🖥️ Σας πήραμε κομπιούτερ!
— avgerinosX ⚫️ Ιστορίες του 41τακατο (@avgerinosx) September 13, 2023
🍄 Είμαστε τυχεροί που στη κυβέρνηση είναι ο Μητσοτάκης!#πλημμυρες #Θεσσαλια #Καρδίτσα #Μαγνησια #Ιστορίες_του_41τακατο pic.twitter.com/JMR2Etw7DC
scr
scr
προκειμένου να ερευνηθούν συγκεκριμένα έργα που δεν έγιναν ή εκτελέστηκαν πλημμελώς αλλά και το ενδεχόμενο κακοδιαχείρισης εκατομμυρίων ευρώ.
Τι ζητά η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου:
Ενόψει της βιβλικής καταστροφής της Θεσσαλίας από την επέλαση της κακοκαιρίας «Daniel», με ανυπολόγιστες επιπτώσεις στην οικονομία, στο περιβάλλον, στις υποδομές, στις περιουσίες κλπ, πρωτίστως δε με συνέπεια την απώλεια ανθρώπινων ζωών και ανεξαρτήτως της όποιας σχέσης του καιρικού αυτού φαινομένου με την κλιματική αλλαγή, που ωστόσο είναι πλέον από καιρό γνωστή σε όλους μας, παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες προς διακρίβωση τυχόν αυτεπαγγέλτως διωκομένων αξιοποίνων πράξεων, όπως της πλημμύρας (με ενδεχόμενο δόλο ή από αμέλεια), της ανθρωποκτονίας από αμέλεια δια παραλείψεως κατά συρροή, της παράβασης καθήκοντος, της απιστίας, της έκθεσης κλπ. Στο πιο πάνω πλαίσιο, εκτός των άλλων, με βάση και τα συνημμένα δημοσιεύματα, θα πρέπει να διερευνηθεί, κατά λόγο τοπικής σας αρμοδιότητος:
1.Ποιά ακριβώς μέτρα έλαβαν, Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, αρμόδιοι χωρικοί Αντιπεριφερειάρχες Μαγνησίας, Καρδίτσας, Τρικάλων και Λάρισας, θεματικός Αντιπεριφειάρχης κλιματικής κρίσης και πολιτικής προστασίας, Δήμαρχος Βόλου και αρμόδιοι Αντιδήμαρχοι, Δήμαρχος Καρδίτσας και αρμόδιοι Αντιδήμαρχοι, μετά την κακοκαιρία «Ιανός» το 2020, σε επίπεδο πρόληψης, ήτοι εκτέλεσης αντιπλημμυρικών έργων, αλλά και μετά την ακριβή πρόβλεψη της έκτασης του φαινομένου «Daniel» από την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία, προκειμένου να αποφευχθούν ή τουλάχιστον να μειωθούν οι επιπτώσεις του και, κυρίως, να προστατευθούν οι ζωές των συμπολιτών τους. Πριν δηλαδή το φαινόμενο, αλλά και κατά τη διάρκεια του φαινομένου, σε επίπεδο συντονισμού των αρμοδίων για την πολιτική προστασία υπηρεσιών τους.
2.Το ακριβές ύψος των διατεθέντων για αντιπλημμυρικά έργα ποσών από την Περιφέρεια Θεσσαλίας και τους Δήμους Βόλου και Καρδίτσας, την τριετία 2020-2023, καθώς και τα διατεθέντα για άλλους σκοπούς ποσά, όπως π.χ. για έργα οδοποιίας και αθλητισμού ή για επικοινωνία.
3.Ποια αντιπλημμυρικά έργα έγιναν από την Περιφέρεια Θεσσαλίας σε όλους τους νομούς της Θεσσαλίας, καθώς και από τον Δήμαρχο Βόλου στο Δήμο του Βόλου, και από τον Δήμαρχο Καρδίτσας στο Δήμο Καρδίτσας, την τριετία 2020-2023, ποια δεν έγιναν και ποια δεν ολοκληρώθηκαν και για ποιους λόγους. Πόσο αποτελεσματικά ήταν τελικά τα έργα που έγιναν, καθώς επίσης και εάν οι αντίστοιχες μελέτες αυτών ελάμβαναν υπόψη κακοκαιρίες παρόμοιες με την «Daniel».
4. Αν η κατασκευή των ως άνω αντιπλημμυρικών έργων ήταν σύμφωνη με τους κανόνες της τέχνης και της επιστήμης, όπως για παράδειγμα η γέφυρα του χειμάρρου Ξηριά στον Αλμυρό Μαγνησίας, η οποία είχε πληγεί από τις πλημμύρες του «Ιανού» και ανακατασκευάσθηκε («αναβαθμίσθηκε» ή άλλως «αποκαταστάθηκε ή ενισχύθηκε») τέλη του 2022 με Άνοιξη του 2023, για να καταρρεύσει τελικά τμήμα της τον Σεπτέμβριο του 2023, ελέγχοντας σε αποφατική περίπτωση, πλέον των άλλων υπευθύνων και τους αναδόχους των συγκεκριμένων έργων.
5. Αν τα έργα που έγιναν από την Περιφέρεια Θεσσαλίας και τους Δήμους Καρδίτσας και Βόλου μετά τον «Ιανό» ήταν ενταγμένα σε μια συνολική μελέτη που να συνδέει τα επιμέρους έργα προς το σκοπό της ολικής αντιμετώπισης του προβλήματος των πλημμυρών, ή αποσπασματικά, μικρής κλίμακας, και χωρίς έλεγχο.
