Άρθρα

Τηλεφωνική επικοινωνία Αρχηγών ΓΕΕΘΑ Ελλάδας-Ινδίας

Τηλεφωνική επικοινωνία με τον Αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Ενόπλων Δυνάμεων της Ινδίας στρατηγό Anil Chauhan είχε σήμερα ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, με τον οποίο συζήτησε "για την επικρατούσα κατάσταση στο ευρύτερο γεωστρατηγικό περιβάλλον και τις τελευταίες εξελίξεις στην Ουκρανία, για τις αυξημένες μεταναστευτικές και προσφυγικές ροές" καθώς και για τη στρατιωτική συνεργασία μεταξύ των 2 χωρών.. Παράλληλα απηύθυνε πρόσκληση προς τον Ινδό ομόλογο του να επισκεφθεί επίσημα την Ελλάδα "το ταχύτερο δυνατό".

Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ έγραψε σχετικά στον προσωπικό λογαριασμό του στο Facebook: “Αναφέρθηκα στις προκλήσεις ασφάλειας που αντιμετωπίζει η Ελλάδα εξαιτίας των αναθεωρητικών τάσεων και προκλητικών συμπεριφορών που αναπτύσσονται στην περιοχή της, και επισήμανα τον πρωταγωνιστικό ρόλο των Ενόπλων Δυνάμεων, που υποστηρίζουν τον σταθεροποιητικό ρόλο της χώρας μας, ενώ υπογράμμισα τις διμερείς, τριμερείς και πολυμερείς συνεργασίες που έχει αναπτύξει σε στρατιωτικό επίπεδο με όλες τις χώρες των Βαλκανίων, με τις περισσότερες αραβικές χώρες καθώς και με το Ισραήλ, και οι οποίες αποσκοπούν στην δημιουργία ενός πλέγματος σχέσεων που προάγει την ειρήνη και σταθερότητα.

Όσον αφορά στην διμερή στρατιωτική συνεργασία, με τον Ινδό ομόλογό μου αναφερθήκαμε στην διαρκώς ενισχυόμενη στρατιωτική συνεργασία των Ενόπλων Δυνάμεων των 2 χωρών μέσω ασκήσεων, συνεκπαιδεύσεων και επισκέψεων αντιπροσωπειών στρατιωτικών σχολών που πραγματοποιήθηκαν καθώς και στην περαιτέρω εμβάθυνσή της.

Τον ευχαρίστησα για την πρόσκληση που απηύθυνε για συμμετοχή της Πολεμικής Αεροπορίας σε επικείμενη άσκηση των Ινδικών Ενόπλων Δυνάμεων τον Σεπτέμβριο του 2023 και εστίασα στην συμμετοχή της Ινδίας για πρώτη φορά στην σειρά ασκήσεων «ΗΝΙΟΧΟΣ» με Α/Φ Su-30, προσβλέποντας σε συμμετοχή της στην «ΗΝΙΟΧΟΣ-24».

ΑΠΕ-ΜΠΕ/intime

Ατρόμητος αετός κλέβει ψάρι από το χέρι του ψαρά – Δείτε το viral video

"Αυτό είναι το πιο τρελό πράγμα που έχω δει λέει ο άνδρας που βιντεοσκοπεί" . Τον ψαρά φαίνεται να έχουν περικυκλώσει αετοί.

Δείτε το viral video:

(photo: pixabay)

Βloomberg Economics: Τι θα κάνουν οι μεγαλύτερες κεντρικές τράπεζες στον κόσμο – Οι νέες αυξήσεις επιτοκίων από Fed και ΕΚΤ

Ο πληθωρισμός συνεχίζει να ταλαιπωρεί την Fed και την ΕΚΤ - Σε περαιτέρω αυξήσεις επιτοκίων αναμένεται να προχωρήσουν Πάουελ και Λαγκάρντ - Άλλη στάση υιοθετεί το Πεκίνο, ώστε να στηρίξει την ανάπτυξη

Ο υψηλός πληθωρισμός αναφέρεται ότι συνεχίζει και εξαναγκάζει τους κεντρικούς τραπεζίτες των ΗΠΑ και της Ευρώπης να συσφίξουν τη νομισματική τους πολιτική τους επόμενους μήνες, τη στιγμή που ο υπόλοιπος πλανήτης συνεχίζει και χαράσσει τη δική του στρατηγική.

Δεδομένης της αναμενόμενης αύξησης των επιτοκίων τόσο της Fed όσο και της ΕΚΤ αυτόν τον μήνα, ο μέσος όρος ανάλογου δείκτη του Bloomberg υποδεικνύει επίτευξη υψηλού του 6,25% κατά τη διάρκεια του τρέχοντος τριμήνου, σε σχέση με την προηγούμενη πρόβλεψη του 6%.

Το υψηλό αυτό ποσοστό, όμως, δεν αναδεικνύει την γενικότερα ασυγχρόνιστη νομισματική πολιτική η οποία χαρακτηρίζει τις διάφορες κεντρικές τράπεζες της υφηλίου. Οι Κινέζοι ρυθμιστές, για παράδειγμα, ξεκίνησαν τη νομισματική χαλάρωση τον προηγούμενη μήνα, ενώ οι κεντρικές τράπεζες της Ινδίας και της Νότιας Αφρικής παραμένουν σταθερές στην πολιτική τους.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής οικονομολόγο του Bloomberg Economics, Τομ Όρλικ, «μετά από τις σημαντικές αυξήσεις των επιτοκίων το 2022 και το α’ εξάμηνο του 2023, οι Fed, ΕΚΤ και ΒοΕ δεν έχουν πολύ δρόμο ακόμα. Παρ’ όλα αυτά, ο πεισματικός πληθωρισμός σημαίνει πως οι Πάουελ, Λαγκάρντ και Μπέιλι θα χρειαστεί να προχωρήσουν σε μεγαλύτερες από το αναμενόμενο αυξήσεις. Τα υψηλότερα επιτόκια ενισχύουν τις εκτιμήσεις μας για δημιουργία ύφεσης στις ΗΠΑ, ενώ η παγκόσμια ανάπτυξη θα περιοριστεί στο 2,8% φέτος και το 2,7% του χρόνου».

Δείτε τις εκτιμήσεις του Bloomberg για τις κυριότερες κεντρικές τράπεζες του κόσμου:

Fed

Επιτόκιο: 5,25%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2023: 5,5%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2024: 4,75%

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η αναλυτής του Bloomberg, Άννα Γουόνγκ, «ο πληθωρισμός θα αναγκάσει τη FOMC να προχωρήσει σε νέα αύξηση των επιτοκίων κατά 25 μονάδες βάσης. Η επιβράδυνση της οικονομίας και η αύξησης της ανεργίας, όμως, θα ‘φρενάρουν’ οποιεσδήποτε περαιτέρω αυξήσεις πέραν του 5,5% μέχρι το τέλος του έτους».

ΕΚΤ

Επιτόκιο: 3,5%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2023: 4%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2024: 3,25%

Σύμφωνα με τον αναλυτή του Bloomberg, Ντέιβιντ Πάουελ, «η ΕΚΤ πλησιάζει το τέλος του κύκλου σύσφιξής της. Το Bloomberg εκτιμά δύο περαιτέρω αυξήσεις των 25 μονάδων βάσης έκαστη τον Ιούλιο και τον Σεπτέμβριο. Αναμένουμε την πρώτη μείωση τον Ιούνιο του 2024 όταν ο πληθωρισμός θα έχει αρχίσει να μειώνεται».

