Άρθρα

Τριαντόπουλος για πλημμύρες: Έχουν ήδη γίνει 3.000 αυτοψίες – Στο 70% η επιχορήγηση στις επιχειρήσεις

Περισσότερες από 3.000 αυτοψίες και καταγραφές έχουν ήδη γίνει στις πληγείσες περιοχές της Θεσσαλίας, μετά τη φονική κακοκαιρία Daniel,

σύμφωνα με όσα είπε κατά τη σημερινή ενημέρωση από τη Λάρισα, ο υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστος Τριαντόπουλος.

Ο Χρήστος Τριαντόπουλος σημείωσε ότι 80 κλιμάκια του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας βρίσκονται στο πεδίο από το πρωί και πραγματοποιούν τις αυτοψίες, οι οποίες σχετίζονται με τη χορήγηση της αποζημίωσης για την οικοσκευή και τις πρώτες ανάγκες έως 10.000 ευρώ.

Σημείωσε, επίσης, ότι έχουν συσταθεί περίπου 40 Επιτροπές σε συνεργασία με την Περιφέρεια, ώστε να χορηγηθεί η επιχορήγηση στις επιχειρήσεις που φτάνει έως το 70%.

Για τον πρωτογενή τομέα, ο υφυπουργός, τόνισε ότι έχει ξεκινήσει η διαδικασία δήλωσης ζημιών, ενώ τα κλιμάκια του ΕΛΓΑ βρίσκονται στο πεδίο δίνοντας προτεραιότητα στις κτηνοτροφικές μονάδες. Ενημέρωσε ότι για την περισυλλογή των ζώων, η οποία έχει ξεκινήσει, δεν χρειάζεται η αυτοψία από τον ΕΛΓΑ.

(newsit – scr)

Η Ζαχάροβα κατηγορεί την Ε.Ε. για ρατσισμό κατά των Ρώσων

Η Ρωσία ανακοίνωσε σήμερα ότι η απαγόρευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στους Ρώσους να φέρνουν τα αυτοκίνητά τους και ορισμένα προσωπικά αγαθά στην επικράτεια της ΕΕ, είναι ρατσιστική και ένας σύμμαχος του προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν πρότεινε να διακοπούν όλες οι διπλωματικές σχέσεις ως απάντηση.Ζ

Σε επεξηγηματικό σημείωμα σχετικά με τις κυρώσεις που επιβάλλει για τον πόλεμο στην Ουκρανία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει πως απαγορεύεται προσωρινά στους Ρώσους να φέρνουν στην ΕΕ μερικά προσωπικά είδη ή οχήματα.

Το παράρτημα που συνοδεύει το σημείωμα φαίνεται επίσης πως απαγορεύει την εισαγωγή σειράς ειδών, τα οποία θα μπορούσαν να έχουν διπλή χρήση, μαζί με πιο κοινά είδη, όπως μεϊκάπ, οδοντόκρεμα, αποσμητικά, χαρτί υγείας και κινητά τηλέφωνα.

«Πρόκειται απλώς για ρατσισμό», δήλωσε η εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών, Μαρία Ζαχάροβα, σχετικά με τη συμβουλή της Επιτροπής. «Πρόκειται για καθαρό και απλό ρατσισμό».

Ο πρώην πρόεδρος της Ρωσίας Ντμίτρι Μενβέντεφ δήλωσε ότι η ΕΕ μόλις έφτυσε το πρόσωπο όλων των Ρώσων, λέγοντας ότι τους αντιμετωπίζουν ως «υπανθρώπους με κακή κληρονομικότητα».

«Τι πρέπει να κάνουμε; Σίγουρα όχι να εισαγάγουμε αντίποινα για τους πολίτες της ΕΕ, δεν είμαστε ρατσιστές», δήλωσε ο Μεντβέντεφ. «Θα ήταν καλύτερα να αναστείλουμε απλώς τις διπλωματικές σχέσεις με την ΕΕ για ένα διάστημα».

(απεμπε – απεμπε-EPA photo)

Πλημμυροπαθείς: Ας μείνουν 3-4 μήνες οι 300 της Βουλής χωρίς μισθό, vid

«Κοιτάνε μόνο την πάρτι τους»:

intime photo

Βρετανία: Πέθανε ο «πατέρας της κλωνοποίησης»

Ο Βρετανός επιστήμονας Ίαν Γουίλμουτ, η ομάδα του οποίου έγραψε ιστορία καθώς ήταν η πρώτη που κλωνοποίησε θηλαστικό, την προβατίνα Ντόλι, πέθανε σε ηλικία 79 ετών, ανακοίνωσε σήμερα το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου όπου εργαζόταν.

Η Ντόλι ήταν το πρώτο θηλαστικό που κλωνοποιήθηκε με τη χρήση ενός ενήλικου κυττάρου, μια τεχνολογική επανάσταση στον τομέα της ιατρικής έρευνας. Ο Ίαν Γουίλμουτ ήταν το επικεφαλής της ομάδας του Ινστιτούτου Ρόσλιν, στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, που κλωνοποίησε την Ντόλι το 1996.

Αυτή η επαναστατική έρευνα «μεταμόρφωσε την επιστημονική σκέψη της εποχής εκείνης» σημείωσε ο Πίτερ Μάθισον, ένα στέλεχος του Πανεπιστημίου, στην ανακοίνωση με την οποία το ίδρυμα αποτίνει φόρο τιμής στον Γουίλμουτ.

