Άρθρα

Οι αργίες του 2024: Πότε πέφτουν Πάσχα, Αγίου Πνεύματος και…Τσικνοπέμπτη

Η χαρά του Έλληνα!

Πλούσιο σε τριήμερα θα είναι το 2024, καθώς πολλές από τις αργίες του έτους πέφτουν ημέρα Δευτέρα.

Το πρώτο τριήμερο είναι την Καθαρά Δευτέρα, το δεύτερο είναι η 25η Μαρτίου, το τρίτο, αν και δεν ισχύει για όλους, είναι του Αγίου Πνεύματος και τέλος η 28η Οκτωβρίου με την επέτειο του «ΟΧΙ».

Αυές είναι οι αργίες του 2024:

Μάρτιος
Καθαρά Δευτέρα (18 Μαρτίου),

Ευαγγελισμός της Θεοτόκου (Δευτέρα 25 Μαρτίου).

Μάιος
Κυριακή Πάσχα (5 Μαΐου),

Δευτέρα του Πάσχα (6 Μαΐου).

Ιούνιος
Αγίου Πνεύματος (Δευτέρα 24 Ιουνίου). Δεν αποτελεί επίσημη αργία για όλους τους τομείς.

Αύγουστος
Κοίμηση της Θεοτόκου (Πέμπτη 15 Αυγούστου).

Οκτώβριος
Επέτειος του «Όχι» (Δευτέρα 28 Οκτωβρίου).

Δεκέμβριος
Χριστούγεννα (Τετάρτη 25 Δεκεμβρίου),

δεύτερη ημέρα των Χριστουγέννων (Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου).

(protothema – eurokinissi)

Αντιδράσεις από την αύξηση στα γενόσημα φάρμακα – Παρέμβαση Γεωργιάδη, vid

Φαρμακοποιοί και πολίτες αντιδρούν καθώς οι τελευταίοι θα δουν τη συμμετοχή τους στα φάρμακα να αυξάνεται!

Παρέμβαση για το ζήτημα έκανε ο Υπ. Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, ανεβάζοντας τα εξής στο Twitter:

eurokinissi photo

«Δαιμονικό πνεύμα»: Θέλουν να σκοτώσουν ανθρώπους – ΒΙΝΤΕΟ ΣΟΚ με τον Τάκερ

Όλο και περισσότερα πράγματα στην φόρα

Μην κάνετε κανένα λάθος. Εσείς είστε ο άνθρακας που θέλουν να μειώσουν. «Μην λες ψέματα στον εαυτό σου», λέει ο Tucker Carlson, ο οποίος πήρε την συνέντευξη «βόμβα» από τον Ρώσο πρόεδρο Πούτιν και συνέχισε:

«Αν πιστεύετε ότι οι άνθρωποι είναι το πρόβλημα, τότε αυτό είναι, φυσικά, ένα γενοκτονικό πνεύμα.

Eάν πιστεύω ότι το πρόβλημα στην κουζίνα μου είναι ότι έχω πολλούς ποντικούς, η λύση είναι να σκοτώσω τα ποντίκια!

Πολλές κατσαρίδες; Σκοτώνω τις κατσαρίδες!

Είναι το πρόβλημα, είναι το εμπόδιο. Γι’ αυτό μην κάνετε λάθος, με αυτού του είδους τα ίχνη που  ανέφερα νωρίτερα! Μην λέτε ψέματα στον εαυτό σας σχετικά με την “ατζέντα”. Εάν οι άνθρωποι είναι το πρόβλημα και εσύ είσαι άνθρωπος, τότε η ζωή σου είναι εμπόδιο σε οποιουσδήποτε στόχους επιδιώκουν να επιτύχουν, -εξ ορισμού.

Είναι “δαιμονικό πνεύμα”, -για να είμαστε ξεκάθαροι. Κάθε πνεύμα που επιδιώκει να βλάψει, να σκοτώσει, να διχάσει, να αποθαρρύνει άλλους ανθρώπους είναι δαιμονικό πνεύμα εξ ορισμού!

Εσείς είστε ο στόχος και, μην λέτε ψέματα στον εαυτό σας».

photo freepik

Αλλάζουν την στάση τους οι αγρότες; Θα κλείσουν επ’ αόριστον την ΕΟ Θεσσαλονίκης-Μουδανιών;

Κλειστή για δύο ώρες παρέμεινε η Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, την οποία οι αγρότες απέκλεισαν και χθες (16/2) στο ύψος του κόμβου Πορταριάς.

Από σήμερα Σάββατο 17 Φεβρουαρίου, όπως αναφέρουν οι ίδιοι, θα κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους και από τους συμβολικούς αποκλεισμούς θα περάσουν σε πολύωρους, ενδεχομένως και επ’ αόριστον αποκλεισμούς δρόμων.

Από τις 10:00 το πρωί του Σαββάτου, οι αγρότες τονίζουν πως ότι πρόκειται να αποκλείσουν την ΕΟ Θεσσαλονίκης-Μουδανίων και πιθανώς να μην ανοίξει για όλο το Σαββατοκύριακο, ώστε να πιέσουν για να επιτραπεί η κάθοδος με τρακτέρ στο παναγροτικό συλλαλητήριο των Αθηνών.

Κυβέρνηση σε αγρότες: Συλλαλητήριο χωρίς τρακτέρ
Μόλις 30 λεπτά της ώρας διήρκησε η συνάντηση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη με εκπροσώπους τεσσάρων αγροτικών μπλόκων από τη Μακεδονία, τη Θεσσαλία και τη Στερεά Ελλάδα.


Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο Διοικητήριο της Θεσσαλονίκης, με αντικείμενο την επικείμενη «κάθοδο» των αγροτών στο συλλαλητήριο της Τρίτης στην πλατεία Συντάγματος. Μόλις οι αγρότες είπαν ότι θα κατέβουν με λεωφορεία, αυτοκίνητα και… τρακτέρ, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης απάντησε ένα ξερό: «Όχι τρακτέρ…». Οι αγρότες επιχείρησαν να αντιστρέψουν το κλίμα, ζητώντας τη συνεργασία της ΕΛ.ΑΣ., ώστε να κινηθούν από τις εθνικές οδούς που οδηγούν στην πρωτεύουσα. Όμως, ο υπουργός ήταν ανένδοτος. Τους εξήγησε ότι μπορούν να φτάσουν στην πλατεία Συντάγματος είτε με λεωφορεία, είτε με αυτοκίνητα. «Όχι με τρακτέρ… Θα προκληθεί χάος σε όλη την πρωτεύουσα», φέρεται να τους είπε. Σε αυτό το σημείο, όπως αναφέρεται, η σύντομη συνάντηση ολοκληρώθηκε, με τους αγρότες να λένε ότι θα επιχειρήσουν να προσεγγίσουν το κέντρο της Αθήνας με τα τρακτέρ τους και μάλιστα με κομβόι!

«Η απάντηση που πήραμε σε πρώτη φάση είναι αρνητική για την κάθοδο των τρακτέρ στην Αθήνα όμως πιστεύουμε ότι η κυβέρνηση θα το ξανασκεφτεί και όπως σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες έγιναν αντίστοιχες και ανάλογες κινητοποιήσεις το ίδιο θα συμβεί και στη χώρα μας. Την Τρίτη θα ξεκινήσουμε με τρακτέρ, με λεωφορεία και αυτοκίνητα και θα κάνουμε κάθοδο στην Αθήνα για να κάνουμε συλλαλητήριο στο οποίο καλούμε και τον λαό της πρωτεύουσας, όλοι μαζί να δώσουμε αυτή την μάχη, να είναι η νίκη αυτού του λαού για να έχει φθηνότερα προϊόντα στο τραπέζι του» ανέφερε αμέσως μετά την συνάντηση ο πρόεδρος της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Λάρισας, Ρίζος Μαρούδας.

Ραντεβού στην Αλαμάνα

Να σημειωθεί ότι οι αγρότες από τη βόρεια Ελλάδα έως τη Λαμία έχουν δώσει ραντεβού στην Αλαμάνα, ώστε από εκεί να κατευθυνθούν όλοι μαζί προς την Αθήνα. «Η απάντηση από την κυβέρνηση είναι ότι δεν μπορούμε να συμμετέχουμε σε μια ειρηνική διαδήλωση με ένα σχετικό όγκο τρακτέρ στην Αθήνα, όπως γίνεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες γιατί θα δημιουργούμε πρόβλημα στην Αθήνα. Εμείς εξηγήσαμε ότι δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε πρόβλημα. Δεν θα έχουμε πια και τόσο μεγάλο όγκο τρακτέρ, δεν θα έρθουν από όλη την Ελλάδα. Η απάντηση ήταν όχι. Αν δεν μας αφήσουν ειρηνικά, θα πάμε στην Αθήνα με το ζόρι», είπε από την πλευρά του ο εκπρόσωπος του μπλόκου της Αλαμάνας, Δημήτρης Δημογιάννης.

(με πληροφορίες από eleftherostypos. gr / photo: eurokinissi)

Οι διατάξεις για τα πρόστιμα σε παρόχους POS, ταμειακών και υπερήμερες επιχειρήσεις

Με τις διατάξεις των άρθρων 42 έως 45 του νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή και σε συνέχεια του Δ.Τ. του υπ.Οικονομικών (Από 10.000 έως 20.000 ευρώ τα πρόστιμα μη διασύνδεσης POS-ταμειακών - Αυστηρότερα πρόστιμα και για τους παρόχους) προβλέπονται τα εξής:

  • Tροποποιούνται-συμπληρώνονται διατάξεις του ν. 4987/2022, σχετικά με τη διασύνδεση τερματικών Ηλεκτρονικής Μεταφοράς Κεφαλαίων στο Σημείο Πώλησης ημεδαπής και αλλοδαπής με τη Φορολογική Διοίκηση. Συγκεκριμένα μεταξύ άλλων:

α. Υποχρεούνται οι αναφερόμενες οντότητες να ολοκληρώνουν τις διαδικασίες αναβάθμισης και διασύνδεσης των Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών (Φ.Η.Μ.) ή του λογισμικού ηλεκτρονικής τιμολόγησης με τα τερματικά EFT/POS των χρηστών, εντός των οριζόμενων προθεσμιών.

β. Επιβάλλεται, υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις, χρηματικό πρόστιμο, για παραβάσεις υποχρεώσεων υποβολής δήλωσης ή αποστολής πληροφοριών σχετικών με υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης Φ.Η.Μ. ή εμπορικού/λογιστικού προγράμματος διαχείρισης.

γ. Επανακαθορίζονται οι επιβαλλόμενες κυρώσεις σχετικά με την παραβίαση της υποχρέωσης i) διασύνδεσης των τερματικών Ηλεκτρονικής Μεταφοράς Κεφαλαίων στο Σημείο Πώλησης ημεδαπής και αλλοδαπής με τη Φορολογική Διοίκηση και ii) συμμόρφωσης των οντοτήτων που δραστηριοποιούνται στον τομέα υπηρεσιών πληρωμών μέσω κάρτας, με τις απαιτήσεις λειτουργίας και διασύνδεσης της Α.Α.Δ.Ε. των τερματικών Ηλεκτρονικής Μεταφοράς Κεφαλαίων στο Σημείο Πώλησης.

Αιτιολογική έκθεση

Άρθρο 42 Ορίζεται η υποχρέωση εισαγωγέων, κατασκευαστών και εμπόρων φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών (Φ.Η.Μ.) που έχουν λάβει άδεια καταλληλότητας να μεριμνήσουν, ώστε οι τύποι Φ.Η.Μ. να είναι συμβατοί με τους τύπους τερματικών «Ηλεκτρονικής Μεταφοράς Κεφαλαίων στο Σημείο Πώλησης (Electronic Funds Transfer at the point of sale, EFT/POS)», για τους οποίους έχουν υποβληθεί δηλώσεις συμμόρφωσης από τους παρόχους τους. Για να επιτευχθεί η συμβατότητα, οι υπόχρεοι πραγματοποιούν τις σχετικές δοκιμές και μετά την επιτυχή περαίωσή τους, συντάσσουν αντίστοιχη δήλωση συμβατότητας. Παρόμοια υποχρέωση ορίζεται και για τους κατασκευαστές και τους παρόχους τεχνικής υποστήριξης σε Εμπορικά/Λογιστικά Προγραμμάτα Διαχείρισης (Enterprise Resource Planning, «ERP»).
    

