Κλειστά θα παραμείνουν αύριο, Πέμπτη (27.09.23) όλα τα σχολεία του Δήμου Μαντουδίου Λίμνης Αγίας Άννας στην Εύβοια, τη στιγμή που η κακοκαιρία Elias «σφυροκοπά» την περιοχή.
(φωτο:eurokinissi)
Κλειστά θα παραμείνουν αύριο, Πέμπτη (27.09.23) όλα τα σχολεία του Δήμου Μαντουδίου Λίμνης Αγίας Άννας στην Εύβοια, τη στιγμή που η κακοκαιρία Elias «σφυροκοπά» την περιοχή.
(φωτο:eurokinissi)
scr αρχείου
Η κακοκαιρία Elias συνεχίζει να «σφυροκοπά» στην κεντρική Ελλάδα με έμφαση τη βόρεια Στερεά, περιοχές της Θεσσαλίας και τη Βόρεια Εύβοια.
«Το φαινόμενο είναι έντονο από άκρη σε άκρη σε όλη την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας» υπογραμμίζει ο περιφερειάρχης Φάνης Σπανός μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Σύμφωνα με τον περιφερειάρχη «η Βόρειος Εύβοια δοκιμάζεται για ακόμη μία φορά. Τα φαινόμενα είναι ακατάπαυστα έντονα» όπως χαρακτηριστικά σημειώνει. Μάλιστα ο ίδιος για να φτάσει στη Β. Εύβοια αναγκάστηκε να περάσει από την Αρκίτσα στην Αιδηψό μιας και είναι κομμένη η συγκοινωνία στην περιοχή Δερβένι.
Πριν από λίγα λεπτά ο Σπερχειός άρχισε να ξεχειλίζει στην περιοχή Φραντζή και να εκτονώνεται, προς το παρόν, πλημμυρίζοντας μία μεγάλη επιφάνεια από αγροτικές εκτάσεις.
Ήδη η Αστυνομία πριν λίγο έκλεισε την κυκλοφορία στον δρόμο που οδηγεί από τη Λαμία προς τον Φραντζή, ενώ πλέον άνθρωποι και μηχανήματα περιμένουν τις εξελίξεις.
Σε δύο κρίσιμα σημεία ο Σπερχειός είναι σε οριακή κατάσταση. Οι κάτοικοι στο χωριό Κόμμα είναι έτοιμοι να το εγκαταλείψουν όταν δοθεί το πράσινο φως από τις αρχές.
«Είμαστε σε απόλυτη επιφυλακή στη Φθιώτιδα με την ελπίδα ότι θα αποφύγουμε τα χειρότερα» υπογράμμισε ο περιφερειάρχης που νωρίς το πρωί μετείχε σε σύσκεψη όπου ελήφθησαν και οι τελικές αποφάσεις σε ό,τι αφορά τις επόμενες κινήσεις για τη Φθιώτιδα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του lamianow.gr, η στάθμη του νερού έχει φτάσει σχεδόν ίσα με το οδόστρωμα στην περιοχή του Φραντζή.
Σε κατάσταση επιφυλακής βρίσκονται οι κάτοικοι στην περιοχή του Κόμματος αφού η στάθμη του Σπερχειού ποταμού είναι περίπου 90 πόντους πριν από την υπερχείλιση των αναχωμάτων που υπάρχουν.
Μήνυμα του 112 ήχησε στα κινητά των κατοίκων της περιοχής Σωτήριο για να εκκενώσουν προς Λάρισα, λόγω της κακοκαιρίας Elias, η οποία προκαλεί πλημμύρες.
Πρόκειται για το δεύτερο μήνυμα του 112 που ηχεί στα κινητά των κατοίκων της περιοχής Σωτήριο, καθώς νωρίτερα είχε ηχήσει προειδοποιητικό μήνυμα σε Αρμένι και Σωτήριο Λάρισας για να περιορίσουν τις μετακινήσεις, λόγω της επέλασης της κακοκαιρίας Elias.
