Άρθρα

Μπαράζ ελέγχων από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, το πρώτο δίμηνο του 2024

Η ανακοίνωση Τύπου του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη

36.957 έλεγχοι και 12.447 παραβάσεις βεβαιώθηκαν από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, το πρώτο δίμηνο του 2024

Τον μήνα Φεβρουάριο υπερδιπλασιάστηκαν οι έλεγχοι και οι παραβάσεις που βεβαιώθηκαν, συγκριτικά με τον προηγούμενο μήνα.

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το νέο επιχειρησιακό σχέδιο της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής για την πρόληψη και αντιμετώπιση παραβατικών και αντικοινωνικών συμπεριφορών, που αποδεδειγμένα οδηγούν σε τροχαία ατυχήματα, διαταράσσουν την ασφάλεια των συγκοινωνιών, ενώ θέτουν σε κίνδυνο την ομαλή και ασφαλή κίνηση και κατ’ επέκταση τη ζωή των πολιτών.

Ως αποτέλεσμα, τον μήνα Φεβρουάριο υπερδιπλασιάστηκαν οι έλεγχοι και οι παραβάσεις που βεβαιώθηκαν, συγκριτικά με τον προηγούμενο μήνα, ενώ ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στην οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, στην υπέρβαση ορίων ταχύτητας, στην αποτροπή και καταστολή των αυτοσχέδιων αγώνων και στη μη χρήση ζώνης ασφαλείας και προστατευτικού κράνους.

Συνολικά, το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2024 διενεργήθηκαν -36.957- έλεγχοι και βεβαιώθηκαν -12.447- παραβάσεις, από τις οποίες -1.736- για παραβίαση ρυθμιστικών πινακίδων, -1.406- για μη χρήση ζώνης ασφαλείας, -960- για μη χρήση κράνους, -899- για υπερβολική ταχύτητα και -486- για μέθη.

Παράλληλα, αφαιρέθηκαν -2.056- άδειες ικανότητας οδήγησης, -2.006- άδειες κυκλοφορίας και -833- πινακίδες, ενώ ακινητοποιήθηκαν -963- οχήματα.

Πιο αναλυτικά, τον Φεβρουάριο διενεργήθηκαν 24.827 τροχονομικοί έλεγχοι οδηγών και οχημάτων, ενώ βεβαιώθηκαν 8.425 παραβάσεις, για τις οποίες επιβλήθηκαν τα ανάλογα διοικητικά πρόστιμα.

Οι παραβάσεις που βεβαιώθηκαν αφορούσαν:

· 999 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας,

· 996 για παραβίαση ρυθμιστικών πινακίδων,

· 861 για μη χρήση προστατευτικού κράνους,

· 575 σταθμεύσεις,

· 540 για στέρηση άδειας ικανότητας οδήγησης,

· 382 για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος και -19- πλημμεληματικού χαρακτήρα,

· 379 για υπερβολική ταχύτητα,

· 383 για θόρυβο,

· 301 για παραβάσεις ΚΤΕΟ,

· 124 για ωράριο εργασίας-ταχογράφοι,

· 59 για στέρηση ασφαλιστήριου συμβολαίου,

· 54 για επικίνδυνους ελιγμούς,

· 44 για χρήση κινητού τηλεφώνου,

· 44 για επίδειξη οδηγικών ικανοτήτων,

· 31 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,

· 14 για αυτοσχέδιους αγώνες και

· 4.045 λοιπές παραβάσεις.

Επιπρόσθετα, αφαιρέθηκαν 736 ζεύγη πινακίδων, 1.558 άδειες κυκλοφορίας, 1.373 άδειες ικανότητας οδήγησης, ενώ ακινητοποιήθηκαν 774 οχήματα.

Το μήνα Ιανουάριο διενεργήθηκαν 12.130 τροχονομικοί έλεγχοι οδηγών και οχημάτων, βεβαιώθηκαν 4.022 παραβάσεις, για τις οποίες επιβλήθηκαν τα ανάλογα διοικητικά πρόστιμα.

Οι παραβάσεις που βεβαιώθηκαν αφορούσαν:

· 743 σταθμεύσεις,

· 740 για παραβίαση ρυθμιστικών πινακίδων,

· 520 για υπερβολική ταχύτητα,

· 407 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας,

· 141 για στέρηση άδειας ικανότητας οδήγησης,

· 122 για θόρυβο,

· 104 για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος και -8- πλημμεληματικού χαρακτήρα,

· 100 για παραβάσεις ΚΤΕΟ,

· 99 για μη χρήση προστατευτικού κράνους,

· 86 για ωράριο εργασίας-ταχογράφοι,

· 27 για επικίνδυνους ελιγμούς,

· 17 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,

· 16 για στέρηση ασφαλιστήριου συμβολαίου,

· 15 για χρήση κινητού τηλεφώνου,

· 13 για επίδειξη οδηγικών ικανοτήτων,

· 5 για αυτοσχέδιους αγώνες και

· 1.825 λοιπές παραβάσεις.

Επιπρόσθετα, αφαιρέθηκαν 97 ζεύγη πινακίδων, 448 άδειες κυκλοφορίας, 683 άδειες ικανότητας οδήγησης, ενώ ακινητοποιήθηκαν 189 οχήματα.

Η Ελληνική Αστυνομία, αποδίδει ιδιαίτερη βαρύτητα στα θέματα οδικής ασφάλειας και στο πλαίσιο αυτό οι έλεγχοι θα συνεχισθούν με αμείωτη ένταση με σκοπό τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi)

Μιχαηλίδου: «Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας δημιουργεί ένα υγιές και ανταγωνιστικό περιβάλλον»

Η ανακοίνωση Τύπου του υπουργείου Εργασίας

«Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας αποτελεί μια σημαντική μεταρρύθμιση που διασφαλίζει τους εργαζόμενους, ωφελεί συνολικά και μακροπρόθεσμα την ελληνική οικονομία και διευκολύνει τους εργοδότες», δήλωσε η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Δόμνα Μιχαηλίδου, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε, σήμερα Δευτέρα 4 Μαρτίου, στο Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΒΕΠ).

