Άρθρα

Λαμία: Πώς θα κινηθούν τα τρακτέρ των αγροτών στην κάθοδό τους προς την Αθήνα

Στο μπλόκο της Ανθήλης λίγο έξω από τη Λαμία αναμένεται να γίνει η «συνάντηση» των τρακτέρ που έρχονται από Λάρισα και Βόλο με τα τρακτέρ που έρχονται από την Καρδίτσα και τα Φάρσαλα.

Το κομβόι με τα τρακτέρ από την Καρδίτσα απέχει περίπου μία ώρα από τη Λαμία για να φτάσει στον κόμβο της Ανθήλης ενώ περίπου δύο ώρες απέχουν τα τρακτέρ που έρχονται από τη Λάρισα και το Βόλο. Στον Κόμβο της Ανθήλης, σύμφωνα με τους διοργανωτές, αναμένονται 80 τρακτέρ και από τα δύο σημεία πολλά αγροτικά και φορτηγά.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, λίγο μετά τις 3.00 το μεσημέρι στο κομβόι με τα τρακτέρ από τη Θεσσαλία θα προστεθούν και τρακτέρ από τον κόμβο της Ανθήλης και την περιοχή της Φθιώτιδας και θα κατευθυνθούν προς Αταλάντη. Εκεί θα προστεθούν τρακτέρ από το μπλόκο στον κόμβο της Αταλάντης για θα κατευθυνθούν για να περάσουν τη νύχτα στο Κάστρο Βοιωτίας. Σύμφωνα με τους διοοργανωτές αναμένεται να φτάσουν στο Κάστρο γύρω στις 6.00 το απόγευμα.

Επίσης, σύμφωνα με τους διοργανωτές, αύριο το πρωί θα προστεθούν 70 περίπου τρακτέρ από το μπλόκο των αγροτών στο Κάστρο Βοιωτίας και θα αναχωρήσουν από εκεί για την Αθήνα.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi)

Γαλλία: Κλειστός ο Πύργος του Άιφελ λόγω απεργίας

Ο Πύργος του Άιφελ, ένα από τα διασημότερα τουριστικά αξιοθέατα παγκοσμίως, έκλεισε σήμερα εξαιτίας της απεργίας του προσωπικού του, όπως είπαν συνδικάτα στο AFP.

Η απεργία, η οποία προκηρύχθηκε σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την οικονομική διαχείριση του τοπόσημου αυτού της γαλλικής πρωτεύουσας, ενδεχομένως να παραταθεί, όπως είπαν.

Η διαχειρίστρια εταιρεία του πύργου, ανέφερε στην ιστοσελίδα της ότι “σήμερα θα επηρεαστούν οι επισκέψεις στο μνημείο” και συμβούλευσε όσους είχαν εισιτήρια να ελέγχουν τις ανακοινώσεις στην ιστοσελίδα της προτού μεταβούν εκεί ή να αναβάλουν την επίσκεψή τους.

Οι κάτοχοι ηλεκτρονικών εισιτηρίων κλήθηκαν να ελέγξουν την ηλεκτρονική τους αλληλογραφία για περισσότερες πληροφορίες.

Η σημερινή απεργία στον Πύργο του Άιφελ είναι η δεύτερη που πραγματοποιείται μέσα σε δύο μήνες για τον ίδιο λόγο.

Ο Πύργος του Άιφελ, το διασημότερο αξιοθέατο του Παρισιού, προσελκύει σχεδόν επτά εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως, περίπου τα τρία τέταρτα των οποίων είναι ξένοι τουρίστες, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας της Covid ο αριθμός των επισκεπτών μειώθηκε δραματικά εξαιτίας του κλεισίματος χώρων και των ταξιδιωτικών περιορισμών, αλλά ανέκαμψε και απέφερε έσοδα 5,9 εκατομμυρίων το 2022.

Ο αριθμός των επισκεπτών στο Παρίσι αναμένεται να αυξηθεί δραματικά αυτό το καλοκαίρι καθώς η γαλλική πρωτεύουσα φιλοξενεί τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Σε κοινή τους ανακοίνωση τα συνδικάτα CGT και FO έκαναν έκκληση στην πόλη του Παρισιού “να είναι λογική με τις οικονομικές της απαιτήσεις για να εξασφαλίσει την επιβίωση του μνημείου και της εταιρείας που το διαχειρίζεται”.

(με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

«Ρωσία και ΗΠΑ έχουν κοινό εχθρό»! Προσπάθεια να γίνει παγκόσμια ανατροπή – ΒΙΝΤΕΟ

Τρομερή κινητικότητα στο παρασκήνιο, ειδικά εντός ΗΠΑ...

 Ο κόσμος ξεφεύγει από την πολιτική (διεθνιστική) Δύση, σχολιάζουν ΜΜΕ σε Ευρώπη και Αμερική!

Αυτό αντικατοπτρίζεται στην εκτόξευση της Ρωσίας και στην άνοδο κρατών όπως η Κίνα. 

 Πού οδηγεί αυτό;

Στο να ξεσηκώνονται πολιτικοί, δημοσιογράφοι και πολίτες εντός Ηνωμένων Πολιτειών και να ζητούν διαφύλαξη των παραδοσιακών αξιών, θωράκιση της οικονομίας και απόσυρση των νέο-κομμουνιστών πολιτικών, όπως τους αποκαλούν, προκειμένου να ορθοποδήσει η χώρα!

Σε αυτή την κατεύθυνση, δημοσιογράφοι με σημαίνοντα ρόλο στην παλαιά τάξη πραγμάτων της Αμερικής, όπως ο Alex Jones, δηλώνουν πως υπάρχει ΚΟΙΝΟΣ ΕΧΘΡΟΣ με την Ρωσία!

«Ο αμερικανικός λαός έχει τον ίδιο εχθρό με την Ρωσία. Στέκομαι ενάντια στον 3ο Παγκόσμιο Πόλεμο», αναφέρεται μεταξύ άλλων σε πρόσφατο βίντεο!

Δείτε στο παρακάτω βίντεο το κάλεσμα να βρεθεί λύση και να υπάρχει ειρήνη με την Ρωσία χωρίς τους διεθνιστές του Λευκού Οίκου:

photo freepik

Χαλκιδική: Για πάνω από δύο ώρες αγρότες, κτηνοτρόφοι και μελισσοκόμοι, απέκλεισαν το λιμάνι Νέων Μουδανιών

Σε συμβολικό αποκλεισμό του λιμανιού των Νέων Μουδανιών, για πάνω από δύο ώρες -από τις 11 το πρωί- προχώρησαν σήμερα αγρότες, κτηνοτρόφοι και μελισσοκόμοι του νομού Χαλκιδικής, παρατάσσοντας τα τρακτέρ τους στην είσοδο του λιμένα.

Την ίδια στιγμή, παραμένουν παρατεταγμένα τα τρακτέρ και τα αγροτικά οχήματά τους στον κόμβο των Νέων Μουδανιών επί της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, από τις 25 Ιανουαρίου.

Αύριο, στις 6.30 το πρωί, αγρότες, κτηνοτρόφοι και μελισσοκόμοι (πάνω από 200 άτομα) θα αναχωρήσουν από το νομό της Χαλκιδικής, με τρία λεωφορεία και οχήματα ιδιωτικής χρήσης, με προορισμό την Αθήνα, όπου θα συμμετάσχουν στο Πανελλαδικό Αγροτικό Συλλαλητήριο, που είναι προγραμματισμένο για τις 18.30.

