Άρθρα

ΕΣΠΑ: Παρατείνεται έως τις 22 Μαρτίου η δυνατότητα υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης για δύο δράσεις

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

Παρατείνεται έως τις 22 Μαρτίου η δυνατότητα υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης στις δράσεις «Ενίσχυση της ίδρυσης και λειτουργίας νέων μικρομεσαίων επιχειρήσεων» και «Ενίσχυση της ίδρυσης και λειτουργίας νέων τουριστικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων», του Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα» ΕΣΠΑ 2021- 2027, όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν περισσότερες πληροφορίες στις ιστοσελίδες: http://www.antagonistikotita.gr, https://www.espa.gr, και http://www.efepae.gr.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

«Όχι» Χρυσοχοΐδη στην κάθοδο των αγροτών με τρακτέρ στην Αθήνα

«Όχι» απάντησε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης στην κάθοδο των αγροτών με τρακτέρ στην Αθήνα, ενώ συναίνεσε σε κάθοδο με ΙΧ και λεωφορεία.

Η αρνητική απάντηση του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη δόθηκε σε συνάντηση που είχε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη με αγρότες στο υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης το μεσημέρι της Παρασκευής.

Η συνάντηση είχε ως στόχο να συζητηθούν ζητήματα που έχουν να κάνουν με την πορεία των τρακτέρ προς την πρωτεύουσα, την ερχόμενη Τρίτη (20.02.24), κάτι που αποφασίστηκε στην πανελλαδική σύσκεψη της επιτροπής των μπλόκων στη Νίκαια της Λάρισας χθες, Πέμπτη.

Ωστόσο, οι αγρότες επιμένουν να κατέβουν με τρακτέρ.

(με πληροφορίες από newsit. gr / photo: eurokinissi)

Τσαντ: Η χώρα κήρυξε κατάσταση έκτακτης επισιτιστικής ανάγκης λόγω της μεγάλης εισροής προσφύγων

Το Τσαντ κήρυξε «κατάσταση έκτακτης διατροφικής και επισιτιστικής ανάγκης» σε όλη του την επικράτεια, σύμφωνα με διάταγμα που δημοσιεύθηκε σήμερα σε μια από τις πιο φτωχές χώρες του κόσμου όπου έχουν συρρεύσει τους τελευταίους δέκα μήνες περισσότερο από μισό εκατομμύριο πρόσφυγες από το Σουδάν.

Το διάταγμα του μεταβατικού προέδρου Μαχαμάντ Ιντρίς Ντέμπι Ίτνο, που υπεγράφη χθες Πέμπτη, δεν εξηγεί λεπτομερώς τις ενέργειες που θα ληφθούν ούτε τον αριθμό των ανθρώπων που επηρεάζονται. Ωστόσο το Παγκόσμιο Επισιτιστικό Πρόγραμμα του ΟΗΕ (WFP) είχε προειδοποιήσει τον Νοέμβριο ότι θα αναγκαστεί «να διακόψει άμεσα» τη βοήθεια που παρέχει στο Τσαντ, αν δεν καταφέρει να συγκεντρώσει τους απαραίτητους διεθνείς πόρους, καθώς στη χώρα συρρέουν δεκάδες χιλιάδες πρόσφυγες από το Σουδάν.

Το WFP παρείχε τότε «επισιτιστική και διατροφική βοήθεια σε 1,4 εκατ. ανθρώπους» στο Τσαντ, όσος είναι ο αριθμός των εσωτερικά εκτοπισμένων και των προσφύγων σε αυτή τη χώρα της κεντρικής Αφρικής μεγάλο μέρος της οποίας καλύπτεται από έρημο, λόγω των συγκρούσεων που μαίνονται στο έδαφός της αλλά και στις γειτονικές της χώρες, όπως το Σουδάν, ο Νίγηρας, η Νιγηρία, η Κεντροαφρικανική Δημοκρατία, η Λιβύη και το Καμερούν.

Όμως μετά την έναρξη στις 15 Απριλίου 2023 του πολέμου στο Σουδάν μεταξύ του στρατού του στρατηγού Άμπντελ Φάταχ αλ Μπουρχάν και των παραστρατιωτικών υπό τον στρατηγό Μοχάμεντ Χαμντάν Νταγκλό, περίπου 546.770 νέοι πρόσφυγες έφτασαν στο Τσαντ, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR), στις αρχές Φεβρουαρίου.

Στο Τσαντ, που υποδέχεται μακράν τον μεγαλύτερο αριθμό Σουδανών προσφύγων από την τρέχουσα κρίση, ζούσαν ήδη περισσότεροι από 400.000 πρόσφυγες κυρίως από το Νταρφούρ από όπου έφυγαν για να γλιτώσουν από τον εμφύλιο πόλεμο που ξέσπασε το 2003 .

Συνολικά αυτή η χώρα, που έχει χαρακτηριστεί από τον ΟΗΕ η δεύτερη λιγότερο αναπτυγμένη παγκοσμίως, πρέπει να διαχειριστεί περισσότερους από 1.570.000 «αναγκαστικά εκτοπισμένους», εκ των οποίων περισσότεροι από 1,1 εκατ. πρόσφυγες. Οι υπόλοιποι είναι εσωτερικά εκτοπισμένοι εξαιτίας της εξέγερσης διάφορων ένοπλων ομάδων κατά της στρατιωτικής χούντας του στρατηγού Ντέμπι.

«Τον Δεκέμβριο το WFP θα αναγκαστεί να αναστείλει τη βοήθειά του στους εκτοπισμένους και τους πρόσφυγες από τη Νιγηρία, την Κεντροαφρικανική Δημοκρατία και το Καμερούν εξαιτίας της ανεπάρκειας πόρων. Από τον Ιανουάριο του 2024 η αναστολή θα επεκταθεί (και θα αφορά) κυρίως τους νέους πρόσφυγες από το Σουδάν, που δεν θα λαμβάνουν τροφή», είχε διευκρινίσει στις 21 Νοεμβρίου η υπηρεσία.

Για να διασφαλίσει «τη συνεχιζόμενη στήριξη προς τους πληθυσμούς που πλήττονται από την κρίση στο Τσαντ τους επόμενους έξι μήνες» το WFP είχε τονίσει ότι χρειάζεται «επειγόντως 185 εκατ. δολάρια».

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: freepik)

Θα βουτούσατε εκεί μέσα με μια ανάσα;;; Κάποιοι δεν άντεξαν να δουν ούτε το video

Το γεγονός ότι το video παίζει ανάποδα κάνει τη βουτιά αυτή ακόμα πιο εντυπωσιακή!

