Άρθρα

Πώς “γεννήθηκε” το εμβληματικό άλογο της Ferrari – Τι σχέση έχει μια κόμισσα και ο γιος της που σκοτώθηκε στον Α΄ ΠΠ

Ποια είναι τα τέσσερα άτομα που βρίσκονται πίσω από το εμβληματικό άλογο της θρυλικής αυτοκινητοβιομηχανίας


Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν βαρύτητα στη δημιουργία του λογότυπού της, στην ταυτότητά τους, αλλά αναμφίβολα ελάχιστα σήματα είναι τόσο διάσημα όσο το άλογο της Ferrari. Ο συνδυασμός των φωτεινών χρωμάτων και της εικονογράφησης προκαλεί ενθουσιασμό, το αίσθημα της δύναμης και της ελευθερίας.

Πως όμως γεννήθηκε το έμβλημα που σημάδεψε την ιστορία των αυτοκίνησης; Η αποκάλυψη της ιστορίας έρχεται από την ίδια τη Ferrari, όπως αναφέρει το Carbuzz. com. Τέσσερα άτομα βρίσκονται πίσω από το εμβληματικό της άλογο: Ένας πιλότος που σκοτώθηκε στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, μια κόμισσα, μητέρα του πιλότου, και μια ιδιοφυία της χαρακτικής. Και ασφαλώς ο ίδιος ο Enzo Ferrari.

Το 1923, ο 25χρονος τότε οδηγός αγώνων, Enzo Ferrari, πέτυχε την πρώτη του νίκη στο Grand Prix του Circuito del Savio, στη Βόρεια Ιταλία. Το τρόπαιο δόθηκε από την κόμισσα Paolina Biancoli, ο γιος της οποίας, ο πιλότος Francesco Baracca, είχε σκοτωθεί στον πόλεμο πέντε χρόνια νωρίτερα το 1918.

Το τι ακριβώς ειπώθηκε κατά την απονομή δεν έχει διευκρινιστεί πλήρως, ωστόσο η κόμισσα φέρεται ότι προέτρεψε τον νεαρό Enzo να δημιουργήσει ένα έμβλημα για τα αυτοκίνητα με τα οποία αγωνίζεται για να του φέρει τύχη. Του πρότεινε μάλιστα να χρησιμοποιήσει το έμβλημα που είχε ο γιος της, ένα μαύρο άλογο, θέλοντας προφανώς με αυτόν τον τρόπο να κρατήσει ζωντανή τη μνήμη του.

Όμως ο Enzo υπήρξε ρομαντικός από πολλές απόψεις και έτσι αποφάσισε να χρησιμοποιήσει την εικόνα που είχε μαζί του ο γιος της κόμισσα.

Όταν το 1945 ο Enzo ξεκίνησε το δικό του εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων αναζητούσε ένα διακριτικό για την νέα εταιρεία του. 24 χρόνια μετά την πρόταση της Paolina Biancoli, o Enzo ίδρυσε τη Ferrari και το πρώτο αυτοκίνητο του εργοστασίου του Μαρανέλο, το θρυλικό 125 S, είχε πάνω του την πρώτη έκδοση του διάσημου πλέον εμβλήματος.

Όμως ο Enzo είχε εμμονή με την τελειότητα και το πρώιμο σχέδιο δεν τον ικανοποιούσε. Έτσι απευθύνθηκε σε έναν από τους μεγαλύτερους καλλιτεχνικούς χαράκτες της Ιταλίας του 20ου αιώνα, τον Eligio Gerosa, ο οποίος είχε έδρα στο Μιλάνο. Ο Gerosa είχε εμπειρία από αυτοκινητοβιομηχανίες καθώς προμήθευε την Alfa Romeo με εμαγιέ εμβλήματα. Ο Enzo ξεκίνησε την καριέρα του στους αγώνες με αυτοκίνητα της Alfa Romeo, οπότε πιθανότατα γνώριζε τον Gerosa πριν του αναθέσει τη δημιουργία του λογότυπου της εταιρείας του.

Επιπλέον θαύμαζαν και οι δύο τον Francesco Baracca ως ήρωα πολέμου. Μάλιστα ο Gerosa είχε ιδρύσει και έναν σύλλογο για αυτόν ώστε να κρατήσει ζωντανή τη μνήμη και την κληρονομιά του. Ο Gerosa είχε τελειοποιήσει το σύμβολο του μαύρου αλόγου που καλπάζει. Μια από τις λεπτομέρειες που είχε προσθέσει ήταν αυτή της αναποδογυρισμένης ουράς.

Αν και η εταιρεία του εξαγοράστηκε από την Officine Meccaniche E Artistiche το 1949, ο Gerosa συνέχισε να εργάζεται εκεί. Η Ferrari και η Gerosa συνεργάστηκαν πολύ στενά. Ο πρόεδρος της OMEA, Emilio Candiani, θυμάται ότι ο Enzo επισκεπτόταν τακτικά το εργαστήριο και ανταπέδιδε τακτικά τις επισκέψεις, επισκεπτόμενος το Μαρανέλο για να γευματίσει με τον ιδρυτή της Ferrari σε ένα κοντινό εστιατόριο που ονομάζεται Il Cavalino. Ο Candiani λέει ότι αυτό συνέβη πολλές φορές κατά τη διάρκεια μιας σχέσης τριών δεκαετιών.