6. Αν αληθεύουν οι καταγγελίες ότι η Περιφέρεια Θεσσαλίας ή ο Δήμος Καρδίτσας (ή από κοινού) προχώρησαν σε παρέμβαση στο φράγμα του ποταμού Καράμπαλη ή οπουδήποτε αλλού, προκειμένου να προστατεύσουν από την πλημμύρα τον Δήμο Καρδίτσας, αν και γνώριζαν ότι με τον τρόπο αυτό θα πλημμυρίσουν τα χωριά της περιοχής, τα οποία και δεν έσπευσαν προηγουμένως να εκκενώσουν ή ότι σκόπιμα και προκειμένου να μην πλημμυρίσει η πόλη δεν ενισχύθηκαν τα αναχώματα στο πιο πάνω ποτάμι μέσα στον κάμπο, ενώ ενισχύθηκαν τα αναχώματα προς την πλευρά της πόλης της Καρδίτσας, με αποτέλεσμα το ποτάμι να υπερχειλίσει εκεί και να ξεχυθούν τεράστιοι όγκοι νερού, οι οποίοι και πλημμύρισαν τα χωριά του κάμπου.
7. Αν λειτουργούσε στην πόλη του Βόλου το αντλιοστάσιο του Παλιού Λιμεναρχείου και οι δεξαμενές συλλογής & εκτόνωσης των όμβριων υδάτων στη Νεάπολη, και σε αποφατική περίπτωση αν αυτό συνετέλεσε στην ένταση της πλημμύρας.
8. Για ποιο λόγο δεν κατασκευάσθηκε κάποιο ειδικό υδραυλικό έργο, στη γέφυρα του ΟΣΕ της οδού Παπαδιαμάντη, στον χείμαρρο του Κραυσίδωνα, στην πόλη του Βόλου, και αν εξαιτίας της παράλειψης αυτής υπερχείλισε ο Κραυσίδωνας, με αποτέλεσμα την καταστροφή υποδομών και περιουσιών.
9. Για ποιους λόγους καθυστερεί η ολοκλήρωση του έργου του φράγματος του Ενιπέα στα Φάρσαλα, το οποίο εκτιμάται ότι θα θωρακίσει την περιοχή, με αποτέλεσμα τρία χρόνια μετά τον «Ιανό», όταν και είχε επικαιροποιηθεί η επισήμανση της κρισιμότητάς του, να βρίσκεται στη δεύτερη φάση δημοπράτησης της μελέτης.
10. Αν από τη χρηματοδότηση περίπου 12.500.000 ευρώ που έλαβε ο Δήμος Καρδίτσας για αποκατάσταση ζημιών και αντιπλημμυρικά έργα μετά τον Ιανό, το 60% διατέθηκε για έργα «βιτρίνας» και «αλλότριους σκοπούς» και μόνο τα υπόλοιπα χρήματα δόθηκαν για έργα που σχετίζονταν αποκλειστικά με τις επιπτώσεις του «Ιανού» ή την πρόληψη για ανάλογη απειλή στο μέλλον.
11. Αν οι ερευνώμενοι προχώρησαν στην κατασκευή έργων βιτρίνας και όχι αποκατάστασης των ζημιών του «Ιανού», σε έργα ασφαλτόστρωσης σε περιοχές που δεν είχαν πληγεί και σε εργολαβίες με τόσο υψηλές εκπτώσεις που εξαρχής προκαλούσαν αμφιβολίες για την ποιότητα και την επάρκεια των έργων, ερευνώντας στην περίπτωση αυτή και τους αναδόχους των σχετικών έργων.
(φωτο:eurokinissi)
Επιπλέον, μέχρι αυτή τη στιγμή, από την Πυροσβεστική έχουν πραγματοποιηθεί 4.592 διασώσεις – απομακρύνσεις ατόμων που επλήγησαν από την κακοκαιρία και μεταφέρθηκαν σε ασφαλή σημεία.
Συγκεκριμένα:
Επίσης, από την Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου 2023 μέχρι και χθες, Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου 2023 πραγματοποιήθηκαν συνολικά 807 διασώσεις – απομακρύνσεις ατόμων με εναέρια μέσα.
Ταυτόχρονα, τα εναέρια και επίγεια μέσα καθώς και Σ.μη.Ε.Α. του Π.Σ. μεταφέρουν τρόφιμα, νερό, φάρμακα και είδη κλινοστρωμνής, σε πληγέντες των περιοχών της Περιφέρειας Θεσσαλίας.
(φωτο:eurokinissi)
Οι διμερείς συνομιλίες ανάμεσα στον ρώσο πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν και τον βορειοκορεάτη ηγέτη Κιμ Γιονγκ Ουν άρχισαν σήμερα στο κοσμοδρόμιο του Βοστότσνι, στην ανατολική Ρωσία, μετέδωσαν τα ρωσικά πρακτορεία ειδήσεων.
Σύμφωνα με το επίσημο ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων TASS, οι συνομιλίες διεξάγονται στην αίθουσα διαπραγματεύσεων του κοσμοδρομίου παρουσία αντιπροσωπειών των δύο χωρών, ενώ διευκρινίζεται πως στις συνομιλίες συμμετέχει και ο ρώσος υπουργός Άμυνας Σεργκέι Σοϊγκού.
