Άρθρα

Έλλειψη σπιτιών και μετανάστες: «Πρέπει να στεγάσουμε ανθρώπους», λένε – Αγριεύουν τα πράγματα

Έλλειψη σπιτιών, ειδικά στις μεγάλες πόλεις, υπάρχει και στην Ελλάδα!!

Ο Δήμαρχος της Νέας Υόρκης, Έρικ Άνταμς, πρότεινε την Πέμπτη μια σημαντική αναθεώρηση της προσέγγισης της πόλης της Νέας Υόρκης στο στεγαστικό πρόβλημα που έχει οξυνθεί τα τελευταία χρόνια λόγω του μεγάλου μεταναστευτικού κύματος.

Οι όποιες κλειστές δομές υπάρχουν, αλλά και τα συνεργαζόμενα με το κράτος ξενοδοχεία δεν αρκούν πλέον για την φύλαξη των αλλοδαπών που κυριολεκτικά έχουν γεμίσει την πόλη.

Όπως μεταδίδουν οι New York Times:

«Η ακραία έλλειψη κατοικιών χαμηλότερου κόστους αναδύθηκε ως κορυφαίο πρόβλημα τον περασμένο χρόνο, καθώς περισσότεροι από 110.000 μετανάστες έχουν φτάσει στη Νέα Υόρκη από την άνοιξη του 2022 και περισσότεροι από τους μισούς από αυτούς έχουν φιλοξενηθεί σε καταφύγια αστέγων».

Οι τοπικές αρχές θέλουν να κάνουν σαρωτικές αλλαγές σε ό,τι αφορά τη στεγαστική πολιτική και θεωρούν ότι αυτό θα μπορούσε εν καιρώ να δημιουργήσει έως και 100χιλ. επιπλέον σπίτια.

Αυτό είναι το αισιόδοξο σενάριο. Μέχρι τότε όμως τι θα γίνει;; Ποιά…«λύση» θα αναζητηθεί;;

Μήπως να φιλοξενηθούν ορισμένοι αλλοδαποί από…πρόθυμους κατοίκους στους ΑΔΕΙΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ των σπιτιών τους για αρχή;;;

Μία “λύση” που θα συνοδεύεται κι από “κίνητρα”;; Θα πούνε κιόλας ότι είναι «προσωρινή»;;

«Πρέπει επειγόντως να βρούμε στους ανθρώπους μία στέγη», λέει και ξαναλέει ο διεθνιστής Δήμαρχος της Νέας Υόρκης, που το καλοκαίρι είχε προτείνει να φιλοξενηθούν μετανάστες σε διαμερίσματα πολιτών!!!

freepik photo

Βίντεο με αυτοσχέδιο καταψύκτη στη Μογγολία! Η λεπτομέρεια με το… αυτοκόλλητο στο τέλος που κάνει τη διαφορά (video)

Ναγκόρνο Καραμπάχ: Ασθενοφόρα με τραυματίες κατευθύνονται από τον θύλακα προς την Αρμενία, σύμφωνα με ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων

Ασθενοφόρα μεταφέρουν κάποιους από τους τραυματίες από το Ναγκόρνο Καραμπάχ στην Αρμενία, μετέδωσε σήμερα το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Interfax, επικαλούμενο το υπουργείο Υγείας της Αρμενίας.

“Ασθενοφόρα με ιατρικό προσωπικό μεταφέρουν 23 τραυματίες από το Ναγκόρνο Καραμπάχ, οι οποίοι είναι σε σοβαρή και εξαιρετικά σοβαρή κατάσταση”, σύμφωνα με το υπουργείο.

Τα ασθενοφόρα έχουν ήδη διασχίσει τη γέφυρα στα σύνορα Αρμενίας-Αζερμπαϊτζάν, σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας της Αρμενίας.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: freepik)

Super League: Ντέρμπι Παναθηναϊκό με ΑΕΚ στη Λεωφόρο – Στα Γιάννενα δοκιμάζεται ο ΠΑΟΚ

Η 5η αγωνιστική θα κλείσει τη Δευτέρα με το ντέρμπι του Παναθηναϊκού με την ΑΕΚ στη Λεωφόρο



Με τέσσερις αναμετρήσεις συνεχίζεται η 5η αγωνιστική της Super League, στο πρόγραμμα της οποίας δεσπόζει το ντέρμπι του Παναθηναϊκού με την ΑΕΚ στη Λεωφόρο, το οποίο πρόκειται να διεξαχθεί τη Δευτέρα με διαιτητή των Ιταλό Σιμόνε Σότσα.

Η αρχή θα γίνει στο Καραϊσκάκη, με τον Ολυμπιακό να υποδέχεται την Κηφισιά, θέλοντας να αφήσει πίσω την ευρωπαϊκή ήττα από τη Φράιμπουργκ, όπως επίσης και την πρώτη απώλεια βαθμών εντός συνόρων με την ισοπαλία στην OPAP Arena.

