Άρθρα

Βερναρδάκης για Κεραμέως: Έκανα ένα πολύ μεγάλο ατόπημα – Αν την έλεγα Μήδεια θα ήταν πιο αποδεκτό

«Έκανα ένα πολύ μεγάλο ατόπημα και θέλω να το δηλώσω δημοσίως. Έκανα μια πολύ ατυχή παρομοίωση που ενείχε έναν πολύ μεγάλο βαθμό ακρότητας, αστοχίας και τοξικότητας και σε αυτό θέλω να είμαι ειλικρινής»,

 δήλωσε μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Χριστόφορος Βερναρδάκης σε σχέση με το επίμαχο βίντεο με το οποίο συνέκρινε τη Νίκη Κεραμέως με τη Ρούλα Πισπιρίγκου.

«Ζήτησα συγνώμη, διότι ακριβώς ενώ ξεκινάς θέλοντας να κάνεις μια παρομοίωση, αν έλεγα παραδείγματος χάρη ότι η κ. Υπουργός είναι η Μήδεια της δημόσιας παιδείας, πιθανώς να μην υπήρχε κάποια αντίρρηση. Αλλά η εμπλοκή με ένα πρόσωπο της δημοσιότητας που είναι από τις πιο επώδυνες υποθέσεις αυτή την στιγμή στην ελληνική κοινωνία, δημιουργεί συνειρμούς που είναι αρνητικοί. Ομολογώ ότι δεν το εκτίμησα, νόμιζα ότι θα ήταν ένα πιο χαλαρό μήνυμα. Ήταν μια παρομοίωση που ήθελα να δείξω ότι η πολιτική της κυρίας υπουργού «πνίγει» την δημόσια παιδεία όπως μια σύγχρονη Μήδεια μπορεί να πνίξει τα παιδιά της.

Βεβαίως επειδή το πρόσωπο αυτό είναι απολύτως τοξικό και αυτή η συσχέτιση είναι πραγματικά εξωφρενική. Η συσχέτιση με την Μήδεια θα ήταν πιο αποδεκτή. Και θέλω να πω ότι στην παρομοίωση αυτή κάνω ένα δεύτερο ατόπημα, επίσης πολύ σοβαρό, αμφισβητώ το τεκμήριο αθωότητας που έχει το πρόσωπο αυτό. Θέλω και για αυτό να ζητήσω συγνώμη, γιατί κάνω μια παραβίαση του τεκμηρίου αθωότητας.

Βεβαίως, με κατηγορούν τα κανάλια που έχουν βγάλει αποφάσεις προ 4μήνου. Αυτό εν πάση περιπτώσει είναι μια διαφορετική συζήτηση, εγώ οφείλω να ζητήσω συγνώμη και για αυτό. Έκανα λάθος προσπαθώντας να κάνω μια παρομοίωση που να γίνει άμεσα κατανοητή. Δεν ήθελα να υπαινιχθώ ότι η υπουργός ταυτίζεται με μια κατηγορούμενη για τέτοια εγκλήματα, εννοείται αυτό. Γι’ αυτό και δεν είπα ότι ταυτίζεται με το όνομα, έβαλα πρώτα ερωτηματικό και είπα Πισπιρίγκου της δημόσιας παιδείας με ερωτηματικό. Μην δικαιολογούμαι, είναι σαφές ότι υπέπεσα σε ένα πολύ μεγάλο σφάλμα» ανέφερε ο κ. Βερναρδάκης.

Ερωτηθείς εάν επλήγη το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης με το συγκεκριμένο συμβάν, ο κ. Βερναρδάκης απάντησε «έκανα μια ζημιά στον ΣΥΡΙΖΑ, με την έννοια ότι έστω και για λίγο μετατοπίστηκε η συζήτηση από το νομοσχέδιο».

Σχετικά με το αν θα ζητήσει συγνώμη και ο πρόεδρος του κόμματος στην βουλή σήμερα, σημείωσε «εγώ από την δική μου την μεριά ζήτησα συγνώμη, αν θα το κάνει και ο πρόεδρος στην ομιλία του και πώς θα το χειριστεί δεν το γνωρίζω. Εγώ είμαι ο φυσικός αυτουργός και έχω την ευθύνη και θα το πω και σήμερα στην Βουλή, ότι παίρνω την ατομική και πολιτική ευθύνη αυτού του ατοπήματος.

Δεν νομίζω ότι τίθεται ζήτημα διαγραφής, αλλά αυτό δεν μπορώ να το απαντήσω εγώ.

(φωτο:eurokinissi)

Πέθανε σε ηλικία 57 ετών η «φωνή της Άγκυρας» στη Θράκη, ψευδομουφτής Αχμέτ Μετέ

Είχε προκαλέσει αρκετές φορές με τις τουρκόφιλες ενέργειές του.

Την τελευταία του πνοή άφησε το πρωί της Πέμπτης , στις 7.15 στην Ξάνθη σε ηλικία 57 ετών ο Αχμέτ Μετέ.

Ο Μετέ, που είχε απασχολήσει αρκετές φορές τις ελληνικές αρχές με τη δράση του ως “ψευδομουφτής Ξάνθης” σε αντιδιαστολή με τους νόμιμους μουφτήδες της περιοχής, τους τελευταίους μήνες έπασχε από καρκίνο.

Είχε γεννηθεί το 1965 στο Ωραίο, είχε σπουδάσει στην Τουρκία και τη Σαουδική Αραβία και είχε υπάρξει ιμάμης στο χωριό του μέχρι την τοποθέτησή του στην πολυσυζητημένη θέση το 2007.

(xanthi2.gr – φωτο:scr)

Σε κατάσταση συναγερμού η Ισπανία, το θερμόμετρο θα ξεπεράσει τους 45 βαθμούς

Η ένταση του καύσωνα ίσως ξεπεράσει το ιστορικό κύμα του 2003 που είχε προκαλέσει δεκάδες θανάτους στην Δυτική Ευρώπη.

Το «κύμα» ακραίας ζέστης που πλήττει τη νοτιοδυτική Ευρώπη εδώ και πολλές ημέρες αναμένεται να φτάσει στην κορύφωσή του σήμερα στην Ισπανία, όπου το θερμόμετρο ξεπέρασε χθες Τετάρτη τους 45 βαθμούς Κελσίου, και στη διάρκεια του σαββατοκύριακου στη Γαλλία.

«Η σημερινή αναμένουμε ότι θα είναι η πιο ζεστή ημέρα αυτού του καύσωνα», ανακοίνωσε η ισπανική μετεωρολογική υπηρεσία (AEMET).

Σχεδόν το σύνολο της Ισπανίας είχε τεθεί χθες σε κατάσταση συναγερμού, με εξαίρεση το αρχιπέλαγος των Κανάριων νήσων. Η Ανδαλουσία, η Εστρεμαδούρα και η Γαλικία έχουν τεθεί σε κατάσταση κόκκινου συναγερμού.

Η υψηλότερη θερμοκρασία καταγράφηκε στις 17:30 (τοπική ώρα, 18:30 ώρα Ελλάδας) στο Αλμόντε της Ανδαλουσίας, ενώ σε πολλές πόλεις της νότιας Ισπανίας, όπως η Σεβίλλη, η Κόρδοβα και η Μπανταχόθ, ο υδράργυρος ξεπέρασε τους 44 βαθμούς Κελσίου.

Στο τέλος της εβδομάδας η θερμοκρασία θα πέσει στη νότια και τη δυτική Ισπανία, ενώ η κατάσταση θα παραμείνει δύσκολη στο βορειοδυτικό τμήμα της χώρας καθώς ο καύσωνας μετακινείται προς τα βόρεια, τη Γαλλία και στη συνέχεια τη Βρετανία.

Η κορύφωση του καύσωνα στη Γαλλία αναμένεται την Κυριακή και τη Δευτέρα, σύμφωνα με τη χθεσινή πρόβλεψη της γαλλικής μετεωρολογικής υπηρεσίας.

«Η Γαλλία είναι αντιμέτωπη με έναν καύσωνα που θα γίνει έντονος μεταξύ της Κυριακής και της Τρίτη», σημείωσε η υπηρεσία. «Οι θερμοκρασίες θα μειωθούν σταδιακά από τα δυτικά από την Τρίτη, Τετάρτη».

Ζέστη και φλόγες

Οι περιοχές που θα πληγούν περισσότερο θα είναι οι νοτιοδυτικές και η κοιλάδα Ρον.

Λόγω του καύσωνα πολλές πυρκαγιές μαίνονται στη νότια Ισπανία.

Στην Πορτογαλία ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του τη νύκτα της Τρίτης προς Τετάρτη στην επαρχία Αβέιρο (βόρεια). Σύμφωνα με την εφημερίδα Correio da Manha, πρόκειται για μια γυναίκα περίπου 50 ετών.