Ο Κιμ είπε στον Πούτιν πως η Ρωσία διεξάγει έναν ιερό πόλεμο με τη Δύση και ότι οι δύο χώρες θα δώσουν μαζί τη μάχη εναντίον του ιμπεριαλισμού.
«Η Ρωσία διεξάγει μια ιερή μάχη για να προστατεύσει την κυριαρχία της και την ασφάλειά της… εναντίον των ηγεμονικών δυνάμεων», δήλωσε ο Κιμ στον Πούτιν μέσω διερμηνέα.
«Θα υποστηρίζουμε πάντα τις αποφάσεις του προέδρου Πούτιν και της ρωσικής ηγεσίας… και θα είμαστε μαζί στη μάχη εναντίον του ιμπεριαλισμού».
Πριν από την έναρξη των συνομιλιών, ο Πούτιν υποσχέθηκε να βοηθήσει τη Βόρεια Κορέα να κατασκευάσει δορυφόρους και ξενάγησε τον Κιμ στην πιο σύγχρονη εγκατάσταση διαστημικών εκτοξεύσεων της Ρωσίας.
Ο Κιμ έφθασε σιδηροδρομικώς στο κοσμοδρόμιο του Βοστότσνι, το οποίο βρίσκεται ανάμεσα στα δάση της ανατολικής Ρωσίας, όχι μακριά από τα σύνορα με την Κίνα, αφού πέρασε τα σύνορα με τη Ρωσία νωρίς χθες, Τρίτη, το πρωί.
Όταν δημοσιογράφοι ρώτησαν, αν η Ρωσία θα βοηθήσει τον Κιμ να κατασκευάσει δορυφόρους, ο Πούτιν απάντησε:
«Γι’ αυτό ήρθαμε εδώ. Ο ηγέτης της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κορέας δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον για την πυραυλική μηχανική· προσπαθούν κι αυτοί να αναπτύξουν το διαστημικό τους πρόγραμμα».
Απαντώντας σε ερώτηση για το αν θα συζητήσουν με τον Κιμ στρατιωτικά ζητήματα, ο Πούτιν είπε ότι θα συζητήσουν όλα τα θέματα.
«Χαίρομαι που σας βλέπω», είπε ο Πούτιν κάνοντας μια χειραψία περίπου 40 δευτερολέπτων με τον Κιμ στο Βοστότσνι. «Αυτό είναι το νέο κοσμοδρόμιό μας».
Ο Πούτιν συνεχάρη επίσης τον Κιμ για την επέτειο των 75 ετών από την ίδρυση, το 1948, της Βόρειας Κορέας.
Μέσω διερμηνέα, ο Κιμ ευχαρίστησε τον Πούτιν για την πρόσκληση και για τη θερμή υποδοχή. Στη συνέχεια έγραψε στο βιβλίο επισκεπτών στα κορεατικά:
«Η δόξα της Ρωσίας, που γέννησε τους πρώτους κατακτητές του διαστήματος, θα είναι αθάνατη».
Σύμφωνα με τη ρωσική κρατική τηλεόραση, ο Κιμ έκανε πολλές ερωτήσεις στον Πούτιν στη διάρκεια της περιοδείας του στην εγκατάσταση.
(απεμπε – απεμπεEPA-KCNA photo)
Η ανάρτηση του Αχιλλέα Μπέου:
«14 μηχανήματα εργάζονται πυρετωδώς στην περιοχή των Παλαιών. Προτεραιότητα να φύγουν λάσπες και σκουπίδια, και θα ακολουθήσουν οι καθαρισμοί υπονόμων. Όσοι έχουν πρόβλημα διαμονής, λόγω ζημιών στα σπίτια τους, ας επικοινωνούν με το Δήμος Βόλου στα τηλέφωνα που έχουμε δώσει για να φιλοξενηθούν.
Δυστυχώς δεν λείπουν και τα γραφικά κομματόσκυλα, οι γνωστοί – άγνωστοι, που δήθεν σπεύδουν να βοηθήσουν εθελοντικά, κάνουν κανα τσιγάρο χαζολογώντας και μετά από μια ωρίτσα αποχωρούν με το κομματικό ένσημο της μέρας.
Νομίζουν ότι εκμεταλλευόμενοι τον πόνο και την γωνία των ανθρώπων θα κερδίσουν κάτι. Ας πάνε κάπου αλλού, ας ασχοληθούν με κανα φεστιβάλ, γιατί εμποδίζουν τους ανθρώπους που δουλεύουν σκληρά για να βοηθήσουν τους συνανθρώπους τους».
Δείτε τι είχε συμβεί:
Στη πόλη της Λάρισας οι κάτοικοι και ο δήμος συνεχίζουν να επιχειρούν ώστε να ολοκληρωθεί η άντληση των νερών που έχουν πλημμυρίσει στις συνοικίες της πόλης, με το σοβαρότερο πρόβλημα να παραμένει στην περιοχή των Εργατικών Κατοικιών της Γιάννουλης.
Η συνοικία παραμένει πλημμυρισμένη με τις ποσότητες του νερού να είναι μεγάλες ενώ η πρόσβαση στην περιοχή γίνεται μόνο με μηχανήματα βαρέως τύπου για την μεταφορά ανθρώπων.