Δείτε τα viral video:

(photo: pixabay)

Παναθηναϊκός: Καταθέτει έφεση για την ποινή στον Μπακασέτα και ζητάει άμεση εκδίκαση

Ο Παναθηναϊκός θα καταθέσει έφεση στη Δευτεροβάθμια Επιτροπή της ΕΠΟ, ζητώντας να μειωθεί η ποινή δύο αγωνιστικών που επιβλήθηκε στον Τάσο Μπακασέτα για την αποβολή του -μαζί με τον Τάισον που επίσης είδε την κόκκινη κάρτα μετά τον καυγά τους στο 77ο λεπτό- στον προχθεσινό (14/2) πρώτο ημιτελικό του Κυπέλλου Ελλάδας με τον ΠΑΟΚ.

Η Πειθαρχική Επιτροπή, βασιζόμενη στη λέξη «απώθηση» που ανέφερε στο φύλλο αγώνος ο Ολλανδός διαιτητής Λινχάου, επέβαλλε την ποινή στους δύο παίκτες με βάση την παράγραφο 2β του άρθρου 10 του Πειθαρχικού Κώδικα που κάνει λόγο για «Ποινή αποκλεισμού δύο αγωνιστικών ημερών και χρηματική ποινή εκατόν είκοσι ευρώ, αν ο ποδοσφαιριστής αποβάλλεται από τον αγώνα εξαιτίας υβριστικής συμπεριφοράς -έργω ή λόγω-, ή απόπειρα βιαιοπραγίας σε αντίπαλο παίκτη, συμπαίκτη, θεατή ή αξιωματούχο ομάδας».

Όπερ σημαίνει πως σε αυτή την περίπτωση ο Μπακασέτας θα απουσιάσει τόσο απ’ το σαββατιάτικο (17/2, 20:30) ματς με τη Λαμία στη Λεωφόρο για την 23η αγωνιστική της Super League, αλλά κι απ’ τη ρεβάνς του Κυπέλλου που θα διεξαχθεί στο «Απόστολος Νικολαΐδης» την προσεχή Τετάρτη (21/2, 19:00). Κάτι που ισχύει και για τον Τάισον.

Οι «πράσινοι» απ’ την πλευρά τους θα καταθέσουν άμεσα έφεση όσον αφορά τον Μπακασέτα, προκειμένου να μειωθεί η ποινή στη μία αγωνιστική (και να λείψει μόνο απ’ το ματς πρωταθλήματος με τη Λαμία) ζητώντας να εκδικαστεί η υπόθεση όσο πιο σύντομα γίνεται.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Ρωσικές σωφρονιστικές αρχές: Πέθανε ο Αλεξέι Ναβάλνι, ο αντίπαλος του Πούτιν

Οι ρωσικές σωφρονιστικές αρχές, σύμφωνα με δημοσιεύματα, ανακοίνωσαν τον θάνατο του ηγέτη της ρωσικής αντιπολίτευσης Αλεξέι Ναβάλνι.

Όπως μεταδίδουν ρωσικά μέσα ενημέρωσης, ο Alexey Navalny ένιωσε αδιαθεσία στη φυλακή μετά από μια βόλτα και έχασε τις αισθήσεις του. Υποβλήθηκε σε όλα τα απαραίτητα μέτρα ανάνηψης, τα οποία δεν έδωσαν θετικά αποτελέσματα, δήλωσε η Ομοσπονδιακή Σωφρονιστική Υπηρεσία.

«Στις 16 Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους, στην τμήμα Νο. 3, ο κατάδικος Navalny AA ένιωσε αδιαθεσία μετά από μια βόλτα, χάνοντας σχεδόν αμέσως τις αισθήσεις του. Οι ιατροί από το ίδρυμα έφτασαν αμέσως και κλήθηκε ιατρική ομάδα έκτακτης ανάγκης», αναφέρεται στην ανακοίνωση.


«Έγιναν όλα τα απαραίτητα μέτρα ανάνηψης, αλλά δεν απέδωσαν θετικά αποτελέσματα. Οι γιατροί των επειγόντων περιστατικών επιβεβαίωσαν τον θάνατο του καταδικασθέντος. Τα αίτια του θανάτου διαπιστώνονται», προσθέτει η ανακοίνωση.

Σχολιάζοντας την εξέλιξη, ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ είπε ότι εναπόκειται στους γιατρούς να μάθουν τους λόγους πίσω από τον θάνατο του Ναβάλνι.

(photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA-EPA)

Ετοιμάζουν την κατάρρευση της Δημοκρατίας με αρχή τις ΗΠΑ – ΒΙΝΤΕΟ «φωτιά»

Θα γίνει ό,τι έχει πει ο Σωκράτης

Στις ΗΠΑ και γενικά στον δυτικό κόσμο τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα!

Χάρη στην συνέντευξη στον Πούτιν, ο Αμερικανός δημοσιογράφος, Τάκερ Κάρλσον, αφού «ανακρίθηκε» στην Σύνοδο για την Παγκόσμια Κυβέρνηση στο Ντουμπάι, ανέδειξε αυτό που συμβαίνει αυτή την στιγμή στις ΗΠΑ και η Ευρώπη, στην συντριπτική της πλειοψηφία, δεν γνωρίζει, καθώς οδηγείται και αυτή αθόρυβα στην απολυταρχία!

Όπως τόνισε:

«Εάν οι πηγές πληροφόρησης των μέσων ενημέρωσης ευθυγραμμίζονται με την εδραιωμένη εξουσία, τότε έχετε έναν ανίσχυρο πληθυσμό.

Είναι απολυταρχισμός και, αυτή είναι η κατεύθυνση  την οποία οδεύουν πολύ γρήγορα οι Ηνωμένες Πολιτείες.

Πράγματι πιστεύω ότι, η τεχνολογία υποθάλπει αυτήν την πρόοδο, -η μάθηση των μηχανών ειδικά.

Εάν δεν έχετε πρόσβαση σε πληροφορίες, δεν έχετε δημοκρατία (σ.σ. Η Δημοκρατία καταλήγει πάντα στην απολυταρχία και την τυραννία, σύμφωνα με τον Σωκράτη).