Άρθρο 43 Καθιερώνεται πρόστιμο χιλίων (1.000€) ευρώ εις βάρος παρόχων υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης Φ.Η.Μ. ή προγραμμάτων διαχείρισης οι οποίοι δεν δηλώνουν τους λήπτες των υπηρεσιών τους, σύμφωνα με απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) που εκδίδεται κατά την παρ. 5 του άρθρου 14 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας.
    

Άρθρο 44 Αυστηροποιούνται οι κυρώσεις για χρήστες τερματικών EFT/POS, τα οποία δεν συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις λειτουργίας και διασύνδεσης με την Α.Α.Δ.Ε.. Συγκεκριμένα, το πρόστιμο στην περίπτωση αυτή ανέρχεται σε δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ, όταν ο χρήστης POS είναι επιχείρηση που τηρεί απλογραφικά βιβλία, και είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ, όταν ο χρήστης τηρεί διπλογραφικά βιβλία, τα οποία μειώνονται κατά το ήμισυ όταν οι επιχειρήσεις είναι εγκατεστημένες σε περιοχές ή νησιά με μικρό πληθυσμό, τα οποία δεν είναι τουριστικά. Περαιτέρω, προβλέπεται ότι ανακαλούνται οι άδειες καταλληλότητας φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανών που δεν είναι συμβατές με τερματικά EFT/POS για τα οποία έχει υποβληθεί δήλωση συμμόρφωσης. Σε επιχειρήσεις που παράγουν και υποστηρίζουν ERP, και δεν έχουν διασφαλίσει τη δυνατότητα διασύνδεσης των προγραμμάτων με Φ.Η.Μ. και τύπους τερματικών EFT/POS για τα οποία έχουν εκδοθεί δηλώσεις συμμόρφωσης, επιβάλλεται πρόστιμο δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ και τα παραστατικά πωλήσεων που εκδίδονται από τα αντίστοιχα λογισμικά θεωρείται ότι εκδόθηκαν από μη εγκεκριμένο Φ.Η.Μ.. Οι πάροχοι υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης Φ.Η.Μ. και εγκατάστασης λογισμικού ERP οφείλουν να αναβαθμίσουν τις Φ.Η.Μ. και τα λογισμικά των πελατών τους εντός της προθεσμίας που ορίζεται με απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε.. Αν δεν το πράξουν, ανακαλείται η άδεια τεχνικής υποστήριξης του παρόχου τεχνικής υποστήριξης, ενώ το πρόγραμμα διαχείρισης θεωρείται μη νόμιμο.
    

Άρθρο 45 Σε παρόχους υπηρεσιών EFT/POS που μολονότι έχουν υποβάλλει αίτηση συμμόρφωσης δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις λειτουργίας και διασύνδεσης με την Α.Α.Δ.Ε., επιβάλλεται πρόστιμο διακοσίων χιλιάδων (200.000) ευρώ και αν επαναλάβουν την ίδια παράβαση εντός πενταετίας, πρόστιμο τριακοσίων χιλιάδων ευρώ (300.000). Επίσης, για τους παρόχους υπηρεσιών EFT/POS που δεν αναβαθμίζουν τα τερματικά των οποίων είναι διαχειριστές, παύει να ισχύει η δήλωση συμμόρφωσης και τους επιβάλλεται πρόστιμο εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, αν δεν έχουν αναβαθμίσει καμία συσκευή EFT/POS και στην περίπτωση που έχουν αναβαθμίσει κάποια τερματικά, πρόστιμο πεντακοσίων (500 ) ευρώ ανά τερματικό.

Προτεινόμενες διατάξεις

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’

ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΤΕΡΜΑΤΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ -ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΚΩΔΙΚΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

Άρθρο 42

Υποχρεώσεις παρόχων υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών και συστημάτων διαχείρισης επιχειρηματικών πόρων, εισαγωγέων, κατασκευαστών και εμπόρων φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών – Εξουσιοδοτική διάταξη – Τροποποίηση άρθρου 15Β Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας

Στο άρθρο 15Β του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 4987/2022, Α’ 206), περί υποχρεωτικής διασύνδεσης των τερματικών Ηλεκτρονικής Μεταφοράς Κεφαλαίων στα σημεία πώλησης, προστίθενται παρ. 3, 4 και 5 και το άρθρο 15Β διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 15Β

Υποχρεωτική διασύνδεση των τερματικών Ηλεκτρονικής Μεταφοράς Κεφαλαίων στο Σημείο Πώλησης ημεδαπής και αλλοδαπής με τη Φορολογική Διοίκηση

  1. Οντότητες του άρθρου 1 του ν. 4308/2014 (Α’ 251) που χρησιμοποιούν τερματικά «Ηλεκτρονικής Μεταφοράς Κεφαλαίων στο Σημείο Πώλησης (Electronic Funds Transfer at the point of sale, EFT/POS)», ημεδαπών ή αλλοδαπών παρόχων, υποχρεούνται να διασυνδέονται και να παρέχουν στη Φορολογική Διοίκηση πληροφορίες για τις συναλλαγές που εκτελούνται μέσω αυτών είτε μέσω διασύνδεσης των τερματικών με Φορολογικούς Ηλεκτρονικούς Μηχανισμούς (Φ.Η.Μ.) είτε απευθείας με τα πληροφοριακά συστήματα Φορολογικής Διοίκησης. Για την εκπλήρωση της υποχρέωσης του πρώτου εδαφίου, οι οντότητες υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τερματικά Ηλεκτρονικής Μεταφοράς Κεφαλαίων στο Σημείο Πώλησης («Electronic Funds Transfer at the point of sale, EFT/ POS») που πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 15Γ.
  2. Με απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. καθορίζονται ο τρόπος, ο χρόνος, η έκταση εφαρμογής, η διαδικασία, οι υπόχρεοι, οι όροι και οι προϋποθέσεις διασύνδεσης των τερματικών Ηλεκτρονικής Μεταφοράς Κεφαλαίων στο Σημείο Πώλησης (EFT/POS) ημεδαπής και αλλοδαπής με τη Φορολογική Διοίκηση, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο θέμα για την εφαρμογή του παρόντος.
  3. Οι οντότητες του άρθρου 1 του ν. 4308/2014 που δραστηριοποιούνται στην παροχή υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης Φ.Η.Μ. ή εμπορικών/λογιστικών προγραμμάτων διαχείρισης (Enterprise Resource Planning, «ERP») υποχρεούνται να ολοκληρώνουν τις διαδικασίες αναβάθμισης και διασύνδεσης των Φ.Η.Μ. ή του λογισμικού ηλεκτρονικής τιμολόγησης με τα τερματικά EFT/POS των χρηστών, εντός των προθεσμιών που εκάστοτε ορίζονται με τις σχετικές αποφάσεις του Διοικητή.

Ως «εμπορικό/λογιστικό πρόγραμμα διαχείρισης» για τις ανάγκες εφαρμογής του παρόντος Κώδικα, νοείται κάθε λογισμικό που επιτρέπει σε οντότητες του άρθρου 1 του ν. 4308/2014 να διαχειρίζονται και να ενσωματώνουν σε ένα σύστημα τις επιχειρηματικές λειτουργίες τους και, σε κάθε περίπτωση, την παρακολούθηση των δεδομένων πωλήσεων.

  1. Οντότητες της παρ. 1 με έδρα ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα και αντικείμενο δραστηριότητας την εισαγωγή, κατασκευή και εμπορία Φ.Η.Μ. που έχουν λάβει άδεια καταλληλότητας, μεριμνούν ώστε οι τύποι Φ.Η.Μ. που έχουν ή πρόκειται να λάβουν άδεια καταλληλότητας να είναι συμβατοί με τους τύπους τερματικών EFT/POS που συμπεριλαμβάνονται στις δηλώσεις συμμόρφωσης της παρ. 2 του άρθρου 15Γ. Μετά την εγκατάσταση ή αναβάθμιση λογισμικού προς τον σκοπό αυτό και τις σχετικές δοκιμές, οι οντότητες του πρώτου εδαφίου συντάσσουν δήλωση συμβατότητας για τους αντίστοιχους τύπους Φ.Η.Μ. Την ίδια υποχρέωση έχουν και οι οντότητες που δραστηριοποιούνται στην ελληνική επικράτεια στον τομέα της κατασκευής Εμπορικών/Λογιστικών Προγραμμάτων Διαχείρισης (Enterprise Resource Planning, «ERP»), και της τεχνικής υποστήριξης αυτών, ως προς τα αντίστοιχα προγράμματα. Η δήλωση συμβατότητας της παρούσας δημοσιοποιείται στον ιστότοπο της Α.Α.Δ.Ε. και αποτελεί προϋπόθεση για τη λήψη ή τη διατήρηση σε ισχύ της άδειας καταλληλότητας εκάστοτε τύπου Φ.Η.Μ. και για τη νόμιμη χρήση των «ERP» για διεπαφή με την Α.Α.Δ.Ε..
  2. Με απόφαση του Διοικητή καθορίζονται ο τύπος, το περιεχόμενο, η διαδικασία και ο χρόνος υποβολής των δηλώσεων συμβατότητας της παρ. 4, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.».

Άρθρο 43
Κυρώσεις για παραβάσεις υποχρέωσης υποβολής δήλωσης ή αποστολής πληροφοριών για υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών ή εμπορικού/λογιστικού προγράμματος διαχείρισης – Προσθήκη παρ. 1Β στο άρθρο 54 Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας

Στο άρθρο 54 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 4987/2022, Α’ 206), περί διαδικαστικών παραβάσεων, προστίθεται παρ. 1Β ως εξής:

«1B. Για παραβάσεις που αφορούν υποχρεώσεις υποβολής δήλωσης ή αποστολής πληροφοριών σχετικών με υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών (Φ.Η.Μ.) ή εμπορικού/λογιστικού προγράμματος διαχείρισης, που ζητούνται βάσει απόφασης του Διοικητή η οποία εκδίδεται σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 14, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους χιλίων (1.000) ευρώ ανά μη δηλωθείσα, εκπροθέσμως δηλωθείσα ή ανακριβώς δηλωθείσα οντότητα του άρθρου 1 του ν. 4308/2014 (Α’ 251), στην οποία παρέχονται ή η οποία αποδέχεται υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης Φ.Η.Μ. ή υπηρεσίες εμπορικού/λογιστικού προγράμματος διαχείρισης (Enterprise Resource Planning, «ERP») και εφόσον:

α) αυτές υπερβαίνουν το δεκαπέντε τοις εκατό (15%) του συνολικού αριθμού των εμπροθέσμων δηλωθεισών σχετικών οντοτήτων ή

β) υπερβαίνουν αθροιστικά τις δέκα (10), ανά οντότητα που παρέχει τις σχετικές υπηρεσίες.».