Το κέντρο της χώρας, που φλέγεται ακόμη σήμερα, παραμένει η πλέον πληγείσα περιοχή από τις πυρκαγιές, οι οποίες αναζωπυρώθηκαν την Τρίτη το απόγευμα λόγω της ζέστης και των ισχυρών ανέμων.

«Ζούμε σε μια περιοχή του κόσμου όπου η κλιματική αλλαγή θα επιδεινώνει συστηματικά τις συνθήκες τα επόμενα χρόνια», υπογράμμισε την Τρίτη ο Πορτογάλος πρωθυπουργός Αντόνιο Κόστα.

Η Κλερ Νούλις, εκπρόσωπος του Παγκόσμιου Μετεωρολογικού Οργανισμού, προειδοποίησε ότι η κατάσταση είναι κρίσιμη λόγω «του πάρα πολύ ξηρού εδάφους» και των επιπτώσεων από τις θερμοκρασίες στους παγετώνες στις Άλπεις: «Είναι μια πολύ κακή εποχή για τους παγετώνες», υπογράμμισε, λίγο περισσότερο από μια εβδομάδα μετά την κατάρρευση στην Ιταλία μεγάλου όγκου του παγετώνα Μαρμολάντα, η οποία προκάλεσε τον θάνατο ένδεκα ανθρώπων.

Στη Γαλλία δύο πυρκαγιές που τροφοδοτούνται από «την ξηρή βλάστηση», έχουν κάψει από την Τρίτη το απόγευμα 27.000 στρέμματα στην περιοχή του Μπορντό.

(απεμπε – φωτο:pexels)

Εσθονία: Η πρωθυπουργός Κάγια Κάλας ανακοίνωσε την παραίτησή της – ΠΟΥΤΙΝ τους τρέλανες

Η πρωθυπουργός της Εσθονίας Κάγια Κάλας ανακοίνωσε την παραίτησή της, όπως ανέφερε την Πέμπτη η υπηρεσία Τύπου της κυβέρνησης της δημοκρατίας της Βαλτικής, με σκοπό τη δημιουργία νέας κυβέρνησης.

«Η Πρωθυπουργός Κάγια Κάλας ενημέρωσε επίσημα στην κυβέρνηση σήμερα το πρωί για την απόφασή της να παραιτηθεί με τη θέλησή της. Ολόκληρη η κυβέρνηση παραιτείται μαζί της», αναφέρει η ανακοίνωση που αναρτήθηκε στον ιστότοπο της εσθονικής κυβέρνησης.

Η κα Κάλας φέρεται να έχει καταφέρει να ανασυστήσει μια κυβερνητική πλειοψηφία στο εσθονικό κοινοβούλιο και την περασμένη εβδομάδα ανακοίνωσε ότι το είχε επιτύχει. Η παραίτησή της αποτελεί απαραίτητο στάδιο της σχετικής διαδικασίας.

Την Παρασκευή θα καταθέσει στο κοινοβούλιο αίτημα για τη δημιουργία νέας κυβέρνησης, όπως αναφέρει η ίδια σε ανάρτησή της στο Twitter, με την ελπίδα να μπορέσει να παραμείνει στο τιμόνι της χώρας.

Πηγή: Euronews, TASS, Reuters, Kathimerini, PHOTO EUROKINISSI

«Η Ελλάδα μόνη χώρα στην ΕΕ με αύξηση των διεθνών πτήσεων, σε σχέση με τον Ιούνιο του 2019»

Στα τελευταία στοιχεία της Eurostat που καταδεικνύουν ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση με αύξηση της αεροπορικής διακίνησης τον φετινό Ιούνιο σε σχέση με τον Ιούνιο του 2019,

αναφέρθηκε ο Υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην τηλεόραση του ΟΡΕΝ και την εκπομπή «Ώρα Ελλάδος».

Όπως υπογράμμισε ο υπουργός Τουρισμού, τον προηγούμενο μήνα, οι διεθνείς πτήσεις συνολικά στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν μειωθεί μεσοσταθμικά κατά 16% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2019, πλην της Ελλάδας, η οποία παρουσιάζει αύξηση 1%, συγκριτικά με τον Ιούνιο του 2019. «Και αυτό δεν έγινε τυχαία. Είναι το επιστέγασμα της συλλογικής δουλειάς και της σωστής προετοιμασίας που κάναμε όλο το προηγούμενο διάστημα», τόνισε.

Ο κ.Κικίλιας, που πραγματοποίησε τριήμερη περιοδεία και στους τέσσερις νομούς της Κρήτης, αναφέρθηκε επίσης στον μεγάλο στόχο της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου και τους δώδεκα μήνες τον χρόνο, προαναγγέλλοντας μάλιστα ότι η επόμενη καμπάνια για τον βιώσιμο τουρισμό -που αποτελεί, όπως επισήμανε, τη νέα ισχυρή τάση στο τουριστικό προϊόν παγκοσμίως- θα ξεκινήσει από την ορεινή Κρήτη. «Η Κρήτη έχει όλα τα εχέγγυα να γίνει δωδεκάμηνος τουριστικός προορισμός», δήλωσε ο κ. Κικίλιας, φέρνοντας ως παράδειγμα τις δυναμικές επιδόσεις από τις τουριστικές αφίξεις στην πόλη του Ηρακλείου, οι οποίες τον Ιούνιο ξεπέρασαν -όπως είπε- το μισό εκατομμύριο. «Τον Ιούνιο, οι αφίξεις στο Ηράκλειο άγγιξαν τις 597.800, με τις αφίξεις από τη Γερμανία να καταγράφουν αύξηση 14,16%, από τη Μ. Βρετανία αύξηση 14,17% και από την Αυστρία αύξηση 26% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2019. Βάσει των τελευταίων στοιχείων, φθάνουν κάθε ημέρα, εδώ, 16.000 ταξιδιώτες, αριθμός που αυξάνει στις 27.000 κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Μιλάμε δηλαδή για σχεδόν ένα γήπεδο που έρχεται καθημερινά μόνο στο Ηράκλειο, εάν επιχειρούσαμε να κάνουμε τον παραλληλισμό αυτόν. Και καταλαβαίνουμε όλοι τι σημαίνουν τα μεγέθη αυτά για την οικονομία, τον επιχειρηματικό κόσμο και την πρωτογενή παραγωγή. Έτσι ισοσκελίζουμε και τις απώλειες από τη ρωσική τουριστική αγορά. Και χαίρομαι, πραγματικά, που βλέπω γεμάτα μαγαζιά στην περιοδεία μου στην Κρήτη», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Τουρισμού.

Αναφέρθηκε, ακόμα, στα συγκριτικά πλεονεκτήματα των εναλλακτικών προορισμών της χώρας μας και στις προσπάθειες που έχουν γίνει, όλο το προηγούμενο διάστημα, προκειμένου να «φωτιστούν» όσο το δυνατόν περισσότεροι μη δημοφιλείς -μέχρι σήμερα- προορισμοί ανά την Ελλάδα. «Κοιτάξτε, το brand Ελλάδα. Το brand Ελλάδα είναι ισχυρό, γιατί δουλέψαμε σκληρά όλο το φθινόπωρο και τον χειμώνα. Και το μέρισμα από το τουριστικό μας προϊόν έρχεται, αυτή τη στιγμή, να επιστραφεί στη μέση ελληνική οικογένεια», τόνισε.

Σχετικά με το νέο πλήρως αναβαθμισμένο, ψηφιακό πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους» του Υπουργείου Τουρισμού, ο κ. Κικίλιας επισήμανε ότι η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων αναμένεται να ανοίξει το Σάββατο και επανέλαβε ότι το e-voucher των 150 ευρώ θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους δικαιούχους μέχρι και τον Ιούνιο του 2023, για τη διαμονή τους σε οποιοδήποτε ξενοδοχείο ή κατάλυμα, όποτε το επιθυμούν. Παράλληλα, ο Υπουργός Τουρισμού αναφέρθηκε και στο ειδικό πρόγραμμα που «τρέχει» για τη βόρεια Εύβοια -ύψους έως 150 ευρώ- και τη Σάμο -ύψους έως 300 ευρώ- προκειμένου να στηριχθεί στρατηγικά ο εσωτερικός τουρισμός και η τοπική επιχειρηματικότητα ξεχωριστά στις δύο αυτές περιοχές, που επλήγησαν πέρυσι από τις καταστροφικές πυρκαγιές και τα ακραία φυσικά φαινόμενα.