Ο Gerosa, ο οποίος πέθανε το 1978, ήταν ένας λαμπρός σχεδιαστής, αλλά ο Enzo είχε επίσης τη δική του συμβολή στη τελική δημιουργία του εμβλήματος. Ένα σκίτσο ζωγραφισμένο στο χέρι που έγραψε ο Gerosa περιελάμβανε μια σημαντική σημείωση από τον ίδιο τον Enzo: «Invertire il cavallo», που σημαίνει «γύρνα το άλογο». Από τότε, το άλογο είναι στραμμένο προς τα αριστερά. «Σταδιακά το άλογο έγινε πιο λεπτό, πιο κομψό», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της OMEA και γιος του Emilio, Luigi Candiani. «Απομακρύνθηκε από ένα παλιότερο, πολύ πιο χοντροκομμένο σχέδιο».

Το κίτρινο επιλέχθηκε ως φόντο για να αποτίσει φόρο τιμής στο αστικό χρώμα της Μόντενα και λειτούργησε. Ωστόσο άλλες ιδέες απορρίφθηκαν επειδή απλά δεν άρεσαν στον Enzo. «Κυρίως ήταν οι ιδέες του Enzo που οδηγούσαν τα πράγματα», είπε ο Emilio Candiani, προτού αναφέρει πώς μια πρώιμη πρόταση σχεδίασης σήματος 125 S που παρουσιάστηκε στο il Commendatore είχε τα χρώματα της ιταλικής σημαίας σε καμπύλη. «Αλλά θυμάμαι ότι ο Enzo είπε στον Gerosa: “Όχι, δεν θέλω καμπύλες· μου θυμίζουν τη Bugatti. Δώσε μου ευθείες γραμμές!».

Άλλες αναθεωρήσεις του σχεδίου έκαναν το πρόσωπο του αλόγου πιο λεπτομερές και «κάποια στιγμή, ο Enzo ζήτησε η οπλή του πίσω ποδιού να είναι ψηλά στον αέρα και να μην πατάει στη γραμμή του ονόματος της εταιρείας», είπε ο Emilio. «Ζήτησε από τον Gerosa: «me la faccia che voli» – κάνε το να πετάξει για μένα».

(με πληροφορίες από newsbeast. gr / photo: pixabay)

Ποια είναι τα φρούτα και τα λαχανικά που δεν πρέπει να τα αποθηκεύετε μαζί στην κουζίνα σας

Κάποια φρούτα και λαχανικά δεν υπάρχει πρόβλημα να αποθηκεύονται μαζί στο ψευγείο ενώ για κάποια άλλα είναι σχεδόν απαγορευτικό για τη διάρκεια ζωής τους αλλά και την ποιότητά τους.

Αυτό συμβαίνει γιατί ορισμένα φρούτα και λαχανικά καθώς ωριμάζουν παράγουν μια οργανική ένωση που ονομάζεται αιθυλένιο. Αυτό όμως προωθεί την αποσύνθεση άλλων, ευαίσθητων προϊόντων που είναι στο ίδιο μπολ ή τα έχουμε τοποθετήσει στο ίδιο συρτάρι του ψυγείου.

Δείτε μερικά παραδείγματα συνδυασμών που καλό είναι να αποφεύγετε…

Μήλο με καρπούζι: Διατηρούνται στο ψυγείο, αλλά το καρπούζι αλλοιώνεται εύκολα από το αιθυλένιο.
Μπανάνα με άλλα φρούτα και λαχανικά: Η μπανάνα δεν πρέπει να αποθηκεύεται μαζί με άλλα φρέσκα προϊόντα, αφού προωθεί τη γρήγορη ωρίμανση και αποσύνθεσή τους.
Κρεμμύδια και πατάτες: Τα κρεμμύδια παράγουν αιθυλένιο σε μικρές ποσότητες που μπορεί να επηρεάσει την γεύση της πατάτας αν το «απορροφήσει». Γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να αποθηκεύονται ξεχωριστά.

Μερικά φρούτα παράγουν αρκετό αιθυλένιο καθώς ωριμάζουν και είναι τα εξής: το μήλο, το αχλάδι, το βερίκοκο, η μπανάνα, το ακτινίδιο, το μάνγκο, το ροδάκινο και το δαμάσκηνο. Από την άλλη προϊόντα ευαίσθητα στο αιθυλένιο είναι τα σπαράγγια, το μπρόκολο, τα καρότα, το μαρούλι και τα φασολάκια.

(με πληροφορίες από baby. gr / photo: pixabay)

«Οι εμπορευματικές μεταφορές κρίσιμος πυλώνας για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας»

Στις προοπτικές ανάπτυξης, αλλά και στις παθογένειες των εμπορευματικών μεταφορών της Ελλάδας αναφέρθηκαν οι Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, Πρόεδρος ΤΑΙΠΕΔ / Πρόεδρος Εθνικού Συμβουλίου Εφοδιαστικής, Γεωργία Αϋφαντοπούλου, Διευθύντρια Ερευνών / Αν. Διευθύντρια ΙΜΕΤ / ΕΚΕΤΑ, Στέφανος Αγιόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος DB Schenker A.E., Σωκράτης Μπαλτάς, Πρόεδρος REDEPLAN και Γιάννης Σαμολαδάς, Διευθύνων Σύμβουλος Truck & Cargo Insurance στο πλαίσιο του ITC 2023 - 6ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών.

   Θ. Ζηλιασκόπουλος, ΤΑΙΠΕΔ: Έχουν γίνει βήματα ανάπτυξης των logistics, αλλά χρειάζονται περαιτέρω

    Στο πρώτο τρίμηνο του 2024 τοποθέτησε την έναρξη του διαγωνισμού για τη μετεγκατάσταση των διαμεταφορέων από τον Βοτανικό στη Φυλή ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος.

