Άρθρα

«Ώπα;;»: Έδειξαν στην ελληνική TV τι θα γίνει αν ο Πούτιν ρίξει πυρηνικά στην Αθήνα, vid

«Πρέπει να σταματήσει αυτή η τρέλα», συμφώνησαν στο τηλεοπτικό πάνελ.

Επειδή πολλά τρελά έχουν ακουστεί τα τελευταία χρόνια και στα ελληνικά ΜΜΕ σχετικά με τις δυνάμεις της Ρωσίας (μέχρι και το ότι οι Ρώσοι ξεμένουν από καύσιμα και όπλα ακούσαμε!!!), ο Διευθυντής του Κέντρου Ελέγχου όπλων έβαλε μερικά πράγματα στη πραγματική τους διάσταση.

Τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το πόσο μπροστά είναι η Ρωσία του Πούτιν σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο κράτος στον πλανήτη σε σχέση με τους πυρηνικούς πυραύλους.

Ο Θεόδωρος Λιόλιος μίλησε στο Action 24 εξηγώντας γιατί οι προχθεσινές απειλές του Πούτιν περί πυρηνικού πολέμου «μερικών λεπτών» είναι πέρα για πέρα αληθινές:

«Να σας πω ότι η έκφραση του Πούτιν ότι “δεν θα προλάβουν να κλείσουν τα μάτια τους” είναι αληθινή. Σε λίγο θα σας δείξω χτύπημα (πυρηνικό) σε Αθήνα και Νέα Υόρκη για να καταλάβετε για τι ταχύτητες μιλάμε».

Όταν εξήγησε ότι οι ταχύτητες των πυρηνικών πυραύλων του Πούτιν είναι ασύλληπτες και κανένα αντιπυραυλικό σύστημα του ΝΑΤΟ δεν μπορεί να τους καταρρίψει άρχισε ο…τρόμος στο τηλεοπτικό πλατό:

«Ώπα! Τι λέτε τώρα;;;», ήταν οι πρώτες αντιδράσεις από τους παρουσιαστές.

Η προσομοίωση δε που έδειξε ο κ. Λιόλιος με εικόνες συμβουλευόμενος ένα υπολογιστικό μοντέλο «μιλάει» για πάνω από μισό εκατομμύριο νεκρούς στην Αθήνα μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου!!

Κι αυτό αν σκάσει μόνο μία από τις 10 (ή και παραπάνω!) πυρηνικές κεφαλές που κουβαλάνε πύραυλοι όπως ο Sarmat.

«Αυτό που είδατε λοιπόν επί 10».

Την ίδια στιγμή το ελληνικό κράτος όχι μόνο έχει καταστρέψει κάθε είδους σχέση φιλίας με τη Ρωσία του Πούτιν αλλά συνεχίζει να στέλνει πολεμικό υλικό στην Ουκρανία για να σκοτώνονται Ρώσοι!!!

freepik photo

Ν/σ για τα μη κρατικά πανεπιστήμια: Ανησυχία εκφράζει η Σύγκλητος του ΑΠΘ

Ανησυχία για τις εξελίξεις στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εκφράζει με ομόφωνη απόφασή της σχετικά με το νομοσχέδιο για τα μη κρατικά πανεπιστήμια η Σύγκλητος του ΑΠΘ

Σε ότι αφορά τα μη κερδοσκοπικά παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων, η Σύγκλητος τονίζει ότι η ίδρυση τους «αποτελεί μια κεντρική πρόκληση και μείζονα αλλαγή στον τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης, η οποία αναμένεται να έχει σοβαρές επιπτώσεις στη λειτουργία των δημοσίων πανεπιστημίων, ιδιαίτερα αν δεν υπάρξει ουσιαστική και σε μόνιμη βάση στήριξη και ενίσχυσή τους».

Υπογραμμίζει ότι «μια τέτοιας έκτασης αλλαγή στο τοπίο της ανώτατης εκπαίδευσης απαιτεί ουσιαστική διαβούλευση με την ακαδημαϊκή κοινότητα σε μεγαλύτερο χρονικό ορίζοντα» και προσθέτει ότι «οι σύντομες διατάξεις του νομοσχεδίου που διέπουν τη λειτουργία των ΝΠΠΕ δεν παρέχουν επαρκείς εξασφαλίσεις για την αξιόπιστη και ποιοτική ακαδημαϊκή λειτουργία τους, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση και πιστοποίησή τους, τη διασφάλιση του μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, την περιορισμένη εποπτεία του κράτους, το μοντέλο διοίκησης, τα προσόντα και την εξέλιξη προσωπικού, τον έλεγχο της ποιότητας του προγράμματος και των τίτλων σπουδών, τη διάρκεια σπουδών, τα κριτήρια εισαγωγής, κ.ά.»

Σύμφωνα με τη Σύγκλητο, πρωταρχική επιλογή της πολιτείας και προαπαιτούμενο για οποιαδήποτε επιχειρούμενη μεταρρύθμιση στον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να είναι η ουσιαστική ενίσχυση και αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου με την περαιτέρω ενδυνάμωση του αυτοδιοίκητου και της αυτονομίας του, την αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης, τη στελέχωσή τους με ανθρώπινο δυναμικό, τη συντήρηση και ανάπτυξη των υποδομών και την απλοποίηση των γραφειοκρατικών διαδικασιών.

Αναφέρει ότι το νομοσχέδιο « περιλαμβάνει αρκετές ρυθμίσεις για το δημόσιο πανεπιστήμιο που κινούνται γενικά προς μια σωστή κατεύθυνση, καθώς διορθώνει αρκετές από τις διαπιστωμένες δυσλειτουργίες του υφιστάμενου νομικού πλαισίου, οι περισσότερες εξ αυτών εξαντλούνται, σε μεγάλο βαθμό, σε τεχνικές λεπτομέρειες».

«Οι βελτιώσεις αυτές », συνεχίζει η Σύγκλητος, «δεν είναι του μεγέθους και της σημασίας που απαιτείται για την ουσιαστική αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου ούτε περιορίζουν τη γραφειοκρατία, καθώς συνεχίζουν την πρακτική της υπερρύθμισης όλων των πτυχών της ακαδημαϊκής λειτουργίας».

Επιπλέον, σημειώνει ότι «το θεσμικό πλαίσιο των μη κρατικών πανεπιστημίων ρυθμίζεται στο νομοσχέδιο σε μόνο 26 σύντομα άρθρα, με πολύ σημαντικά θέματα (διοίκηση, προσόντα και εξέλιξη προσωπικού, προγράμματα και τίτλοι σπουδών) να μένουν ανοικτά και να παραπέμπονται στο καταστατικό λειτουργίας και στους εσωτερικούς τους κανονισμούς εν αντιθέσει με τα εκατοντάδες άρθρα του ν. 4957/2022 που διέπουν τη λειτουργία ενός δημόσιου Α.Ε.Ι».

Η Σύγκλητος του ΑΠΘ «θεωρεί ότι η συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία δεν αντιμετωπίζει επαρκώς όλα τα παραπάνω ζητήματα. Η ανώτατη εκπαίδευση αποτελεί ευθύνη της πολιτείας» και «για τον λόγο αυτό, ζητά τη θεσμική ενδυνάμωση και οικονομική ενίσχυση του κατεξοχήν φορέα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, έρευνας και παραγωγής καινοτομίας στη χώρα μας, που είναι και θα παραμείνει το δημόσιο πανεπιστήμιο».

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Ερντογάν: «Εντατικοποιήσαμε τις προσπάθειές για την κυριαρχική ισότητα του “τουρκοκυπριακού λαού”»

Για «ισότιμο διεθνές καθεστώς» των Τουρκοκυπρίων έκανε λόγο ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, κηρύσσοντας σήμερα την έναρξη των εργασιών του Διπλωματικού Φόρουμ της Αττάλειας που διοργανώνεται από το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών.