Άρθρο 44
Κυρώσεις για παραβίαση της υποχρέωσης του άρθρου 15Β του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας -Τροποποίηση άρθρου 54Θ Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας – Εξουσιοδοτική διάταξη

Το άρθρο 54Θ του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 4987/2022, Α’ 206) αντικαθίσταται ως εξής: «Άρθρο 54Θ Κυρώσεις για παραβίαση της υποχρέωσης του άρθρου 15Β

  1. Σε χρήστες των τερματικών «Ηλεκτρονικής Μεταφοράς Κεφαλαίων στο Σημείο Πώλησης (Electronic Funds Transfer at the point of sale, EFT/POS)» που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις λειτουργίας και διασύνδεσης με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ, εφόσον πρόκειται για υπόχρεο τήρησης απλογραφικού λογιστικού συστήματος ή είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ, εφόσον πρόκειται για υπόχρεο τήρησης διπλογραφικού λογιστικού συστήματος. Το πρόστιμο του πρώτου εδαφίου μειώνεται κατά πενήντα τοις εκατό (50%), όταν επιβάλλεται σε χρήστες τερματικών «EFT/POS» που ασκούν τη δραστηριότητά τους σε οικισμούς με πληθυσμό έως πεντακόσιους (500) κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό κάτω των τριών χιλιάδων εκατό (3.100) κατοίκων, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή, πλην των τόπων που έχουν ανακηρυχθεί ως τουριστικοί με το π.δ. 899/1976 (Α’ 329) και το π.δ. 664/1977 (Α’ 222).
  2. Αν η ίδια παράβαση διαπραχθεί εντός πενταετίας από την κοινοποίηση της αρχικής πράξης επιβολής προστίμου, τα πρόστιμα της παρ. 1 διπλασιάζονται και για κάθε επόμενη ίδια παράβαση εντός πενταετίας από την κοινοποίηση της αρχικής πράξης επιβολής προστίμου τριπλασιάζονται. Για την εφαρμογή της παρούσας, ως «αρχική πράξη επιβολής προστίμου» νοείται η παλαιότερη πράξη για την ίδια παράβαση που κοινοποιήθηκε εντός της ίδιας πενταετίας.
  3. α) Ανακαλούνται οι άδειες καταλληλότητας για τους τύπους Φ.Η.Μ., για τους οποίους οι οντότητες του πρώτου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 15Β έχουν υποβάλει δήλωση συμβατότητας και δεν έχουν ολοκληρώσει, εντός των προθεσμιών που ορίζονται στην απόφαση της παρ. 5 του άρθρου 15Β, τις απαραίτητες ενέργειες και τους τεχνικούς ελέγχους, ώστε να διασφαλίσουν τη δυνατότητα διασύνδεσής τους με τύπους τερματικών EFT/POS που συμπεριλαμβάνονται στις δηλώσεις συμμόρφωσης της παρ. 2 του άρθρου 15Γ.

β) Σε οντότητες του τρίτου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 15Β που έχουν υποβάλει δήλωση συμβατότητας του άρθρου 15Β και δεν έχουν ολοκληρώσει, εντός των προθεσμιών της παρ. 5 του άρθρου 15Β, τις απαραίτητες ενέργειες και τους τεχνικούς ελέγχους, ώστε να διασφαλίσουν τη διασύνδεση των Εμπορικών/Λογιστικών Προγραμμάτων Διαχείρισης (Enterprise Resource Planning, «ERP») που διαθέτουν στην ελληνική επικράτεια, με Φορολογικούς Ηλεκτρονικούς Μηχανισμούς (Φ.Η.Μ.) ή λογισμικά Παρόχων Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης και τύπους τερματικών «EFT/POS» που συμπεριλαμβάνονται στις δηλώσεις συμμόρφωσης της παρ. 2 του άρθρου 15Γ, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ. Παραστατικά πωλήσεων, τα οποία εκδίδονται μέσω Φ.Η.Μ. ή Παρόχου Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης που διασυνδέονται με Εμπορικά/Λογιστικά Προγράμματα Διαχείρισης (Enterprise Resource Planning, «ERP») που δεν πληρούν τις ως άνω απαιτήσεις διασύνδεσης, θεωρούνται ότι εκδόθηκαν από μη εγκεκριμένο Φ.Η.Μ. ή μη αδειοδοτημένο Πάροχο Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης.

  1. Στις οντότητες της παρ. 3 του άρθρου 15Β που δεν προβαίνουν στις διαδικασίες αναβάθμισης και διασύνδεσης των Φ.Η.Μ. ή του λογισμικού ηλεκτρονικής τιμολόγησης με τα τερματικά «EFT/POS» των χρηστών, εντός των προθεσμιών που εκάστοτε ορίζονται με τις αποφάσεις της παρ. 5 του άρθρου 15Β, επιβάλλονται οι παρακάτω κυρώσεις, με απόφαση του Διοικητή:

α) για οντότητες που παρέχουν υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης Φ.Η.Μ. ανακαλούνται η «άδεια τεχνικής υποστήριξης», η ιδιότητα του εξουσιοδοτημένου τεχνικού, τόσο της οντότητας, όσο και του δικτύου εξουσιοδοτημένων τεχνικών, καθώς και η δυνατότητα νόμιμης σφράγισης και υπογραφής του Βιβλιαρίου Συντήρησης Φ.Η.Μ.,

β) για οντότητες που παρέχουν υπηρεσίες εγκατάστασης και τεχνικής υποστήριξης Εμπορικού/Λογιστικού Προγραμμάτων Διαχείρισης (Enterprise Resource Planning, «ERP»), το εν λόγω λογισμικό θεωρείται μη νόμιμο, και οι οντότητες που το χρησιμοποιούν υποχρεούνται να το αντικαταστήσουν με νόμιμο λογισμικό «ERP» εντός των προθεσμιών που ορίζονται στην απόφαση της παρ. 5 του άρθρου 15Β.

  1. Με απόφαση του Διοικητή εξειδικεύονται οι προϋποθέσεις επιβολής των κυρώσεων της παρ. 3, τα δημοσιοποιούμενα στοιχεία των οντοτήτων της παρ. 3 του άρθρου 15Β που παραβαίνουν τις σχετικές υποχρεώσεις τους και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.».

Άρθρο 45

Κυρώσεις για παραβίαση των υποχρεώσεων του άρθρου 15Γ του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας -Εξουσιοδοτική διάταξη – Τροποποίηση άρθρου 54ΙΒ Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας

Το άρθρο 54ΙΒ του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 4987/2022, ΦΕΚ Α’ 206) αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 54ΙΒ
Κυρώσεις για παραβίαση των υποχρεώσεων του άρθρου 15Γ

  1. Σε οντότητες της παρ. 1 του άρθρου 15Γ, που παρά την υποβολή της δήλωσης συμμόρφωσης του άρθρου 15Γ:

α) δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις λειτουργίας και διασύνδεσης της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων των τερματικών Ηλεκτρονικής Μεταφοράς Κεφαλαίων στο Σημείο Πώλησης («Electronic Funds Transfer at the point of sale, EFT/POS»), επιβάλλεται, με απόφαση του Διοικητή, πρόστιμο ύψους διακοσίων χιλιάδων (200.000) ευρώ. Αν η ίδια παράβαση διαπραχθεί εντός πενταετίας από την κοινοποίηση της αρχικής πράξης επιβολής προστίμου, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους τριακοσίων (300.000) χιλιάδων ευρώ. Για την εφαρμογή της παρούσας, ως αρχική πράξη νοείται η παλαιότερη πράξη για την ίδια παράβαση που κοινοποιήθηκε εντός της ίδιας πενταετίας,

β) δεν προβαίνουν σε οποιαδήποτε ενέργεια αναβάθμισης των τερματικών «EFT/POS» για τα οποία εμφανίζονται ως διαχειριστές στο Μητρώο Μέσων Πληρωμών εντός της προθεσμίας που ορίζεται με την απόφαση του Διοικητή της παρ. 2 του άρθρου 15Β:

βα) παύει να ισχύει, με απόφαση του Διοικητή, η δήλωση συμμόρφωσης της παρ. 2 του άρθρου 15Γ και επέρχονται οι συνέπειες της παρ. 3 του ίδιου άρθρου, και

ββ) επιβάλλεται, με απόφαση του Διοικητή πρόστιμο, ύψους εκατό χιλιάδων (100.000),

γ) αν έχει γίνει αναβάθμιση μόνο κάποιων τερματικών «EFT/POS» για τα οποία εμφανίζονται ως διαχειριστές στο Μητρώο Μέσων Πληρωμών, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους πεντακοσίων (500) ευρώ ανά τερματικό «EFT/POS» για το οποίο δεν έχουν προβεί σε αναβάθμισή του. Το πρόστιμο δεν επιβάλλεται εφόσον η μη αναβάθμιση αποδεδειγμένα οφείλεται σε μη υπαιτιότητά τους.

  1. Με απόφαση του Διοικητή εξειδικεύονται οι προϋποθέσεις επιβολής των κυρώσεων της παρ. 1 και καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.».

(με πληροφορίες από taxheaven. gr / photo: freepik)

Άγριο οπαδικό ξύλο στην Τουρκία, vid

Οπαδοί των Φενέρμπαχτσε και Μπεσίκτας συγκρούστηκαν έξω από το γήπεδο μπάσκετ όπου διεξήχθη ο αναμεταξύ τους ημιτελικός κυπέλλου.

Οι συμπλοκές, αν και εκτεταμένες, εντούτοις δεν φαίνεται να οδήγησαν σε σοβαρούς τραυματισμούς ή συλλήψεις:

pixabay photo

Ρωμανός για αγρότες: “Όλοι αναγνωρίζουν ότι όλα όσα έχει κάνει αυτή η κυβέρνηση είναι στη σωστή κατεύθυνση”

Τι ανέφερε μεταξύ άλλων, ο εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, Νίκος Ρωμανός, στον τηλεοπτικό σταθμό mega:

(photo: eurokinissi)

“Μυρίζει” μπαρούτι: Το Τέξας φτιάχνει στρατιωτική βάση στα σύνορα ΗΠΑ/Μεξικού

Το Τέξας ανήγγειλε χθες Παρασκευή την οικοδόμηση στρατιωτικής βάσης στα σύνορα με το Μεξικό, νέο επεισόδιο στο σίριαλ του μπραντεφέρ του κυβερνήτη του και του ομοσπονδιακού κράτους για τις παράτυπες εισόδους μεταναστών, που οι Ρεπουμπλικάνοι εννοούν να διατηρήσουν στο επίκεντρο της εκστρατείας ενόψει των εκλογών της 5ης Νοεμβρίου στις ΗΠΑ.

Ο Ρεπουμπλικάνος κυβερνήτης Γκρεγκ Άμποτ έκανε την αναγγελία στο Ιγκλ Πας, σε έκταση 320 στρεμμάτων όπου θα κατασκευαστεί η εγκατάσταση. Θα βρίσκεται στο πλάι του Ρίο Γκράντε, ποταμού που αποτελεί φυσικό σύνορο, και θα μπορεί να υποδεχθεί περίπου 300 στρατιωτικούς από τον Απρίλιο.

Η πρωτοβουλία «θα αυξήσει τις στρατιωτικές δυνατότητες του Τέξας στο Ιγκλ Πας ώστε να μπορεί να δρα κατά τρόπο πιο αποτελεσματικό» εναντίον των ροών παράτυπων μεταναστών, είπε ο κυβερνήτης, διευκρινίζοντας πως όταν ολοκληρωθεί η βάση, θα μπορεί να υποδεχθεί 1.800 στρατιωτικούς.

Ο Γκρεγκ Άμποτ, υποστηρικτής του πρώην προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, κατηγορεί την κυβέρνηση του Δημοκρατικού προέδρου Τζο Μπάιντεν πως επιτρέπει «εισβολή» μεταναστών στα νότια σύνορα και δεν δρα εναντίον των συμμοριών οι οποίες, κατ’ αυτόν, ελέγχουν τη μεξικανική πλευρά.

Ο έλεγχος των συνόρων αποτελεί αρμοδιότητα του ομοσπονδιακού κράτους, μολαταύτα η εθνοφρουρά του Τέξας είναι εγκατεστημένη από τον Ιανουάριο σε δημοτικό πάρκο του Ιγκλ Πας.

Ο Άμποτ έχει επίσης εγκαταστήσει κάπου 160 χιλιόμετρα αγκαθωτών συρματοπλεγμάτων κατά μήκος του Ρίο Γκράντε, μέτρο που η κυβέρνηση Μπάιντεν αμφισβητεί στη δικαιοσύνη. Το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ εξουσιοδότησε προσωρινά το ομοσπονδιακό κράτος να απομακρύνει τα συρματοπλέγματα, αλλά οι πολιτειακές αρχών εξακολουθούν να τα εγκαθιστούν ενόσω η υπόθεση εκκρεμοδικεί.