Όπως ανέφερε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Σημάντρων Φιλοκλής Γκοτζιάς, το τι μέλλει γενέσθαι μετά το συλλαλητήριο στην Αθήνα «δεν το έχουμε αποφασίσει ακόμη, αλλά σε κάθε περίπτωση δεν θα κάνουμε βήμα πίσω στις διεκδικήσεις μας».

Στο μεταξύ, αγρότες και κτηνοτρόφοι από το Νησέλι Ημαθίας, φόρτωσαν ήδη εννέα τρακτέρ σε νταλίκα -σύμφωνα με τον αγρότη Νίκο Βόλκο- τα οποία και μεταφέρονται στο Κάστρο Βοιωτίας, απ’ όπου νωρίς το πρωί θα ξεκινήσει κομβόι με προορισμό την Αθήνα και με συνοδεία της αστυνομίας, ώστε να μην δημιουργηθούν φαινόμενα όχλησης στους δρόμους.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Πώς θα ενημέρωνε τον κόσμο η NASA αν ανακάλυπτε μεγάλο αστεροειδή σε πορεία πρόσκρουσης με τη Γη

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, όταν ο Chicxulub, ένας αστεροειδής πλάτους έξι μιλίων, χτύπησε τη Γη πριν από 66 εκατομμύρια χρόνια, οι δεινόσαυροι δεν είχαν καμία προειδοποίηση.

Εάν ένας αστεροειδής αυτού του μεγέθους χτυπούσε τη Γη σήμερα, ένα ωστικό κύμα δύο εκατομμύρια φορές ισχυρότερο από μια βόμβα υδρογόνου θα ισοπέδωνε τα δάση και θα πυροδοτούσε τσουνάμι. Ένας σεισμικός παλμός ίσος με σεισμό 10 Ρίχτερ θα γκρέμιζε πόλεις.

Και πολύ μετά την πρόσκρουση, ένα σύννεφο καυτής σκόνης, τέφρας και ατμού θα “έσβηνε” τον ήλιο, βυθίζοντας τη Γη σε παγωμένο κρύο.

Αλλά τουλάχιστον, όπως αναφέρεται, θα ξέραμε ότι θα ερχόταν νωρίτερα. Και ίσως, αν η NASA έχει κάτι να πει γι ‘αυτό, να μπορέσουμε ακόμη και να αποτρέψουμε αυτό το καταστροφικό συμβάν.

Το Γραφείο Συντονισμού Πλανητικής Άμυνας της NASA είναι επιφορτισμένο με την εύρεση, την παρακολούθηση και την αξιολόγηση του κινδύνου που σχετίζεται με δυνητικά επικίνδυνους αστεροειδείς στο ηλιακό μας σύστημα.

«Θέλουμε οπωσδήποτε να τα βρούμε όλα αυτά πριν μας βρουν», είπε ο Lindley Johnson , Επικεφαλής Εκτελεστικός Προγράμματος για το Γραφείο Συντονισμού Πλανητικής Άμυνας.

Για να γίνει αυτό, η NASA συνεργάζεται με έναν παγκόσμιο συνασπισμό αστρονόμων που ονομάζεται Διεθνές Δίκτυο Προειδοποίησης Αστεροειδών (IAWN).

Δείτε τι θα έκαναν εάν ένας αστεροειδής που θα μπορούσε να προκαλέσει τέτοιου μεγέθους καταστροφή κατευθυνόταν προς τη Γη.

Ένα διεθνές σύστημα προειδοποίησης


Σε περίπτωση που ένας επικίνδυνος αστεροειδής κατευθύνεται προς τη Γη, το IAWN εφαρμόζει διαδικασίες για να ειδοποιήσει το κοινό.

Πρώτον, τα μέλη της ομάδας που εντόπισαν την απειλή θα μοιράζονταν τις παρατηρήσεις τους σε όλο το δίκτυο IAWN για να επαληθεύσουν τα ευρήματά τους και να αξιολογήσουν τον κίνδυνο.

Μόλις όλα τα μέρη συμφωνήσουν ότι η Γη πρέπει να προετοιμαστεί για πρόσκρουση, η NASA θα στείλει μια προειδοποίηση.

«Δεν έχω κόκκινο τηλέφωνο στο γραφείο μου ή κάτι άλλο», είπε ο Τζόνσον. «Αλλά έχουμε επίσημες διαδικασίες με τις οποίες θα παρέχεται ειδοποίηση για σοβαρό αντίκτυπο».

Εάν ο αστεροειδής κατευθυνόταν προς τις ΗΠΑ, η NASA θα ειδοποιούσε τον Λευκό Οίκο και η κυβέρνηση θα δημοσίευε μια επίσημη δήλωση στο κοινό. Εάν ήταν αρκετά μεγάλο ώστε να αποτελεί διεθνή απειλή, το IAWN θα ειδοποιούσε το Γραφείο των Ηνωμένων Εθνών για Υποθέσεις Εξωτερικού Διαστήματος.

Κυνήγι για αστεροειδείς


Ένας αστεροειδής θεωρείται «δυνητικά επικίνδυνος» εάν είναι μεγαλύτερος από περίπου 460 πόδια και τέμνει την τροχιά της Γης σε ελάχιστη απόσταση 0,5 αστρονομικών μονάδων, που είναι η μισή απόσταση μεταξύ Γης και Ήλιου.

Υπάρχουν περίπου 2.300 γνωστοί δυνητικά επικίνδυνοι αστεροειδείς εκεί έξω, και περίπου 153 από αυτούς έχουν διάμετρο μεγαλύτερο από 0,6 μίλια. Αυτό είναι αρκετά μεγάλο για να προκαλέσει μια καταστροφή αν χτυπήσει τη Γη.

Για να τους βρουν και να τους παρακολουθήσουν, η NASA και οι άλλοι συνεργάτες του IAWN αναζητούν νέους αστεροειδείς εκτός από την παρακολούθηση αστεροειδών που έχουν ήδη ανακαλυφθεί. Όλες οι παρατηρήσεις τους συγκεντρώνονται σε μια βάση δεδομένων στο Minor Planet Center.

Μέχρι στιγμής, το IAWN έχει βρει πάνω από 34.000 αστεροειδείς κοντά στη Γη. Με αρκετά δεδομένα παρατήρησης, η NASA μπορεί να προβλέψει με σιγουριά τις τροχιές τους τουλάχιστον για έναν αιώνα στο μέλλον, είπε ο Τζόνσον.

Υπάρχει μια μικρή πιθανότητα ο δυνητικά επικίνδυνος αστεροειδής Bennu να χτυπήσει τη Γη σε 159 χρόνια, προκαλώντας μια έκρηξη ίση με 24 πυρηνικές βόμβες. Αλλά οι πιθανότητες να συμβεί αυτό είναι μόνο μία στις 2.700, σύμφωνα με μια μελέτη του 2021 .

Εάν ο Bennu κατευθυνθεί προς τη Γη, η NASA έχει μερικά κόλπα στο μανίκι της για να υπερασπιστεί τον πλανήτη μας.

Υπεράσπιση της Γης
Τις περισσότερες φορές, το IAWN πιάνει τους επερχόμενους αστεροειδείς πολύ πριν γίνουν άμεση απειλή για τη Γη, σύμφωνα με τον Johnson. Αλλά η NASA θα χρειαζόταν τουλάχιστον πέντε έως 10 χρόνια εκ των προτέρων ειδοποίησης για να αποτρέψει την αποκάλυψη από έναν αστεροειδή που πλησιάζει.