Κληθείς, τέλος, να σχολιάσει την όξυνση της αντιπαράθεσης που κυριαρχεί το τελευταίο διάστημα στην εγχώρια πολιτική σκηνή για τα κρίσιμα ζητήματα της ενεργειακής κρίσης και της ακρίβειας, ο κ. Κικίλιας δήλωσε:

«Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, σε ένα εξαιρετικά δυσμενές περιβάλλον σε διεθνές επίπεδο με αλλεπάλληλες κρίσεις, αποδεικνύει καθημερινά ότι είναι δίπλα στον Έλληνα πολίτη, όχι με λόγια αλλά με πράξεις. Δεν νομίζω ότι έχουν δοθεί τόσα πολλά χρήματα -πάνω από 43 δισ. ευρώ μόνο για την πανδημία- για τη στήριξη των νοικοκυριών και των συμπολιτών μας που δοκιμάζονται από τις εξωγενείς κρίσεις.

Ενωμένοι, θα αντιμετωπίσουμε και τις νέες προκλήσεις. Και το δηλητήριο που χύνεται στην πολιτική ζωή της χώρας τις τελευταίες ημέρες από την Αντιπολίτευση, με απαράδεκτους και ανεπίτρεπτους χαρακτηρισμούς, δεν βοηθάει κανέναν. Πρόκειται για νοοτροπίες και συμπεριφορές που δεν επιθυμούν, πρωτίστως, οι ίδιοι οι Έλληνες».

(απεμπε – φωτο:pexels)

Λεφτά…γιοκ! Σε χαμηλότερα επίπεδα από πέρυσι η κίνηση στην αγορά ακινήτων φοιτητικής κατοικίας στη Θεσσαλονίκη

Υποτονική και σε χαμηλότερα επίπεδα συγκριτικά με τις προηγούμενες χρονιές -ακόμη και με την περσινή- οπότε η πανδημία του κορονοϊού διατηρούσε ακόμη «ζωντανό» το ενδεχόμενο της διαδικτυακής παρακολούθησης των μαθημάτων στα πανεπιστήμια,

καταγράφεται σήμερα η κίνηση στην αγορά ακινήτων φοιτητικής κατοικίας στη Θεσσαλονίκη, όπως επισήμανε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Συλλόγου Μεσιτών Αστικών Συμβάσεων της πόλης (ΣΜΑΣΘ) Κωνσταντίνος Τζάρος, επικεφαλής της Ομοσπονδίας Μεσιτών Ελλάδας.

Έτσι, «γονείς και φοιτητές βρίσκονται σε στάση αναμονής ενόψει και της ανακοίνωσης των βάσεων» και σύμφωνα με τον ίδιο, η πληθώρα ακινήτων που υπάρχει σήμερα στην πόλη για τους νεοεισερχόμενους στα πανεπιστήμια, οφείλεται και στο γεγονός ότι φοιτητές που δεν έχουν ολοκληρώσει ακόμη τις σπουδές τους, «έλυσαν» το μισθωτήριο του σπιτιού που διέμεναν τον χειμώνα, στο διάστημα Μαΐου-Ιουνίου, με την …ευχή να το βρουν και πάλι όταν θα επιστρέψουν μετά το καλοκαίρι.

«Αυτό είναι κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στα χρονικά», τόνισε ο κ. Τζάρος, εξηγώντας ότι λόγω της ακρίβειας, οι περισσότεροι γονείς, σκεπτόμενοι τη δαπάνη που συνεπάγεται η ενοικίαση και η συντήρηση ενός διαμερίσματος, δεν φαίνεται να βιάζονται και τηρούν στάση αναμονής. Στόχος τους, όπως εκτίμησε, είναι να «κερδίσουν τα ενοίκια ενός, δύο ακόμη και τριών μηνών», γι’ αυτό και η ζήτηση δεν αποκλείεται να εκδηλωθεί από τέλος Αυγούστου και να κορυφωθεί από τα μέσα Σεπτεμβρίου και μετά.

Πάντως, μια τάση που φαίνεται να κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος την τελευταία πενταετία, είναι -σύμφωνα με τον κ. Τζάρο- η αγορά μικρών (σε τετραγωνικά μέτρα) ακινήτων, από πλευράς των γονέων των υποψήφιων φοιτητών. «Η αγορά κατοικίας αποτελεί μια ασφαλή επένδυση, δεδομένου μάλιστα ότι πολλοί φοιτητές που σπουδάζουν στη Θεσσαλονίκη παραμένουν στην πόλη και μετά την ολοκλήρωση των σπουδών τους», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τζάρος και πρόσθεσε ότι «ενώ προ πενταετίας το ενδιαφέρον για αγορά φοιτητικής κατοικίας καταγραφόταν απολύτως μηδενικό, σήμερα ένα στους δέκα, όχι μόνο το σκέφτεται σοβαρά, αλλά επιδιώκει να το κάνει και πράξη».

Σε ό,τι αφορά τις τιμές των προς διάθεση φοιτητικών κατοικιών, ο πρόεδρος του ΣΜΑΣΘ εξήγησε ότι έχουν αυξηθεί σημαντικά την τελευταία τετραετία και παραμένουν σε υψηλά επίπεδο. Σημείωσε δε, ότι κάτω από την Εγνατία οδό οι τιμές κυμαίνονται μεταξύ 500-600 ευρώ και πάνω απ’ αυτήν σε 400-500 ευρώ.

«Μια μη επιπλωμένη γκαρσονιέρα 40 τετραγωνικών μέτρων στην περιοχή κάτω από την Εγνατία οδό, κοστίζει 550 ευρώ», σημείωσε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι τα επιπλωμένα διαμερίσματα ξεπερνούν και τα 600 ευρώ.

Οικονομικότερα ενοίκια, έως και 100 ευρώ φθηνότερα, μπορεί κάποιος να βρει στη δυτική Θεσσαλονίκη -μεταξύ άλλων σε Αμπελόκηπους και Μενεμένη- ενώ για την ανατολική πλευρά της πόλης, επισήμανε ότι «ναι μεν εξακολουθεί να προσελκύει το ενδιαφέρον των φοιτητών, αλλά δεν υπάρχουν πολλά προς διάθεση μικρά διαμερίσματα».

Σε ό,τι αφορά τη συγκατοίκηση, επισήμανε ότι η τάση αυτή τα τελευταία χρόνια τείνει να εγκαταλειφθεί εξ ολοκλήρου. «Το φαινόμενο της συγκατοίκησης έχει περιοριστεί σε σχέση με 15 χρόνια πριν και πλέον συγκατοικούν οι συγγενείς, πρώτου ή το πολύ δεύτερου βαθμού», ανέφερε ο κ. Τζάρος και συνέστησε στους μελλοντικούς ενοικιαστές ακινήτων να συμβουλεύονται τους πιστοποιημένους, νόμιμους και υψηλού επιπέδου μεσίτες, προκειμένου να πετύχουν έναν καλό και συμφέρον μίσθωμα.

(απεμπε – φωτο:eurokinissi)

Εξιχνιάστηκε η υπόθεση απόπειρας ανθρωποκτονίας σε βάρος 5 ατόμων που έγινε τον περασμένο Ιανουάριο στη Βούλα

Εξιχνιάστηκε από το Τμήμα Δίωξης Εκβιαστών της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής υπόθεση απόπειρας ανθρωποκτονίας σε βάρος πέντε ατόμων(τεσσάρων αλλοδαπών και ενός ημεδαπού), που διαπράχθηκε στις 22-1-2022 έξω από φούρνο στην περιοχή της Βούλας.

Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση της ΕΛΑΣ συνελήφθησαν, χθες (13/7) το πρωί στο πλαίσιο συντονισμένης επιχείρησης αστυνομικών δύο εκ των δραστών, ένας 42χρονος αλλοδαπός και 34χρονος ημεδαπός, ενώ ακόμα ένας δράστης, 35χρονος αλλοδαπός, είναι ήδη φυλακισμένος. Συγκατηγορούμενοι των παραπάνω είναι δύο ακόμα άτομα.

Σε βάρος των κατηγορουμένων σχηματίσθηκε δικογραφία για απόπειρα πολλαπλής ανθρωποκτονίας και επικίνδυνες σωματικές βλάβες στο πλαίσιο συσταθείσας εγκληματικής οργάνωσης, καθώς και για παράβαση του Νόμου περί όπλων.

Από την προανακριτική έρευνα του Τμήματος Δίωξης Εκβιαστών εξακριβώθηκε ότι οι κατηγορούμενοι συγκρότησαν ομάδα με διακριτούς ρόλους, για να πάνε να συναντήσουν δύο από τα θύματα, οι οποίοι συνοδεύονταν και από άλλα τρία άτομα σε φούρνο στην Βούλα, για να συζητήσουν μεταξύ τους διαφορές.

