απεμπε-EPA-ANSA photo
Άρθρα
Αυτοί είναι οι «πρόσφυγες» που μας φέρνουν, vid
Αυγενάκης: «Θα είμαστε δίπλα στους πληγέντες, μέχρι να δούμε χαμόγελα στα χείλη τους»
Όπως τόνισε ο κ. Αυγενάκης «ο κρατικός μηχανισμός από την πρώτη στιγμή είναι εκεί και θα είμαστε όλοι εκεί διότι το λέει η συνείδησή μας, διότι ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχει δώσει σαφές μήνυμα. Θα είμαστε εκεί μέχρις ότου αυτός ο τόπος, αυτή η κοινωνία, να πάρει ξανά μπροστά και να δούμε χαμόγελα στα χείλη των ανθρώπων, να δούμε οι επιχειρήσεις και οι καλλιέργειες, όλα όσα χάθηκαν, να ξανά βρίσκουν τον ρυθμό τους και η τοπική οικονομία να επανέρχεται στην πρότερή της κατάσταση».
Προκειμένου να γίνουν αυτά όπως τόνισε ο υπουργός, χρειάζεται συντονισμός και σκληρή δουλειά, επισημαίνοντας ότι «ξέρουμε υπάρχει στεναχώρια, αλλά όμως υπάρχει και η ελπίδα. Εκεί χτίζουμε, εκεί επενδύουμε, γιατί μαζί έχουμε καταφέρει να κάνουμε πολλά και δυνατά πράγματα».
Ο Λευτέρης Αυγενάκης αναφέρθηκε και στην επίσκεψη την ερχόμενη Πέμπτη 5 Οκτωβρίου, του Επιτρόπου Γεωργίας της ΕΕ, Γιάνους Βoϊτσεσχόφσκι, λέγοντας ότι θα βοηθήσει τον Επίτροπο να δει από κοντά το μέγεθος των ζημιών που έχει υποστεί η χώρα και ο πρωτογενής τομέας «και την ίδια στιγμή να καταλάβει, ότι οι απαιτήσεις μας δεν είναι παράλογες».
«Η Ευρώπη είναι αλληλέγγυα, εμείς είμαστε σε ενεργοποίηση και ο πρωθυπουργός μας είναι αυτός που δείχνει το δρόμο» πρόσθεσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ο κ. Αυγενάκης αναφερόμενος στην βιολογική γεωργία στη χώρα μας, είπε ότι έχει περάσει πλέον από τη φάση που «τα βιολογικά προϊόντα θεωρούνταν προϊόντα της ελίτ κοινωνίας» σχολιάζοντας ότι αυτή η λανθασμένη αντίληψη πλέον έχει αλλάξει και πως οι βιοκαλλιεργητές διαρκώς πολλαπλασιάζονται.
«Είμαι χαρούμενος διότι η Κρήτη έχει κεντρική θέση σε αυτή την προσπάθεια» είπε ο κ. Αυγενάκης, συμπληρώνοντας ότι «στόχος της κυβέρνησης είναι να ενισχύσει με κάθε τρόπο την βιολογική καλλιέργεια, τα βιολογικά προϊόντα, την προώθησή τους και την υπεραξία που πρέπει να έχουν στο ράφι τόσο της χώρας μας, όσο και εκτός των ελληνικών συνόρων», με στόχο «η Ελλάδα να γίνει το βιολογικό περιβόλι της Ευρώπης».
Επιπλέον ο υπουργός Ανάπτυξης και Τροφίμων είπε ότι η κυβέρνηση και το υπουργείο είναι κοντά σε όσους στηρίζουν την βιολογική γεωργία ενώ ανέφερε μεταξύ άλλων ότι και «ο ίδιος ο πρωθυπουργός είναι υποστηρικτής όλης αυτής της δράσης προς τη βιολογική ζωή, προς τη βιολογική καλλιέργεια, προς την βιολογική κουλτούρα» και πως ο σχεδιασμός για τη βιολογική γεωργία συνεχίζεται.