«Το ότι θα έχουμε στρατιώτες εγκατεστημένους πλάι στον ποταμό θα επιτρέψει να ανεγερθεί ταχύτερα αυτός ο φράκτης αγκαθωτών συρματοπλεγμάτων», είπε χθες ο κ. Άμποτ, διαβεβαιώνοντας πως το «αποτελεσματικό» αυτό μέτρο μείωσε, κατ’ αυτόν, τις διελεύσεις παράτυπων μεταναστών από το Μεξικό.

Το Τέξας εξάλλου ενέκρινε νόμο που επιτρέπει στις πολιτειακές δυνάμεις να συλλαμβάνουν παράτυπους μετανάστες στα σύνορα, κάτι που κανονικά μπορούν να κάνουν μόνο ομοσπονδιακές υπηρεσίες. Η δικαιοσύνη αναμένεται να αποφανθεί για το ζήτημα προτού ο νόμος αυτός τεθεί σε ισχύ, τον επόμενο μήνα.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: freepik)

Σπάνια “συνάντηση” Μασκ-Μεντβέντεφ: «Μόλις ξεκίνησαν το κυνήγι τους, Έλον»

«Πόσο μακριά θα πάνε για να με σταματήσουν;».

Έλον Μασκ και Ντμίτρι Μεντβέντεφ δεν είναι η πρώτη φορά που αλληλεπιδρούν μέσω του Twitter.

Ο δισεκατομμυριούχος και ιδιοκτήτης της συγκεκριμένης πλατφόρμας σχολίασε μία ανάρτηση ενός χρήστη που αναφέρεται στην υποτιθέμενη «ελευθερία λόγου και έκφρασης» που «υπάρχει» στις ΗΠΑ.

Ο Έλον απάντησε φέρνοντας ως παράδειγμα τον πόλεμο που συστηματικά δέχεται στις διεθνιστικές ΗΠΑ.

Τελευταίο «θύμα» οι εταιρείες του:

«Το κοινό εξακολουθεί να μην κατανοεί ούτε ένα μικρό κλάσμα της δύναμης του κυβερνητικού-βιομηχανικού συμπλέγματος λογοκρισίας. Όπως είχε προβλεφθεί, οι εταιρείες μου και εγώ δεχτήκαμε αδυσώπητη επίθεση τη στιγμή που άρθηκε η λογοκρισία αυτής της πλατφόρμας. Πόσο μακριά θα φτάσουν για να με σταματήσουν;».

Με τον πρώην πρόεδρο της Ρωσίας να σχολιάζει:

«Μόλις ξεκίνησαν το κυνήγι τους, Έλον»:

απεμπε-EPA-Sputnik pool photo

WSJ: Η κυβέρνηση Μπάιντεν εξετάζει να στείλει νέα όπλα στο Ισραήλ, ενώ πιέζει για εκεχειρία στη Γάζα

Η κυβέρνηση του Αμερικανού προέδρου Τζο Μπάιντεν ετοιμάζεται να στείλει βόμβες και στρατιωτικό εξοπλισμό στο Ισραήλ, τα οποία θα ενισχύσουν το οπλοστάσιό του, αν και παράλληλα πιέζει για εκεχειρία στη Λωρίδα της Γάζας, ανέφερε σε χθεσινό άρθρο της η εφημερίδα Wall Street Journal επικαλούμενη Αμερικανούς νυν και πρώην αξιωματούχους.

Στα όπλα αυτά περιλαμβάνονται βόμβες ΜΚ-82 και συστήματα ΚΜU- 572 που μετατρέπουν απλές βόμβες σε ακριβείας, όπως και ηλεκτρονικούς πυροκροτητές FMU-139, σημειώνει η WSJ, προσθέτοντας ότι η αξία του εξοπλισμού αυτού ανέρχεται σε “δεκάδες εκατομμύρια δολάρια”.

Η παροχή αυτού του εξοπλισμού εξετάζεται ακόμη εσωτερικά από την κυβέρνηση, τονίζει το άρθρο, το οποίο επικαλείται Αμερικανό αξιωματούχο, ο οποίος δήλωσε πως οι λεπτομέρειες της πρότασης μπορεί να αλλάξουν προτού η αμερικανική κυβέρνηση ενημερώσει τους επικεφαλής των αρμόδιων επιτροπών του Κογκρέσου οι οποίες θα πρέπει να εγκρίνουν την πώληση.

Τα υπουργεία Εξωτερικών και Άμυνας των ΗΠΑ, ο ισραηλινός στρατός και το ισραηλινό υπουργείο Άμυνας δεν έχουν απαντήσει σε αίτημα του Reuters να σχολιάσουν τις πληροφορίες της WSJ.

Ως τον Δεκέμβριο του 2023 η κυβέρνηση Μπάιντεν είχε παρακάμψει δύο φορές την εξέταση από το Κογκρέσο πωλήσεων όπλων στο Ισραήλ. Ωστόσο η αμερικανική κυβέρνηση δέχεται επικρίσεις επειδή εξακολουθεί να παρέχει στρατιωτικό εξοπλισμό στο Ισραήλ, την ώρα που αυξάνονται οι καταγγελίες ότι αμερικανικής κατασκευής όπλα έχουν χρησιμοποιηθεί σε πλήγματα που έχουν σκοτώσει ή τραυματίσει αμάχους.

Ο πόλεμος στη Λωρίδα της Γάζας ξεκίνησε μετά την επίθεση της Χαμάς εναντίον του Ισραήλ στις 7 Οκτωβρίου, στην οποία σκοτώθηκαν περίπου 1.200 άνθρωποι, ενώ πιάστηκαν όμηροι περίπου 250, σύμφωνα με ισραηλινούς απολογισμούς.

Λόγω των αεροπορικών και χερσαίων επιχειρήσεων του Ισραήλ στη Γάζα έχει καταστραφεί το μεγαλύτερο μέρος του θύλακα, ενώ σχεδόν το σύνολο του πληθυσμού του βρίσκεται στα όρια του λιμού. Εξάλλου 28.775 άνθρωποι έχουν σκοτωθεί από την έναρξη των ισραηλινών επιχειρήσεων, σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας της Χαμάς.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA-EPA)

Ο ΥΠΕΞ της Βρετανίας καλεί την Κίνα να πιέσει το Ιράν για τις επιθέσεις των Χούθι

Ο υπουργός Εξωτερικών της Βρετανίας Ντέιβιντ Κάμερον κάλεσε την Κίνα να αξιοποιήσει την επιρροή της και να πιέσει το Ιράν ώστε να σταματήσουν οι επιθέσεις των ανταρτών Χούθι της Υεμένης εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα κατά τη διάρκεια συνάντησής του χθες Παρασκευή στο Μόναχο με τον κινέζο ομόλογό του Ουάνγκ Γι, ανακοίνωσαν οι υπηρεσίες του στο Φόρεϊν Όφις.

Δελτίο Τύπου της βρετανικής διπλωματίας αναφέρει πως ο βρετανός ΥΠΕΞ συναντήθηκε με τον επικεφαλής της κινεζικής διπλωματίας στο περιθώριο της διάσκεψης του Μονάχου για την ασφάλεια χθες, στο πλαίσιο της προσπάθειας να υπάρξει «εποικοδομητικός» διάλογος του Λονδίνου και του Πεκίνου.

Ο κ. Κάμερον επανέλαβε εξάλλου κατά τη διάρκεια της συνάντησής του με τον κ. Ουάνγκ τη βρετανική θέση ότι ο πόλεμος της Ρωσίας εναντίον της Ουκρανίας, που οδεύει να συμπληρώσει δυο χρόνια αυτόν τον μήνα, απειλεί τους διεθνείς κανόνες, ενώ στάθηκε σε ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο Χονγκ Κονγκ και στη Σιντζιάνγκ, τα οποία προκαλούν τριβές στη διμερή σχέση.

Ακόμη, επανέλαβε την έκκληση να αφεθεί ελεύθερος ο 76χρονος εκδότης Τζίμι Λάι —που έχει επίσης τη βρετανική υπηκοότητα—, ο ιδρυτής της εφημερίδας Apple Daily του Χονγκ Κονγκ, η έκδοση της οποίας έχει πλέον ανασταλεί. Ο μεγιστάνας συνελήφθη το 2020, εν μέσω διαδηλώσεων υπέρ της δημοκρατίας στην ημιαυτόνομη κινεζική πόλη-κράτος, και παραμένει φυλακισμένος έκτοτε.

Πάντα σύμφωνα με το Φόρεϊν Όφις, συζητήθηκε επίσης η κλιματική αλλαγή και η ενίσχυση των εμπορικών και πολιτιστικών δεσμών των δύο χωρών.

Στο Μόναχο, ο κ. Κάμερον εμφανίστηκε σε δημόσια συζήτηση χθες. Αντιμετώπισε με χιούμορ την προσβλητική αντίδραση πολιτικού των Ρεπουμπλικάνων, η οποία θεωρείται πιστή του Ντόναλντ Τραμπ, στην έκκλησή του το αμερικανικό Κογκρέσο να εγκρίνει σχέδιο νόμου για τη συνέχιση της αμερικανικής στρατιωτικής βοήθειας στην Ουκρανία.

Η βουλεύτρια Μάρτζορι Τέιλορ Γκριν δήλωσε προχθές Τετάρτη στο Sky News πως ο βρετανός υπουργός Εξωτερικών «καλό θα ήταν να ανησυχεί για τη δική του χώρα και, ειλικρινά, μπορεί να μου φιλήσει τον πισινό», την ώρα που το Λονδίνο και οι Βρυξέλλες εκφράζουν ανησυχία για το αδιέξοδο όσον αφορά το ότι η στρατιωτική βοήθεια των ΗΠΑ εν μέσω του πολέμου.

Ο Ντέιβιντ Κάμερον σχολίασε στο Μόναχο πως συναντήθηκε με Ρεπουμπλικάνους που συζητούσαν «ακριβώς αυτό το ζήτημα» όταν επισκέφθηκε την Ουάσιγκτον μεν, αλλά «δεν ασχοληθήκαμε με ανατομικά θέματα, ήταν πολύ νωρίς στη σχέση μας» για αυτό. Επέμεινε πως θα εξακολουθήσει να καλεί το αμερικανικό Κογκρέσο να εγκρίνει τη χρηματοδότηση δεκάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων για την Ουκρανία που ζήτησε η κυβέρνηση του προέδρου Τζο Μπάιντεν.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi)

Κουτσούμπας για…ΣΥΡΙΖΟΠΑΣΟΚ: «Ψάχνουν αντίπαλο του Μητσοτάκη και ψηφίζουν νομοσχέδια»

«Τώρα είναι η ώρα της μάχης, απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική που ξεδιπλώνεται σε πάρα πολλά μέτωπα.

Τώρα είναι η ώρα της οργάνωσης, της αλληλεγγύης, της ακόμα πιο δυνατής και αποφασιστικής συμπόρευσης με το ΚΚΕ» τόνισε ο γ.γ. της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, σε ομιλία του το βράδυ της Παρασκευής 16 Φεβρουαρίου 2024, στο Ηράκλειο Κρήτης.