Στη συνέχεια, ο Άρης θα φιλοξενήσει τον Παναιτωλικό, ενώ στον Βόλο η τοπική ομάδα θα κοντραριστεί με τον Αστέρα Τρίπολης.

Το πρόγραμμα θα κλείσει στα Γιάννενα, με τον ΠΑΣ να αντιμετωπίζει τον ΠΑΟΚ, που θα ψάξει το διπλό, κάτι που έκανε και στην Ευρώπη με τη νίκη επί της Ελσίνκι στη Φινλανδία.

Δείτε συνοπτικά το πρόγραμμα της 5ης αγωνιστικής:

Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου
ΟΦΗ-Ατρόμητος 1-1

(33′ Φελίπε Λουίζ-86′ Γιουπιτάνα)

Πανσερραϊκός-Λαμία 2-0

(66′ Άλεξιτς, 70′ Στάικος)

Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου
Ολυμπιακός-Κηφισιά 17:00 Cosmote Sport 1
Άρης-Παναιτωλικός 17:30 Novasports Prime
Βόλος ΝΠΣ-Αστέρας Τρίπολης 20:00 Cosmote Sport 1
ΠΑΣ Γιάννινα-ΠΑΟΚ 20:30 Novasports Prime

Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου
Παναθηναϊκός-ΑΕΚ 21:00 Cosmote Sport 1

(με πληροφορίες από newsbomb. gr / photo: pixabay)

Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: 40.000 είχαν ψηφίσει λίγο πριν από τις 11:30 – Πολύ μεγαλύτερη συμμετοχή μέχρι τώρα συγκριτικά με την προηγούμενη Κυριακή

Αυξανόμενο καταγράφεται το ποσοστό προσέλευσης στον β' γύρο

Αυξάνεται ώρα με την ώρα η συμμετοχή στις εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ για τον νέο πρόεδρο.

Λίγο πριν από τις 11:30, είχαν ψηφίσει 40.000, ένας αριθμός κατά πολύ μεγαλύτερος από το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του πρώτου γύρου.

(με πληροφορίες από newsbomb. gr / photo: eurokinissi)

Τσουνάμι δημιουργίας από τον Δήμαρχο Γιώργο Τσαμασλή στον Δήμο Θερμαϊκού.

Κακά τα ψέματα μιλάει το έργο του. Με το που ανέλαβε τον Δήμο από την σημερινή αντιπολίτευση, τον καθάρισε και από τον πιο βρώμικο Δήμο της Ελλάδας τον έκανε και συνεχίζει να τον κάνει ευρωπαϊκή ριβιέρα.

Καταπέλτης στις προεκλογικές εμφανίσεις του ο Δήμαρχος Θερμαϊκού Γιώργος Τσαμασλής

Eδώ τα έργα και οι παρεμβάσεις στο Δήμο Θερμαϊκού

Χιουμοριστικό ΒΙΝΤΕΟ: Το χρήμα κάνει «κύκλους»

Κασσελάκης: «Δεν θεωρώ τον εαυτό μου “φαινόμενο” – Να κάνουμε και τον Τάιλερ Έλληνα πολίτη σύντομα» (video)

Ο Στέφανος Κασσελάκης, μίλησε στο «Χαμογέλα και Πάλι!» για την πολιτική ζωή του τόπου, για τις αντιδράσεις του κόσμου προς το πρόσωπό του, και για τις προτάσεις του εάν ο κόσμος τον επιλέξει για να αναλάβει την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ.


Ο υποψήφιος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ μίλησε για τον προεκλογικό αγώνα που έκανε, για την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ.

«Πάω στην κάλπη με πλήρη συνείδηση γι΄αυτό που κάνω, και για το τι διακυβεύεται από εδώ και πέρα. Πρέπει να μπορέσουμε να έχουμε μία προοδευτική κυβερνητική πρόταση για τον τόπο. Είμαστε καλύτεροι από αυτό που βλέπουμε έως τώρα ως χώρα, ως κράτος, ως κοινωνία. Είμαι αισιόδοξος για το μέλλον της Ελλάδας. Υπάρχει απίστευτο ανθρώπινο δυναμικό και εντός και η ομογένειά μας. Αν το φέρουμε όλο αυτό μαζί θα μπορέσει να δημιουργηθεί μία ανάπτυξη υγιής, συμπεριληπτική, με ανθρωπιά μέσα. Είμαι αισιόδοξος και ενθουσιασμένος», είπε αρχικά ο Στέφανος Κασσελάκης.