Ο Γουίλμουτ έπασχε από Πάρκινσον και από το 2018 είχε επικεντρωθεί στην έρευνα γύρω από αυτήν την εκφυλιστική διαταραχή του κεντρικού νευρικού συστήματος.

Με τη μέθοδο κλωνοποίησης που χρησιμοποιήθηκε στην Ντόλι κλωνοποιήθηκαν σκύλοι το 2005 στη Νότια Κορέα και πίθηκοι το 2018 στην Κίνα.

(απεμπε – φωτο:freepin)

Αττική Οδός: Κλείνει απόψε η έξοδος Ασπροπύργου λόγω εργασιών

Κλειστή θα μείνει απόψε η Αττική Οδός στην έξοδο Ασπροπύργου προς οδό Θρασυβούλου στο ρεύμα προς Ελευσίνα.

Ο λόγος της διακοπής της κυκλοφορίας είναι η εκτέλεση εργασιών βαριάς συντήρησης της ασφάλτου.

Όπως ανακοίνωσε η Αττική Οδός, από τις 10 το βράδυ της Δευτέρας, 11 Σεπτεμβρίου έως τις 6 το πρωί της Τρίτης, 12 Σεπτεμβρίου, λόγω προγραμματισμένων εργασιών βαριάς συντήρησης του οδοστρώματος, θα είναι κλειστή η έξοδος Ασπροπύργου προς οδό Θρασυβούλου (έξοδος 4) στο ρεύμα προς Ελευσίνα.

Κατά τη διάρκεια του αποκλεισμού, οι οδηγοί μπορούν εναλλακτικά να επιλέξουν την έξοδο της Περιφερειακής Αιγάλεω (έξοδος 5) και στη συνέχεια την έξοδο προς Λεωφόρο ΝΑΤΟ.

Για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που ισχύουν κατά τμήματα στην Αττική Οδό στο πλαίσιο των εργασιών βαριάς συντήρησης, υπενθυμίζεται ότι υπάρχει συνεχής ενημέρωση στην εταιρική ιστοσελίδα (www.aodos.gr) και στο Twitter (@aodostraffic).

«Η Αττική Οδός ευχαριστεί θερμά για την κατανόηση και με γνώμονα την ασφάλεια όλων, παρακαλεί τους οδηγούς να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή στη σχετική σήμανση και να τηρούν τα όρια ταχύτητας κατά τις διελεύσεις τους από τα εν λόγω τμήματα».

(ΦΩΤΟ:Eurokinissi)

Αλτσχάιμερ: Η ορμόνη που παράγεται κατά τη σωματική άσκηση και ίσως αποτελέσει το επόμενο βήμα για την αντιμετώπιση της νόσου

Οι θεραπείες που βασίζονται σε μια ορμόνη που παράγουν οι άνθρωποι όταν ασκούνται, μπορεί να αποτελέσει το επόμενο βήμα στη θεραπεία της νόσου του Αλτσχάιμερ, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η ορμόνη ιρισίνη που παράγει το σώμα κατά την άσκηση, μπορεί να μειώσει τόσο την πλάκα όσο και τα επίπεδα της επιβλαβούς πρωτεΐνης Ταυ, δηλαδή των κύριων χαρακτηριστικών της νόσου.

Οι ίδιοι ερευνητές ανέπτυξαν τα πρώτα τρισδιάστατα μοντέλα καλλιέργειας ανθρώπινων κυττάρων της νόσου Αλτσχάιμερ, τα οποία χρησιμοποίησαν στη νέα μελέτη για την επίδραση της ιρισίνης στο β-αμυλοειδές στον εγκέφαλο. Το β-αμυλοειδές αποτελεί το κύριο συστατικό των πλακών στον εγκέφαλο πασχόντων με Αλτσχάιμερ.

Η σωματική άσκηση έχει ήδη αποδειχθεί ότι μειώνει τις εναποθέσεις βήτα αμυλοειδούς σε μοντέλα ποντικών με Αλτσχάιμερ, δεν ήταν όμως σαφές το πώς συμβαίνει αυτό.

Η αύξηση των επιπέδων κυκλοφορίας της ορμόνης ιρισίνης που προέρχεται από τους μυς μέσω της άσκησης, ρυθμίζει τον μεταβολισμό της γλυκόζης και των λιπιδίων στον λιπώδη ιστό. Αυξάνει επίσης την ενεργειακή δαπάνη πετυχαίνοντας την αλλαγή χρώματος του λευκού λιπώδους ιστού.

Προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι η ιρισίνη υπάρχει στον εγκέφαλο των ανθρώπων και των ποντικών και ότι τα επίπεδά της είναι χαμηλότερα σε εκείνους που πάσχουν από Αλτσχάιμερ.

«Αρχικά διαπιστώσαμε ότι η θεραπεία με ιρισίνη οδήγησε σε αξιοσημείωτη μείωση της παθολογίας του β-αμυλοειδούς», ανέφερε ο συγγραφέας της μελέτης Se Hoon Choi, από τη Μονάδα Έρευνας Γενετικής και Γήρανσης στο Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης στη Βοστώνη.

«Δείξαμε επίσης ότι αυτή η επίδραση της ιρισίνης αποδίδεται στην αυξημένη δραστηριότητα της νεπριλυσίνης λόγω των αυξημένων επιπέδων νεπριλυσίνης που εκκρίνεται από κύτταρα στον εγκέφαλο που ονομάζονται αστροκύτταρα», πρόσθεσε.