Κατά την συνάντηση που πραγματοποίησαν, δύο εκ των κατηγορουμένων με δύο από τους παθόντες, κάθισαν όλοι μαζί σε τραπέζι του καταστήματος, όπου αρχικά συνομίλησαν και στη συνέχεια ακολούθησε συμπλοκή, με συμμετοχή του συνόλου των δραστών, οι οποίοι με χρήση πυροβόλων όπλων και μαχαιριού τραυμάτισαν τους πέντε παθόντες και στη συνέχεια διέφυγαν με αυτοκίνητο.

Σημειώνεται ότι τρεις εκ των αλλοδαπών τραυματιών, μεταφέρθηκαν σε σοβαρή για την υγεία τους κατάσταση, σε νοσοκομεία όπου παρέμειναν για νοσηλεία μεγάλο χρονικό διάστημα.

Σε έρευνες που πραγματοποιήθηκαν βρέθηκαν και κατασχέθηκαν στην κατοχή του 42χρονου συλληφθέντα: πιστόλι με υποδοχή για σιγαστήρα και γεμιστήρα με 14 φυσίγγια κα φυσίγγιο στην θαλάμη του, 132 φυσίγγια, 3 γεμιστήρες πιστολιού, 2 μαχαίρια, τσεκούρι, ηλεκτρονική συσκευή παρεμβολής σήματος (gps blocker), ανιχνευτής ηλεκτρονικών συσκευών -κοριών παρακολούθησης, αλεξίσφαιρο γιλέκο, διόπτρα μακρύκανου όπλου, 2 φορητοί ασύρματοι και ένα tablet, 6 κινητά τηλέφωνα, 3 πακέτα τηλεφωνικών συνδέσεων, στέλεχος και κάρτα sim, 2 κάρτες μνήμης, usb stick, όχημα ιδιοκτησίας του, που χρησιμοποιήθηκε για την τέλεση των παραπάνω δράσεων καθώς και το χρηματικό ποσό των 10.750 ευρώ.

Στην κατοχή του 34χρονου συλληφθέντα βρέθηκαν ένα μαχαίρι, ένα κινητό τηλέφωνο και Δ.Χ.Ε ταξί.

Οι συλληφθέντες, με τη σε βάρος τους σχηματισθείσα δικογραφία, θα οδηγηθούν στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών.

(απεμπε – φωτο:eurokinissi)

Τους «ΓΛΕΝΤΑ» εντός και εκτός γηπέδων ο Τζόκοβιτς: ΔΕΝ είμαι εμβολιασμένος και ΔΕΝ πρόκειται να εμβολιαστώ για να παίξω στις ΗΠΑ

Τι δήλωσε...

Ο πρωταθλητής του τένις Novak Djokovic , ο οποίος το περασμένο Σαββατοκύριακο κέρδισε τον τέταρτο συνεχόμενο τίτλο του στο Wimbledon, είπε ότι δεν σκοπεύει να εμβολιαστεί, προκειμένου να παρακάμψει τους περιορισμούς για την είσοδο στις ΗΠΑ για το US Open τον Αύγουστο.

«Δεν έχω εμβολιαστεί και δεν σκοπεύω να εμβολιαστώ», είπε ο Τζόκοβιτς στο Πρωτάθλημα Wimbledon, «άρα τα μόνα καλά νέα που μπορώ να έχω είναι να αφαιρέσουν την υποχρεωτική πράσινη κάρτα εμβολίου — ή όπως αλλιώς την αποκαλείτε για να εισέλθω στις Ηνωμένες Πολιτείες».

Ο Τζόκοβιτς είπε ότι δεν πιστεύει ότι μια εξαίρεση είναι «ρεαλιστικά δυνατή». Είναι απλώς θέμα αν οι ΗΠΑ θα καταργήσουν ή όχι την απαίτηση έγκαιρα για να παραστεί στο τουρνουά, είπε.

Οι απαιτήσεις εμβολιασμού των ΗΠΑ κατά του COVID-19 για αλλοδαπούς απαγορεύουν την είσοδο του Τζόκοβιτς στην χώρα όπου θα αγωνιζόταν κανονικά στο US Open .

scr

Κικίλιας σε Γερμανούς που θα ΠΑΓΩΣΟΥΝ λόγω αερίου: «ΞΕΧΕΙΜΩΝΙΑΣΤΕ στις παραλίες μας»

Τι άλλο θα βρουν να πουν;;; Πέθαναν στα γέλια στη Μόσχα!

«Αγαπητοί Γερμανοί, ξεχειμωνιάστε σε μας, στην παραλία!». Με αυτόν τον τίτλο και με υπέρτιτλο «Τώρα οι Έλληνες θέλουν να μας βοηθήσουν», η εφημερίδα BILD αναφέρεται σε σχετική δήλωση – πρόσκληση του υπουργού Τουρισμού σε συνταξιούχους από τη Γερμανία να περάσουν στην Ελλάδα τον δύσκολο – λόγω της ενεργειακής κρίσης – χειμώνα που έρχεται.

«Κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης οι Γερμανοί έσωσαν τους Έλληνες με δισεκατομμύρια – τώρα θέλουν να μας ανταποδώσουν κάτι: η Ελλάδα προσφέρει άσυλο στους Γερμανούς που υποφέρουν από το σοκ των τιμών και τον φόβο για την ενέργεια», γράφει η γερμανική εφημερίδα και φιλοξενεί δήλωση του κ. Κικίλια:

«Για το φθινόπωρο και τον χειμώνα, θα ήταν μεγάλη χαρά για εμάς τους Έλληνες να καλωσορίσουμε γερμανούς συνταξιούχους που θέλουν να ζήσουν έναν “μεσογειακό χειμώνα” με ελληνική φιλοξενία, ήπιο καιρό και παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας. Θα σας περιμένουμε εδώ», δηλώνει ο υπουργός Τουρισμού στην BILD.

Στο ίδιο δημοσίευμα φιλοξενούνται ακόμη σχετικές δηλώσεις του δημάρχου των Χανίων Παναγιώτη Σημανδηράκη:

«Καλούμε κάθε Γερμανό που θέλει να έρθει κοντά μας αυτόν τον χειμώνα, να ζήσει εδώ – μακριά από τις κρίσεις. Τα Χανιά είναι το τέλειο μέρος για να αντιμετωπίσει κανείς έναν χειμώνα κρίσης: ζεστοί, φιλικοί άνθρωποι και ίσως το καλύτερο κλίμα όλον τον χρόνο σε ολόκληρη την Ευρώπη. Δεν χρειαζόμαστε καν θέρμανση στο σπίτι», δηλώνει χαρακτηριστικά ο δήμαρχος των Χανίων.

Ο μεσίτης ακινήτων στην Κρήτη Γιάννης Κριαράς δηλώνει από την πλευρά του στη γερμανική εφημερίδα ότι «εδώ δεν υπάρχει κρίση στο φυσικό αέριο» και προσθέτει ότι μπορεί κανείς να νοικιάσει εξοχικές κατοικίες ή διαμερίσματα τον χειμώνα από 300 ευρώ (για ένα υπνοδωμάτιο) και να υπενοικιάσει το σπίτι του στην πατρίδα του.

Οι ρεπόρτερ της γερμανικής εφημερίδας μεταφέρουν επίσης τις τιμές βασικών προϊόντων που βρήκαν σε λαϊκή αγορά των Χανίων, όπως 0,80 ευρώ/κιλό για πατάτες και 0,70 ευρώ/κιλό για τις τομάτες, ενώ επισημαίνουν ότι στην περιοχή υπάρχουν και εκπτωτικά σούπερ μάρκετ αλλά και γερμανοί γιατροί. Το δημοσίευμα κλείνει με δήλωση του δημάρχου Χανίων: «Κανένας Γερμανός δεν θα ξεπαγιάσει στην Ελλάδα».

(απεμπε – φωτο:eurokinissi)

Βγαίνει από την φυλακή το μεσημέρι ο Δημήτρης Λιγνάδης – Καταβάλλεται άμεσα το ποσό της χρηματικής εγγύησης

Την πύλη εξόδου των φυλακών Κορυδαλλού θα περάσει το μεσημέρι ο Δημήτρης Λιγνάδης,

ο οποίος εξασφάλισε το ποσό των 30 χιλιάδων ευρώ που όρισε χθες το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο ως εγγύηση για την αποφυλάκιση του.