«Ο σχεδιασμός σε ό,τι αφορά την βιολογική γεωργία συνεχίζεται, η άντληση Ευρωπαϊκών πόρων και η διοχέτευση τους στην αγορά και στον αγροτόκοσμο που στοχευμένα και οργανωμένα ασχολείται, επίσης συνεχίζεται. Θα εντείνουμε την προσπάθεια, καθώς θέλουμε να αυξήσουμε την απορροφητικότητα αφενός και αφετέρου τα χρήματα που διεκδικούμε για την κάλυψη των αναγκών που έχουν δημιουργηθεί λόγω των καταστάσεων στο Θεσσαλικό κάμπο και ευρύτερα, είναι από άλλα ταμεία, τα οποία όμως δεν θα σταματήσουμε να δουλεύουμε, να επεξεργαζόμαστε και να συνεργαζόμαστε με τους αρμοδίους» κατέληξε ο κ. Αυγενάκης.
Η ημερίδα «Παράγω Βιολογικά» έχει δύο ενότητες που σχετίζονται με το Σχέδιο Δράσης της ΕΕ για τη βιολογική παραγωγή και την τόνωση κατανάλωσης, την αύξηση παραγωγής και τη βιωσιμότητα τομέα, αλλά και την ενότητα «Παράγω βιολογικά» όπου βιοκαλλιεργητές όχι μόνο θα μιλήσουν για τις δράσεις τους, αλλά εκθέτουν και προϊόντα τους, την αίθουσα «Μανώλης Καρέλλης» του δημοτικού κτιρίου επί της οδού Ανδρόγεω.
Μεταξύ των ομιλητών είναι ο γενικός γραμματέας ΥΠΑΑΤ Γιώργος Στρατάκος ο οποίος αναφέρθηκε στα χρηματοδοτικά εργαλεία για την ενίσχυση της βιολογικής παραγωγής.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi)
Θεσσαλονίκη – Νεάπολη: Νήπιο δύο ετών έπεσε από μπαλκόνι! Διακομίστηκε στο νοσοκομείο
Ειδικότερα, λίγο μετά τις 10:00 το πρωί και κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες, σύμφωνα με πληροφορίες, παιδάκι έπεσε στο κενό από μπαλκόνι πρώτου ορόφου πολυκατοικίας επί της οδού Ούλωφ Πάλμε, στην περιοχή της Νεάπολης.
Άμεσα στο σημείο έσπευσαν κινητή μονάδα του ΕΚΑΒ και ασθενοφόρο, όπως επίσης και δυνάμεις της Αστυνομίας. Σύμφωνα με πληροφορίες, το παιδάκι δεν διατρέχει σοβαρό κίνδυνο.
(με πληροφορίες από thesstoday. gr / photo: eurokinissi)
Ευρώπη: Αλλοδαπός τα έβαλε με λάθος άνθρωπο! – vid
pixabay photo
Ναγκόρνο Καραμπάχ: Περισσότεροι από 100.000 άνθρωποι έχουν εγκαταλείψει τον θύλακα για την Αρμενία
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, περίπου 120.000 Αρμένιοι ζούσαν στον θύλακα πριν την ανακατάληψή του από το Αζερμπαϊτζάν την προηγούμενη εβδομάδα έπειτα από μια στρατιωτική επιχείρηση αστραπή.
Ο επικεφαλής της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR) επεσήμανε αργά χθες Παρασκευή το βράδυ ότι περισσότεροι από 100.000 πρόσφυγες έχουν φτάσει στην Αρμενία από το Ναγκόρνο Καραμπάχ.
«Πολλοί είναι πεινασμένοι, εξουθενωμένοι και έχουν ανάγκη άμεση βοήθεια», ανέφερε ο Φίλιπο Γκράντι. «Η UNHCR και άλλοι ανθρωπιστικοί εταίροι αυξάνουν τη στήριξή τους προς τις αρμενικές αρχές, αλλά υπάρχει άμεση ανάγκη διεθνούς βοήθειας», υπογράμμισε.
