Άρθρα

Θεσσαλονίκη: Σύλληψη 32χρονου που άναψε πυρσούς στη διάρκεια του κυριακάτικου ντέρμπι στην Τούμπα

Πρωτάκουστο συμβάν, ειδικά για τα ελληνικά γήπεδα.

Ένας 32χρονος συνελήφθη επειδή άναψε τρεις πυρσούς κατά τη διάρκεια του κυριακάτικου ντέρμπι ανάμεσα στον ΠΑΟΚ και τον Άρη, στο γήπεδο της Τούμπας.

Η ταυτοποίησή του -σύμφωνα με αστυνομικές πηγές- έγινε με βάση την αξιοποίηση οπτικού υλικού από τις κάμερες ασφαλείας του γηπέδου. Η σύλληψή του έγινε, χθες το απόγευμα, από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Αθλητικής Βίας Θεσσαλονίκης.

Σε βάρος του σχηματίστηκε δικογραφία για παράβαση του Αθλητικού Νόμου και κατοχή φωτοβολίδων – πυροτεχνημάτων, ενώ οδηγείται με την αυτόφωρη διαδικασία στον εισαγγελέα ποινικής δίωξης.

Πριν από την έναρξη της ίδιας αναμέτρησης είχαν συλληφθεί άλλα τρία άτομα: δύο για κατοχή ναρκωτικών και ο τρίτος για πυρσό.

(απεμπε – φωτο:eurokinissi)

«Μυθολογία και σκοταδισμός οι αντιδράσεις»! Νέος παροξυσμός για τις ταυτότητες

Τι είπε ο αρμόδιος Υπουργός που έβαλε πρώτος πρώτος την υπογραφή του...

Μυθολογία που κινείται στον άξονα του παραλογισμού και του σκοταδισμού και επιχειρεί να διχάσει την ελληνική κοινωνία, χαρακτήρισε τις αντιδράσεις γύρω από την έκδοση των νέων ταυτοτήτων, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Οικονόμου.

Παράλληλα συνέστησε, σε όσους επιχειρούν να αλλάξουν τώρα τις ταυτότητες τους επειδή θεωρούν ότι θα ισχύσουν για μια 10ετία, να μην ταλαιπωρούνται άδικα καθώς -όπως τόνισε- από το 2026 και μετά θα ισχύουν μόνο οι νέου τύπου ταυτότητες και καμία άλλη.

Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του κόμματος «Σπαρτιάτες», Χαράλαμπου Κατσιβαρδά, με θέμα «ερωτήματα επί της αναδόχου εταιρίας ως προς την έκδοση των νέων ταυτοτήτων», ο κ. Οικονόμου απέρριψε κατηγορηματικά αιτιάσεις περί μη διασφάλισης του απορρήτου των προσωπικών δεδομένων, τονίζοντας «ότι έχει γίνει τελεί υπό τον εξονυχιστικό έλεγχο και την έγκριση του ελεγκτικού συνεδρίου».

Διαβεβαίωσε, επίσης, ότι οι προδιαγραφές για το νέο διαγωνισμό που θα γίνει το επόμενο διάστημα θα εξασφαλίζουν και θα εγγυώνται την παρουσίαση όσον το δυνατό περισσότερων εταιριών.

«Γύρω από το θέμα των ταυτοτήτων έχει αναπτυχθεί μία ολόκληρη μυθολογία, που κυρίως κινείται στον άξονα του παραλογισμού και του σκοταδισμού, που επιχειρεί να διχάσει και να δηλητηριάσει την ελληνική κοινωνία με πράγματα που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Ιστορίες και ερωτήματα περί γεω-εντοπισμού, που έχουν να κάνουν με τα θρησκευτικά πιστεύω, με ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα ή με την υγεία, τα έχουμε πολλές φορές απαντήσει. Δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Αυτό που ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα είναι ότι η χώρα για πρώτη φορά, μετά από πολλές δεκαετίες θα αποκτήσει δελτία ταυτότητας που δεν θα χακάρονται, δεν θα παραχαράσσονται δεν θα είναι εύκολα σε οποιουσδήποτε θέλουν να δημιουργήσουν παράνομες δραστηριότητες, πλαστογραφώντας ή κάνοντας οτιδήποτε άλλο», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Οικονόμου.

Μίλησε ακόμα για κάποιους «που επιχειρούν το τελευταίο διάστημα να βάλουν σκιές γύρω από οικονομικά μεγέθη και ζητήματα», επισημαίνοντας:

«Διαδικασίες γύρω από την έκδοση των εγγράφων αυτών διέπονται από καθεστώς απορρήτου. Δεν είναι δυνατόν, στοιχεία που έχουν να κάνουν με ντοκουμέντα που το ελληνικό κράτος διαθέτει για να βγουν έγγραφα -είτε είναι διαβατήρια είτε ταυτότητες ή διπλώματα και κάρτες μεταναστών- να αποτελούν αντικείμενο ευρείας συζήτησης.

Παρ όλα αυτά, για να μην υπάρχει οποιοδήποτε υπονοούμενο ότι η κυβέρνηση φοβάται οτιδήποτε ή ότι όλα δεν είναι καθαρά, θα πω με σαφήνεια τρία πράγματα:

Πρώτον: Ότι έχει γίνει τελεί υπό τον εξονυχιστικό έλεγχο και την έγκριση του ελεγκτικού συνεδρίου.

Δεύτερον: Δεν υπάρχει καμία παράνομη πράξη και καμία διαδικασία διασπάθισης δημόσιου χρήματος, είμαστε πολύ προσεκτικοί στα αντικείμενα της σύμβασης, τι εξαντλείται τι διατίθεται, μέχρι ποιού σημείου φτάνουμε.