Αναφερόμενος στον πόλεμο στη Γάζα, κατηγόρησε το Ισραήλ για διάπραξη γενοκτονίας, ενώ υποστήριξε ότι η Τουρκία οικοδομεί σχέσεις αμοιβαίου οφέλους στο διπλωματικό πεδίο.

Συγκεκριμένα, κάνοντας αναφορά στο Κυπριακό, ο Τούρκος πρόεδρος δήλωσε: «Έχουμε εντατικοποιήσει τις προσπάθειές μας για να διασφαλίσουμε την κυριαρχική ισότητα και το ισότιμο διεθνές καθεστώς του “τουρκοκυπριακού λαού” (sic), τα οποία αποτελούν κεκτημένα δικαιώματά του».

Όσον αφορά στον πόλεμο του Ισραήλ με τη Χαμάς, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν δήλωσε ότι «στη Γάζα δεν σφαγιάστηκαν μόνο βάναυσα, παιδιά, γυναίκες και άμαχοι αλλά καταστράφηκε και η πίστη δισεκατομμυρίων ανθρώπων στο διεθνές σύστημα, στη Δικαιοσύνη και στο Δίκαιο».

«Όλοι μαζί διαπιστώσαμε πόσο ανίκανες και δυσλειτουργικές είναι όλες αυτές οι δομές που μας φέρνουν ως παράδειγμα εδώ και χρόνια λέγοντάς μας ότι πρέπει να τις εμπιστευόμαστε και να τις σεβόμαστε», συμπλήρωσε.

«Αυτό που συμβαίνει στη Γάζα δεν είναι σύγκρουση, είναι μια απόπειρα γενοκτονίας – γιατί ακόμη και οι πόλεμοι έχουν τους δικούς τους κανόνες», ανέφερε για να προσθέσει: «Η Τουρκική Δημοκρατία παρακολουθεί τη βαρβαρότητα του Ισραήλ με βαθιά ανησυχία. Η Τουρκία δεν έχει δικαίωμα να αγνοεί κανένα περιστατικό. Γνωρίζουμε τις δυσκολίες μιας τέτοιας αποστολής σήμερα, όταν οι φωνές όσων λένε την αλήθεια φιμώνονται. Παρόλα αυτά, θα συνεχίσουμε να λέμε αυτό που γνωρίζουμε ότι είναι αλήθεια, ακόμη και αν ενοχλεί κάποιους».

Παράλληλα, υποστήριξε ότι η Τουρκία αποτελεί πλέον μία από τις τρεις χώρες με το μεγαλύτερο διπλωματικό δίκτυο στον κόσμο. «Με αυτόν τον τρόπο καταφέραμε να φέρουμε τη χώρα μας σε θέση να αναλαμβάνει βασικό ρόλο στην επίλυση κρίσεων και συγκρούσεων, την καταστήσαμε μια χώρα που η στάση και η συμπεριφορά της παρακολουθούνται στενά σε κάθε τομέα» ανέφερε.

Σύμφωνα με τον Τούρκο πρόεδρο, «σήμερα η Τουρκία μπορεί πλέον να δημιουργεί σχέσεις αμοιβαίου οφέλους (καζάν-καζάν) τόσο με τη Δύση όσο και με την Ανατολή, να υιοθετήσει μια δίκαιη στάση στην κρίση μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας, να βρίσκεται σε Τελωνειακή Ένωση με την Ευρωπαϊκή Ένωση και να αναπτύσσει εμπορικές σχέσεις με όλο τον κόσμο, να τείνει το χέρι στους καταπιεσμένους και στους άπορους χωρίς καμία διάκριση, και, όταν απειλείται η επιβίωσή της, να αναδεικνύεται ως μια δραστήρια, ανθεκτική, πλήρης αρχών, ευσυνείδητη και αποτελεσματική δύναμη, η οποία μπορεί να λάβει γρήγορα κάθε είδους μέτρα».

Αναφέρθηκε επίσης στις πρωτοβουλίες της ‘Αγκυρας στην Κεντρική Ασία και στο πλαίσιο του Οργανισμού Τουρκογενών Κρατών, προκειμένου «να κάνουμε», όπως είπε, «τον τουρκικό κόσμο ολοένα πιο ισχυρό».

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA-EPA)

Ο αμερικανικός στρατός θα κάνει ρίψεις εφοδίων στη Λωρίδα της Γάζας, ανακοίνωσε ο Μπάιντεν

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν ανακοίνωσε απόψε ότι διέταξε τον στρατό να προχωρήσει σε εναέριες ρίψεις ανθρωπιστικής βοήθειας στη Λωρίδα της Γάζας και ότι η Ουάσινγκτον θα κάνει ό,τι μπορεί για να περάσει περισσότερη βοήθεια στον θύλακα.

Η βοήθεια που φτάνει σήμερα στη Γάζα δεν αρκεί, τόνισε ο Αμερικανός πρόεδρος υποδεχόμενος στον Λευκό Οίκο την πρωθυπουργό της Ιταλίας Τζόρτζια Μελόνι.

Τουλάχιστον 576.000 άνθρωποι, το ένα τέταρτο του πληθυσμού στη Γάζα, βρίσκονται στα πρόθυρα του λιμού, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.

Ο Ντέιβιντ Ντέτουλα, απόστρατος πτέραρχος που κάποτε ήταν ο διοικητής της ζώνης απαγόρευσης πτήσεων στο βόρειο Ιράκ, είπε νωρίτερα ότι οι αεροπορικές ρίψεις είναι κάτι που οι αμερικανικές δυνάμεις μπορούν να εκτελέσουν αποτελεσματικά. «Είναι κάτι εντός του πλαισίου της αποστολής τους», σχολίασε μιλώντας στο πρακτορείο Reuters. «Υπάρχουν πολλές προκλήσεις, όμως τίποτα δεν είναι ανυπέρβλητο», πρόσθεσε.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA-EPA POOL)

Σύλληψη μετά από καταδίωξη στο κέντρο της Αθήνας

Συνελήφθη, στο πλαίσιο της αυτόφωρης διαδικασίας, το πρωί της Πέμπτης (29/2) στο κέντρο της Αθήνας, από αστυνομικούς της Ομάδας ΔΡΑΣΗ της Διεύθυνσης Ασφαλείας Αττικής, 26χρονος αλλοδαπός, για απείθεια, βία κατά υπαλλήλων, παράβαση της νομοθεσίας περί όπλων και περί ναρκωτικών.

Επιπλέον συνελήφθη και 24χρονος αλλοδαπός για απείθεια και βία κατά υπαλλήλων.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την Αστυνομία, αστυνομικοί κατά την διάρκεια περιπολίας εντόπισαν όχημα σε δρόμο στο κέντρο της Αθήνας, με 2 επιβαίνοντες και τους κάλεσαν σε έλεγχο.

Οι επιβαίνοντες δεν υπάκουσαν και ανέπτυξαν ταχύτητα προσπαθώντας να διαφύγουν.

Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση της ΕΛΑΣ, οι αστυνομικοί ακολούθησαν τηρώντας μέτρα ασφαλείας το όχημα, το οποίο προσέκρουσε σε σταθμευμένα οχήματα που βρίσκονταν σε παρακείμενο δρόμο.

Οι επιβαίνοντες επιχείρησαν να διαφύγουν, όμως οι αστυνομικοί, μετά από πεζή καταδίωξη, τους ακινητοποίησαν και τους οδήγησαν στην έδρα της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Αθηνών.

Στην κατοχή του 26χρονου βρέθηκε, μεταξύ άλλων και κατασχέθηκε, πιστόλι με 8 φυσίγγια και ποσότητα ακατέργαστης κάνναβης 2 γραμμαρίων.

Οι συλληφθέντες, με τη σε βάρος τους σχηματισθείσα δικογραφία από την Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Αθηνών, οδηγήθηκαν στον αρμόδιο Εισαγγελέα.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Γαλλία – Αντιπολίτευση για Μακρόν: “Χάνει την ψυχραιμία του” – Ένας πόλεμος με τη Ρωσία θα ήταν μια “τρέλα”

Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν θα συνεδριάσει το πρωί της Πέμπτης με τους επικεφαλής των μεγαλύτερων πολιτικών κομμάτων στο Ελιζέ για να συζητήσει για "την κατάσταση στην Ουκρανία", έγινε γνωστό από την προεδρία και αρκετούς πολιτικούς ηγέτες.