Τράπεζα της Ιαπωνίας

Επιτόκιο: -0,1%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2023: -0,1%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2024: 0%

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του αναλυτή του Bloomberg Economics, Τάρο Κιμούρα, «η ΒοJ δεν πρόκειται να αλλάξει ρότα μέχρι το β’ εξάμηνο του 2024. Ο Ουέντα ενδέχεται να αυξήσει τα επιτόκια στο 0% το 2024 και να συνεχίσει την αγορά ομολόγων».

Τράπεζα της Αγγλίας

Επιτόκιο: 5%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2023: 5,75%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2024: 5%

Σύμφωνα με τον αναλυτή Νταν Χάνσον, «η ΒοΕ εξέπληξε τους επενδυτές μέσω της αύξησης των επιτοκίων της κατά 50 μονάδες βάσης τον Ιούνιο λόγω των υψηλότερων εκ των αναμενόμενων πληθωριστικών δεδομένων. Αναμένουμε πως τα επιτόκια θα αγγίξουν το 5,75% τον Νοέμβριο, 50 μονάδες βάσης υπό των εκτιμήσεων των αγορών, αλλά η βρετανική οικονομία προχωρά ολοταχώς προς τη δημιουργία ύφεσης».

Τράπεζα του Καναδά

Επιτόκιο: 4,75%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2023: 5%

Σύμφωνα με τον αναλυτή του Bloomberg Economics, Στούαρτ Πολ, «αν και ο δομικός πληθωρισμός έχει μειωθεί σε σχέση με τα μέσα του 2022, η υψηλή ανάπτυξη και η ιστορικά χαμηλή ανεργία προσφέρουν στην Τράπεζα του Καναδά την ευκαιρία να αυξήσει τα επιτόκια για άλλες 25 μονάδες βάσης στο 5% μέχρι το τέλος του έτους».

PBOC

Επιτόκιο: 2,65%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2023: 2,45%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2024: 2,35%

Σύμφωνα με τον αναλυτή Τσανγκ Σου, «η κεντρική τράπεζα της Κίνας φαίνεται πως έχει αλλάξει πορεία. Είχε προοιωνίσει την μείωση των επιτοκίων του Ιουνίου με ξεκάθαρο τρόπο, κάτι το οποίο υποδεικνύει πως έχει στόχο να στηρίξει την κινεζική οικονομία. Αναμένουμε περισσότερες μειώσεις στα επιτόκια και τα αναγκαία αποθεματικά των τραπεζών έτσι ώστε να στηριχθεί η ανάπτυξη».

Τράπεζα της Ινδίας

Επιτόκια: 6,5%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2023: 6,5%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2024: 5,5%

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του αναλυτή του Bloomberg Economics, Αμπισέκ Γκούπτα, «ο πληθωρισμός αναμένεται να αλλάξει δυναμική προς το τέλος του έτους λόγω της αναμενόμενης στήριξης την οποία θα παρέχει η κυβέρνηση της χώρας προς υποστήριξη της φθινοπωρινής σοδειάς. Η σημαντική ανάκαμψη της ινδικής οικονομίας αλλά και η πιθανότητα πληθωριστικών πιέσεων λόγω μίας απογοητευτικής εποχής των μουσώνων σημαίνουν πως η RBI ενδέχεται να καθυστερήσει τη μείωση των επιτοκίων της μέχρι του χρόνου».

Τράπεζα της Βραζιλίας

Επιτόκιο: 13,75%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2023: 12%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2024: 9%

Σύμφωνα με την αναλυτή του Bloomberg, Αντριάνα Ντουπίτα, «ο χαμηλότερος πληθωρισμός και το νέο χρηματοοικονομικό πλαίσιο της Βραζιλίας θα δώσουν έναυσμα στην κεντρική τράπεζα να ξεκινήσει τη μείωση των επιτοκίων από το γ’ τρίμηνο του 2023 μέχρι το τέλος του 2024».

Τράπεζα της Ρωσίας

Επιτόκιο: 7,5%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2023: 8%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2024: 7,5%

Βάσει των εκτιμήσεων του αναλυτή Αλεξάντερ Ισάκοφ, «η ρωσική κεντρική τράπεζα θα ξεκινήσει να αυξάνει τα επιτόκιά της μέχρι τον Σεπτέμβριο, αγγίζοντας το 8% μέχρι το τέλος του έτους. Η μειωμένη ισοτιμία του ρουβλίου και η απότομη αύξηση των δανείων θα αυξήσει πιθανά τον πληθωρισμό στο 5% – 6% από το τρέχον 4%».

Τράπεζα της Ν. Αφρικής

Επιτόκιο: 8,25%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2023: 8,25%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2024: 7,5%

Ο πληθωρισμός στη χώρα αναμένεται να επιστρέψει στον πληθωριστικό στόχο του 3% – 6% της κεντρικής τράπεζας αλλά η νομισματική της πολιτική θα παραμείνει απαράλλακτη μέχρι το τέλος του έτους, παρακολουθώντας παράλληλα την πορεία της ισοτιμίας του ραντ. Μία πιθανή μείωση της ισοτιμίας αυτής έναντι του δολαρίου θα μπορούσε να οδηγήσει σε νέα αύξηση των επιτοκίων.

Banco de Mexico

Επιτόκιο: 11,25%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2023: 10,75%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2024: 6,75%

Σύμφωνα με τον αναλυτή Φελίπε Χερνάντεζ, «η απόφαση της κεντρικής τράπεζας να κρατήσει τα επιτόκια σταθερά τον Ιούνιο επιβεβαίωσε τις εκτιμήσεις πως ο κύκλος σύσφιξης έφτασε στο τέλος του, με τα επιτόκια να βρίσκονται σε υψηλό από το μακρινό 2001. Η Banxico θα κρατήσει τα επιτόκια σταθερά μέχρι το δ’ τρίμηνο πριν ξεκινήσει τη μείωση προς το 10,7% μέχρι το τέλος του έτους».

Τράπεζα της Ινδονησίας

Επιτόκιο: 5,75%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2023: 5,25%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2024: 4,75%

Βάσει των εκτιμήσεων της αναλυτή του Bloomberg Economics, Ταμάρα Χέντερσον, «η κεντρική τράπεζα της Ινδονησίας θα κρατήσει τα επιτόκιά της σταθερά μέχρι το γ’ τρίμηνο. Ο πληθωρισμός βρίσκεται εντός του πληθωριστικού στόχου αλλά η προσπάθεια δεν έχει ακόμα τελειώσει, δεδομένης και της αναμενόμενης αλλαγής της ισοτιμίας της ρουπίας έναντι του δολαρίου λόγω των αποφάσεων της Fed».

Τράπεζα της Τουρκίας

Επιτόκιο: 15%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2023: 24%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2024: 20%

Σύμφωνα με την αναλυτή του Bloomberg, Σέλβα Μπαχάρ Μπαζίκι, «η κεντρική τράπεζα της Τουρκίας έχει ξεκινήσει το πίβοτ της στρατηγικής της με μία αύξηση 650 μονάδων βάσης, κάτι το οποίο θεωρούμε ως μία καλή βάση για την αλλαγή του ανορθόδοξου νομισματικού αφηγήματος του Ερντογάν. Αναμένουμε πως η τράπεζα θα αυξήσει τα επιτόκιά της στο 24% μέχρι το τέλος του έτους, από το τρέχον 15%».