«Αυτό που είχα θέσει ως «ελληνικό όνειρο», το ποπό είναι καλύτερο απ΄ τα ξένα όνειρα, είναι το δικό μας, με την κουλτούρα μας, την συμπερίληψή μας, την δικαιοσύνη που θέλουμε να έχουμε. Ο κόσμος το έχει αφουγκραστεί και πιστεύω θα το κάνουμε πραγματικότητα», πρόσθεσε σχετικά με το όραμά του.

Για όλες τις μομφές που δέχθηκε απάντησε: είναι δικαίωμα του οποιουδήποτε να με υποτιμήσει. Η μονή δύναμη που έχω είναι ο κόσμος. Η υποψηφιότητά μου είναι κινηματική, από την κοινωνία για την κοινωνία. Και την κοινωνία δεν την υποτιμάς. Η πρώτη φωνή της κοινωνίας του δικού μας χώρου ακούστηκε την προηγούμενη Κυριακή και είμαι σίγουρος ότι θα την κάνουμε πράξη και αυτή την Κυριακή».

Πώς διαχειρίζεται το γεγονός ότι τον αποκαλούν «φαινόμενο»;

«Η επικοινωνία είναι ένα εργαλείο. Σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ τον εαυτό μου φαινόμενο. Είμαι ένας απλός άνθρωπος που ξενιτεύτηκε από τον τόπο του, έλαβε μια ευκαιρία από τον Αλέξη Τσίπρα να είναι στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας και όταν είδε ότι δεν ήταν ικανοποιημένος από τις εναλλακτικές λύσεις διακυβέρνησης και ηγεσίας του κόμματος, έβαλε κάποιες προτάσεις μπροστά. Και έτσι άρχισε η σταδιοδρομία μου εντός της πολιτικής. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου φαινόμενο, θεωρώ ότι υπάρχει μια πηγαία ανάγκη στη χώρα μου να προοδεύσει, και να γίνουμε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα. Και ίσως να είμαι τυχερός που είμαι ένα άτομο που εκπροσωπεί αυτό. Δεν θα αλλάξω τον εαυτό μου ούτε εγώ ούτε ο Τάιλερ, έχουμε προκύψει από τζάκια, είμαστε απλά παιδιά, απλοί άνθρωποι και θέλουμε να βοηθήσουμε πολλούς ανθρώπους», υπογράμμισε.

«Μακάρι να κάνουμε τον Τάιλερ Έλληνα πολίτη σύντομα»
Ποια είναι τα συναισθήματα του Τάιλερ στην ξαφνική δημοσιότητα;

«Είναι και για τους δυο μας μια μετάβαση, δεν το περιμέναμε να έχουμε, πέρα από την προσοχή σας, την ανταπόκριση του κόσμου. Κάθε φορά που βγαίνει και μόνος του και τον συναντά ο κόσμος, του λέει ότι τον αγαπά πολύ και ότι είναι ενθαρρυντικό να βλέπουν ένα νέο ζευγάρι να στηρίζει ο ένας τον άλλον. Αυτό μας γεμίσει ταπεινοφροσύνη. Είμαι τυχερός που είναι στο πλευρό μου και μακάρι να τον κάνουμε σύντονα Έλληνα πολίτη», δήλωσε ο Στέφανος Κασσελάκης κλείνοντας.

(με πληροφορίες από mega / photo: eurokinissi)

Αυτή τη φρίκη την ονομάζουν τέχνη!! – Vid

Βγαλμένη από κακόγουστη ταινία θρίλερ...

scr

Ψήφισε στο Αιγάλεω η Έφη Αχτσιόγλου: «Πιστεύω ότι το βράδυ θα είμαστε πιο χαμογελαστοί όλοι στον ΣΥΡΙΖΑ» (video)

Λίγο μετά η κυρία Αχτσιόγλου έκανε την ακόλουθη δήλωση στους δημοσιογράφους:

«Σήμερα δεκάδες χιλιάδες πολίτες φίλοι του ΣΥΡΙΖΑ προσέρχονται στις κάλπες και στέλνουν κατ’ αρχάς ένα βασικό μήνυμα. Ότι η προοδευτική παράταξη είναι εδώ απέναντι σε μια κυβέρνηση η οποία νομίζει ότι μπορεί να κυβερνά με λευκή επιταγή. Είμαστε εδώ και θα είμαστε εδώ για να ασκήσουμε ισχυρή και δομική αντιπολίτευση απέναντι σε πολιτικές οι οποίες θέτουν την κοινωνία στο περιθώριο, απέναντι σε πολιτικές που ασκούνται με αλαζονεία. Είμαστε και θα είμαστε εδώ για να εκφράσουμε τις ανάγκες των πολιτών που ορθώς θεωρούν ότι δεν ζουν με τον τρόπο που τους αξίζει και με τον τρόπο που δικαιούνται να ζουν», ανέφερε.

«Είμαι αισιόδοξη. Πιστεύω ότι το βράδυ θα είμαστε πιο χαμογελαστοί όλοι στον ΣΥΡΙΖΑ», κατέληξε η κυρία Αχτσιόγλου.