«Αν βρίσκεστε στην περιοχή Σωτήριο απομακρυνθείτε προς Λάρισα μέσω Π.Ε.Ο Λάρισας Βόλου λόγω έντονων πλημμυρικών φαινομένων. Ακολουθείτε τις οδηγίες των Αρχών», αναφέρει το μήνυμα του 112 που ήχησε γύρω στις 16:00 της Τετάρτης (27.9.2023).
pixabay photo
scr
Όπως κάναμε και στην ενεργειακή κρίση, το ίδιο κάνουμε και στο θέμα του πληθωρισμού στα τρόφιμα και τα καταναλωτικά προϊόντα, με δράσεις και μέτρα που δεν έκανε καμία άλλη χώρα είπε ο κ. Σκρέκας: Και το καλάθι του νοικοκυριού, και η ειδική σήμανση στα προϊόντα που θα έχουν μείωση κατά 5%, για τουλάχιστον έξι μήνες, αλλά και το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους των επιχειρήσεων, είναι μέτρα που έχει λάβει πρώτη η Ελλάδα, και μόνο η Ελλάδα, και θα περιμένουμε να δούμε τα αποτελέσματα και θα κριθούμε για αυτά, σημείωσε.
Αναφερόμενος στις τιμές του ελαιολάδου, ο υπουργός Ανάπτυξης είπε ότι σήμερα το λάδι έχει φτάσει να έχει τιμή χονδρικής στο ελαιοτριβείο ή στον παραγωγό, στα 8 ευρώ: «Γιατί στο λάδι έχουμε 8 ή 9 ευρώ; Φταίει η ελληνική κυβέρνηση; Όχι. Αυτή είναι η τιμή σε επίπεδο Ευρώπης. Εάν βάλουμε μία διατίμηση 3 ευρώ, για παράδειγμα, στην τιμή του λαδιού στον παραγωγό, τι θα γίνει;
Την επόμενη μέρα δεν θα υπάρχει λάδι την Ελλάδα. Θα πουληθεί και θα εξαχθεί στην Ισπανία την Ιταλία και στις υπόλοιπες χώρες. Δυστυχώς έτσι δουλεύει η ελεύθερη αγορά. Άρα τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για το λάδι; [..]
Να ελέγξουμε τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας μετά τον παραγωγό, εάν εκμεταλλευτούν την κρίσιμη κατάσταση και προσθέσουν κέρδος παραπάνω από αυτό που είχανε τα προηγούμενα χρόνια. Και αυτό ελέγχουμε» ανέφερε ο κ. Σκρέκας.
(φωτο:pixabay)
Eurokinissi photo
Αυτό δήλωσε ο Πάνος Σκουρλέτης, ο οποίος διερωτήθηκε «πόσο φρέσκοι είναι Πολάκης, Αποστολάκης και Νίκος Παππάς».
Ο Πάνος Σκουρλέτης σχολίασε αρνητικά την εκλογή του Στέφανου Κασσελάκη στην προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ, κάνοντας λόγο για «μετάλλαξη» του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Παράλληλα, ο πρώην υπουργός τόνισε την ανάγκη να δρομολογηθεί άμεσα το έκτακτο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ, σημειώνοντας ότι το κόμμα βιώνει τη μεγαλύτερη υπαρξιακή κρίση από τη σύστασή του, με τον Στέφανο Κασσελάκη να αποτελεί το «κερασάκι στην τούρτα».
«Ο Κασσελάκης είναι το κερασάκι στην τούρτα. Αυτό προσπαθώ να σας πω. Σηματοδοτεί βέβαια στοιχεία, πια, μετάλλαξης του ΣΥΡΙΖΑ» ανέφερε, μιλώντας στον Real Fm. Μάλιστα, άφησε αιχμές και για τους βασικούς συνεργάτες του νέου προέδρου του κόμματος.