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης, που καταδικάστηκε σε κάθειρξη 12 ετών για βιασμό δύο ανηλίκων αγοριών το 2015, συγκέντρωσε ήδη το ορισθέν ποσό της εγγύησης και γύρω στο μεσημέρι, όπως εκτιμάται, θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ώστε να υπογραφεί το αποφυλακιστήριο και ο επί 17 μήνες προσωρινά κρατούμενος να βγει από τον Κορυδαλλό όπου είχε μεταφερθεί από το κατάστημα κράτησης Τρίπολης τον περασμένο Φεβρουάριο ενόψει της έναρξης της δίκης του για τέσσερις βιασμούς.

Το δικαστήριο χθες μετά την καταδίκη του 58χρονου καλλιτέχνη αποφάσισε με πλειοψηφία 4 προς 3 ότι στο πρόσωπο του Δημήτρη Λιγνάδη πληρούνται οι προϋποθέσεις του νόμου για την αναστολή εκτέλεσης της ποινής μέχρι την εκδίκαση της έφεσης του, με την επιβολή περιοριστικών όρων και χρηματικής εγγύησης.

Η μειοψηφία του δικαστηρίου , δύο ένορκοι και μία δικαστής, έκρινε ότι δεν πρέπει να χορηγηθεί στον καλλιτέχνη αναστέλλουσα δύναμη στην έφεση.

(απεμπε – φωτο:intime)

Fuel Pass 2: Πότε οι αιτήσεις για το επίδομα βενζίνης και πότε η πληρωμή

Το «πολυπόθητο» Fuel Pass 2, που θα είναι μια μικρή βοήθεια για τους πολίτες που βλέπουν την τιμή της βενζίνης στα ύψη αναμένεται να ανοίξει στο τέλος Ιουλίου, η διαδικασία για το επίδομα βενζίνης 2 θα είναι η ίδια όπως και στην πρώτη ενίσχυση για τα καύσιμα.


Συγκεκριμένα η πλατφόρμα στο gov.gr για το Fuel Pass 2, θα ανοίξει τέλη Ιουλίου, και τα χρήματα από το επίδομα βενζίνης θα μπουν στους λογαριασμούς των δικαιούχων αρχές Αυγούστου.

Η αίτηση γίνεται μέσα από την ειδική πλατφόρμα του gov.gr -Fuel Pass, και μέσα σε τρεις ημέρες θα φανούν και τα χρήματα. Όσοι επιλέξουν την άυλη κάρτα το πόσο θα είναι 100 ευρώ για τους κατοίκους των νησιών, ενώ στην υπόλοιποι Ελλάδα θα είναι 80 ευρώ.

Όσοι πάλι δεν έχουν στο κινητό τους την λειτουργία του NFC και επιλέξουν την επιλογή για κατάθεση σε IBAN, θα λάβουν 85 ευρώ για τους κατοίκους στα νησιά και 65 ευρώ για την υπόλοιπο Ελλάδα.

Ειδικότερα, για όσους επιλέξουν τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας το ποσό της ενίσχυσης προσαυξάνεται κατά 15 ευρώ, έναντι 5 ευρώ που ίσχυε με το προηγούμενο καθεστώς.

Έτσι τα συνολικά ποσά της επιδότησης για το επόμενο τρίμηνο διαμορφώνονται ανάλογα με την περιοχή της κύριας κατοικίας και το είδος του οχήματος ως εξής:


Στα 80 ευρώ για κάτοχο αυτοκινήτου με κύρια κατοικία σε ηπειρωτική περιοχή με τη χρήση ψηφιακή κάρτας και 65 ευρώ χωρίς κάρτα, με πίστωση του ποσού στον τραπεζικό λογαριασμό, έναντι 40 που ίσχυε στην προηγούμενη επιδότηση χωρίς κάρτα και 45 ευρώ που ίσχυε με κάρτα.
Στα 100 ευρώ για κάτοχο αυτοκινήτου με κύρια κατοικία σε νησιωτική χώρα με τη χρήση κάρτας και 85 ευρώ σε τραπεζικό λογαριασμό, έναντι 50 ευρώ που ίσχυε στην προηγούμενη επιδότηση χωρίς κάρτα και 55 ευρώ με κάρτα.
Στα 60 ευρώ για κάτοχο μοτοσικλέτας και κύρια κατοικία σε ηπειρωτική περιοχή με τη χρήση κάρτας και 45 ευρώ στον τραπεζικό λογαριασμό, έναντι 30 ευρώ πριν χωρίς κάρτα και 35 ευρώ με κάρτα.
Στα 70 ευρώ για κάτοχο μοτοσικλέτας με κύρια κατοικία στα νησιά με κάρτα και 55 ευρώ στον τραπεζικό λογαριασμό, έναντι 35 ευρώ πριν χωρίς κάρτα και 40 ευρώ με κάρτα.


Ποιοι θα δουν διπλή επιδότηση
Οι ιδιοκτήτες ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων, θα λάβουν διπλή επιδότηση, αφού εκτός από το fuel pass θα συνεχίσουν για το επόμενο 3μηνο να λαμβάνουν και επιδότηση 15 λεπτών στην αντλία.

(dikaiologitika – φωτο:pixabay)

Φοβούνται ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΚΡΗΞΗ στη Γερμανία αν δεν μπει πλαφόν στις τιμές ενέργειας

Ο χειμώνας έρχεται πάντως...

Το κόστος της ενέργειας για τα νοικοκυριά στη Γερμανία μπορεί να τριπλασιαστεί, καθώς η παροχή ρωσικού φυσικού αερίου μειώνεται, όπως δηλώνουν αξιωματούχοι του ενεργειακού τομέα, ενώ ένας εκπρόσωπος εταιρίας άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο πρόκλησης κοινωνικής αναταραχής εκτός και αν υπάρξει ένα πλαφόν στις τιμές.

Σε μία συνέντευξή του στον γερμανικό όμιλο ΜΜΕ, RND που δημοσιεύεται σήμερα, ο Κλάους Μίλερ που ηγείται της αρμόδιας ομοσπονδιακής ρυθμιστικής αρχής, παρότρυνε τους καταναλωτές να μειώσουν την κατανάλωσή τους, προκειμένου να αποταμιεύσουν χρήματα.

Σε μία συνέντευξή του στο Reuters, ο υπεύθυνος των δημοτικών έργων στην πόλη Κέμνιτς, που έχει μία από τις 900 δημοτικές επιχειρήσεις δημόσιου χαρακτήρα που δραστηριοποιούνται στον ενεργειακό τομέα της Γερμανίας, δήλωσε: “Πρέπει να βοηθήσουμε τα νοικοκυριά, ώστε να υπάρξει ένα ανώτατο όριο στο κόστος της ενέργειας,” δήλωσε ο Ρόλαντ Βάρνερ, προειδοποιώντας ότι οι ετήσιοι λογαριασμοί των 1.500 ευρώ είναι πιθανό ότι θα αυξηθούν στα 4.700 ευρώ τον Οκτώβριο. “Στην περίπτωση που προκληθεί κοινωνική αναταραχή, το κράτος δεν θα μπορεί να την αντιμετωπίσει,” εκτίμησε ο ίδιος.

Το υπουργείο Ενέργειας δεν ανταποκρίθηκε άμεσα σε ένα αίτημα σχολιασμού.

Ο υπουργός Ενέργειας Ρόμπερτ Χάμπεκ έχει στο παρελθόν απορρίψει εκκλήσεις για την επιβολή πλαφόν από το κράτος στις τιμές της ενέργειας, δηλώνοντας ότι το κράτος δεν μπορεί να αντισταθμίσει πλήρως τις αυξημένες τιμές και ότι μία προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση θα έστελνε το λάθος ένα λάθος μήνυμα, σχετικά με την ανάγκη εξοικονόμησης ενέργειας.

Μετά την ευημερία που επέτυχε για δεκαετίες, εκμεταλλευόμενη το φθηνό ρωσικό αέριο, η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή οικονομία, βρίσκεται αντιμέτωπη με μία κρίσιμη περίοδο για την αναπτυξιακή πορεία της, καθώς η Ρωσία μειώνει τη ροή του φυσικού αερίου.

Οι δυτικές κυβερνήσεις δηλώνουν ότι η Μόσχα προχωρεί σε αντίποινα κατά των κυρώσεων που της επιβλήθηκαν μετά από την εισβολή της στην Ουκρανία, αλλά η Μόσχα επικαλείται τεχνικά προβλήματα.

Μερικοί αναλυτές προειδοποιούν ότι η υποστήριξη της κοινής γνώμης για μία σκληρή γραμμή κατά της Μόσχας, μπορεί να αποδυναμωθεί περαιτέρω, αν οι συνθήκες της καθημερινότητας επιδεινωθούν περισσότερο.