Στον θύλακα «παραμένουν μερικές εκατοντάδες δημόσιοι υπάλληλοι, διασώστες, εθελοντές και άνθρωποι με ειδικές ανάγκες, που επίσης προετοιμάζονται να φύγουν», έγραψε στην πλατφόρμα X ο Αρτάκ Μπεγκλαριάν πρώην συνήγορος του πολίτη στο Ναγκόρνο Καραμπάχ, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι αυτές δεν είναι «επίσημες» πληροφορίες.
Εξάλλου ο ΟΗΕ ανακοίνωσε ότι θα στείλει αυτό το Σαββατοκύριακο μια αποστολή στο Ναγκόρνο Καραμπάχ, κυρίως για να αξιολογήσει τις ανθρωπιστικές ανάγκες, την ώρα που ο διεθνής οργανισμός δεν είχε πρόσβαση στον θύλακα επί «σχεδόν 30 χρόνια».
Την Πέμπτη η αυτοανακηρυχθείσα δημοκρατία του Ναγκόρνο Καραμπάχ ανακοίνωσε την αυτοδιάλυσή της καθώς και τη διάλυση όλων των θεσμών της από την 1η Ιανουαρίου 2024.
Σε μερικές ημέρες περισσότερο από το 80% του αρμένικου πληθυσμού εγκατέλειψε τις εστίες του υπό τον φόβο αντιποίνων από το Αζερμπαϊτζάν, καίγοντας τα προσωπικά του αντικείμενα προτού πάρουν τον δρόμο για την Αρμενία.
(ΑΠΕΜΠΕ – φωτο:pixabay)
Περιορίζουν την κινητικότητα στην Ευρώπη, σχολιάζουν ΜΜΕ!!! Ξεκινά ο «εφιάλτης»;;; vid
Η Γαλλία απαγόρευσε πρόσφατα όλες τις εσωτερικές πτήσεις μικρών αποστάσεων που μπορούν να καλυφθούν με τρένο σε λιγότερο από δυόμισι ώρες, μια κίνηση που στοχεύει, υποτίθεται, στην μείωση των εκπομπών CO2 από αεροσκάφη, αλλά κρίνεται ως απαρχή μέτρων για τον περιορισμό της κινητικότητας στην Ευρώπη!!!
Όπως αναφέρουν εναλλακτικά μέσα ενημέρωσης:
«Βλέπουμε να συμβαίνει στην Ευρώπη και έρχεται στις Ηνωμένες Πολιτείες σύντομα. Αυτό ήταν μέρος μιας μακροχρόνιας προγραμματισμένης προσπάθειας, για την εκπλήρωση του οράματος του “Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ”.
Ξέρετε, «δεν θα κατέχετε τίποτα και θα είστε ευτυχισμένοι». Λοιπόν, αυτό σημαίνει, “δεν θα πάτε πουθενά και θα είστε ευτυχισμένοι”.
Βλέπουμε ήδη το “Bloomberg News” να αναφέρει ότι, η ιδέα των φθηνών αεροπορικών ταξιδιών στην Ευρώπη ανήκει στο παρελθόν καθώς “οι κανόνες συμμόρφωσης με το κλίμα”, γίνονται ολοένα και πιο αυστηροί.
Αυτό που κάνουν είναι ότι, η κυβέρνηση τους απαγορεύει αυτές τις πτήσεις μικρών αποστάσεων,
Ο στόχος τους είναι να μας βάλουν περιορισμούς. Βλέπουμε ήδη την πόλη της Οξφόρδης να μπαίνει στο (πρόγραμμα) των 15λεπτων πόλεων. Έρχονται ξανά οι εποχές της Ανατολικής Γερμανίας, με τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς».