Τρίτον: Υπήρξε μία ακύρωση διαγωνισμού, για την οποία διάφοροι προσπαθούν να δημιουργήσουν σύγχυση, η οποία έγινε διότι ανετράπησαν από τα δεδομένα συγκεκριμένοι και πολύ ουσιαστικοί όροι εκείνου του διαγωνισμού. Συγκεκριμένα ο χρόνος διάρκειας των διαβατηρίων. Με δεδομένο ότι άλλαξε αυτό το πολύ καθοριστικό μέγεθος και ζήτημα που περιλαμβανόταν στον προηγούμενο διαγωνισμό και κατόπιν γνωμοδότησης και του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, προκρίθηκε η ματαίωση του διαγωνισμού».

«Σε ότι αφορά το χρονικό διάστημα από εκεί και μετά που τελειώνουν οι δυνατότητες οι συμβατικές που έχουμε, προετοιμάζουμε και θα βγάλουμε στον αέρα το επόμενο διάστημα τον διαγωνισμό με τις προδιαγραφές που θα εξασφαλίζουν και θα εγγυώνται την παρουσίαση στον διαγωνισμό όσον το δυνατό περισσότερων εταιριών έτσι ώστε να καλύψουμε το χρονικό διάστημα από το 2026 και μετά που δεν θα έχουμε τη δυνατότητα να πηγαίνουμε με βάση τα συμβατικά αντικείμενα που έχουμε αυτή τη στιγμή στη διάθεση μας», πρόσθεσε ο κ. Οικονόμου.

Σχολιάζοντας τις αναφορές του κ. Κατσιβαρδά ότι είναι αναφαίρετο δικαίωμα των πολιτών να διαφωνούν με την αφαίρεση του θρησκεύματος από τις νέες ταυτότητες και να αντιδρούν γιατί έχουν αμφιβολίες για την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων, ο κ. Οικονόμου αντέτεινε ότι «κανείς δεν θα αμφισβητήσει το δικαίωμα κανενός έλληνα πολίτη να διαμαρτύρεται, να διαδηλώνει, στα πλαίσια όμως που ορίζουν οι νόμοι».

«Η Δημοκρατία δεν είναι αλά καρτ. Έχει κανόνες τους οποίους πρέπει να τους σεβόμαστε σε όλη τους την έκταση και το εύρος. Και μέσα σε αυτό το πλαίσιο της Δημοκρατίας, η κυβέρνηση απαντά με σαφήνεια, με σεβασμό και καθαρά λόγια και σε όσους έχουν διαφορετική άποψη για τις ταυτότητες, δίνοντας τις απαντήσεις στα εύλογα ερωτήματα και στα καλοπροαίρετα, αλλά κρατώντας μία πάρα πολύ καθαρή και σαφή γραμμή απέναντι σε όποιον προσπαθεί να βάλει ψήγματα σκανδαλολογίας, απέναντι στον παραλογισμό και στον σκοταδισμό που πολλές φορές παρατηρούμε να αναπτύσσεται γύρω από αυτό το θέμα», είπε ο κ. Οικονόμου και κατέληξε:

«Θέλω να στείλω ένα μήνυμα για τους πολίτες μας που ταλαιπωρούνται αυτό το διάστημα για να αλλάξουν τις ταυτότητες που έχουν, επειδή θεωρούν ότι θα ισχύουν για μια δεκαετία. Ας μην το κάνουν, ταλαιπωρούνται άδικα. Από το 2026 και μετά όποιος δεν έχει νέου τύπου ταυτότητα δεν θα μπορεί να έχει άλλη ταυτότητα».

(απεμπε – φωτο:eurokinissi)

Απεργία την Πέμπτη 21/9: Στάσεις εργασίας στα λεωφορεία – Δείτε τις ώρες

Τι πρέπει να ξέρει το επιβατικό κοινό.

Στην απεργία του Εργατικού Κέντρου Αθηνών την Πέμπτη, 21 Σεπτεμβρίου για το εργασιακό νομοσχέδιο αποφάσισε να συμμετάσχει το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ.

Οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία αποφάσισαν να προχωρήσουν σε στάσεις εργασίας.


Τα λεωφορεία θα κινούνται από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ της Πέμπτης, 21 Σεπτεμβρίου.

Οι στάσεις εργασίας είναι προγραμματισμένες από την έναρξη της βάρδιας στις 5 π.μ. έως τις 9 π.μ. και από τις 9 το βράδυ έως τη λήξη της βάρδιας στις 12 τα μεσάνυχτα.

(φωτο:eurokinissi)

Θα δεσμεύονται και τα περιουσιακά στοιχεία των εμπρηστών «οικοπεδοφάγων»

Ο επικεφαλής της Αρχής Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες, πρώην αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Χαράλαμπος Βουρλιώτης,

ζητά από τους αρχηγούς της Ελληνικής Αστυνομίας και του Πυροσβεστικού Σώματος να ενημερώνουν την Αρχή άμεσα, ώστε να προβαίνει σε όλες τις προβλεπόμενες ενέργειες όταν από την προανάκριση προκύπτουν στοιχεία ότι το έγκλημα του εμπρησμού από πρόθεση (άρθρο 264 παρ.1 και 265 παρ. 1 ΠΚ) συνδέεται με περιουσιακό όφελος.

Ουσιαστικά, ο κ. Βουρλιώτης ζητά να ενημερώνεται η Αρχή, προκειμένου να προβαίνει σε δέσμευση κάθε είδους περιουσιακού στοιχείου (τραπεζικοί λογαριασμοί, κινητή και ακίνητη περιουσία), όσων συλλαμβάνονται για εμπρησμό από πρόθεση, που συνδέεται με οικοπεδοποίηση, οικονομική εκμετάλλευση μίας περιοχής κ.λπ.