Στα χωριά του νόμου που έχουν πλημμυρίσει, οι κάτοικοι περιμένουν να πέσει η στάθμη του νερού για να μπορέσουν να ξεκινήσουν την αποκατάσταση των ζημιών, ενώ υπάρχουν ακόμη περιοχές που είναι αποκλεισμενες.
Οι πρωτοβουλίες για την προσφορά βοήθειας στους πληγέντες σε όσα είδη έχουν ανάγκη συνεχίζεται τόσο από τους επίσημους φορείς, δηλαδή τον δήμο Λαρισαίων και την Περιφέρεια Θεσσαλίας, όσο και από πάρα πολλές συλλογικότητες που αναλαμβάνουν δράσεις.
Εκατοντάδες άνθρωποι συλλέγουν πόσιμο νερό και είδη πρώτης ανάγκης, ενώ οργανώνονται ακόμη και επιχειρήσεις άντλησης υδάτων σε πλημμυρισμένα σπίτια και υπόγεια με αντλίες.
(απεμπε – φωτο:eurokinissi)
Το Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» είναι διαθέσιμο για την υποβολή δηλώσεων αναστολής των συμβάσεων εργασίας για τον μήνα Σεπτέμβριο 2023 από τις επιχειρήσεις στις περιοχές που επλήγησαν από τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου του 2023 προκειμένου να λάβουν οι εργαζόμενοι το επίδομα ύψους 534 ευρώ.
Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να έχουν υποστεί σοβαρές υλικές ζημιές έως και ολοσχερή καταστροφή και να έχουν σημανθεί από τις αυτοψίες της Πολιτικής Προστασίας ως «κίτρινες» και «κόκκινες». Οι αποζημιώσεις θα πληρωθούν με βάση τη λίστα με τους ΑΦΜ από τις πληγείσες επιχειρήσεις, την οποία θα αποστείλει η Πολιτική Προστασία στο υπουργείο Εργασίας!
Αν μία επιχείρηση προχωρήσει σε αναστολές συμβάσεων χωρίς αυτοψία, οι εργαζόμενοί της δεν θα αποζημιωθούν με τα 534 ευρώ.
Από τον Νομό Καρδίτσας, σε αναστολή συμβάσεων εργασίας μπορούν να προχωρήσουν οι επιχειρήσεις που έχουν υποστεί ζημιές στους Δήμους
Από τον Νομό Λάρισας, σε αναστολή συμβάσεων εργασίας μπορούν να προχωρήσουν οι επιχειρήσεις που έχουν υποστεί ζημιές στους Δήμους Λαρισαίων, Τυρνάβου, Φαρσάλων, Αγιάς, Ελασσόνας και στις Δημοτικές Ενότητες Τεμπών, Μεγάλου Ελευθεροχωρίου, Ποταμιάς, Βερδικούσιας, Κρανέας, Καρυάς, Κρυόβρυσης, Συκαμινέας, Πλατύκαμπου, Νίκαιας και Κραννώνα.
Στον Νομό Μαγνησίας, σε αναστολή συμβάσεων εργασίας μπορούν να προχωρήσουν οι επιχειρήσεις που έχουν υποστεί ζημιές στους Δήμους Ρήγα Φεραίου, Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου, Αλμυρού.
Από τον Νομό Τρικάλων, σε αναστολή συμβάσεων εργασίας μπορούν να προχωρήσουν οι επιχειρήσεις που έχουν υποστεί ζημιές και ανήκουν στα διοικητικά όρια του νομού.
Στις Σποράδες, η αναστολή συμβάσεων αφορά πλημμυροπαθείς επιχειρήσεις σε Σκιάθο, Αλόννησο και Σκόπελο.
Στην Εύβοια, η αναστολή συμβάσεων αφορά εργαζομένους σε πλημμυροπαθείς επιχειρήσεις της Ιστιαίας, της Αιδηψού, του Αρτεμισίου, των Ωρεών, της Λίμνης-Μαντουδίου-Αγίας Αννας, του Αλμυροποτάμου, στη Φθιώτιδα επιχειρήσεις των Δήμων Μακρακώμης, Στυλίδας, Δομοκού, Λαμιέων, Ελάτειας.
Η Κεντρική Υπηρεσία Πληροφοριών (CIA) προσφέρθηκε να πληρώσει τους αναλυτές προκειμένου να θάψoυν τα ευρήματά τους ότι ο COVID-19 πιθανότατα διέρρευσε από ένα εργαστήριο στη Γουχάν της Κίνας, σύμφωνα με νέα μαρτυρία πληροφοριοδοτών στο Κογκρέσο, την οποία αναδεικνύει η New York Post!
Με άλλα λόγια πράκτορες προσέφεραν λεφτά σε «ειδικούς» για να κρύβουν ή, γιατί όχι, να χλευάζουν ως «ΘΕΩΡΙΑ ΣΥΝΩΜΟΣΙΑΣ», την προέλευση του COVID, υπό το πρόσχημα του οποίοι επέβαλλαν μέτρα περιορισμού και εμβολιασμούς!!!
Ανώτατο στέλεχος της CIA είπε στους ηγέτες των επιτροπών της Βουλής ότι η υπηρεσία του προσπάθησε να πληρώσει έξι αναλυτές που βρήκαν ότι ο SARS-CoV-2 πιθανότατα προήλθε από εργαστήριο της Γιουχάν, εάν άλλαζαν θέση και έλεγαν ότι ο ιός μεταπήδησε από ζώα σε ανθρώπους, σύμφωνα με επιστολή που εστάλη την Τρίτη στον διευθυντή της CIA Γουίλιαμ Μπερνς.