Στη σημερινή εκδήλωση για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του ΒΕΠ στον Πειραιά το παρών έδωσαν εκτός από το προεδρείο του Επιμελητηρίου και τον πρόεδρο αυτού κ. Γιώργο Παπαμανώλη Ντόζα, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά κ. Θεόδωρος Καπράλος καθώς και αρκετοί επιχειρηματίες. Η σημερινή εκδήλωση εντάσσεται στο πλαίσιο των ενημερωτικών εκδηλώσεων που πραγματοποιεί σε όλη την Ελλάδα το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, το οποίο βρίσκεται σε ανοικτό διάλογο με τους Κοινωνικούς Εταίρους και τα Επιμελητήρια προκειμένου να κάνει γνωστά τα οφέλη της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας για όλους τους κλάδους της οικονομίας.

Η Δόμνα Μιχαηλίδου απευθυνόμενη στους συμμετέχοντες ανέφερε: «Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας φέρνει στο φως τυχόν αθέμιτες πρακτικές και στρεβλώσεις στην αγορά εργασίας, δημιουργώντας ένα υγιές και ανταγωνιστικό περιβάλλον», τονίζοντας παράλληλα πως: «η ψηφιακή καταγραφή του ωραρίου εργασίας και των υπερωριών διασφαλίζει την τήρηση των εργασιακών δικαιωμάτων, θέτοντας τέρμα σε φαινόμενα αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας».

«Υπάρχει ανοικτός διάλογος με τους κοινωνικούς εταίρους, τα επιμελητήρια και τους επαγγελματικούς φορείς» είπε η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, «με σκοπό να αποτυπωθούν οι εξειδικευμένες ανάγκες της κάθε επιχείρησης και να υπάρξουν βελτιωτικές παρεμβάσεις που θα κάνουν πιο αποτελεσματική την εφαρμογή της κάρτας». Σημείωσε δε ότι: «τέτοιες εκδηλώσεις είναι και ο τρόπος για να λύνονται οι απορίες αλλά και η ευκαιρία να ακούμε τις προτάσεις και τους προβληματισμούς των ανθρώπων της αγοράς».

Η Δόμνα Μιχαηλίδου σε άλλο σημείο της τοποθέτησής της κατέστησε σαφές ότι: «η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας δεν αποτελεί τιμωρητικό μέτρο, αλλά μια κομβική μεταρρύθμιση που υλοποιήθηκε από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, με στόχο: την προστασία των εργαζομένων, την προώθηση της διαφάνειας και της λογοδοσίας, την ενίσχυση της κοινωνικής ασφάλισης μέσω της καταπολέμησης της αδήλωτης εργασίας, που διασφαλίζει τα έσοδα του ασφαλιστικού συστήματος, θέτοντας τα θεμέλια για την μακροπρόθεσμη βιωσιμότητά του».

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi)

Ειδικός προειδοποιεί ότι ο ήλιος μπορεί να έχει ήδη εισέλθει στην πιο επικίνδυνη φάση του…

Ένας ηλιακός φυσικός που προέβλεψε με ακρίβεια ότι το ηλιακό μέγιστο θα έφτανε νωρίτερα - και θα ήταν πιο ισχυρό - από ό, τι είχε αρχικά προβλεφθεί, λέει στο Live Science ότι μπορεί να έχει ήδη ξεκινήσει. Ωστόσο, δεν θα ξέρουμε με βεβαιότητα παρά πολύ καιρό μετά την ολοκλήρωσή του.



Αν και αρχικά δεν είχε προβλεφθεί ότι θα συμβεί μέχρι το επόμενο έτος, ο ήλιος μπορεί να έχει ήδη εισέλθει στην πιο ενεργή και επικίνδυνη φάση του περίπου 11ετούς ηλιακού κύκλου του, γνωστή ως ηλιακό μέγιστο, είπε ένας κορυφαίος ειδικός στο Live Science. Αλλά δεν θα ξέρουμε με βεβαιότητα παρά μόνο όταν ο ήλιος αρχίσει να ηρεμεί ξανά τα επόμενα χρόνια.

Κατά τη διάρκεια του ηλιακού μέγιστου, ο αριθμός των σκουρόχρωμων ηλιακών κηλίδων που εμφανίζονται στην επιφάνεια του ήλιου αυξάνεται σημαντικά. Ως αποτέλεσμα, εκτοξεύουν συχνότερες και πιο ισχυρές ηλιακές καταιγίδες, μερικές από τις οποίες μπορούν να χτυπήσουν τη Γη, επηρεάζοντας τις ραδιοεπικοινωνίες και προκαλώντας θεαματικά σέλας .

Αυτή η αιχμή δραστηριότητας προκαλείται από τις γραμμές μαγνητικού πεδίου του ήλιου που σταδιακά γίνονται πιο μπερδεμένες. Αλλά σε κάποιο σημείο κατά τη διάρκεια του ηλιακού μέγιστου, αυτές οι γραμμές μαγνητικού πεδίου σπάνε, με αποτέλεσμα την ολική αντιστροφή των μαγνητικών πόλων του άστρου – όπου ο μαγνητικός νότιος και ο βόρειος πόλος ανταλλάσσουν τις θέσεις τους. Μετά από αυτό, ο ήλιος αρχίζει να ηρεμεί και τελικά φτάνει στο ηλιακό ελάχιστο, όταν οι ηλιακές κηλίδες και οι ηλιακές καταιγίδες εξαφανίζονται σχεδόν εντελώς πριν ξεκινήσει ο επόμενος κύκλος.