Το 2021, η NASA ξεκίνησε την πρώτη της δοκιμαστική αποστολή πλανητικής άμυνας. Έβαλε ένα διαστημόπλοιο σε έναν αστεροειδή για να μετατοπίσει την τροχιά του μακριά από τη Γη.

Η αποστολή στέφθηκε με επιτυχία και η NASA σχεδιάζει να δοκιμάσει περισσότερες τεχνικές εκτροπής στο μέλλον. Μια αναπτυσσόμενη τεχνική “τρακτέρ βαρύτητας” θα έστελνε ένα διαστημόπλοιο να παραμείνει στη θέση του δίπλα στον αστεροειδή και να επιτρέψει στη βαρυτική αλληλεπίδραση να τραβήξει τον αστεροειδή από την τροχιά του. Η NASA εργάζεται επίσης σε μια τεχνική που χρησιμοποιεί μια δέσμη ιόντων για να μετατοπίσει την πορεία ενός αστεροειδούς.

Αλλά αν η απειλή ερχόταν σε λιγότερο από πέντε χρόνια, η NASA δεν θα είχε χρόνο να εκτρέψει τον αστεροειδή. Στη συνέχεια, μπορεί να καταφύγει στην καταστροφή για να ελαχιστοποιήσει και να διασκορπίσει την πρόσκρουση.

Εάν η NASA είχε μόνο μερικούς μήνες προειδοποίησης, τότε δεν θα μπορούσε να κάνει πολλά για να σώσει τη Γη .

Ευτυχώς, η στρατηγική του IAWN είναι να βρει αστεροειδείς δεκαετίες, αν όχι αιώνες, πριν από την πρόσκρουση.

«Αυτό μας δίνει άφθονο χρόνο για να προσπαθήσουμε στη συνέχεια να κάνουμε κάτι γι ‘αυτούς όσο είναι ακόμα στο διάστημα, έτσι ώστε να αποφύγουμε εντελώς οποιαδήποτε καταστροφή εδώ στη Γη», είπε ο Τζόνσον.

(photo: pixabay)

Κων/πόλη: Μαθητές του Ζωγράφειου Λυκείου φύτεψαν δέντρα στον πυρόπληκτο Άβαντα Αλεξανδρούπολης

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ:

Οι μαθητές και μαθήτριες του Ζωγράφειου Λυκείου στην Κων/πολη, σε συνεργασία με τον Δήμο Αλεξανδρούπολης, τη μητρόπολη, τη διεύθυνση του 3ου Δημοτικού Σχολείου, τα Εκπαιδευτήρια Ε. Μαντουλίδη από τη Θεσσαλονίκη και το δασαρχείο, βρέθηκαν στην περιοχή «Κρύα Βρύση» του Άβαντα, σε μία συμβολική δενδροφύτευση 130 δένδρων, όσα και τα χρόνια της ιστορικής Σχολής της Κωνσταντινούπολης.

Τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς υποδέχτηκε ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Γιάννης Ζαμπούκης στην αίθουσα του Πολιτιστικού Συλλόγου Άβαντα μαζί με τις γυναίκες του Συλλόγου, με κεράσματα και θερμά λόγια. Τους προσκεκλημένους ενημέρωσε για την καταστροφική πυρκαγιά του Αυγούστου ο δασάρχης Αλεξανδρούπολης Γιώργος Πιστόλας.

Οι μαθητές του Ζωγράφειου προσκύνησαν επίσης στον ιερό ναό Αγίου Χαραλάμπους όπου φυλάσσεται απότμημα του ιερού σκηνώματος και ενημερώθηκαν από τον εφημέριο του ναού για την ιστορικότητα του και την αξία των κειμηλίων που φυλάσσονται εκεί.

Την προηγούμενη ημέρα έκαναν δενδροφύτευση στην αυλή του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης, περιηγήθηκαν στο ιστορικό σχολείο και στο Εκκλησιαστικό Μουσείο, ενώ έγιναν δεκτοί από τον μητροπολίτη Αλεξανρούπολης κ. Άνθιμο.

Ο διευθυντής του Ζωγράφειου Γιάννης Δεμιρτζόγλου υπενθύμισε ότι το σχολείο είχε αναλάβει ανάλογη πρωτοβουλία για πρώτη φορά και στα 100 χρόνια από την ίδρυσή του σε ένα από τα νησιά των Πριγκιποννήσων, στη Χάλκη, όπου στον περίγυρο του Αγίου Νικολάου οι μαθητές είχαν φυτέψει 100 δέντρα. «Μετά την καταστροφική πυρκαγιά τον Αύγουστο του 2023, θελήσαμε

να’ ρθούμε, να καλλιεργήσουμε για μία ακόμη φορά σχέσεις φιλίας, αδελφοσύνης, αλληλεγγύης μεταξύ λαών, να γεφυρώσουμε σχέσεις, και είχαμε φέρει την πρόταση αυτή στον σεβασμιότατο μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμο. Στη συνέχεια, σε μία ημερίδα, συναντήθηκα με την κα Κασπαρίδου, τη διευθύντρια του Γ’ Δημοτικού. Εξήγησα αυτήν την ευχή μας και στη συνέχεια φτάσαμε στο σήμερα, και είμαστε ιδιαίτερα ευτυχισμένοι που βρισκόμαστε στην πονεμένη από τις πυρκαγιές Αλεξανδρούπολη» ανέφερε ο κ. Δεμιρτζόγλου.

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Γιάννης Ζαμπούκης, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό «Δέλτα», δήλωσε: «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που μας τιμάνε με την παρουσία τους παιδιά, φρέσκα πρόσωπα, που είναι εδώ για να δενδροφυτέψουμε σύμφωνα με τις οδηγίες και τις υποδείξεις του Δασαρχείου Αλεξανδρούπολης. Ο τόπος μας είναι πλέον και δικός τους τόπος. Μας υποσχέθηκαν ότι θα είναι παρόντα εδώ κάθε χρόνο, προκειμένου να επεκτείνουμε όλο και περισσότερο τα τετραγωνικά αναδάσωσης, αλλά και να βλέπουνε όπως μεγαλώνουνε, έτσι και να πολλαπλασιάζονται και τα δέντρα, έτσι και αυτά αντίστοιχα να μεγαλώνουνε. Με ιδιαίτερη χαρά φιλοξενούμε παιδιά από την Πόλη κυρίως, και χαιρόμαστε πάρα πολύ που αναμειγνύονται με τα δικά μας εδώ, γιατί συμμετέχει το 3ο Δημοτικό Σχολείο και ιδιαιτέρως ευχαριστώ θερμά, προσωπικά και τη διευθύντρια, αλλά και όλη την ομάδα του 3ου Δημοτικού που οργάνωσε και κάλεσε και τον Δήμο προκειμένου να βάλουμε και εμείς το δικό μας μικρό λιθαράκι».

ΑΠΕ-ΜΠΕ/photo freepik

Κρεμλίνο: Η αντίδραση της Δύσης στο θάνατο του Αλεξέι Ναβάλνι είναι απαράδεκτη

Το Κρεμλίνο ανακοινωσε σήμερα πως η αντίδραση της Δύσης στο θάνατο του Αλεξέι Ναβάλνι είναι απαράδεκτη, όμως οι απεχθείς δηλώσεις από τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη δεν θα βλάψουν τον πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν.

«Θεωρούμε εντελώς απαράδεκτο να γίνονται τόσο απεχθείς δηλώσεις», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ.

«Οι δηλώσεις αυτές φυσικά δεν μπορούν να προκαλέσουν οποιαδήποτε ζημιά στον αρχηγό του κράτους μας», δήλωσε ο Πεσκόφ.

Ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου πρόσθεσε πως η έρευνα για το θάνατο του Ναβάλνι συνεχίζεται και διεξάγεται σύμφωνα με τον ρωσικό νόμο.

Ερωτηθείς πώς αντέδρασε ο Πούτιν στην είδηση του θανάτου του Ναβάλνι, ο Πεσκόφ δήλωσε: «Δεν έχω τίποτα να προσθέσω».

Η εκπρόσωπος του Ναβάλνι δήλωσε εξάλλου σήμερα πως οι ρώσοι ερευνητές δεν έχουν ακόμα προσδιορίσει την επίσημη αιτία θανάτου του αντιπολιτευόμενου.

Η μητέρα του Ναβάλνι, η Λιουντμίλα, ενημερώθηκε το Σάββατο στη σωφρονιστική αποικία, όπου ήταν φυλακισμένος ο γιος της, πως έχασε τη ζωή του από «σύνδρομο αιφνίδιου θανάτου» – ένας αόριστος όρος για διάφορες καρδιακές παθήσεις που οδηγούν στο θάνατο, σύμφωνα με την ομάδα του Ναβάλνι.

Η εκπρόσωπος του Ναβάλνι Κίρα Γιάρμις είπε ότι η 69χρονη μητέρα του και δικηγόροι ενημερώθηκαν πως η επίσημη εξακρίβωση της αιτίας του θανάτου του παρατάθηκε και είναι άγνωστο πόσο θα διαρκέσει.

«Η αιτία είναι ‘ακαθόριστη’», δήλωσε η Γιάρμις, η οποία κατηγόρησε τις ρωσικές αρχές ότι ψεύδονται και χρονοτριβούν.

Σήμερα δεν επετράπη στη μητέρα του και σε δικηγόρους η είσοδος στο νεκροτομείο στην κωμόπολη της Αρκτικής κοντά στην σωφρονιστική αποικία όπου οι αρχές είπαν πως έχασε τη ζωή του, δήλωσε η Γιάρμις.

«Το προσωπικό δεν απάντησε στην ερώτηση αν το πτώμα του Αλεξέι βρίσκεται εκεί», δήλωσε η Γιάρμις.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA-EPA)

Κούλογλου: “Απ΄ό,τι πληροφορούμε θα υπάρξει πρόταση μομφής εναντίον Κασσελάκη” (video)

"Πάει να ανατραπεί ένας πρόεδρος ο οποίος έχει εκλεγεί από τη βάση, αλλά βεβαίως δεν έχει καμία σχέση με το κόμμα στο οποίο εξελέγη", ανέφερε μεταξύ άλλων ο Στέλιος Κούλογλου.

Δείτε το σχετικό video από τον τηλεοπτικό σταθμό action24:

(photo: eurokinissi)

Πώς να απαλλαγείτε από τη σκουριά στα ανοιχτήρια για τις κονσέρβες, εύκολα με ένα απλό συστατικό

Στις σύγχρονες κουζίνες, τα ανοιχτήρια για τις κονσέρβες είναι απαραίτητα. Όμως αναπόφευκτα, η συνεχής χρήση αυτών των εργαλείων, αφήνει τα σημάδια της.

Τις περισσότερες φορές, τα ανοιχτήρια σκουριάζουν και διαβρώνονται. Αυτό εκτός από αντιαισθητικό, καθιστά δύσκολη, ή ακόμα και επικίνδυνη τη χρήση τους. Μια βρώμικη λεπίδα στο ανοιχτήρι μπορεί να μεταφέρει σαλμονέλα, E. coli και άλλα βακτήρια στο φαγητό σας.

Πριν πετάξετε το σκουριασμένο ανοιχτήρι σας, δώστε του μια δεύτερη ευκαιρία. Το μυστικό συστατικό που θα το επαναφέρει στην αρχική του κατάσταση πιθανότατα υπάρχει ήδη στην κουζίνα σας και δεν είναι άλλο από το λευκό ξύδι. Το λευκό ξύδι είναι μια αποτελεσματική λύση για να αφαιρέσετε τη σκουριά από τα εργαλεία της κουζίνας.

Για να καθαρίσετε το σκουριασμένο ανοιχτήρι σας, μπορείτε να ακολουθήσετε τα εξής απλά βήματα:
Γεμίστε ένα μπολ ή ένα δοχείο με λευκό ξύδι.
Βυθίστε μέσα το ανοιχτήρι και αφήστε τον για μερικές ώρες ή για όλο το βράδυ.
Στη συνέχεια, χρησιμοποιήστε μια παλιά οδοντόβουρτσα και τρίψτε καλά το ανοιχτήρι φτάνοντας σε κάθε γωνιά και σχισμή. Έτσι η σκουριά θα φύγει αρκετά εύκολα.
Ξεπλύνετε με σαπούνι και νερό και το ανοιχτήρι σας θα πρέπει να φαίνεται σαν καινούργιο.
Μην ξεχάσετε να το στεγνώσετε καλά για να αποφύγετε την υγρασία.
Τα μέτρα πρόληψης για να μην σκουριάσει το ανοιχτήρι σας
Μπορεί το καθάρισμα με λευκό ξύδι να είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να απαλλαγείτε από τη σκουριά στα ανοιχτήρια για τις κονσέρβες, υπάρχουν όμως και ορισμένα μέτρα πρόληψης κατά τη σκουριάς τα οποία είναι καλό να γνωρίζετε.

Μπορείτε να αποτρέψετε εξαρχής την εμφάνιση σκουριάς στο ανοιχτήρι σας και να εξοικονομήσετε χρόνο και χρήματα, ακολουθώντας τις εξής συμβουλές:

Επιλέξτε ανοιχτήρια από ανοξείδωτο χάλυβα
Καθαρίστε τα σωστά μετά από κάθε χρήση
Στεγνώστε καλά το ανοιχτήρι για τις κονσέρβες


Επιλέξτε ανοιχτήρια από ανοξείδωτο χάλυβα

Χρησιμοποιήστε ανοιχτήρια από ανοξείδωτο χάλυβα, καθώς αυτά αντιστέκονται πολύ καλύτερα στη σκουριά και τη συσσώρευση υπολειμμάτων. Μπορεί να κοστίζουν περισσότερο, αλλά μακροπρόθεσμα θα σας γλιτώσουν από πολύ κόπο.

Καθαρίστε σωστά το ανοιχτήρι σας μετά από κάθε χρήση

Πάντα να πλένετε το ανοιχτήρι σας καλά με σαπούνι και νερό μετά τη χρήση. Αφαιρέστε όλα τα υπολείμματα φαγητού και βρωμιάς. Χρησιμοποιήστε μια βούρτσα για να καθαρίσετε τα πιο δύσκολα σημεία.

Στεγνώστε καλά το ανοιχτήρι

Η απομάκρυνση της υγρασίας είναι απαραίτητη για την πρόληψη της σκουριάς. Χρησιμοποιήστε ένα πανί για να στεγνώσετε καλά το ανοιχτήρι και, αν χρειαστεί, ένα πιστολάκι μαλλιών προκειμένου να απομακρύνετε κάθε ίχνος υγρασίας.

Ακολουθώντας τις παραπάνω συμβουλές μπορείτε να απαλλαγείτε από τη σκουριά και να διατηρήσετε τα ανοιχτήρια για τις κονσέρβες σε καλή κατάσταση για περισσότερο καιρό.