Ο Πρόεδρος της Επιλεκτικής Υποεπιτροπής για την Πανδημία του Κορωνοϊού Μπραντ Γουένστρουπ (Ρ-Οχάιο) και ο Πρόεδρος της Μόνιμης Επιλεγμένης Επιτροπής Πληροφοριών, Μάικ Τέρνερ (Ρ-Οχάιο) ζήτησαν όλα τα έγγραφα, τις επικοινωνίες και τις πληροφορίες πληρωμής από την Ομάδα Ανακάλυψης COVID της CIA έως τις 26 Σεπτεμβρίου.
«Ο πληροφοριοδότης ισχυρίστηκε ότι προκειμένου να καλλιεργηθεί κλίμα αβεβαιότητας στο κοινό, δόθηκε σε μέλη της Ομάδας ένα σημαντικό χρηματικό κίνητρο να αλλάξουν την θέση τους (να μην πουν δηλαδή πως ο COVID προήλθε από εργαστήριο)», τόνισαν, σημειώνοντας ότι οι αναλυτές ήταν «έμπειροι αξιωματικοί με σημαντική επιστημονική πείρα».
Ο Wenstrup και ο Turner ζήτησαν επίσης έγγραφα και επικοινωνίες μεταξύ της CIA και άλλων ομοσπονδιακών υπηρεσιών, όπως το State Department, το FBI, το Υπουργείο Υγείας και Ανθρωπίνων Υπηρεσιών και το Υπουργείο Ενέργειας.
Σε ξεχωριστή επιστολή, οι ηγέτες της επιτροπής της Βουλής αναγνώρισαν τον πρώην επικεφαλής της CIA, Άντριου Μακρίδη, ότι «έπαιξε κεντρικό ρόλο» στην έρευνα για τον COVID και του ζήτησαν να καθίσει για να ανακριθεί.
«Στην CIA δεσμευόμαστε στα υψηλότερα πρότυπα αυστηρότητας, ακεραιότητας και αντικειμενικότητας. Δεν πληρώνουμε αναλυτές για να καταλήξουν σε συγκεκριμένα συμπεράσματα», διατείνεται η Διευθύντρια Δημοσίων Υποθέσεων της CIA, Τάμι Κούπερμαν Θορπ, σε δήλωσή της στην The Post. «Λαμβάνουμε αυτούς τους ισχυρισμούς εξαιρετικά σοβαρά και τους εξετάζουμε. Θα κρατήσουμε τις επιτροπές εποπτείας του Κογκρέσου μας κατάλληλα ενημερωμένες».
Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν να συμβούν. Ανεξάρτητα από το αν είμαστε… αισιόδοξοι ή απαισιόδοξοι, δεν βλάπτει να προνοήσουμε, πολύ περισσότερο όταν αυτή η πρόνοια αφορά μικρά αντικείμενα που μπορούμε να έχουμε στο σπίτι μας και να αποδειχθούν κάτι παραπάνω από χρήσιμα σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
(newsbeast – freepik)
Οι τιθέμενες διατάξεις εισάγονται στην ολομέλεια με τις ψήφους της ΝΔ. Η αντιπολίτευση έχει δηλώσει επιφύλαξη για την τελική της θέση στην Ολομέλεια, με εξαίρεση το ΚΚΕ που έχει δηλώσει ότι καταψηφίζει το νομοσχέδιο, από την εισαγωγή του στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή.
Αντικείμενο του νομοσχεδίου αποτελεί η τροποποίηση επί μέρους ρυθμίσεων του ν. 4963/2022 με τον οποίο ιδρύθηκε η Δικαστική Αστυνομία, κυρίως εκείνων που αφορούν τη διαδικασία πρόσληψης του προσωπικού της.
Προβλέφθηκε το 1836, ψηφίζεται σήμερα
Στην Ελλάδα η άσκηση καθηκόντων δικαστικής αστυνομίας από ιδιαίτερη υπηρεσία προβλεπόταν στο Βασιλικό Διάταγμα (β.δ) της 31ης Δεκεμβρίου 1836, εγκαταλείφθηκε, όμως, γρήγορα.
Το ζήτημα της σύστασης δικαστικής αστυνομίας έθεσε η Ένωση Εισαγγελέων το 1987 με υπόμνημά της προς το Υπουργείο Δικαιοσύνης.
Τρία χρόνια αργότερα, η Εταιρεία Δικαστικών Μελετών δημοσίευσε Εισήγηση και Πόρισμα με θέμα «Δικαστική Αστυνομία». Στο πόρισμα γινόταν λόγος για «αδυναμίες του ανακριτικού έργου» και «δυσλειτουργία της ποινικής δικαιοσύνης εξαιτίας της ελλείψεως δικαστικής αστυνομίας οργανικά συναρθρωμένης με τη δικαστική λειτουργία της Πολιτείας».