Αναλυτικά, ο επιλεφαλής της Αρχής, στο έγγραφο που απέστειλε στον αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας και τον αρχηγό του Πυροσβεστικού Σώματος, αναφέρει:

«Περιπτώσεις εμπρησμού από πρόθεση από τις οποίες προκύπτει περιουσιακό όφελος.

Σύμφωνα με τη διάταξη της περ. κα) του αρ. 4 του ν. 4557/18 ως βασικό αδίκημα για νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες νοείται και “… κάθε άλλο έγκλημα που τιμωρείται με ποινή στερητική της ελευθερίας, της οποίας το ελάχιστο όριο είναι άνω των τριών (3) μηνών, από το οποίο προκύπτει περιουσιακό όφελος”.

Στην ως άνω περίπτωση εμπίπτει, μεταξύ άλλων, και το έγκλημα του εμπρησμού από πρόθεση (αρ. 264 παρ.1 και 265 παρ. 1 ΠΚ), εφόσον αυτό συναρτάται με περιουσιακό όφελος.

Κατόπιν τούτου παρακαλούμε, όπως, σε περίπτωση που από την προεισαγωγική προανάκριση προκύπτουν στοιχεία ότι το συγκεκριμένο έγκλημα συνδέεται με περιουσιακό όφελος, να ενημερωνόμαστε άμεσα, προκειμένου να προβούμε στις κατά λόγο αρμοδιότητας ενέργειές μας».

(ΑΠΕΜΠΕ – φωτο:eurokinissi)

Απεργιακή κινητοποίηση ναυτεργατών την Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου

Σε απεργιακή κινητοποίηση, με αφορμή την προώθηση από την κυβέρνηση του νομοσχεδίου για την εργασία, θα συμμετάσχουν οι ναυτεργάτες την Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε νωρίτερα σήμερα η Πανελλήνια Ένωση Νατικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), το νέο νομοσχέδιο «επιβάλει 13 ώρες δουλειάς την ημέρα, 78 ώρες την εβδομάδα, καταργεί τα διαλείμματα στον χώρο εργασίας, μία σειρά επιδόματα τα κατακρεουργεί, ενισχύει τις ευέλικτες μορφές απασχόλησης, υπονομεύει ακόμη πιο πολύ το 8ωρο, το 5ήμερο, τις κυριακάτικες αργίες σε μεγάλους κλάδους όπως είναι η βιομηχανία τροφίμων και ποτών κ.λπ. Θεσπίζει συμβάσεις ελάχιστης εργασίας, μηδενικών ωρών και κατά παραγγελία εργασία».

Τα μέλη της ΠΕΝΕΝ θα συγκεντρωθούν την Πέμπτη, στις 10:00, στα γραφεία του Εργατικού Κέντρου Πειραιά στην πλατεία Καραϊσκάκη και εν συνεχεία θα συμμετάσχουν στην πορεία διαμαρτυρίας.

Στην απεργιακή κινητοποίηση θα συμμετάσχουν, εκτός από την ΠΕΝΕΝ, η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, η Πανελλήνια Ένωση Κατωτερων Πληρωμάτων Μηχανής Ε.Ν. «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και η Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγειρων Ε.Ν.

(απεμπε – φωτο:eurokinissi)

Αρχηγός Αντιπολίτευσης Καναδά: «ΔΕΝ θα υπάρχει υποχρεωτική ψηφιακή ταυτότητα» – ΒΙΝΤΕΟ

Στην Ελλάδα σιωπή ή γραφικότητες

Ο Pierre Poilievre, ο ηγέτης των Συντηρητικών, έχει αναδειχθεί στο προσκήνιο ως το φαβορί για να κερδίσει τις επόμενες εκλογές της χώρας, προκαλώντας δυσφορία στους κυβερνώντες διεθνιστές υπό τον Justin Trudeau!

Ουδείς γνωρίζει με βεβαιότητα τι ακριβώς εστί ο Poilievre, πάντως προεκλογικά αντιδρά στις ψηφιακές ταυτότητες, την στιγμή που στην Ελλάδα υπάρχει μηδενική ή (σκοπίμως;;;) γραφική αντίδραση, με αποτέλεσμα ο κόσμος να μην μπορεί να ενημερωθεί επακριβώς σε σχέση με τα όποια οφέλη ή τους όποιους κινδύνους (διαβάστε ΕΔΩ)!

Όπως αναφέρει:

«ΔΕΝ θα υπάρχει υποχρεωτική ψηφιακή ταυτότητα σε αυτή την χώρα… και θα απαγορεύσω σε όλους τους υπουργούς μου και ανώτατους κυβερνητικούς αξιωματούχους οποιαδήποτε συμμετοχή στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ»!

Δείτε το απόσπασμα:

photo ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA-EPA FILE

Μαρινάκης: Τροχαίο το δυστύχημα στην Λιβύη – Δεν ενεπλάκη η ΕΥΠ

Τι είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος...

Τροχαίο δυστύχημα χαρακτήρισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης το αυτοκινητιστικό στη Λιβύη από το οποίο έχασαν τη ζωή τους πέντε μέλη της Ελληνικής αποστολής, ενώ διέψευσε πληροφορίες περί εμπλοκής της ΕΥΠ στις έρευνες.

«Δεν μετέβη κλιμάκιο της ΕΥΠ στη Λιβύη, το διαψεύδουμε αυτό», είπε και εξέφρασε ξανά τα συλλυπητήριά του στις οικογένειες των θυμάτων.

intime

ΟΟΣΑ: Προβλέπει επιβράδυνση της παγκόσμιας ανάπτυξης

Μετά από ένα ισχυρότερο ξεκίνημα το 2023, με τη βοήθεια της μείωσης των τιμών ενέργειας και της άρσης των περιοριστικών μέτρων για τον κορονοϊό στην Κίνα, η παγκόσμια οικονομία αναμένεται να επιβραδυνθεί ξανά εφέτος και το 2024, σύμφωνα με την ενδιάμεση έκθεση του ΟΟΣΑ (Interim Economic Outlook).