   Έκανε λόγο για αισθητή βελτίωση, τα τελευταία χρόνια, της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών εμπορευματικών μεταφορών, προσδιορίζοντας, ωστόσο, ως ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια, την απουσία εμπορευματικών κέντρων.

   Όπως είπε χαρακτηριστικά, «πριν το 2010, δεν είχαμε τα εμπορεύματα για να χρειαστεί να κατασκευάσουμε τέτοιες μεγάλες εγκαταστάσεις. Όταν προέκυψε η ανάγκη, με τις επενδύσεις στα μεγάλα λιμάνια, ήρθε η οικονομική κρίση και σε συνδυασμό με τις συνήθεις παθογένειες, δεν προχωρήσαμε στη δημιουργία εμπορευματικών κέντρων, με αποτέλεσμα οι γειτονικές μας χώρες, που δεν είχαν εμπορευματικά κέντρα, τώρα να έχουν προχωρήσει».

   Παρόλα ταύτα, ο κ. Ζηλιασκόπουλος εξέφρασε την αισιοδοξία του για τις επενδύσεις στο Θριάσιο, αλλά και για την ωρίμανση των εμπορευματικών κέντρων στη Φυλή και στο στρατόπεδο Γκόνου της Θεσσαλονίκης που έχει αναλάβει (των δυο τελευταίων) η ειδική μονάδα του ΤΑΙΠΕΔ.

   Ειδικότερα για τη μετεγκατάσταση των διαμεταφορέων στη Φυλή προανήγγειλε την προκήρυξη του διαγωνισμού για την παραχώρηση του οικοπέδου, έκτασης 600 τ.μ., που ανήκει στον Δήμο Φυλής στο πρώτο τρίμηνο του 2024. Όπως ανέφερε, το ΤΑΙΠΕΔ έχει δαπανήσει ήδη για την ωρίμανση του έργου σε μελέτες 1 εκατ. ευρώ.

   Ο κ. Ζηλιασκόπουλος σημείωσε πως στα συνοδά έργα της περιφερειακής στο Αιγάλεω έχει ενταχθεί η οδική σύνδεση του ακινήτου, ενώ θα κατατεθεί και η μελέτη για τη σιδηροδρομική σύνδεση.

   Γενικότερα, ο κ. Ζηλιασκόπουλος επισήμανε ότι στο παρελθόν έγιναν λάθη στην ανάπτυξη του εγχώρια κλάδου των logistics. Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι τα τελευταία έτη έχουν γίνει σημαντικά βήματα για τη βελτίωση των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών, όπως άλλωστε αποτυπώνεται στον δείκτη Logistics Performance Index της Παγκόσμιας Τράπεζας, στον οποίο η Ελλάδα αναρριχήθηκε στην 19η θέση το 2022.

   Γ. Αϋφαντοπούλου, ΙΜΕΤ / ΕΚΕΤΑ: Απαραίτητα τα ανοιχτά δεδομένα για τον σχεδιασμό των εμπορευματικών μεταφορών

   Στην αδυναμία κεντρικού σχεδιασμού για τις εμπορευματικές μεταφορές, καθώς δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για το πόσο είναι το μεταφορικό έργο, αναφέρθηκε η Γεωργία Αϋφαντοπούλου, Διευθύντρια Ερευνών/Αναπληρώτρια Διευθύντρια ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ.

   «Οι εταιρείες, που έχουν τα δεδομένα, δεν τα μοιράζονται. Αυτό πρέπει να αλλάξει, αυτή την πληροφορία πρέπει να την ανοίξουμε», υποστήριξε, προτείνοντας τη δημιουργία ενός φορέα που θα συγκεντρώνει και θα διαχέει την πληροφορία.

   Η κυρία Αϋφαντοπούλου τόνισε την ανάγκη το κράτος να παρέμβει και να εκπονήσει σχέδια βιώσιμων εμπορευματικών μεταφορών σε επίπεδο δήμων, περιφερειών ή πολεοδομικού συγκροτήματος. Όπως περιέγραψε, η κυκλοφορία στους δρόμους των μεγάλων πόλεων έχει επιβαρυνθεί κατά 35% από τους στόλους διανομής εμπορευμάτων, ενώ ακόμα μεγαλύτερη είναι η επιβάρυνση του περιβάλλοντος από την εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου.

   «Κουβεντιάζουμε εδώ και 6 χρόνια για το τι πρέπει να κάνουμε για την ανάπτυξη των υποδομών και των μεταφορών. Πρέπει να απαντήσουμε σε πραγματικές ανάγκες, αυτό λείπει», σημείωσε η Διευθύντρια Ερευνών / Αναπληρώτρια Διευθύντρια ΙΜΕΤ / ΕΚΕΤΑ, χαρακτηρίζοντας απαραίτητο έναν εθνικό σχεδιασμό για τα logistics, με καθορισμό χρήσεων γης, συνεργασία φορέων και εκπόνηση master plan για το πού θα αναπτύξουμε εμπορευματικά κέντρα. Τέλος, προσέθεσε πως η Ελλάδα υστερεί πολύ στην ψηφιοποίηση των logistics.

   Στ. Αγιόπουλος, DB Schenker: Επενδύουμε σε ηλεκτρικά και υδρογονοκίνητα οχήματα

   Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικά βήματα ανάπτυξης στις μεταφορές και τα logistics, ενώ συντελούνται σημαντικές εξελίξεις στα λιμάνια και στην ανάπτυξη του οδικού δικτύου, σύμφωνα με τον Στέφανο Αγιόπουλο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της DB Schenker.

   «Οι επιχειρήσεις κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε κοινά την κρίση που έφερε η πανδημία του COVID και να δράσουμε για την μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος», σημείωσε.