Τράπεζα της Νιγηρίας

Επιτόκιο: 18,5%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2023: 18,5%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2024: 18,5%

Έχοντας αυξήσει το επιτόκιό της κατά 7% από τον Μάιο του 2022, η κεντρική τράπεζα της Νιγηρίας αναμένεται να συνεχίσει να συσφίγγει τη νομισματική της πολιτική τον Ιούλιο και πιθανά μέχρι το τέλος του έτους.

Τράπεζα της Κορέας

Επιτόκιο: 3,5%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2023: 3,5%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2024: 2,75%

Σύμφωνα με τον αναλυτή του Bloomberg, Χιόσουνγκ Κουόν, «αναμένουμε πως η ΒοΚ θα κρατήσει τα επιτόκια σταθερά μέχρι το τέλος του 2023. Η ανάπτυξη είναι περιορισμένη λόγω της μειωμένης ανάκαμψης της Κίνας, ενώ ο πληθωρισμός είναι άνω του 3% και ο δομικός πληθωρισμός παραμένει υψηλότερα του αναμενόμενου. Αναμένουμε πως ο πληθωρισμός δε θα επιστρέψει στον πληθωριστικό στόχο του 2% μέχρι το β’ εξάμηνο του 2024».

Τράπεζα της Αυστραλίας

Επιτόκιο: 4,1%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2023: 4,35%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2024: 3,25%

Σύμφωνα με τον αναλυτή του Bloomberg Economics, Τζέιμς ΜάκΙνταϊρ, «η κεντρική τράπεζα της χώρας θα προχωρήσει σε μία νέα αύξηση των επιτοκίων τον Αύγουστο αλλά δε θα μπορέσει να κρατήσει τα επιτόκια σε τόσο υψηλό σημείο για πολύ καιρό λόγω της επίδρασης στην πραγματική οικονομία».

Τράπεζα της Αργεντινής

Επιτόκιο: 97%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2023: 97%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2024: 70%

Σύμφωνα με την αναλυτή Αντριάνα Ντουπίτα, «η κεντρική τράπεζα της χώρας θα κρατήσει τα επιτόκια απαράλλακτα μέχρι το πέρας των εθνικών εκλογών. Η αλλαγή της νομισματικής πολιτικής θεωρείται πιθανή μετά τις 10 Δεκεμβρίου όταν θα αναλάβει καθήκοντα η νέα κυβέρνηση».

Τράπεζα της Ελβετίας

Επιτόκιο: 1,75%

Εκτίμηση των αναλυτών για τα τέλη του 2023: 2%

Ο επικεφαλής της κεντρικής τράπεζας της χώρας, Τόμας Τζόρνταν, υπογράμμισε πρόσφατα πως ενδέχεται να υπάρξουν περαιτέρω αυξήσεις στα επιτόκια, αν και ο πληθωρισμός στη χώρα βρίσκεται μόλις στο 3,5%.

Τράπεζα της Σουηδίας

Επιτόκιο: 3%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2023: 4%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2024: 3%

Σύμφωνα με την Σελβά Μπαχάρ Μπαζίκι, «ο υψηλός δομικός πληθωρισμός της Σουηδίας και η πτώση της ισοτιμίας της κορώνας θα κρατήσουν την Riksbank σε κύκλο σύσφιξης. Αναμένουμε πως η τράπεζα θα αυξήσει τα επιτόκιά της κατά 25 μονάδες βάσης στο 4% τον Σεπτέμβριο και δε θα προχωρήσει σε χαλάρωση μέχρι το β’ εξάμηνο του 2024».

Τράπεζα της Νορβηγίας

Επιτόκιο: 3,75%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2023: 4,25%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2024: 4%

Η κεντρική τράπεζα της χώρας έχει αυξήσει τα επιτόκιά της κατά 100 μονάδες βάσης φέτος και ενδέχεται να τα αυξήσει άλλες δύο φορές κατά  25 μονάδες βάσεις τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο.

Τράπεζα της Νέας Ζηλανδίας

Επιτόκιο: 5,5%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2023: 5,25%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2024: 3,75%

Σύμφωνα με τον Τζέιμς ΜάκΙνταϊρ, «η RBNZ έχει βάλει τέλος στη σύσφιξη της νομισματικής της πολιτικής αφού η σκληρή της αντιμετώπιση έχει αρχίσει να δείχνει σημάδια επίδρασης στην πραγματική οικονομία. Οι μειώσεις των επιτοκίων ενδέχεται να ξεκινήσουν από το δ’ τρίμηνο του 2024».

Τράπεζα της Πολωνίας

Επιτόκιο: 6,75%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2023: 6,5%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2024: 5%

«Η πολωνική κεντρική τράπεζα θα κρατήσει το επιτόκιο στο 6,75% το γ’ τρίμηνο του 2023 πριν προχωρήσει σε μείωση το τελευταίο τρίμηνο του έτους», υπογράμμισε ο Αλεξάντερ Ισάκοφ.

Τράπεζα της Τσεχίας

Επιτόκιο: 7%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2023: 6,5%

Εκτίμηση του Bloomberg για τα τέλη του 2024: 4%

Όπως αναφέρει ο επικεφαλής της κεντρικής τράπεζας της χώρας, Άλες Μιχλ, «ο πληθωρισμός παραμένει σε ανεπίτρεπτα υψηλά επίπεδα», υποδεικνύοντας πως τα επιτόκια ναι μεν θα μειωθούν αλλά όχι όσον ανέμεναν αρχικά οι αγορές.

(με πληροφορίες από newmoney. gr / αμπε-EPA photo)

Τρόμος: Οι Ιρανοί επιχειρούν να καταλάβουν το ελληνόκτητο τάνκερ – ΒΙΝΤΕΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ

Βίντεο από την στιγμή που οι ΗΠΑ απέτρεψαν την κατάληψη ελληνόκτητου τάνκερ από Ιρανούς στον Περσικό Κόλπο!!!

 Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ δήλωσε ότι παρενέβη για να αποτρέψει το Ιράν από την κατάσχεση δύο εμπορικών δεξαμενόπλοιων στον Κόλπο του Ομάν την Τετάρτη, στο τελευταίο από μια σειρά κατασχέσεων ή επιθέσεων σε πλοία στην περιοχή από το 2019. Το ένα περιστατικό αφορούσε ελληνόκτητο πλοίο.

Σύμφωνα με την Κεντρική Διοίκηση Ναυτικών Δυνάμεων του 5ου στόλου, οι Ιρανοί άνοιξαν πυρ σε ένα από τα περιστατικά κοντά στις ακτές του Ομάν, με τις δύο επιθέσεις να λαμβάνουν χώρα σε διεθνή ύδατα.

Το ιρανικό σκάφος αποχώρησε όταν το αντιτορπιλικό κατευθυνόμενων πυραύλων USS McFaul (DDG 74) του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ έφτασε στο σημείο.