Δείτε την συγκλονιστική συνέχεια:
photo eurokinissi
Tο βλέμμα του όταν άνοιξε την πόρτα… Δείτε το viral video
did not see that coming pic.twitter.com/hNYsu4ogJd
— internet hall of fame (@InternetH0F) September 29, 2023
Κασσελάκης: Ο Μητσοτάκης να ζητήσει αμέσως την αποχώρηση Μπέου απ’ τη διεκδίκηση της δημαρχίας Βόλου
Παράλληλα ζητά από τους πολίτες την επόμενη Κυριακή στις αυτοδιοικητικές εκλογές να δώσουν «μια πρώτη ανάσα στη χώρα». Συγκεκριμένα ο κ. Κασσελάκης αναφέρει σε ανάρτηση του στο Facebook:
«Το μακρύ χέρι του Μπέου, του εκλεκτού του Κ.Μητσοτάκη στον Βόλο. Σήμερα έδειρε πολίτη. Χθες κατάβρεξε πολίτη. Καλώ τον πρωθυπουργό να άρει τη στήριξή του και να ζητήσει αμέσως την αποχώρηση του Μπέου από την εκ νέου διεκδίκηση της δημαρχίας Βόλου. ‘Αραγε εκπροσωπεί τον κόσμο του Κέντρου ένας πρωθυπουργός που σε τοπικό επίπεδο στηρίζεται σε Μπέους που “πνίγουν” τις πόλεις τους; Και που σε εθνικό επίπεδο στηρίζεται σε Βελόπουλους για να ελέγξει τη σύνθεση ανεξάρτητων αρχών; Την επόμενη Κυριακή έχουμε Αυτοδιοικητικές Εκλογές. Δώστε μια πρώτη ανάσα στη χώρα».
(SCR)
Πυρκαγιά σε φέρι μπόουτ από Λαμπεντούζα προς Σικελία – 150 επιβάτες, οι μισοί μετανάστες, απομακρύνθηκαν
Το πορθμείο, που εκτελεί το δρομολόγιο Λαμπεντούζα- Πόρτο Εμπέντοκλε, μετέφερε 177 ανθρώπους – 150 επιβάτες, εκ των οποίων οι 83 μετανάστες, και 27 μέλη πληρώματος–, διευκρίνισε το λιμενικό.
Όλοι οι επιβάτες μεταφέρθηκαν στη Σικελία ή τη Λαμπεντούζα, πρόσθεσε η ίδια πηγή, ενώ το φέρι, εκτός λειτουργίας αλλά με το πλήρωμά του, αναμένεται να ρυμουλκηθεί ως ένα λιμάνι.
Μεγάλος αριθμός μεταναστών φτάνουν στη Λαμπεντούζα καθημερινά αφού κάνουν τον επικίνδυνο διάπλου της Μεσογείου με στόχο να βρεθούν στην Ευρώπη. Από το νησί μεταφέρονται στη συνέχεια σε άλλα κέντρα υποδοχής.
Έπειτα από μία εβδομάδα ηρεμίας λόγω των κακών καιρικών συνθηκών, οι αφίξεις μεταναστών επαναλήφθηκαν χθες Παρασκευή στο ιταλικό νησί.
Από τον Ιούνιο ως τον Αύγουστο τουλάχιστον 990 άνθρωποι χάθηκαν ή πνίγηκαν στην κεντρική Μεσόγειο, αριθμό τριπλάσιος σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με τη Unicef.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ / scr)
Η καλύτερη και εύκολη γρήγορη συνταγή για τηγανιτές πατάτες σε στυλ μαγαζιού
freepik
Εκκενώθηκαν καταλήψεις σε Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου και Πανεπιστήμιο Κρήτης
Οι χώροι αποδόθηκαν σε εκπροσώπους των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων.
Στην αστυνομική επιχείρηση συμμετείχαν αστυνομικοί της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, της Διεύθυνσης Αστυνομίας Αθηνών, της Υποδιεύθυνσης Αποκατάστασης Τάξης, της Ομάδας Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων (Ο.Π.Π.Ι) καθώς και ομάδες της ΔΙ.ΑΣ., ΔΡΑΣΗ και Ο.Π.Κ.Ε..
Βρέθηκαν και κατασχέθηκαν έξι μονάδες υπολογιστών, σπρέι, πλήθος αφισών αναρχικού περιεχομένου, σακίδιο με στολή αεροπορίας, πανό, γάντια, χειρόγραφες σημειώσεις, τηλεβόας και μόντεμ, σύμφωνα πάντα με την ενημέρωση της ΕΛΑΣ.