«Απέναντί μας έχουμε έναν αποφασισμένο αντίπαλο. Είναι η καπιταλιστική εργοδοσία και η εξουσία της, η κυβέρνηση της ΝΔ, τα άλλα κόμματα του συστήματος που σε κάθε ευκαιρία της δίνουν συναίνεση, είναι οι εχθρικές για τον λαό κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι τελικά αυτό το σάπιο σύστημα που μετρά τα πάντα με το κέρδος και θυσιάζει για αυτό όλες τις ανάγκες μας. Δεν είναι, όμως, ανίκητοι, δεν είναι παντοδύναμοι. Ειδικά όταν απέναντί τους έχουν τον λαό που είναι κι αυτός αποφασισμένος να διεκδικήσει αυτά που δικαιούται και του τα στερούν» είπε και πρόσθεσε:

«Κάποιοι εξακολουθούν να αναρωτιούνται πονηρά αν ‘υπάρχει αντιπολίτευση’, ‘ποιος θα αντιμετωπίσει την κυβέρνηση και τον Μητσοτάκη’, τι θα γίνει με την ‘κυριαρχία της ΝΔ’ και με το ‘41%’; Κι όχι τυχαία αυτοί βρίσκονται στον ΣΥΡΙΖΑ, στο ΠΑΣΟΚ, στη Νέα Αριστερά. Την ίδια ώρα όμως ψηφίζουν τα αντιδραστικά νομοσχέδια της ΝΔ και του Μητσοτάκη, ως δήθεν προοδευτικά. Το ίδιο έκαναν και χθες με το νομοσχέδιο για την τεκνοθεσία από ομόφυλα ζευγάρια, βοηθώντας μάλιστα την κυβέρνηση να καλύψει τις απώλειες της. Έτσι είναι: το να χέρι νίβει τ’ άλλο. Είναι πλέον σαφές ότι σε κρίσιμα ζητήματα, η κυβέρνηση της ΝΔ μπορεί να υπολογίζει στη στήριξη και τη συναίνεση αυτών των δυνάμεων. Έχει διαμορφωθεί αυτό που λέμε μια ‘συμπολιτευόμενη σικέ αντιπολίτευση’.

Το χειρότερο όμως είναι ότι παρουσιάζουν ως υπερασπιστή των λαϊκών δικαιωμάτων μια κυβέρνηση που κυριολεκτικά τσακίζει κάθε ένα από αυτά».

Στη συνέχεια της ομιλίας του ο Δ. Κουτσούμπας υπογράμμισε ότι «η αντιπολίτευση βρίσκεται στα δεκάδες αγροτικά μπλόκα σε όλη τη χώρα, στις μεγαλειώδεις φοιτητικές κινητοποιήσεις, στην προετοιμασία της πανεργατικής απεργίας που έχουν προκηρύξει εκατοντάδες σωματεία, Εργατικά Κέντρα και Ομοσπονδίες σε όλη τη χώρα στις 28 Φλεβάρη».

Σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι «η 28η του Φλεβάρη θα είναι μέρα γενικού ξεσηκωμού σε όλη τη χώρα. Θα είναι η μέρα που θα ακουστεί ξανά, ακόμα πιο δυνατά το σύνθημα ‘τα κέρδη τους ή οι ζωές μας’. Το οφείλουμε άλλωστε στις 57 αθώες ψυχές που χάθηκαν τέτοια μέρα πριν έναν χρόνο στο έγκλημα των Τεμπών. Το ΚΚΕ είχε υποσχεθεί από την πρώτη στιγμή ότι θα κάνει τα πάντα για να μην ξεχαστεί το έγκλημα, για να αναδειχθούν οι ευθύνες των υπευθύνων, ώστε να μην ξαναζήσουμε τέτοιες τραγωδίες στη χώρα μας. Και εμείς τις υποσχέσεις μας έχουμε μάθει να τις τηρούμε».

(ΑΠΕΜΠΕ – φωτο:eurokinissi)

Μία άρρωστη ανθρωπότητα!! Απίστευτο αυτό που κάνουν, vid

Δείτε πώς επέλεξαν να διαμαρτυρηθούν στη μέση του δρόμου μπροστά στους αστυνομικούς.

Κάτι πάει πολύ λάθος:

Freepik photo

Διευρύνεται ακόμα περισσότερο το ψηφιακό πορτοφόλι – Τι ισχύει με το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ:

 Αρχικά η ακαδημαϊκή ταυτότητα και έπειτα η κάρτα αιμοδότη προστίθενται από Δευτέρα στο ψηφιακό πορτοφόλι, ενώ ακολουθούν και οι επαγγελματικές ιδιότητες. Έτσι, ο πολίτης στο κινητό του κουβαλά ήδη την αστυνομική ταυτότητα, το δίπλωμα οδήγησης, την κάρτα ανεργίας, τον φάκελο αυτοκινήτου, ενώ από 9 Απριλίου θα μπαίνει και στα γήπεδα με το wallet.

      Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα στο Gov.gr Wallet έχουν εκδοθεί και αποθηκευτεί 2.296.150 δελτία αστυνομικής ταυτότητας, εκ των οποίων εκδόθηκαν 67.302 αντίγραφα δελτίων αστυνομικής ταυτότητας σε PDF, 1.844.922 διπλώματα οδήγησης, 33.923 κάρτες αναπηρίας, 102.586 κάρτες ανεργίας (ΔΥΠΑ), 36.899 σήματα δακτυλίου και 318.467 «Φάκελοι» αυτοκινήτου (MyAuto).

      Για να μπορέσουν όμως οι πολίτες να χρησιμοποιούν τα ψηφιακά έγγραφα στο wallet θα πρέπει πρώτα να έχουν εγγραφεί στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ. – emep.gov.gr).

      Όπως τονίζει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου «τα τελευταία χρόνια στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία, υλοποιήθηκε μια μεγάλη ψηφιακή επανάσταση που επί της ουσίας απέδειξε ότι το κράτος μπορεί να είναι δίπλα στους πολίτες και να περιορίζει τη γραφειοκρατία με πράξεις και όχι με ευχολόγια. Με απόλυτο σύμμαχό μας την τεχνολογία, είναι η στιγμή να κάνουμε το επόμενο ψηφιακό άλμα, με επίκεντρο για πολλές διαδικασίες το gov.gr wallet. Το ψηφιακό μας πορτοφόλι, όπου σήμερα έχουμε μια σειρά από χρήσιμα έγγραφα, όπως την ταυτότητά μας και το my auto. Το ψηφιακό μας πορτοφόλι που από τις 9 Απριλίου θα χρησιμοποιούμε για την ασφαλή είσοδό μας στα γήπεδα. Το gov.gr wallet μέσω του οποίου σύντομα θα δίνουμε τη συγκατάθεσή μας για την ολοκλήρωση διαδικασιών που απαιτούν χρήση προσωπικών μας δεδομένων. Θεωρώ, λοιπόν, πολύ σημαντικό όλοι όσοι δεν το έχουν ήδη κάνει, να εγγραφούν σήμερα κιόλας στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, το emep.gov.gr. Είναι μια απλή διαδικασία, αλλά ένα σημαντικό προαπαιτούμενο, για να χρησιμοποιούμε όλα εκείνα τα εργαλεία που κάνουν την καθημερινότητά μας ακόμα πιο φιλική, πιο εύκολη και σίγουρα χωρίς γραφειοκρατία, ούτε καν ψηφιακή».

      Το ΕΜΕπ ξεκίνησε να λειτουργεί παραγωγικά τον Μάρτιο του 2021 και έως σήμερα περίπου 3.683.119 φυσικά πρόσωπα έχουν καταχωρίσει τα στοιχεία επικοινωνίας τους σε αυτό ενώ όλο και περισσότεροι αντιλαμβάνονται τη χρησιμότητά του και προβαίνουν σε σχετική ενέργεια.

      Παράλληλα, πολλοί είναι οι φορείς οι οποίοι έχουν αξιοποιήσει τα στοιχεία του ΕΜΕπ για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που αναπτύσσουν και λειτουργούν. Ενδεικτικά αναφέρονται τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη (Ελληνική Αστυνομία), Υποδομών και Μεταφορών, Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και Υγείας καθώς και άλλοι φορείς όπως η Ομοσπονδία Δικαστικών Επιμελητών Ελλάδας, οι Δήμοι, τα χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα, η ΔΕΔΔΗΕ.

      Τι είναι το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας;

      Το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ. – emep.gov.gr) είναι το πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης της κεντρικής βάσης μοναδικής καταχώρισης των στοιχείων επικοινωνίας όλων των φυσικών προσώπων, στα οποία έχει αποδοθεί Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ).

      Ποια στοιχεία θα καταχωρίσω στο Ε.Μ.Επ;

      Στο Ε.Μ.Επ., μπορείτε να καταχωρίσετε τα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας που σας αφορούν:

α) Αριθμό κινητού τηλεφώνου

β) Διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email)

γ) Αριθμό σταθερού τηλεφώνου

δ) Πλήρη ταχυδρομική διεύθυνση διαμονής

ε) Πλήρη διεύθυνση επικοινωνίας (αν διαφέρει από τη διεύθυνση διαμονής).

      Ποιος μπορεί να καταχωρίσει τα στοιχεία επικοινωνίας του στο Ε.Μ.Επ.;

      Στο Ε.Μ.Επ. μπορεί να καταχωρίσει τα στοιχεία επικοινωνίας του κάθε φυσικό πρόσωπο, στο οποίο έχει αποδοθεί Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ).

      Μπορεί ο ίδιος αριθμός κινητού τηλεφώνου να δηλωθεί στο Ε.Μ.Επ. από δύο ή περισσότερα άτομα;

      Κάθε αριθμός κινητού τηλεφώνου μπορεί να δηλωθεί στο Ε.Μ.Επ. μόνο από ένα φυσικό πρόσωπο.

      Πώς γίνεται η αρχική καταχώριση του αριθμού κινητού τηλεφώνου μου στο Ε.Μ.Επ.;

      Η αρχική καταχώριση γίνεται μέσω της επιλογής «Δήλωση-Επιβεβαίωση Αριθμού Κινητού Τηλεφώνου» και σας αποστέλλεται κωδικός μίας χρήσης (One Time Password) με sms, τον οποίο εισάγετε για την επαλήθευση κατοχής του αριθμού κινητού τηλεφώνου σας. Στη συνέχεια ακολουθεί επιβεβαίωση (διασταύρωση) της κατοχής του αριθμού κινητού από πιστωτικό ίδρυμα του οποίου είστε χρήστης e-banking ή από πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας.

Εφόσον, δεν επιβεβαιωθεί ο αριθμός κινητού τηλεφώνου ούτε από πιστωτικό ίδρυμα, ούτε από πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, μπορείτε να μεταβείτε σε Κ.Ε.Π. ή έμμισθη προξενική αρχή για να δηλώσετε τα στοιχεία επικοινωνίας σας.

      Μπορούν να καταχωρίσουν τα στοιχεία επικοινωνίας του στο Ε.Μ.Επ. ανήλικοι που έχουν συμπληρώσει το 15ο έτος;

      Ανήλικοι που έχουν συμπληρώσει το 15ο έτος μπορούν να καταχωρίσουν τα στοιχεία επικοινωνίας στο Ε.Μ.Επ., εφόσον διαθέτουν Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ).

Για πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες αυξημένης ασφάλειας το επιβεβαιωμένο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλωθεί στο Ε.Μ.Επ. χρησιμοποιείται συνδυαστικά με τους κωδικούς TAXISnet, ως δεύτερος παράγοντας ταυτοποίησης.

      Πώς γίνεται η δήλωση στοιχείων επικοινωνίας στο Ε.Μ.Επ. για ανήλικους;

      Η δήλωση στοιχείων επικοινωνίας στο Ε.Μ.Επ. για ανήλικους γίνεται όπως και για τους ενήλικες, μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής του Ε.Μ.Επ. με χρήση των κωδικών TAXISnet και επιβεβαίωση του κινητού τηλεφώνου από πιστωτικό ίδρυμα ή πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας.

      Σε περίπτωση που η επιβεβαίωση του κινητού τηλεφώνου δεν μπορεί να επιτευχθεί μέσω πιστωτικού ιδρύματος ή παρόχου υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, η καταχώριση αριθμού κινητού τηλεφώνου του ανηλίκου στο Ε.Μ.Επ. μπορεί να γίνει σε Κ.Ε.Π. ή έμμισθη προξενική αρχή κατόπιν αυτοπρόσωπης παρουσίας τόσο του ανηλίκου όσο και του έχοντος την επιμέλειά του με τα ταυτοποιητικά τους έγγραφα και το κινητό τηλέφωνο.