Στην δημοσιότητα δόθηκε μάλιστα και ένα βίντεο – ντοκουμέντο από την επίθεση των Ιρανών στο ελληνόκτητο πλοίο:

ΝΩΡΙΤΕΡΑ

Tο Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ παρενέβη για να αποτρέψει το Ιράν από την κατάσχεση δύο εμπορικών δεξαμενόπλοιων στον Κόλπο του Ομάν! Πρόκειται για την τελευταία, από μία σειρά κατασχέσεων ή επιθέσεων σε πλοία στην περιοχή από το 2019.

Η πετρελαϊκή εταιρεία Chevron ανέφερε ότι το ένα περιστατικό αφορούσε το “Richmond Voyager”, ένα πολύ μεγάλο ελληνόκτητο πλοίο μεταφοράς αργού πετρελαίου με σημαία Μπαχαμών, που διαχειρίζεται εκείνη, υποστηρίζοντας ότι το πλήρωμα που επέβαινε σε αυτό, είναι ασφαλές.

Το πλοίο, το οποίο κατευθυνόταν από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα προς την Σιγκαπούρη, αύξησε την ταχύτητα και άλλαξε πορεία, όταν αντιλήφθηκε τις κινήσεις των Ιρανών, σύμφωνα με την εταιρεία ναυτιλιακή ασφάλειας Ambrey, επικαλούμενη δική της έρευνα για το περιστατικό.

Από το 2019, σειρά επιθέσεων κατά της ναυτιλίας έχει σημειωθεί στα στρατηγικά ύδατα του Κόλπου, σε περιόδους έντασης μεταξύ των ΗΠΑ και του Ιράν. Πριν από ένα μήνα, σύμφωνα με το αμερικανικό ναυτικό, το Ιράν κατέλαβε δύο πετρελαιοφόρα μέσα σε μια εβδομάδα. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων Vortexa, περίπου το ένα πέμπτο της παγκόσμιας προσφοράς αργού πετρελαίου και πετρελαίου προϊόντων περνάει από το Στενό του Ορμούζ, ένα σημείο μεταξύ του Ιράν και του Ομάν.

scr

Το video απόλυτης καταστροφής σε δεξίωση γάμου… Η χαλαρή αντίδραση του γαμπρού που έσωσε την κατάσταση

Αυτό πολλά ζευγάρια θα το θεωρούσαν ό,τι χειρότερο θα μπορούσε να συμβεί με την γαμήλια τούρτα, αλλά η αντίδραση του γαμπρού έσωσε την κατάσταση.

Δείτε το viral video:

ΛΔ Κονγκό: Σφαγή αμάχων σε χωριό του Βόρειου Κίβου

Mεταξύ των θυμάτων είναι πέντε γυναίκες και δύο παιδιά.

Τουλάχιστον οκτώ άνθρωποι σφαγιάστηκαν από την επίθεση ενόπλων στο χωριό Μπουνγκούσου της επαρχίας του Βόρειου Κίβου, στο ανατολικό τμήμα της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό, όπως μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP) που επικαλείται τοπικούς αξιωματούχους. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, μεταξύ των θυμάτων είναι πέντε γυναίκες και δύο παιδιά.

Αξιωματούχος του Ερυθρού Σταυρού που βρίσκεται στην περιοχή και μίλησε στο AFP, υπό τον όρο να διατηρήσει την ανωνυμία του, είπε ότι η επίθεση σημειώθηκε γύρω στη 01:00 τα ξημερώματα της Τετάρτης. Σημείωσε πως τουλάχιστον τέσσερις από τους οκτώ αμάχους σκοτώθηκαν από «χτυπήματα με τσεκούρια», και άλλα τέσσερα πτώματα βρέθηκαν σε αποχωρητήρια.

Σύμφωνα με μαρτυρίες, το απόγευμα της Τρίτης είχαν εμφανιστεί στην περιοχή μαχητές του M23 (Κίνημα της 23 Μαρτίου), που αποτελείται κατά κύριο λόγο από αντάρτες Τούτσι. Το δίκτυο αναλυτών KST (Kivu Security Tracker) θεωρεί ότι για τη σφαγή ευθύνονται αντάρτες του M23 που κατεδίωκαν μέλος της οργάνωσης Nyatura CMC (όπου κυρίαρχο στοιχείο είναι μέλη της φυλής Χούτου).

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα, το M23 καταδικάζει τη σφαγή αμάχων στο χωριό Μπουνγκούσου και στα περίχωρά του, κατηγορώντας τις «κυβερνητικές δυνάμεις της Κινσάσα» για την αιματοχυσία.

Το Κίνημα της 23ης Μαρτίου (ή M23) αποτελείται κυρίως από πρώην στρατιωτικούς – μέλη της φυλής των Τούτσι – οι οποίοι στασίασαν το 2012. Είχε ηττηθεί από τις ένοπλες δυνάμεις το 2013, αλλά ξαναπήρε τα όπλα στα τέλη του 2021, κατηγορώντας την Κινσάσα ότι δεν τήρησε τις συμφωνίες για τον αφοπλισμό και την κοινωνική επανένταξη των μελών του. Έχει υπό τον έλεγχό του περιοχές του Βόρειου Κίβου, στην ανατολική ΛΔΚ, που συνορεύει με τη Ρουάντα και την Ουγκάντα. Η κυβέρνηση της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό κατηγορεί τη Ρουάντα ότι υποστηρίζει το M23, κάτι που το Κιγκάλι αρνείται αλλά έχει επαληθεύσει ο ΟΗΕ.

Στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς, ο ΟΗΕ κατηγόρησε το Μ23 ότι σκότωσε τον Νοέμβριο περισσότερους από 170 αμάχους στο χωριό Κισίσε, περίπου 15 χιλιόμετρα βόρεια του Μπουνγκούσου.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Σήμερα αρχίζουν οι εργασίες ασφαλτόστρωσης στη Λεωφόρο Κηφισού – Οι οδηγίες προς τους οδηγούς

Ξεκινούν απόψε 5/7 το βράδυ εργασίες ασφαλτόστρωσης στη Λεωφόρου Κηφισού από την Περιφέρεια Αττικής, με την ολοκλήρωση των εν λόγω έργων σε ποσοστό 50% να αναμένεται μέσα στον Ιούλιο.

Τα έργα θα πραγματοποιηθούν από τη Διεύθυνση Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών στο πλαίσιο του έργου «Συντήρηση – Βελτίωση οδοστρώματος, οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης των οδικών αξόνων της Ν.Ε.Ο.Α.Κ. & της Λ. Κηφισού και των προσβάσεων του, στα όρια αρμοδιότητας Περιφέρειας Αττικής».

Οι εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός 1 μηνός και πρόκειται να πραγματοποιούνται κατά τις νυχτερινές ώρες στην κάθοδο της Λεωφόρου Κηφισού από το ύψος της οδού Αχαρνών προς Πειραιά, χωρίς να διακοπεί η κυκλοφορία. Σημειώνεται ότι η επιφάνεια που θα καλύψουν τα έργα αγγίζει τα 60.000 τ.μ.

Σε σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ότι «η ασφαλτόστρωση του Κηφισού, αποτελεί μέρος του στρατηγικού σχεδιασμού για την βελτίωση του οδικού δικτύου της Περιφέρειας Αττικής. Αξίζει να αναφερθεί ότι έχει ήδη ασφαλτοστρωθεί ένα μεγάλο τμήμα και έχει φωταγωγηθεί με Led φωτισμό όλος ο αυτοκινητόδρομος καθώς και οι ανισόπεδοι κόμβοι απο Δυρραχίου μέχρι Πέτρου Ράλλη.