Και βρισκόμαστε σε αυτή την περίεργη σπείρα, όπου οι ηγέτες μας κάνουν διαλέξεις ολοένα και περισσότερο περί δημοκρατίας και, πόσο ιερή είναι ακόμα κι αν την καταπνίγουν, -την στραγγαλίζουν μέχρι θανάτου. Πιστεύω ότι οι άνθρωποι που παρέχουν πληροφορίες, -που μεταφέρουν τα γεγονότα στην δημοσιότητα έχουν έναν κρίσιμο ρόλο να  διαδραματίσουν. Αυτή την στιγμή είναι δύσκολο…

Γίνεται όλο και πιο δύσκολο να ενημερώνεις τον κόσμο. Ωστόσο, έχουμε μεγαλύτερη υποχρέωση να το κάνουμε».

photo ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA-MTI

Αυγενάκης για αγρότες: Ο δρόμος της κατανόησης, που οδηγεί στην επίλυση των προβλημάτων τους, είναι ανοικτός

Την ευκαιρία να στείλει μήνυμα στους αγρότες, άδραξε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης, κατά την έναρξη εργασιών του Ενωσιακού Κέντρου Αναφοράς για την Ευζωία των Υδρόβιων Ζώων. Κατά την ομιλία του στο Ηράκλειο, ο κ. Αυγενάκης, μεταξύ άλλων, τόνισε:

«Οι αγρότες μας, που βρίσκονται στους δρόμους, θα ήταν χρήσιμο να συνεκτιμήσουν ότι ο δρόμος της κατανόησης, που οδηγεί στην επίλυση των προβλημάτων τους, είναι ανοικτός. Τον δρόμο αυτό τον κρατά ορθάνοικτο ο ίδιος ο Πρωθυπουργός και αυτό αποτελεί τη μεγαλύτερη εγγύηση για τον αγώνα που κάνουν».

Στην εκδήλωση παρέστη η της Επίτροπος Υγείας και Ασφάλειας των Τροφίμων, Στέλλα Κυριακίδου, ενώ παρέστη και ο Περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης.

Επίσης στην ομιλία του ο ΥπΑΑΤ επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι «η Ελληνική Κυβέρνηση κατανοεί και αναγνωρίζει το μέγεθος των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες παραγωγοί, αλλά και τις ευρύτερες προκλήσεις και τα ζητήματα που επιδρούν πλέον καθοριστικά στις ζωές όλων μας. Γι’ αυτό και ανακοίνωσε ένα γενναίο πακέτο μέτρων που μειώνει αισθητά το κόστος παραγωγής και στηρίζει με ουσιαστικό τρόπο την προσπάθεια τους».

Παράλληλα, τόνισε ότι η Ελλάδα και ιδιαίτερα η Κρήτη, μπορεί να αποτελέσει Κέντρο Αναφοράς για την προστασία της υδρόβιας ζωής. Και προσέθεσε ότι σε αυτό συμβάλλει καθοριστικά το κύρος και η δύναμη του Πανεπιστημίου Κρήτης και των στελεχών του με τα οποία υπήρξε κοινός αγώνας για να επιτευχθεί η λειτουργία του Κέντρου στην Κρήτη, που για κάποιους έμοιαζε αδιανόητο. Μάλιστα, τόνισε ότι η λειτουργία του Κέντρου Αναφοράς για την Ευζωία των Υδρόβιων Ζώων καθιστά τη χώρα μας υπολογίσιμη δύναμη στην ευρωπαϊκή επιστημονική κοινότητα καθιστώντας το Πανεπιστήμιο Κρήτης σημείο αναφοράς στα υδρόβια ζώα. Παράλληλα θα δημιουργήσει νέες επιστημονικές και ερευνητικές δράσεις, καθώς και νέες ευκαιρίες στην τοπική οικονομία και κοινωνία.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi)

Έρχονται φανάρια στους δρόμους με τέσσερα φώτα: Το ένα για την… τεχνητή νοημοσύνη!

Αυτό το τέταρτο φως προβλέπεται να εξυπηρετεί ειδικά τα οχήματα με αυτόνομη οδήγηση, συγχρονιζόμενο απρόσκοπτα με τα υπολογιστικά τους συστήματα.

Όπως αναφέρεται, οι φωτεινοί σηματοδότες θα μπορούσαν να υποστούν μια επαναστατική αλλαγή με την εισαγωγή ενός τέταρτου φωτεινού σηματοδότη, ο οποίος προτείνεται από ερευνητές για τη βελτιστοποίηση της ροής της κυκλοφορίας με τη χρήση τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης.


Το καινοτόμο σύστημα σηματοδότησης, που αναπτύχθηκε από ειδικούς του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας, στοχεύει, όπως αναφέρεται, στην καταπολέμηση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην πόλη με την ενσωμάτωση ενός “τεχνητά ευφυούς λευκού φωτός” στις διασταυρώσεις.

Αυτό το τέταρτο φως προβλέπεται να εξυπηρετεί ειδικά τα οχήματα με αυτόνομη οδήγηση, συγχρονιζόμενο απρόσκοπτα με τα υπολογιστικά τους συστήματα.

Μέσω εκτεταμένων δοκιμών σε προσομοιωτές μικρο-κυκλοφορίας, ο επικεφαλής ερευνητής Ali Hajbabaie και η ομάδα του απέδειξαν ότι αυτή η φάση λευκού φωτός όχι μόνο βελτιώνει τη ροή της κυκλοφορίας αλλά και μειώνει την κατανάλωση καυσίμων ελαχιστοποιώντας τα “stop-and-go”.

Το σύστημα βασίζεται στην επικοινωνία μεταξύ των αυτόνομων οχημάτων και ενός κεντρικού υπολογιστικού συστήματος, το οποίο ελέγχει τους έξυπνους φωτεινούς σηματοδότες.

Όταν ένας επαρκής αριθμός αυτόνομων οχημάτων πλησιάζει σε μια διασταύρωση, ενεργοποιείται το λευκό φως, καθοδηγώντας τόσο τα αυτοκινούμενα αυτοκίνητα όσο και τους ανθρώπους οδηγούς να πλοηγηθούν αποτελεσματικά.


Τα κόκκινα φανάρια θα εξακολουθούν να σημαίνουν stop. Τα πράσινα φανάρια θα εξακολουθούν να σημαίνουν “πάμε”. Και τα λευκά φώτα θα “λένε” στα αυτόνομα οχημάτα να ακολουθούν το αυτοκίνητο μπροστά τους.

Είναι σημαντικό ότι το προτεινόμενο σύστημα προσαρμόζεται δυναμικά στις συνθήκες κυκλοφορίας, επιστρέφοντας στα συμβατικά κόκκινα, κίτρινα και πράσινα σήματα όταν οι άνθρωποι οδηγοί είναι οι περισσότεροι στον δρόμο.

Αν και η πρακτική εφαρμογή μπορεί να απέχει χρόνια, ο Hajbabaie και η ομάδα του αναζητούν ενεργά ευκαιρίες για να εφαρμοστεί πιλοτικά αυτό το σύστημα.