Η νεπριλυσίνη είναι ένα ένζυμο που διασπά το βήτα αμυλοειδές. Αυξημένα επίπεδα έχουν βρεθεί στον εγκέφαλο ποντικών με Αλτσχάιμερ που εκτέθηκαν σε άσκηση ή άλλες καταστάσεις που οδηγούσαν σε μείωση του β-αμυλοειδούς.

Οι ερευνητές προχώρησαν περαιτέρω, εντοπίζοντας τη διαδικασία που ενεργοποιεί τα κύτταρα να αυξήσουν τα επίπεδα νεπριλυσίνης.

Στα ποντίκια, η ιρισίνη που εγχέεται στην κυκλοφορία του αίματος μπορεί να εισέλθει στον εγκέφαλο, καθιστώντας την πιθανή θεραπεία.

«Τα ευρήματά μας υποδεικνύουν ότι η ιρισίνη είναι ένας κύριος μεσολαβητής των αυξήσεων που προκαλούνται από την άσκηση στα επίπεδα νεπριλυσίνης που οδηγούν σε μειωμένο φορτίο β-αμυλοειδούς, υποδεικνύοντας μια νέα οδό-στόχο για θεραπείες που στοχεύουν στην πρόληψη και τη θεραπεία της νόσου του Αλτσχάιμερ», δήλωσε ο Rudolph Tanzi, ανώτερος συγγραφέας της μελέτης και διευθυντής της Ερευνητικής Μονάδας Γενετικής και Γήρανσης.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στις 8 Σεπτεμβρίου στο περιοδικό Neuron.

(με πληροφορίες από onmed. gr / photo: pixabay)

«Γιατί δεν τους διώχνει ο Μητσοτάκης;;»: Άρχισαν τα όργανα στα κανάλια, vid

«Πολλές λάθος δηλώσεις μαζεύονται», λένε, εκτοξεύοντας "βέλη" κατά Υπουργικών στελεχών:

eurokinissi photo

Αποκλειστικά πλάνα από την πλημμυρισμένη Λάρισα – Παντού νερό, vid

Τα νερά κάλυψαν σχεδόν τα πάντα...

Αναγνώστης του ΕΛ μας έστειλε τις παρακάτω εικόνες που κόβουν την ανάσα!

Προέρχονται από τις εργατικές κατοικίες της Γιάννουλης, μία ανάσα από το κέντρο της πόλης της Λάρισας.

Δεν φαίνονται καθόλου πλέον οι δρόμοι, ενώ μετά βίας μπορεί κανείς να διακρίνει τις πινακίδες κυκλοφορίας και ορισμένα δέντρα.

Μία απέραντη λίμνη:

(αρχική φωτο:eurokinissi)

ΕΟΦ: Προειδοποίηση για την πώληση φαρμάκων για την απώλεια βάρους μέσω ιστοσελίδων

Ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΟΦ) εφιστά την προσοχή των καταναλωτών στη διακίνηση συνταγογραφούμενων φαρμακευτικών προϊόντων «για την απώλεια βάρους» όπως OZEMPIC, VICTOZA, SAXENDA, μέσω ιστοσελίδων.

Σύμφωνα με την φαρμακευτική νομοθεσία (ΚΥΑ Δ.ΥΓ3α/Γ.Π. 32221/2013 & Γ.Π. οικ. 22609/20.04.2022) απαγορεύεται τόσο η διαφήμιση όσο και η πώληση εξ αποστάσεως στο κοινό φαρμάκων που χορηγούνται με ιατρική συνταγή ενώ στους παραβάτες επιβάλλονται επιπλέον υψηλά χρηματικά πρόστιμα.

Υπενθυμίζεται ότι η αγορά συνταγογραφούμενων φαρμακευτικών προϊόντων μέσω ιστοσελίδων κατά κανόνα οδηγεί σε προμήθεια πλαστών/ψευδεπίγραφων προϊόντων. Οι περισσότερες πληροφορίες μέσω των ιστοσελίδων αυτών είναι παραπλανητικές, αναφέρει ο ΕΟΦ.

Επίσης, η αναφορά μόνο της δραστικής ουσίας συνταγογραφούμενου φαρμάκου σε ιστοσελίδες/έντυπα/μέσα μαζικής ενημέρωσης σαφώς παραπέμπει σε συγκεκριμένο φάρμακο και εξακολουθεί να αποτελεί διαφήμιση στο κοινό, η οποία απαγορεύεται βάσει της ΚΥΑ Δ.ΥΓ3α/Γ.Π. 32221/2013.

Παρακαλούνται οι καταναλωτές/ασθενείς να μην προμηθεύονται σε καμιά περίπτωση φάρμακα από το διαδίκτυο ή άλλες πηγές μη αξιόπιστες, επειδή υπάρχει πραγματικός κίνδυνος για την υγεία τους.

Παρακαλείται ο Τύπος να αποσύρει άμεσα κάθε δημοσίευμα για συνταγογραφούμενο φάρμακο, συμπεριλαμβανομένων των αναφορών περί δραστικής ουσίας μόνο. Με μια απλή αναζήτηση, γίνεται άμεσα η αντιστοίχιση με την εμπορική ονομασία.