Στην Κρήτη βρέθηκαν και κατασχέθηκαν 29 ρόπαλα, τσεκούρι, κράνη, αντιασφυξιογόνες μάσκες, δελτία ταυτότητας που δεν ανήκουν στους συλληφθέντες, μικροποσότητες ναρκωτικών ουσιών, κιβώτια με πέτρες και υλικά κατασκευής αυτοσχέδιων εκρηκτικών μηχανισμών.
Με πληροφορίες από ethnos. gr / eurokinissi
Σκηνοθέτης Κασσελάκη κατά την προεκλογική περίοδο: “Αρχίζει να μας διδάσκει μια νέα επικοινωνία – Είναι διαφορετικός” (video)
(photo: eurokinissi)
Παπαδημούλης: Ο κ. Αποστολάκης ήρθε χθες στον ΣΥΡΙΖΑ
photo intime
Μεσολόγγι – Συνελήφθη ο ιδιοκτήτης του κρεοπωλείου μέσα στο οποίο διαμελίστηκε μία 50χρονη εργαζόμενη
Ως προς τις συνθήκες του τραγικού περιστατικού, σύμφωνα με την αστυνομία, η 50χρονη πήγε κάποια στιγμή να καθαρίσει μία μηχανή κρέατος και κάτω από συνθήκες που διερευνώνται, αρχικά εγκλωβίστηκε το κεφάλι της. Στην συνέχεια, επιχειρώντας η 50χρονη να απεγκλωβιστεί, πιάστηκε στην μηχανή του κρέατος και το χέρι της.
Αμέσως μετά ειδοποιήθηκε η Πυροσβεστική, προκειμένου να απεγκλωβιστεί η γυναίκα, ενώ μετά τον απεγκλωβισμό της διακομίσθηκε στο νοσοκομείο, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός της.
Στο πλαίσιο των ερευνών για το τραγικό περιστατικό, συνελήφθη ο ιδιοκτήτης του κρεοπωλείου, ο οποίος, σύμφωνα με την αστυνομία, κατηγορείται για εργατικό ατύχημα, που είχε ως αποτέλεσμα θάνατο από αμέλεια.
(φωτο:freepik
)
Νέο σοκαριστικό video με ξυλοδαρμό μεταξύ μαθητών έξω από σχολείο της Αττικής (video)
(photo: pixabay)
Mitsi VAR: Ούτε ο Κασσελάκης «γλίτωσε» από τον Μητσικώστα, vid
scr
Το ανθρωποειδές ρομπότ Valkyrie της NASA έχει την πρώτη του δουλειά – Eργαζόμενος σε εξέδρα πετρελαίου (video)
Η ανάπτυξη του ρομπότ είναι μέρος μιας αποζημιώσιμης συμφωνίας Space Act με την Woodside Energy στο Περθ. Η συνεργασία στοχεύει στην ανάπτυξη «δυνατοτήτων απομακρυσμένου κινητού επιδέξιου χειρισμού» που θα επιτρέψουν την απομακρυσμένη συντήρηση ενεργειακών εγκαταστάσεων χωρίς πλήρωμα και υπεράκτιων εγκαταστάσεων. Η Woodside Energy θα δοκιμάσει το λογισμικό που θα προκύψει και θα παρέχει ανεκτίμητα δεδομένα και σχόλια στη NASA, επιταχύνοντας έτσι την εξέλιξη της ρομποτικής τεχνολογίας.
Αυτό το έργο σηματοδοτεί τη δεύτερη ανταποδοτική συνεργασία μεταξύ της NASA και του Woodside. Η Valkyrie αναμένεται να ενισχύσει τις ρομποτικές απομακρυσμένες λειτουργίες , οι οποίες θα μπορούσαν να αυξήσουν τόσο την αποτελεσματικότητα όσο και την ασφάλεια των υπεράκτιων και απομακρυσμένων εγκαταστάσεων του Woodside. Επιπλέον, η γνώση που αποκτήθηκε θα μπορούσε να εφαρμοστεί στις αποστολές Artemis της NASA και σε άλλους επίγειους ρομποτικούς στόχους.