(με πληροφορίες από eleftherostypos. gr / photo: eurokinissi)

Ζαχάροβα σε δυτικά ΜΜΕ: Πρέπει να απομονώσουμε τους εαυτούς σας από εσάς, vid

Οι Ρώσοι τρολάρουν μέχρι και στα Ηνωμένα Έθνη:

απεμπε-EPA photo

Εντυπωσιακό video: Πώς έφτιαξε κατάλυμα στο δάσος από κορμούς δέντρων…

Δείτε το viral video που έχει συγκεντρώσει εκατομμύρια views:

(photo: pixabay)

Κασσελάκης: Αν δεν πας να ψηφίσεις σήμερα, δεν αλλάζει το αύριο, vid

Δείτε:

scr

Τατσόπουλος: “Ένα ΑΤΙΑ κυριολεκτικά, δηλαδή αγνώστου ταυτότητας ιπτάμενο αντικείμενο ήταν ο Κασσελάκης” (video)

Δείτε τη σχετική δήλωση του Πέτρου Τατσόπουλου για τον Στέφανο Κασσελάκη, στον τηλεοπτικό σταθμό skai, στο λεπτό 00:40:

(photo: intime)

Έφη Αχτσιόγλου: “Είναι μια κρίσιμη ημέρα για τον ΣΥΡΙΖΑ και για την ελληνική κοινωνία” (video)

Δείτε τις δηλώσεις της υποψήφιας προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Έφης Αχτσιόγλου, στον τηλεοπτικό σταθμό open:

(photo: intime)

«Βλαντίμιρ αυτό σου λέω»: Μήνυμα Τριντό-Ζελένσκι στον Πούτιν με…αγκαλιές, vid

Μίλησαν οι...ηγετάρες:

απεμπε-EPA-Consolidated News Photos POOL photo

Μητέρα 20χρονου κοριτσιού αναφέρει ότι το παιδί της έπαθε εγκεφαλικό αλλά στο νοσοκομείο της διέγνωσαν ημικρανία (video)

Δείτε το σχετικό video από τον τηλεοπτικό σταθμό open:

(photo: pixabay)

Η…κυριακάτικη ανασκόπηση του Μητσοτάκη: Κουβέντα για τον ΣΥΡΙΖΑ

Στον καθιερωμένο εβδομαδιαίο απολογισμό του κυβερνητικού έργου, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κάνει ιδιαίτερη αναφορά στη Θεσσαλία και το "ξεπάγωμα" των τριετών.

Ακολουθεί ολόκληρη η ανάρτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη:

«Καλημέρα! Κυριακή σήμερα, η μέρα δηλαδή που σας γράφω τι πετύχαμε την εβδομάδα που μας πέρασε. Επειδή όμως την προηγούμενη Κυριακή ήταν η συνέντευξη τύπου της ΔΕΘ και δεν κάναμε εβδομαδιαία ανασκόπηση, φοβάμαι πως σήμερα έχω αρκετά να σας πω! Γιατί στις μέρες που μεσολάβησαν μαζεύτηκαν πολλές και σημαντικές ειδήσεις.

Όμως αντί να ξεκινήσω να τις εξηγώ μία-μία, σκέφτηκα να σας γράψω πρώτα μία λίστα με το τι συμπεριλαμβάνει η σημερινή ανασκόπηση. Μια ανασκόπηση της ανασκόπησης δηλαδή. Αν σας φαίνεται χρήσιμο, μπορώ να το επαναλαμβάνω κάθε εβδομάδα. Πείτε μου στα σχόλια αν το προτιμάτε ή όχι!

Σήμερα λοιπόν έχουμε: ξεπάγωμα τριετιών, μείωση της ανεργίας και τα θετικά αποτελέσματα της Δημόσιας Επιχείρησης Απασχόλησης, τον νέο εργασιακό νόμο που μόλις ψηφίστηκε, την κατάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας, τις προσπάθειες και τα αποτελέσματα των ελέγχων της αγοράς για την καταπολέμηση της ακρίβειας, την αρωγή και στήριξη στη Θεσσαλία, την αναβάθμιση των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών στα νοσοκομεία μας, τη β’ φάση του «Προσωπικού Βοηθού για Άτομα με Αναπηρία», τη μείωση των ανεξέλεγκτων χωματερών και τέλος, τα Ζαγοροχώρια και την εγγραφή τους στον κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO!

Θα ξεκινήσω λοιπόν με την ψήφιση της τροπολογίας για το «ξεπάγωμα» των τριετιών και κάθε επιδόματος προϋπηρεσίας έπειτα από 12 χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι από την 1η Ιανουαρίου του 2024, εκατοντάδες χιλιάδες μισθωτοί θα δουν αύξηση των εισοδημάτων τους.