(με πληροφορίες από enikos. gr / photo: pixabay)

Κασιμάτη: Η αναδιαμόρφωση του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι ιδέα του Κασσελάκη

Τι δήλωσε

Την κίνηση του Στέφανου Κασσελάκη να θέσει “υπό διαβούλευση” τα θέματα μείζονος σημασίας που αφορούν τον ΣΥΡΙΖΑ στήριξε η βουλευτής του κόμματος, Νίνα Κασιμάτη, η οποία δήλωσε στο Open ότι και ο προηγούμενος πρόεδρος, Αλέξης Τσίπρας, είχε καταστήσει σαφές ότι είναι άμεση προτεραιότητα να επανιδρυθεί ο ΣΥΡΙΖΑ.

Όπως είπε:

«Δεν υπήρξε κανένας λόγος να υπάρχει δημόσια διάσταση αυτής της διαφωνίας. Θα μπορούσε να έχει κατατεθεί στα Όργανα ή με επιστολή εντός των Οργάνων. Ρίχνει νερό στο μύλο μιας εσωστρέφειας που ήταν αχρείαστη. Πρέπει να αναδιαμορφώσουμε την ταυτότητά μας και την κατεύθυνσή μας χωρίς να μασάει κανένας τα λόγια του. Και ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας είχε πει πως είναι άμεση προτεραιότητα ο ΣΥΡΙΖΑ να επανιδρυθεί. Αυτό δεν είναι ιδέα του Στέφανου Κασσελάκη, είναι ένα πρόσταγμα του Αλέξη Τσίπρα. Δεν είμαστε εκτός τροχιάς. Ο ΣΥΡΙΖΑ για να ξαναγίνει ξανά μεγάλος, πρέπει να συνδεθεί με την κοινωνία».

intime

Ουκρανία κατά Πολωνίας: «Απειλή για την ασφάλεια ο αποκλεισμός των συνόρων»

Ο Ουκρανός υπουργός Υποδομών Ολεξάντρ Κουμπράκοφ χαρακτήρισε σήμερα «απειλή για την ασφάλεια» της Ουκρανίας τον αποκλεισμό από Πολωνούς αγρότες των συνόρων μεταξύ των δύο χωρών.

«Ο αποκλεισμός των συνόρων συνιστά άμεση απειλή για την ασφάλεια μιας αμυνόμενης χώρας. Τέτοιες ενέργειες έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην αντιπαράθεσή μας με τον κοινό μας εχθρό που ονομάζεται Ρωσία», ανέφερε ο Κουμπράκοφ στο Facebook.

Σύμφωνα με το υπουργείο, έξι σημεία ελέγχουν είναι αυτή τη στιγμή αποκλεισμένα από την πολωνική πλευρά των συνόρων.

«Η πιο κρίσιμη κατάσταση είναι στο σημείο ελέγχου ‘Γιάγκοντιν-Ντοροχουσκ’, όπου η κίνηση φορτηγών έχει σταματήσει τελείως. Ανθρωπιστικά αγαθά, ευπαθή προϊόντα και καύσιμα», έχουν μπλοκαριστεί, εξήγησε ο υφυπουργός Υποδομών Σέρχιι Ντερκατς.

Σύμφωνα με τον Μίχαλ Ντέρους, εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου φορολογικής διοίκησης του Λουμπλίν (δυτική Πολωνία), «περίπου 600 φορτηγά περιμένουν αυτή τη στιγμή να φύγουν από την Πολωνία» στο συνοριακό σταθμό Ντοροχούσκ, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο. «Κανένα φορτηγό δεν έχει εισέλθει στην Πολωνία (από την Ουκρανία). Πρέπει άρα να υποθέσει κανείς ότι πρόκειται για πλήρη αποκλεισμό», διευκρίνισε.

Ο Ουκρανός υπουργός Υποδομών κατήγγειλε επίσης τον αποκλεισμό επιβατικών λεωφορείων.

«Οι γυναίκες και τα παιδιά που έγιναν πρόσφυγες αφότου διέφυγαν από τον πόλεμο και οι οποίοι επιστρέφουν στα σπίτια τους για διάφορους λόγους δεν μπορούν να είναι όμηροι εμπορικών συμφερόντων», δήλωσε ο Κουμπράκοφ.

«Περιμένουμε συγκεκριμένες ενέργειες από τους Πολωνούς συναδέλφους μας για να αποτρέψουμε τέτοιες καταστάσεις και να επιλύσουμε γενικά το πρόβλημα», πρόσθεσε.

Από τον περασμένο Νοέμβριο, οι Πολωνοί αγρότες αποκλείουν τακτικά αρκετά περάσματα των συνόρων με την Ουκρανία για να διαμαρτυρηθούν για τον ανταγωνισμό από τη γειτονική χώρα.

Η Πολωνία περιλαμβάνεται στους μεγάλους υποστηρικτές της Ουκρανίας από τότε που ξεκίνησε η ρωσική επίθεση κατά της χώρας, αλλά οι προστριβές αναφορικά με τη μονομερή απαγόρευση στις εισαγωγές δημητριακών από τη Βαρσοβία έχουν δημιουργήσει ένταση στις σχέσεις μεταξύ των συμμάχων.

Αυτές τις τελευταίες ημέρες, οι αρχές στη Βαρσοβία έχουν αναφερθεί στην πιθανότητα νέων απαγορεύσεων στις εισαγωγές ουκρανικών γεωργικών προϊόντων για να προστατεύουν τους δικούς τους αγρότες.

(απεμπε – φωτο:freepik)

Μυστήριο με χειροποίητη φιγούρα φιδιού 4.000 ετών – Πού βρέθηκε

Αρχαιολόγοι ανακάλυψαν ένα χειροποίητο αντικείμενο σε σχήμα φιδιού που κατασκευάστηκε πριν από περίπου 4.000 χρόνια και το οποίο πιθανώς, όπως αναφέρεται, χρησιμοποιήθηκε σε αρχαίες τελετουργίες.

Μια ομάδα ερευνητών από το Εθνικό Πανεπιστήμιο Tsing Hua στην Ταϊβάν ανακάλυψε το αντικείμενο σε μια τοποθεσία με αμμόλοφους στη βορειοδυτική ακτή του νησιού, που βρίσκεται στην περιοχή Guanyin District στη δυτική πόλη Taoyuan.

Στην παράκτια περιοχή έχει εντοπιστεί σειρά αρχαιολογικών ευρημάτων που χρονολογούνται από την προϊστορική εποχή της Ταϊβάν. Σε αυτά περιλαμβάνεται μια πρόσφατα ανακαλυφθείσα, μεγάλης κλίμακας περιοχή επεξεργασίας λίθινων εργαλείων, δήλωσε στο Newsweek ο Hung-Lin Chiu, αναπληρωτής καθηγητής του Ινστιτούτου Ανθρωπολογίας του Tsing Hua.

Η εύρεση του χειροποίητου αντικειμένου σε σχήμα φιδιού ανακοινώθηκε για πρώτη φορά σε μια σελίδα στο Facebook αφιερωμένη στην ανταλλαγή αρχαιολογικών ειδήσεων από το πανεπιστήμιο. Η σχετική ανάρτηση αναφερόταν σε μια «σημαντική» ανακάλυψη στην πόλη Taoyuan.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν τεχνικές ραδιοχρονολόγησης με άνθρακα για να προσδιορίσουν την ηλικία του αντικειμένου και διαπίστωσαν ότι η ηλικία του ήταν περίπου 4.000 χρόνια.