Η συνεδρίαση, που έχει προγραμματιστεί στις 10.30 το πρωί, θα προηγηθεί της συζήτησης, μετά την οποία θα ακολουθήσει ψηφοφορία, που αναμένεται να γίνει στο κοινοβούλιο για το θέμα της υποστήριξης στο Κίεβο έπειτα από αίτημα του Μακρόν, της οποίας η ημερομηνία δεν έχει οριστεί ακόμη.

Η γαλλική αντιπολίτευση επέκρινε σε μεγάλο βαθμό τις πρόσφατες θέσεις του αρχηγού του κράτους, ο οποίος δήλωσε τη Δευτέρα ότι δεν πρέπει να αποκλειστεί μια πιθανή αποστολή δυτικών στρατιωτών στην Ουκρανία μελλοντικά.

Αρκετοί Ευρωπαίοι σύμμαχοι της Γαλλίας όπως και οι Ηνωμένες Πολιτείες απέρριψαν την ιδέα της ανάπτυξης στρατιωτών στην Ουκρανία και ο ίδιος ο πρόεδρος παραδέχτηκε ότι αυτή η επιλογή δεν συγκεντρώνει τη “συναίνεση σήμερα”.

Ωστόσο, δήλωσε ότι θα ήθελε να αποκαταστήσει τη “στρατηγική ασάφεια”, ώστε η Ρωσία του Βλαντίμιρ Πούτιν να γνωρίζει ότι οι σύμμαχοι του Κιέβου είναι έτοιμοι να κάνουν τα πάντα για να εξασφαλίσουν την ήττα της Μόσχας.

Ο επικεφαλής της Ανυπότακτης Γαλλίας (ριζοσπαστική αριστερά) Ζαν-Λικ Μελανσόν κατήγγειλε μια “πολεμική λεκτική κλιμάκωση” και “ανεύθυνη”, ενώ ο πρόεδρος του Εθνικού Συναγερμού (ακροδεξιά) Ζορντάν Μπαρντελά κατηγόρησε τον Εμανουέλ Μακρόν πως “χάνει την ψυχραιμία του”.

Κρίνοντας επίσης ότι ένας πόλεμος με τη Ρωσία θα ήταν μια “τρέλα”, ο πρώτος γραμματέας του Σοσιαλιστικού Κόμματος Ολιβιέ Φορ ζήτησε από τον πρόεδρο μια “συνάντηση με τους επικεφαλής των πολιτικών κομμάτων”.

Ο πρόεδρος Μακρόν είχε ήδη καλέσει τους επικεφαλής των κομμάτων στο Ελιζέ μετά την πρωτοφανή επίθεση στις 7 Οκτωβρίου του παλαιστινιακού ισλαμιστικού κινήματος Χαμάς στο Ισραήλ.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA-AFP POOL)

Γαμπρός φόρεσε γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας την ημέρα του γάμου! “Τρελάθηκε” η νύφη

Ένας μηχανικός λογισμικού από την Καλιφόρνια εξόργισε τη νέα του σύζυγο όταν φόρεσε γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας κατά την ώρα του γάμου τους.

Ο νεαρός άνδρας, που είναι μηχανικός τεχνολογίας για μια νεοσύστατη εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης, φόρεσε τα γυαλιά και στάθηκε δίπλα στη μέλλουσα σύζυγό του, για να φωτογραφηθεί, μπροστά από μια γραφική οροσειρά της Γιούτα καθώς το ζευγάρι γιόρταζε τον γάμο του στις 10 Φεβρουαρίου.

Στις φωτογραφίες του γάμου του ζευγαριού, η σύζυγος φαινόταν να έχει πάρει ένα βλέμμα αποδοκιμασίας καθώς κρατούσε το μπουκέτο λουλουδιών της ενώ ο εργαζόμενος στον τομέα της τεχνολογίας ήταν φαινομενικά στον… κόσμο του.

«Προσπαθώ να μην κοιτάζω γιατί είναι λίγο ανατριχιαστικό, είναι λίγο παράξενο», είπε η σύζυγος στο SFGATE.

Κάποια στιγμή, η γυναίκα είπε ότι έπρεπε να φυλάξει τα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης, επειδή φοβόταν ότι ο μέλλοντας σύζυγός της θα προσπαθούσε να τα φορέσει κατά τη διάρκεια της πραγματικής γαμήλιας τελετής.


Ο άνδρας μάλιστα, ο οποίος είχε αγοράσει τα γυαλιά λίγες μέρες μετά την κυκλοφορία τους, ρώτησε απεγνωσμένα την μέλλουσα σύζυγό του αν μπορούσε να τα φορέσει κατά τη διάρκεια της τελετής τους.

Απέρριψε το αίτημά του – επιτρέποντάς του μόνο να το φορέσει στη ρεσεψιόν.


Ο Ράιτ αντιμετώπισε έντονες αντιδράσεις για την απόφασή του να φορέσει τα γυαλιά κατά τη διάρκεια της ιδιαίτερης ημέρας του.

“Ποια είναι η πολιτική επιστροφής για τους συζύγους;” ένα άτομο αστειεύτηκε στο Χ.

«Τα χαρτιά διαζυγίου γίνονται ήδη», σχολίασε ένας άλλος.

«Το πρόσωπό της τα λέει όλα», είπε ένα τρίτο άτομο, αναφερόμενος στην έκφραση της γυναίκας.

(photo: pixabay)

ΠΑΟΚ: O Τάισον προπονήθηκε σήμερα κανονικά

Ο Τάισον τέθηκε στην διάθεση του Ραζβάν Λουτσέσκου για την προσεχή αναμέτρηση του ΠΑΟΚ κόντρα στην Λαμία, στο πλαίσιο της τελευταίας αγωνιστικής της κανονικής διάρκειας της Super League.

Ο Τάισον προπονήθηκε χωρίς κάποιο πρόβλημα την Παρασκευή(1/03) στην προετοιμασία του ΠΑΟΚ για τον αγώνα απέναντι στην Λαμία την Κυριακή(3/03), με τον Βραζιλιάνο εξτρέμ να τίθεται στην διάθεση του Ρασβάν Λουτσέσκου για το επόμενο παιχνίδι.

Ο Τάισον έδειξε πως είναι σε καλή κατάσταση και δεν αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα, με αποτέλεσμα ο Ρουμάνος τεχνικός να τον υπολογίζει κανονικά για το τελευταίο παιχνίδι της κανονικής διάρκειας της Super League.

Από την άλλη οι τραυματίες Σάστρε Μιχαηλίδης δύσκολα θα μπορέσουν να καταφέρουν να ξεπεράσουν τα προβλήματα που έχουν και όπως όλα δείχνουν θα προφυλαχθούν.

Απρόοπτο στην προπόνηση υπήρξε και με τον Ζίβκο Ζίβκοβιτς, ο οποίος ταλαιπωρείται από ίωση.

(με πληροφορίες από newsit. gr / photo: eurokinissi)

«Θα είστε σαν σε διακοπές»! Λόγια τρόμου προς τους ανθρώπους του πλανήτη – ΒΙΝΤΕΟ

Ο «γκουρού» του Νταβός ξαναχτύπησε

Σε μία σχετικά πρόσφατη παρέμβασή του, σε μία από αυτές τις “φωτισμένες” ομιλίες του, ο προβεβλημένος από το ίδιο το WEF «σατανικός» γκουρού Jagadish “Jaggi” Vasudev, γνωστότερος ως Sadhguru, είχε δώσει το σύνθημα!

Το αναλάβει τον πλανήτη η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ), θα είναι για τους ανθρώπους σαν να πάνε όλοι μαζί για διακοπές, τόνισε μεταξύ σοβαρού και αστείου!