Το 2019, το Space Weather Prediction Center (SWPC), το οποίο διοικείται από την Εθνική Υπηρεσία Ωκεανών και Ατμόσφαιρας (NOAA), δημοσίευσε την πρόβλεψη για τον τρέχοντα ηλιακό κύκλο (Solar Cycle 25), που ξεκίνησε εκείνο το έτος. Η πρόβλεψη, η οποία έγινε από μια ομάδα επιστημόνων από τη NOAA, τη NASA και τις Διεθνείς Υπηρεσίες Διαστήματος Περιβάλλοντος, προέβλεψε ότι το επερχόμενο ηλιακό μέγιστο θα ήταν συγκρίσιμο σε μέγεθος με το σχετικά αδύναμο μέγιστο του προηγούμενου κύκλου (Solar Cycle 24) και πιθανόν δεν φτάνει μέχρι το 2025.

Ωστόσο, άλλοι επιστήμονες παρατήρησαν σύντομα ότι η συμπεριφορά του ήλιου παρέκκλινε από αυτή την πρόβλεψη. Οι ηλιακές κηλίδες εμφανίστηκαν πολύ πιο συχνά από το αναμενόμενο και εκτόξευσαν ισχυρές ηλιακές καταιγίδες πολύ πιο συχνά από ό,τι είχε προβλεφθεί. Και τον περασμένο Ιούνιο, αρκετοί ερευνητές είπαν στο Live Science ότι το ηλιακό μέγιστο πιθανότατα θα ξεκινήσει νωρίτερα – και θα είναι πιο ενεργό – από ό, τι υποδεικνύουν οι αρχικές προβλέψεις , δυνητικά φθάνοντας στις αρχές του 2024.


Ένας από αυτούς τους ερευνητές ήταν ο Scott McIntosh , ηλιακός φυσικός και αναπληρωτής διευθυντής του Εθνικού Κέντρου Ατμοσφαιρικής Έρευνας στο Κολοράντο. Καθώς ο Ηλιακός Κύκλος 25 ξεκίνησε το 2019, ο McIntosh και η ομάδα του ανακάλυψαν ότι ένας προηγουμένως άγνωστος τύπος μαγνητικής ανωμαλίας, γνωστός ως ηλιακά συμβάντα τερματισμού , είχε προηγηθεί των περισσότερων προηγούμενων μέγιστων που έχουν καταγραφεί. Αφού εξέτασε τον πιο πρόσφατο ηλιακό τερματισμό, η ομάδα του McIntosh συνειδητοποίησε ότι οι αρχικές προβλέψεις μπορεί να ήταν λανθασμένες και αργότερα χρησιμοποίησε αυτές τις πληροφορίες για να σχεδιάσει το εναλλακτικό χρονοδιάγραμμα του ηλιακού κύκλου που αναφέρθηκε από το Live Science.

Αυτά τα ευρήματα δεν ελήφθησαν υπόψη από τον πίνακα πρόβλεψης του Solar Cycle 25. Όμως τον περασμένο Οκτώβριο, το SWPC αναγνώρισε ότι οι αρχικές προβλέψεις ήταν άκυρες και, για πρώτη φορά, δημοσίευσε ενημερωμένες προβλέψεις που υποδηλώνουν ότι το ηλιακό μέγιστο πιθανότατα θα φτάσει μεταξύ Ιανουαρίου και Οκτωβρίου του τρέχοντος έτους.


Στους μήνες μετά την ενημέρωση του SWPC, η ηλιακή δραστηριότητα δεν ήταν σταθερή, παρουσίασε μια απότομη αιχμή τον Δεκέμβριο και μια ασυνήθιστη ηρεμία τον Ιανουάριο, γεγονός που το καθιστά δύσκολο να μετρηθεί πότε μπορεί να φτάσει το ηλιακό μέγιστο. Ωστόσο, μια πρόσφατη αναταραχή δραστηριότητας τον Φεβρουάριο υποδηλώνει ότι μπορεί να έχει ξεκινήσει.

“Νομίζω ότι εισερχόμαστε σίγουρα σε αυτή τη φάση δραστηριότητας”, είπε ο McIntosh στο Live Science. Ωστόσο, η επίσημη αρχή και το τέλος του ηλιακού μέγιστου είναι δύσκολο να εντοπιστούν σε πραγματικό χρόνο, επειδή μπορείτε να πείτε πότε οι αριθμοί των ηλιακών κηλίδων κορυφώθηκαν μόνο αφού αρχίσουν να πέφτουν ξανά, είπε ο McIntosh.

Το SWPC συνήθως ανακοινώνει πότε ξεκίνησε επίσημα το ηλιακό μέγιστο τουλάχιστον επτά μήνες αφότου αρχίσουν να μειώνονται οι αριθμοί των ηλιακών κηλίδων ακολουθώντας το μέγιστο, ανέφερε το Space. com . Ως αποτέλεσμα, δεν θα γνωρίζουμε επίσημα πότε ξεκίνησε για αρκετά χρόνια.

Αλλά υπάρχει ένας άλλος τρόπος με τον οποίο μπορούμε να παρακολουθήσουμε την άφιξη του ηλιακού μέγιστου, είπε ο McIntosh: η ισχύς του μαγνητικού πεδίου του ήλιου .

Κατά τη διάρκεια του ηλιακού μέγιστου, η ισχύς του μαγνητικού πεδίου του ήλιου πλησιάζει το μηδέν πριν από την πολική αντιστροφή. Τα τρέχοντα δεδομένα δείχνουν ότι είναι πολύ κοντά στο μηδέν.


Στην ανοδική πορεία προς το ηλιακό μέγιστο, η ισχύς του μαγνητικού πεδίου στους πόλους του ήλιου μειώνεται και τελικά φτάνει στο μηδέν κατά τη διάρκεια της πολικής αντιστροφής, είπε ο McIntosh. Μπορούμε να το παρακολουθήσουμε αυτό σε πραγματικό χρόνο και τους τελευταίους μήνες, η ισχύς του πολικού μαγνητικού πεδίου «αιωρείται γύρω από το μηδέν», πρόσθεσε.

