπάρχουν πολλές ρυθμίσεις για πράγματα που πιστεύουμε ότι είναι επικίνδυνα».

απεμπε-EPA-NASA photo

Ρωσία: Η Δούμα ενέκρινε το νομοσχέδιο που απαγορεύει επεμβάσεις αλλαγής φύλου

Η κάτω βουλή του ρωσικού κοινοβουλίου ενέκρινε σήμερα, στην τρίτη και τελική του ανάγνωση, νομοσχέδιο που απαγορεύει σε γιατρούς να προχωρούν σε χειρουργικές επεμβάσεις αλλαγής φύλου.

Το νομοσχέδιο απαγορεύει σε υγειονομικούς να «εκτελούν ιατρικές επεμβάσεις που αφορούν την αλλαγή του φύλου ενός προσώπου», συμπεριλαμβανομένης της συνταγογράφησης ορμονοθεραπείας στους ασθενείς.

Τα νομοσχέδια πρέπει να περάσουν από τρεις αναγνώσεις στην κάτω βουλή, την Κρατική Δούμα, πριν σταλούν στην άνω βουλή και στη συνέχεια υποβληθούν προς υπογραφή στον πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Κίνα: Εκτελέστηκε νηπιαγωγός που δηλητηρίασε 25 παιδιά

Νηπιαγωγός εκτελέστηκε αυτή την εβδομάδα στην κεντρική Κίνα!

Σκότωσε ένα παιδί και τραυμάτισε άλλα 24 δηλητηριάζοντας τον χυλό τους με νιτρικό νάτριο πριν από τέσσερα χρόνια!

Η 39χρονη Γουάνγκ Γιουν είχε ασκήσει έφεση ανεπιτυχώς κατά της απόφασης του Σεπτεμβρίου 2020 του δικαστηρίου της πόλης Σιαοτζούο στην επαρχία Χενάν.

Το δικαστήριο επιβεβαίωσε την ταυτότητα της Γουάνγκ, την συνόδευσε στον χώρο εκτέλεσής της και εκτέλεσε την απόφαση.

freepik

Κίνα: Εκτελέστηκε μια νηπιαγωγός επειδή δηλητηρίασε νήπια με αποτέλεσμα ένα από αυτά να καταλήξει

Μια νηπιαγωγός εκτελέστηκε αυτή την εβδομάδα στην κεντρική Κίνα επειδή σκότωσε ένα παιδί και τραυμάτισε άλλα 24 δηλητηριάζοντας τον χυλό τους με νιτρικό νάτριο πριν από τέσσερα χρόνια, μετέδωσαν σήμερα τα κρατικά μέσα ενημέρωσης.

Η 39χρονη Γουάνγκ Γιουν είχε ασκήσει έφεση ανεπιτυχώς κατά της απόφασης του Σεπτεμβρίου 2020 του δικαστηρίου της πόλης Σιαοτζούο στην επαρχία Χενάν.

Χθες το ίδιο δικαστήριο επιβεβαίωσε την ταυτότητα της Γουάνγκ, την συνόδευσε στον χώρο εκτέλεσής της και εκτέλεσε την απόφαση, αναφέρει ανακοίνωση του δικαστηρίου, σύμφωνα με τα κρατικά μέσα ενημέρωσης.

Τον Μάρτιο του 2019 η Γουάνγκ προμηθεύτηκε ποσότητα νιτρικού νατρίου μετά την εμπλοκή της σε διένεξη με μια άλλη νηπιαγωγό.

Το επόμενο πρωί το πρόσθεσε στον “χυλό των οκτώ θησαυρών” των παιδιών, αποφάνθηκε το δικαστήριο, σύμφωνα με τα κρατικά μέσα ενημέρωσης.

Ο “χυλός των οκτώ θησαυρών” είναι ένας χυλός με γλυκιά γεύση και βάση το ρύζι, πολύ δημοφιλής στην Κίνα.

Τον Ιανουάριο του 2020, ένα από τα παιδιά κατέληξε από πολυοργανική ανεπάρκεια μετά την δηλητηρίασή του.

Άλλα 24 υπέστησαν μικρότερα προβλήματα υγείας, μετέδωσαν τα κρατικά μέσα ενημέρωσης.

Η υπόθεση της Γουάνγκ είναι μια από τις πολλές υποθέσεις ανθρωποκτονιών ή βίας που εκδηλώνονται σε κινεζικά νηπιαγωγεία τα τελευταία χρόνια.

Ένας 25χρονος θεωρείται ύποπτος ότι εξαπέλυσε επίθεση σε νηπιαγωγείο της κινεζικής επαρχίας Γκουανγκντόνγκ την Δευτέρα σκοτώνοντας έξι ανθρώπους και τραυματίζοντας έναν προκαλώντας έτσι τεράστια ανησυχία για την βία εναντίον παιδιών σε σχολεία.

Η Κίνα εκτελεί χιλιάδες ανθρώπους κάθε χρόνο–πολύ περισσότερους από όποια άλλη χώρα–σύμφωνα με εκτιμήσεις της μκο για τα ανθρώπινα δικαιώματα, της Διεθνούς Αμνηστίας.