Η ασφαλτόστρωση του οδικού δικτύου γίνεται βάσει του βαθμού φθοράς των οδοστρωμάτων και το επόμενο χρονικό διάστημα ακολουθεί η βελτίωση του ασφαλτοτάπητα στη λεωφόρο Συγγρού, στη λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας και στην οδό Πειραιώς.

Η Περιφέρεια Αττικής ζητά την κατανόηση των οδηγών και συστήνει να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή στο να ακολουθούν τις υποδείξεις των αρμοδίων οργάνων, ρυθμίζοντας την ταχύτητα του οχήματός τους με βάση τις επικρατούσες συνθήκες».

«Μετά από δεκαετίες γίνονται έργα που προασπίζουν τη ζωή των πολιτών», αναφέρει σε δήλωσή του ο περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης και προσθέτει: «Εμείς με συγκεκριμένα και στοχευμένα έργα, αξιοποιώντας και καινοτόμα εργαλεία θα συνεχίζουμε να επενδύουμε στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας σε όλο το οδικό δίκτυο αρμοδιότητας μας. Η αξία της ζωής παραμένει για εμάς αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα».

(με πληροφορίες από cnn. gr / photo: eurokinissi)

Σύσκεψη για την εφαρμογή της νομοθεσίας που αφορά στις οδικές μεταφορές

Με αφορμή την εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας που αφορά στις οδικές μεταφορές και συγκεκριμένα στις παραβάσεις για τις ώρες οδήγησης, τα διαλείμματα και τις περιόδους ανάπαυσης των οδηγών που απασχολούνται στην οδική μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών, για την συσκευή ελέγχου (ταχογράφος) και τις διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται, πραγματοποιήθηκε το πρωί ενημερωτική σύσκεψη των εμπλεκομένων φορέων στην έδρα του Τμήματος Τροχαίας του Βόρειου Οδικού 'Αξονα Κρήτης στην Επισκοπή Ρεθύμνου.

Στη σύσκεψη εκπροσωπώντας το ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου συμμετείχαν ο αντιπρόεδρος της Εταιρίας, Γιώργος Χατζηδάκης και ο υπεύθυνος του γραφείου Κίνησης του ΚΤΕΛ στο Ρέθυμνο, Ηλίας Μοσχάκης, ενώ παρόντες ήταν εκπρόσωποι του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης και του Σωματείου Οδηγών Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης. Στην διάρκεια της συζήτησης η Διοικητής του τμήματος Τροχαίας του Βόρειου Οδικού ‘Αξονα Κρήτης, Ελένη Παπαθανασίου, παρουσίασε όλες τις παραμέτρους της νομοθεσίας, δίδοντας έμφαση στο θέμα της ακινητοποίησης των οχημάτων ως διοικητικό μέτρο έως την άρση της παράβασης. ‘Αρση της παράβασης, όπως αναφέρεται στην νομοθεσία, θεωρείται και η ανάληψη της οδήγησης του οχήματος από άλλον οδηγό για τον οποίον πληρούνται οι προϋποθέσεις των Κανονισμών.

Επιπλέον, τα αρμόδια στελέχη της αστυνομικής υπηρεσίας του Β.Ο.Α.Κ. κατέστησαν σαφές ότι οι τροχονομικοί έλεγχοι θα ενταθούν το επόμενο διάστημα, με σκοπό την ασφάλεια των εργαζόμενων και των επιβατών (ντόπιων και επισκεπτών) που κινούνται καθημερινά στους δρόμους του νησιού με λεωφορεία του ΚΤΕΛ και τουριστικά. Ο αντιπρόεδρος του ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου, Γιώργος Χατζηδάκης δεσμεύτηκε πως η Εταιρία θα εξακολουθήσει να τηρεί το γράμμα του Νόμου στον τομέα της ασφάλειας των μεταφορών, επισημαίνοντας ωστόσο, το μείζον ζήτημα της έλλειψης οδηγών που καταγράφεται πανελλαδικά και που αποτυπώνεται έντονα και κατά την τρέχουσα θερινή περίοδο και στην Κρήτη.

Στο μεταξύ, η Εταιρία «ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου ΑΕ» αναβαθμίζοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες της στον τομέα της επικοινωνίας και υλοποιώντας το νέο σχέδιο εξωστρέφειας που έχει καταρτίσει, ανακοινώνει την δημιουργία Γραφείου Τύπου, Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων. Επικεφαλής του γραφείου έχει τεθεί η δημοσιογράφος και μέλος της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Πελοποννήσου, Ηπείρου και Νήσων (ΕΣΗΕΠΗΝ), Στέλλα Μαθιουδάκη. Στόχος του γραφείου είναι η άμεση ενημέρωση των πολιτών – πελατών της Εταιρίας για τις υπηρεσίες που παρέχονται, καθώς και για τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρίας σχετικά με την βελτίωση του τομέα των μεταφορών. Το τηλέφωνο του νέου γραφείου είναι: 2831306182 και η ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected]

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Λιάγκας: “Κάποτε ήμασταν κρεμασμένοι στις τηλεοράσεις για να δούμε αν θα ξυπνήσουμε με ευρώ ή δραχμή” (video)

Ενώ συμπλήρωσε "γιατί κάποιοι σύντροφοι του ΣΥΡΙΖΑ βγαίναν και λέγαν πάμε νομισματοκοπείο".

Δείτε τα όσα ανέφερε ο Γιώργος Λιάγκας κατά τη διάρκεια της εκπομπής “το πρωινό” που παρουσιάζει στον ΑΝΤ1, σχετικά με τα όσα συνέβησαν σαν σήμερα πριν από 8 χρόνια, με το δημοψήφισμα επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ:

(photo: eurokinissi)

Τραμπ και Κένεντι μαζί σε τρίτο κόμμα;;; Όλο και περισσότερα σενάρια στις «φλεγόμενες» ΗΠΑ, vid

Μέχρι τις εκλογές του 2024 έπεται χαμός...

Ο Συνταγματάρχης, Ντάγκλας Μακγκρέγκορ, όπως και πολλοί Αμερικανοί βλέπουν στο δίδυμο Κένεντι-Τραμπ μια ευκαιρία να ανατραπεί το διεθνιστικό κατεστημένο στις ΗΠΑ, οι οποίες βρίσκονται ήδη σε προεκλογικό πυρετό, παρότι οι εκλογές διεξάγονται το 2024.

Ο Ρόμπερτ Κένεντι Jr. (RFK Jr) διεκδικεί το χρίσμα των Δημοκρατικών για την Προεδρία, ενώ ο Ντόναλντ Τραμπ θέλει να επανεκλεγεί μέσω των Ρεπουμπλικανών!

Και οι δύο πάντως τάσσονται κατά του Βαθέος Κράτους των διεθνιστών που έχει βάλει στον Λευκό Οίκο τον Τζο Μπάιντεν.

Όπως δήλωσε ο McGregor:

«Ο RFK Jr έχει ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα που κατέχει  και ο Τραμπ. Ονομάζεται αυθεντικότητα.