Η ηρεμία της ηλιακής δραστηριότητας τον Ιανουάριο σήμαινε ότι ήταν απίθανο το ηλιακό μέγιστο να είχε όντως ξεκινήσει. Ως αποτέλεσμα, ο McIntosh περίμενε μια “έκταση” στη δραστηριότητα προτού πειστεί ότι μπαίναμε στην εκρηκτική φάση του ήλιου. Και αυτή η αύξηση που περίμενε μπορεί να ήταν αυτή που καταγράφηκε τον Φεβρουάριο.

Τον περασμένο μήνα, οι ηλιακές εκλάμψεις X-class – ο πιο ισχυρός τύπος έκρηξης του ήλιου – επέστρεψαν σημαντικά, με μια τεράστια ηλιακή κηλίδα να “φτύνει” τρεις εκλάμψεις κατηγορίας X σε λιγότερο από 24 ώρες , συμπεριλαμβανομένης της πιο ισχυρής έκρηξης σε περισσότερα από έξι χρόνια . Καταγράφηκαν επίσης ένα τεράστιο λοφίο πλάσματος να εκρήγνυται κοντά στον νότιο πόλο του ήλιου και βρόχοι πλάσματος μετά από μια άλλη μεγάλη έκλαμψη , και τα δύο είναι πιο κοινά γύρω από το ηλιακό μέγιστο.

ΠΟΣΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΜΕΓΙΣΤΟ;

Αν λοιπόν έχει φτάσει το ηλιακό μέγιστο (ανεπίσημα), τι μπορούμε να περιμένουμε; Πιθανότατα θα διαρκέσει περίπου ένα χρόνο, ή ίσως λιγότερο, είπε ο McIntosh. Αν και οι ηλιακές κηλίδες θα αρχίσουν να πέφτουν, ο αριθμός των ισχυρών ηλιακών εκλάμψεων θα κορυφωθεί πραγματικά μετά το ηλιακό μέγιστο, που σημαίνει ότι θα έχουμε αρκετά χρόνια αυξανόμενων ηλιακών καταιγίδων, πρόσθεσε.

Εάν κάποια από τις μεγαλύτερες καταιγίδες χτυπήσει στη Γη, θα μπορούσε να επηρεάσει τις επίγειες υποδομές , να πυροδοτήσει εκτεταμένα σέλας σε χαμηλότερα γεωγραφικά πλάτη και να κάνει τους δορυφόρους να πέσουν στη Γη .

Προηγούμενες έρευνες έχουν προτείνει ότι οι γεωμαγνητικές διαταραχές που προκαλούνται από ηλιακές καταιγίδες μπορούν επίσης να διαταράξουν την ικανότητα πλοήγησης των μεταναστευτικών ζώων, όπως οι φάλαινες. Ως αποτέλεσμα, θα μπορούσαμε να δούμε μια αύξηση της προσάραξης φαλαινών τα επόμενα χρόνια .


Υπάρχει επίσης μια μικρή πιθανότητα μιας ηλιακής καταιγίδας που θα συμβεί μια φορά στη ζωή, όπως η εκδήλωση Carrington του 1859 , η οποία θα μπορούσε να προκαλέσει ζημιά αξίας τρισεκατομμυρίων δολαρίων σε υποδομές ενέργειας και δορυφόρους, εάν μας χτυπήσει άμεσα.

Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι το τρέχον ηλιακό μέγιστο είναι πιο ισχυρό από ό,τι είχε αρχικά προβλεφθεί, εξακολουθεί να είναι ελαφρώς ασθενέστερο από άλλα ιστορικά μέγιστα, είπε ο McIntosh, υποδηλώνοντας ότι μπορεί να ξεφύγουμε από τις χειρότερες επιπτώσεις αυτή τη φορά.

(με πληροφορίες από livescience. com / photo: freepik)

Πιερρακάκης: Ο Γαβρόγλου το 2018 είχε φέρει διάταξη εκτός ρυθμιστικής εμβέλειας του άρθρου 16

Ολοκληρώθηκε σήμερα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου για την ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστημίου και το πλαίσιο ίδρυσης και λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων, με την τοποθέτηση του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη.

Ολόκληρη η τοποθέτηση του υπουργού Παιδείας έχει ως εξής:

«Σήμερα ολοκληρώνουμε μία πολύ ενδιαφέρουσα αλλά δυστυχώς όχι εξίσου γόνιμη συζήτηση επί του συγκεκριμένου νομοσχεδίου στις επιτροπές. Χρησιμοποιώ τον όρο «όχι εξίσου γόνιμη» υπό την έννοια του ότι το ιδανικό σε ένα τέτοιου τύπου νομοσχέδιο κατά τη δική μας κρίση και ας πω κατά τη δική μου γνώμη – μιας και έχω τον λόγο- είναι πάντα να προσπαθεί ο κάθε ένας να προσθέσει ένα λιθαράκι από το να μπαίνει σε αυτή τη διαδικασία της «δομικής αντιπολίτευσης» που αφορά όχι άλλες δεκαετίες, αλλά άλλο αιώνα.

«Δομική αντιπολίτευση» για εμάς τους νεότερους την μάθαμε ως μία λογική του να λέμε «όχι σε όλα» απαντώντας στο πρόσωπο και όχι στο αίτημα. Και η πολύ χαρακτηριστική αποστροφή από εκπρόσωπο της αντιπολίτευσης ήταν πριν ότι «εμείς θα καταψηφίσουμε και τα Δημόσια Πανεπιστήμια», γιατί; Γιατί διαφωνούμε με κάτι άρα διαφωνήσουμε με όλα. Ευτυχισμένος ο 19ος και ο 20ος αιώνας. Αυτή είναι η απάντησή μου σε αυτό.