   Αναφερόμενος, δε, στην ελληνική πραγματικότητα, παρατήρησε ότι «η αγορά διαθέτει εμπορεύματα, απλά διαφέρει ο τρόπος με τον οποίο καλούμαστε να τα διαχειριστούμε. Συνεχώς είμαστε αναγκασμένοι να βελτιώνουμε τις υπηρεσίες μας για να εξυπηρετούμε με τον καλύτερο τρόπο το επιχειρείν. Η Ελλάδα βρίσκεται σε ανάπτυξη, άρα και εμείς είμαστε αναγκασμένοι να προσαρμοζόμαστε στις νέες συνθήκες πιο γρήγορα και να αντιμετωπίζουμε τις μελλοντικές προκλήσεις».

   Παράλληλα, φάνηκε αισιόδοξος για το μέλλον του κλάδου, στον οποίο «αναμένεται ανάπτυξη, ίσως όχι ποσοτική, αλλά ποιοτική», όπως επισήμανε, θέτοντας το στοίχημα του κλάδου.

   Αναφερόμενος στις ενέργειες της DB Schenker για το «πρασίνισμα» των μεταφορών, ο κ. Αγιόπουλος έκανε λόγο για μια σειρά μέτρων, έτσι ώστε το 2040 η εταιρεία να έχει μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα.

   Συμπλήρωσε, δε, ότι «ήδη επενδύουμε σε ηλεκτρικά και υδρογονοκίνητα οχήματα, μειώνοντας παράλληλα την ενεργειακή κατανάλωση των κτιρίων μας. Σήμερα εργαζόμαστε για κάτι που η επόμενη γενιά θα απολαύσει και ελπίζω να τα καταφέρουμε».

   Σ. Μπαλτάς, REDEPLAN: Απαραίτητη η βελτίωση του θεσμικού πλαισίου για τα επιχειρηματικά πάρκα

   Για την ανάγκη του καθορισμού των όρων για την ανάπτυξη των επιχειρηματικών πάρκων στην Ελλάδα μίλησε ο Πρόεδρος της REDEPLAN, Σωκράτης Μπαλτάς, κάνοντας λόγο για έναν ευρύτερο κλάδο που καταγράφει σημαντική ανάπτυξη στη χώρα, εισφέροντας κατά τουλάχιστον 10% στο ΑΕΠ της Ελλάδας.

   Πρόσθεσε ότι, ύστερα από τη δεκαετή οικονομική κρίση, οι επενδύσεις στα logistics έχουν χαρακτηριστικά μίας φρενήρους επένδυσης, η οποία δε συνέβη ερήμην της χώρας, των θεσμών και της οικονομίας.

   Σχετικά με τις υποδομές ανέφερε ότι τα τελευταία χρόνια η ανάπτυξη των οδικών αξόνων είναι θεαματική και ακολουθούν τα λιμάνια και τα αεροδρόμια, ενώ ο σιδηρόδρομος θα είναι το επόμενο στάδιο. Έδωσε έμφαση στην ύπαρξη ενός πλαισίου δημόσιας υποδομής που είναι έτοιμο να «αγκαλιάσει» αυτή την ανάπτυξη, ενώ συγχρόνως υπάρχουν ιδιωτικές επενδύσεις στα logistics.

   «Ωστόσο, υπάρχει μία σημαντική παθογένεια, η οποία είναι το που και με ποιους όρους γίνονται αυτές οι επενδύσεις και το πως υποβάλλονται σε έναν πιο κεντρικό σχεδιασμό και το κατά πόσο οι γύρω υποδομές υποστηρίζουν τις επενδύσεις αυτές», αντέτεινε, σημειώνοντας ότι την τελευταία δεκαετία δεν υπήρχε καν νομικός προσδιορισμός για τη σημασία του όρου των εμπορευματικών κέντρων.

   Κλείνοντας, επισήμανε την ανάγκη να υπάρξουν σύγχρονα επιχειρηματικά πάρκα, ώστε οι επιχειρήσεις logistics να κάνουν κοινή διαχείριση του στόλου και να έχουν κοινές συνέργειες παραλαβής – παράδοσης προϊόντων και παραγωγής ενέργειας από υλικά και πρώτες ύλες.

   Γιάννης Σαμολαδάς, Truck & Cargo Insurance: Ο ασφαλιστικός κλάδος είναι σε θέση να στηρίξει τους πληγέντες στη Θεσσαλία

   Από την πλευρά του, ο Γιάννης Σαμολαδάς, Διευθύνων Σύμβουλος της Truck & Cargo Insurance, αναφερόμενος στις καταστροφές που προκάλεσε στη Θεσσαλία η κακοκαιρία «Daniel», υποστήριξε ότι η ασφαλιστική βιομηχανία είναι σε θέση να καλύψει τις ζημιές.

   Ο κ. Σαμολαδάς υπεραμύνθηκε της αξιοπιστίας του κλάδου, σημειώνοντας πως «η Τράπεζα της Ελλάδας είναι η εποπτική μας αρχή».

   Συμπλήρωσε, δε, ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν ήδη καταβάλει τις πρώτες προκαταβολές σε επιχειρήσεις της Θεσσαλίας που ήταν ασφαλισμένες.

   «Οι εταιρείες πρέπει να εκπαιδεύουν τα στελέχη τους, η ασφαλιστική βιομηχανία να εκπαιδεύσει τους ασφαλιστές και το κράτος να συνεχίσει, σε μία κατεύθυνση κουλτούρας ότι ο καθένας θα πρέπει να λαμβάνει μέτρα πρόληψης», υποστήριξε.