Ιδανικά ξέρετε, θα ήθελα να δω αυτούς τους δύο κύριους μαζί, να σχηματίζουν ένα τρίτο κόμμα!

Νομίζω ότι ήρθε η ώρα. Nομίζω ότι θα μπορούσε να  γίνει.

Το πρόβλημα είναι το (θέμα) της ψηφοφορίας. Είναι η ίδια η εκλογική διαδικασία. Εννοώ ότι είναι διεφθαρμένη»!

Δείτε:

photo EPA-EPA

Ο αμύθητος θησαυρός που έκρυβε στα σπλάχνα της μια Φάλαινα ήταν αυτό που τελικά την σκότωσε!!!

Φάλαινα που ξεβράστηκε νεκρή σε παραλία στις Κανάριες Νήσους της Ισπανίας, έκρυβε στα σπάλαχνα της θησαυρό αξίας 500.000 ευρώ.

Το πολύτιμο εύρημα, ανακάλυψε ο επικεφαλής του Ινστιτούτου Υγείας των Ζώων και Ασφάλειας Τροφίμων του Πανεπιστημίου του Λας Πάλμας, Fernandez Rodríguez, όταν πήρε την απόφαση να αναζητήσει την αιτία θανάτου της φάλαινας.

Υποπτευόμενος έτσι πως είχε κάποιο πεπτικό πρόβλημα, εξέτασε το παχύ έντερό της και ένιωσε ότι βρισκόταν κάτι σκληρό εκεί.

Αυτό που βρήκε ήταν ένα κεχριμπάρι.

«Αυτό που έβγαλα ήταν μια πέτρα διαμέτρου περίπου 50-60 εκατοστών και βάρους 9,5 κιλών», είπε σύμφωνα με όσα αναφέρονται στον Guardian.

Το γκρι κεχριμπάρι είναι μια σπάνια ουσία, γνωστή ως πλωτός χρυσός, που είναι το ιερό δισκοπότηρο των αρωματοποιών εδώ και αιώνες. Το κομμάτι που κρατούσε στο χέρι του ο Fernandez κοστολογείται γύρω στα 500.000 ευρώ!

Το κεχριμπάρι παράγεται από περίπου μία στις 100 σπερματοφάλαινες και βρέθηκε όταν ξεκίνησε η φαλαινοθηρία στις αρχές του 19ου αιώνα.

Οι φάλαινες τρώνε μεγάλες ποσότητες καλαμαριών και σουπιών, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων δεν μπορεί να χωνευτεί και αποβάλλεται. Κάποια όμως παραμένουν και με την πάροδο των χρόνων ενώνονται στα έντερα της φάλαινας σχηματίζοντας κεχριμπάρι.
Συνήθως η ουσία επιπλέει στη θάλασσα ωστόσο, ορισμένες φορές όπως στην περίπτωση της φάλαινας στη Λα Πάλμα, μεγαλώνει τόσο πολύ που κάνει το έντερο να σπάσει και έτσι χάνει τη ζωή της η φάλαινα.

Οι ΗΠΑ, η Αυστραλία και η Ινδία έχουν απαγορεύσει το εμπόριο κεχριμπαριού ως μέρος της απαγόρευσης του κυνηγιού και της εκμετάλλευσης των φαλαινών.

Ο Fernandez, ο οποίος έχει πραγματοποιήσει αυτοψίες σε περισσότερες από 1.000 φάλαινες, δήλωσε ότι η σηψαιμία που προκλήθηκε από το κεχριμπάρι ήταν αυτό που σκότωσε τη φάλαινα.

Το ινστιτούτο αναζητά αγοραστή, και ο Fernandez δήλωσε ότι ελπίζει ότι τα κεφάλαια που θα συγκεντρωθούν θα διατεθούν για τη βοήθεια των θυμάτων του ηφαιστείου που ξέσπασε στη Λα Πάλμα το 2021.

«Ο νόμος είναι διαφορετικός σε κάθε χώρα», ανέφερε ο Fernandez. «Στην περίπτωσή μας, ελπίζω ότι τα χρήματα θα πάνε στο νησί Λα Πάλμα, όπου η φάλαινα προσάραξε και πέθανε».

(με πληροφορίες από cnn. gr / photo: pixabay)

Ακρίβεια: “Φωτιά” στις τιμές των καλοκαιρινών φρούτων – Σε απόγνωση οι παραγωγοί καρπουζιών (video)

«Στα δέκα καρπούζια, θα είναι τα δύο γερά στη φετινή χρονιά και αυτό με τον χειρότερο οιωνό που ήταν ο καιρός».


Παραγωγοί κάνουν τον τραγικό απολογισμό για τη φετινή σοδειάς. Η κάμερα του MEGA βρέθηκε στα χωράφια που γίνεται η συγκομιδή καρπουζιών, με τους αγρότες να ψάχνουν με τα… κιάλια για να βρουν έστω ένα καρπούζι που μπορεί να βγει στο εμπόριο.

Φταίει ο καιρός

Ο άστατος καιρός και το χαλάζι που έπεσε μέσα στο καλοκαίρι, έχει φέρει τους παραγωγούς σε αδιέξοδο.

«Είχαμε και χαλάζι. Δεν πουλιέται. Πολύ δύσκολη χρονιά γιατί είχαμε θερμοκρασίες και ψηλές και χαμηλές. Είχαμε προβλήματα σοβαρά με τις καλλιέργειες».

Ολόκληρα στρέμματα παραγωγής καρπουζιών έχουν πάει εντελώς χαμένα. Αγρότες υπολογίζουν πως έχουν καταστραφεί τουλάχιστον 300 τόνοι για τον κάθε παραγωγό από το αγαπημένο φρούτο του καλοκαιριού.

«Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Δε θα τρυγήσουμε σε μερικά χωράφια καθόλου. Έχω 200 στρέμματα καρπούζια, τα 50 είναι άχρηστα. Μας κυνηγάνε τράπεζες, γεωπόνοι, εφορίες, τα πάντα».

Δείτε το σχετικό video από τον τηλεοπτικό σταθμό mega:

(με πληροφορίες από mega / photo: pixabay)

Ρωσία: Δικαστική δίωξη για «προπαγάνδα της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ» αντιμετωπίζει διευθύνων σύμβουλος εταιρίας

Ο διευθύνων σύμβουλος της διαδικτυακής εταιρείας Yandex, η οποία είναι εισηγμένη στον Nasdaq, αντιμετωπίζει δίωξη από ρωσικό δικαστήριο για φερόμενα αδικήματα βάσει του λεγόμενου νόμου περί «προπαγάνδας της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ», αναφέρει σημερινή ανακοίνωση στον ιστότοπο του δικαστηρίου.

Η πρωτοβουλία για τη δίωξη του Αρτιόμ Σαβινόφσκι, για την οποία δεν αναφέρθηκε ημερομηνία ακρόασης, έρχεται μία ημέρα μετά την επιβολή προστίμου ύψους 1 εκατομμυρίου ρουβλίων (11.048 δολαρίων) από ένα άλλο δικαστήριο κατά μιας διαδικτυακής βάσης δεδομένων ταινιών που ανήκει στο Yandex βάσει του ίδιου νόμου.