      Στόχοι του ΕΜΕπ

      Το ΕΜΕπ σχεδιάστηκε με σκοπό τη διευκόλυνση της παροχής ψηφιακών δημοσίων υπηρεσιών προς τους πολίτες μέσω του gov.gr. Οι κύριοι στόχοι του ΕΜΕπ είναι δύο:

Ο πρώτος στόχος αφορά στη δημιουργία ενός κεντρικού, μοναδικού σημείου καταχώρισης των στοιχείων επικοινωνίας των φυσικών προσώπων, ώστε:

– αφενός ο πολίτης, κάθε φορά που επέρχεται μεταβολή στα στοιχεία επικοινωνίας του, να ενημερώνει ένα σημείο χωρίς να χρειαστεί να επισκέπτεται διαφορετικά φυσικά ή ψηφιακά σημεία για να δηλώσει τη μεταβολή,

– αφετέρου οι φορείς του Δημοσίου να μπορούν να αντλούν τα επικαιροποιημένα στοιχεία επικοινωνίας για να επικοινωνούν έγκαιρα και απρόσκοπτα με τα φυσικά πρόσωπα.

      Ο δεύτερος στόχος αφορά στην ενίσχυση της ασφάλειας των ψηφιακών συναλλαγών με τις δημόσιες υπηρεσίες που παρέχονται μέσα από το Gov.gr. Ενεργοποιείται η ισχυρή ταυτοποίηση, η οποία επιτυγχάνεται με την αποστολή κωδικού μιας χρήσης στο επιβεβαιωμένο κινητό που έχει καταχωριστεί για τον πολίτη στο ΕΜΕπ.

      Το πιστοποιημένο, δηλαδή, κινητό αξιοποιείται για την επίτευξη του Gov.gr ως ασφαλούς και έμπιστου ψηφιακού περιβάλλοντος μέσα από το οποίο, ο πολίτης μπορεί να διεκπεραιώνει έμπιστα και με ασφάλεια ευαίσθητες ηλεκτρονικές συναλλαγές όπως είναι το myphoto, το egov – KYC (Know your Customer), το gov.gr Wallet, συναλλαγές δηλαδή που δύνανται να αποκαλύψουν στον χρήστη προσωπικά ή/και ευαίσθητα στοιχεία αλλά και συναλλαγές που δημιουργούν δέσμευση ή υποχρέωση όπως η έκδοση ηλεκτρονικής υπεύθυνης δήλωσης και η έκδοση ηλεκτρονικής εξουσιοδότησης.

      Καθώς ο αριθμός κινητού τηλεφώνου, που καταχωρίζεται στο Ε.Μ.Επ. έχει βαρύνουσα σημασία, η καταχώρισή του δεν περιορίζεται σε απλή δήλωση αλλά απαιτείται επιβεβαίωση από τρίτο. Για τον λόγο αυτό ενεργοποιήθηκαν διαφορετικά κανάλια επιβεβαίωσης ώστε να διευκολυνθούν στο μέγιστο δυνατό βαθμό οι πολίτες.

      Η επιβεβαίωση μπορεί να γίνει:

      i. από ελληνικό χρηματοπιστωτικό ίδρυμα του οποίου το φυσικό πρόσωπο είναι πελάτης και χρήστης e-banking και ο αριθμός κινητού προς επιβεβαίωση χρησιμοποιείται από το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα για την αποστολή κωδικών μιας χρήσης (one-time-password) στο συγκεκριμένο φυσικό πρόσωπο ή

      ii. από Έλληνα πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας

iii. από υπάλληλο ΚΕΠ ή Προξενική Αρχή κατόπιν φυσικής ταυτοποίησης.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: intime)

«Αγκάθι» η νέα υποχρεωτικότητα για πολλούς Έλληνες: «Θα επεκταθεί ΠΑΝΤΟΥ»

Τα φέρνει όλα και...συμφέρει η συγκεκριμένη κυβέρνηση.

Με ταχείς ρυθμούς προχωρά ο σχεδιασμός του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για την επέκταση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας (με τις τεχνολογίες γεωεντοπισμού!!!) σε ΟΛΟΥΣ τους τομείς της επαγγελματικής δραστηριότητας εντός του 2024.

   Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου, στο επόμενο χρονικό διάστημα, προβλέπεται να επεκταθεί η εφαρμογή του μέτρου στις επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου και στην εστίαση, ακολουθώντας ακριβώς την ίδια διαδικασία με τους υπόλοιπους κλάδους της οικονομίας.

   Επίσης, από την 1η Ιανουαρίου 2024, εντάχθηκαν ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ στο σύστημα της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας οι επιχειρήσεις που ανήκουν κατά κύρια δραστηριότητα στον κλάδο της βιομηχανίας, καθώς και οι επιχειρήσεις που ανήκουν κατά κύρια δραστηριότητα στον κλάδο του λιανεμπορίου.

   Στο πλαίσιο αυτό, παραγωγικοί φορείς, εμπορικοί σύλλογοι και επιμελητήρια, πραγματοποιούν ενημερωτικές εκδηλώσεις, ώστε να γίνουν κατανοητές οι νέες διαδικασίες, οι οποίες αφορούν τόσο τις επιχειρήσεις και τα λογιστήριά τους όσο και τους εργαζόμενους.

   Για τους κλάδους που εντάχθηκαν υποχρεωτικά στο σύστημα της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας από την 1η Ιανουαρίου 2024 (βιομηχανία και λιανεμπόριο), θα επιβάλλεται πρόστιμο σε όποια επιχείρηση παραβιάζει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο από τις εξής ημερομηνίες: Από την 1η Απριλίου 2024 για τις επιχειρήσεις που ανήκουν στον κλάδο της βιομηχανίας, από τις 2 Μαΐου 2024 για τις επιχειρήσεις του λιανεμπορίου και από τις 13 Μαΐου 2024 και για τους δύο κλάδους με αριθμό εργαζομένων που δεν υπερβαίνει τους 10.

   Σημειώνεται ότι, σε περίπτωση αναντιστοιχίας της πραγματικής απασχόλησης με τη σχετική σήμανση της κάρτας, επιβάλλεται στον εργοδότη πρόστιμο, ύψους 10.500 ευρώ ανά εργαζόμενο, στην Ψηφιακή Κάρτα του οποίου δεν είναι δυνατή η ανωτέρω αντιστοίχιση.

   Όπως αναφέρει η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Δόμνα Μιχαηλίδου, σε δημόσιες τοποθετήσεις της, «η καθολική εφαρμογή της έχει πολλαπλά οφέλη για την αγορά εργασίας, καθώς διασφαλίζονται τα δικαιώματα των εργαζομένων, ενισχύεται ο υγιής ανταγωνισμός και εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος».

Θυμίζουμε χαρακτηριστικά τι είχε ειπωθεί προ διετίας από τον τότε Υπ. Εργασίας, Κωστή Χατζηδάκη, για τις τεχνολογίες γεωεντοπισμού μέσω της ψηφιακής κάρτας, που θα στέλνουν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο:

«Θα είναι ένας μηχανισμός πρωτοποριακός και για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, τον έχει αγκαλιάσει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης, θα το προχωρήσουμε μαζί με το Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Θα ξεκινήσουμε από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις και θα έχει μία διαφοροποίηση ανάλογα με τη φύση της δουλειάς. Δηλαδή άλλο πράγμα η τράπεζα και άλλο να δουλεύει κανείς σε ένα δημόσιο έργο. Εκεί δεν θα έχεις κάρτα αλλά θα χτυπάς μέσω τηλεφώνου, υπάρχουν τεχνολογίες γεωεντοπισμού».

   Πού εφαρμόζεται ήδη

   Έως τώρα, το πεδίο εφαρμογής του συστήματος της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας περιλαμβάνει τις παρακάτω επτά κατηγορίες επιχειρήσεων:

   – Το σύνολο των τραπεζών της χώρας από 01/07/2022.

   – Τα σούπερ μάρκετ, με περισσότερους από 250 εργαζόμενους, με κύριο Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας (ΚΑΔ) 4711, από 01/07/2022.

   – Τις εταιρίες φύλαξης, με κύριο ΚΑΔ 801 και 802, από 16/02/2023.

   – Τις εταιρίες ιδιωτικής ασφάλισης, με κύριο ΚΑΔ 651, από 16/02/2023.

   – Τους ακόλουθους οργανισμούς: ΟΣΕ ΑΕ, ΕΡΓΟΣΕ, Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ, ΟΣΥ, ΟΑΣΑ, ΟΣΕΘ, ΟΑΣΘ, Αττικό Μετρό, Κτιριακές Υποδομές ΑΕ, Εγνατία Οδός ΑΕ, ΕΥΔΑΠ και ΕΛΤΑ, καθώς και τη Hellenic Train και την Ελληνική Εταιρία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Υλικού, από 22/03/2023.

   – Τις επιχειρήσεις που ανήκουν στον κλάδο της βιομηχανίας, με κύριο ΚΑΔ από 10 έως και 33, πλην του 19, από 01/01/2024.

   – Τις επιχειρήσεις που ανήκουν στον κλάδο του λιανικού εμπορίου, με κύριο ΚΑΔ 47, από 01/01/2024.

   Όταν ο κύριος ΚΑΔ εργοδότη στο TAXIS είναι ένας από τους αναφερόμενους στις ανωτέρω επτά κατηγορίες, οι επιχειρήσεις-εργοδότες εντάσσονται στο σύστημα της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας για το σύνολο των εργαζομένων τους, συμπεριλαμβανομένων και των υποκαταστημάτων τους.

(απεμπε – φωτο:eurokinissi)

Νέος χαμός μέσα στον ΣΥΡΙΖΑ: «Καθύβριζε το κόμμα για να κάθεται σε υπουργικές καρέκλες δίπλα στον Βορίδη»

Με αμείωτη ένταση συνεχίζεται η κόντρα που έχει ξεσπάσει τα τελευταία 24ωρα ανάμεσα στη βουλευτή β' Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ Νίνα Γ. Κασιμάτη και τον πρώην βουλευτή Γιάννη Ραγκούση.

Όλα ξεκίνησαν κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ όπου ο κ. Ραγκούσης ζήτησε να μάθει τι προτίθεται να κάνει ο Στέφανος Κασσελάκης με όσους δεν θα ψηφίσουν το νομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια. Η απάντηση του κ. Κασσελάκη είναι ότι θα έχουν κυρώσεις.

Η Νίνα Γ. Κασιμάτη θεώρησε ότι ο Γιάννης Ραγκούσης «έδειξε» εκείνη με αποτέλεσμα να ξεσπάσει εναντίον του μέσω των social media. Μεταξύ άλλων η κυρία Κασιμάτη είπε πως «όταν εκλεγεί βουλευτής» ο κ. Ραγκούσης «θα τον ειδοποιήσουμε». Μάλιστα χωρίς να τον κατονομάζει δήλωσε πως ο πρώην βουλευτής «πυροδοτεί την εσωστρέφεια στο κόμμα».

Φτάνοντας στο σήμερα υπήρξε ένα νέο επεισόδιο στην κόντρα της… Β’ Πειραιά καθώς ο Γιάννης Ραγκούσης με ανακοίνωσή του απάντησε στην Νίνα Γ. Κασιμάτη.

«Η κ. Κασιμάτη λίγη ώρα πριν αρνηθεί να υπερψηφίσει το νόμο -ταυτοτικής σημασίας για την αριστερά και τον προοδευτικό κόσμο- για την ισότητα στο γάμο, επέλεξε να μου επιτεθεί δημόσια, με τη γνωστή χυδαιότητα που την χαρακτηρίζει» αναφέρει ο κ. Ραγκούσης, για να προσθέσει πως «αποτελεί καταστατική υποχρέωση του Προέδρου και των Γραμματέων του κόμματος να προασπίσουν από τέτοιες αήθεις συμπεριφορές, την ελεύθερη, δημοκρατική λειτουργία των οργάνων και συνακόλουθα των μελών του κόμματος».