Προεκλογικά είχαμε δεσμευτεί για τη στήριξη και την αύξηση των εισοδημάτων. Αυτό δεν θα μπορούσε όμως να γίνει πραγματικότητα αν η οικονομία μας δεν σημείωνε σταθερά ανοδική πορεία, όπως παραδέχονται πλέον θεσμικοί επενδυτές που επιλέγουν την Ελλάδα, αλλά και οι διεθνείς επενδυτικοί οίκοι. Έχουμε εμπιστοσύνη στη δυναμική της ελληνικής οικονομίας και συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε πολιτικές που στηρίζουν και τους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις, με βασικό στόχο να συγκλίνουμε με τις ευρωπαϊκές αγορές εργασίας και σε μισθούς και σε κανόνες.

Και φυσικά αυτό σημαίνει και μείωση της ανεργίας. Τον Αύγουστο λοιπόν, οι εγγεγραμμένοι άνεργοι στο μητρώο της ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ) μειώθηκαν κατά 5% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι (λιγότεροι κατά 47.000) και πια καταγράφεται ο μικρότερος αριθμός ανέργων στη ΔΥΠΑ εδώ και 12 χρόνια.

Μένω στο πεδίο της απασχόλησης. Μέχρι σήμερα, περισσότεροι από 142.500 άνεργοι έχουν ωφεληθεί από τις ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) τα τελευταία 4 χρόνια, αριθμός που αποτελεί ρεκόρ. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης: από τον Ιανουάριο του 2015 έως τον Ιούνιο του 2019 δημιουργήθηκαν μόλις 42.000 θέσεις εργασίας από τον τότε ΟΑΕΔ. Μια άλλη κρίσιμη ποιοτική και ποσοτική διαφορά είναι ότι οι θέσεις εργασίας στη δική μας περίοδο απορροφήθηκαν κατά 90% στον ιδιωτικό τομέα ενώ στην περίοδο 2015-2019 ήταν περίπου 50-50. Βλέπουμε επίσης μεγάλη αύξηση στους αριθμούς των προσφερόμενων θέσεων Μαθητείας για το έτος 2023-2024. Σχεδόν 9.000 θέσεις φέτος, σε σχέση με τις 6.638 θέσεις της περσινής χρονιάς. Το 62% προέρχεται από τον ιδιωτικό τομέα.

Τι νομίζω πρέπει να κρατήσετε δηλαδή, πέρα από τα νούμερα, η ΔΥΠΑ (η υπηρεσία που ήταν παλιότερα ο ΟΑΕΔ) πλέον όντως κάνει τη δουλειά που θα έπρεπε να κάνει: βρίσκει δουλειές, εκπαιδεύει με τρόπο πολύ πιο ουσιαστικό. Είναι κάτι περισσότερο από απλώς «σταθμός για επιδόματα» που δυστυχώς ήταν στη μνήμη των περισσότερών μας. Αυτό είναι καινούργιο και ουσιαστικό.

Είμαι βέβαιος ότι από τη νέα χρονιά θα υπάρξει ακόμη μεγαλύτερη αύξηση της απασχόλησης, των βιώσιμων και δίκαια αμειβόμενων θέσεων εργασίας, με την εφαρμογή των διατάξεων του νομοθετήματος του υπουργείου Εργασίας που εγκρίθηκε από τη Βουλή προχθές.

Ακούστηκαν και γράφτηκαν πολλές αναλήθειες και ανακρίβειες σχετικά με όσα προβλέπει. Θα το ξαναπώ: βασική μας προτεραιότητα είναι η προστασία των εργαζομένων, η διασφάλιση των δικαιωμάτων τους και η βελτίωση των συνθηκών εργασίας και των εισοδημάτων τους. Με τις νέες διατάξεις δεν καταργείται το 5νθήμερο, όπως διατείνονται ορισμένοι, αλλά καταπολεμάται η αδήλωτη, υποδηλωμένη και ανασφάλιστη εργασία, θεραπεύονται χρόνιες στρεβλώσεις σ’ αυτό το πεδίο και ενισχύεται ο καλώς εννοούμενος ανταγωνισμός στην αγορά εργασίας. Πρέπει να μας εξηγήσουν όσοι αντιτίθενται στον νέο νόμο γιατί θεωρούν ότι είναι προς το συμφέρον των εργαζομένων να έχουν μια δεύτερη αδήλωτη και ανασφάλιστη εργασία αντί της νόμιμης και ασφαλισμένης απασχόλησης, όπως διασφαλίζεται πλέον ρητά. Διότι ουσιαστικά αυτό υποστηρίζουν.