Όταν το Reuters επικοινώνησε με την Yandex, η εταιρεία δήλωσε ότι θα ασκήσει έφεση σε οποιοδήποτε δικαστικό πόρισμα κατά του διευθύνοντος συμβούλου της.

Ο ιστότοπος του δικαστηρίου δεν αναφέρει συγκεκριμένες λεπτομέρειες σχετικά με τα φερόμενα αδικήματα για τα οποία διώκεται ο Σαβινόφσκι, πέραν του ότι αφορούν «προπαγάνδα της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ». Η υπόθεση είναι διοικητική και όχι ποινική, πράγμα που σημαίνει ότι αφορά παραβιάσεις νόμων που δεν προκαλούν σημαντική βλάβη ή δημόσιο κίνδυνο.

Η Ρωσία, αναφέρεται ότι εντείνει την καταστολή των δικαιωμάτων της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας, τα οποία ο πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν προσπάθησε να παρουσιάσει ως απόδειξη της ηθικής παρακμής των δυτικών χωρών από την οποία η Ρωσία πρέπει να προστατευτεί.

Τον περασμένο Δεκέμβριο, ο Πούτιν υπέγραψε νόμο που επεκτείνει τους περιορισμούς στην προώθηση αυτού που αποκαλεί “προπαγάνδα της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ», απαγορεύοντας ουσιαστικά κάθε δημόσια έκφραση της συμπεριφοράς ή του τρόπου ζωής των ομοφυλόφιλων, των αμφιφυλόφιλων ή των τρανσέξουαλ στη Ρωσία.

Τον περασμένο μήνα η κάτω βουλή του ρωσικού κοινοβουλίου, η Κρατική Δούμα, ψήφισε σε πρώτη ανάγνωση νόμο που απαγορεύει τις χειρουργικές επεμβάσεις σε διεμφυλικά άτομα.

(με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: αμπε-EPA-SPUTNIK POOL)

Ακρίτα για Λοβέρδο: «Τον κέρδισε το τένις»

Τι ανήρτησε...

Μια φωτογραφία του Ανδρέα Λοβέρδου από τα παλιά, όταν έπαιζε τένις μαζί με τον φίλο του, νυν υπουργό Εργασίας, Άδωνι Γεωργιάδη, επέλεξε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Έλενα Ακρίτα, προκειμένου να σχολιάσει την αποχώρηση του πρώην υπουργού από το ΠΑΣΟΚ.

Η Έλενα Ακρίτα, που συνηθίζει να σχολιάζει την επικαιρότητα μέσα από το Facebook, έγραψε για τον κ. Λοβέρδο στη λεζάντα με την οποία συνόδευσε την ανάρτησή της:

«Αποχωρεί από την πολιτική, τον κέρδισε το τένις».

intime

Ισλανδία: Περισσότεροι από 1.800 σεισμοί τι τελευταίες 24 ώρες!!! Πιθανότητα έκρηξης του ηφαιστείου Φάγκρανταλσφιάτλ

Περισσότεροι από 1.800 ασθενείς σεισμοί έχουν σημειωθεί από το απόγευμα της Τρίτης στην περιοχή όπου βρίσκεται το ηφαίστειο Φάγκρανταλσφιάτλ, κοντά στο Ρέικιαβικ, σύμφωνα με τη μετεωρολογική υπηρεσία της Ισλανδίας (Vedurstofa).

Επτά σεισμοί είχαν μέγεθος άνω των 4 βαθμών και ο πιο ισχυρός ήταν εντάσεως 4,8 βαθμών, αναφέρει σημερινή ανάρτηση της Vedurstofa στο Facebook.

Σεισμική δόνηση μεγέθους 3,6 βαθμών έγινε αισθητή στα περίχωρα της πρωτεύουσας Ρέικιαβικ αργά το απόγευμα της Τρίτης. Οι αρχές προειδοποίησαν τους κατοίκους για τον κίνδυνο κατολισθήσεων και πτώσεων βράχων.

Το ηφαίστειο Φάγκρανταλσφιάτλ βρίσκεται στη σχετικά αραιοκατοικημένη χερσόνησο Ρεϊκιάνες, περίπου 40 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του Ρέικιαβικ. Ηφαιστειακές εκρήξεις καταγράφονταν επί μήνες το καλοκαίρι του 2022, ενώ η προηγούμενη έκρηξη είχε σημειωθεί τον Μάρτιο του 2021, κατόπιν πολυάριθμων σεισμών.

Ειδικοί που μίλησαν στον ισλανδικό ραδιοφωνικό σταθμό RUV ανέφεραν πως επί του παρόντος δεν είναι σε θέση να προβλέψουν κατά πόσον επίκειται έκρηξη του ηφαιστείου, αλλά δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να σημειωθεί εντός των προσεχών ημερών.

Στον ιστότοπό της, η ισλανδική μετεωρολογική υπηρεσία προειδοποίησε σήμερα για «έντονη σεισμική δραστηριότητα και αυξημένη πιθανότητα ηφαιστειακής έκρηξης».

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Παπαστεργίου: Έχουμε πολλή δουλειά για να προχωρήσει ο ψηφιακός μετασχηματισμός

Στην πρώτη επίσημη ομιλία του σήμερα, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, στη γενική συνέλευση του ΣΕΠΕ, μίλησε για την Ελλάδα πριν το gov.gr και την Ελλάδα μετά.

Όπως ανέφερε “προηγουμένως κινούμασταν σε αχαρτογράφητα νερά. Έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας ακόμη, προκειμένου να προχωρήσει ο ψηφιακός μετασχηματισμός, και οι εταιρείες του κλάδου διαθέτουν άριστο δυναμικό, μέσα και υποδομές, ώστε να συμβάλλουν σε αυτόν. Το ελληνικό Δημόσιο μετασχηματίζεται, ο ιδιωτικός τομέας είναι αρωγός και όλοι μαζί σταθερά δημιουργούμε την Ελλάδα του μέλλοντος”.

   Ο υπουργός υπογράμμισε ότι “ήταν εξαιρετική πρόκληση, η πρόσκληση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη να αναλάβω το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η πρόσκληση είναι ακόμα μεγαλύτερη, γιατί διαδέχομαι έναν αντικειμενικά επιτυχημένο υπουργό, τον Κυριάκο Πιερρακάκη.

   Όπως είπε χαρακτηριστικά “στο παρελθόν πελαγοδρομούσαμε σε αχαρτογράφητα νερά, μέχρι που ο Κυριάκος, μαζί με την υπόλοιπη ομάδα του στο υπουργείο, δημιούργησαν την ψηφιακή Ελλάδα και έβαλαν τα πράγματα σε μια σειρά. Διανύουμε την εποχή της ωριμότητας. Αξιοποιώντας του πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, το Πρόγραμμα «Ψηφιακός Μετασχηματισμός» του νέου ΕΣΠΑ, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και τα υπόλοιπα χρηματοδοτικά και τεχνολογικά εργαλεία, θα προχωρήσουμε ακόμα πιο δυναμικά προς την ψηφιακή εποχή”.