Οι άνθρωποι οδηγούνται στην απραξία! Γιατί; Διαβάστε ΕΔΩ τι έχει γράψει ο Λιακόπουλος για την ΤΝ!

Όπως δήλωσε ο «γκουρού του Νταβός»:

«Τώρα, πολλοί άνθρωποι με πλησιάζουν τρομοκρατημένα λέγοντας: ”Sadhguru, η τεχνητή νοημοσύνη έρχεται…

Αν έρθει, θα καταλάβει τον κόσμο!!!!”

Εγώ είπα: ”Αν πάρει τα ηνία και διευθύνει αυτό το παλιόπραμα, θα είστε σαν σε διακοπές!!!! Έτσι δεν είναι;” Αλλά είναι γεγονός ότι οτιδήποτε μπορούμε να συλλέξουμε ως πληροφορία, να αναλύσουμε, να εκφράσουμε και να χρησιμοποιήσουμε με πολλούς τρόπους, όλα αυτά τα πράγματα, οι μηχανές θα τα κάνουν καλύτερα από μας μέσα στα επόμενα 10 με 15 χρόνια.

Οποιαδήποτε επεξεργασία βασισμένη σε δεδομένα οι μηχανές θα την κάνουν μακράν καλύτερα από εμάς. Έτσι, υπάρχει αυτός ο φόβος. Νομίζω πως είναι μια πολύ καλή στιγμή. Τώρα είναι ο καιρός που πρέπει να εξερευνήσουμε μια νοημοσύνη πέρα από την διάνοια, επειδή έχουμε καταστεί τόσο πνευματικοί, έχουμε καταστεί τόσο προσανατολισμένοι βάσει του νου στην προσέγγισή μας στα πάντα (σ.σ. Ποια νοημοσύνη εννοεί άραγε ο γκουρού, την στιγμή που απορρίπτει την Αλήθεια του Χριστού και του Φωτός, η οποία ξεπερνά θρησκείες και ξύλινα δόγματα;;;)».

photo freepik

Πρόταση της ολομέλειας των δικηγορικών συλλόγων για αναστολή της αποχής από τις ποινικές δίκες

  Την αναστολή της αποχής από τις ποινικές δίκες και συνέχιση της αποχής από τις υποθέσεις των τραπεζών και των funds προτείνει στους 63 δικηγορικούς συλλόγους της χώρας η Ολομέλεια των προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος. 

   Για την πρόταση θα αποφανθούν τα διοικητικά συμβούλια των κατά τόπους δικηγορικών συλλόγων.

   Σύμφωνα με ανακοίνωση, η ολομέλεια, συνεκτιμώντας το γεγονός της ψήφισης του σχετικού νομοσχεδίου του χρόνου της εφαρμογής των διατάξεών του, αποφάσισε:

   – Να προτείνει στους Δικηγορικούς Συλλόγους της χώρας την αναστολή της αποχής των μελών τους από τις ποινικές δίκες.

   – Να διοργανώσει εκδηλώσεις στην έδρα κάθε δικηγορικού συλλόγου, στις οποίες θα προσκληθούν να συμμετάσχουν όλοι οι επαγγελματικοί φορείς και η τοπική κοινωνία, προκειμένου να επισημανθούν τα προβλήματα που πρόκειται να αναδειχθούν από την εφαρμογή των νέων διατάξεων.

   Παράλληλα, η ολομέλεια εμμένει στην από 23.2.2024 απόφασή της για αποχή από την έκδοση διαταγών πληρωμής και τις πράξεις αναγκαστικής εκτέλεσης τραπεζών και Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων (Funds) μέχρι 31.3.2024.

   Παράλληλα, η ολομέλεια «εκφράζει για μία ακόμη φορά την αντίθεσή της στις διατάξεις του νέου Ποινικού Κώδικα και Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, που υπακούουν στα κελεύσματα του ποινικού λαϊκισμού και αποτελούν οπισθοδρόμηση για το ποινικό δίκαιο» και προσθέτει ότι «η εφαρμογή των διατάξεων αυτών θα δημιουργήσει ανεπιεική αποτελέσματα, τα οποία σύντομα θα βρουν απέναντι την ελληνική κοινωνία».

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: freepik)

Λαβρόφ: «Δεν νομίζω ότι ο Μακρόν είπε κάτι κατά λάθος – Ομολόγησαν ότι θα στείλουν στρατεύματα»

Ο υπουργός Εξωτερικών της Ρωσίας Σεργκέι Λαβρόφ απάντησε σε ερωτήσεις Τούρκου δημοσιογράφου, σε πάνελ στο πλαίσιο του Διπλωματικού Φόρουμ της Αττάλειας στην Τουρκία, όπου κατηγορήθηκαν η Δύση και ειδικά οι Ηνωμένες Πολιτείες ότι είναι αυτές που παραβίασαν τις συμφωνίες.

Ο επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας έσπευσε να απαντήσει και στην πρόσφατη δήλωση του Γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν ότι δεν πρέπει να αποκλείεται η αποστολή χερσαίων δυνάμεων στην Ουκρανία.

Ο Σεργκέι Λαβρόφ υποστήριξε ότι «μετά το πραξικόπημα στην Ουκρανία», άτομα ελεγχόμενα από τις ΗΠΑ έγιναν υπουργοί και πως όλα αυτά τα γεγονότα οδήγησαν τις εξελίξεις στη σημερινή κατάσταση.

Αναφερόμενος στη δήλωση Μακρόν, ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών υπογράμμισε ότι δεν νομίζει πως ο Μακρόν είπε κάτι κατά λάθος, αλλά όταν το είπε οι συνεργάτες έσπευσαν και προσπάθησαν να διορθώσουν τα λόγια του. Τα λόγια του είχαν μεγάλο αντίκτυπο στην Ευρωπαϊκή Ένωση και σε όλο τον κόσμο. «Όλοι απέρριψαν τα λόγια του. Οι συνεργάτες του προέδρου Μακρόν και του νέου υπουργού Εξωτερικών άρχισαν να λένε ότι “δεν εννοούσαμε στην πραγματικότητα αυτό”, “μπορεί να σταλούν στρατεύματα στην Ουκρανία, αλλά δεν θα πολεμήσουν, θα παρέχουν μόνο εκπαίδευση”. Έτσι όμως ομολόγησαν ότι θα στείλουν ή έχουν πρόθεση να στείλουν στρατεύματα» είπε, προσθέτοντας ότι ανεπίσημα «ήδη βρίσκονται εκεί». Υποστήριξε επίσης ότι ο Μακρόν δεν έκανε πίσω στη δήλωσή του.

Ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών χαρακτήρισε «φροϋδικό ολίσθημα» τη δήλωση του Αμερικανού υπουργού ‘Αμυνας Λόιντ Όστιν, ότι η ήττα της Ουκρανίας απειλεί με στρατιωτική αντιπαράθεση το ΝΑΤΟ με τη Ρωσία.

«Είναι κάτι σαν φροϋδικό ολίσθημα της γλώσσας, άρα, λέει αυτό που σκεφτόταν» δήλωσε ο Λαβρόφ στο Φόρουμ Διπλωματίας της Αττάλειας. «Πριν από αυτό όλοι έλεγαν ότι δεν μπορούμε να επιτρέψουμε να χάσει η Ουκρανία, γιατί ο Πούτιν δεν θα σταματούσε σε αυτό και θα εισέβαλε στην Πολωνία, τη Φινλανδία … και τώρα ακούμε κάποιον να λέει ανοιχτά, ο υπουργός Όστιν λέει ανοιχτά ότι δεν έχουμε αυτά τα σχέδια, άρα είναι το αντίστροφο και οι Αμερικανοί έχουν αυτά τα σχέδια, γιατί αισθάνονται πώς οι Ευρωπαίοι απομακρύνονται από αυτούς», δήλωσε ο Ρώσος υπουργός.

Υποστήριξε επίσης ότι η Ευρώπη ήταν το θύμα της πολιτικής να οδηγηθεί η Ουκρανία στο ΝΑΤΟ και όλες οι δαπάνες μετακυλίστηκαν στην Ευρώπη.