Για να εκτελέσει το έργο, η επιδέξιη ομάδα ρομποτικής της NASA από το Διαστημικό Κέντρο Τζόνσον ταξίδεψε στα κεντρικά γραφεία του Γούντσαϊντ στο Περθ. Εκεί, προετοίμασαν το Valkyrie για την ανάπτυξή του και εκπαίδευσαν την ομάδα Woodside στη λειτουργία του. Αυτή η προσπάθεια σηματοδοτήθηκε από την επίσκεψη εκπροσώπων της κυβέρνησης της Δυτικής Αυστραλίας και του Γενικού Προξένου των Ηνωμένων Πολιτειών στο Περθ.
Η NASA σκοπεύει να χρησιμοποιήσει την εμπειρία που αποκτήθηκε από τη λειτουργία του Valkyrie στις εγκαταστάσεις του Woodside για να βελτιώσει τα σχέδιά της για ρομπότ ικανά να εργάζονται σε σκληρές συνθήκες. Τέτοια ρομπότ θα μπορούσαν να είναι απαραίτητα για μελλοντικά εργοτάξια και ενδιαιτήματα στη Σελήνη, ως μέρος των αποστολών Artemis. Τα τηλεχειριζόμενα ρομπότ τόσο στη σεληνιακή όσο και στην επιφάνεια του Άρη θα μπορούσαν επίσης να επιτρέψουν σε χειριστές με βάση τη Γη να αναλάβουν σημαντικά καθήκοντα, όπως επιθεώρηση και συντήρηση υποδομής, ακόμη και απουσία αστροναυτών .
«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ξεκινήσουμε την επόμενη φάση ανάπτυξης και δοκιμών προηγμένων ρομποτικών συστημάτων που έχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν θετικά τη ζωή στη Γη επιτρέποντας ασφαλέστερες λειτουργίες σε επικίνδυνα περιβάλλοντα», λέει ο Shaun Azimi, ο οποίος ηγείται της επιδέξιης ρομποτικής ομάδας στο Johnson της NASA, σε μια ανακοίνωση του Ιουλίου. «Αυτές οι επιδείξεις θα αξιολογήσουν τις τρέχουσες δυνατότητες των προηγμένων ρομπότ να επεκτείνουν την εμβέλεια των ανθρώπων και να βοηθήσουν την ανθρωπότητα να εξερευνήσει και να εργαστεί με ασφάλεια οπουδήποτε».
Τόσο η NASA όσο και το Woodside πιστεύουν ότι το Valkyrie και άλλα προηγμένα κινητά ρομπότ θα μπορούσαν να διαδραματίσουν ζωτικό ρόλο σε επικίνδυνα περιβάλλοντα, επιτρέποντας στους ανθρώπους να επιβλέπουν εξ αποστάσεως επικίνδυνες εργασίες και να επικεντρώνονται σε εργασίες υψηλότερου επιπέδου.
(scr)
Κεφαλογιάννης: Για να υπηρετήσει παραμεθόριο ο Κασσελάκης πρέπει να μην εξαγοράσει την θητεία του
Ωστόσο, μιλώντας στο OPEN, ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, Γιάννης Κεφαλογιάννης ξεκαθάρισε ότι για να μπορέσει ο κ. Κασσελάκης να πάει παραμεθόριο θα πρέπει να υπηρετήσει και τους 6 μήνες. Δηλαδή, να μην εξαγοράσει την υπόλοιπη θητεία του.
Σημείωσε ότι αν υπηρετήσει μόνο 20 μέρες, βάσει δικαιώματος, θα παραμείνει στο κέντρο των νεοσυλλέκτων.
Εφόσον όμως επιλέξει να ολοκληρώσει την θητεία του, τότε μπορεί στην πρώτη μετάθεση να μεταφερθεί από το κέντρο των νεοσύλλεκτων στην παραμεθόριο.
eurokinissi
Έχει τον ρυθμό μέσα της! Απίθανο ταλέντο – Δείτε το video που θα σας φτιάξει τη διάθεση…
That's an incredible talent! 👏 pic.twitter.com/UKI7lN3DME
— Figen (@TheFigen_) September 29, 2023
(photo: pixabay)
H θεωρία της «κλιματικής κρίσης» αλλάζει την αγορά ακινήτων!!! Καληνύχτα Ελλάδα!!!