Απαντώ σε σειρά από πράγματα τα οποία ετέθησαν λέγοντας το εξής. Πρώτον να εξειδικεύσω αυτό το οποίο είπε ο Πρωθυπουργός την περασμένη Παρασκευή -στο οποίο δεν αναφερθήκαμε πριν- το οποίο είναι ότι αυξάνουμε το επίδομα στέγης στα Περιφερειακά Πανεπιστήμια της χώρας μας μόνο. Αυτό γίνεται στο πλαίσιο της ευρύτερης στήριξης των Περιφερειακών Πανεπιστημίων. Δηλαδή εκεί που είναι 1.500 ευρώ και 2.000 ευρώ το επίδομα στέγης, κατά αντιστοιχία στα Περιφερειακά Πανεπιστήμια μόνο, αυτό θα πάει στα 2.000 ευρώ και στα 2.500 ευρώ για εκείνα τα παιδιά των οποίων οι οικογένειες πληρούν το εισοδηματικό κριτήριο. Αυτή είναι μόνο η αρχή της στήριξης των Περιφερειακών Πανεπιστημίων με περαιτέρω τρόπους που θα δούμε στη συνέχεια.

Και για να μεταβολίσω και κάτι στην τοποθέτησή μου που ειπώθηκε από την αντιπολίτευση, να πω ότι το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο αυτό το οποίο κάνουμε για αυτό έχω αναφέρει στη Σύνοδο των Πρυτάνεων ότι θα το κάνουμε για κάθε Πανεπιστήμιο της χώρας μας, σίγουρα για κάθε περιφερειακό Πανεπιστήμιο της χώρας μας. Και εδώ απλώς να αναφέρω ξανά την αποστροφή του Πρύτανη του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου ο οποίος χαρακτήρισε τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία η οποία είναι δική τους πρόταση η οποία εγκρίθηκε από την ΕΘΑΑΕ, ως ιστορική στιγμή. Ειδικά για εκείνα τα κόμματα τα οποία θέλουν να τονίζουν πολύ έντονα και το εθνικό τους προφίλ, να πω ότι η καταψήφιση των διατάξεων που αφορούν το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο οφείλουν να είναι ένα μήνυμα για τους ψηφοφόρους τους γιατί ισχύει πάντα το ρητό ότι «εθνικό είναι αυτό το οποίο είναι αληθές».

Προσθέτω, επίσης, σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα άρθρα τα οποία αφορούν τα Δημόσια Πανεπιστήμια, ξανά, την αποστροφή του Προέδρου του ΕΑΠ «πρώτη φορά στα 30 χρόνια του ΕΑΠ περιλαμβάνεται σειρά άρθρων που πηγαίνουν το ΕΑΠ μπροστά» και να υπογραμμίσω ότι αυτό οφείλουμε να το στηρίξουμε όλοι κατά την κρίση μας. Και σε ό,τι αφορά τα Δημόσια Πανεπιστήμια αυτό το οποίο ανέφερε η Σύνοδος των Πρυτάνεων το επαναλαμβάνω ότι αξιοποιήθηκαν πάρα πολλές από τις προτάσεις τους.

Νομίζω, ότι είναι ένα πάρα πολύ σπουδαίο μήνυμα ακριβώς επειδή σε όλα αυτά τα πράγματα πρέπει να υιοθετούμε απόψεις που μπορούμε να συμφωνούμε και δεν πρέπει να τις υιοθετούμε. Θα έλεγα, επειδή άκουσα πριν πολλά από σχόλια της αντιπολίτευσης «à la carte». Δηλαδή, να υιοθετούμε συγκεκριμένα ψηφίσματα, να μην υιοθετούμε τη Σύνοδο των Πρυτάνεων. Να υιοθετούμε κάτι το οποίο είπε κάποιος, όχι αυτό το οποίο λέει ο Πρύτανης του Δημοκριτείου. Αυτό μπορεί να είναι εξόχως βολικό για κάποιους, για να μπορέσουν να ασκήσουν τα αντιπολιτευτικά τους καθήκοντα. Αλλά είναι πολύ μακριά από την πραγματικότητα της στήριξης της ακαδημαϊκής κοινότητας, όπως αυτή απορρέει από την Σύνοδο των Πρυτάνεων όπως αυτή εκφράστηκε, και όπως αυτή απορρέει τόσο από τον Πρύτανη του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου όσο και από τον πρόεδρο του ΕΑΠ. Γιατί στο τέλος της ημέρας οι ίδιοι είπαν ότι αυτές είναι οι δικές τους προτάσεις. Δικαιούται κανείς, και μπορεί κανείς, και οφείλει κανείς με την ώσμωση και τη συζήτηση και τον διάλογο και το debate να λέει «εδώ διαφωνούμε» και να ανταλλάξουμε τα επιχειρήματά μας εκεί που διαφωνούμε, αλλά όχι σε πράγματα στα οποία είναι σαφές ότι δεν διαφωνούμε να τα φέρνουμε στο τραπέζι και αυτά, σαν να υπάρχει κάποιο άγχος της διαφοροποίησης. Γιατί; Θετικές είναι αυτές οι διατάξεις. Δικές τους είναι. Γιατί; Τι φοβάστε; Τι φοβάστε;

Πάμε στο συνταγματικό κομμάτι, στο επίμαχο κομμάτι. Λοιπόν, εγώ αισθάνομαι την ανάγκη να κάνω το εξής. Υπάρχει ένα καταπληκτικό άρθρο το οποίο ανάμεσα σε άλλα, σταχυολογώ από αυτά τα οποία δημοσιεύτηκαν τις τελευταίες ημέρες, είναι του κυρίου Δελλή στην «Καθημερινή» το οποίο έχει τον τίτλο «Το Σύνταγμα δεν είναι λείψανο» και ανάμεσα σε άλλα λέει στο τέλος «τα Συντάγματα είναι ζωντανοί οργανισμοί, η μακροβιότητά τους προϋποθέτει τη δυναμική τους ερμηνεία, εάν παγώσουν στο χρόνο και πάψουν να εισπνέουν το οξυγόνο της επικαιρότητας στερούνται την ικανότητα επιβίωσης. Δεν είναι ιερά λείψανα, χρειάζονται φρέσκες αναγνώσεις και όχι λιτανείες». (Κατατίθεται στα πρακτικά)