«Είπαν ότι βάλαμε πυρηνικά όπλα στο διάστημα. Ο πρόεδρός μας Πούτιν το εξήγησε αυτό με σαφήνεια. Είπαμε ας αποτρέψουμε την εκτόξευση όπλων στο διάστημα, αλλά οι ΗΠΑ αρνούνται» είπε ο Λαβρόφ, μεταξύ άλλων, ισχυριζόμενος ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες προσπαθούν να βρουν αφορμές για να στείλουν όπλα στο διάστημα.

Μιλώντας για το Παλαιστινιακό, ο Σεργκέι Λαβρόφ τόνισε ότι οι ΗΠΑ σαμποτάρουν τα ψηφίσματα για την Παλαιστίνη θεωρώντας ότι δεν θα γίνει ποτέ χώρα, ότι δεν θα αποκτήσει ποτέ αυτονομία. «Οι ΗΠΑ οδηγούν τη διαδικασία σε ένα σημείο όπου οι Παλαιστίνιοι δεν μπορούν να έχουν το δικό τους κράτος» υποστήριξε. «Θα γίνουν πολύ ωραίες δηλώσεις, για παράδειγμα ότι η Παλαιστίνη θα γίνει μέλος του ΟΗΕ, αλλά επί του εδάφους όλα θα παραμείνουν ως έχουν. Με άλλα λόγια, παρουσιάζουν μια όμορφη εικόνα, αλλά το status quo δεν αλλάζει», υποστήριξε ο Σεργκέι Λαβρόφ.

Απαντώντας στην ερώτηση «ποιον θα θέλατε να δείτε στον Λευκό Οίκο;» ο επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας απάντησε ότι η Μόσχα είναι έτοιμη να συνεργαστεί με όποιον επιλέξει ο αμερικανικός λαός στη βάση των ίσων δικαιωμάτων και της ειλικρίνειας.

Τέλος, ο Σεργκέι Λαβρόφ έκανε λόγο για καταγραφές από συνομιλίες Γερμανών αξιωματικών που συζητούσαν για τις επιθέσεις στη γέφυρα της Κριμαίας. Σχολίασε δε ειρωνικά πως οι συνομιλίες αυτές «από τη μια πλευρά είναι εντυπωσιακές, από την άλλη όχι», λέγοντας ότι δεν ξέρει πώς οι συνάδελφοι του — που εκπροσωπούν τις χώρες τους στο ΝΑΤΟ — θα δώσουν εξηγήσεις για τη θέση τους στους λαούς τους.

Νωρίτερα, ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών, προσερχόμενος στο Διπλωματικό Φόρουμ της Αττάλειας, είχε συναντηθεί με τον Τούρκο ομόλογό του Χακάν Φιντάν. Δηλώσεις μετά τη συνάντηση δεν έγιναν. Ωστόσο, ερωτηθείς για τη δήλωση του Γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν ότι δεν πρέπει να αποκλείεται η αποστολή χερσαίων δυνάμεων στην Ουκρανία, ο Σεργκέι Λαβρόφ απέφυγε να απαντήσει και περιορίστηκε σε ένα μειδίαμα αφήνοντας αναπάντητες και τις υπόλοιπες ερωτήσεις.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA-EPA)

Θρίλερ στην Κάρπαθο: Εντοπίστηκε σορός σε προχωρημένη σήψη

Από το Λιμεναρχείο που διενεργεί την προανάκριση, έχει παραγγελθεί η διενέργεια νεκροψίας-νεκροτομής


Σορός σε προχωρημένη σήψη εντοπίστηκε από το Λιμενικό στην Κάρπαθο σήμερα (1/3) το πρωί της στην παραλία Αγίου Νικολάου των Σπόων.

Από το Λιμεναρχείο Καρπάθου που διενεργεί την προανάκριση, παραγγέλθηκε η διενέργεια νεκροψίας-νεκροτομής στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία Δωδεκανήσου.

(με πληροφορίες από protothema. gr / photo: eurokinissi)

Μεσανατολικό: Άλλα τέσσερα παιδιά πέθαναν από υποσιτισμό και αφυδάτωση στη βόρεια Λωρίδα της Γάζας

Άλλα τέσσερα παιδιά πέθαναν από υποσιτισμό και αφυδάτωση σε ένα νοσοκομείο στη βόρεια Λωρίδα της Γάζας, που απειλείται με λιμό, έπειτα από πέντε μήνες πολέμου μεταξύ της Χαμάς και του Ισραήλ, ανακοίνωσε απόψε το υπουργείο Υγείας της παλαιστινιακής ισλαμιστικής οργάνωσης.

Τα παιδιά αυτά πέθαναν στο νοσοκομείο Καμάλ Αντουάν, όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Άσραφ αλ Κίντρα. Διευκρίνισε ότι συνολικά δέκα παιδιά άφησαν την τελευταία τους πνοή από τις ίδιες αιτίες στη Λωρίδα της Γάζας.

Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, 2,2 εκατομμύρια άνθρωποι, δηλαδή η συντριπτική πλειονότητα του πληθυσμού του θύλακα, απειλούνται με λιμό σε αυτήν την περιοχή και ιδίως στον βορρά όπου οι καταστροφές, οι μάχες και οι λεηλασίες καθιστούν σχεδόν αδύνατη τη διανομή ανθρωπιστικής βοήθειας. Ο λιμός «είναι σχεδόν αναπόφευκτος, αν δεν αλλάξει κάτι» προειδοποίησε και πάλι σήμερα ο εκπρόσωπος του Γραφείου Συντονισμού των Ανθρωπιστικών Υποθέσεων του ΟΗΕ (OCHA), Γενς Λάρκε.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/scr

e-ΕΦΚΑ: Χωρίς ραντεβού η εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων για ζητήματα ασφαλιστικής ικανότητας

Στο πλαίσιο της διευκόλυνσης των ασφαλισμένων που πρέπει να επισκεφθούν διά ζώσης την Τοπική Διεύθυνση του e-ΕΦΚΑ, προκειμένου να ρυθμίσουν το ζήτημα της ασφαλιστικής τους ικανότητας, ο φορέας επισημαίνει ότι η εξυπηρέτηση των πολιτών στην περίπτωση αυτή γίνεται χωρίς ραντεβού.

Σύμφωνα με σε σχετική ανακοίνωση, οι πολίτες θα εξυπηρετούνται από όλες τις Τοπικές Διευθύνσεις – ανεξάρτητα από το πού ανήκουν – για την ενημέρωση των στοιχείων τους στο Μητρώο.

(με πληροφορίες από enikonomia. gr / photo: intime)

Χαρίτσης: “Η Αριστερά επιστρέφει για την ζωή που μας αξίζει”

«Σήμερα, φτιάχνουμε, με την δική σας ενεργή συμμετοχή, αυταπάρνηση και συγκινητική προσπάθεια, το κόμμα της Αριστεράς που χρειάζεται η ελληνική κοινωνία», ανέφερε στην ομιλία του στην ιδρυτική συνδιάσκεψη της Νέας Αριστεράς, ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, Αλέξης Χαρίτσης.

   Δίνοντας το στίγμα της προσπάθειας πρόσθεσε ότι το κόμμα της Νέας Αριστεράς «θα είναι ο καθοριστικός καταλύτης για τη συγκρότηση εκείνης της αντιπολίτευσης που χρειάζεται ο τόπος. Σήμερα εδώ φτιάχνουμε το μεγάλο, ευρύχωρο, ανοιχτό σπίτι της Αριστεράς. Το κόμμα των καιρών μας. Την Αριστερά της εποχής μας. Και το λέμε προς πάσα κατεύθυνση: δεν θα ξεμπερδέψετε με την Αριστερά».