   Όπως υποστήριξε, χρειάζεται βελτίωση στην εκπαίδευση ιδιωτών και επιχειρηματιών για τα οφέλη της ασφάλισης. Για παράδειγμα, σχεδόν οι μισοί μεταφορείς δεν γνωρίζουν ότι είναι νομικά υποχρεωτική η ασφάλιση του φορτίου τους για ποσά έως 60.000 ευρώ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ / intime

Γεροβασίλη: Η Αχτσιόγλου “έφαγε” πολλή λάσπη – ΒΙΝΤΕΟ

Δείτε τι δήλωσε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ:

photo intime

Αϊτόρ: «Θέλουμε να κάνουμε μεγάλα πράγματα στην Ευρώπη»

Αναλυτικά η συνέντευξη του στην εφημερίδα «AS»

-Η ομάδα σου αντιμετωπίζει τη Βιγιαρεάλ, πώς βλέπεις τη συγκεκριμένη αναμέτρηση;
«Ήμουν στη Βιγιαρεάλ για μιάμιση σεζόν. Ήταν μια περίοδος που απόλαυσα πολύ, αν και έπρεπε να φύγω και μετά ήταν μακρύς ο δρόμος. Είμαι χαρούμενος που βρίσκομαι εδώ στην Ελλάδα τώρα κι ανυπομονώ για το παιχνίδι της Πέμπτης».

-Σκόραρες πριν λίγες μέρες και μπαίνεις ξανά στην ομάδα Πώς αισθάνεσαι;
«Μετά τον τραυματισμό που είχα, έπρεπε να διανύσω πολύ δρόμο, αλλά αυτό το Σαββατοκύριακο μπόρεσα να αγωνιστώ και να βάλω ένα γκολ (σ.σ. στο 5-0 επί του Παναιτωλικού), κάτι που με έκανε να απαλλαγώ από ένα σημαντικό βάρος».

-Πώς προετοιμάζεστε για το παιχνίδι της Πέμπτης;
«Θέλουμε πολύ να παίξουμε καλά απέναντι σε μια μεγάλη ομάδα όπως η Βιγιαρεάλ και να το κάνουμε αυτό σε μια τόσο σημαντική ευρωπαϊκή διοργάνωση».

-Φέτος μείνατε στο κατώφλι του Champions League, τι γεύση σου αφήνει αυτό;
«Δεν μπορέσαμε να περάσουμε τον τελευταίο γύρο των προκριματικών του Champions League, αλλά καταφέραμε να αποκλείσουμε τη Μαρσέιγ και την Ντνίπρο. Κόντρα στη Μαρσέιγ ήταν μία εξαιρετική σειρά αγώνων. Στην έδρα μας ήμασταν πολύ καλοί κι εκεί ταλαιπωρηθήκαμε, αλλά καταφέραμε να προκριθούμε».

-Πως περιμένει ο Παναθηναϊκός τη Βιγιαρεάλ;

«Πιστεύω ότι έχουμε μια πολύ καλή ομάδα, με ποιοτικούς παίκτες και είμαστε πολύ καιρό με τον ίδιο προπονητή. Νομίζω ότι είμαστε μια πολύ ανταγωνιστική ομάδα».

-Και τι είδους παιχνίδι περιμένει την πρώην ομάδα σου;

«Τη Βιγιαρεάλ την περιμένει ένα γήπεδο γεμάτο οπαδούς που θα εμψυχώνουν συνεχώς την ομάδα τους. Είναι πολύ παθιασμένοι εδώ. Θέλουμε πολύ να παίξουμε και να κάνουμε μεγάλα πράγματα στην Ευρώπη. Επομένως, γνωρίζουμε ότι πρέπει να ξεκινήσουμε καλά στη φάση των ομίλων. Και τι καλύτερο από το να το κάνεις απέναντι σε μια ομάδα όπως η Βιγιαρεάλ…».

-Γνωρίζεις ήδη ότι η Βιγιαρεάλ βρίσκεται στη μέση μιας αλλαγής στην τεχνική ηγεσία της. Πώς το εκτιμάτε αυτό στην ομάδα σου;
«Νομίζω ότι για εμάς είναι καλύτερο που την αντιμετωπίζουμε τώρα, καθώς μόλις έκανε την αλλαγή προπονητή. Είναι καλύτερα να παίξεις μαζί τους τώρα που ακόμα αφομοιώνουν τις ιδέες του, παρά όταν θα έχουν ήδη καλό αγωνιστικό ρυθμό. Διότι μετά το ρόστερ και το παιχνίδι τους θα είναι πολύ πιο αυτοματοποιημένο…».

-Η γνώμη σου για την φετινή Βιγιαρεάλ;

«Νομίζω ότι το φαβορί στον όμιλο είναι η Βιγιαρεάλ. Είναι αλήθεια όμως ότι είναι ένας πολύ δύσκολος όμιλος, αφού οι τέσσερις ομάδες είναι καλές και αγωνίζονται καλά. Γνωρίζουμε ότι το πιο σημαντικό είναι τα εντός έδρας παιχνίδια. Οπότε το ‘κλειδί’ είναι να κερδίσεις πόντους στο σπίτι σου και από εκεί να δεις τι μπορείς να πάρεις εκτός έδρας».