Ποια αναφέρεται ότι θα είναι τα οφέλη

Τα πιθανά οφέλη αυτού του συστήματος σηματοδότησης κυκλοφορίας με τεχνητή νοημοσύνη περιλαμβάνουν, όπως αναφέρεται, τη μείωση της συμφόρησης, τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμων και την ομαλότερη ροή της κυκλοφορίας.

(με πληροφορίες από newsauto. gr / photo: freepik)

Από το Βερολίνο ξεκίνησε την ευρωπαϊκή του περιοδεία ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι

Ο πρόεδρος της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι βρίσκεται στο Βερολίνο, πρώτο σταθμό της ευρωπαϊκής περιοδείας του στο πλαίσιο της οποίας θα υπογράψει διμερείς συμφωνίες ασφαλείας και θα επιδιώξει να εξασφαλίσει την αύξηση της στρατιωτικής βοήθειας προς την χώρα του που βρίσκεται αντιμέτωπη με την ευρείας κλίμακας επίθεση της Ρωσίας.

Η διπλωματική αυτή επιχείρηση είναι κρίσιμης σημασίας την στιγμή που η κατάσταση έχει σημαντικά επιδεινωθεί στο ουκρανικό μέτωπο.

«Εχουμε μπροστά μας δύο σημαντικές ημέρες. Συναντήσεις με τους εταίρους μας στην Γερμανία και την Γαλλία είναι προγραμματισμένες» για να συζητήσουμε «μία νέα αρχιτεκτονική ασφαλείας για την Ουκρανία», έγραψε ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι στο Telegram.

Μετά την συνάντηση με τον καγκελάριο Ολαφ Σολτς, ο πρόεδρος της Ουκρανίας θα έχει συνάντηση το απόγευμα στο Παρίσι με τον πρόεδρο της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν.

Οι διμερείς συμφωνίες ασφαλείας θα δώσουν στο Κίεβο εγγυήσεις μακροπρόθεσμης υποστήριξης μέχρι την ένταξη της Ουκρανίας στο ΝΑΤΟ. Το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν η πρώτη χώρα που υπέγραψε τέτοια συμφωνία κατά την διάρκεια της επίσκεψης του πρωθυπουργού Ρίσι Σούνακ στο Κίεβο στις 12 Ιανουαρίου.

Συνεχίζοντας την διπλωματική του περιοδεία, ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι θα συμμετάσχει αύριο στην Διάσκεψη για την Ασφάλεια του Μονάχου, το ετήσιο ραντεβού της παγκόσμιας πολιτικής ελίτ στην πρωτεύουσα της Βαυαρίας.

Εκεί θα απευθύνει ομιλία και θα έχει διμερείς συναντήσεις, με επίκεντρο το ραντεβού με την αντιπρόεδρο των ΗΠΑ Κάμαλα Χάρις, η οποία ηγείται της αμερικανικής αντιπροσωπείας στο «Νταβός της Αμυνας».

ΑΠΕ-ΜΠΕ/photo EPA-EPA pool

Βιώσιμη «Γαλάζια Οικονομία»: Ευρωμεσογειακή Συνάντηση στην Αθήνα με εκπροσώπους 23 κρατών

Απώτερος σκοπός της Ένωσης είναι η ενίσχυση της περιφερειακής συνεργασίας και του διαλόγου μέσω συγκεκριμένων έργων και πρωτοβουλιών για την βιώσιμη ανάπτυξη, την σταθερότητα και την ολοκλήρωση στον ευρωμεσογειακό χώρο.

Το 2ο Συνέδριο Ενδιαφερόμενων Φορέων στη Βιώσιμη «Γαλάζια Οικονομία» (2nd Stakeholder Conference on Sustainable Blue Economy), που συνδιοργανώνει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μαζί με τον Διακυβερνητικό Οργανισμό «Ένωση για τη Μεσόγειο» (Union for the Mediterranean – UfM) και τη Γενική Διεύθυνση Θαλασσίων Υποθέσεων και Αλιείας (DG MARE) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, θα διεξαχθεί στις 19 και 20 Φεβρουαρίου 2024, στο Ίδρυμα Ευγενίδου

Το Συνέδριο αυτό, αποτελεί θεσμική διοργάνωση της Ένωσης για τη Μεσόγειο (UfM) και της Γενικής Διεύθυνσης Θαλασσίων Υποθέσεων και Αλιείας (DG MARE), με μετέχοντα τα 43 Κράτη – Μέλη της Ευρωμεσογειακής λεκάνης, καθώς και τους εμπλεκόμενους στο χώρο της «Γαλάζιας Οικονομίας».

Απώτερος σκοπός της Ένωσης είναι η ενίσχυση της περιφερειακής συνεργασίας και του διαλόγου μέσω συγκεκριμένων έργων και πρωτοβουλιών για την βιώσιμη ανάπτυξη, την σταθερότητα και την ολοκλήρωση στον ευρωμεσογειακό χώρο.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, δια της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, μετέχοντας ενεργά στη διαμόρφωση της ατζέντας για τη «Γαλάζια Οικονομία», συνυπέγραψε εκ μέρους της Ελλάδας, την 2η Υπουργική Διακήρυξη της Ένωσης για τη Μεσόγειο για την «Γαλάζια Οικονομία» (Φεβρουάριος 2021), μαζί με τους αρμόδιους Υπουργούς 42 Κρατών – Μελών για την πενταετία 2021-2025.

Για δύο ημέρες, οι συμμετέχοντες θα συζητήσουν για την υλοποίηση των δέκα θεματικών πεδίων που συμφώνησαν τα 43 Κράτη – Μέλη του UfM, στο πλαίσιο της 2ης Υπουργικής Διακήρυξης του 2021.

Στις δύο ημέρες του Συνεδρίου αναμένεται να λάβουν μέρος 350 Σύνεδροι, 80 ομιλητές που θα μετέχουν στις εργασίες δύο Ολομελειών (plenary sessions) και στις έντεκα ειδικές συνεδρίες πάνω σε κρίσιμα πεδία, όπως νησιωτικότητα, θαλάσσιες «πράσινες» μεταφορές, απανθρακοποίηση, θαλάσσιος χωροταξικός σχεδιασμός, «γαλάζια» επαγγέλματα κλπ.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Βάραγε μπαλοθιές σε πανηγύρι και του έφυγε το όπλο από το χέρι!!! Σοκαριστικό ΒΙΝΤΕΟ

Δείτε...

freepik

Κουίζ: Πόσο γρήγορα μπορείτε να καταλάβετε τι δείχνει αυτό το video;

Η απάντηση είναι πάρα πολύ απλή!