«Ο κ. Πολάκης πόσο φρέσκο πρόσωπο είναι; Και στον λόγο του και στον τρόπο που πολιτεύεται; Ο κ. Αποστολάκης; Ο Γιώργος Τσίπρας, ο Νίκος Παππάς; Τα πράγματα δεν είναι όπως δείχνουν καμία φορά. Ας κοιτάξουμε το περιεχόμενο», τόνισε ο κ. Σκουρλέτης.
«Ο ΣΥΡΙΖΑ βιώνει τη μεγαλύτερη υπαρξιακή κρίση από τη σύστασή του», ανέφερε.
Σύμφωνα με τον κ. Σκουρλέτη, αυτό που πρέπει να αναδειχθεί είναι τα μεγάλα προβλήματα που απασχολούν τον χώρο.
«Λέω ότι αυτό που αναδεικνυόταν ήταν το θέμα της πολιτικής αξιοπιστίας, γι’ αυτό συνετρίβη ο ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό λοιπόν, δεν υπήρξε διότι κάποιοι, όπως ακούστηκε κατά την προεκλογική διαδικασία, υπονόμευσαν την προεδρία του Αλέξη Τσίπρα. Αυτή την ερμηνεία που την διακινούσαν κέντρα μέσα στον ΣΥΡΙΖΑ από την επόμενη του 2019 ήταν η βασική αιτία της εσωστρέφειας και της νέας αναξιοπιστίας του ΣΥΡΙΖΑ και της ακύρωσης της αντιπολιτευτικής του παρουσίας. Ποτέ δεν ειπώθηκαν αυτά στα όργανα. Ποτέ!» πρόσθεσε ο κ. Σκουρλέτης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, υπήρχε ομοφωνία στα λόγια, αλλά χωρίς ουσιαστική συζήτηση για τα αίτια της ήττας, κάτι που οδήγησε σε νέα εκλογική συντριβή. «Αντί να τα συζητήσουμε αυτά τώρα, υιοθετήθηκε μια παλιά συνταγή αναζήτησης εσωτερικών εχθρών. Είχαμε μια υπέροχη γραμμή, έναν αδιαμφισβήτητο, καλό, λαοπρόβλητο και αγαπητό ηγέτη. Γιατί χάσαμε παρότι είχαμε όλα αυτά; Γιατί κάποιοι υπονόμευσαν; Δεν είναι έτσι. Tα αίτια είναι βαθύτερα», είπε.
Παράλληλα, ο Πάνος Σκουρλέτης σχολίασε και τις πρώτες κινήσεις του Στέφανου Κασσελάκη, όσον αφορά στην τοποθέτηση στελεχών σε θέσεις ευθύνης, όπως της εκπροσώπου Τύπου, υπενθυμίζοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν λειτουργεί μόνο με τον πρόεδρο, αλλά βάσει διαδικασιών και καταστατικού, τα οποία και καταπατήθηκαν.
«Λειτούργησε αντικαταστατικά θα έλεγα. Έξω από τους κανόνες μας. Προφανώς να μην γνωρίζει, αλλά ποιοι τον συμβουλεύουν; Εγώ καταλαβαίνω ότι δεν γνωρίζει πολλά, μπορεί να έχει μια αντίληψη διαχείρισης του κόμματος, όπως ο CEO μιας ανώνυμης εταιρείας. Αλλά δεν ταυτίζεται αυτό φαντάζομαι με ένα κόμμα δημοκρατικό», συμπλήρωσε.
(realfm, newsit – eurokinissi)
pexels photo
Ειδικότερα, σύμφωνα με το evima, η κατάσταση είναι δραματική στο χωριό Κυμάσι, όπου υπερχείλησε o ποταμός της περιοχής. Κάτοικος της περιοχής μιλώντας στο τοπικό μέσο, ανέφερε χαρακτηριστικά, «η κατάσταση στο χωριό είναι τραγική έχουν πλημμυρίσει τα πάντα από τον ποταμό.