Η σταθερή και μόνιμη αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος συνιστά και λύση για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, γιατί γνωρίζω πολύ καλά ότι το σούπερ μάρκετ είναι πολύ ακριβό και αποτελεί βραχνά για τα ελληνικά νοικοκυριά. Τα βοηθήματα και τα επιδόματα ασφαλώς είναι μια ανάσα για τους ευάλωτους συμπολίτες, ωστόσο χρειάζεται ταυτόχρονα να πολεμήσουμε την αισχροκέρδεια με τη μέγιστη δυνατή αυστηρότητα και με όλα τα διαθέσιμα εργαλεία – και αυτό ακριβώς κάνουμε.

Καταρχάς με ελέγχους στην αγορά. Από την αρχή του έτους έχουν διενεργηθεί σχεδόν 15.000 έλεγχοι και έχουν επιβληθεί πρόστιμα ύψους άνω των 5 εκατομμυρίων ευρώ σε εταιρείες κολοσσούς. Αλλά και με τα 4 νέα μέτρα που ανακοινώσαμε αυτήν την εβδομάδα, μεταξύ των οποίων η προσφορά φθηνότερων προϊόντων για 6 μήνες με επιβολή προστίμων εάν είναι ψευδής η μείωση της τιμής. Οι έλεγχοι επεκτείνονται και στους προμηθευτές των σούπερ μάρκετ ώστε να εντοπίσουμε πιθανές εστίες αδικαιολόγητων ανατιμήσεων σε όλους τους κρίκους της εφοδιαστικής αλυσίδας. Έτσι, τα μεγάλα σούπερ μάρκετ θα πρέπει να κοινοποιούν πλέον τους τιμοκαταλόγους τους και οι πολίτες θα μπορούν πιο εύκολα να καταγγέλλουν περιστατικά αισχροκέρδειας.

Το γνωστό Market Pass θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του έτους, αλλά μόνο για όλη τη Θεσσαλία, πλημμυρόπληκτες κοινότητες της Φθιώτιδας και της Βοιωτίας, και τον Έβρο με διπλασιασμό του μηνιαίου ποσού. Ωφελούμενα θα είναι περίπου 280.000 νοικοκυριά με 740.000 μέλη.

Στηρίζουμε τους πολίτες μένοντας πιστοί στη βασική μας γραμμή για δημοσιονομική σταθερότητα και σοβαρότητα, γεγονός που επισημαίνεται από τους ξένους οίκους αξιολόγησης, οι οποίοι προχωρούν ο ένας με τον άλλο σε αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας. Και θα το ξαναπώ: ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας σημαίνει ευκαιρίες και επενδύσεις, νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας.

Αναφορικά με το ζήτημα της αρωγής και αποκατάστασης των συνεπειών από τις σαρωτικές πλημμύρες στη Θεσσαλία, να ξεκινήσω λέγοντας πως γνωρίζουμε ότι η κατάσταση είναι ακόμη πολύ δύσκολη και οι πολίτες δοκιμάζονται κάθε μέρα. Ο δρόμος για την επούλωση των πληγών και την ανασυγκρότηση της περιοχής είναι ακόμα μακρύς. Όμως είμαστε εκεί κάθε μέρα και κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να στηρίξουμε τους πολίτες. Και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε, για όσο καιρό χρειαστεί.

Στην πλατφόρμα arogi.gov.gr μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί σχεδόν 25.000 οριστικοποιημένες αιτήσεις και περίπου 5.000 προσωρινές. Οι 45 οικισμοί που χτυπήθηκαν ολικά από την πρωτοφανή κακοκαιρία -θυμίζω- παίρνουν αποζημίωση χωρίς έλεγχο φακέλου. Γνωρίζω ότι υπάρχουν ακόμη περιπτώσεις που και εκεί δεν έχουν πάρει όλοι, και γίνεται προσπάθεια να λυθούν οι τεχνικές δυσκολίες. Επιπλέον, με ρύθμιση που ψηφίστηκε προχθές από τη Βουλή, οι κάτοικοι των περιοχών που επλήγησαν φέτος το καλοκαίρι από τις φυσικές καταστροφές θα έχουν ασφαλιστική κάλυψη μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου του 2024, ενώ αναστέλλονται και οι πλειστηριασμοί.

Επαναλαμβάνω, είναι μεν τεράστιο το έργο που έχει γίνει, αλλά ξέρουμε πως υπάρχουν ακόμη πολλά που πρέπει να γίνουν, και θα γίνουν.

Τις επόμενες ημέρες ο κρατικός μηχανισμός θα βρίσκεται και πάλι επί ποδός διότι οι μετεωρολόγοι μας προειδοποιούν για φαινόμενα βροχής στη δυτική και κεντρική Ελλάδα. Η τραυματισμένη Θεσσαλία πρέπει να δείξει ιδιαίτερη επαγρύπνηση. Θα είμαστε δίπλα της.