Εάν δυσκολεύεστε να το βρείτε, γυρίστε απλώς το κεφάλι στο πλάι και ξαναδείτε το video!

Είναι μια πάπια που κολυμπάει!

(photo: pixabay)

Απίστευτο! Διεθνιστικά χειροκροτήματα σε Μητσοτάκη για τους ομόφυλους! Έτσι αντέδρασε, vid

Αυτά που γίνονται σήμερα δεν έχουν προηγούμενο!!

Ένα…θερμό χειροκρότημα επεφύλασσαν νωρίτερα σήμερα στον Έλληνα πρωθυπουργό πολιτικοί, διπλωμάτες, αναλυτές και δημοσιογράφοι με αφορμή το νομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια στο πλαίσιο της 60ης Διάσκεψης του Μονάχου!

Κατά την προσφώνησή του στην έναρξη της συζήτησης στο στρογγυλό τραπέζι και την ανοιχτή συζήτηση με θέμα ‘’Currency for Change: World Politics on a Budget‘’, ειπώθηκε πως «τού αξίζουν συγχαρητήρια γιατί μόλις ψηφίστηκε ο γάμος ομόφυλων ζευγαριών στην Ελλάδα, κάτι που είναι εκπληκτικό».

Εκείνο ήταν το σημείο όπου οι παρευρισκόμενοι ξέσπασαν σε χειροκροτήματα, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να χαμογελά.


Ο ίδιος από την πλευρά του, με ένα διαρκές χαμόγελο στο στόμα, είπε:

«Ευχαριστώ πάρα πολύ, είμαι εδώ με λίγες ώρες ύπνο. Αποτελεί απόφαση ορόσημο για τη χώρα, είμαι υπερήφανος που εισηγήθηκα το νομοσχέδιο ως επικεφαλής της κεντροδεξιάς».

Θυμίζουμε πως οι αντιδράσεις για το θέμα της νομιμοποίησης του πολιτικού γάμου μεταξύ ομόφυλων ζευγαριών ήταν παγκόσμιες, καθώς μέχρι και οι πρεσβείες 28 κρατών έσπευσαν να συγχαρούν την κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Ιδιαίτερη εντύπωση κάνει το γεγονός πως η Ελλάδα είναι η πρώτη ορθόδοξη χώρα που προχωρά σε μία τέτοια ρύθμιση!

Δείτε το επίμαχο απόσπασμα από την ομιλία του πρωθυπουργού:

eurokinissi photo

Κασσελάκης: Όχι στο νομοσχέδιο για τα μη κρατικά πανεπιστήμια

Αναλυτικά, η ομιλία του Στέφανου Κασσελάκη:

Όλα όσα έκανε η κυβέρνηση κατά το προηγούμενο διάστημα, στην ουσία αποτελούν τον πιο αυταρχικό πρόλογό της στη διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα μας.

Και τι εννοώ:

-Χρησιμοποίησε βία εναντίον των φοιτητών που υπερασπίζονται τη δημόσια ανώτατη εκπαίδευση και λένε συντονισμένα «όχι» στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων.

-Εξεβίασε καθηγητές πανεπιστημίου. Παραβίασε το αυτοδιοίκητό τους.

-Έσυρε στα δικαστήρια την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ.

• Παραβιάζει προκλητικά το Σύνταγμα.

Και αυτό δεν το λένε μόνον οι επτά έγκριτοι συνταγματολόγοι που με κοινή δήλωση τους εκφράζουν την κατηγορηματική άποψη ότι το νομοσχέδιο αντίκειται στο Σύνταγμα.

Το λέει, με δημόσια τοποθέτηση της, η πρώην αντιπρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας. Η κυρία Μαρία Καραμανώφ επιχειρηματολογεί πως τέτοιου είδους πρακτικές υπονομεύουν τη Δημοκρατία και είναι επικίνδυνες.

Και αναρωτιέται κανείς.

Γιατί η κυβέρνηση κάνει σαν να ανακάλυψε τώρα, μετά από 50 χρόνια,«αλήθειες» κρυμμένες στο Σύνταγμα;

Το Άρθρο 16 ισχύει για σχεδόν 50 χρόνια. Τώρα είδε το φως το αληθινό; Τώρα είδε αυτές τις ερμηνείες του Συντάγματος;

Η ΝΔ, με αφορμή και τη συζήτηση που γίνεται για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, επιδιώκει με κάθε ευκαιρία δήθεν να μας υπενθυμίζει πόσο «φιλοευρωπαϊκό» κόμμα είναι. Εδώ, όμως, αναδεικνύεται μία προκλητική υποκρισία αλλά και μια αλήθεια που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί.

Τέσσερεις είναι οι θεμελιώδεις προϋποθέσεις για να πειστεί μία κοινωνία ότι μια κυβέρνηση όντως ενδιαφέρεται για τα δημόσια πανεπιστήμια:

-η άμεση χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό

-η φοιτητική μέριμνα

-ο αριθμός των προσλήψεων καθηγητών

-οι μισθοί των καθηγητών

Λοιπόν, όποια αλχημεία και αν επιχειρηθεί, στο σύνολο αυτών των δαπανών η Ελλάδα είναι τελευταία στην Ευρώπη, με μεγάλη διαφορά από τους προτελευταίους και οι αποκλίσεις σε σχέση με τι γίνεται στα ευρωπαϊκά δημόσια πανεπιστήμια, συνεχώς διευρύνονται.

Μπορεί ο κ.Πιερρακάκης να βρει έστω έναν πίνακα, μία γραφική παράσταση ή κάποιο άλλο επίσημο έγγραφο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του ΟΟΣΑ που να διαψεύδει αυτόν τον ισχυρισμό;

Δεν θα βρει, γιατί δεν υπάρχει.

Εκτός, βέβαια, κι αν η ΕΕ και ο ΟΟΣΑ είναι μέρος του δικτύου των fake news. Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι οργανισμοί αυτοί συντάσσουν τους πίνακές τους με βάση τα στοιχεία που παίρνουν από τις χώρες-μέλη.

Και πάλι αναρωτιέται κανείς, γιατί η κυβέρνηση πασχίζει να προβάλλει μία «πραγματικότητα» που δεν υπάρχει και καθημερινά δηλώνει πως τα πανεπιστήμια χρηματοδοτούνται πλουσιοπάροχα από την κυβέρνηση.

Κατηγορεί, δε, όσους επιμένουν ότι η χρηματοδότηση των πανεπιστημίων μας είναι συνεχώς μειούμενη, πως αυτά είναι fake news.

Όμως, δυστυχώς για τον ίδιο τον υπουργό, τα πανεπιστήμιά μας βιώνουν μία άλλη πραγματικότητα.