Εγώ πρόλαβα και έφυγα από το σπίτι μου, όμως η γειτόνισσά μου που είναι και ηλικιωμένη δεν πρόλαβε να φύγει πλημμύρισε το σπίτι της και για να σωθεί ανέβηκε στην ταράτσα του σπιτιού της. Μέχρι αυτή την ώρα δεν έχει εμφανιστεί κάνεις στο Κυμάσι, μας έχουν αφήσει στο έλεος της καταστροφής όπως και στις προηγούμενες πλημμύρες».
Μεγάλες καταστροφές έχει προκαλέσει η κακοκαιρία Elias και στον δήμο Μαντουδίου Λίμνης Αγίας Άννας, καθώς χωριά έχουν πλημμυρίσει και οι δρόμοι έχουν μετατραπεί σε ορμητικούς χειμάρρους.
Την ίδια ώρα συναγερμός έχει σημάνει για την υπερχείλιση τεσσάρων ποταμών στην Εύβοια, ο Νηλέας, ο Κηρέας, ο Μεσσάπιος και ο ποταμός στη Σηπιάδα. Παράλληλα στον ορεινό όγκο σημειώθηκαν καταπτώσεις βράχων στο οδικό δίκτυο.
(protothema, evima – φωτο αρχείου intime photo)
απεμπε-EPA=EFE photo
πολίτες.
Ο Γιάννης Οικονόμου έδωσε συνέντευξη στο Action24 και μεταξύ άλλων ανέλυσε τις αυξημένες μεταναστευτικές πιέσεις που αντιμετωπίζει η χώρα, δίνοντας και ένα χρονοδιάγραμμα για τον φράχτη στον Έβρο, για τις νέες ταυτότητες αλλά και για το πλάνο βελτίωσης της οδικής ασφάλειας και ενίσχυσης της αστυνόμευσης.
Σχετικά με το μεταναστευτικό, ο κ. Οικονόμου τόνισε ότι ήταν ένα από τα θέματα που συζητήθηκε στο χθεσινό ΚΥΣΕΑ καθώς υπάρχει μεταναστευτική πίεση σε όλο τον ευρωπαϊκό Νότο.
Όπως σημείωσε σχετικά, η Ελλάδα ακολουθεί μια πολιτική αυστηρή, αλλά δίκαιη, που θωρακίζει τα σύνορα, προσπαθεί να κάνει αποτροπές και που βεβαίως σώζει ζωές, όπου και όποτε χρειάζεται. Επιπρόσθετα, είπε, γίνεται τεράστια προσπάθεια μιας καλύτερης συνεννόησης και με την Τουρκία προς την κατεύθυνση αυτή, που θα είναι κομβική στην αντιμετώπιση των λαθροδιακινητών και των παράνομων ροών.
Ερωτηθείς για το θέμα της επέκτασης του φράκτη στον Έβρο, ο υπουργός είπε ότι η κατασκευή του εξελίσσεται εντός χρονοδιαγράμματος συμπληρώνοντας ότι μέσα στον Οκτώβριο ή αρχές Νοεμβρίου, θα αρχίσουν να τοποθετούνται τα πρώτα κομμάτια του φράχτη κατά μήκος του ποταμού, εκεί που έχει οριοθετηθεί και αποφασιστεί ότι θα επεκταθεί. «Συνεχίζουμε προς την κατεύθυνση θωράκισης των συνόρων, αξιοποιώντας κάθε χρηματοδοτικό εργαλείο και κάθε δυνατότητα που υπάρχει, τόσο για το φράχτη όσο και για τα εποπτικά μέσα» επισήμανε.
Σχετικά με τις νέες ταυτότητες ο κ. Οικονόμου είπε ότι είναι ένα νέο, τεράστιο εγχείρημα και πως μέχρι στιγμής έχουν κλειστεί έως το τέλος Οκτωβρίου, γύρω στα 45.000 ραντεβού.