   Ακολούθως εξήγησε: «Η Νέα Αριστερά δημιουργήθηκε μέσα σε μια βαθιά πολιτική και στρατηγική κρίση. Δημιουργήθηκε όμως όχι για να περιγράψει, αλλά για να δώσει απάντηση στην κρίση. Να ενώσει, να ανανεώσει, να διατυπώσει ένα νέο πολιτικό και κοινωνικό πρόγραμμα με συγκεκριμένους και ξεκάθαρους στόχους για τη χώρα που θέλουν οι πολίτες της. Να δώσει θετική διέξοδο και προοπτική στον λαό της αριστεράς, στον κόσμο της αποχής, στους κοινωνικούς αγώνες και στα κοινωνικά κινήματα, βάζοντας την πολιτική ξανά στο επίκεντρο».

   Ο κ. Χαρίτσης διεκδίκησε για το νέο κόμμα την συνέχεια της Αριστεράς στον τόπο μας, από την «κοσμογονία της αντίστασης μέχρι το Πολυτεχνείο και τους κοινωνικούς αγώνες» και πρόσθεσε: «Δεν κάνουμε ούτε βήμα πίσω. Από τις αρχές, τις αξίες, τα οράματά μας για μια κοινωνία ισότητας, ελευθερίας και δημοκρατίας. Αυτή είναι και η αντιπολίτευση που χρειαζόμαστε. Αν δεν τη φτιάξουμε εμείς, η χώρα μας κινδυνεύει. Κινδυνεύει να ακολουθήσει τη γενική ευρωπαϊκή τάση, όπου το αντίπαλο δέος στις αντικοινωνικές πολιτικές της Δεξιάς έρχεται στην τρομακτική εκδοχή της ενίσχυσης του ανορθολογισμού, του μίσους, της ξενοφοβίας».

   Ο κ. Χαρίτσης αναφέρθηκε στο εγχείρημα ασκώντας κριτική στον ΣΥΡΙΖΑ: «Η Νέα Αριστερά, λοιπόν, ιδρύθηκε ως πράξη αντίστασης στην ταπείνωση και στον εκφυλισμό. Όταν πριν τρεις μήνες ξεκινούσαμε την προσπάθειά μας, πολλοί και πολλές – πολύ συχνά καλόπιστα – μας έλεγαν «βιάζεστε». Εγώ σήμερα λέω, «χτες ίσως ήταν νωρίς, αλλά αύριο θα είναι σίγουρα αργά, πολύ αργά». Ο πολιτικός χρόνος είναι πυκνός. Στους τρεις μήνες που μεσολάβησαν από την ίδρυση της Νέας Αριστεράς, οι εκτιμήσεις μας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ μετεξελίσσεται γοργά σε ένα κόμμα δίχως συνοχή και πειστική πρόταση, ένα κόμμα που δεν έχει πλέον σχέση με την Αριστερά, ένα κόμμα μεσσιανικό που φλερτάρει με τις νοοτροπίες της alt-right, αυτές μας οι εκτιμήσεις, δυστυχώς επιβεβαιώθηκαν. Και αυτοί που σιώπησαν – είτε με υστερόβουλες σκέψεις, είτε από επιλογή – βρίσκονται και θα βρίσκονται αντιμέτωποι με τις συνέπειες των πράξεών τους».

   Ξεκαθάρισε πάντως ότι «στη Νέα Αριστερά δεν ψάχνουμε για αντίπαλο στις γραμμές μας για να μονομαχήσουμε και να επιβεβαιώσουμε το εγώ μας. Δεν θα ακούσετε τίποτα τέτοιο στη συνδιάσκεψή μας. Ο δικός μας πολιτικός αντίπαλος είναι ένας: ο κύριος Μητσοτάκης.

   Και για αυτό συγκρουόμαστε με την πολιτική του. Η Νέα Αριστερά δίνει διέξοδο στην απουσία ισχυρής αντιπολίτευσης».

   Συνεχίζοντας την κριτική, αναφέρθηκε στον ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ «δύο κόμματα που είναι καθηλωμένα σε μια άνευρη και αναποτελεσματική πολιτική η οποία δεν εμπνέει και δεν πείθει. Σε έναν ΣΥΡΙΖΑ που βυθίζεται καθημερινά στην αναξιοπιστία και στην τοξικότητα και σε ένα ΠΑΣΟΚ που λειτουργεί ως συνέχεια ενός παλιού, κακού πολιτικού συστήματος με βαθιές υποκλίσεις στον συμβιβασμό με τις πολιτικές της Δεξιάς. Έτσι απαντάμε και στον συντηρητισμό του ΚΚΕ που καταψήφισε το αυτονόητο πολιτικό δικαίωμα του γάμου για όλους τους πολίτες και μεταθέτει την αλλαγή των συσχετισμών στη Δευτέρα Παρουσία. Έτσι απαντάμε στις κατακερματισμένες προσπάθειες δυνάμεων της ριζοσπαστικής αριστεράς που αδιαφορούν για το κοινωνικό αίτημα για ενότητα, στο όνομα ιδεολογικών διαφορών που απασχολούν πολύ λίγους. Έτσι απαντάμε στο γενικευμένο ρεύμα της αποχής και της αποστροφής για την πολιτική που εν τέλει, ανεξάρτητα από τις προθέσεις, καταλήγει να ενισχύει τον κύριο Μητσοτάκη».

   Ακολούθως κατέθεσε «το άμεσο σχέδιο δράσης για τα μεγάλα προβλήματα της χώρας» με επτά σημεία:

   1) Μας αξίζει μια ζωή δίχως ακρίβεια. Αυτό σημαίνει εντατικοί έλεγχοι στην αγορά, σε όλη την αλυσίδα αξίας, μείωση των έμμεσων φόρων στα είδη πρώτης ανάγκης, πλαφόν στην κερδοφορία επιχειρήσεων που κερδοσκοπούν. Σημαίνει επίσης αύξηση μισθών και συντάξεων. Σημαίνει τέλος να πληρώσουν την κρίση αυτοί που είδαν τα κέρδη τους να εκτοξεύονται μέσα στην κρίση, με ουσιαστική φορολόγηση των πραγματικών υπερκερδών.

   2) Μας αξίζει μια χώρα που το κράτος είναι σύμμαχος του πολίτη και έχει ρόλο αναπτυξιακό. Όχι στην Ελλάδα του κρατικοδίαιτου καπιταλισμού, της τουριστικής ανάπτυξης δίχως κανόνες, της επιστροφής στο μοντέλο που μας οδήγησε στη μεγάλη οικονομική κρίση. Τα λεφτά των εξοπλισμών να γίνουν τώρα δαπάνες για την υγεία, την παιδεία, τις δημόσιες υποδομές. Θέλουμε ένα κράτος που θα έχει την ικανότητα να σχεδιάζει δημόσιες πολιτικές. Να μεριμνά για την οχύρωση της χώρας από την κλιματική κρίση. Να στηρίζει την πρωτογενή και δευτερογενή παραγωγή. Να επενδύει στην καινοτομία και στην εξωστρέφεια των επιχειρήσεων. Να διασφαλίζει και να διευρύνει τον δημόσιο χαρακτήρα των κοινών αγαθών. Το νερό, τις παραλίες, τις συγκοινωνιακές και ενεργειακές υποδομές. Να έχει ισχυρή παρουσία στο τραπεζικό σύστημα. Να επενδύει στο κράτος πρόνοιας που θα στηρίζει το παιδί από την πρώτη του μέρα, τον ηλικιωμένο και την οικογένεια σε όλες της τις μορφές που σήμερα ανθίζουν. Ένα κράτος που δεν θα αφήνει κανέναν πίσω.

   3) Μας αξίζει μια οικονομία που λειτουργεί προς όφελος των πολλών. Αυτών που παράγουν και δημιουργούν και δεν απολαμβάνουν τα αποτελέσματα του κόπου τους. Δεν θέλουμε την κοινωνία του 1/3. Θέλουμε ο κάθε άνθρωπος να αμείβεται για την προσπάθειά του και να δουλεύει με όρους αξιοπρέπειας και ασφάλειας.  
 
4) Μας αξίζει μια ουσιαστική κλιματική μετάβαση. Με κοινωνικό πρόσημο όμως, όχι με όρους κερδοσκοπίας μεγάλων οικονομικών συμφερόντων. Αυτό σημαίνει γενναίες δημόσιες επενδύσεις και ενίσχυση της παρουσίας του δημοσίου στα δίκτυα κοινής ωφέλειας.