Οποιασδήποτε παρουσίαση φαρμάκου «ως πληροφόρηση» κατά κανόνα οδηγεί σε αύξηση πωλήσεων ψευδεπίγραφων φαρμάκων από μη νόμιμες πηγές.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: intime)

Μπέος για δηλώσεις Αγαπηδάκη για το νερό: «Το να κάθεσαι σε ένα γραφείο και να λες ό,τι σου κατέβει δεν είναι ό,τι καλύτερο” vd

O δήμαρχος Βόλου Αχιλλέας Μπέος, σχολίασε τις δηλώσεις της αναπληρώτριας Υγείας, Ειρήνης Αγαπηδάκη για την επικινδυνότητα του νερού στη Θεσσαλία, μετά το καταστροφικό πέρασμα της κακοκαιρίας Daniel από τη Θεσσαλία.


Ο δήμαρχος Βόλου Αχιλλέας Μπέος, επιτέθηκε στην αναπληρώτρια Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη με αφορμή τις δηλώσεις της αναφορικά με την επικινδυνότητα του νερού στη Θεσσαλία, μετά το καταστροφικό πέρασμα της κακοκαιρίας Daniel από τη Θεσσαλία.

Στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε, σήμερα το πρωί, ο Αχ. Μπέος ανέφερε μεταξύ άλλων: «Βγήκε η Υφυπουργός κ. Αγαπηδάκη και είπε κάποια πράγματα για τον Βόλο. Για αγάπες καλή είναι. Θα την παρακαλούσα σε ό,τι αφορά τον Βόλο να μην προτρέχει. Το να κάθεσαι σε ένα γραφείο και να λες ό,τι σου κατέβει στο μυαλό και να δημιουργείς αναστάτωση σε πολίτες που έχουν ταλαιπωρηθεί αφάνταστα τις τελευταίες εφτά οχτώ μέρες δεν είναι ότι καλύτερο. Το τηλέφωνο μου είναι ανοικτό όλο το 24ωρο (…) Σε ότι αφορά το νερό, εγώ κάνω μπάνιο, αν και δεν έχω νερό στο σπίτι μου, πηγαίνω σε ένα φίλο μου σε ένα ξενοδοχείο και μέχρι τώρα είμαι καλά. Τα ρούχα για να πλένεις, στο πλυντήριο είναι καυτό το νερό.”

“Σήμερα στις 8 η ώρα το πρωί στάλθηκε δείγμα νερού από εφτά διαφορετικά σημεία της πόλης στο χημείο του κράτους και σε 48 ώρες θα έχουμε την πλήρη εικόνα.

Την Πέμπτη που έδωσα συνέντευξη τύπου (…) απαντήσαμε σε δημοσιογράφο ότι το νερό χλωριώνεται αλλά δεν είναι πόσιμο, είναι για όλες τις άλλες χρήσεις.”

Δείτε video του voloslive με τα όσα δήλωσε ο δήμαρχος Βόλου, Αχιλλέας Μπέος, με τις σχετικές αναφορές στο λεπτό 1:30:

(με πληροφορίες από newsbeast. gr / photo: eurokinissi)

Συγκλονιστικό ΒΙΝΤΕΟ από Θεσσαλία: Ορμητικά νερά μέσα σε σπίτι

Παρασέρνουν τα πάντα:

scr

Θεσσαλία: Εντυπωσιακά πλάνα από θερμική κάμερα κατά τη διάρκεια διασώσεων, vid

Μέσα στη νύχτα:

scr

ΠΑΣΟΚ: Ζητούνται απαντήσεις για τα απολύτως πλημμελή -από ό,τι αποδείχθηκε- αντιπλημμυρικά έργα στη Θεσσαλία

Επίκαιρη ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, κατέθεσε η γραμματέας της ΚΟ του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και βουλευτής Λάρισας Ευαγγελία Λιακούλη, «ζητώντας απαντήσεις εντός των επόμενων ημερών στη Βουλή, για την αρμοδιότητα, αλλά και τις ευθύνες που βαρύνουν σε όλα τα επίπεδα, για τα απολύτως πλημμελή -από ό,τι αποδείχθηκε- αντιπλημμυρικά έργα στην Θεσσαλία, μετά το πέρας της κακοκαιρίας Daniel».

Όπως τονίζει η βουλευτής Λάρισας η Θεσσαλία «χτυπήθηκε» και τρία χρόνια πριν από την κακοκαιρία «Ιανός», αλλά και το 2022 από την κακοκαιρία «Διομήδης», όταν οι πολίτες είδαν τις σοδειές τους, τις αγροτικές και κτηνοτροφικές τους εγκαταστάσεις, αλλά και τα σπίτια τους που χτίστηκαν με τους κόπους μιας ολόκληρης ζωής, να πνίγονται στα λασπόνερα.

Επιπλέον, η κ. Λιακούλη υπενθυμίζει ότι και μετά τις προηγούμενες καταστροφές, τόσο η ίδια όσο και πολίτες, φορείς κ.ά. διατύπωναν την ανησυχία ότι σε πολλές περιοχές της Θεσσαλίας δεν έχουν υλοποιηθεί τα αναγκαία αντιπλημμυρικά και εγγειοβελτιωτικά έργα (όπως αντιπλημμυρικά αναχώματα, φράγματα ανάσχεσης πλημμυρικών ροών, δίκτυα αποχέτευσης ομβρίων υδάτων, αντιδιαβρωτικά έργα υδρονομίας κ.λπ.), με αποτέλεσμα η περιφέρεια να παραμένει στο έλεος των καιρικών συνθηκών.