Προσέθεσε ότι υπάρχουν δυνατότητες για να κλείνονται ραντεβού μέχρι τέλος Νοεμβρίου ενώ όσο περνάει ο καιρός θα γίνονται διαθέσιμα και περισσότερα ραντεβού. «Να μην ανησυχεί ο κόσμος, θα υπάρχει επαρκέστατος χρόνος και χώρος να κλείνει ο καθένας το ραντεβού του και να βγάζει την ταυτότητά του χωρίς να ταλαιπωρείται» σημείωσε.
(newsit – intime)
Συνέβη στην Εσθονία:
freepik photo
Ο Έλον Μασκ δημοσίευσε ένα βίντεο την Τρίτη στο Twitter, θίγοντας την αρχική φρενίτιδα και έπειτα τις…κωλοτούμπες των ΜΜΕ ανά τον κόσμο με την…αποτελεσματικότητα των εμβολίων κατά του covid.
Το βίντεο, που προκάλεσε “χαμό σχολίων”, ξεκινά με άρθρα που υποστηρίζουν ότι οι δόσεις ήταν “100% αποτελεσματικές” στην πρόληψη “θανάτων” και “νοσοκομειακής νοσηλείας” και καθώς συνεχίζεται το βίντεο, τα ποσοστά πέφτουν μέχρι να εμφανιστεί ένα ποσοστό αποτελεσματικότητας μόλις 20%.
Οι τίτλοι στα βίντεο δείχνουν τελικά ολόκληρα έθνη να σταματούν τις δοκιμές τους για τις δόσεις κορωνοεμβολίων και να αναστέλλουν εντελώς τη χρήση τους.
Εν συνεχεία έγραψε σε άλλο ποστάρισμά του τα εξής:
«Η ανησυχία μου ήταν περισσότερο η εξωφρενική απαίτηση ότι οι άνθρωποι πρέπει να κάνουν το εμβόλιο και πολλαπλές δόσεις για να έχουν τη δυνατότητα να κάνουν οτιδήποτε.
Μέχρι το Ανώτατο Δικαστήριο να ακυρώσει την εκτελεστική εντολή του Μπάιντεν, η SpaceX και πολλές άλλες εταιρείες θα αναγκάζονταν να απολύσουν όποιον αρνιόταν να εμβολιαστεί!
Δεν θα το κάναμε. Θα προτιμούσα να πάω φυλακή παρά να απολύσω καλούς ανθρώπους που δεν ήθελαν να τους εμβολιάσουν.
Όσο για τον εαυτό μου, πέρασα τον Covid πριν βγει το εμβόλιο (είχα ήπια συμπτώματα κρυολογήματος) και έπρεπε να κάνω τρία εμβόλια για τα ταξίδια. Η τρίτη δόση παραλίγο να με στείλει στο νοσοκομείο.
Πόσοι άλλοι άνθρωποι εκεί έξω έχουν συμπτώματα που στην πραγματικότητα προέρχονται από το εμβόλιο ή τη θεραπεία για τον Covid, και όχι από τον ίδιο τον Covid;
Όσο για όσους δεν έκαναν κανένα εμβόλιο, μόλις κέρδισαν έναν αριθμό ρεκόρ από γκραν σλαμ…
Δεν είναι ότι δεν πιστεύω στα εμβόλια – πιστεύω. Ωστόσο, η θεραπεία δεν μπορεί να είναι δυνητικά χειρότερη από την ασθένεια. Και ο δημόσιος διάλογος για την αποτελεσματικότητα δεν πρέπει να κλείσει.
Υπάρχει επίσης μεγάλη δυνατότητα για τη θεραπεία πολλών ασθενειών χρησιμοποιώντας συνθετικό mRNA».