Πιστεύουν ότι μπορεί να χρησιμοποιήθηκε σε τελετουργίες


Σύμφωνα με την ομάδα Tsing Hua, το αντικείμενο φαίνεται να είναι λαβή, η οποία κάποτε ήταν μέρος κάποιας μορφής κεραμικού αγγείου. «Αυτή η “κεραμική λαβή σε σχήμα φιδιού” ηλικίας 4.000 ετών… έχει μια ζωντανή φιγούρα, σαν κόμπρα, με το κεφάλι της σηκωμένο και τις πτυχές του δέρματος στο κεφάλι και τον λαιμό της φουσκωμένες. Πιστεύουμε ότι αυτό το ατελές χειροποίητο αντικείμενο μπορεί να ήταν κεραμικό που χρησιμοποιούνταν για τελετουργικούς σκοπούς», ανέφερε ο ο Hung-Lin Chiu.

Οι εικόνες φιδιών είναι ένα κοινό χαρακτηριστικό στον συμβολισμό πολλών αρχαίων κοινωνιών στην περιοχή της Ανατολικής Ασίας και σε άλλα μέρη του κόσμου. «Τα φίδια θεωρούνται συχνά συμβολικά ζώα στη θρησκεία, τη μυθολογία και τη λογοτεχνία και θεωρούνται η γέφυρα μεταξύ ουρανού και ανθρώπου», πρόσθεσε ο Chiu.

Με δεδομένη την ικανότητα τους να αποβάλλουν το δέρμα τους, πιστεύεται ότι οι αρχαίες κοινωνίες της περιοχής συνέδεαν τα ζώα αυτά με τον κύκλο της ζωής και του θανάτου και τα θεωρούσαν σύμβολα της δημιουργίας και της μετάβασης.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η κεραμική λαβή σε σχήμα φιδιού μπορεί να προέρχεται από ένα δοχείο θυσίας που χρησιμοποιούσαν οι σαμάνοι στις αρχαίες φυλές για να εκτελούν τελετουργίες.

«Αυτό αντικατοπτρίζει ότι οι αρχαίες κοινωνίες ενσωμάτωναν εικόνες ζώων σε τελετουργικά σκεύη για θυσίες προκειμένου να επιδείξουν τις πεποιθήσεις και τα διανοητικά συστήματα τους», σημείωσε ο Chiu.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο, αρχαιολόγοι στο Μεξικό ανακοίνωσαν την ανακάλυψη ενός αρχαίου χειροποίητου αντικειμένου των Μάγια με την απεικόνιση ενός φιδιού

Το πέτρινο μπλοκ χρησιμοποιήθηκε από τους Μάγια ως κάλυμμα ενός θησαυροφυλακίου, δήλωσε το Εθνικό Ινστιτούτο Ανθρωπολογίας και Ιστορίας του Μεξικού. Οι ερευνητές βρήκαν το πέτρινο χειροποίητο στην Ακρόπολη, ή βασιλικό παλάτι, της Ek’ Balam, μιας αρχαίας πόλης των Μάγια στο δήμο Temozón, στην πολιτεία Yucatán.

Τον Δεκέμβριο, μια μελέτη ανέφερε την ανακάλυψη ενός χάλκινου χειροποίητου αντικειμένου που, όπως αναφέρεται, κατασκευάστηκε πριν από περίπου 1.200 χρόνια. Απεικονίζει ένα φίδι που καταβροχθίζει ένα πλάσμα το οποίο μοιάζει με βάτραχο.

Το αντικείμενο, ένας τύπος εξαρτήματος ζώνης, αποκαλύφθηκε κατά τη διάρκεια έρευνας για ανίχνευση μετάλλων κοντά στην πόλη Břeclav στην Τσεχία.

(με πληροφορίες από enikos. gr / Photo: pixabay)

Η στιγμή που ρωσικοί πύραυλοι σφυροκοπούν ένα μικρό «Azovstal», vid

Είχαν βρει καταφύγιο Ουκρανοί στρατιωτικοί στην Adviika:

freepik photo

Επιβίωση στην πόλη: Δείτε τι θα κάνετε αν πάνε να σας πνίξουν στο αμάξι

Δείτε το βίντεο:

freepik

Σταϊκούρας: «Έξι πρόσθετες παρεμβάσεις για το κυκλοφοριακό στη Θεσσαλονίκη, λόγω της κατασκευής του Fly Over»

Η ανακοίνωση Τύπου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

Χρήστος Σταϊκούρας: «Έξι πρόσθετες παρεμβάσεις για το κυκλοφοριακό στη Θεσσαλονίκη, λόγω της κατασκευής του Fly Over»

Έξι πρόσθετες παρεμβάσεις για την άμβλυνση των επιπτώσεων στο κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης από τις εργασίες κατασκευής της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου Fly Over, ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σε σύσκεψη με φορείς της πόλης που διεξήχθη σήμερα στο Διοικητήριο Θεσσαλονίκης, στην οποία συμμετείχαν η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο Υφυπουργός Μακεδονίας και Θράκης Στάθης Κωνσταντινίδης, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές Νίκος Ταχιάος και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Κωνσταντίνος Μαγουλάς.

O Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε ότι: «Το Fly Over είναι χρήσιμο και αναγκαίο έργο για την πόλη, όπως αναγνωρίζεται σχεδόν από το σύνολο των φορέων αυτής και όπως παρουσιάστηκε πρόσφατα σε δημοσκόπηση της εφημερίδας ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Και αυτό γιατί από τη νέα περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης θα μπορούν να διέρχονται – ελεύθερα διοδίων – 10.000 οχήματα ανά ώρα, όταν σήμερα διέρχονται 5.000 οχήματα, ενώ, παράλληλα, αυξάνεται το επίπεδο οδικής ασφάλειας και μειώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα».

Οι παρεμβάσεις αφορούν σε:

● Εκπόνηση μελετών εφαρμογής για την άμβλυνση των επιπτώσεων στην πόλη υπό τον Συντονισμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,

● Εκμίσθωση τμημάτων του πρώην στρατοπέδου Καρατάσιου για την εξασφάλιση διαδρόμου για τα ασθενοφόρα προς τα Νοσοκομεία 424 και Παπαγεωργίου.

● Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΕ για τη λειτουργία της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, από τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ5 (Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ12 (σύνδεση με Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Μουδανιών).

● Απόδοση χώρων της ΓΑΙΑΟΣΕ και της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ κατασκευή υπαίθριων χώρων στάθμευσης.

● Περιοδική και συστηματική ενημέρωση των φορέων σχετικά με την εξέλιξη του έργου, στο πλαίσιο του Συντονιστικού Οργάνου.

● Ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυση του ΟΑΣΘ, με λεωφορεία και προσωπικό.

«Σε κάθε περίπτωση, είμαστε διατεθειμένοι, να προχωρήσουμε και σε πρόσθετες παρεμβάσεις, ανάλογα με την πορεία και τη δυναμική των επιπτώσεων υλοποίησης αυτού του σημαντικού – για την πόλη – έργου.», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα:

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται αντιμέτωπη, από την ανάληψη των καθηκόντων της, με 3 προβλήματα στην Θεσσαλονίκη:

Το γεγονός ότι στην πόλη – επί πολλά προηγούμενα χρόνια – καρκινοβατούσαν εμβληματικά έργα υποδομών, την υπολειτουργία των δημόσιων συγκοινωνιών και την εύλογη καχυποψία της τοπικής κοινωνίας ως προς την αξιοπιστία μας.

Σήμερα προσπαθούμε, με σχέδιο, επιμονή και μεθοδικότητα, γνωρίζοντας ότι δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές, να αντιμετωπίσουμε αυτές τις προκλήσεις και να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Θεσσαλονίκης.