Η Κίνα δεν δημοσιοποιεί στοιχεία για τις εκτελέσεις.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Στην ΑΕΚ ο Αλεξανδρόπουλος;;;

Διαβάστε

Όπως αναφέρει η πορτογαλική ιστοσελίδα abola , η ΑΕΚ φέρεται να έχει καταθέσει επίσημη πρόταση στην Σπόρτινγκ Λισαβόνας, προκειμένου να επαναπατρίσει τον Σωτήρη Αλεξανδρόπουλο!

Μάλιστα η Α bola αναφέρει ότι ο νεαρός αμυντικός μέσος, αποτελεί προσωπική επιλογή του Ματίας Αλμέιδα και παρουσιάζει την «Ένωση» να είναι έτοιμη να αποκτήσει ένα μεγάλο μέρος των δικαιωμάτων του!

EUROKINISSI

Ερευνητής της Silicon Valley για A.I.: «Νομίζω ότι δεν ξέρουμε τι κάνουμε και όλοι θα πεθάνουμε»

Ένας εξέχων ερευνητής της Silicon Valley κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την ταχεία πρόοδο της τεχνητής νοημοσύνης, λέγοντας ότι οι συνέπειες για τους ανθρώπους μπορεί να είναι τρομερές.

«Νομίζω ότι δεν είμαστε έτοιμοι, νομίζω ότι δεν ξέρουμε τι κάνουμε και νομίζω ότι όλοι θα πεθάνουμε», είπε στο Bloomberg News ο θεωρητικός της τεχνητής νοημοσύνης Eliezer Yudkowsky.

«Το σημείο που βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή είναι συναρπαστικό», είπε στο Bloomberg ο Yudkowski, ερευνητής στο Ινστιτούτο Μηχανικής Ευφυΐας Ερευνών.

«Το πού πάμε είναι πολύ πιο σημαντικό από αυτό, θα έλεγα».

Ο Yudkowski είπε ότι ανησυχεί που οι αναλυτές δεδομένων δεν κατανοούν πλήρως τα συστατικά μέρη της τελευταίας έκδοσης του GPT — του μοντέλου γλώσσας που βασίζεται σε AI που αναπτύχθηκε από την εταιρεία OpenAI της Silicon Valley.

«Πιστεύω ότι δεν είμαστε έτοιμοι, νομίζω ότι δεν ξέρουμε τι κάνουμε και νομίζω ότι όλοι θα πεθάνουμε», είπε ο θεωρητικός της AI, Eliezer Yudkowsky. Ενώ πρόσθεσε: «Νομίζω ότι γίνεται πιο έξυπνο από εμάς».

Ο Yudkowski είπε ότι η τεχνητή νοημοσύνη αποκτά γνώση με ρυθμό που είναι ταχύτερος από ό,τι μπορούν να κατανοήσουν οι άνθρωποι.

«Οι ικανότητες – πόσο έξυπνα είναι αυτά τα πράγματα – είναι πολύ πιο μπροστά από την πρόοδο όσον αφορά την κατανόηση του τρόπου λειτουργίας τους και τη δυνατότητα να διαμορφώσουν τη συμπεριφορά τους λεπτομερώς», είπε.

«Δεν έχουμε ιδέα τι συμβαίνει μέσα στο GPT-4… Αν η ανθρωπότητα ήταν καθόλου λογική, θα ρίχναμε 100 δισεκατομμύρια δολάρια το χρόνο για να καταλάβουμε τι συμβαίνει εκεί μέσα».


«Ακόμα και αν βάζαμε τους μισούς πτυχιούχους φυσικούς σε αυτό, δεν θα είχα μεγάλη εμπιστοσύνη ότι θα ξέραμε τι συνέβαινε εκεί μέσα σε τρία χρόνια [ ή] πέντε χρόνια», είπε.

(photo: freepik)

Αυτοδιοικητικές εκλογές: Αυτούς στηρίζει η ΝΔ

Μετά από εισήγηση της επιτροπής εκλογικού αγώνα για τις προσεχείς αυτοδιοικητικές εκλογές, και με απόφαση του Πρωθυπουργού και Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη, η Νέα Δημοκρατία ανακοινώνει ότι θα στηρίξει τους κάτωθι υποψήφιους για τις Περιφέρειες:

– Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης: Χρήστος Μέτιος

– Αττικής: Γιώργος Πατούλης

– Βορείου Αιγαίου: Αλκιβιάδης Στεφανής

– Δυτικής Ελλάδας: Νεκτάριος Φαρμάκης

– Δυτικής Μακεδονίας: Γιώργος Κασαπίδης


– Ηπείρου: Αλέξανδρος Καχριμάνης

– Θεσσαλίας: Κωνσταντίνος Αγοραστός

– Ιονίων Νήσων: Ρόδη Κράτσα

– Κεντρικής Μακεδονίας: Απόστολος Τζιτζικώστας

– Νοτίου Αιγαίου: Γιώργος Χατζημάρκος

– Πελοποννήσου: Δημήτριος Πτωχός

– Στερεάς Ελλάδας: Φάνης Σπανός

Για την Περιφέρεια Κρήτης, η Νέα Δημοκρατία θα στηρίξει την ανεξάρτητη υποψηφιότητα του Σταύρου Αρναουτάκη.

(ΦΩΤΟ:Eurokinissi)