pixabay photo
Η Πολωνία θα διεκδικήσει τη διεξαγωγή των θερινών Ολυμπιακών Αγώνων το 2036, δήλωσε την Τετάρτη ο Πολωνός πρόεδρος Andrzej Duda, μπαίνοντας στο «κλαμπ» μαζί με άλλους υποψήφιους, όπως η Ινδονησία, το Μεξικό και η Ινδία.
Η Πολωνία, η οποία φιλοξένησε τους ευρωπαϊκούς αγώνες πολλαπλών αθλημάτων αυτό το καλοκαίρι στην Κρακοβία και τη Μαλοπόλσκα, δεν έχει φιλοξενήσει ποτέ Ολυμπιακούς Αγώνες, καλοκαιρινούς ή χειμερινούς.
«Θα ήθελα να ανακοινώσω, μετά από διαβουλεύσεις με την Πολωνική Ολυμπιακή Επιτροπή, με τον Υπουργό Αθλητισμού και με την κυβέρνηση, ότι φιλοδοξία και πρόθεσή μας είναι να ξεκινήσουμε τις προσπάθειες για τη διοργάνωση των Θερινών Ολυμπιακών Αγώνων το 2036», είπε ο Αντρέι Ντούντα σε διάσκεψη. στο Ζακοπάνε, στη νότια Πολωνία.
Η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή απένειμε τους Αγώνες του 2032 στο Μπρίσμπεϊν της Αυστραλίας, ενώ υπάρχουν ήδη αρκετοί ενδιαφερόμενοι υποψήφιοι για τους Αγώνες του 2036.
(απεμπε-EPA-PAP photo)
eurokinissi photo
scr
Την πρόβλεψη που διατύπωσε νωρίτερα ο Κλέαρχος Μαρουσάκης ότι από την Παρασκευή θα ενσκήψει νέα κακοκαιρία στη χώρα ήρθε να διαψεύσει ο μετεωρολόγος του Alpha, Γιώργος Τσατραφύλλιας.
Υπενθυμίζεται ότι ο μετεωρολόγος Κλέαρχος Μαρουσάκης υποστήριξε ότι «από την Παρασκευή και μέχρι την Κυριακή (01.10.2023) τουλάχιστον, θα οδηγηθούμε σε νέα επιδείνωση του καιρού που θα αφορά τα ανατολικά και νότια θαλάσσια – παραθαλάσσια γεωγραφικά διαμερίσματα, πρόσκαιρα και πιο εσωτερικά στον ηπειρωτικό κορμό με αυξημένο τον κίνδυνο για σφοδρές βροχές – καταιγίδες ικανές να δημιουργήσουν σημαντικότατα προβλήματα.
Οι πιο υψηλές πιθανότητες να συμβεί αυτό εστιάζονται προς Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα, ανατολικό Αιγαίο, ανατολικά και νότια παράλια Πελοποννήσου».
Απαντώντας με ανάρτησή του στα social media ο μετεωρολόγος Γιώργος Τσατραφύλλιας επισημαίνει ότι «τέτοιο σενάριο δεν προκύπτει σύμφωνα με τα τελευταία προγνωστικά στοιχεία»
«Προσοχή! Τις τελευταίες ώρες στο διαδίκτυο κυκλοφορεί η είδηση ότι αναμένεται νέα κακοκαιρία από την Παρασκευή. Τέτοιο σενάριο δεν προκύπτει σύμφωνα με τα τελευταία προγνωστικά στοιχεία. Ωστόσο για ό,τι νεότερο θα σας ενημερώσω», έγραψε στο Facebook.
(freepik photo)
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος οι καταθέσεις των νοικοκυριών και των ιδιωτικών μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων ανήλθαν στα 143,2 δισ. ευρώ.
Οι καταθέσεις των επιχειρήσεων παρουσίασαν μείωση κατά 249 εκατ. ευρώ έναντι μείωσης κατά 299 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα, ενώ ο ετήσιος ρυθμός αυξήθηκε στο 2,6% από 2,3% τον προηγούμενο μήνα. Ειδικότερα, οι καταθέσεις των Μη Χρηματοπιστωτικών Επιχειρήσεων στις τράπεζες μειώθηκαν κατά 206 εκατ. ευρώ, έναντι μείωσης κατά 380 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.