Το παγκόσμιο ΑΕΠ προβλέπεται να αυξηθεί 3% εφέτος και 2,7% το 2024 από 3,3% πέρυσι, καθώς η μακροοικονομική πολιτική γίνεται πολύ σφιχτή για να καταπολεμηθεί ο πληθωρισμός.

Για την Ευρωζώνη προβλέπεται επιβράδυνση της ανάπτυξης από 3,4% το 2022 στο 0,6% εφέτος και ένας λίγο υψηλότερος ρυθμός ανάπτυξης 1,1% το 2024. Η Γερμανία είναι η μόνη από τις μεγάλες αναπτυγμένες χώρες που αναμένεται να μειωθεί το ΑΕΠ εφέτος (-0,2%).

Στις ΗΠΑ η ανάπτυξη δείχνει ανθεκτική εφέτος καθώς το ΑΕΠ προβλέπεται να αυξηθεί 2,2% έναντι 2,1% πέρυσι, αλλά αναμένεται να επιβραδυνθεί στο 1,3% το 2024 καθώς τα υψηλά επιτόκια θα περιορίζουν τη ζήτηση και παράλληλα θα εξαντλούνται οι πλεονάζουσες αποταμιεύσεις των Αμερικανών από την περίοδο της πανδημίας.

Η ανάπτυξη της κινεζικής οικονομίας αναμένεται να συγκρατηθεί – μετά την εντυπωσιακή επανεκκίνηση στην αρχή του έτους – λόγω της υποτονικής εγχώριας ζήτησης και των διαρθρωτικών προβλημάτων στις αγορές ακινήτων – με το ΑΕΠ να αυξάνεται 5,1% εφέτος και στο 4,6% το 2024.

Ο γενικός πληθωρισμός μειώνεται παγκοσμίως, αλλά ο δομικός – που δεν περιλαμβάνει τις τιμές της ενέργειας και των τροφίμων – παραμένει επίμονος σε πολλές οικονομίες λόγω των πιέσεων από την πλευρά του κόστους και των υψηλών περιθωρίων κέρδους σε κάποιους τομείς. Ο γενικός πληθωρισμός στις οικονομίες της G20 προβλέπεται να μειωθεί στο 6% το 2023 και στο 4,8% το 2024, παραμένοντας υψηλότερος από τον στόχο που θέτουν οι περισσότερες κεντρικές τράπεζες, ενώ ο δομικός στις αναπτυγμένες οικονομίες της G20 προβλέπεται να μειωθεί από 4,3% εφέτος στο 2,8% το 2024.

Ο ΟΟΣΑ σημειώνει, πάντως, ότι οι κίνδυνοι για την παγκόσμια ανάπτυξη είναι καθοδικοί, με βασικές ανησυχίες να είναι η ισχύς και η ταχύτητα μετάδοσης της νομισματικής πολιτικής και η επιμονή του πληθωρισμού. Σημειώνει, επίσης, τον κίνδυνο από ενδεχόμενα νέα σοκ στις παγκόσμιες αγορές ενέργειας και τροφίμων. Παρά τη μεγάλη μείωση των τιμών ενέργειας από τα υψηλά του 2022, μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, οι ενεργειακές αγορές παραμένουν πολύ σφιχτές και οι προοπτικές διαταραχών στην προσφορά πετρελαίου, φυσικού αερίου και άνθρακα παραμένουν υψηλές, σημειώνει.

Για τα επιτόκια αναφέρει ότι θα είναι πιθανόν περιορισμένο στις περισσότερες αναπτυγμένες οικονομίες το περιθώριο μειώσεων τους για μεγάλο διάστημα του 2024. Προσθέτει ότι «κάποιες πρόσθετες αυξήσεις επιτοκίων θα μπορούσαν να είναι ακόμη αναγκαίες, όπου ο δομικός πληθωρισμός είναι ιδιαίτερα επίμονος, αλλά τα βασικά επιτόκια φαίνεται να έχουν φθάσει στο υψηλότερο επίπεδο ή να είναι κοντά σε αυτό στις περισσότερες οικονομίες».

Ο ΟΟΣΑ αναφέρει ότι οι χώρες αντιμετωπίζουν αυξανόμενη δημοσιονομική πίεση από την αύξηση του χρέους και πρόσθετων δαπανών για τη γήρανση του πληθυσμού, την κλιματική αλλαγή και την άμυνα. «Η βραχυπρόθεσμη ενίσχυση των προσπαθειών για την ανασύσταση δημοσιονομικού χώρου και αξιόπιστων μεσοπρόθεσμων δημοσιονομικών προγραμμάτων είναι αναγκαία», σημειώνει.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/freepik

Βόλος: Χωρίς πόσιμο νερό για 15η ημέρα ζουν οι κάτοικοι

Συνεχίζεται η διακοπή παροχής πόσιμου νερού μέσω του δικτύου υδροδότησης που παρέχει η ΔΕΥΑ Μείζονος Βόλου, μετά τις καταστροφικές πλημμύρες που σάρωσαν όλη τη Μαγνησία.

Για 15η ημέρα το νερό που φτάνει στις βρύσες των κατοίκων δεν είναι πόσιμο, η παροχή είναι μόνο για οικιακή χρήση, και αυτό επισημαίνουν κρατικοί φορείς και ο δήμος, προκειμένου να αποφευχθεί η εμφάνιση ασθενειών.

Συνεργεία της ΔΕΥΑ Μείζονος Βόλου εργάζονται πυρετωδώς για την αποκατάσταση των μεγάλων ζημιών, συνεπικουρούμενα από την τεχνογνωσία της ΕΥΔΑΠ που έχει αναλάβει ειδικό ρόλο στην περιοχή, ενώ συνεχίζεται η διανομή πόσιμου εμφιαλωμένου νερού σε συνοικίες του Βόλου.