   5) Μας αξίζει μια κοινωνία με ένα σπίτι για όλους. Και αυτό σημαίνει αυστηρό πλαίσιο κανόνων στη λειτουργία των funds, σημαίνει κατάργηση της Golden Visa, σημαίνει περιορισμοί στη βραχυχρόνια μίσθωση, σημαίνει επενδύσεις και προγράμματα που θα απευθύνονται σε ευάλωτους, νέους, χαμηλόμισθους, σε όσους τα έχουν πραγματικά ανάγκη για να ανοίξουν τα κλειστά σπίτια σε προσιτές τιμές και ενοίκια.

   6) Μας αξίζει μια Ελλάδα σταθερότητας και ειρήνης. Και αυτό σημαίνει ανάδειξη του διαμεσολαβητικού ρόλου που η χώρα μας αντικειμενικά μπορεί να παίξει σε όλα τα ανοικτά μέτωπα στην γειτονιά μας και στήριξη της ενταξιακής προοπτικής των χωρών των δυτικών Βαλκανίων χωρίς αστερίσκους. Σημαίνει σαφή θέση υπέρ της ειρήνης και σαφή θέση για το σταμάτημα του άδικου πολέμου στην Ουκρανία. Σημαίνει σαφή θέση για να σταματήσει η σφαγή στη Γάζα και να γίνει επιτέλους πράξη το δικαίωμα του Παλαιστινιακού λαού για αυτοδιάθεση και ελευθερία.

   7) Μας αξίζει μια χώρα με δικαιώματα και δημοκρατία. Όχι η Δημοκρατία ως ταμπέλα. Δημοκρατία σημαίνει κράτος δικαίου. Δημοκρατία σημαίνει ανεξαρτησία του Τύπου και των μέσων ενημέρωσης.

   Ο κ. Χαρίτσης άσκησε κριτική στην κυβέρνηση λέγοντας ότι απέναντι στην κοινωνία και στον κόσμο της εργασίας που φιλοδοξεί να εκφράσει η Νέα Αριστερά υπάρχει «μια κυβέρνηση, μια πολιτική, ένα σύστημα εξουσίας που δεν θέλει να αλλάξει τίποτα προς όφελος της κοινωνίας. Η πολιτική κυριαρχία της Δεξιάς, τα πέντε αυτά χρόνια, δεν αφήνει κανένα περιθώριο παρερμηνειών. Η Νέα Δημοκρατία έχει ευτελίσει το κράτος δικαίου και τη λειτουργία των θεσμών. Έχει υποτάξει τα πάντα στη μετατροπή του κράτους σε μηχανισμό αναπαραγωγής και έντασης των ανισοτήτων υπέρ ισχυρών και πολύ συγκεκριμένων οικονομικών συμφερόντων».

   Σαν παραδείγματα έφερε την ακρίβεια «όπου το κράτος επιδοτεί την κερδοσκοπία των super market και των πολυεθνικών», την παιδεία «όπου το κράτος ανοίγει διάπλατα τις πόρτες στα κάθε λογής ιδιωτικά συμφέροντα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» την υγεία «όπου το κράτος με κάθε τρόπο υπονομεύει το δημόσιο σύστημα και στηρίζει τον γιγάντιο μηχανισμό εκμετάλλευσης του ανθρώπινου πόνου». Την ενέργεια, «όπου οι μόνοι κερδισμένοι είναι οι εταιρείες και οι πάροχοι που έχουν συσσωρεύσει αμύθητα κέρδη», την φορολογική πολιτική, «όπου το κράτος φροντίζει για τις απαλλαγές των πλουσίων, της μεγάλης ακίνητης περιουσίας και των εταιρειών με μεγάλη κερδοφορία».

   Γενικεύοντας υποστήριξε: «Αυτή είναι η Δεξιά. Αυτή ήταν και αυτή είναι. Δεν αλλάζει. Δεν αλλάζει, όσο και να προσπαθεί ο κύριος Μητσοτάκης να πείσει για το αντίθετο. Είναι η παράταξη του πλούτου, η παράταξη του κρατικοδίαιτου καπιταλισμού, η παράταξη που μένει πιστή στο δόγμα της Μάργκαρετ Θάτσερ: δεν υπάρχει – για αυτούς – κοινωνία».

   Κλείνοντας, απηύθηνε έκκληση: «Σήμερα, εδώ, στην ιδρυτική μας συνδιάσκεψη, στην ιδρυτική συνδιάσκεψη της Νέας Αριστεράς, θέλω να σας καλέσω σε ένα ανοιχτό και δημιουργικό πολιτικό εργαστήριο, στο τέλος του οποίου θα βγούμε με την ιδρυτική μας διακήρυξη, την πολιτική μας απόφαση και το κεντρικό όργανο του κόμματός μας, που θα αποτυπώσουν το σχέδιο και το πρόγραμμα και θα δώσουν τη μεγάλη μάχη για να φτάσει η πρόταση της Νέας Αριστεράς σε κάθε έναν και κάθε μια ξεχωριστά, που μας ενδιαφέρει.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/eurokinissi

Αγαπηδάκη: Τι είπε για Α.Ι., ψηφιακό φάκελο υγείας και φορητές συσκευές (“wearables”)

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η Τεχνητή Νοημοσύνη αναπτύσσεται ραγδαία και αναμένεται να έχει μεγάλο αντίκτυπο. Η αξιοποίησή της στον τομέα της υγείας μπορεί να έχει πολλαπλές θετικές επιπτώσεις και να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για την επιστημονική κοινότητα, ανέφερε κατά το χαιρετισμό της στην επίσημη παρουσίαση της Γνώμης της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής και Τεχνοηθικής για τις «εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Υγεία στην Ελλάδα», η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη.

Όπως είπε, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αξιοποιηθεί από την διάγνωση / έγκαιρη πρόγνωση, τις θεραπευτικές επιλογές, τη συνολική εκτίμηση των αναγκών για κάθε ασθενή ξεχωριστά, συμπαρασύροντας ολόκληρη την οργάνωση των συστημάτων Υγείας. Η κ. Αγαπηδάκη εκτίμησε ότι πως στο μέλλον η τεχνητή νημοσύνη θα παίξει ακόμα πιο καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία νέων φαρμάκων. Η λέξη κλειδί εδώ είναι ο χρόνος, είπε και συνέχισε: Η τεχνητή νοημοσύνη θα μας γλιτώνει από χρονοβόρες διαδικασίες, που είναι κρίσιμες κυρίως σε επείγουσες καταστάσεις. Σε τέτοιες περιπτώσεις για παράδειγμα, η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να φανεί σωτήρια, θα μας επιτρέπει να κερδίσουμε σημαντικό χρόνο, δίνοντας μας αποτελεσματικές, άμεσες λύσεις, σώζοντας ζωές, τόνισε.

Η ίδια σημείωσε ότι στο πλαίσιο της ψηφιακής υγείας, η κυβέρνηση επεκτείνει το έργο της τηλεϊατρικής, έτσι ώστε «να καλύψουμε κάθε σπιθαμή της χώρας, τα νησιά μας, τις ορεινές και αγροτικές περιοχές».

Η αναπληρώτρια υπουργός ανακοίνωσε ότι σε συνδυασμό με το δίκτυο τηλεϊατρικής και τον Ατομικό Ηλεκτρονικό Φάκελο Υγείας, «πρόκειται να ενεργοποιηθεί μία υπηρεσία με φορητές συσκευές (“wearables”) οι οποίες θα καταγράφουν καθημερινά τους καρδιακούς παλμούς και μία σειρά από άλλα βιομετρικά δεδομένα των πολιτών, προκειμένου να εξασφαλίζουν την καλύτερη ρύθμιση των χρονίων νοσημάτων που αφορούν στα καρδιαγγειακά και την έγκαιρη μετάβαση του ασθενούς στο νοσοκομείο. Παράλληλη, η χρήση της τηλεϊατρικής θα επεκταθεί και στον ΕΟΔΥ, όπου θα μας βοηθήσει στην καλύτερη διαχείριση των ασθενειών και κυρίως όσον αφορά πανδημίες μολυσματικών ασθενειών».