Σε αυτό το πλαίσιο «και μετά την βιβλική ολοκληρωτική καταστροφή που υπέστη η Θεσσαλία, εξαιτίας των πλημμυρών του φαινόμενου Daniel, με νεκρούς, απώλεια σπιτιών, περιουσιών, επιχειρήσεων, απώλεια τεράστιου φυτικού και ζωικού κεφαλαίου και του 5% του ΑΕΠ της χώρας, αλλά και σοβαρές υποδομές που χάθηκαν, προκύπτουν σοβαρά ζητήματα ευθυνών για την κατασκευή ή για την παράλειψη κατασκευής σημαντικών αντιπλημμυρικών έργων, όπως και για τον καθαρισμό της κοίτης των ποταμών, των πρανών, αλλά και των ρεμάτων της περιοχής».

Κατόπιν τούτων αλλά και «δεδομένου ότι οι Θεσσαλοί πολίτες δεν έχουν ολοκληρωμένη ενημέρωση, ως προς το ποιος αποφάσισε τα αντιπλημμυρικά έργα, ποιος τα χρηματοδότησε και ποιος τα κατασκεύασε, για το ποιος είναι αρμόδιος να τα συντηρεί, ποιος είναι αρμόδιος ειδικά για τον καθαρισμό της κοίτης των ποταμών και των ρεμάτων, αλλά και για το ποιες είναι οι αρμοδιότητες του κράτους, ποιες της Περιφέρειας και ποιες των Δήμων στη διαχείριση των αντιπλημμυρικών έργων», η Ευαγγελία Λιακούλη ρωτά τον υπουργό να την ενημερώσει στη Βουλή για το:

-Ποια αντιπλημμυρικά και εγγειοβελτιωτικά έργα (αντιπλημμυρικά αναχώματα, φράγματα ανάσχεσης πλημμυρικών ροών, δίκτυα αποχέτευσης ομβρίων υδάτων, αντιδιαβρωτικά, έργα υδρονομίας κ.λπ.) έχουν πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλία τα τελευταία 15 χρόνια, ποιος τα σχεδίασε, ποιος τα υλοποίησε και ποιος τα συντηρούσε;

-Ποια έργα βρίσκονται σε αναμονή ολοκλήρωσης και σε ποιο στάδιο ακριβώς (χρονοδιάγραμμα);

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi)

Το “τερμάτισε” ο Μπάιντεν: Σε δημόσια ομιλία του έχανε τα λόγια του και είπε ότι ήθελε να πάει… για ύπνο!!! (video)

Σε ένα ακόμη αμήχανο σκηνικό έμελλε να είναι πρωταγωνιστής ο Αμερικανός πρόεδρος, Τζο Μπάιντεν, ο οποίος άρχισε να τραυλίζει κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στο Βιετνάμ, με την εκπρόσωπο Τύπου του Λευκού Οίκου να τον διακόπτει, βάζοντας απότομα τέλος στην συνέντευξη.

Ο Τζο Μπάιντεν απαντούσε σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, όταν ξαφνικά άρχισε να τραυλίζει και να επαναλαμβάνει τα όσα έλεγε.

Τότε η εκπρόσωπος Τύπου του Λεκού Οίκου, Καρίν Ζαν Πιερ, διέκοψε απότομα την συνέντευξη Τύπου λέγοντας: «Σας ευχαριστούμε όλους, η συνέντευξη τελείωσε, ενώ άρχισε να παίζει ελαφριά τζαζ μουσική και ο 80χρονος Αμερικανός πρόεδρος, εμφανώς καταπονημένος, έφυγε από το πόντιουμ.

Λίγο πριν το τέλος της ομιλίας ο πρόεδρος Μπάιντεν ακούστηκε να λέει το εξής απίστευτο: “Και θα σας πω κάτι, δεν ξέρω για εσάς αλλά εγώ θα πάω για ύπνο“!



Ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν επισκέφτηκε το Σάββατο το Βιετνάμ με στόχο να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στις διμερείς σχέσεις, υπό την σκιά της αντιπαλότητας των ΗΠΑ με την Κίνα.

Νωρίτερα συμμετείχε στην σύνοδο της G20 στο Νέο Δελχί.

(με πληροφορίες από eleftherostypos. gr / scr)

Σάλος με αστυνομικό στη Λάρισα: «Θα μπούμε μέσα στον κόσμο, θα πέσει ξύλο», vid

Εκτεταμένα επεισόδια προκλήθηκαν χθες το απόγευμα στη Λάρισα, στο περιθώριο της επίσκεψης Μητσοτάκη στις πληγείσες περιοχές.

Νέα πλάνα από τα χθεσινά επεισόδια στην Λάρισα, κατά την διάρκεια της επίσκεψης του Κυριάκου Μητσοτάκη στην Περιφέρεια έχουν προκαλέσει οργή.

Συγκεκριμένα, ένα βίντεο-ντοκουμέντο φέρεται να καταγράφει τις οδηγίες που δίνει ένας άνδρας αστυνομικός της Ελληνικής Αστυνομίας σε συναδέλφους του, οδηγούς μηχανών ΔΙΑΣ.

«Θα μπούμε μες στον κόσμο! Θα σπάσουν αυτοί. Και τίποτα να μην πέσει, ξύλο θα πέσει. Θα μπούμε μέσα στον κόσμο, εντάξει;».

(φωτο αρχείου:eurokinissi)

Μητσοτάκης: Έρχεται…«Dadia Pass» για τον Έβρο

Αλλαγές στη διαχείριση των δασών και στην οργάνωση της πρόληψης για τις δασικές πυρκαγιές ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, που επισκέφθηκε σήμερα το δάσος της Δαδιάς,

στην παρουσίαση της πρώτης αποτίμησης των επιπτώσεων της πρόσφατης πυρκαγιάς, με βάση τις αυτοψίες που έχουν γίνει και δορυφορικές εικόνες υψηλής ανάλυσης.