Με το άρθρο 36 του ν. 2145/1993, προβλέφθηκε η δυνατότητα ίδρυσης, με προεδρικό διάταγμα, υπηρεσίας Δικαστικής Αστυνομίας «υπό την άμεση διεύθυνση του οικείου εισαγγελέα πρωτοδικών». Σκοπός της Δικαστικής Αστυνομίας ήταν η «υποβοήθηση του εισαγγελέα πρωτοδικών στα καθήκοντά του με τη διενέργεια: α. Προανακριτικών πράξεων, β. Προανακριτικών εξετάσεων, γ. Συλλογής αναγκαίων αποδεικτικών στοιχείων για να βεβαιωθεί η τέλεση εγκλήματος και να ανακαλυφθεί ο δράστης, και δ. Εκτελέσεως ποινικών δικαστικών αποφάσεων, ενταλμάτων συλλήψεως, προσωρινής κρατήσεως και βίαιης προσαγωγής, καθώς και κάθε άλλης διαδικαστικής πράξεως της ποινικής διαδικασίας κατά την κρίση του αρμόδιου εισαγγελέα». Πλην όμως, το προεδρικό διάταγμα δεν εκδόθηκε.
Τον Δεκέμβριο 2002, η Ολομέλεια της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου αναφέρθηκε στην ανάγκη σύστασης Δικαστικής Αστυνομίας. Το ζήτημα συζητήθηκε, επίσης, σε ειδική εκδήλωση του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, της Εταιρείας Δικαστικών Μελετών και του Τμήματος Νομικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, στις 27 Ιανουαρίου 2010, με θέμα «Δικαστική Αστυνομία».
Κατά καιρούς, είχαν συσταθεί νομοπαρασκευαστικές επιτροπές και ομάδες εργασίας με αντικείμενο την ίδρυση δικαστικής αστυνομίας, χωρίς, όμως, αποτέλεσμα. Τα τελευταία 25 χρόνια η Δικαστική Αστυνομία έχει ανακοινωθεί από τους εκάστοτε υπουργούς Δικαιοσύνης τουλάχιστον πέντε φορές. Μια προσπάθεια έγινε το 2017-2018 επί υπουργίας Σταύρου Κοντονή, αλλά το νομοσχέδιο έμεινε στη διαβούλευση.
Με τον ν. 4963/2022 προβλέφθηκε η σύσταση δικαστικής αστυνομίας στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, η οποία περιλαμβάνει πολιτικό και αστυνομικό τομέα. Σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 4963/2022, η σύσταση της Δικαστικής Αστυνομίας έχει ως σκοπό την «υποβοήθηση του έργου των δικαστικών και εισαγγελικών αρχών και τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας των δικαστικών υπηρεσιών με την ανάθεση σε εξειδικευμένο προσωπικό του Υπουργείου Δικαιοσύνης αστυνομικών καθηκόντων, καθώς και καθηκόντων που απαιτούν ειδικές επιστημονικές γνώσεις.
Με το νομοσχέδιο που συζητείται σήμερα στην ολομέλεια, εισάγεται, μεταξύ άλλων, νέα διαδικασία πρόσληψης και στελέχωσης της Δικαστικής Αστυνομίας, δοθέντος ότι, σύμφωνα με την Αιτιολογική Έκθεση, «η πραγματική λειτουργία της Δικαστικής Αστυνομίας παραμένει μέχρι και σήμερα γράμμα κενό».
Τα κόμματα
Στη φάση επεξεργασίας του νομοσχεδίου στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ, το ΚΚΕ, η Ελληνική Λύση, οι Σπαρτιάτες, η Νίκη και η Πλεύση Ελευθερίας δεν αρνήθηκαν την αναγκαιότητα να λειτουργήσει Δικαστική Αστυνομία. Δήλωσαν όμως επιφύλαξη για την τελική τους στάση, προβάλλοντας επιφυλάξεις και αντιρρήσεις σε επιμέρους διατάξεις. Το ΚΚΕ έχει δηλώσει εξ αρχής ότι καταψηφίζει το νομοσχέδιο.
«Η Δικαστική Αστυνομία έχει θεσμοθετηθεί με προηγούμενο νόμο. Με το νομοσχέδιο παίρνει σάρκα και οστά αυτός ο θεσμός», είπε ο εισηγητής της ΝΔ Δημήτρης Κούβελας. Στόχος, είπε ο βουλευτής της ΝΔ, είναι στις αρχές του επόμενου έτους να βρεθούν στις οργανικές τους θέσεις τα στελέχη του πολιτικού τομέα και του αστυνομικού τομέα της Δικαστικής Αστυνομίας. Αναφερόμενος στις αλλαγές που επέρχονται στις διαδικασίες πρόσληψης για το αστυνομικό και πολιτικό προσωπικό, ο Δημήτρης Κούβελας είπε ότι στόχος είναι η επιτάχυνση της όλης διαδικασίας με τρόπο που δεν αποβαίνει σε βάρος της αντικειμενικότητας, της αξιοκρατίας και της διαφάνειας, δηλαδή προσλήψεις μέσω του ΑΣΕΠ.