Αναλυτικά, η απάντηση του κ. Ραγκούση:

«Η κ. Κασιμάτη λίγη ώρα πριν αρνηθεί να υπερψηφίσει το νόμο -ταυτοτικής σημασίας για την αριστερά και τον προοδευτικό κόσμο- για την ισότητα στο γάμο, επέλεξε να μου επιτεθεί δημόσια, με τη γνωστή χυδαιότητα που την χαρακτηρίζει.

Ο λόγος;

Επειδή ως μέλος της Πολιτικής Γραμματείας – του ανώτατου, εκλεγμένου, καθοδηγητικού οργάνου του κόμματος – ζήτησα να μάθω την άποψη του Προέδρου για το ενδεχόμενο μη υπερψήφισης του συγκεκριμένου νομοσχεδίου από βουλευτές μας, χωρίς να αναφερθώ ονομαστικά σε κάποιον ή κάποια βουλευτή.

Τι απαντώ;

Ότι ισχύει απολύτως αυτό είπε ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ :

«Η αποχή είναι για τους Βορίδηδες αυτού του τόπου.

Μας χωρίζει ηθική και αξιακή άβυσσος από αυτούς».

Και πράγματι, με χωρίζει ηθική και αξιακή άβυσσος από τους θηλυκούς Βορίδηδες.

Κατά τα λοιπά, αποτελεί καταστατική υποχρέωση του Προέδρου και των Γραμματέων του κόμματος να προασπίσουν από τέτοιες αήθεις συμπεριφορές, την ελεύθερη, δημοκρατική λειτουργία των οργάνων και συνακόλουθα των μελών του κόμματος».

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ δεν άφησε αναπάντητα τα όσα της καταλόγισε ο Γιάννης Ραγκούσης και έτσι το απόγευμα της Παρασκευής επανήλθε και πάλι μέσω των social media. «Δεν θα μπω σε συζήτηση με τους Ηρόστρατους της Δημοκρατικής Παράταξης. Όταν εμείς εγκαταλείπαμε τις θέσεις μας για να χτίσουμε τα μεγάλα κοινωνικά μέτωπα, αυτός καθύβριζε τον ΣΥΡΙΖΑ και έκαιγε το ιστορικό ΠΑΣΟΚ, τη χώρα και τα κεκτημένα της Μεταπολίτευσης για να κάθεται σε υπουργική καρέκλα δίπλα στους Βορίδηδες», ανέφερε χαρακτηριστικά.

(protothema – eurokinissi)

Στα σκαριά νέο έκτακτο επίδομα; Ποιοί θα το πάρουν;

Η σκέψη της κυβέρνησης είναι να δοθεί επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης στα ευάλωτα νοικοκυριά το Πάσχα στα πρότυπα του επιδόματος που δόθηκε τα Χριστούγεννα.


Φαίνεται πως οι πιθανότητες είναι πολύ μεγάλες, προκειμένου να δοθεί το έκτακτο βοήθημα το Πάσχα.

Σχέδιο έκτακτου επιδόματος: Δικαιουχοι & ποσά


– Έκτακτο επίδομα: Υπό προϋποθέσεις

– Θα δοθεί: Πριν το Πάσχα

1.055.000 Χαμηλοσυνταξιούχοι

– Έκτακτο βοήθημα: 150 – 200 €

– Κύρια σύνταξη: Έως 700 €

800.000 Οικογένειες με παιδιά

– Έκτακτο βοήθημα: Μιάμιση μηνιαία δόση

– Προϋπόθεση: Δικαιούχοι Α21

210.000 Δικαιούχοι Ελαχ. Εγγυημένου Εισοδήματος

– Έκτακτο βοήθημα: 50% μηνιαίου επιδόματος

225.000 Άτομα με αναπηρία

– Έκτακτο βοήθημα: 150 – 200 €

(megatv – eurokinissi photo)

Ο Μητσοτάκης μίλησε για την…ΑΙ: «Να εκπαιδεύσουμε το κοινό», vid

Στην εκδήλωση που οργάνωσαν μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, στο πλαίσιο της 60ής Διάσκεψης Ασφαλείας του Μονάχου, για την υπογραφή Τεχνολογικού Συμφώνου για την καταπολέμηση της παραπλανητικής χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης στις εκλογές του 2024 τοποθετήθηκε χθες το απόγευμα ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Κυβερνητικές πηγές τονίζουν ότι το Τεχνολογικό Σύμφωνο έχει ως κύριους στόχους, μεταξύ άλλων, την αποτροπή της δημιουργίας και διανομής παραπλανητικού υλικού, την επισήμανση της προέλευσης περιεχομένου, που θα επιτρέπει τον εντοπισμό ύποπτου υλικού σε διάφορες πλατφόρμες, την ταχεία και ανάλογη ανταπόκριση σε περίπτωση, που διαπιστωθεί η δημιουργία ή διασπορά παραποιημένου υλικού και την παροχή ενημέρωσης σε πολίτες και μέσα ενημέρωσης για την καλύτερη αντιμετώπιση του φαινομένου των deep fakes.

Ακολουθεί ολόκληρη η τοποθέτηση του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη:

«Είναι τιμή για μένα να συμμετέχω σε αυτή τη συνάντηση και επιτρέψτε μου να ξεκινήσω αναφέροντας πόσο σημαντικό είναι να καθόμαστε στο ίδιο τραπέζι με τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας. Κάνατε μια αναφορά στην Αθήνα ως το λίκνο της δημοκρατίας. Βέβαια, η Αθηναϊκή δημοκρατία ήταν άμεση δημοκρατία, όχι αντιπροσωπευτική δημοκρατία. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ήταν απρόσβλητη από φήμες ή λαϊκισμό. Και μεγάλο μέρος της βαθιάς σκέψης των στοχαστών της αρχαιότητας που έγραψαν για την αρχαία δημοκρατία επικεντρώθηκε στο πώς μπορεί κανείς να προστατεύσει μια δημοκρατία από αυτού του είδους τις απειλές.

Σήμερα, είμαστε αντιμέτωποι με εντελώς διαφορετικές προκλήσεις. Και το ενδιαφέρον μου για το ζήτημα αυτό ξεκίνησε όταν κατάλαβα τις πραγματικές δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης στη δημιουργία των deep fakes, που μπορεί να είναι εξαιρετικά πειστικά και ιδιαίτερα επικίνδυνα σε ένα εκλογικό περιβάλλον. Φανταστείτε την Παρασκευή πριν από την παύση των προεκλογικών δραστηριοτήτων. Στην Ελλάδα, για παράδειγμα, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα μετά τα μεσάνυχτα της Παρασκευής πριν τις εκλογές. Το Σάββατο, λοιπόν, κυκλοφορεί ξαφνικά ένα ηχητικό ή ένα βίντεο που είναι deep fake, διαδίδεται παντού και δεν έχετε κανένα τρόπο να αντιδράσετε. Αυτό ακριβώς συνέβη στη Σλοβακία, και αυτό είναι κάτι που γνωρίζουμε ότι θα συμβεί σε πολλές επερχόμενες εκλογές.

Η πρόκληση λοιπόν είναι πώς θα προστατευτούμε από αυτό που ξέρουμε ότι θα συμβεί. Και θεωρώ ιδιαίτερα ενθαρρυντικό το γεγονός ότι οι εταιρείες τεχνολογίας αναγνωρίζουν ότι έχουν σημαντικό ρόλο να διαδραματίσουν. Στο τέλος της ημέρας, διαθέτουν επίσης τις τεχνολογίες και μπορούν να μας συμβουλεύσουν σχετικά με το πώς μπορούμε να προστατευτούμε από αυτή την επικείμενη πραγματικότητα. Και το γεγονός ότι καθόμαστε σήμερα γύρω από το τραπέζι αναγνωρίζοντας ότι πρόκειται για μια πραγματική απειλή και ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα, πιστεύω ότι είναι ένα σαφές βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.

Η δεύτερη πολύ σύντομη παρατήρησή μου είναι πως ό,τι και αν κάνουμε εμείς και ό,τι και αν κάνετε εσείς, προφανώς δεν μπορεί και δεν θα αντικαταστήσει την υποχρέωσή μας ως Ευρωπαϊκή Ένωση να ρυθμίσουμε αυτόν τον χώρο. Και η Αντιπρόεδρος θα μιλήσει πολύ περισσότερο γι’ αυτό. Επομένως, δεν θα δαπανήσω πολύ από τον χρόνο της μιλώντας για το τι έχουμε κάνει, ξεκινώντας από τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία των Δεδομένων (GDPR), τον Νόμο για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (DSA) και βέβαια τώρα τον Νόμο για την Τεχνητή Νοημοσύνη. Αλλά η εθελοντική συμβολή των εταιρειών τεχνολογίας συμβαδίζει με ένα ρυθμιστικό πλαίσιο.

Και βέβαια, η εξεύρεση της σωστής ισορροπίας μεταξύ του κατάλληλου κανονιστικού πλαισίου και του μη περιορισμού της καινοτομίας αποτελεί μια διαρκή πρόκληση. Πρέπει να πω ότι μερικές φορές καθόμαστε σε αυτό το τραπέζι κατά τρόπο ασύμμετρο όσον αφορά την πληροφόρηση ή την κατανόηση σε βάθος σχετικά με το πώς ακριβώς λειτουργεί η ίδια η τεχνολογία. Αυτό μερικές φορές μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα, διότι όταν εμείς ως πολιτικοί αισθανόμαστε ότι δεν κατανοούμε πλήρως τι συμβαίνει όσον αφορά την τεχνολογία, μπορεί να έχουμε την τάση να παρεμβαίνουμε ρυθμιστικά σε υπερβολικό βαθμό. Και αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει πρόβλημα για την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης.

Η τελευταία πολύ σύντομη παρατήρησή μου είναι ότι πρέπει να εκπαιδεύσουμε το κοινό. Και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, διότι σε μια εποχή που ένα μεγάλο μέρος της προεκλογικής καμπάνιας και της πολιτικής δραστηριότητας γίνεται διαμέσου των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, το να εξηγήσουμε στο ευρύ κοινό τι ακριβώς μπορεί να συμβεί μέσω πολύ πειστικών deep fakes είναι μια κοινή υποχρέωση και των δύο. Θα είναι το ευρύ κοινό πιο υποψιασμένο; Ναι. Έχουν όμως και την υποχρέωση να σκέφτονται δύο φορές όταν βλέπουν κάτι που είναι ύποπτο ή κάπως ασυνήθιστο; Ναι, επειδή μπορεί να μην έχουμε τον χρόνο είτε να το επισημάνουμε όπως πρέπει είτε να το αναγνωρίσουμε ως ψεύτικο είτε ακόμη και να το αφαιρέσουμε από την πλατφόρμα.

Επομένως, η εκπαίδευση του κοινού σχετικά με τις κακόβουλες δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης θεωρώ ότι αποτελεί κοινή υποχρέωση. Και όσο περισσότερο μιλάμε για τους κινδύνους, τόσο πιο εκπαιδευμένη θα καθίσταται η κοινή γνώμη και φυσικά τόσο λιγότερο επιρρεπής σε κάθε είδους παραπληροφόρηση.

Και η τελευταία μου παρατήρηση: πιστεύουμε πολύ ως πολιτικοί στις νέες τεχνικές εκλογικής εκστρατείας. Ναι, πραγματικά μπορούν να κάνουν θαύματα στο πλαίσιο της κατάλληλης ρύθμισης και των κανόνων που πρέπει να εφαρμόζουμε όσον αφορά την επικοινωνία των μηνυμάτων μας στο κοινό μας. Ωστόσο, στο τέλος της ημέρας, τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει αυτό που ονομάζουμε “retail politics”, δηλαδή την παραδοσιακή πολιτική επικοινωνίας με τους πολίτες, όπως το να περιοδεύουμε και να τους σφίγγουμε το χέρι. Και, απ’ όσο γνωρίζω, η τεχνολογία δεν έχει φθάσει ακόμη στο σημείο να δημιουργήσει ένα πειστικό ολόγραμμά μου να περπατάω σε ένα ελληνικό χωριό κάνοντας παραδοσιακή προεκλογική εκστρατεία.