Στο εγγύς μέλλον, κατέληξε η κ. Αγαπηδάκη, η τεχνολογία εν γένει θα αποτελέσει σύμμαχο στην προσπάθεια «για μια ιατρική ακριβείας και μη χρονοβόρα. Η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί ένα εργαλείο με τεράστιες δυνατότητες και μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στον τομέα της υγείας, ωστόσο να έχουμε στο νου μας ότι δε μπορεί να υποκαταστήσει επουδενί τον ανθρώπινο παράγοντα, αλλά να λειτουργεί διευκολύνοντάς μας».

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Πρέπει να βάζουμε αλάτι στα γλυκά;

Πώς επηρεάζει το αλάτι το μείγμα ή τη ζύμη των γλυκών;


Αν φτιάχνετε γλυκά ή σας αρέσει να βλέπετε συνταγές στο διαδίκτυο θα έχετε παρατηρήσει πώς συνιστάται η προσθήκη μιας πρέζας αλατιού.

«Μα αλάτι σε συνταγή για γλυκό;», πιθανόν να αναρωτηθείτε.

Κι όμως, η πραγματικότητα είναι ότι μια μικρή ποσότητα αλατιού μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Γιατί πρέπει να βάζετε αλάτι σε διάφορα γλυκά
Σε αντίθεση με τη μαγειρική, η ζαχαροπλαστική θέλει ακρίβεια. Για να πετύχει το γλυκό, τα υλικά πρέπει να είναι στις αναγραφόμενες ποσότητες και στην κατάλληλη θερμοκρασία. Έτσι, λοιπόν, όταν η συνταγή λέει μια πρέζα αλάτι, τότε για να πετύχετε την ιδανική γεύση, δεν θα πρέπει να είναι περισσότερη ή μικρότερη η ποσότητα.


Πρώτα απ ‘όλα, το αλάτι δρα ως διογκωτικό, μαζί με το μπέικιν πάουντερ, εάν χρησιμοποιείτε κανονικό λευκό αλεύρι.

Δεύτερον, το αλάτι κάνει τη γεύση πιο πλούσια και ειδικά της σοκολάτας. Επίσης, βοηθά ορισμένα συστατικά να απελευθερώσουν τη γεύση τους και παράλληλα μειώνει την ένταση της πικρής γεύσης κάποιων συστατικών.

Η ποσότητα του αλατιού εξαρτάται και από άλλα συστατικά. Για παράδειγμα, στην περίπτωση που χρησιμοποιείτε βούτυρο και είναι αλατισμένο μπορεί να θέλετε να μειώσετε ακόμη περισσότερο την ποσότητα αλατιού.

Σε αυτή την περίπτωση η ποσότητα του αλατιού μπορεί να είναι περίπου 1/2 κουταλάκι του γλυκού ή 2,5 ml. Αν πάλι χρησιμοποιείτε ανάλατο βούτυρο, μπορείτε ακόμη και να αυξήσετε το αλάτι σε 1 κουταλάκι του γλυκού, που είναι 5 ml.


Αλάτι στη ζύμη

Το αλάτι στη ζύμη τη βοηθά να φουσκώσει και να διατηρήσει τον όγκο της. Στην πράξη συγκρατεί το απότομο φούσκωμα με αποτέλεσμα να γίνεται πιο φουσκωτή, αφράτη και μαλακή η ζύμη εσωτερικά.

(Με πληροφορίες από mothersblog. gr – mydearkitcheninhelsinki. com / photo: pixabay)

Παπανδρέου: «Κακώς δεν επέμενα για το δημοψήφισμα»

Τι δήλωσε ο πρώην πρωθυπουργός

Αναφορά του Γιώργου Παπανδρέου στην εξαγγελία που είχε κάνει το 2011 για το δημοψήφισμα, το οποίο αναγκάστηκε να πάρει πίσω, μετά ταπό αντιδράσεις, προκαλεί αίσθηση.

«Κακώς δεν επέμενα για το δημοψήφισμα. Εμείς σηκώνουμε το μεγάλο πολιτικό βάρος», είπε χαρακτηριστικά μιλώντας σε πάνελ του συνεδρίου «Μεταπολίτευση: 50 χρόνια μετά».

Εμφανίστηκε σίγουρος πως «η στρατηγική μας απόφαση να κρατήσουμε τη χώρα στην ΟΝΕ και να κάνουμε τα πάντα για να μη φύγει η Ελλάδα από την ΟΝΕ ήταν σωστή».

eurokinissi

Πομπηία: Θαμμένες στην τέφρα βρήκαν αρχαίες τοιχογραφίες με τον Φρίξο και την Έλλη

Εντυπωσιακές τοιχογραφίες ανακαλύφθηκαν μεταξύ άλλων, στην Πομπηία, όπως ανακοίνωσε σήμερα η διεύθυνση του περίφημου αρχαιολογικού χώρου, που βρίσκεται κοντά στη Νάπολη, στη νότια Ιταλία.

Κατά τη διάρκεια έργων αποκατάστασης και ανασκαφών ήρθαν στο φως τοιχογραφίες μέσα και γύρω από την Οικία της Λήδας, ενός από τα κτίρια της αρχαίας Πομπηίας που καταστράφηκε και θάφτηκε στην τέφρα όταν εξερράγη ο Βεζούβιος, το 79 μ.Χ.

Δείτε εδώ τις εντυπωσιακές τοιχογραφίες

Η εντυπωσιακότερη τοιχογραφία είναι αναμφίβολα αυτή που εικονίζει τον Φρίξο και τη δίδυμη αδελφή του, την Έλλη, ενώ φεύγουν πάνω στο χρυσόμμαλο κριάρι για να γλιτώσουν από τη μητριά τους, την Ινώ. Ο Φρίξος, κρατώντας σφιχτά το αφηνιασμένο ζώο, παρακολουθεί, αδυνατώντας να επέμβει, την πτώση της αδελφής του στη θάλασσα που πήρε στη συνέχεια το όνομά της.

«Η νωπογραφία αυτή μας δείχνει δύο φυγάδες στη θάλασσα της αρχαίας Ελλάδας», σχολίασε ο διευθυντής της Πομπηίας Γκάμπριελ Τσουχτρίγκελ. Μοιάζει με καδραρισμένο πίνακα σε έναν χρυσοκίτρινο τοίχο, διακοσμημένο με περίτεχνα μοτίβα. Οι άλλες τοιχογραφίες εικονίζουν νεκρές φύσεις και πορτρέτα γυναικών.

Οι ανασκαφές συνεχίζονται στην Οικία της Λήδας, με στόχο να αποκατασταθεί το αρχικό σχέδιό του και να συλλεχθούν αρκετές πληροφορίες για να προσδιοριστούν τα κύρια δωμάτια δύο άλλων κατοικιών που βρίσκονται στα νότια και τα βόρεια αυτού του σπιτιού. Καθαρίζονται επίσης οι τοιχογραφίες από την ηφαιστειακή τέφρα, προτού να ξεκινήσει η διαδικασία συντήρησης και αποκατάστασής τους.

Η ηφαιστειακή τέφρα που εκτοξεύτηκε πριν από 2.000 χρόνια από τον Βεζούβιο διατήρησε σχεδόν ανέπαφη η πόλη. Η Πομπηία είναι το δεύτερο σε επισκεψιμότητα τουριστικό αξιοθέατο της Ιταλίας, μετά το Κολοσσαίο. Καλύπτει μια έκταση περίπου 220 στρεμμάτων και το ένα τρίτο της παραμένει ακόμη θαμμένο στις στάχτες.

(με πληροφορίες από newsit. gr / photo: pixabay)

Έχετε φάει ψάρι με πίτα; ΒΙΝΤΕΟ

Δείτε:

photo freepik