Η φερόμενη κλιματική αλλαγή/κρίση, τις υποτιθέμενες επιπτώσεις της οποίας αρνούνται νομπελίστες επιστήμονες, φέρνει νέα φιλοσοφία στις κατασκευές και καθιστά πλέον τα ακίνητα μακρινό όνειρο, έτσι ώστε στο τέλος να χτίζει και να διαχειρίζεται κατοικίες μόνο η όποια εξουσία!!!
Η ελληνική κτηματαγορά, βάσει αναλύσεων, βρίσκεται στην αρχή ενός ανοδικού κύκλου τιμών, κυρίως λόγω της ανισορροπίας ζήτησης- προσφοράς, την στιγμή που στην υπόλοιπη Ευρώπη- και όχι μόνο- η κατασκευαστική δραστηριότητα «φρενάρει» και οι τιμές αυξάνουν, ως αποτέλεσμα της αυξανόμενης πίεσης από το κόστος χρήματος.
Οι αγοραστές δε, ελέγχουν τις κλιματικές συνθήκες, πριν αποφασίσουν για ακίνητο! Για παράδειγμα, σε πρόσφατη έρευνα στον Καναδά, το 60% των νέων υποψήφιων αγοραστών (ηλικίας 18-34 ετών) εξέτασαν τις διαφημιζόμενες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην περιοχή που θα αγόραζαν σπίτι! Αυτό σημαίνει πως πλέον θα υπάρχουν οι «επικίνδυνες περιοχές», στις οποίες κανείς δεν θα θέλει να ζει και ενδεχομένως ερημωθούν εντελώς στο πλαίσιο των No Human Zones!
Εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι πως η θεωρία συνωμοσίας της κλιματικής αλλαγής επιβάλλει την χρησιμοποίηση ακριβότερων και πιο φιλικών προς το περιβάλλον δομικών υλικών, γεγονός που αναπόφευκτα ανεβάζειτο κόστος κατασκευής και συντήρησης των κατοικιών.
Τέλος, η ασφάλιση της κατοικίας, η οποία, βάσει ανακοινώσεων, δεν αποκλείεται να γίνει υποχρεωτική στην Ελλάδα, αποτελεί ένα επιπλέον κόστος, το οποίο μάλιστα έχει αυξηθεί σημαντικά το τελευταίο διάστημα! Για την ώρα, παρότι έχει πέσει στο τραπέζι η εισήγηση για την υποχρεωτικότητα και στις κατοικίες, επιλέχθηκε, μέχρι νεωτέρας, ένα πιο “χαλαρό” πλαίσιο.
Πιο αναλυτικά, από το 2024 καθίσταται υποχρεωτική η ιδιωτική ασφάλιση σε μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 2 εκατ. ευρώ. Η ασφάλιση θα οφείλει να καλύπτει πλημμύρα, σεισμό και πυρκαγιά και να σχετίζεται με το κτίριο, τα μηχανήματα, τον εξοπλισμό και τα αποθέματα. Από 1/1/2024 οι επιχειρήσεις αυτές δεν θα αποζημιώνονται από το κράτος.
Σε σχέση με τις κατοικίες, έχει νομοθετηθεί ως κίνητρο η μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 10%, για όσους ασφαλίζονται έναντι φυσικών καταστροφών.
Τι θα γίνεται άραγε σε όσα ακίνητα (όχι αναγκαστικά μόνο πρώτες κατοικίες) δεν έχουν ασφαλιστεί για φυσικές καταστροφές;; Θα βγαίνουν μήπως εντελώς εκτός αγοράς, όπως και στην περίπτωση που δεν θα έχουν τα απαραίτητα ενεργειακά πιστοποιητικά;;; Και ποιές εταιρείες θα αναλάβουν την ασφάλιση περιοχών που θα κριθούν ως επικίνδυνες;;; Μήπως απλά θα ερημώσουν;;;
Όπως αντιλαμβάνεται κανείς το να έχεις σπίτι, πόσο μάλλον το να χτίζεις καινούριο, σε λίγο καιρό, ενδεχομένως, αποτελέσει, για τους περισσότερους, μακρινή ανάμνηση!!!