Ο πρωθυπουργός εξήγγειλε το πρόγραμμα «Dadia pass», το οποίο θα είναι «ακόμα πιο ευνοϊκό γι’ αυτούς οι οποίοι θα θελήσουν να έρθουν στη Δαδιά. Όπως είπε, θα ζητήσει από τον δήμο και από τον ΟΦΥΠΕΚΑ να ετοιμάσουν «νέες διαδρομές -γιατί υπάρχουν πολλά πράγματα τα οποία μπορεί να δει κάποιος ακόμα μέσα στο δάσος- ώστε οι επισκέπτες οι οποίοι θα έρθουν να μπορούν να έχουν τη δυνατότητα να δουν το δάσος και, ναι, να εξοικειωθούν και με την έννοια της αποκατάστασης του δάσους την επόμενη μέρα».

Κατά τη σύσκεψη που έγινε συζητήθηκαν βήματα αποκατάστασης του δάσους, τόσο σε επίπεδο αντιπλημμυρικών – αντιδιαβρωτικών παρεμβάσεων, όσο και σε επίπεδο προστασίας του οικοσυστήματος, αλλά και ενέργειες για τη στήριξη της περιοχής.

«Υπάρχουν, όμως, ορισμένες χαραμάδες, τουλάχιστον, αισιοδοξίας. Πράγματι, η δορυφορική αποτύπωση δείχνει ότι η ζημιά δεν είναι τόσο καταστροφική όσο στην αρχή φοβόμασταν. Μιλάμε για μια πολύ μεγάλη ζημιά -θέλω να είμαι ειλικρινής μαζί σας- όμως, όπως φάνηκε και από το βίντεο, έχουμε αρκετές εκτάσεις οι οποίες είναι είτε άκαφτες είτε έχουν καεί λίγο. Αυτό θα βοηθήσει στη φυσική αναγέννηση, άρα προφανώς και στην προστασία της πανίδας», ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης.

Για την αποκατάσταση της Δαδιάς, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ενέργειες ανάλογες με αυτές που έγιναν στην Εύβοια.

«Τι πρέπει να γίνει από εδώ και στο εξής, γιατί δεν μπορούμε να γυρίσουμε τον χρόνο πίσω: Έχουμε μία πολύ καλή Δασική Υπηρεσία και πολύ έμπειρους ανθρώπους εδώ στο πεδίο και θέλω να τους ευχαριστήσω. Αυτό το οποίο έχω ζητήσει είναι ταχύτατα -και το γνωρίζει και ο Βαγγέλης Γκουντούφας- να ετοιμάσουμε όλες τις μελέτες, ήδη αυτές έχουν αποτυπωθεί στον χάρτη, έτσι ώστε με τους αναδόχους αναδάσωσης -έτσι το ονομάζουμε, ουσιαστικά πρόκειται για πρώτες παρεμβάσεις αντιδιαβρωτικών και αντιπλημμυρικών έργων- γρήγορα να μπορούμε να μπούμε στο πεδίο για να κάνουμε αυτό το οποίο καταφέραμε και κάναμε στην Εύβοια».

Παράλληλα, προανήγγειλε συζήτηση για τη συνολική αντιπλημμυρική θωράκιση του Έβρου και ένα πιο συγκροτημένο κεντρικό σχεδιασμό, καθώς στην περιοχή υπάρχουν πλημμύρες.

(protothema – intime photo)

Τουλάχιστον 150 οι νεκροί από τις πλημμύρες και τις κατακλυσμιαίες βροχές του Daniel στη Λιβύη

Αυξάνεται ο τραγικός απολογισμός από το χτύπημα της κακοκαιρίας Daniel στην ανατολική Λιβύη.

Σε τουλάχιστον 150 αυξήθηκε ο αριθμός των νεκρών από τις πλημμύρες που προκάλεσαν οι κατακλυσμιαίες βροχές στη χώρα της βόρειας Αφρικής.

Το φονικό πέρασμα της κακοκαιρίας Daniel στην ανατολική Λιβύη αφήνει πίσω του νεκρούς και καταστροφές. Σύμφωνα με τις αρχές, ο αριθμός των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους ανέβηκε σε τουλάχιστον 150.

Οι πλημμύρες από τις κατακλυσμιαίες βροχές έπληξαν την Ντέρνα, στις περιοχές του Τζαμπάρ Αλ-Αχνταρ και στα προάστια του Αλ-Μαρζ στην ανατολική Λιβύη, δήλωσε ο Μοχάμεντ Μασούντ, εκπρόσωπος της παράλληλης κυβέρνησης με έδρα την Βεγγάζη.

freepik

Η Αρμενία γυρνάει την πλάτη στον Πούτιν και φιλοξενεί αμερικανικά στρατεύματα!!

Η Αρμενία φιλοξενεί σήμερα στρατιωτικά γυμνάσια με αμερικανικές δυνάμεις, μια κίνηση η οποία υπογραμμίζει τις διαιρέσεις που οξύνονται ανάμεσα σ' αυτή τη χώρα του Καυκάσου, παραδοσιακή σύμμαχο της Μόσχας, και τη Ρωσία

Τα γυμνάσια με την ονομασία Eagle Partner 2023, τα οποία διεξάγονται από τις 11 ως τις 20 Σεπτεμβρίου, έχουν στόχο «να αυξηθεί το διεπιχειρησιακό επίπεδο» των αμερικανικών και αρμενικών δυνάμεων που συμμετέχουν σε επιχειρήσεις διατήρησης της ειρήνης.