Είναι, άραγε, fake news οι επίσημες ανακοινώσεις του ΕΜΠ, του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου που αποδεικνύουν με αριθμούς την εντυπωσιακή μείωση της χρηματοδότησης;

Συμμετέχουν στη συνωμοσία με τα «fake news» τα τρία αυτά ιδρύματα των οποίων η κριτική είναι πάντοτε νηφάλια και τεκμηριωμένη;

Το ίδιο και οι Σύνοδοι Πρυτάνεων οι οποίες κάθε φορά αναδεικνύουν τη δραματική κατάσταση των πανεπιστημίων μας;

Με άλλα λόγια, η κατάσταση στα δημόσια πανεπιστήμια είναι χειρότερη σήμερα από ότι ήταν στο πρόσφατο παρελθόν και σε διευρυνόμενη απόκλιση από όσα γίνονται στα δημόσια πανεπιστήμια της Ευρώπης.

Η κυβέρνηση δεν χάνει ευκαιρία να μας λέει ότι το πρώτιστο ενδιαφέρον της είναι τα δημόσια πανεπιστήμια. Πόσο, όμως, αξιόπιστη μπορεί να είναι η Κυβέρνηση όταν δηλώνει ότι ενισχύει τα δημόσια πανεπιστήμια, από τη στιγμή που:

• Η χρηματοδότησή τους δεν μπορεί να καλύψει ούτε τις ανελαστικές δαπάνες των πανεπιστημίων.

• Η άρνηση της κυβέρνησης να δημιουργήσει νέες θέσεις καθηγητών καθιστά την Ελλάδα τελευταία στην Ευρώπη ως προς την αναλογία καθηγητών προς φοιτητές. Με μεγάλη διαφορά από την προτελευταία χώρα.

• Μένουν χιλιάδες παιδιά εκτός πανεπιστημίου ώστε να αναγκαστούν να φοιτήσουν είτε στα ιδιωτικά κολλέγια είτε στα ΙΕΚ.

• Η ίδια κυβέρνηση ψήφισε έναν νόμο για τη διοίκηση των πανεπιστημίων ο οποίος ενίσχυσε τη διαπλοκή και γιγάντωσε τη γραφειοκρατία. Και τώρα, δηλώνει πως θα πατάξει τη γραφειοκρατία.

• Η πανεπιστημιακή αστυνομία διαφημίστηκε με ένα τρόπο ώστε η κοινωνία να θεωρήσει πως τα πανεπιστήμια είναι χώροι συνεχούς και ακραίας παραβατικότητας, προσλήφθηκαν περισσότεροι από 1000 αστυνομικοί και ξοδεύτηκαν εκατομμύρια ευρώ για κάτι που ακυρώθηκε λίγους μήνες μετά.

Δυστυχώς για τη ΝΔ, τα παραπάνω είναι προβλήματα που λύνονται στο πλαίσιο του δικού της ιδεολογικού και πολιτικού πλαισίου και δεσμεύσεων σε συμφέροντα.

Στην Ευρώπη, ακόμη και η μεγάλη πλειοψηφία των συντηρητικών κυβερνήσεων καταφέρνουν και συντηρούν αξιοπρεπώς τα πανεπιστήμια της χώρας τους.

Δεν συνιστά εξ’ ορισμού αριστερή πολιτική να ενισχύονται οικονομικά τα πανεπιστήμια, να προσλαμβάνονται καθηγητές και να μην μένουν χιλιάδες παιδιά εκτός πανεπιστημίων ως πελατεία για τα ιδιωτικά κολέγια.

Δεν είναι παράλογα όλα αυτά.

Απλώς, η δεξιά στη χώρα μας είναι αξιοθρήνητη και εφαρμόζει παντού θατσερικές πολιτικές. Όταν σχεδόν σε όλη την Ευρώπη οι αντίστοιχες κυβερνήσεις έχουν συνειδητοποιήσει το αδιέξοδο αυτών των πολιτικών και αναζητούν διαφορετικές λύσεις.

Η Κυβέρνηση της ΝΔ πάση θυσία επιδίωξε να είναι ευνοϊκή η εγγραφή των υποψηφίων φοιτητών στα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Η αρχική πρόταση ήταν να εισάγονται με μόνον το απολυτήριο. Αυτό, βέβαια, είναι αντισυνταγματικό! Πώς είναι δυνατόν να υπάρχουν δύο θεσμοί (τα Δημόσια και τα Ιδιωτικά πανεπιστήμια) τα οποία θα δίνουν ισοδύναμους τίτλους σπουδών αλλά θα υπάρχει διαφορετικός τρόπος εισαγωγής στον κάθε θεσμό;

Οι νεότερες δηλώσεις του κ.Πιερρακάκη δίνουν μία επίπλαστη εικόνα ότι όλοι θα εισάγονται με τον ίδιο τρόπο. Και εδώ, όμως, υπάρχει μία λαθροροχειρία. Ένα παράδειγμα, χωρίς τις λεπτομέρειες οι οποίες μπορεί να κουράσουν: με βάση τα όσα έχει δηλώσει ο κ.Πιερρακάκης, κάποιος υποψήφιος θα μπορεί να εισαχθεί σε ένα Τμήμα Νομικής ιδιωτικού πανεπιστημίου, με 9.380 μόρια, ενώ ο τελευταίος στην Νομική Αθηνών εισάγεται με 18.125 και ο τελευταίος στη Νομική Κομοτινής με 16.985. Ας πάρουμε το πεδίο με τις Σπουδές Υγείας. Κάποιος θα μπορεί να εισαχθεί σε ιδιωτικό πανεπιστήμιο με 9.300 μόρια, ενώ στην Ιατρική Αθηνών ο τελευταίος έχει 19.000 και της Αλεξανδρούπολης 18.300.

Άρα όσοι θέλουν να σπουδάσουν στα ιδιωτικά πανεπιστήμια ευνοούνται με σκανδαλώδη τρόπο, μέσα από έναν σύστημα το οποίο κατά τα άλλα δίνει την εντύπωση ότι όλοι θα περάσουν από τις ίδιες εξετάσεις.

Η κατηγορηματική αντίθεση μας με το νομοσχέδιο της Κυβέρνησης συνοδεύεται με την κατηγορηματική θέση μας για την ενίσχυση των δημοσίων πανεπιστημίων.

Για μία πρώτη δέσμη μέτρων που θα αρχίσει να ανατρέπει την σημερινή εικόνα στα πανεπιστήμια προτείνουμε:

• Τον Διπλασιασμό του αριθμού καθηγητών σε βάθος τριετίας ώστε να είμαστε κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο ως προς την αναλογία καθηγητών προς φοιτητές.