Στη Θεσσαλία επίσης εφαρμόζουμε πιλοτικά και τον τρόπο που θέλουμε να λειτουργεί η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας στο νέο αναβαθμισμένο ΕΣΥ. Ομάδες υγειονομικών πηγαίνουν πόρτα-πόρτα σε κάθε χωριό και προσφέρουν τις υπηρεσίες τους.

Την εβδομάδα που πέρασε υπογράφηκε η πρώτη σύμβαση για την αναβάθμιση των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών σε νοσοκομεία του ΕΣΥ. Αφορά το Θριάσιο Νοσοκομείο, από τα μεγαλύτερα της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες της Δυτικής Αττικής, δέχεται χιλιάδες περιστατικά από την Πελοπόννησο και αεροδιακομιδές από Αιγαίο. Είναι ένα από τα 96 ΤΕΠ που, μαζί με 156 Κέντρα Υγείας σε όλη τη χώρα, θα «υποστούν» ριζική αναβάθμιση -κτιριακή και στον εξοπλισμό τους- με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.

Με χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από το NextGenerationEU, υλοποιούμε και ένα ακόμη -μικρότερο όμως πολύ σημαντικό- πρόγραμμα: τον «Προσωπικό Βοηθό για Άτομα με Αναπηρία». Μετά την πιλοτική πρώτη φάση της προνοιακής αυτής δράσης στην Περιφέρεια Αττικής και τα νησιά της, με ωφελούμενα 1.000 άτομα, προχωράμε τώρα στην β΄ φάση του προγράμματος για κάθε περιφέρεια της χώρας, με 1.250 νέους δικαιούχους. Το πρόγραμμα αφορά άτομα ηλικίας 16 έως 65 ετών, με συνολικό ποσοστό αναπηρίας ίσο ή μεγαλύτερο του 67% κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης. Με αυτό το πρόγραμμα έχουμε στόχο να ενισχύσουμε την αυτονομία τους, να ενθαρρύνουμε τη συμμετοχή τους στην αγορά εργασίας και να συμβάλλουμε στην βελτίωση της καθημερινότητάς τους σε κάθε επίπεδο.

Ένα ακόμη καλό νέο: Η Ελλάδα απαλλάσσεται από την υποχρέωση να καταβάλει πρόστιμο 720.000 ευρώ τον χρόνο που της είχε επιβληθεί από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για εννέα χωματερές στη Μεσσηνία. Και αυτό γιατί τα απορρίμματα των Δήμων Τριφυλίας, Μεσσήνης και Οιχαλίας οδηγούνται πλέον στη σύγχρονη Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων της περιοχής.

Να επισημάνω με την ευκαιρία κάτι που μάλλον δεν είναι ευρέως γνωστό: η χώρα μας, έως τις αρχές του 2019 κατέβαλε το ποσό των 80.000 ευρώ τον χρόνο για κάθε μία από τις 65 ανεξέλεγκτες χωματερές που υπήρχαν στην επικράτεια. Σήμερα έχουμε απαλλαγεί από τα 2/3 αυτών των προστίμων. Αυτό σημαίνει εξοικονόμηση 3.360.000 ευρώ τον χρόνο. Στόχος μας είναι μέχρι το τέλος του 2024 να έχουν μηδενιστεί όλες οι χρηματικές κυρώσεις. Το οφείλουμε στους πολίτες και στο περιβάλλον.

Ξέρω πως πάλι μακρηγόρησα, και πάλι άφησα αρκετές καλές ειδήσεις απ’ έξω! Τελειώνω όμως με μια εξέλιξη που μου έδωσε ξεχωριστή χαρά. Τα πανέμορφα Ζαγοροχώρια μας περιλαμβάνονται -για πρώτη φορά- στον κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO. Δικαιώνεται, έτσι, μία κοινή προσπάθεια του Υπουργείου Πολιτισμού, της Περιφέρειας Ηπείρου και του Δήμου Ζαγορίου. Ήταν και προσωπική μου δέσμευση από το 2019 να αναγνωριστεί η μοναδική αρχιτεκτονική των 46 οικισμών της Πίνδου ως πολύτιμο πολιτισμικό αγαθό και να έχει πλέον αυξημένη προστασία από την αλόγιστη δόμηση και τον υπερτουρισμό.

Σας ευχαριστώ για τον χρόνο που αφιερώσατε και πάλι σήμερα! Πείτε μου αν θέλετε, αν σας βοήθησε στην ανάγνωση η γρήγορη «ανασκόπηση της ανασκόπησης» στην αρχή, ώστε να την συνεχίσω και στις επόμενες».