Εδώ θέλω να πω το εξής και το λέω με πολύ μεγάλο σεβασμό. Θα έχετε προσέξει όλοι κάνουμε λάθη –δεν το λέω αυτό με καμία δεικτική διάθεση, πρώτος ο υποφαινόμενος- αλλά εάν υπάρχει κάτι που οφείλω να πω ότι σε προσωπικό επίπεδο μου έχει κάνει εντύπωση είναι ο κάθετος τρόπος με τον οποίο κάποιοι έχουν τοποθετηθεί απέναντι σε πολύ διακεκριμένους επιστήμονες. Θα έχετε προσέξει ότι ακόμη κι εγώ προσωπικά με τους ανθρώπους που έχουν άλλη συνταγματική άποψη έχω σεβασμό απέναντί τους, σέβομαι την άλλη άποψη -λέω ποια υιοθετούμε εμείς, όπως οφείλω να κάνω. Το να έρχονται επιστήμονες άλλων ειδικοτήτων που σήμερα είναι βουλευτές και να μιλάνε με τόσο κάθετο τρόπο προσβάλλοντας συγκεκριμένους επιστήμονες. Λέω προσβάλλοντας γιατί; Γιατί έχω κρατήσει μερικές αποστροφές δεν θα το έλεγα αλλιώς. Αναφέρετε ότι είναι «θεωρητικολογούντες», τους είπατε «υποστηρικτές της Κυβέρνησης». Είναι υποστηρικτής της Κυβέρνησης ο κύριος Ευάγγελος Βενιζέλος , ο κύριος Νίκος Αλιβιζάτος και ο κύριος (Αντώνης) Μανιτάκης; Σε πολλά έχουν διαφωνήσει μαζί μας, και το ξέρετε, και έχετε επικαλεστεί τα κείμενά τους σε άλλες περιπτώσεις. Κι εγώ είπα ευθέως ότι εμείς προσχωρούμε σε αυτού του τύπου τις απόψεις, σε πολύ μεγάλο βαθμό. Το να μπαίνει κανείς στη διαδικασία και να «σκοτώνει» 100 διδακτορικά και χιλιάδες δημοσιεύσεις ανθρώπων μια επιστήμης νομίζοντας και σηκώνοντας ένα δάκτυλο για να βγάλει ένα σύνθημα κατά την κρίση μου είναι επιστημονικά άστοχο, είναι προσβλητικό και δείχνει πολύ άγχος. Και είναι λάθος. Έχουμε μία άποψη, έχετε μία άποψη και θα κριθεί και θα κριθεί από την αρμόδια αρχή – τη δικαστική εξουσία – στο πλαίσιο της διάκρισης των εξουσιών.

Άρα, ξέρετε, η αντιπολίτευση έχει κάνει 45 ενστάσεις αντισυνταγματικότητας από το 2019, αυτή θα είναι η 46η. Δεν δικαιωθήκατε στις προηγούμενες 45 με έναν τέτοιο τρόπο για να σας κάνει να αισθάνεστε ότι έχετε το αλάθητο του Παπισμού. Και νομίζω ότι είναι πολύ καλύτερο να μην συμπεριφερόμαστε με το αλάθητο του Παπισμού μέσα εδώ. Ακούμε τις απόψεις σας. Ακούω προσεκτικά τις απόψεις της κάθε μίας και του κάθε ενός σας και το ξέρετε και προσωπικά, στο κάθε τι. Οπότε υπό αυτή την έννοια το μόνο μήνυμα το οποίο λέω ταπεινά και ευγενικά είναι: όταν κάποιοι άνθρωποι έχουν δώσει τη ζωή τους για μία επιστήμη, τη ζωή τους και οι οποίοι σε πολλά πράγματα έχουν διαφωνήσει με αυτή την Κυβέρνηση και των οποίων τα λόγια επικαλούμαστε και επικαλούμαι εδώ, μην τους προσβάλλετε, είναι άστοχο. Προσθέτω λοιπόν σε αυτό το εξής.

Και ένας από αυτούς τους ανθρώπους, λοιπόν, αφού θέλετε να το πάμε εκεί που θέλω να μοιραστώ το φιλελεύθερο πνεύμα της ρύθμισής του και της προσέγγισής του λέγεται Κώστας Γαβρόγλου. Και θέλω να διαβάσω το άρθρο 19 το οποίο κατέθεσε το 2018, σε μία διάταξη η οποία εμφορείται από φιλελευθερισμό: «οι τίτλοι σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης διεθνών οργανισμών στους οποίους μετέχει η Ελληνική Δημοκρατία είναι ισότιμοι με τους τίτλους σπουδών των ελληνικών δημοσίων ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, χωρίς να απαιτείται η έκδοση πράξης αναγνώρισης». Και επειδή αυτό είναι και ένα άρθρο πολύ δοτικό λέει ότι «η παράγραφος 1 ισχύει από την έναρξη ισχύος του νόμου 4310 του 2014», πήγε και αναδρομικά. Αυτό το πήρε πίσω ο κύριος Γαβρόγλου. Εγώ να πω ότι ο κύριος Γαβρόγλου είναι πιο φιλελεύθερος από εμένα. Εγώ θα ήθελα αυτά να ελέγχονται από την ΕΘΑΑΕ και από τον ΕΟΠΠΕΠ. Και εάν φέρουμε αντίστοιχη διάταξη για τους διεθνούς οργανισμούς -που σκοπεύουμε να το κάνουμε στην πορεία- θα υπάρξουν τα ελεγκτικά κριτήρια και το ελεγκτικό πρίσμα της Ελληνικής Δημοκρατίας. Αλλά εδώ μπράβο. Το καταθέτω στα πρακτικά.