Το Fly Over είναι χρήσιμο και αναγκαίο έργο για την πόλη, όπως αναγνωρίζεται σχεδόν από το σύνολο των φορέων αυτής και όπως παρουσιάστηκε πρόσφατα σε δημοσκόπηση της εφημερίδας ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ.

Και αυτό γιατί από τη νέα περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης θα μπορούν να διέρχονται – ελεύθερα διοδίων – 10.000 οχήματα ανά ώρα, όταν σήμερα διέρχονται 5.000 οχήματα, ενώ, παράλληλα, αυξάνεται το επίπεδο οδικής ασφάλειας και μειώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Οι συμβατικές υποχρεώσεις έχουν ξεκινήσει από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης έργου, που ήταν ο Δεκέμβριος του 2022, και αφορούν περίοδο 30 ετών.

Η παράδοση του έργου τοποθετείται για τις 14 Μαΐου του 2027.

Είναι, βέβαια, γεγονός ότι η υλοποίηση μεγάλων δημόσιων έργων, όπως αυτού, επιφέρει – παροδικά – ταλαιπωρία στην καθημερινότητα των πολιτών.

Ήδη από το καλοκαίρι του 2023, έχει συσταθεί Συντονιστική Επιτροπή στο Υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης, με εκπροσώπους από την Περιφέρεια, τον Δήμο, το ΕΚΑΒ, τον ΟΑΣΘ, τον ΟΣΕΘ, τα Υπουργεία Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη, και έχουν υιοθετηθεί μια σειρά από ενέργειες για την επιτόπια παρακολούθηση της κίνησης και τη δρομολόγηση παρεμβάσεων.

Σήμερα, ερχόμαστε να παρουσιάσουμε μια σειρά πρόσθετων παρεμβάσεων, που συνιστούν και απαντήσεις σε εύλογα αιτήματα συναδέλφων Βουλευτών, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των φορέων της πόλης, της ίδιας της κοινωνίας των πολιτών.

Θα αναφερθώ σε κάποιες από αυτές:

1ον. Υπό τον συντονισμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, που διαθέτει τις επιχειρησιακές μονάδες που παρέχουν άμεση πληροφόρηση για τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην Περιφερειακή, δρομολογείται η εκπόνηση μελετών εφαρμογής για την άμβλυνση των επιπτώσεων στην πόλη.

Θα ακολουθεί διαβούλευση στο Συντονιστικό Όργανο υπό τον Υφυπουργό Εσωτερικών, αρμόδιο για θέματα Μακεδονίας – Θράκης.

Η συμβολή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θα αφορά στην άμεση έκδοση, από τη Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών, αποφάσεων έγκρισης των μελετών που θα προέρχονται από τον παραπάνω μηχανισμό, σύμφωνα με την εξαιρετική διαδικασία που θεσπίστηκε με την τροποποίηση των διατάξεων του ΚΟΚ, με το Άρθρο 28 του Ν.5058/2023.

Εντός των προσεχών ημερών, αναμένεται η υπογραφή σχετικής απόφασης για τον προσδιορισμό των οδών στις οποίες θα εφαρμόζεται η σχετική εξαιρετική διαδικασία, βάσει της εισήγησης των επιστημόνων του Ινστιτούτου Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ, οι οποίοι λαμβάνουν real-time δεδομένα για τις κινήσεις στον περιφερειακό και στις βασικές αρτηρίες της πόλης, παράγοντας προγράμματα σηματοδότησης.

2ον. Υπεγράφη την προηγούμενη εβδομάδα, συγκεκριμένα στις 14 Φεβρουαρίου, η σύμβαση για την εκμίσθωση τμημάτων του πρώην στρατοπέδου Καρατάσιου με το Ταμείο Εθνικής Άμυνας για την εξασφάλιση διαδρόμου για τα ασθενοφόρα προς τα Νοσοκομεία 424 και Παπαγεωργίου.

Θα ακολουθήσει η κατασκευή της οδού από τον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης.

3ον. Υπεγράφη την προηγούμενη εβδομάδα, συγκεκριμένα στις 16 Φεβρουαρίου, Υπουργική Απόφαση για την ανάθεση αρμοδιοτήτων στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ για τη λειτουργία της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, από τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ5 (Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ12 (σύνδεση με Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Μουδανιών) κατά την διάρκεια κατασκευής του έργου.

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχουν γερανοφόρα οχήματα ώστε, αν χρειαστεί, να απομακρυνθεί ένα αυτοκίνητο που κλείνει τον δρόμο στον Περιφερειακό, ενώ θα υπάρχουν και οχήματα που θα παρακολουθούν τον δρόμο, ούτως ώστε να μην παρακωλύεται η κυκλοφορία, καθώς επίσης θα υφίσταται και οδική βοήθεια σε 24ωρη βάση.

4ον. Έχουν ήδη πραγματοποιηθεί συναντήσεις της ΓΑΙΑΟΣΕ και της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ με τον Δήμο Θεσσαλονίκης ώστε να αποδοθούν προσωρινά σε αυτόν, χώροι που απελευθερώνονται ή είναι δυνατόν να απελευθερωθούν για κατασκευή υπαίθριων χώρων στάθμευσης.

5ον. Θα υπάρχει περιοδική και συστηματική ενημέρωση των φορέων σχετικά με την εξέλιξη του έργου, στο πλαίσιο του Συντονιστικού Οργάνου.

6ον. Δρομολογείται η ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυση του ΟΑΣΘ, με λεωφορεία και προσωπικό.

Συγκεκριμένα:

1ον. Ο στόλος των λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη θα ενισχυθεί με την προσθήκη 110 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων το 2ο τρίμηνο του 2024.

Το χρονοδιάγραμμα τηρείται.

Ενδεικτικά, μετά από τη συνάντησή μας θα μεταβούμε στο Αμαξοστάσιο Σταυρούπολης, όπου θα υπογραφεί η σύμβαση για τη δημιουργία σταθμών φόρτισης.

2ον. Προχωρά ο διαγωνισμός για ανάθεση λεωφορειακών γραμμών (όχημα, οδηγός και συντήρηση) σε 250 λεωφορεία, 10 ετών ή νεότερα, για τα επόμενα 10+1 έτη στη Θεσσαλονίκη.

3ον. Βρισκόμαστε στη φάση σχεδιασμού του 2ου διαγωνισμού προμήθειας 750 νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, εκ των οποίων περίπου 225 λεωφορεία αναλογούν στη Θεσσαλονίκη.

4ον. Ολοκληρώθηκε, μέσω διαγωνισμού ΑΣΕΠ, η ενίσχυση του ΟΑΣΘ με 150 νέους συμβασιούχους οδηγούς.

Σε συνεννόηση με το Υπουργείο Εσωτερικών, διερευνάται η δυνατότητα επέκτασης του χρόνου σύμβασης των νέων συμβασιούχων οδηγών και η δυνατότητα απασχόλησης επιπλέον περίπου 40 οδηγών, έως το τέλος του 2024.

Δηλαδή μέχρι την έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, που προσδιορίζεται για τον εφετινό Νοέμβριο.

Το αποτέλεσμα των μέχρι σήμερα ενεργειών είναι ο αριθμός των λεωφορείων που κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης να έχει αυξηθεί σημαντικά.

Συγκεκριμένα, από 245 λεωφορεία του ΟΑΣΘ τον περασμένο Δεκέμβριο, σήμερα προσεγγίζουμε και, ενίοτε, ξεπερνούμε τα 300 λεωφορεία.