   Ο κ. Παπαστεργίου επεσήμανε ότι “υπάρχουν κρίσιμοι τομείς, όπως η κυβερνοασφάλεια, τα ανοιχτά δεδομένα, η τεχνητή νοημοσύνη και οι εφαρμογές της στη δημόσια διοίκηση, η ψηφιακή προσβασιμότητα όπου θα πρέπει να δρομολογηθούν σημαντικά τεχνολογικά έργα, με ρεαλιστικούς όρους και με ζητούμενο να συνεχίσουμε να διευκολύνουμε τη ζωή πολιτών και επιχειρήσεων. Είναι η στιγμή να αντιληφθούμε ότι χρειάζεται να ανταποκριθούμε σε μία εθνική αποστολή: να συνεχίσουμε την ψηφιοποίηση της χώρας. Να εδραιώσουμε μια νέα Ελλάδα η οποία δεν ταλαιπωρεί, αλλά εντελώς αντίθετα κερδίζει καθημερινά την εμπιστοσύνη των πολιτών της, αλλά και των ευρωπαίων εταίρων της”.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: intime)

Βρετανία: Οι βρετανικές ειδικές δυνάμεις υπόκεινται σε έρευνα για πιθανά εγκλήματα πολέμου στο Αφγανιστάν

Ο Βρετανός υπουργός Άμυνας Μπεν Ουάλας ανακοίνωσε σήμερα ότι οι ειδικές δυνάμεις υπόκεινται σε ανεξάρτητη έρευνα που είναι σε εξέλιξη για τις βρετανικές δυνάμεις στο Αφγανιστάν, ως ύποπτες για παράνομες δραστηριότητες και συγκεκριμένα για φονικές επιδρομές πριν από δέκα χρόνια.

Η έρευνα, η οποία προαναγγέλθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο και άρχισε τον Μάρτιο, “βρίσκεται επί του παρόντος στο στάδιο των ακροάσεων επί της ουσίας και είμαι σε θέση να επιβεβαιώσω ότι οι κατηγορίες είναι σχετικές με τη συμπεριφορά των ειδικών δυνάμεων της Βρετανίας”, διευκρίνισε ο Μπεν Ουάλας σε γραπτή δήλωσή του στο κοινοβούλιο.

“Η επιβεβαίωση αυτή γίνεται υπό τις έκτακτες περιστάσεις της εν λόγω έρευνας, όπου οι δραστηριότητες του οργάνου αυτού συνιστούν το επίκεντρο των ερευνών”, πρόσθεσε τονίζοντας τον έκτακτο χαρακτήρα της επίκλησης των δραστηριοτήτων των ειδικών δυνάμεων.

Η έρευνα καλύπτει την περίοδο από τα μέσα του 2010 έως τα μέσα του 2013, περίοδο κατά την οποία δύο οικογένειες στο Αφγανιστάν — οκτώ άνθρωποι εκ των οποίων τρία παιδιά — φέρεται να σκοτώθηκαν από πυροβολισμούς των βρετανικών ειδικών δυνάμεων κατά τη διάρκεια επιδρομών στο Αφγανιστάν το 2011 και 2012.

Έρευνα του BBC που μεταδόθηκε πριν από έναν χρόνο και είχε κάνει μεγάλο θόρυβο στη Βρετανία είχε εντοπίσει 54 περιπτώσεις ανθρώπων που σκοτώθηκαν από πυροβολισμούς στο Αφγανιστάν κάτω από ύποπτες συνθήκες από μια μονάδα των βρετανικών ειδικών δυνάμεων, γεγονότα που είχε αποκρύψει η ιεραρχία τους.

Στην Αυστραλία, εσωτερική έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι 39 άμαχοι και φυλακισμένοι “σκοτώθηκαν παράνομα” στο Αφγανιστάν από τις αυστραλιανές ειδικές δυνάμεις. Ένας βετεράνος στρατιώτης ηλικίας 41 ετών κατηγορείται για έγκλημα πολέμου και συνελήφθη τον Μάρτιο.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Τηλεφωνική επικοινωνία Δένδια με τον Τούρκο υπουργό ‘Αμυνας Γιασάρ Γκιουλέρ – Αντάλλαξαν συγχαρητήρια

Τηλεφωνική επικοινωνία με τον Τούρκο υπουργό 'Αμυνας Γιασάρ Γκιουλέρ είχε, σήμερα, ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας Νίκος Δένδιας.

Με ανάρτησή του στο Twitter, ο Ν. Δένδιας, μεταξύ άλλων, αναφέρει: «Ανταλλάξαμε συγχαρητήρια για την ανάληψη των καθηκόντων μας και ευχηθήκαμε εκατέρωθεν καλή επιτυχία».

«Επισημάνθηκε», προσθέτει, «η ανάγκη διατήρησης του καλού κλίματος μεταξύ των κρατών μας και συμφωνήθηκε να συναντηθούμε στο Βίλνιους, κατά τη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ».

«Συμφωνήθηκε κατ’ αρχάς η πραγματοποίηση συζήτησης για τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης (ΜΟΕ) μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, οι λεπτομέρειες της οποίας θα διευκρινιστούν στο Βίλνιους» καταλήγει στην ανάρτησή του ο Ν. Δένδιας.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi)

Μπερλουσκόνι: Άνοιξε η διαθήκη του όμως το μυστήριο παραμένει

Αποκαλύφθηκε σήμερα (5/7) γύρω στις 11 το πρωί (ώρα Ιταλίας) η διαθήκη του πρώην πρωθυπουργού της Ιταλίας, Σίλβιο Μπερλουσκόνι.


Το άνοιγμα της διαθήκης έγινε στο Μιλάνο, στο γραφείο του συμβολαιογράφου Αρίγκο Ροβέντα. Υπήρχαν μόνον δύο μάρτυρες, ωστόσο κανένα από τα πέντε παιδιά του «Καβαλιέρε», Μαρίνα, Πιερ Σίλβιο, Μπάρμπαρα, Ελεονόρα και Λουίτζι, δεν παρίστατο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας.

Σύμφωνα με τα ιταλικά ΜΜΕ, ο ένας εκ των δύο μαρτύρων ήταν σίγουρα ο Λούκα Φοσάτι, δικηγόρος της εταιρείας Chiomenti, μίας συμβουλευτικής εταιρείας η οποία συνδέεται με τον επενδυτικό όμιλο Fininvest (που ελέγχεται από την οικογένεια Μπερλουσκόνι), καθώς και ένα άλλο άτομο από το περιβάλλον της οικογένειας. Το άτομο αυτό θα μπορούσε να είναι ο Τζουζέπε Σπινέλι, ο επικεφαλής λογιστής των ιταλικών χαρτοφυλακίων Prima, Seconda, Terza και Ottava, που ανήκουν στον Σίλβιο Μπερλουσκόνι και κατέχουν το 61,2% της Fininvest.

Η διαθήκη του Σίλβιο Μπερλουσκόνι επρόκειτο να γνωστοποιηθεί στα πέντε παιδιά του σήμερα, περίπου στις 4 το απόγευμα ώρα Ιταλίας.

(με πληροφορίες από eleftherostypos. gr / photo: αμπε-EPA-ANSA)

Τουρκικό αλιευτικό ρυμούλκησε άλλο τουρκικό ανάμεσα σε Σύρο και Σέριφο – ΒΙΝΤΕΟ

Τουρκικό αλιευτικό βρέθηκε νωρίτερα το μεσημέρι στην θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στη Σύρο και την Σέριφο.

Δείτε να το ρυμουλκεί άλλο από το protothema:

Δείτε:

eurokinissi