Αυτό μπορεί να συμβεί κάποια στιγμή, αλλά μας δίνει σήμερα το ερέθισμα να ξανασκεφτούμε ότι δεν πρέπει να βασίζουμε την επικοινωνία μας με το ευρύ κοινό σε μια προεκλογική εκστρατεία που χρησιμοποιεί μόνο τα πιο προηγμένα τεχνολογικά εργαλεία.

Και πάλι, λοιπόν, ως επικεφαλής μιας κυβέρνησης που σκέφτεται πολύ για το μέλλον της δημοκρατίας και για την προστασία της ακεραιότητας της δημοκρατικής διαδικασίας, συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία αυτή. Πιστεύω ότι είναι ένα σαφές βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Και ας σκεφτούμε επίσης πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε εργαλεία της τεχνητής νοημοσύνης για να βελτιώσουμε τη δημοκρατική διαδικασία, ώστε να κάνουμε τις δημόσιες διαβουλεύσεις πιο αποτελεσματικές και πιο αντικειμενικές. Ας κοιτάξουμε την άλλη πλευρά του νομίσματος. Θα αναμένουμε τη συμβολή σας σχετικά με το τι μπορεί να κάνει η τεχνητή νοημοσύνη για να βελτιώσει τη συμμετοχή των πολιτών στα κοινά, ώστε να ενδυναμώσουμε τις σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ των αιρετών και της κοινωνίας. Σας ευχαριστώ πολύ».

Κυβερνητικές πηγές επισημαίνουν ότι κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης τονίστηκε η σημασία του Συμφώνου και η ανάγκη υιοθέτησης ανάλογων συλλογικών πρωτοβουλιών, με δεδομένο ότι το 2024 θα στηθούν κάλπες σε δεκάδες χώρες που αντιπροσωπεύουν περίπου το ήμισυ του παγκόσμιου πληθυσμού, ενώ παράλληλα η πρόοδος στο πεδίο της τεχνητής νοημοσύνης επιτρέπει την ανάπτυξη πειστικού παραπλανητικού υλικού με στόχο την παραπληροφόρηση.

Μάλιστα στις συνομιλίες του πρωθυπουργου στο περιθώριο της εκδήλωσης επισημάνθηκε ότι η Ελλάδα έχει ήδη αναλάβει ιδιαίτερα ενεργό ρόλο στο πεδίο της τεχνητής νοημοσύνης, με σειρά κυβερνητικών πρωτοβουλιών, ώστε να συμβάλλει στην ανάπτυξη πλέγματος βέλτιστων κανόνων και πρακτικών, ειδικά για την ηθική χρήση της ΤΝ.

Επιπλέον τονιστηκε πως η χώρα μας έχει ήδη συγκροτήσει Συμβουλευτική Επιτροπή για την Τεχνητή Νοημοσύνη, έχει εκπονήσει μελέτη για την παραγωγική ΤΝ (Generative AI Greece 2030) και είναι στη φάση κατάρτισης Εθνικής Στρατηγικής, όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές.

(ΑΠΕΜΠΕ – φωτο:eurokinissi)

Ξανά στα δικαστήρια ο Τραμπ! Σάλος με τα…χαμόγελα του δικαστή!! vid

Ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ καταδικάστηκε χθες Παρασκευή να πληρώσει πρόστιμα αξίας 355 εκατομμυρίων δολαρίων για οικονομικές απάτες της εταιρείας ακινήτων που φέρει το όνομά του και του απαγορεύτηκε να διευθύνει τις επιχειρήσεις του στην πολιτεία της Νέας Υόρκης για περίοδο τριών ετών.

Ο Ρεπουμπλικάνος πρώην ένοικος του Λευκού Οίκου (2017-2021), κατακεραύνωσε την απόφαση, που κατ’ αυτόν είναι «απόλυτη απάτη», διαμηνύοντας πως θα «ασκήσει έφεση».

Στην ετυμηγορία έκτασης 92 σελίδων, ο δικαστής Άρθουρ Ενγκόρον του ανώτατου δικαστηρίου της Νέας Υόρκης διευκρινίζει πως θα του στερηθεί το δικαίωμα διαχείρισης «οποιασδήποτε επιχείρησης η νομικής οντότητας στη Νέα Υόρκη για περίοδο τριών ετών» και ότι οφείλει να πληρώσει πρόστιμα 354,86 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η γενική εισαγγελέας της πολιτείας Λετίσια Τζέιμς είχε ασκήσει δίωξη σε βάρος του Ντόναλντ Τραμπ τον Οκτώβριο του 2022 και τον υποχρέωσε, μαζί με τους δυο ενήλικους γιους του Ντόναλντ τζούνιορ και Έρικ και την οικογενειακή εταιρεία Trump Organization, να δικαστεί για απάτη από τον Οκτώβριο ως τον Ιανουάριο.

Η κορυφαία εισαγγελική λειτουργός της πολιτείας, εκλεγμένη με το Δημοκρατικό κόμμα, αξίωνε να επιβληθούν πρόστιμα 370 εκατομμυρίων δολαρίων.

Εξήρε χθες την απόφαση, «τεράστια νίκη για αυτή την πολιτεία και για τη χώρα».

«Επιτέλους, ο Ντόναλντ Τραμπ λογοδοτεί για τα ψέματά του και τις απάτες του» διότι «ανεξαρτήτως του πόσο σπουδαίος, πλούσιος ή δυνατός νομίζεις πως είσαι, κανένας δεν είναι υπεράνω του νόμου», τόνισε η Λετίσια Τζέιμς.

Από το οίκημά του στο Μαρ-α-Λάγκο, στη Φλόριντα, ο Ντόναλντ Τραμπ αντέτεινε πως θα «ασκήσει έφεση» διότι «δεν υπήρξε απάτη», αλλά «εργαλειοποίηση» της δικαιοσύνης εναντίον «αντιπολιτευόμενου» πολιτικού.

Μέσω του ιστότοπου κοινωνικής δικτύωσης Truth Social, που αποτελεί προσωπικό του δημιούργημα, το μεγάλο φαβορί στην εσωκομματική διαδικασία των Ρεπουμπλικάνων για την ανάδειξη του υποψηφίου τους στις εκλογές της 5ης Νοεμβρίου κατήγγειλε για νιοστή φορά «κυνήγι μαγισσών», «ανάμιξη στις εκλογές», κατηγόρησε τον δικαστή Ενγκόρον πως είναι «απατεώνας» και τη γενική εισαγγελέα πως είναι «εντελώς διεφθαρμένη».

Αυτό που κάνει αρνητική εντύπωση τις τελευταίες ώρες είναι η αντίδραση του δικαστή που φέρεται να…γελάει στην κάμερα κουνώντας το κεφάλι του, ενώ μπροστά του βρίσκεται ο υπόλογος Τραμπ!!

Η υποβολή έφεσης πάντως δεν απαλλάσσει τον επιχειρηματία και πολιτικό από την υποχρέωση να πληρώσει τα πρόστιμα 355 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με τον Μπράιαν Κουίν, καθηγητή του δικαίου στο Boston College.

Η συνήγορος του θυελλώδους μεγιστάνα σε αυτή τη δίκη, η Αλίνα Χάμπα, στηλίτευσε νωρίτερα μέσω X (του πρώην Twitter) τον «ακατάπαυστο διωγμό» και το «πολιτικό κυνήγι μαγισσών» με σκοπό να «εξοντωθεί» οικονομικά ο εντολέας της.

(απεμπε-φωτο:eurokinissi/wef)

«Υποχώρηση»: Οι Ρώσοι πέτυχαν τη μεγαλύτερη εδώ και μήνες νίκη τους στο μέτωπο, vid

Ο ουκρανικός στρατός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα την Αβντιίβκα, πόλη στο Ντονμπάς,

παραχωρώντας στη Ρωσία τη μεγαλύτερη νίκη της στα πεδία των μαχών έπειτα από την αποτυχία της αντεπίθεσής του που εξαπολύθηκε το περασμένο καλοκαίρι.

«Όπως προέβλεπαν διαταγές που λάβαμε, αποσυρθήκαμε από την Αβντιίβκα σε θέσεις ετοιμασμένες εκ των προτέρων», ανέφερε μέσω Telegram ο ουκρανός στρατηγός Ολεξάντρ Ταρνάβσκι, διοικητής της περιοχής.

Αντιμέτωπος με εντεινόμενη έλλειψη μέσων, εξαιτίας ιδίως του αδιεξόδου γύρω από την αμερικανική στρατιωτική βοήθεια, ο ουκρανικός στρατός δύσκολα θα μπορούσε να αποφύγει αυτή την αναδίπλωση, αντιμέτωπος με τις ρωσικές δυνάμεις που διαθέτουν πολύ μεγαλύτερες ποσότητες πυρομαχικών και πολύ περισσότερους άνδρες.

Πρόκειται για την πρώτη μείζονα απόφαση του νέου αρχηγού του γενικού επιτελείου Ολεξάντρ Σίρσκι αφού ανέλαβε τη θέση, την 8η Φεβρουαρίου. Τη δικαιολόγησε επικαλούμενος την ανάγκη να «σωθούν» οι ζωές των ανδρών του στην πόλη.

«Αποφάσισα να αποσύρω τις μονάδες μας από την πόλη και να περάσουμε στην άμυνα σε πιο ευνοϊκές γραμμές», εξήγησε ο στρατηγός Σίρσκι μέσω Facebook. «Οι στρατιώτες μας εκτέλεσαν το καθήκον τους με αξιοπρέπεια, έκαναν ό,τι ήταν δυνατόν εντός των δυνάμεών τους για να καταστρέψουν τις καλύτερες ρωσικές στρατιωτικές μονάδες», για «να καταφέρουν σημαντικές απώλειες στον εχθρό», συμπλήρωσε.

Προτού επισημοποιήσει την εγκατάλειψη της πόλης, ο στρατηγός Ταρνάβσκι είχε αναγνωρίσει πως ουκρανοί στρατιωτικοί «αιχμαλωτίστηκαν» από ρωσικές μονάδες, που έχουν τεράστια αριθμητική υπεροχή σε όρους έμψυχου υλικού, «πυροβολικού και αεροπορίας».

Η Αβντιίβκα, πόλη με περίπου 34.000 κατοίκους πριν από τη ρωσική εισβολή τον Φεβρουάριο του 2022, έχει ιδιαίτερη συμβολική αξία.

Μολονότι έχει υποστεί τεράστιες καταστροφές, εξακολουθούσαν να παραμένουν σε αυτή περίπου 900 κάτοικοι, σύμφωνα με τοπικές αρχές.

Σύμφωνα με το Κίεβο, ο ρωσικός στρατός πολλαπλασίασε τις εφόδους κατά κύματα για να καταλάβει την Αβντιίβκα από τον Οκτώβριο, κατάσταση που θύμιζε τη μάχη της Μπαχμούτ, της πόλης που κατέλαβαν τα στρατεύματα της Μόσχας τον Μάιο του 2023, έπειτα από 10 μήνες εχθροπραξιών.

Μετά την αποτυχία της καλοκαιρινής ουκρανικής αντεπίθεσης, είναι οι Ρώσοι αυτοί που πέρασαν στην επίθεση, καθώς ο ουκρανικός στρατός δυσκολεύεται να αναπληρώσει τις απώλειές του κι αντιμετωπίζει ελλείψεις πυρομαχικών.

Η κατάληψη της πόλης καταγράφεται καθώς ο ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι διεξάγει ευρωπαϊκή περιοδεία. Ανέφερε από το Βερολίνο πως βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τη στρατιωτική διοίκηση, βασικό καθήκον της οποίας κατ’ αυτόν είναι να σωθούν οι ζωές των στρατιωτών, να «ελαχιστοποιηθούν οι απώλειες».

(απεμπε-απεμπε-EPA photo)