• Τον Διπλασιασμό της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό.

• Δεσμευόμαστε να ανακοινώσουμε σύντομα μία πρόταση για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια.

eurokinissi

Μαρινάκης: “Θα ενισχυθεί η παραδοσιακή οικογένεια – Να μην ανησυχεί κανένας συμπολίτης μας” (video)

Τι ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, στον τηλεοπτικό σταθμό open, σχετικά με την υπερψήφιση του νομοσχεδίου για την ισότητα στον πολιτικό γάμο.


Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης σε δηλώσεις του στο OPEN ανέφερε μεταξύ άλλων ότι “θα ενισχυθεί η παραδοσιακή οικογένεια, όχι από αυτό το νομοσχέδιο, αυτό αφορά κάποιους συγκεκριμένους συμπολίτες μας, απ΄όλες τις παρεμβάσεις που ήδη γίνονται και θα γίνουν, να μην ανησυχεί κανένας συμπολίτης μας (…) Τα παιδιά θέλουν αγάπη, αυτό το νομοσχέδιο (για την ισότητα στον πολιτικό γάμο) φέρνει κανόνες, εμάς ήταν είναι και παραμένει πρώτιστο καθήκον η προάσπιση της οικογένειας, του πατέρα, της μητέρας και των παιδιών”.

Δείτε το σχετικό video από τον τηλεοπτικό σταθμό open:

(photo: eurokinissi)

«1000 μη ενεργές πυρηνικές κεφαλές από ΗΠΑ στην Ευρώπη»! Πρόταση «ΣΕΙΣΜΟΣ» με άρωμα Γ’ Παγκοσμίου

Τι μεταδίδεται

Αυξάνεται η συζήτηση στην Γερμανία για τον εξοπλισμό της Ευρώπης με πυρηνικά όπλα, όπως σχολιάζουν διεθνή μέσα ενημέρωσης.

Η αφορμή είναι η προοπτική μιας πιθανής εκλογικής νίκης του υποψηφίου για την προεδρία των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ καθώς και η κλιμάκωση του πολέμου στην Ουκρανία. 

Ο Γάλλος υπουργός Εξωτερικών Stéphane Séjourné ταξιδεύει στο Μόναχο για έναν στρατηγικό διάλογο για την πυρηνική αποτροπή. Αυτό είπε σε συνέντευξή του στην FAZ (Frankfurter Allgemeine Zeitung).

«Εάν οι ΗΠΑ θέλουν να εμπλακούν λιγότερο στο μέλλον, θα πρέπει τώρα να αρχίσει η εξέταση του τρόπου με τον οποίο οι δύο ευρωπαϊκές πυρηνικές δυνάμεις (Γαλλία-Βρετανία) θα μπορούσαν να ενισχύσουν την υπόσχεση (πυρηνικής) προστασίας για την Ευρώπη. Αυτό θα μπορούσε να γίνει, για παράδειγμα, μέσω αυξημένων δυνατοτήτων, αν και η Γαλλία, σε αντίθεση με τη Μεγάλη Βρετανία, δεν έχει μόνο πυρηνικά όπλα που βασίζονται σε υποβρύχια», εξήγησε ο ειδικός σε θέματα ασφαλείας Camille Grand από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Εξωτερικών Σχέσεων, ο οποίος στο παρελθόν υπηρέτησε ως Βοηθός Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ. για Αμυντικές Επενδύσεις.

«Η Σουηδία θα μπορούσε να λειτουργήσει ως πρότυπο για την Γερμανία». Στο Παρίσι, ο κόσμος όχι μόνο χαιρέτισε την ένταξη της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ ως πολύ θετική εξέλιξη, αλλά και το γεγονός ότι η Σουηδία αποχώρησε από την Διάσκεψη των Μερών της Συνθήκης για την Απαγόρευση των Πυρηνικών Όπλων. Η κυβερνητική συμμαχία των φαναριών στο Βερολίνο (Σοσιαλδημοκράτες/Πράσινοι/Φιλελεύθεροι), ωστόσο, συμμετέχει στη Διάσκεψη των Μερών ως παρατηρητής. 

«Η Γερμανία θα πρέπει να συντονιστεί εντατικά με την Γαλλία, την Μεγάλη Βρετανία και την Πολωνία και να ελέγξει εάν μπορεί να αγοράσει «1.000 μη ενεργές στρατηγικές πυρηνικές κεφαλές με εκτοξευτές από τον Αμερικανό πρόεδρο πριν από τις εκλογές», δήλωσε ο ειδικός σε θέματα ασφαλείας Maximilian Terhalle, ο οποίος είναι επισκέπτης καθηγητής στο Λονδίνο στο School of Economics and Political Science (LSE)!

Σε άρθρο φιλοξενούμενος για την  FAZ, ο ομοσπονδιακός υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ αναφέρθηκε σε προσφορές του Γάλλου Προέδρου Μακρόν για συνεργασία στον τομέα της πυρηνικής αποτροπής υπό την ομπρέλα του ΝΑΤΟ. Το ερώτημα είναι κάτω από ποιες πολιτικές και οικονομικές συνθήκες είναι διατεθειμένες οι κυβερνήσεις της Γαλλίας και της Βρετανίας να διατηρήσουν ή να επεκτείνουν τις ατομικές τους βόμβες για συλλογική ασφάλεια, έγραψε ο ηγέτης του FDP (Φιλελεύθεροι).

photo freepik

Τρομερό! Δείτε τι έφτιαξε, vid

Άμα έχεις όρεξη και ταλέντο...

SCR

Βρετανία: Έπαινοι στην Ελλάδα από τον Ντέιβιντ Κάμερον για το νόμο για τα ομόφυλα ζευγάρια

Ως ιστορική στιγμή για μια χριστιανική ορθόδοξη χώρα χαρακτηρίζεται από τον βρετανικό τύπο η ψήφιση του νομοσχεδίου για το γάμο των ομόφυλων ζευγαριών.

Υπενθυμίζεται ότι ο σχετικός νόμος στο Ηνωμένο Βασίλειο ψηφίστηκε επί πρωθυπουργίας του Ντέιβιντ Κάμερον, τον Ιούλιο του 2013 και είναι σε ισχύ για πάνω από μια δεκαετία.