Eurokinissi photo

Ποιοί βλέπουν «νέα σοκ» στις διεθνείς τιμές των τροφίμων;

Τη μείωση του πληθωρισμού στην Ευρωζώνη, όπως και σε παγκόσμιο επίπεδο, προβλέπει ο ΟΟΣΑ για το 2024 στην τελευταία έκθεση του (Interim Economic Outlook), αλλά προειδοποιεί για τον κίνδυνο να υπάρξουν νέα σοκ στις διεθνείς αγορές τροφίμων και ενέργειας.

Ειδικότερα, αναφέρει ότι η εκδήλωση του φαινομένου Ελ Νίνιο, η οποία ξεκίνησε τον Ιούνιο, είναι πιθανό να επηρεάσει αρνητικά την παραγωγή ορισμένων τροφίμων το επόμενο έτος. Σημειώνει επίσης ότι οι περιορισμοί στις εξαγωγές από βασικούς παραγωγούς περιορίζουν την προσφορά στις διεθνείς αγορές, ιδιαίτερα του ρυζιού, η τιμή του οποίου κινείται σε υψηλά επίπεδα 15 ετών.

Επιπλέον, ο πόλεμος στην Ουκρανία ενέχει πάντα τον κίνδυνο να προκαλέσει νέες πιέσεις στις τιμές των σιτηρών, του καλαμποκιού, των εδώδιμων ελαίων και των λιπασμάτων. Η συμφωνία για τις εξαγωγές δημητριακών μέσω της Μαύρης Θάλασσας έχει λήξει και υπάρχει αβεβαιότητα για την έκταση που η Ουκρανία μπορεί να χρησιμοποιεί εναλλακτικές διαδρομές για τις εξαγωγές τους μέσω της Ευρώπης.

Κινδύνους βλέπει ο ΟΟΣΑ και για τις ενεργειακές αγορές. Αν και οι τιμές τους έχουν μειωθεί πολύ από τα υψηλά επίπεδα του 2022, μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, σημειώνει ότι «οι ενεργειακές αγορές παραμένουν σφιχτές και η προοπτική διαταραχών στην προσφορά στις αγορές πετρελαίου, άνθρακα και φυσικού αερίου παραμένει μεγάλη».

Ο Οργανισμός σημειώνει επίσης ότι οι μεγάλες μειώσεις στις τιμές του πετρελαίου, του φυσικού αερίου και του άνθρακα από τα υψηλά επίπεδα του 2022 συνέβαλαν στη μικρή ανάκαμψη της παγκόσμιας ανάπτυξης και στη μείωση του πληθωρισμού στο πρώτο εξάμηνο του 2023, αλλά μετά τις νέες μειώσεις στην παραγωγή του ΟΠΕΚ οι τιμές του πετρελαίου αυξήθηκαν πάνω από 25% από τα τέλη Μαΐου. Η εξέλιξη αυτή οδήγησε στην αύξηση της συμβολής της ενέργειας στον πληθωρισμό πολλών χωρών της G20.

Ο πληθωρισμός στις χώρες της G20 προβλέπεται ότι θα υποχωρήσει από 7,8% σε μέσα επίπεδα πέρυσι στο 6% φέτος και περαιτέρω στο 4,8% το 2024, ενώ αντίστοιχα και ο δομικός πληθωρισμός στις αναπτυγμένες οικονομίες της G20 προβλέπεται να μειωθεί στο 4,3% φέτος και στο 2,8% το επόμενο έτος. Η μείωση του πληθωρισμού, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, θα βοηθηθεί από την αναμενόμενη επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας λόγω της περιοριστικής νομισματικής και δημοσιονομικής πολιτικής που ακολουθείται από τις περισσότερες χώρες.

Ωστόσο, υπάρχουν τεράστιες διαφορές στις επιδόσεις μεταξύ των χωρών της G20, με τον πληθωρισμό στην Κίνα να είναι σχεδόν μηδενικός, ενώ στην Τουρκία ξεπερνά το 50% και στην Αργεντινή το 100%.

Ο πληθωρισμός στα προϊόντα υποχωρεί σταθερά, αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο με τον πληθωρισμό των υπηρεσιών, ο οποίος παραμένει επίμονος.

(απεμπε – φωτο:Freepik)

Επεισόδιο με πυροβολισμού στο Περιστέρι! Αναφορές για δύο τραυματίες

Επεισόδιο με πυροβολισμούς μεταξύ Ρομά έλαβε χώρα στο Περιστέρι, γύρω στις 6.30 το πρωί. Το περιστατικό, σύμφωνα με πληροφορίες, έγινε στην λεωφόρο Θηβών.


Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν πως όταν έσπευσαν αστυνομικοί στο σημείο, δεν εντόπισαν κανέναν, όμως λίγο αργότερα έγινε γνωστό ότι είχαν μεταβεί στο νοσοκομείο, με τα αυτοκίνητά τους, δυο Ρομά που φέρεται να έχουν τραυματιστεί στα πόδια.

(με πληροφορίες από enikos. gr / photo: pixabay)