Οι καταθέσεις των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και των λοιπών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων μειώθηκαν κατά 43 εκατ. ευρώ, έναντι αύξησης κατά 81 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.
Αύξηση στις καταθέσεις ιδιωτικού τομέα και γενικής κυβέρνησης
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω οι καταθέσεις από τον ιδιωτικό τομέα αυξήθηκαν κατά 190 εκατ. ευρώ έναντι μείωσης κατά 136 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής διαμορφώθηκε σε 3,2% από 3,1% τον προηγούμενο μήνα.
Αύξηση επίσης κατά 218 εκατ. ευρώ παρουσίασαν και οι καταθέσεις της γενικής κυβέρνησης, έναντι μείωσης κατά 23 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής διαμορφώθηκε σε -5,4% από -2,3% τον προηγούμενο μήνα.
Αρνητική η καθαρή ροή χρηματοδότησης προς επιχειρήσεις
Στο σκέλος των δανείων, η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τις επιχειρήσεις, τον Αύγουστο του 2023, ήταν αρνητική κατά 319 εκατ. ευρώ, έναντι αρνητικής καθαρής ροής 1,175 δισ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής μειώθηκε σε 3,0% από 3,7% τον προηγούμενο μήνα.
Ειδικότερα, ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησης των μη χρηματοπιστωτικών επιχειρήσεων (ΜΧΕ) μειώθηκε σε 2,4% από 3,1% τον προηγούμενο μήνα. Η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησής τους ήταν αρνητική κατά 293 εκατ. ευρώ, έναντι αρνητικής καθαρής ροής 1,146 δισ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.
Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησης των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και των λοιπών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων αυξήθηκε σε 8,6% από 8,5% τον προηγούμενο μήνα. Η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησής τους ήταν αρνητική κατά 25 εκατ. ευρώ, έναντι αρνητικής καθαρής ροής 29 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.
Συνολικά, o ετήσιος ρυθμός μεταβολής της συνολικής χρηματοδότησης του ιδιωτικού τομέα μειώθηκε σε 0,9% από 1,2% τον προηγούμενο μήνα. Η μηνιαία καθαρή ροή της συνολικής χρηματοδότησης προς τον ιδιωτικό τομέα ήταν αρνητική κατά 401 εκατ. ευρώ, έναντι αρνητικής καθαρής ροής 1,350 δισ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.
(φωτο:eurokinissi)
Με δικαιολογία τη φοροδιαφυγή, η κυβέρνηση Μητσοτάκη ετοιμάζει για πρώτη φορά τα τελευταία 4 χρόνια αύξηση των φόρων!!
Και μάλιστα αυτή αναμένεται να πλήξει τουλάχιστον 600χιλ. πολίτες.
Στο στόχαστρο θα βρεθούν οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι οποίοι αποδεικνύεται για ακόμη μία φορά πως είναι οι “εχθροί” κάθε κυβέρνησης.
Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε σε συνέντευξή του ο καθ’υλιν αρμόδιος, Υφυπουργός Οικονομικών, Χάρης Θεοχάρης, το κυβερνητικό επιτελείο εξετάζει αυτή τη στιγμή διάφορα σενάρια γύρω από τους ελεύθερους επαγγελματίες.
«Είμαστε διατεθειμένοι να αναλάβουμε το πολιτικό κόστος. Υπάρχει εκτεταμένη φοροδιαφυγή στους ελεύθερους επαγγελματίες. Η συνολική φορολογική επιβάρυνση πρέπει να ανέβει».
Ο ίδιος προέβαλε ως “αντίμετρο” τη σταδιακή κατάργηση του μνημονιακού τέλους επιτηδεύματος.