«Επιβεβαιώνουμε πως άρχισε η τελετή έναρξης των ασκήσεων», ανέφερε σήμερα το απόγευμα στο Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος του αμερικανικού στρατού για την Ευρώπη και την Αφρική.

Σύμφωνα με την Ουάσινγκτον, «περίπου 85 αμερικανοί στρατιώτες θα εκπαιδευτούν δίπλα σε περίπου 175 αρμένιους στρατιώτες» στα κέντρα εκπαίδευσης Ζαρ και Αρμαβίρ, που βρίσκονται κοντά στο Ερεβάν.

Τα γυμνάσια αυτά βλέπει πολύ αρνητικά η Μόσχα, η οποία κάλεσε την Παρασκευή στο υπουργείο Εξωτερικών τον πρεσβευτή της Αρμενίας και κατήγγειλε «μη φιλικά μέτρα». Ο επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Σεργκέι Λαβρόφ υπογράμμισε χθες, Κυριακή, πως η Ρωσία δεν βλέπει «τίποτε καλό στις απόπειρες μιας επιθετικής χώρας μέλους του ΝΑΤΟ να διεισδύσει στον Καύκασο».

Ο ίδιος τόνισε πάντως πως ελπίζει ότι «θα κερδίσουν» οι «υποχρεώσεις μεταξύ συμμάχων» που συνδέουν τη Ρωσία με την Αρμενία.

– Απόγοητευμένοι από τη Ρωσία –

Ωστόσο στο Γερεβάν επικρατεί απογοήτευση για την αδυναμία της Ρωσίας να υποστηρίξει την Αρμενία έναντι του Αζερμπαϊτζάν και για την έλλειψη δέσμευσης από τις ρωσικές δυνάμεις διατήρησης της ειρήνης στη σύγκρουση που φέρνει αντιμέτωπες τις δύο γειτονικές χώρες.

Το Αζερμπαϊτζάν και η Αρμενία έχουν διεξαγάγει δύο πολέμους για τον έλεγχο του θύλακα του Ναγκόρνο Καραμπάχ, τον οποίο διεκδικούν εδώ και δεκαετίες και οι δύο χώρες.

Οι εντάσεις ανάμεσα στο Μπακού και το Γερεβάν επιδεινώθηκαν τους τελευταίους μήνες. Το Αζερμπαϊτζάν έχει αποκλείσει το διάδρομο του Λατσίν, μοναδική οδό που συνδέει την Αρμενία με το Ναγκόρνο-Καραμπάχ, κάτι που προκαλεί σημαντικές ελλείψεις στο θύλακα αυτό, ο οποίος ανήκει στο Αζερμπαϊτζάν, αλλά στον οποίο ζουν κυρίως Αρμένιοι.

Η Ρωσία, η οποία διατηρεί επιτόπου μια ειρηνευτική δύναμη, δεν κατάφερε να συγκρατήσει την κρίση και έχει κατηγορηθεί επανειλημμένα από την Αρμενία για αδράνεια.

«Έχοντας τις ελπίδες της στους Ρώσους, η Αρμενία έχασε, με δεδομένο αυτό που μας συμβαίνει. Ας δοκιμάσουμε λοιπόν τώρα με τους Αμερικανούς», λέει στο Γαλλικό Πρακτορείο η Μαριάμ Αναχαμιάν, μια 27χρονη κάτοικος του Γερεβάν.

«Η Ρωσία δεν σεβάστηκε τις δεσμεύσεις της στη διάρκεια του πολέμου και επιδείνωσε μάλιστα την κατάστασή μας», καταγγέλλει ο Αρτούρ Χατσαντουριάν, ένας 51χρονος αστυνομικός.

Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό της Αρμενίας Νικόλ Πασινιάν, η Μόσχα είναι είτε «ανίκανη να διοατηρήσει τον έλεγχο στο διάδρομο του Λατσίν είτε δεν έχει τη βούληση να το πράξει».

Η σύζυγος του Πασινιάν μετέβη μάλιστα την περασμένη εβδομάδα στο Κίεβο για να συμμετάσχει σε μια συνάντηση συζύγων ηγετών που οργανώθηκε από τη σύζυγο του Βολοντίμιρ Ζελένσκι για ανθρωπιστικά ζητήματα.

«Οι Αρμένιοι είναι απογοητευμένοι από τη Ρωσία, η οποία δεν κατάφερε να τους βοηθήσει στη διάρκεια του πολέμου του Καραμπάχ ούτε να διαχειριστεί τις συνέπειές του», συνοψίζει ο ανεξάρτητος αναλυτής Αρκάντι Ντούμπνοφ, προσθέτοντας πως η Μόσχα «μοιάζει επίσης να μην έχει ένα ξεκάθαρο σχέδιο, μια στρατηγική στον Καύκασο».

Εξαιτίας του πολέμου της στην Ουκρανία και της απομόνωσής της στη διεθνή σκηνή, «η εξασθενημένη Ρωσία χάνει γρήγορα την επιρροή της σ’ αυτό που ήταν τη σοβιετική εποχή η πίσω αυλή της», υποστηρίζει.

Το τουρκόφωνο Αζερμπαϊτζάν, οι στρατιωτικές δαπάνες του οποίου είναι, χάρη στο πετρελαϊκό «μάννα», υψηλότερες από ολόκληρο τον προϋπολογισμό της Αρμενίας, υποστηρίζεται από την Τουρκία.