Έτσι ο πρώην πρωθυπουργός της χώρας και νυν υπουργός Εξωτερικών με μήνυμά του στο Χ επαινεί την χθεσινή απόφαση του ελληνικού κοινοβουλίου. «Χαιρετίζω θερμά την απόφαση της Ελλάδας να επιτρέψει τους γάμους ομόφυλων ζευγαριών και να αναγνωρίσει τις ομόφυλες οικογένειες» γράφει χαρακτηριστικά, τονίζοντας παράλληλα πως «έχοντας υπερήφανα υποστηρίξει τους γάμους ομοφυλόφιλων στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου χιλιάδες ζευγάρια μπορούν να ανταλλάσσουν όρκους στο Ηνωμένο Βασίλειο, αναγνωρίζω ότι αυτό είναι φανταστικό νέο για τους ανθρώπους στην Ελλάδα».

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi)

Πρόταση για εν μέρει αναστολή της πανελλαδικής αποχής των δικηγόρων

Η Ολομέλεια των προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος αποφάσισε και πρότεινε προς τους 63 Δικηγορικούς Συλλόγους της χώρας να ανασταλεί πανελλαδικά εν μέρει η αποχή των δικηγόρων.

Αναλυτικότερα, η Ολομέλεια πρότεινε να ανασταλεί η αποχή των δικηγόρων από:

– Τις δίκες συμφερόντων Ελληνικού Δημοσίου, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ δημοσίου τομέα, πλην ΟΤΑ και

– Τις υποθέσεις Νομικής Βοήθειας.

Πάντως, η αναστολή της αποχής θα ξεκινήσει από τον χρόνο λήψης της σχετικής απόφασης από τα Διοικητικά Συμβούλια των κατά τόπους Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας.

Κατά τα λοιπά ισχύει η παλαιότερη απόφαση της Ολομέλειας για αποχή έως και τη Δευτέρα 26.2.2024 από όλες τις ποινικές δίκες εκτός των δικών που προέρχονται από διακοπή και στις οποίες έχει ήδη ξεκινήσει η εξέταση του πρώτου μάρτυρα και από την έκδοση διαταγών πληρωμής και τις πράξεις αναγκαστικής εκτέλεσης, τραπεζών και Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων (funds).

Ειδικότερα, η ανακοίνωση της Ολομέλειας έχει ως εξής:

«Α. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης κατέθεσε σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης “Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών, τις εγγραφές και τις εξαλείψεις συναινετικών προσημειώσεων υποθηκών και τις ένορκες βεβαιώσεις και για το Ταμείο Χρηματοδοτήσεως Δικαστικών Κτιρίων και την πληρωμή των υποθέσεων νομικής βοήθειας”.

Οι διατάξεις του σχεδίου νόμου, κατ’ αποδοχή των σχετικών προτάσεων της Ολομέλειας, διευρύνουν την δικηγορική ύλη σε μία δύσκολη οικονομική περίοδο για την κοινωνία και τον κλάδο, ενισχύουν το θεσμικό ρόλο του δικηγόρου, ως συλλειτουργού της Δικαιοσύνης και τον αναβαθμίζουν σε ουσιαστικό παράγοντα απονομής της Δικαιοσύνης.

Παράλληλα, ρυθμίζεται το ζήτημα της καταβολής των αποζημιώσεων της νομικής βοήθειας που αφορούν όλες τις υποθέσεις για τις οποίες έχουν εκδοθεί γραμμάτια μέχρι 31.12.2023, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που οι δικηγόροι δεν έκαναν χρήση του άρθρου 69 του ν. 5016/2023 και εκείνων όπου έγινε χρήση της άνω διάταξης, ως προς το υπόλοιπο είκοσι τοις εκατό (20%).

B. Το σχέδιο νόμου “Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης – Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και την καταπολέμηση της ενδοοικογενειακής βίας” το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή, παρά τις όποιες τροποποιήσεις επήλθαν, απέχει των προτάσεων της Ολομέλειας και μάλιστα σε σημαντικά θέματα, που θίγουν τη φιλελεύθερη φιλοσοφία που πρέπει να διέπει ένα ευρωπαϊκό ποινικό νομοθέτημα, οδηγώντας σε μία άκρα αυστηροποίηση των ποινών, φαλκιδεύει ουσιώδη δικαιώματα του κατηγορουμένου και στοχοποιεί το δικηγόρο ως ποινικό υπερασπιστή.

Γ. Στο ζήτημα του δικαστικού χάρτη της χώρας συνεχίζονται οι διαβουλεύσεις του δικηγορικού σώματος με το Υπουργείο Δικαιοσύνης για την αποδοχή των θέσεών του, όπως έχουν διαμορφωθεί με αποφάσεις της Ολομέλειας.

Δ. Βασικά οικονομικά αιτήματα του κλάδου (κατάργηση, άλλως, μείωση ΦΠΑ σε δικαστηριακές υποθέσεις, επέκταση απαλλαγής από ΦΠΑ για εισοδήματα μέχρι 25.000 ευρώ, υποχρεωτική παράσταση στα συμβόλαια, επανεξέταση των γραμματίων προείσπραξης, κατάργηση τέλους επιτηδεύματος, αύξηση αμοιβών εμμίσθων κ.λπ.), παραμένουν σε εκκρεμότητα.

Κατόπιν αυτών, η Ολομέλεια αποφάσισε να προτείνει στους Δικηγορικούς Συλλόγους της χώρας την αναστολή της αποχής των μελών τους από:

– Τις δίκες συμφερόντων Ελληνικού Δημοσίου, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ δημοσίου τομέα, πλην ΟΤΑ και

– Τις υποθέσεις Νομικής Βοήθειας.

Η αναστολή της αποχής θα ξεκινήσει από το χρόνο λήψης της σχετικής απόφασης από τα Διοικητικά Συμβούλια των Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας.

Κατά τα λοιπά ισχύει η από 7.2.2024 απόφαση της Ολομέλειας (Πρόταση για αποχή μέχρι και την Δευτέρα 26.2.2024 από όλες τις ποινικές δίκες, εκτός των δικών που προέρχονται από διακοπή και στις οποίες έχει ήδη ξεκινήσει η εξέταση του πρώτου μάρτυρα και από την έκδοση Διαταγών Πληρωμής και τις πράξεις αναγκαστικής εκτέλεσης, Τραπεζών και Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων (funds), με το ισχύον πλαίσιο).

Η Ολομέλεια αποφάσισε επίσης να προτείνει καθολική αποχή την ημέρα ψήφισης στη Βουλή του άνω σχεδίου νόμου για τον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας. Σε περίπτωση δε, που η Kυβέρνηση εμμείνει στην προτεινόμενη ρύθμιση του 349 ΚΠΔ, η Ολομέλεια προτείνει την αναστολή της απόφασής της για αποχή στα κακουργήματα μετά τη δεύτερη διακοπή για τρείς μήνες από τη δημοσίευση του νόμου στο ΦΕΚ».

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)