-Έχει απομείνει κάποιος στην ομάδα από τη δική σου εποχή;
«Από τη δική μου περίοδο νομίζω ότι έχει μείνει μόνο ο Αλόνσο Πεδράθα. Η Βιγιαρεάλ είναι μια απαιτητική ομάδα και μια μεγάλη ομάδα, οπότε το να κάνεις το άλμα δεν είναι εύκολο…».

eurokinissi

Πλεύρης για “φαινόμενο Κασσελάκη”: Δεν πιστεύω ότι σε ΝΔ ή ΠΑΣΟΚ θα εμφανιζόταν ένα πρόσωπο από του πουθενά και θα έκανε άλωση στη βάση” (video)

Δείτε τι ανέφερε ο βουλευτής της ΝΔ, Θάνος Πλεύρης, για τον Στέφανο Κασσελάκη και το ποσοστό που συγκέντρωσε στις εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ για την ανάδειξη προέδρου του κόμματος, στο λεπτό 6:10:

(photo: eurokinissi)

ΒΙΝΤΕΟ: Θα φέρουν τελικά «στρατόπεδα καραντίνας» για τους ανθρώπους;;; Στρίμωξαν εισαγγελέα

Ποιοί και γιατί θα ήθελαν να μας απομονώσουν;;; Έχει ανοίξει για τα καλά πάλι η κουβέντα για τα «στρατόπεδα καραντίνας» στον δυτικό κόσμο!

Όπως αναφέρει το Reuters, οι επικριτές τους επικαλούνται προσωρινό κανόνα που υιοθετήθηκε κατά την διάρκεια της πανδημίας COVID-19 που περιγράφει τις εξουσίες των κρατικών υγειονομικών αρχών να απομονώνουν ή να θέσουν σε καραντίνα άτομα με σκοπό τον έλεγχο μιας εξαιρετικά μεταδοτικής ασθένειας. Ο κανόνας αυτός φέρεται να έλεγε ότι οι άνθρωποι μπορούν να απομονωθούν ή να τεθούν σε καραντίνα σε προσωρινή στέγαση, και όχι μόνο στα δικά τους σπίτια αλλά και αλλού, αλλά δεν αναφέρει στρατόπεδα τονίζει το Reuters.

Η άλλη άποψη αναφέρει πάντως πως ο εν λόγω κανόνας αφήνει τα πάντα ανοικτά!

Το μέτρο κρίθηκε ευτυχώς αντισυνταγματικό από δικαστή, ο οποίος είπε ότι το κράτος υπερέβη τα εσκαμμένα!

Στις μέρες μας, η Γενική Εισαγγελέας της Νέας Υόρκης, Λετίθια Τζέιμς, δέχθηκε την αντίδραση πολιτών, κ σχετικά με την απόφασή της να ασκήσει έφεση στην προαναφερθείσα απόφαση του 2022 που εμπόδιζε την πολιτεία να χρησιμοποιήσει έκτακτη υγειονομική εντολή για να εξαναγκάσει την απομόνωση ή την καραντίνα των πολιτών.

Όταν ένας ανήσυχος πολίτης ρώτησε την Τζέιμς γιατί το γραφείο της ασκεί έφεση κατά της απόφασης!

Το άτομο πίεσε την Τζέιμς, λέγοντάς της ότι ένας δικαστής έκρινε ήδη ότι ο κανονισμός ήταν αντισυνταγματικός και εκείνη απάντησε: «Θα το λύσουμε στο δικαστήριο κύριε, όχι σε μια παρέλαση».

«Αυτό που κάνεις είναι κακό», είπε ο άντρας στην Τζέιμς, η οποία απάντησε παράξενα, λέγοντας: «Ευχαριστώ».

Σε εκείνο το σημείο, η ασφάλεια μπήκε ανάμεσα στον άνδρα και την γενική εισαγγελέα. Τότε αυτός άρχισε να φωνάζει: «Η Λετίθια Τζέιμς θέλει να βάλει Αμερικανούς σε στρατόπεδα καραντίνας!»

Τι άλλο θα ζήσουμε ακόμα;;;

photo freepik

Τι έφτιαξε με λίγο τσιμέντο μαζί με απλά καθημερινά αντικείμενα και πολλή φαντασία! video

Δείτε το εντυπωσιακό video με τις απίθανες κατασκευές με λίγο τσιμέντο και απλά υλικά:

(photo: pixabay)

Οικονόμου: Προτεραιότητα ο φράχτης στον Έβρο

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Οικονόμου, είχε την Τρίτη (19/9) σύσκεψη με αξιωματικούς της Ελληνικής Αστυνομίας και στελέχη των εταιρειών που κατασκευάζουν την επέκταση του φράχτη, στον Έβρο.

Σύμφωνα με την ενημέρωση που έγινε στον υπουργό, τις τελευταίες μέρες του Οκτωβρίου -αφότου θα έχουν ολοκληρωθεί οι χωματουργικές εργασίες και εφόσον επιτρέπεται με βάση την κατάσταση του εδάφους- αναμένεται να ξεκινήσουν τα μηχανήματα και τα συνεργεία την εκτέλεση των εργασιών.

Ο κ. Οικονόμου σε δήλωσή του τόνισε: «Ο φράχτης και η επέκτασή του αποτελούν προτεραιότητα για την ελληνική κυβέρνηση, η οποία εφαρμόζει μια αυστηρή, αλλά απολύτως δίκαιη μεταναστευτική πολιτική. Στη σύσκεψη με αξιωματικούς της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς και με στελέχη των κατασκευαστριών εταιριών, έλαβα την ενημέρωση ότι η κατασκευή κυλά βάσει του χρονοδιαγράμματος που έχει τεθεί. Ο φράχτης αποτελεί σημαντικό εργαλείο που συμβάλλει ουσιαστικά στη φύλαξη των συνόρων μας και στην προσπάθεια αντιμετώπισης της παράνομης μετανάστευσης και των δικτύων των λαθροδιακινητών».