«Δεν νομίζω ότι με τον γενικό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ μπορεί να καλυφθούν οι θέσεις των μελών της δικαστικής εξουσίας. Όλες οι προηγούμενες αναφορές μιλούν για ξεχωριστό, για ad hoc διαγωνισμό και αυτό πρέπει να μας καταστήσει εξαιρετικά υποψιασμένους και προσεκτικούς για να μην πάμε σε μια διαδικασία ατελέσφορη», είπε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Θεόφιλος Ξανθόπουλος και επισήμανε: «Από την ιδρυτική της πράξη αυτή η υπηρεσία επρόκειτο να συνεπικουρήσει όλη τη δικαιοσύνη, την ποινική, τη διοικητική και την πολιτική. Με το νομοσχέδιο γίνεται παρακολούθημα αποκλειστικά των εισαγγελιών και των εισαγγελέων και είναι πολύ σοβαρό ερώτημα εάν οι άνθρωποι αυτοί θα μπορέσουν να συνεπικουρήσουν, να βοηθήσουν δικαστές άλλων κλάδων και πώς θα γίνεται αυτό».
Και ο κ. Ξανθόπουλος και οι άλλοι εκπρόσωποι των κομμάτων της αντιπολίτευσης αναφέρθηκαν στις προβλέψεις του νομοσχεδίου για τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούν οι υποψήφιοι και επισήμαναν ότι εισάγονται κριτήρια που ουσιαστικά αποκλείουν τη συμμετοχή των γυναικών στο αστυνομικό προσωπικό της Δικαστικής Αστυνομίας. Έθεσαν επίσης θέμα για το πρόσωπο που θα τεθεί επικεφαλής της Δικαστικής Αστυνομίας και αν θα είναι συνταξιούχος δικαστικός λειτουργός.
«Με τις προϋποθέσεις τις οποίες βάζετε, οι γυναίκες αποκλείονται από την κάλυψη πλήρωσης των θέσεων της Δικαστικής Αστυνομίας», επισήμανε η ειδική αγορήτρια του ΠΑΣΟΚ Νάντια Γιαννακοπούλου.
«Με το νομοσχέδιο δίνεται έμφαση στο αστυνομικό τμήμα την ίδια ώρα που σε τίποτα δεν διασφαλίζονται τα ζητήματα της παροχής επιστημονικής και τεχνικής συνδρομής στους δικαστικούς και εισαγγελικούς λειτουργούς για τα οποία πράγματι υπάρχει σήμερα ανάγκη», έχει δηλώσει η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Μαρία Κομνηνάκα.
«Η Δικαστική Αστυνομία πρέπει να λειτουργήσει στα πρότυπα της Αμερικανικής Δικαστικής Αστυνομίας, τη γνωστή ως FBI. Να έχει δηλαδή και επιχειρησιακό βραχίονα, για την αντιμετώπιση του οργανωμένου εγκλήματος και για να εξιχνιάζει υποθέσεις μείζονος σημασίας», ανέφερε ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης ,Παύλος Σαράκης. Ο βουλευτής κάλεσε επίσης την κυβέρνηση να απαντήσει αν «προορίζει» για τη θέση του επικεφαλής της Δικαστικής Αστυνομίας «τον προσφάτως συνταξιοδοτηθέντα Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρο Ντογιάκο».
«Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε με ποια επιστημονική τεκμηρίωση κατέληξε το υπουργείο σε αυτή την αναλογία αστυνομικού και πολιτικού προσωπικού», είπε και ο ειδικός αγορητής των Σπαρτιατών Ιωάννης Κόντης και πρόσθεσε ότι πρέπει να εξαλειφθεί η μοριοδότηση με την προηγούμενη στρατιωτική θητεία, γιατί είναι σίγουρα εις βάρος της επιλογής των γυναικών.
Την εκτίμηση ότι τα κριτήρια για την στρατιωτική προϋπηρεσία θα οδηγήσουν στον αποκλεισμό των γυναικών από τη Δικαστική Αστυνομία διατύπωσε και ο ειδικός αγορητής της Νίκης, Γιώργος Αποστολάκης. Όπως και τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης και η Νίκη θέτει ζήτημα για τον επικεφαλής της Δικαστικής Αστυνομίας και διατυπώνει αντίρρηση να προΐσταται συνταξιούχος ανώτατος ή ανώτερος δικαστικός λειτουργός της Διεύθυνσης της Δικαστικής Αστυνομίας.
«Πάρα πολλά σημεία διατάξεων κινούνται σε παλαιοκομματικό πνεύμα και αποτυπώνουν μια προσπάθεια της δεκαετίας του 1950 να πριμοδοτηθούν με μόρια, με διακρίσεις οι καθαροί και οι επίλεκτοι», παρατήρησε η Ελένη Καραγεωργοπούλου, ειδική αγορήτρια της Πλεύσης Ελευθερίας. «Οι γυναίκες που δεν υπηρετούν στις Ένοπλες Δυνάμεις χάνουν τη δυνατότητα μοριοδότησης και ως εκ τούτου βγαίνουν εκτός διαγωνισμού», επισήμανε η κ. Καραγεωργοπούλου.
Στη συζήτηση παρενέβη και πρόεδρος της ΚΟ της Πλεύσης Ελευθερίας Ζωή Κωνσταντοπούλου. «Οι προβλέψεις για το ύψος είναι μια απαρχαιωμένη μέθοδος διάκρισης σε βάρος των γυναικών. Υπάρχει σταθερή νομολογία των ελληνικών δικαστηρίων και του Συμβουλίου της Επικρατείας. Δεν επιτρέπεται να έρχεται εν έτει 2023 μία διάταξη περί ύψους, και περί κατώτατου ύψους, που τελικά σημαίνει λιγότερες γυναίκες. Δεν επιτρέπεται να έρχεται μία διάταξη με υπερμοριοδότηση της στρατιωτικής θητείας, την οποία εξ ορισμού δεν έχουν υπηρετήσει γυναίκες. Δεν επιτρέπεται να έρχεται διάκριση περί απαγόρευσης της δερματοστιξίας, του τατουάζ. Με το νομοσχέδιο δεν επιτρέπεται να υπάρχουν εμφανή τατουάζ σε έναν υποψήφιο για να προσληφθεί στη Δικαστική Αστυνομία εάν κριθεί ότι αντιτίθενται στο σκοπό και στη φιλοσοφία», επισήμανε η Ζωή Κωνσταντοπούλου.