Και παρότι το πήρε πίσω επειδή εδώ έχουμε διατελέσαντες, διατελέσασες υφυπουργούς του Υπουργείου Παιδείας, συμφωνείτε με τον κύριο Γαβρόγλου με αυτή τη διάταξη που κατέθεσε; Γιατί αυτή η διάταξη αναγνωρίζει ότι η διασυνοριακότητα είναι εκτός της ρυθμιστικής εμβέλειας του άρθρου 16; Αυτό το καταλαβαίνουμε όλοι. Το αναγνωρίζει η διάταξη αυτό. Συμφωνείτε; Εάν συμφωνείτε εγώ θα σας σφίξω το χέρι γιατί αυτό θα δείχνει, εάν θέλετε, μια σταθερότητα μέσα στο χρόνο κάποιων πραγμάτων και κατάλαβα  ότι την πήρε πίσω γιατί διαφώνησε τότε μαζί του ο κ. Φίλης. Να βάλουμε και έξτρα, εάν θέλετε, ρυθμιστικούς όρους για να μπορέσει να γίνει και σωστά, αυτή είναι η άποψή μου. Ναι, αλλά ο κ. Γαβρόγλου εδώ το έφερε. ΄Άρα διαφωνείτε. Να ειπωθεί καθαρά.

Λοιπόν, σε όλα αυτά «timeo hominem unius libri» (να φοβόμαστε τον άνθρωπο του ενός βιβλίου). Κανείς μας δεν πρέπει να είναι άνθρωπος του ενός βιβλίου. Να έχουμε ώσμωση να διαφωνήσουμε, να δούμε τι ισχύει και τι δεν ισχύει, και να μπορέσουμε να διαμορφώσουμε κοινές συνισταμένες εκεί που μπορούμε. 

Προσθέτω, λοιπόν: Χαρακτηρίσατε την Κύπρο «Ευρωπαϊκό αντιπαράδειγμα». Τι έχουμε πει και τι έχω πει κι εγώ προσωπικά γιατί μου βάλατε και λίγα λόγια στο στόμα μου. Εγώ είπα ότι τιμώ την Κύπρο για αυτό που έκανε, δεν είπα ποτέ ότι υιοθετούμε το κυπριακό μοντέλο και νομίζω ότι αυτό είναι αυταπόδεικτο, γιατί; Το κυπριακό μοντέλο δεν αφορά παραρτήματα, αφορά την αυτοτελή σύσταση ιδιωτικών δομών και κρατικών. Δεύτερον, επιτρέπει και τις κερδοσκοπικές θεσμικές δομές. Τι είναι αυτό που λέω όμως; Είπα τιμώ την Κύπρο. Γιατί επικαλείστε ότι πολλοί Κύπριοι σπουδάζουν στο εξωτερικό. Ναι, πριν τον νόμο τους, σπούδαζαν όλοι. Άρα, εδώ πρέπει να δείτε τη μεταβολή, όχι τη συνθήκη όπως υπάρχει αυτή τη στιγμή.  Δεύτερον, τιμώ την οποιαδήποτε χώρα, πόσο μάλλον την αδελφή μας Κύπρο  που κατάφεραν να κάνουν κάτι, το οποίο όλα τα κόμματα, τα αδελφά σας κόμματα, λένε ότι αυτό ήταν ευεργετικό  για τη χώρα τους. Θα ενημερώσω, λοιπόν, εγώ τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας της Κύπρου την επόμενη φορά που θα έχω την τιμή να με προσκαλέσει, ότι θεωρείτε ότι συνιστούν το «Ευρωπαϊκό αντιπαράδειγμα», αλλά νομίζω ότι δεν μας τιμά και δεν τους τιμά αυτή η θέση. Εάν οι ίδιοι πιστεύουν ότι αυτό το οποίο έκαναν, από την αριστερά μέχρι τη δεξιά, ότι είναι υπέρ  του εθνικού τους συμφέροντος να τους δώσουμε και ένα «μπράβο» για κάτι το οποίο έχουν κατακτήσει. 

Τρίτον, (όπως σας άκουσα θα με ακούσετε και θα σας ακούσω ξανά και ξανά) «ισότιμη πρόσβαση όλων μέσω των πανελληνίων εξετάσεων» αναφέρατε πριν, υφίσταται μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων. Τρεις αποκλίσεις έχει αυτό: Έχει τις διαχρονικές αποκλίσεις των μετεγγραφών, οι οποίες υπήρξαν σε ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια με πολύ πιο χαλαρούς όρους στο παρελθόν από ότι τώρα. Άρα θεωρείτε, εφόσον θέτετε ως απόλυτο κριτήριο τη βαθμολογία των Πανελλαδικών Εξετάσεων, ότι οι μετεγγραφές οι οποίες έγιναν από πανεπιστήμια του εξωτερικού σε ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια και πρόσωπα που απήλαυσαν  το συγκεκριμένο προνόμιο (γιατί μπορεί και αυτά να βρίσκονται και σε αυτό το κτήριο) ότι δεν έπρεπε να είχε συμβεί; Ότι αυτό παραβιάζει αυτού του τύπου τον απόλυτο όρο  δικαιοσύνης των Πανελλαδικών Εξετάσεων; Να το αποκηρύξουμε ότι αυτό συνέβη. Γιατί αυτό είναι μια παρέκκλιση.  Μια δεύτερη παρέκκλιση είναι οι σπουδές που διεξάγονται αυτή τη στιγμή στο εξωτερικό και αναγνωρίζονται από το παλιό ΔΙΚΑΤΣΑ, από τον νυν ΔΟΑΤΑΠ, γιατί υπάρχει διασυνοριακότητα στην εκπαίδευση. Δεν είμαστε στον ίδιο πλανήτη που είμασταν το 1975. Και τότε υπήρχε διασυνοριακότητα, δεν υπάρχει η ίδια, τώρα υπάρχει πολύ μεγαλύτερη διασυνοριακότητα.