Tέλος, όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, οι συσκέψεις θα συνεχιστούν σε τακτικά διαστήματα για την πρόοδο των εργασιών.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/intime

Ταχυφαγεία: Οι πολυεθνικές των ΗΠΑ έφυγαν, αλλά οι Ρώσοι δεν πτοήθηκαν! – vid

Τελικά ποιός είναι ο χαμένος εδώ;; Σίγουρα όχι οι Ρώσοι καταναλωτές, που πιθανότατα τρώνε και καλύτερο φαγητό πλέον:

freepik photo

Η μαϊμού και το μυστικό!!! Δείτε

Δείτε το βίντεο:

scr

Κίνα: Δέκα νεκροί και πολλοί τραυματίες από ανεμοστρόβιλο στο ανατολικό τμήμα της χώρας

Ανεμοστρόβιλος στην ανατολική Κίνα προκάλεσε τον θάνατο 10 ανθρώπων και τον σοβαρό τραυματισμό πολλών άλλων, όπως ανακοίνωσαν σήμερα τα κρατικά μέσα ενημέρωσης.

«Την Τρίτη το απόγευμα, ένας ισχυρός ανεμοστρόβιλος έπληξε τη Σουτσιάν στην επαρχία Τζιανγκσού (ανατολικά)…προκαλώντας ανθρώπινες απώλειες και υλικές ζημιές σε ορισμένες περιοχές», ανέφερε η κρατική τηλεόραση CCTV.

Ο προηγούμενος απολογισμός έκανε λόγο για πέντε νεκρούς και τέσσερις σοβαρά τραυματίες.

Πάνω από 5.500 άνθρωποι επηρεάστηκαν από αυτόν τον ανεμοστρόβιλο και 137 σπίτια κατέρρευσαν, σύμφωνα με τα «πρώτα στατιστικά στοιχεία», σύμφωνα με τα κρατικά μέσα ενημέρωσης, ενώ πάνω από 400 άνθρωποι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν προσωρινά τις εστίες τους.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Ναγκόρνο Καραμπάχ: Ανακοινώθηκε εκεχειρία, μετέδωσε το SPUTNIK ARMENIA

Ανακοινώθηκε εκεχειρία στο Ναγκόρνο Καραμπάχ, μετέδωσε το Sputnik Armenia.

Οι Αρμένιοι του θύλακα συμφώνησαν με το αίτημα του Αζερμπαϊτζάν να σταματήσουν να πολεμούν και να αφοπλιστούν, μετέδωσε παράλληλα το IFAX, προσθέτοντας ότι συμφώνησαν στη διάλυση και τον πλήρη αφοπλισμό του στρατού του Ναγκόρνο Καραμπάχ.

Σύμφωνα με το ίδιο πρακτορείο, οι Αρμένιοι του θύλακα θα συναντηθούν με τις αζερινές αρχές στις 21 Σεπτεμβρίου.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: freepik)

Αναστολή πλειστηριασμών στις περιοχές που επλήγησαν από φωτιές

Αναστέλλονται για 6 μήνες οι πλειστηριασμοί σε περιοχές που επλήγησαν το καλοκαίρι του 2023 από φωτιές.

Aναστολή διενέργειας κάθε πράξης αναγκαστικής εκτέλεσης επί της κινητής ή ακίνητης περιουσίας σε πληγέντες από τις πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν το καλοκαίρι σύμφωνα με ΦΕΚ της εφημερίδας της κυβερνήσεως.

Συγκεκριμένα αναστέλλονται για 6 μήνες οι πλειστηριασμοί στις εξής περιοχές:

  • της 23ης Ιουλίου 2023 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας,της 26ης Ιουλίου 2023 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας,
  • της 19ης Αυγούστου 2023 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης,
  • της 21ης Αυγούστου 2023 σε περιοχές των Περιφερειακών Ενοτήτων Έβρου, Καβάλας και Ροδόπης της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Εύβοιας και Βοιωτίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας,
  • της 22ας Αυγούστου 2023 σε περιοχές των Περιφερειακών Ενοτήτων Ροδόπης και Καβάλας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Δυτικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής,
  • της 23ης Αυγούστου 2023 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Βοιωτίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας,
  • της 26ης Αυγούστου 2023 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Άνδρου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου,
  • της 31ης Αυγούστου 2023 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου,
  • της 2ας και 7ης Σεπτεμβρίου 2023 σε περιοχές
  • της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στο πλαίσιο του άρθρου 53 του ν. 4797/2021 (Α’ 66).

(Eurokinissi photo)

Μισό εκατομμύριο χρήστες έχουν δει αυτό το τσιφτετέλι

Και δεν ξεκολλάνε...

scr αρχείου

Tο έξυπνο κόλπο για να τυλίξετε δώρο χωρίς ταινία με το ένα εκατομμύριο views και τo σουτ που κατέληξε σε… knock out! (video)

Χρυσόγονος για Κασσελάκη: «Σκοτεινή προσωπικότητα», vid

Έτσι σχολίασε ο γνωστός συνταγματολόγος, που είχε εκλεγεί παλιότερα με τον ΣΥΡΙΖΑ, το φαινόμενο Κασσελάκη:

eurokinissi photo

Ένα video που θα δείτε πολλές φορές! Έγινε viral καθώς όλοι προσπαθούν να καταλάβουν πώς έκανε την απίστευτη τούμπα!

Δείτε το viral video:

(photo: pixabay)

Φρικαλέο περιστατικό: Φοιτητές ιατρικής αυνανίστηκαν όλοι μαζί – ΒΙΝΤΕΟ ντροπής

Απίστευτα πράγματα συμβαίνουν...