Εν τω μεταξύ, σκόνη από την ξερή λάσπη μετά τις πλημμύρες εξακολουθεί είναι διάχυτη κυρίως στο κέντρο και τα δυτικά.

Ο Κραυσίδωνας, ο χείμαρρος που υπερχείλισε και προκάλεσε ανυπολόγιστες ζημιές σε σπίτια, επιχειρήσεις και αυτοκίνητα, καθαρίζεται από συνεργεία της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Στο Πήλιο καταβάλλονται προσπάθειες αποκατάστασης των ζημιών, κυρίως στο οδικό δίκτυο, ώστε να επανέλθει -έστω και στοιχειωδώς- η κανονικότητα και να διακινηθούν άνθρωποι και εμπορεύματα.

Μεγάλο είναι το πρόβλημα στον Παγασητικό Κόλπο, όπου υπάρχουν τεράστιες ποσότητες από φερτά υλικά που κατέβασαν στη θάλασσα οι χείμαρροι και εγκυμονούν κινδύνους για τη ναυσιπλοΐα αλλά έχουν κάνει απροσπέλαστες και τις παραλίες λόγω συσσώρευσης σκουπιδιών. Επιπλέον, ο Παγασητικός είναι μεγάλος αλλά και κλειστός κόλπος, όπου τα νερά δεν ανανεώνονται εύκολα λόγω της γεωμορφολογίας.

Στο Ανατολικό Πήλιο ήδη δραστηριοποιείται τις τελευταίες ημέρες το ειδικό σκάφος «Typhoon» του Ιδρύματος Λασκαρίδη, το οποίο καθαρίζει τη θαλάσσια περιοχή και τις ακτές στον Αη Γιάννη, το Παπά Νερό, την Πλάκα απομακρύνοντας φερτά υλικά.

Σημειώνεται, ότι το «Typhoon» θα μεταβεί και στη Σκιάθο για να βοηθήσει στον καθαρισμό του νησιού.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/intime

Εκκλησία Κύπρου: Επιβεβλημένη η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο σχολείο

«Ναι» από τους τοπικούς ιεράρχες της Κύπρου στη διδασκαλία του μαθήματος της σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία.

Ανακοίνωση εξέδωσε η Εκκλησία της Κύπρου, μετά το πέρας της συνεδρίας της Ιεράς Συνόδου, η οποία καταπιάστηκε με το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης.

Η ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου:

Ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου συνῆλθε σήμερα, Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023, στὴν τρίτη τοῦ ἔτους τακτικὴ συνεδρία, ὑπὸ τὴν προεδρίαν τῆς Α.Μ. τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Κύπρου κ.κ. Γεωργίου καὶ ἐργάσθηκε ὡς ἑξῆς:

Ἀσχολήθηκε λεπτομερῶς μὲ τὸ θέμα τοῦ μαθήματος τῆς σεξουαλικῆς ἀγωγῆς στὰ σχολεῖα μας καὶ κατέληξε στὸ συμπέρασμα ὅτι ὅταν τὰ παιδιὰ ἀπὸ πολὺ μικρῆς ἡλικίας εὑρίσκονται ἐκτεθειμένα σὲ κάθε εἴδους πληροφόρηση καὶ παραπληροφόρηση ἀπὸ τὸ διαδίκτυο εἶναι ἐπιβεβλημένη ἡ ὑπεύθυνη σχολικὴ καθοδήγησή τους στὸ θέμα αὐτό. Θὰ πρέπει τὰ παιδιὰ νὰ ἐνημερώνονται γιὰ νὰ προστατεύονται. Αὐτό, βέβαια, προϋποθέτει τὴν προσφορὰ τῆς ὕλης κατὰ τὴν ἡλικιακὴ δεκτικότητα τῶν παιδιῶν.

Ἡ Ἱερὰ Σύνοδος θεωρεῖ ὅτι μέρος τῶν ἀνησυχιῶν γονέων καὶ ἄλλων κοινωνικῶν ὁμάδων ὀφείλεται σὲ ὑπερβολὲς ἀπὸ διαδόσεις οἱ ὁποῖες δὲν ἀνταποκρίνονται στὴν πραγματικότητα. Ἐκεῖνο τὸ ὁποῖο ἐπιβάλλεται εἶναι ὅπως τὸ μάθημα διδάσκεται ἀπὸ ἐκπαιδευτικοὺς εἰδικὰ καταρτισμένους πρὸς τοῦτο καὶ ὅπως μὴ προσκαλοῦνται στὰ σχολεῖα ὁμάδες οἱ ὁποῖες θὰ ἐπιβάλλουν μία ἰδεολογία μᾶλλον παρὰ θὰ συμβάλλουν στὴν ἐμπέδωση ὅσων περιλαμβάνονται στὸ ἀναλυτικὸ πρόγραμμα τοῦ μαθήματος.

Ἡ Ἱερὰ Σύνοδος δηλώνει ὅτι θὰ ἐπαγρυπνεῖ γιὰ τὸ περιεχόμενο καὶ τὸν τρόπο προσφορᾶς τοῦ μαθήματος σ’ ὅλες τὶς βαθμίδες τῆς ἐκπαίδευσης. Σημείωσε μὲ ἱκανοποίηση τὴν ὑπόσχεση τῆς Ἐντίμου Ὑπουργοῦ Παιδείας ὅτι σὲ κάθε ἀλλαγὴ τῶν ἀναλυτικῶν προγραμμάτων θὰ λαμβάνονται ὑπόψη ἡ σύμφωνος γνώμη τῶν γονέων, τὰ ἤθη καὶ οἱ γενικὲς εὐαισθησίες τῆς κοινωνίας.