Σε τοποθέτησή του σε άλλο μέσο για το ίδιο θέμα είχε επισημάνει:
«Όλοι μας καταλαβαίνουμε ότι οι ελεύθεροι επαγγελματίες φορολογούνται λιγότερο από όσο θα μπορούσαν να φορολογηθούν. Συνεπώς, ένας από τους στόχους θα είναι και η αύξηση της φορολογικής επιβάρυνσης.
Όμως, ο σημαντικότερος στόχος είναι το φορολογικό σύστημα να είναι δίκαιο, να φαίνεται, να μπορεί να εξηγηθεί ως τέτοιο και με αυτό τον τρόπο να ενισχύει τη φορολογική συνείδηση. Δηλαδή, να μη νιώθει κανείς ότι η εφορία τον υπερφορολογεί ή τον κλέβει, να το πω αλλιώς και δεν του επιτρέπει να ανασάνει οικονομικά».
Ένα από τα σενάρια που δείχνουν να “κερδίζουν” έδαφος είναι η αύξηση της φορολογίας σε όσους επαγγελματίες δηλώνουν έως 10χιλ. ευρώ κέρδη ετησίως από το 9% στο 15% ίσως ακόμα και στο 20%!!
Freepik photo
Η επίθεση σημειώθηκε το βράδυ της Δευτέρας και η αστυνομικός νοσηλεύτηκε στο ιατρείο του Λευκού Οίκου, όπως ανέφερε η Μυστική Υπηρεσία σε ανακοίνωσή της την Τρίτη.
Αυτή πρόκειται για την 11η φορά που ο σκύλος δαγκώνει πράκτορα στον Λευκό Οίκο ή στο σπίτι της οικογένειας Μπάιντεν.
«Όπως έχουμε σημειώσει και παλαιότερα, ο Λευκός Οίκος μπορεί να είναι ένα αγχωτικό περιβάλλον για τα οικογενειακά κατοικίδια και η Πρώτη Οικογένεια συνεχίζει να εργάζεται για τρόπους για να βοηθήσει τον σκύλο Commander να χειριστεί τη συχνά απρόβλεπτη φύση των εδαφών του Λευκού Οίκου», δήλωσε η Ελίζαμπεθ Αλεξάντερ, εκπρόσωπος της Πρώτης Κυρίας των ΗΠΑ, Τζιλ Μπάιντεν την Τρίτη.
«Ο Πρόεδρος και η Πρώτη Κυρία είναι απίστευτα ευγνώμονες στη Μυστική Υπηρεσία για όλα όσα κάνει για να κρατήσει αυτούς, την οικογένειά τους και τη χώρα ασφαλή», πρόσθεσε.
Το σκυλί είναι ο νεότερος από τους δύο Γερμανικούς Ποιμενικούς της οικογένειας Μπάιντεν. Τα άλλα περιστατικά δαγκώματος σημειώθηκαν στο σπίτι του προέδρου και της πρώτης κυρίας στο Ντέλαγουερ.
Τον Ιούλιο, αξιωματούχοι του Λευκού Οίκου δήλωσαν ότι επιχειρούσαν νέες τεχνικές δέσμευσης και εκπαίδευσης στον σκύλο του Μπάιντεν, μετά από μια σειρά επιθέσεων σε προσωπικό.
Ο Champ, ο γερμανικός ποιμενικός των Μπάιντεν, πέθανε τον Ιούνιο του 2021 σε ηλικία 13 ετών. Μετά την αναχώρηση του Major και τον θάνατο του Champ το προεδρικό ζεύγος υποδέχθηκε τον Δεκέμβριο του 2021 στον Λευκό Οίκο τον Commander, που ήταν τότε ακόμη κουτάβι. Πάντως, ο γάτος Willow των Μπάιντεν παραμένει στον Λευκό Οίκο.
(με πληροφορίες από newsbeast. gr / scr)