Στην Βραζιλία φοιτητές ιατρικής, για να πανηγυρίσουν τη νίκη της γυναικείας ομάδας βόλεϊ του πανεπιστημίου τους, δεν δίστασαν να κατεβάσουν τα παντελόνια τους, να εισβάλουν στο γήπεδο και να αυνανιστούν.

Έξι φοιτητές αποβλήθηκαν ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα και από την αστυνομία!

Στο βίντεο φαίνεται μια ομάδα φοιτητών να έχουν μπει στο γήπεδο και να τρέχουν ημίγυμνοι αγγίζοντας τα γεννητικά τους όργανα.

scr

Ποιά 4 μέτρα κατά της ακρίβειας στα τρόφιμα ανακοινώθηκαν;

«Όσοι παρανομήσουν θα το πληρώσουν ακριβά» δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας ανακοινώνοντας 4 νέα μέτρα στην μάχη κατά της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας.

Σχετικά με τα κλιμάκια ελέγχου και τις αυξημένες ανάγκες που υπάρχουν στην αγορά, όπως σημείωσε ο υπουργός, επισπεύδονται οι διαδικασίες για να συνεπικουρούν στους ελέγχους και ιδιώτες ελεγκτές.

«Έχουμε ακριβές τιμές στα σούπερ μάρκετ καθώς δεν έχουν εξαλείφει πλήρως οι παράγοντες αύξησης των τιμών. Έτσι οι αυξήσεις, εν μέρει δικαιολογούνται. Ωστόσο βλέπουμε ότι αρκετοί παράγοντες κόστους αποκλιμακώνονται (κόστος ενέργειας, μεταφορικά κλπ), οπότε τώρα δημιουργούνται οι συνθήκες κάποιος να θελήσει να εκμεταλλευτεί τις καταστάσεις και να οδηγηθούμε σε πληθωρισμό απληστίας. Με τα τέσσερα μέτρα που προωθούμε, δεν επιτρέπουμε αυτές τις ενέργειες» είπε ο κ. Σκρέκας.

Τα μέτρα που ανακοίνωσε ο υπουργός είναι :

– Εξασφαλίζεται η υποχρεωτική ταμπέλα στο ράφι για προϊόντα με «μόνιμη» μείωση τιμής, τουλάχιστον 5%, για βασικά προϊόντα για το νοικοκυριό – πέρα από άλλες προωθητικές ενέργειες – και για διάστημα τουλάχιστον 6 μηνών. Η τιμή ραφιού που θα λαμβάνεται ως τιμή «βάσης» για την σύγκριση στους ελέγχους θα είναι η μέση τιμή που ίσχυε μέχρι χθες (19 Σεπτεμβρίου) και σε περίπτωση παράβασης, το πρόστιμο θα είναι 20.000 ανά κωδικό προϊόντος. Στόχος είναι, όπως είπε ο υπουργός, να τεθεί σε εφαρμογή το μέτρο, πριν τις εορτές των Χριστουγέννων. Επίσης ο ίδιος δήλωσε ότι από επαφές που είχε με προμηθευτές και λιανέμπορους «έχει εκφραστεί ήδη η πρόθεση, από ορισμένους, να μειώσουν τις τιμές».

– Οι υπόχρεοι λιανέμποροι, με τζίρο άνω των 90 εκατ ευρώ, θα κοινοποιούν, στο υπουργείο Ανάπτυξης όλους τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών τους με τις αλλαγές των καθαρών τιμών αγοράς και να δηλώνουν τις τιμές λιανικής για να γνωρίζει ο καταναλωτής τις επικρατούσες τιμές για να διενεργούνται άμεσοι και εστιασμένοι έλεγχοι από τη ΔΙΜΕΑ

– Για την διαφάνεια στις τιμές για τα οπωροκηπευτικά θα κοινοποιούνται από τα σούπερ μάρκετ οι τιμές σε βασικά φρούτα και λαχανικά θα αναρτώνται οι τιμές στο ekatanalotis και θα δημοσιοποιούνται. Επίσης θα συλλέγονται και στοιχεία για αγορές χονδρικής από ευρωπαϊκές αγορές για την καλύτερη σύγκριση τιμών.

– Αποφασιστική ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών με αναβάθμιση υποβολής καταγγελιών στην τηλεφωνική γραμμή του υπουργείου Ανάπτυξης 1520 και θα δημιουργηθεί ειδική εφαρμογή για καταγγελίες μέσω κινητών τηλεφώνων.

Σημειώνεται ότι το μέτρο του καλαθιού του νοικοκυριού θα συνεχιστεί ενώ για το καλάθι των μαθητών, προκύπτει ότι είχε μεσοσταθμική μείωση μέχρι και 20% και οι πωλήσεις των ειδών που περιλαμβάνει ήταν αυξημένες σε σχέση με πέρυσι.

Για τα καύσιμα ο υπουργός σημείωσε ότι συνεχίζεται ο έλεγχος περιθωρίου κέρδους στα πρατήρια ενώ γενικότερα για τους ελέγχους αναφέρθηκε ότι, μέχρι στιγμής από την αρχή του έτους έχουν γίνει 14.949 έλεγχοι από τη ΔΙΜΕΑ και έχουν επιβληθεί πρόστιμα 5,1 εκατ. ευρώ και ότι οι έλεγχοι είναι ιδιαίτερα έντονοι στη Θεσσαλία κι έχουν επιβληθεί πρόστιμα 110.000 ευρώ.

(απεμπε – φωτο:intime)