Ἡ Ἱερὰ Σύνοδος θὰ καλέσει σὲ προσεχὴ συνεδρία της τὴν Ὑπουργὸ Παιδείας γιὰ ἐνημέρωση καὶ λήψη τελικῆς ἀποφάσεως.

freepik photo

Οι διαιτητές των ελληνικών ομάδων στα ευρωπαϊκά ματς

Ποιοί ορίστηκαν...

Στο ματς της ΑΕΚ με την Μπράιτον στην Αγγλία, ορίστηκε ο Εσθονός Κρίστο Τόχβερ με βοηθούς τους Σίλβερ Κόιβ και Στεν Κλάασεν. Τέταρτος θα είναι ο επίσης Εσθονός, Γιόονας Γιάανοβιτς ενώ στο VAR θα βρίσκεται ο Ισπανός Χουάν Μαρτίνεθ Μονιουέρα.

Στην εντός έδρας αναμέτρηση του Παναθηναϊκού με τη Βιγιαρεάλ θα υπάρχει αγγλική τετράδα διαιτητών με την UEFA να ορίζει τον Γκρέγκ Πόουσον ο οποίος θα έχει βοηθούς τους Σάιμον Μπένετ και Λι Μπετς. Τέταρτος διαιτητής θα είναι ο Τζον Μπρουκς ενώ στο VAR ο Ντάρεν Ίνγκλαντ.

Στον Ολυμπιακό ο οποίος υποδέχεται στο «Γεώργιος Καραϊσκάκης» την Φράιμπουργκ, διαιτητής θα είναι ο Ολλανδός, Άλαρντ Λίντχουτ με βοηθούς τους Ρόζιερ Χόνινγκ και Πάτρικ Ίνια. Τέταρτος θα είναι ο Άλεξ Μπος, ενώ στο VAR θα είναι ο Κλέι Ράπερτι.

Στην αναμέτρηση του ΠΑΟΚ στο Ελσίνκι για την πρεμιέρα του Conference League ορίστηκαν διαιτητές από την Ρουμανία. Την αναμέτρηση θα διευθύνει ο Μάριαν Μπάρμπου, με βοηθούς τους Μιχάι Μάρικα και Λάζλο Μπούσκι. Τέταρτος θα είναι ο Σεμπάστιαν Κολτέσκου ενώ στο VAR θα βρίσκεται ο Καταλίν Πόπα.

eurokinissi

Κύρτσος υπέρ Κασσελάκη: «Είναι άριστος»

Δείτε την ανάρτηση του ευρωβουλευτή Γιώργου Κύρτσου:

«Ο Κασσελάκης έδειξε με την πορεία του ότι είναι άριστος και ανταγωνιστικός.

Έτσι εκθέτει τους ψεύτο άριστους και ψεύτο ανταγωνιστικούς της κυβέρνησης.

Γι αυτό στελέχη της κυβέρνησης και καθοδηγητές των ΜΜΕ, δείχνουν εντυπωσιακά αμήχανοι».

photo eurokinissi

Ρώτησαν τον Λοβέρδο αν θα συντασσόταν πολιτικά με Κασσελάκη – Τι απάντησε, vid

Το φαινόμενο Κασσελάκης συνεχίζει να μονοπωλεί τα ΜΜΕ:

Eurokinissi phoot

Ερντογάν: «Δεν είμαστε εχθροί με την Ελλάδα – Μιλάω και με Ρωσία και με Δύση»

Τι δήλωσε ο Τούρκος πρόεδρος...


Μιλώντας στο αμερικανικό κανάλι PBS λίγες ώρες πριν τη συνάντηση με τον Κυριάκο Μητσοτάκη στη Νέα Υόρκη, ο Τούρκος πρόεδρος είπε πως «έχουμε δεκαετίες φιλίας με την Ελλάδα, δεν βρεθήκαμε σε εχθρικά στρατόπεδα».

Δεν παρέλειψε να αναφερθεί στις ευρω-τουρκικές σχέσεις:

«Περιμέναμε στο κατώφλι της ΕΕ τα τελευταία 50 χρόνια και αυτή τη στιγμή εμπιστεύομαι τη Ρωσία όσο εμπιστεύομαι και την Δύση», δήλωσε ο πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

«Η διπλωματία συνίσταται στην δημιουργία επαφών με έθνη σε όλο τον κόσμο με βάση το σενάριο win-win. Όπως έχω καλές σχέσεις με τις ΗΠΑ, θα έχω καλές σχέσεις και με τη Ρωσία. Θα συνεχίσω έτσι», συμπλήρωσε.

photo intime

Θα πληρώνουμε για να μπούμε στο Twitter;; Ο Μασκ έριξε τη “βόμβα”

Με πρόφαση να μειωθούν οι fake λογαριασμοί.

Ο Έλον Μασκ άφησε να εννοηθεί ότι όλοι οι χρήστες της πλατφόρμας του X θα χρειάζεται να καταβάλλουν «μια μικρή» μηνιαία συνδρομή προκειμένου να έχουν πρόσβαση σε αυτή, υπογραμμίζοντας την ανάγκη να περιοριστούν οι ψεύτικοι λογαριασμοί.

Ο επιχειρηματίας έχει προχωρήσει σε πολλές μεταρρυθμίσεις στην πλατφόρμα από τότε που την αγόρασε προς 44 δισεκ. δολάρια τον Οκτώβριο, αλλάζοντας μεταξύ άλλων και το όνομά της από Twitter σε X.

Τον Ιούλιο ο Μασκ ανακοίνωσε ότι το X έχει χάσει σχεδόν τα μισά του διαφημιστικά έσοδα.