Μία δημοσκόπηση (Forsa) που δημοσιοποιήθηκε χθες, εντόπισε ότι η υποστήριξη σε ένα μποϊκοτάζ για το ρωσικό φυσικό αέριο έχει μειωθεί από το ποσοστό 44% στο οποίο καταγράφηκε πριν από έξι εβδομάδες, σε ένα ποσοστό που φτάνει μόλις το 32% σήμερα.

Με τις τιμές άμεσης παράδοσης να αυξάνονται, ο Μίλερ προειδοποίησε ότι οι τελικοί καταναλωτές που έχουν συμβόλαια σταθερής τιμής, θα βρουν τους εαυτούς τους να πληρώνουν διπλάσια τιμή σήμερα, ενώ το ενεργειακό κόστος για τα ίδια νοικοκυριά, θα τριπλασιαστεί στο τέλος του καλοκαιριού.

“Μερικές τιμές στις καθημερινές συναλλαγές έχουν επταπλασιαστεί,” δήλωσε ο Μίλερ. “Όλη αυτή η κατάσταση δεν θα αντιμετωπιστεί άμεσα. Δεν θα αντιμετωπιστεί συνολικά, ενώ τελικά, θα πρέπει να καταβληθεί το τίμημα,” εκτίμησε ο ίδιος.

(απεμπε – φωτο:pixabay)

Παρατείνεται έως 31 Ιουλίου η προθεσμία υποβολής του Ε4 για επιχειρήσεις του τουρισμού-επισιτισμού

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αφορά κάθε μεταβολή αποδοχών.

Παρατείνεται έως τις 31 Ιουλίου 2022 η προθεσμία υποβολής του εντύπου Ε4 (Πίνακας Προσωπικού) για κάθε μεταβολή αποδοχών που προκύπτει από την απόφαση του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, με την οποία κηρύχθηκε υποχρεωτική, στις 29 Ιουνίου 2022, η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (24/5/2021) «για τους όρους αμοιβής και εργασίας των υπαλλήλων που εργάζονται με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας στις επιχειρήσεις τουριστικών και επισιτιστικών καταστημάτων σε όλη τη χώρα, με Π.Κ. 14/9.6.2021», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ photo pexels

Κοινωνικός Τουρισμός για συνταξιούχους: Ποιοι μπορούν να κάνουν αίτηση σήμερα (14/7) με βάση τον ΑΦΜ

Οι δικαιούχοι θα μπορούν να υποβάλουν τις αιτήσεις τους ανάλογα με το ΑΦΜ

Άρχισε την Τετάρτη, 13 Ιουλίου 2022 η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων δικαιούχων και παρόχων για το νέο πρόγραμμα Κοινωνικός Τουρισμός της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) που απευθύνεται αποκλειστικά σε συνταξιούχους ελεύθερους επαγγελματίες (τέως ΟΑΕΕ).

Οι δικαιούχοι θα μπορούν να υποβάλουν τις αιτήσεις τους ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο του ΑΦΜ τους και έως τις 18/07/2022, στις 23:59, οπότε η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοιχτή για όλα τα ψηφία ΑΦΜ.

Σήμερα, Πέμπτη 14/7 αιτήσεις μπορούν να κάνουν όσοι έχουν ΑΦΜ που λήγει σε 3 και 4, ενώ την Τετάρτη αιτήσεις έκαναν όσοι έχουν ΑΦΜ 1 και 2.

Το πρόγραμμα αφορά σε 25.000 επιταγές και ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 3 εκατ. ευρώ.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΔΥΠΑ, με το νέο πρόγραμμα ενισχύεται περαιτέρω ο εσωτερικός τουρισμός και προστίθεται μία ακόμη κατηγορία δικαιούχων στα προγράμματα κοινωνικής πολιτικής της ΔΥΠΑ.

Δικαιούχοι του προγράμματος είναι συνταξιούχοι του e-ΕΦΚΑ-τέως ΟΑΕΕ που έχουν καταβάλει την αντίστοιχη εισφορά, ύψους 1 ευρώ, για τη συγκεκριμένη παροχή κατά τον μήνα Ιούνιο 2022 (παρ. 5 του άρθρ. 69 του ν. 3863/2010).

Οι αιτήσεις των ενδιαφερόμενων δικαιούχων θα υποβάλλονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης του Ελληνικού Δημοσίου gov.gr, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.gov.gr/ipiresies/ergasia-kai-asphalise/apozemioseis-kai-parokhes/programmata-koinonikou-tourismou-gia-suntaxioukhous-eephka-proen-oaee.

Συγκεκριμένα, η διαδρομή είναι: Αρχική/Εργασία και ασφάλιση/Αποζημιώσεις και παροχές/Προγράμματα κοινωνικού τουρισμού για συνταξιούχους e-ΕΦΚΑ (τέως ΟΑΕΕ

Πάροχοι του προγράμματος είναι τουριστικά καταλύματα και ακτοπλοϊκές εταιρείες, όπως ορίζει η Δημόσια Πρόσκληση, ενώ πάροχοι που έχουν υποβάλει αίτηση και για το πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού 2022-2023, στην οποία έχουν ήδη επισυνάψει τα δικαιολογητικά, που απαιτούνται, αρκεί να υποβάλουν μια απλή αίτηση και σχετική υπεύθυνη δήλωση.

Οι αιτήσεις των ενδιαφερόμενων παρόχων θα υποβάλλονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης του Ελληνικού Δημοσίου gov.gr, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.gov.gr/ipiresies/ergasia-kai-asphalise/apozemioseis-kai-parokhes/parokhoi-koinonikou-tourismou-gia-suntaxioukhous-eephka-proen-oaee.

Συγκεκριμένα, η διαδρομή είναι: Αρχική/Εργασία και ασφάλιση/Αποζημιώσεις και παροχές/Πάροχοι κοινωνικού τουρισμού για συνταξιούχους e-ΕΦΚΑ (τέως ΟΑΕΕ).

Οι δικαιούχοι και ωφελούμενοι μπορούν να πραγματοποιήσουν έως έξι διανυκτερεύσεις σε τουριστικό κατάλυμα που επιλέγουν από το «Μητρώο Παρόχων» της ΔΥΠΑ, κατόπιν απευθείας συνεννόησής τους με τον πάροχο, καταβάλλοντας μικρή ιδιωτική συμμετοχή.

Ειδικά για καταλύματα στις νήσους Λέρο, Λέσβο, Χίο, Κω και στον νομό Έβρου, μπορούν να πραγματοποιηθούν έως 10 διανυκτερεύσεις και στα καταλύματα των Δήμων Ιστιαίας-Αιδηψού και Μαντουδίου-Λίμνης-Αγ. ‘Αννας της Β. Εύβοιας και της νήσου Σάμου έως 12 διανυκτερεύσεις εντελώς δωρεάν.

Εκτός από την διαμονή σε τουριστικά καταλύματα, επιδοτούνται και ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Η συμμετοχή της γενικής κατηγορίας των δικαιούχων ανέρχεται σε 25%.

Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, και στο νέο πρόγραμμα ισχύουν αυξημένες τιμές επιδότησης, οι οποίες αφορούν σε όλες τις κατηγορίες καταλυμάτων, ώστε να καλυφθεί το αυξημένο κόστος και να εξασφαλιστεί μεγάλη συμμετοχή.

Επιπλέον, για τον μήνα αιχμής Αύγουστο προβλέπεται αύξηση της επιδότησης κατά 20%, ώστε να υπάρξει μεγαλύτερη συμμετοχή των τουριστικών επιχειρήσεων τη συγκεκριμένη περίοδο.

Η αύξηση θα ισχύει για όλο το χρόνο για τα καταλύματα της Βόρειας Εύβοιας και της Σάμου.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν την ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.dypa.gov.gr/koinonikos-toyrismos.

Δείτε ΕΔΩ τον χάρτη των επιδοτήσεων για την περίοδο 2022-2023

enikos/ photo unsplash

Φλερτάρουν με τον ΑΦΑΝΙΣΜΟ τους οι Ουκρανοί και ζητούν από ΗΠΑ πυραύλους με μεγαλύτερο βεληνεκές για τα HIMARS

Για να χτυπήσουν ρωσικό έδαφος;;;

Η ουκρανική κυβέρνηση ασκεί πίεση σε αυτή των ΗΠΑ να προμηθεύσει τις ένοπλες δυνάμεις της με πυραύλους μεγαλύτερου δραστικού βεληνεκούς για τα συστήματα HIMARS που παρέλαβαν πρόσφατα, δήλωσε χθες Τετάρτη ο Φεντίρ Βενισλάβσκι, μέλος της επιτροπής αμυντικών υποθέσεων του ουκρανικού κοινοβουλίου.