Διαφανείς και αδιάβλητες διαδικασίες
«Εάν υπήρχαν προθέσεις άνισης μεταχείρισης ανδρών και γυναικών, δεν θα είχαμε στους επανειλημμένους διαγωνισμούς που έγιναν, για τις προσλήψεις ειδικών φρουρών, πολλές προσλήψεις γυναικών. Έχουν περάσει πάρα πολλές γυναίκες στα σώματα αυτά. Δεν είναι προνόμιο των ανδρών», απάντησε ο υπουργός Δικαιοσύνης Γιώργος Φλωρίδης και πρόσθεσε: «Το ύψος είναι για το αστυνομικό προσωπικό, δεν είναι για το προσωπικό του πολιτικού τομέα. Το αστυνομικό προσωπικό είναι για τη φύλαξη ή την προσπάθεια να διεξάγονται ομαλά οι δίκες. Ξέρετε, πολλές φορές, τι εντάσεις δημιουργούνται εκεί, όπου πρέπει να παρέμβουν οι αστυνομικοί. Εκεί, λοιπόν, χρειάζεσαι κανονικό αστυνομικό. Γι’ αυτό τίθενται αυτά».
Ο υφυπουργός Δικαιοσύνης Ιωάννης Μπούγας, αναφέρθηκε στις αρμοδιότητες και τα καθήκοντα του προσωπικού της Δικαστικής Αστυνομίας. «Στόχος του αστυνομικού τομέα της Δικαστικής Αστυνομίας είναι να αποδεσμεύσουμε σταδιακά, μέχρι την 30η Ιουνίου του 2024, την Ελληνική Αστυνομία από τα καθήκοντα τα οποία επιτελεί σήμερα προς υποβοήθηση του έργου της δικαιοσύνης, έτσι ώστε οι αστυνομικοί, 2.000 έως 2.500 από την Ελληνική Αστυνομία, να μπορούν στο εξής να επιτελούν αμιγώς αστυνομικά καθήκοντα», είπε ο υφυπουργός Δικαιοσύνης. Σε σχέση με τον πολιτικό τομέα της Δικαστικής Αστυνομίας, ο Ιωάννης Μπούγας είπε ότι θα επιφορτιστεί με τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης και την παροχή επιστημονικής και τεχνικής συνδρομής στους δικαστικούς και εισαγγελικούς λειτουργούς επί θεμάτων των οποίων η ανάλυση και η μελέτη απαιτεί ιδιαίτερες γνώσεις επιστήμης.
Ο υφυπουργός Δικαιοσύνης ανέφερε εξάλλου ότι «η επιπλέον μοριοδότηση όσων έχουν υπηρετήσει στις Ειδικές Δυνάμεις ή ως Έφεδροι Αξιωματικοί, προβλέπεται επειδή οι άνθρωποι αυτοί έχουν αποκτήσει δεξιότητες, έχουν την σωματική ρώμη, αλλά έχουν και τα ψυχικά εφόδια, τα οποία είναι ωφέλιμα στην άσκηση των καθηκόντων τους».
(απεμπε – φωτο:eurokinissi)
freepik photo
Ειδικότερα:
1.Από τον e-ΕΦΚΑ θα γίνουν την περίοδο 11 έως 15 Σεπτεμβρίου οι εξής καταβολές, στο πλαίσιο των τακτικών πληρωμών του Φορέα:
2. Από τη ΔΥΠΑ θα γίνουν οι εξής καταβολές:
INTIME
scr
freepik photo
eurokinissi photo
Η Σόφη όπως ήταν το όνομα της ημίαιμης σκυλίτσας που ακολουθούσε κάθε πρωί την μαθήτρια «ιδιοκτήτρια» της και επέστρεφε στο σπίτι, έπεσε νεκρή από φόλα που έριξαν άγνωστοι ίσως και μέσα στο σχολείο!
Η σκυλίτσα μεταφέρθηκε στον κτηνίατρο ο οποίος όμως δεν κατάφερε να την σώσει.
Ας σημειωθεί ότι είναι η δεύτερη θανάτωση σκύλου στα Κεραμειά που μάλιστα συνδέεται με το σχολείο του χωριού! Μάλιστα η θανάτωση της «Μπίνγκο» όπως ήταν το όνομα της σκυλίτσας που φρόντιζαν τα παιδιά του σχολείου, είχε θανατωθεί πριν μήνες από άγνωστο που την είχε πυροβολήσει, προκάλεσε αντιδράσεις και διαδηλώσεις στις οποίες συμμετείχε και… η Σόφη. Η οποία βρήκε το θάνατο με ομοίως αποτρόπαιο τρόπο που είχε θανατωθεί η Μπίνγκο, πράξη εναντίον της οποίας «διαδήλωνε».
Πηγή: stonisi. gr / freepik
FREEPIK