Στη διάρκεια συνάντησης που είχε χθες Δευτέρα με τον Ισραηλινό πρωθυπουργό Μπενιαμίν Νετανιάχου ο Μασκ εκτίμησε ότι η πληρωμή για την πρόσβαση στην πλατφόρμα είναι ο μοναδικός τρόπος να αντιμετωπιστούν οι ψεύτικοι λογαριασμοί.

«Προσανατολιζόμαστε στην επιβολή ενός μικρού μηνιαίου ποσού για τη χρήση του συστήματος», επεσήμανε ο επικεφαλής της Tesla και της SpaceX.

Το X Premium κοστίζει αυτή τη στιγμή 8 δολάρια μηνιαίως στις ΗΠΑ, η τιμή όμως διαφέρει ανάλογα με τη χώρα στην οποία βρίσκεται ο χρήστης.

Ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο εξήγησε ότι εξετάζει πιο φθηνές επιλογές για τους χρήστες. «Θα καταλήξουμε σε μια χαμηλότερη τιμή», σημείωσε ο Μασκ.

Ωστόσο υπάρχει ο κίνδυνος, αν επιβληθεί μηναία συνδρομή στο X, η πλατφόρμα να χάσει μεγάλο μέρος των χρηστών της, κάτι που θα μειώσει ακόμη περισσότερο τα διαφημιστικά της έσοδα, τα οποία αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της εταιρείας.

(απεμπε-απεμπε-EPA photo)

Γεωργιάδης για Κασσελάκη: Είναι καπιταλιστής όπως εγώ, δεν τον λες κομμουνιστή

Για τον Στέφανο Κασσελάκη μίλησε το πρωί της Τρίτης (19/9) ο Άδωνις Γεωργιάδης. «Είναι καπιταλιστής όπως εγώ» είπε ο υπουργός Εργασίας τονίζοντας «δεν τον λες κομμουνιστή».

«Εγώ είμαι καπιταλιστής και το λέω. Εμείς στον καπιταλισμό, εγώ, ο Κασσελάκης, και άλλοι, πιστεύουμε – έχουμε μια έννοια που λέγετε επιθετική εξαγορά.

Δηλαδή όταν ένα μεγάλο, brand έχει καταρρεύσει, εμφανίζονται κάτι καρχαρίες της αγοράς και την τρώνε την επιχείρηση και οι παλαιοί μέτοχοι μένουν ενεοί. Συνήθως αυτές οι εξαγορές δεν πάνε καλά, τις σπάνε μετά τις επιχείρησες σε κομμάτια και τις πουλάνε κομμάτι – κομμάτι. Έγινε μια επιθετική εξαγορά καπιταλιστική φουλ.

Όταν μια επιχείρηση δεν πάει καλά, πάνε κάτι ”καρχαρίες” και την ”τρώνε”, έτσι είπε έκανε και ο Κασσελάκης.

Ο Κασσελάκης είναι καπιταλιστής, δεν τον λες κομμουνιστή και δεν το λέω για κακό».

(φωτο:eurokinissi)

Πολάκης για στήριξη Παππά στον Κασσελάκη: Εξαιρετική εξέλιξη! Άριστα 20

«Εξαιρετική εξέλιξη» χαρακτηρίζει ο Παύλος Πολάκης το γεγονός ότι ο Νίκος Παππάς στηρίζει τον Στέφανο Κασσελάκη στον β’ γύρο των εκλογών για την ανάδειξη προέδρου στον ΣΥΡΙΖΑ. Δίνει μάλιστα «άριστα 20!».

Όπως σημειώνει στην ανάρτησή του ο Παύλος Πολάκης, μετά τη συνάντησή τους το πρωί της Τρίτης στη Βουλή, ο Νίκος Παππάς σε δήλωσή τόνισε: «Είχαμε πολύ σοβαρή συζήτηση για το μέλλον της παράταξης».

Και συνέχισε: «Ενώπιον του δημοκρατικού κόσμου, στη βάση της συζήτησης, ο Στέφανος θα έχει τη στήριξή μου και θα ενθαρρύνω την εκλογή του την Κυριακή».

«Στέφανε καλή δύναμη», κατέληξε ο Νίκος Παππάς.

Αναλυτικά η δήλωση του Νίκου Παππά:

«Συναντηθήκαμε σήμερα το πρωί με τον Στέφανο, εδώ στη Βουλή. Είχαμε μια ξεκάθαρη, πολιτική και πάρα πολύ σοβαρή συζήτηση για το μέλλον της παράταξης. Δεν είναι η πρώτη συζήτηση που είχαμε, έχουμε ξανακάνει κι άλλες. Το περιεχόμενο της συζήτησής μας θα το δείτε στην κοινή δήλωσή μας που θα βγει σε λίγο. Ενώπιον του ελληνικού λαού και του δημοκρατικού κόσμου, ο Στέφανος θα έχει τη στήριξή μου και θα ενθαρρύνω την εκλογή στον δεύτερο γύρο της Κυριακής. Θεωρώ ότι μπορεί να δώσει την πνοή και τον βηματισμό για να πάμε στην προοπτική της νίκης».

Από την πλευρά του, ο Στέφανος Κασσελάκης τόνισε:

«Την Κυριακή κάναμε το πρώτο βήμα για μία προοδευτική κυβέρνηση στον τόπο. Σήμερα, με την υποστήριξή σου κάνουμε το επόμενο βήμα. Σε ευχαριστώ πολύ. Πάμε για τη μεγάλη προοδευτική παράταξη που έχει ανάγκη ο τόπος. Πάμε δυνατά μπροστά».

(eurokinissi photo
)

Ακόμα ένα πακέτο εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ στέλνουν οι Γερμανοί στον Ζελένσκι

Ο υπουργός 'Αμυνας Μπόρις Πιστόριους ανακοίνωσε νωρίτερα σήμερα την παράδοση νέας στρατιωτικής βοήθειας ύψους 400 εκατομμυρίων ευρώ στην Ουκρανία. Οι πύραυλοι «Taurus» δεν περιλαμβάνονται στο πακέτο.