Σήμερα ο ουκρανικός στρατός διαθέτει πυραύλους με βεληνεκές 70 χιλιομέτρων, όμως αυτός των ΗΠΑ έχει στο οπλοστάσιό του πυραύλους ικανούς να πλήξουν στόχους σε απόσταση 300 ως 500 χιλιομέτρων. Τα στρατεύματα του Κιέβου χρησιμοποιούν πυραύλους Tochka-U, βεληνεκούς 120 χλμ., για να πλήττει στόχους σε μεγαλύτερες αποστάσεις, όμως τα σοβιετικού σχεδιασμού όπλα αυτά δεν είναι τόσο ακριβή.

Η ενδεχόμενη παράδοση τέτοιων πυραύλων έχει καίρια σημασία, αφού θα επέτρεπε στον ουκρανικό στρατό να βάλει στο στόχαστρο τη γέφυρα στο στενό Κερτς, που συνδέει την ηπειρωτική Ρωσία με την προσαρτημένη χερσόνησο της Κριμαίας.

Η γέφυρα αυτή, αξίας πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, απέχει κάπου 260 χιλιόμετρα από τα μέτωπα. Είναι στρατηγικής σημασίας διότι μέσω αυτής ανεφοδιάζονται τα στρατεύματα της Ρωσίας.

Ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου, ο Ντμίτρι Πεσκόφ, χαρακτήρισε «τρομοκρατία» τη διακηρυγμένη πρόθεση του Κιέβου να πλήξει τη γέφυρα. Επισήμανε πάντως πως είναι επαρκώς προστατευμένη έναντι πυραυλικών επιθέσεων.

Το αίτημα του Κιέβου για πυραύλους με μεγάλο δραστικό βεληνεκές εγείρει ανησυχίες και στην Ουάσινγκτον, ιδίως για το ενδεχόμενο οι ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις να χρησιμοποιήσουν οπλικά συστήματα αμερικανικής κατασκευής για να πλήξουν στόχους βαθιά στη ρωσική επικράτεια, κλιμακώνοντας περαιτέρω την ένοπλη σύρραξη.

Η πόλη Λουγκάνσκ, η πρωτεύουσα της ομώνυμης Λαϊκής Δημοκρατίας, υπέστη χθες επανειλημμένα πλήγματα από τα συστήματα HIMARS, ανέφερε μέσω Telegram ο εκπρόσωπος των φιλορώσων αυτονομιστών Αντρέι Μαρότσκο.

Ο Σερχίι Χαϊντάι, ο επικεφαλής της ουκρανικής πολιτικοστρατιωτικής διοίκησης στην περιφέρεια Λουγκάνσκ, ανέφερε από την πλευρά του ότι στο στόχαστρο μπήκαν αποθήκες όπλων.

(απεμπε – scr)

Οθόνες αφής: Πώς να τις καθαρίσεις χωρίς να τις καταστρέψεις

Οι οθόνες αφής κυριαρχούν και στις καμπίνες των σύγχρονων αυτοκινήτων

Καλό είναι να γνωρίζουμε πώς μπορούμε να τις καθαρίζουμε χωρίς να έχουμε δυσάρεστες εκπλήξεις.

Σύγχρονο αυτοκίνητο χωρίς οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων είναι κάτι πολύ σπάνιο στις μέρες μας αφού ακόμη και τα πλέον προσιτά μοντέλα έχουν μια κεντρικά τοποθετημένη στο ταμπλό τους.

Ως τέτοιες οι οθόνες αφής, λόγω και της μεγάλης συχνότητας που χρησιμοποιούνται τείνουν να γεμίζουν με δαχτυλιές αλλά και άλλους ρύπους που «κολλάνε» πάνω σε αυτές από το περιβάλλον. Έτσι χρειάζονται τακτικά καθαρισμό για λόγους που έχουν να κάνουν με την αισθητική αλλά και την υγιεινή.

Ακολουθούν τα βήματα που πρέπει να κάνετε για να τις καθαρίσετε σωστά και ταυτόχρονα να μην δημιουργήσετε κάποιο μόνιμο πρόβλημα στη λειτουργία τους.

Σβήσε την οθόνη πριν ξεκινήσεις
Πριν ξεκινήσουμε να καθαρίζουμε την ή τις οθόνες αφής του αυτοκινήτου μας, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να τις θέσουμε εκτός λειτουργίας. Έτσι αποφεύγουμε τη δημιουργία στατικού ηλεκτρισμού που θα μπορούσε να δημιουργήσει κάποια βλάβη στην οθόνη ενώ γίνεται και σημαντικά πιο εύκολο να εντοπίσετε τα σημεία που πρέπει να καθαρίσετε.

Αέρας και μαλακό πανί
Τα εργαλεία που χρειάζεται κανείς για να καθαρίσει τις οθόνες αφής του αυτοκινήτου είναι επί της ουσίας δύο: ένα φυσερό καθαρισμού και ένα καθαρό μαλακό πανί, κατά προτίμηση πανάκι μικροϊνών για τζάμια, ώστε να μην αφήνει σκόνη. Το φυσερό το χρησιμοποιούμε πρώτα για να διώξουμε από την οθόνη ό,τι μπορεί να φύγει μόνο με τον αέρα και θα μπορούσε να γρατσουνίσει την οθόνη με το τρίψιμο.

Καθάριζε συχνά
Ο συχνός καθαρισμός των οθονών αφής εξασφαλίζει και τον εύκολο καθαρισμό τους γιατί δεν συσσωρεύονται στην επιφάνεια παλιαότεροι και πιο φρέσκοι ρύποι που μπορεί με την πάροδο του χρόνου να γίνουν πιο σκληροί (σκόνη μαζί με λιπαρές ουσίες) και να κάνουν πιο δύσκολο τον καθαρισμό τους αυξάνοντας παράλληλα το ρίσκο ζημιάς.

Μην χρησιμοποιείς υγρά και μην ψεκάζεις την οθόνη
Αν και η χρήση κάποιου καθαριστικού υγρού μπορεί αρχικά να ακούγεται ως καλή ιδέα, είναι καλό να τα αποφεύγουμε στις οθόνες αφής του αυτοκίνητου μας ακόμη και αν το προϊόν αναγράφει ότι είναι κατάλληλο για αυτή τη χρήση. Μια ελάχιστη ποσότητα νερού πάνω στο πανάκι μικροΐνών είναι αρκετή για να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Διασφαλίζει παράλληλλα ότι δεν θα γίνει κάποια ζημιά στην επιφάνεια της ή στην επίστρωση που μπορεί να έχει.

Την οθόνη δεν την ψεκάζουμε σε καμία περίπτωση γιατί υπάρχει το ρίσκο τα σταγονίδια και κατ’ επέκταση η υγρασία να βρουν το δρόμο τους προς τα ενδότερα και να προκληθεί έτσι κάποια ζημιά από βραχυκύκλωμα.

Καθάριζε χωρίς να πιέζεις
Για να αποφύγουμε τις ανεπιθύμητες γρατσουνιές αποφεύγουμε να πιέζουμε δυνατά το πανάκι πάνω στην οθόνη σκουπίζοντας επί της ουσίας ελαφρά την επιφάνεια. Επαναλαμβάνουμε όσες φορές χρειάζεται για να καθαρίσουμε την οθόνη χωρίς να μπούμε στον πειρασμό να ασκήσουμε μεγαλύτερη πίεση. Τέλος σε καμία περίπτωση δεν μπαίνουμε στον πειρασμό να χρησιμοποιήσουμε χαρτί οποιοδήποτε τύπου γιατί οι ίνες που περιέχει θα δημιουργήσουν σίγουρα γρατσουνιές.

carandmotor/ photo pexels

Ο Bill Gates ανακοίνωσε την απόφασή του!!! ΕΤΟΙΜΑΣΤΕΙΤΕ για άλλα κόλπα

Είδαν και απόειδαν οι διεθνιστές και πλέον θα δώσουν ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΓΚΑΖΙ στις εξελίξεις...

Σε μια εκτενή συνέντευξή του στο Forbes, ο διεθνιστής Bill Gates ανακοίνωσε πως θα αυξήσει τώρα τις ετήσιες δαπάνες του ιδρύματός του κατά 50% στα 9 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ;;; ΠΩΣ ΘΑ ΑΥΞΗΘΕΙ Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΩΝ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΟΥΝ ΝΕΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ!!!