Επίσης «το Κρεμλίνο δεν έχει ούτε τους πόρους ούτε τη βούληση να βοηθήσει την Αρμενία και αφήνει το Αζερμπαϊτζάν και την Τουρκία να επιδιώκουν τους στόχους τους», διαβεβαιώνει ο Ντούμπνοφ.

Στο πλαίσιο αυτό, «η Αρμενία προσπαθεί τώρα να σφυρηλατήσει νέες σταθερές συμμαχίες», υπογραμμίζει.


(ΑΠΕΜΠΕ – φωτο:freepik)

Παγώνουν οι πλειστηριασμοί στις περιοχές που έπληξε η κακοκαιρία

Εκδόθηκε η ΠΝΠ για την αναστολή των μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης (πλειστηριασμών) στη Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Χθες εκδόθηκε ΠΝΠ για την αναστολή μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης (πλειστηριασμών) στη Περιφέρεια λόγω Daniel οριζόντια από 6 Σεπτεμβρίου έως 10 Νοεμβρίου, διάστημα που απαιτείται ώστε να ολοκληρώσει η Κεντρική Επιτροπή Κρατικής Αρωγής το έργο της και να βγουν οι σχετικές Υπουργικές αποφάσεις, που όπως είπε ο Πρωθυπουργός θα έχουν ορίζοντα εξαμήνου.

Στα μέτρα στήριξης περιλαμβάνεται και 3ετής απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ συμπεριλαμβανομένων και των αγροτεμαχίων.

Επίσης στην χθεσινή ΠΝΠ προβλέπεται μετάθεση ημερομηνίας ανακήρυξης συνδυασμών που ήταν χθες 10/9 σε Παρασκευή 15/9 καθώς η λειτουργία των δικαστηρίων στην περιοχή έχει ανασταλεί τις επόμενες ημέρες. Προσοχή η μετάθεση ημερομηνίας ανακήρυξης συνδυασμών ΔΕΝ επηρεάζει ημερομηνίες εκλογών.

Το επιβεβαίωσε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης απαντώντας σε σχετική ερώτηση στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών. Όπως είπε: «Εκδόθηκε μια απόφαση παράτασης της ανακήρυξης των συνδυασμών για ευνόητους λόγους λόγω μη λειτουργίας των δικαστηρίων για κάποιες στις πληγείσες περιοχές. Δεν επηρεάζει τη διενέργεια των εκλογών. Δεν υπάρχει απόφαση ούτε θέμα αναβολής των εκλογών στη χώρα».

(Freepik photo)

Έρχονται νέες αποχωρήσεις από την κυβέρνηση μετά τις δύο παραιτήσεις Υπουργών;

Με το...αριστερό ξεκίνησε η δεύτερη θητεία της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

Βαρύ παραμένει το κλίμα στο Μέγαρο Μαξίμου που επιχειρεί να διαχειριστεί το ένα πολιτικό «χαστούκι» μετά το άλλο.

Θυμίζουμε πως αυτές τις μέρες, σύμφωνα με τον σχεδιασμό προ πλημμυρών, κυβερνητικά στελέχη θα βρίσκονταν στη ΔΕΘ, όπου μέσα σε πανηγυρικό κλίμα θα παρουσίαζαν τις νέες ταυτότητες.

Είναι ενδεικτικό πως σε λιγότερο από 2 μήνες δύο Υπουργοί έχουν παραιτηθεί (Μηταράκης, Βαρβιτσιώτης), ενώ υπάρχει έντονη δυσαρέσκεια και για μερικά ακόμα μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου.

Δημοσιογραφικές πληροφορίες κάνουν λόγο για νέες παρεμβάσεις στο κυβερνητικό σχήμα με πρωτοβουλία του πρωθυπουργού, ιδίως σε πρόσωπα που έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με τα γεγονότα της Θεσσαλίας.

Το βάρος θα δοθεί σε ό,τι αφορά την Πολιτική Προστασία, μετά και την ολοένα και αυξανόμενη οργή για όσα ΔΕΝ έγιναν σχετικά με την προστασία των πλημμυροπαθών.

Νωρίτερα, ανοικτό το ενδεχόμενο και για άλλες αλλαγές στο κυβερνητικό σχήμα άφησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης μετά και την παραίτηση του υπουργού Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.

Ερωτηθείς αν η αλλαγή αυτή είναι και η μόνη είπε:

«Θα επαναλάβω μηδενός εξαιρουμένου ότι όλοι αξιολογούμαστε καθημερινά άρα κάτι τέτοιο είναι μια διαρκής διαδικασία».

Για την παραίτηση του κ. Βαρβιτσιώτη είπε: «Όλοι κρίνονται είχα πει στην προηγούμενη ενημέρωση», και «μάλιστα μετά τις εξελίξεις της προηγούμενης εβδομάδας η απόφαση του υπουργού ήταν αναπόφευκτη και ορθή».

Σχετικά με τις πλημμύρες:

«Είναι δεδομένο ότι όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο πρέπει να διερευνηθούν όλα όσα έγιναν και δεν έγιναν και πρέπει να γίνουν πάντα υπολογίζοντας την διάσταση του φαινομένου. Προφανώς έχουν γίνει έργα και ήταν σημαντικά γιατί προστατεύθηκαν πόλεις και περιοχές. Ήταν τέτοια όμως η σφοδρότητα που μπορεί κανένα από αυτά να μην μπορούσε να την σταματήσει».

(ΦΩΤΟ αρχείου:eurokinissi)