«Προμηθεύουμε την Ουκρανία με περισσότερα πυρομαχικά: εκρηκτικά, βλήματα όλμων, ρουκέτες ναρκών. Τα πυρομαχικά είναι που χρειάζεται περισσότερο η Ουκρανία για τον αμυντικό της αγώνα.

Επιπλέον, η Γερμανία θα βοηθήσει με τεθωρακισμένα οχήματα και συστήματα άρσης ναρκοπεδίων και, ενόψει του χειμώνα, θα σταλούν επίσης ρούχα και γεννήτριες ηλεκτρισμού και θερμότητας, ενώ έως το τέλος του έτους θα έχουν εκπαιδευθεί στην Γερμανία τουλάχιστον 10.000 ουκρανοί στρατιώτες», δήλωσε ο κ. Πιστόριους στην εφημερίδα BILD λίγο πριν από τη συνάντηση των υπουργών ‘Αμυνας της Ομάδας Επαφής για την Ουκρανία, η οποία πραγματοποιείται σήμερα στη βάση του Ράμσταϊν. Ο κ. Πιστόριους δεν θα λάβει ωστόσο μέρος στη συνάντηση, καθώς είναι θετικός στον κορονοϊό.

Αναφερόμενος συγκεκριμένα στους πυραύλους κρουζ «Taurus» που έχει ζητήσει το Κίεβο, ο γερμανός υπουργός ‘Αμυνας εξήγησε ότι δεν έχει ακόμη ληφθεί σχετική απόφαση. «Μένει να διευκρινιστεί εάν οι συγκεκριμένοι πύραυλοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν και χωρίς την υποστήριξη των στρατιωτών της Bundeswehr», πρόσθεσε ο κ. Πιστόριους. Η γερμανική πλευρά εμφανίζεται επιφυλακτική στην παράδοση του υπερσύγχρονου γερμανο-σουηδικής κατασκευής πυραύλου μεγάλου βεληνεκούς αέρος-εδάφους «Taurus» και στο παρελθόν είχε απορρίψει ανάλογο αίτημα, υπό τον φόβο περαιτέρω κλιμάκωσης του πολέμου, εφόσον πλήττονταν στόχοι εντός της ρωσικής επικράτειας.

Η Γερμανία έχει από την αρχή του έτους διαθέσει στην Ουκρανία στρατιωτική βοήθεια ύψους 5,4 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ έχει εγκρίνει άδειες εξοπλιστικών προγραμμάτων ύψους 10 δισεκατομμυρίων για τα επόμενα έτη.

(απεμπε – φωτο:freepik)

Τρίκαλα: «Μάχη» με τη λάσπη, τη δυσοσμία και τα κουνούπια δίνουν καθημερινά οι πλημμυροπαθείς

Συνεχίζονται οι προσπάθειες από τους κατοίκους των πληγεισών περιοχών των Περιφερειακών Ενοτήτων Καρδίτσας και Τρικάλων, ώστε να γίνουν κατοικήσιμα τα σπίτια τους και να επιστρέψουν στην κανονικότητα.

Οι προσπάθειες εστιάζονται στην απομάκρυνση της λάσπης, αλλά και της έντονης δυσοσμίας, της μούχλας, και της καταπολέμησης των κουνουπιών, για τα οποία οι κάτοικοι ζητούν άμεσα να υπάρξουν ψεκασμοί. Τον δικό τους αγώνα δίνουν και οι αρμόδιες υπηρεσίες για αποκατάσταση των ζημιών στις υποδομές.

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η αποκατάσταση της κανονικότητας και της γρήγορης πρόσβασης στα Στουρναραίικα του Δήμου Πύλης της Π.Ε. Τρικάλων, με την τοποθέτηση γέφυρας τύπου Bailey (Μπέλεϊ), όπου οι εργασίες ξεκίνησαν χθες. Εντός της εβδομάδας αποκαθίσταται η πρόσβαση στο παραπάνω χωριό, αλλά και στα υπόλοιπα χωριά από τον κεντρικό οδικό άξονα, μετά τις καταστροφές που έχειπροκαλέσει η πρόσφατη θεομηνία. Πρωτεύοντα ρόλο στην φροντίδα των πληγέντων έχει και η σίτιση των πλημμυροπαθών. Έως 2.800 μερίδες φαγητού καθημερινά προσφέρονται από τον Δήμο Τρικκαίων στους πλημμυροπαθείς, όπως ανακοινώθηκε από τη δημοτική αρχή (μεσημεριανό και βραδινό) σε όσους/ες φιλοξενούνται σε ξενοδοχεία, αλλά και όσους/ες διαμένουν σε χωριά και δεν έχουν τη δυνατότητα να μαγειρέψουν.

Το φαγητό ετοιμάζεται από το Κοινωνικό Εστιατόριο του Δήμου Τρικκαίων, από τους βρεφονηπιακούς σταθμούς του Δήμου Τρικκαίων, από τη ΣΜΥ και από ιδιώτες, μέσω της σχετικής διαδικασίας.

(απεμπε – φωτο:eurokinissi)

Συναγερμός στην ΕΛΑΣ για ένοπλη ληστεία

Ένοπλη ληστεία σημειώθηκε στις 10.05 το πρωί σε υποκατάστημα τράπεζας στου Παπάγου στην πλατεία Μεταξά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ένας δράστης, με καλυμμένα τα χαρακτηριστικά του προσώπου του, μπήκε στην τράπεζα, απείλησε πελάτες και υπαλλήλους, απέσπασε άγνωστο χρηματικό ποσό και διέφυγε προς άγνωστη κατεύθυνση.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες εξωτερικά της τράπεζας τον ανέμενε συνεργός του και διέφυγαν με μία μηχανή.

eurokinissi