Η πανδημία του Covid-19, σύμφωνα με τον Μπιλ Γκέιτς, παραμένει «χειρότερη από ό,τι φαντάζονται οι άνθρωποι». Το ίδιο και ο πόλεμος της Ουκρανίας, τονίζει, για να μην αναφέρουμε την (σ.σ. τεχνητή) οικονομική ύφεση και «το πολιτικό πλαίσιο όπου η προθυμία να σκεφτόμαστε παγκόσμια και να κάνουμε σύνθετα πράγματα, τουλάχιστον, αισθάνεται ότι βρίσκεται σε μια αρκετά χαμηλή δυναμική». Ο Γκέιτς τα λέει όλα αυτά ανακοινώνοντας μια από τις πιο σημαντικές δωρεές στην ιστορία της φιλανθρωπίας — 20 δισεκατομμύρια δολάρια, τα οποία μεταφέρει αυτόν τον μήνα στο ομώνυμο ίδρυμα που συνδιοργανώνει, προς το παρόν, με την πρώην σύζυγο Μελίντα Φρενς Γκέιτς, προφανώς για να ΕΠΙΤΑΧΥΝΕΙ τις εξελίξεις στον πλανήτη.

Αυτή η δωρεά ανεβάζει την χρηματοδότηση των Γκέιτς (δηλαδή της διεθνιστικής τάξης πραγμάτων και του ηγέτη της, που ελέγχει τον Gates) σε 55 δισεκατομμύρια δολάρια, καθιστώντας τους πλέον, τους μεγαλύτερους… «φιλάνθρωπους» όλων των εποχών. Προηγούνται του φίλου Warren Buffett, που έχει δώσει 48 δισεκατομμύρια δολάρια, τα περισσότερα στο Ίδρυμα Gates.

Πλέον το Ίδρυμα Gates, το μεγαλύτερο στον κόσμο, θα αυξήσει τώρα τις δαπάνες του κατά 50%, στα 9 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως έως το 2026. Αυτό ξεπερνά τις δαπάνες για βοήθεια όλων των χωρών εκτός από πέντε περίπου!

scr

Τα βασικά λάθη που κάνουμε στο καθημερινό ντους

Μετά από μια δύσκολη μέρα, το χαλαρωτικό ντους είναι κάτι που ζητούν πολλοί άνθρωποι για να ξεκουραστούν.

Ωστόσο, εκτός από σπατάλη χρόνου, η πολύωρη παραμονή στο ντους έχει επιπτώσεις στο δέρμα σας, το περιβάλλον αλλά και… τον λογαριασμό του νερού.

Δείτε τα τρία πιο συχνά λάθη που κάνουμε στο καθημερινό ντους…

  1. Πολλή ώρα στο μπάνιο

Η πολύωρη παραμονή κάτω από το νερό προκαλεί ζημιά στην επιδερμίδα σας (αφυδάτωση και ξηροδερμία) και συνεπάγεται τεράστια σπατάλη νερού. Προσπαθήστε να μην ξεπερνάτε καθημερινά τα 5-6 λεπτά στο ντους και θα διαπιστώσετε μεγάλη εξοικονόμηση στο νερό αλλά και αλλαγή στο δέρμα σας.

  1. Το νερό είναι πολύ ζεστό ή πολύ κρύο

Για την επιδερμίδα, η ιδανική θερμοκρασία βρίσκεται κάπου στη μέση, ανεξάρτητα από τη θερμοκρασία των εξωτερικών χώρων. Η Αμερικανική Ακαδημία Δερματολογίας (ΣΔΕ), συνιστά ζεστό, αλλά όχι καυτό μπάνιο, για να αποτρέψετε την ξηροδερμία.

  1. Δεν αερίζετε καλά το μπάνιο

Ένα μη καλά αεριζόμενο μπάνιο είναι το ιδανικό περιβάλλον για να αναπτυχθεί μούχλα. Μετά το ντους ανοίξτε το παράθυρο του μπάνιου για να αεριστεί καλά και να στεγνώσει από τους ατμούς που δημιουργούνται στις επιφάνειες. Αν το μπάνιο δεν έχει παράθυρο, χρησιμοποιείστε ένα ανεμιστήρα

baby/ photo pexels

Φλούδα από καρπούζι: Γιατί δεν πρέπει να ξαναπετάξετε το άσπρο τμήμα της

Το πόσο καλό μας κάνει το καρπούζι, ενδεχομένως το ξέρετε ήδη.

Αν όχι, μπορείτε να ρίξετε μια ματιά εδώ. Απλώς όταν λέμε καρπούζι, συνήθως αναφερόμαστε στο κόκκινο, γινωμένο τμήμα του φρούτου.

Ξέρετε ότι ισάξια και σε κάποια σημεία μεγαλύτερη θρεπτική αξία έχει και το λευκό κομμάτι του εσωτερικού τμήματος του καρπουζιού (ναι, αυτό από το οποίο οι παλιές νοικοκυρές έφτιαχναν γλυκό του κουταλιού καρπούζι).

Το λευκό τμήμα της σάρκας έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, A, B6, ψευδάργυρο, κάλιο και μαγνήσιο, καθώς και λυκοπένιο, το γνωστό ισχυρό αντιοξειδωτικό, που βρίσκεται και στις ντομάτες.

Το άσπρο τμήμα της σάρκας του καρπουζιού:

  1. Υποστηρίζει την υγεία των μυών. Χάρις την ουσία κιτρουλίνη, που συμβάλλει στην καλή λειτουργία του μυϊκού συστήματος.
  2. Συμβάλλει στην ενυδάτωση και στον έλεγχο του βάρους. Χάρις τις άφθονες ίνες που περιέχει αλλά και την υψηλή περιεκτικότητά του σε νερό συγκαταλέγεται στα τρόφιμα που βοηθούν τον οργανισμό να ενυδατώνεται και το έντερο να λειτουργεί σωστά.
  3. Καταπραΰνει τα νεύρα και αμβλύνει το αίσθημα άγχους. Η ουσία κιτρουλίνη έχει ευεργετικές δράσεις στο νευρικό μας σύστημα.

Αξίζει με το παραπάνω να καταναλώνετε το άσπρο τμήμα του καρπουζιού είτε σκέτο είτε «κρυμμένο» σε smoothies, φρουτοχυμούς και σαλάτες.

ethnos/ photo unsplash

Ολοκληρώθηκε η ηλεκτρική διασύνδεση Σκιάθου – Εύβοιας

Τέθηκε σε λειτουργία από τη Δευτέρα 11 Ιουλίου η ηλεκτρική διασύνδεση της Σκιάθου με την Εύβοια, γεγονός που, σύμφωνα με τον ΑΔΜΗΕ,

διασφαλίζει σταθερή και αξιόπιστη ηλεκτροδότηση για το νησί και όλες τις βόρειες Σποράδες από το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, σε όλες τις λειτουργικές συνθήκες, ελαχιστοποιώντας τον κίνδυνο απώλειας ηλεκτρικής ισχύος σε περιπτώσεις έντονων καιρικών φαινομένων​ ή αυξημένης ζήτησης.

   «Καλωσορίζουμε τη Σκιάθο στην οικογένεια των διασυνδεδεμένων νησιών. Ο ΑΔΜΗΕ ολοκλήρωσε με επιτυχία ένα ακόμη έργο ορόσημο για το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς που συμβασιοποιήθηκε εν μέσω πανδημίας, κατασκευάστηκε κάτω από ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες, και χάρη στη σκληρή δουλειά των εργαζομένων μας, ηλεκτρίστηκε στην ώρα του. Με την τουριστική κίνηση να κορυφώνεται το επόμενο διάστημα, η νέα διασύνδεση είναι έτοιμη να προσφέρει ποιοτική ηλεκτροδότηση στη Σκιάθο και τα γειτονικά νησιά», δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, Μάνος Μανουσάκης.

   Την ηλεκτρική διασύνδεση Σκιάθου-Εύβοιας υλοποίησε ο Διαχειριστής στο πλαίσιο επένδυσης ύψους 57 εκατ. ευρώ. Στην πλευρά της Σκιάθου, η διασύνδεση περιλαμβάνει έναν υπερσύγχρονο Υποσταθμό 150 kV τεχνολογίας κλειστού τύπου (GIS), ενώ τα καλώδια Υψηλής Τάσης που εγκαταστάθηκαν στο νησί είναι πλήρως υπογειοποιημένα με στόχο την ελαχιστοποίηση της περιβαλλοντικής και οπτικής όχλησης.

   Ένα μοναδικό χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου έργου είναι ότι το υποβρύχιο καλώδιο είναι θαμμένο καθ’ όλη την υποθαλάσσια όδευσή του μήκους 29 χλμ., σε βάθη έως και 300 μ. διασφαλίζοντας την προστασία του από εξωγενείς παράγοντες.

Στην πλευρά της Εύβοιας, ο ΑΔΜΗΕ αναβάθμισε τον υφιστάμενο Υποσταθμό Μαντουδίου, ενώ κατασκεύασε 30 χλμ. νέας εναέριας Γραμμής Μεταφοράς.

(απεμπε – φωτο:unsplash)