Πρόσθετα, ο ΟΣΕΘ επιβεβαίωσε την αυξητική τάση στις επικυρώσεις εισιτηρίων της αστικής συγκοινωνίας (ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ).

Συγκεκριμένα, το 2023, έγιναν 9,6 εκατομμύρια επικυρώσεις εισιτηρίων, 69% περισσότερες από το 2022.

Αυτές είναι 6 πρόσθετες παρεμβάσεις για να περιορίσουμε το υφιστάμενο πρόβλημα.

Θα ακούσετε και άλλες.

Σε κάθε περίπτωση, είμαστε διατεθειμένοι, να προχωρήσουμε και σε πρόσθετες, ανάλογα με την πορεία και τη δυναμική των επιπτώσεων υλοποίησης αυτού του σημαντικού – για την πόλη – έργου.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi)

Δεν είναι απλό μαγείρεμα, αλλά τέχνη, vid

Έβγαλαν ξανά τον Τζανάκη στα κανάλια, αλλά όχι για τον covid, vid

Τι ειπώθηκε για τα αυξανόμενα κρούσματα ιλαράς και στρεπτόκοκκου κυρίως σε νεαρές ηλικίες:

scr

Γεωργιάδης: Σε άμεση ισχύ τα απογευματινά χειρουργεία στις κλινικές του ΕΣΥ

Η απόφαση για την λειτουργία των απογευματινών χειρουργείων θα υπογράφει αμέσως, επισήμανε ο υπουργός Υγείας Α. Γεωργιάδης παρουσιάζοντας πριν από λίγο τα στοιχεία για την οργάνωση και λειτουργία απογευματινών χειρουργείων στα νοσοκομεία του ΕΣΥ.

«Δεν ιδιωτικοποιούμε το ΕΣΥ. Θα είναι κάποιος ανόητος να πιστεύει ότι δεν χρειαζόμαστε το ΕΣΥ. Σκοπός μας είναι η ισχυροποίηση του ΕΣΥ και η ενίσχυση του δημοσίου χαρακτήρα του. Αγαπάμε το ΕΣΥ, γι’ αυτό φροντίζουμε και γι’ αυτό εργαζόμαστε», ξεκαθάρισε από την αρχή της τοποθέτησής του ο κ. Γεωργιάδης.

Από την αρχή ήταν προτεραιότητα μου τα απογευματινά χειρουργεία, τόνισε ο υπουργός Υγείας και πρόσθεσε: «Εμείς δεν λέμε σήμερα στα νοσοκομεία ότι σε ένα μήνα θα θεσπίσετε απογευματινά χειρουργεία. Εμείς ζητάμε να μας πουν ποιοι μπορούν και ποιοι θέλουν. Την απόφαση θα παίρνουν από κοινού οι κλινικές με την διοίκηση του νοσοκομείου».

Δίνουμε μια επιπλέον διέξοδο σε έναν άνθρωπο που θέλει να πληρώσει ένα λογικό κόστος για να χειρουργηθεί όσο το δυνατόν νωρίτερα, είπε ο Α. Γεωργιάδης και πρόσθεσε: «Δεν νομιμοποιούμε το φακελάκι -όπως λένε κάποιοι- που παραμένει παράνομο και θα εξακολουθήσουμε να το κυνηγάμε».

Όπως επισήμανε ο υπουργός Υγείας τα απογευματινά χειρουργεία θα γίνονται με διαφάνεια, πολύ μικρότερο κόστος από τον ιδιωτικό τομέα και θα δίνεται σημασία στην λεπτομέρεια. «Ο μόνος χώρος που θα πρέπει να αντιπαλεύει τα απογευματινά χειρουργεία είναι τα ιδιωτικά κέντρα, γιατί θα έχει απέναντι του εξαιρετικούς επιστήμονες, οργανωμένα νοσοκομεία και ανταγωνιστικές υπηρεσίες» τόνισε.

Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να καταστήσουμε τη θέση του γιατρού περισσότερο ελκυστική, εξήγησε ο κ. Γεωργιάδης, προσθέτοντας πως ο αντίλογος από τους γιατρούς είναι να αυξήσουμε τους μισθούς τους. «Ο διπλασιασμός των αμοιβών των γιατρών του ΕΣΥ για να γίνει, θα πρέπει να βάλουμε άλλον έναν ΕΝΦΙΑ. Οι γιατροί θα πρέπει να αυξάνουν τα εισοδήματά τους με νόμιμο τρόπο. Σε αυτό θα συμβάλουν τα απογευματινά χειρουργεία, τα οποία θα εξαλείψουν και την διαφθορά. Θα δώσουμε στους γιατρούς ένα επιπλέον κίνητρο να έρθουν στο ΕΣΥ», κατέληξε.

Ο κ. Γεωργιάδης αναφέρθηκε και στη λίστα χειρουργείων, η οποία είναι σε ισχύ από την 1η Φεβρουαρίου, αλλά δεν είναι ακόμα σε κοινή θέα, λέγοντας πως: «Σε τρεις μήνες θα δημοσιοποιείται η λίστα ώστε να γνωρίζουν και οι πολίτες με απόλυτη διαφάνεια πόσο χρόνο θα πρέπει να αναμένουν για το τακτικό τους χειρουργείο ανάλογα με το ποια κλινική θα επιλέξουν. Αυτό θα δώσει κίνητρα και στις κλινικές να εργαστούν πιο αποτελεσματικά και με ευγενή άμιλλα».

Ο μέσος χρόνος αναμονής έπεσε στο 1/3 για τα πρωινά ιατρεία του ΕΣΥ σε σχέση με το πόσο ήταν πριν από 20 χρόνια που θεσπίστηκαν τα απογευματινά ιατρεία, επισήμανε ο υπουργός Υγείας, λέγοντας ότι οι ίδιες αντιδράσεις υπήρξαν και όταν θεσπίστηκαν τα απογευματινά ιατρεία στο ΕΣΥ.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi)

Νεκρός 26χρονος που ανέβηκε σε πυλώνα ηλεκτρικού ρεύματος και έπαθε ηλεκτροπληξία

Νεκρός εντοπίστηκε τα ξημερώματα ένας 26χρονος πάνω σε πυλώνα ηλεκτρικού ρεύματος στη συμβολή των οδών Αιόλου και Τρίτωνος στο Παλαιό Φάληρο.

Ο 26χρονος, υπό άγνωστες μέχρι στιγμής συνθήκες, φέρεται να ανέβηκε στο πυλώνα με αποτέλεσμα να πάθει ηλεκτροπληξία.

Τον άτυχο άντρα εντόπισαν περίοικοι λίγο πριν τις 2 τα ξημερώματα και ειδοποίησαν την Πυροσβεστική, η οποία όταν έφτασε στο σημείο διαπίστωσε ότι ο 26χρονος δεν είχε τις αισθήσεις του. Για τον απεγκλωβισμό του 26χρονου από τον πυλώνα επιχείρησαν εννέα πυροσβέστες με δύο οχήματα και ειδικό βραχιονοφόρο όχημα. Η επιχείρηση απεγκλωβισμού του ολοκληρώθηκε περίπου στις 5 το πρωί.

Ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ παρέλαβε τον 26χρονο και τον μετέφερε στον Ευαγγελισμό, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος του.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: freepik)

Το διάγραμμα που εξηγεί γιατί σχεδόν κανείς σήμερα δεν μπορεί να αγοράσει ή να νοικιάσει σπίτι, vid

Η αναλογία της αύξησης των ενοικίων και του εισοδήματος στις ΗΠΑ τις τελευταίες δεκαετίες τα λέει όλα:

freepik photo