Άρα, αυτοί οι άνθρωποι παραβιάζουν αυτή τη συνθήκη ισότητας εφόσον σπουδάζουν στο εξωτερικό; Κι αν είναι φίλοι μας, κι αν είμαστε εμείς, κι αν είναι οι οικογένειές μας, παραβιάζουμε εμείς άρα τη συνθήκη ισότητας που επικαλεστήκαμε  σε αυτή την αίθουσα; Γιατί εγώ λέω ότι αυτό είναι το δημοκρατικά θεμιτό, να μπορεί κανείς να βρίσκει τον δρόμο του και τη διαδρομή του με τον καλύτερο τρόπο που μπορεί. Με κανόνες και με όρους, αλλά όπως συμβαίνει στην πραγματικότητα. Είναι σαν να έχουμε κλείσει την πόρτα και να υπάρχουν μόνο σύνορα. Και τρίτον, το πιο χαρακτηριστικό από όλα που δεν άκουσα στις τοποθετήσεις, δεν υπάρχουν τα κολέγια. Πουθενά. Δεν υπάρχουν τα 35 κολέγια, δεν υπάρχουν οι 32.000 σπουδαστές τους, δεν υπάρχουν οι ευρωπαϊκές  οδηγίες οι οποίες τους έχουν δώσει πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα. Και έχω τονίσει κι εγώ. (Τι άλλο αυτό; Δεν είναι άλλο αυτό.).

Ο νόμος αυτός, είναι ένας νόμος, να το ξαναπώ, μειώνοντας ενδεχομένως τη ρυθμιστική εμβέλεια αυτού του οποίου παρουσιάζουμε σε σχέση με το πως δουλεύει στην ελληνική κοινή γνώμη, μην αγχώνεστε.

Είναι ένας νόμος για τα 24 δημόσια πανεπιστήμια σε ό,τι αφορά το ακαδημαϊκό δικαίωμα. Το 95% του θέματος που είναι τα επαγγελματικά δικαιώματα Λ Υ Θ Η Κ Ε. Και λύθηκε Ε Ρ Η Μ Η Ν μας. Ερήμην μας, από ευρωπαϊκές οδηγίες και άρα αυτή τη στιγμή κάνουμε μια συζήτηση περί Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και περί Ανώτατης Εκπαίδευσης σαν να μην βλέπετε τα κολέγια. Το οποίο είναι ασύλληπτο. Και αυτό το πράγμα πρέπει να ρυθμιστεί. Πρέπει το ελληνικό κράτος να ασκήσει κυρίαρχη ρυθμιστική εμβέλεια σε αυτό το πράγμα. Διότι επειδή ακούω διάφορα περί διευθετήσεων: Διευθέτηση (bold, italic,  underlined) είναι η παραμονή στην υφιστάμενη κατάσταση. Αυτή είναι η διευθέτηση.

Το να μπουν ρυθμιστικοί όροι, και το έχετε αναφέρει πολλοί από εσάς στις τοποθετήσεις σας, έμμεσα  a-propos, το να μπουν σκληροί ρυθμιστικοί όροι έχετε καταλάβει ότι είναι κάτι που τα κολέγια το θέλουν; Δεν το θέλουν. Είναι σαφές. Ανοίξτε οποιαδήποτε εφημερίδα, οποιαδήποτε. Παντού γκρινιάζουν για αυτό το πράγμα. Γιατί αυτή τη στιγμή που έχουμε ένα περιβάλλον αρρύθμιστο θα δημιουργηθεί μια πολύ πιο ποιοτικά ελεγχόμενη κατηγορία με μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα, η οποία εκ των πραγμάτων δεν τους αρέσει. Όπως δεν τους αρέσει και το γεγονός ότι μπήκε η ΕΒΕ (Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής). Την οποία πριν κατακρίνατε  ότι είχε μπει στον κατώτατο κόφτη της, στο κατώτατο σημείο της μόνο και μόνο για να δημιουργήσει, όπως λέγατε,  πελατεία και τώρα που είδατε ότι τη βάζουμε και στα παραρτήματα των μη κρατικών πανεπιστημίων έχετε μετατοπίσει την κριτική προς τα επάνω. Ναι αλλά η ίδια κριτική ισχύει για τη διασυνοριακότητα, για αυτούς που σπουδάζουν στο εξωτερικό, για αυτούς που σπουδάζουν στα κολέγια, εκεί τίποτα; Δεν υπάρχει; Υπάρχει μια πραγματικότητα εκεί έξω. Το να την αναγνωρίσεις  είναι το πρώτο βήμα του να ξεκινάς να τη λύνεις. Αυτό λέμε, αυτό λέω και ακριβώς για αυτό τον λόγο πιστεύουμε και πιστεύω βαθιά σε αυτή τη συγκεκριμένη ρύθμιση, η οποία, ξανά για να μη βάζουμε παντού, αν θέλετε και υπερβολές, σε ότι αφορά τα 30 τα 29 άρθρα τα οποία έχουν να κάνουν με τα παραρτήματα είναι ένας νόμος που αφορά τα 24 Δημόσια Πανεπιστήμια ως προς την ισότιμη αναγνώριση  του ακαδημαϊκού δικαιώματος. Όλο το άλλο είναι λυμένο. Είτε το θέλουμε, είτε δεν το θέλουμε. Κι εγώ σας λέω ότι είναι λυμένο με τρόπο που δεν θέλω. Το λέω σε πρώτο ενικό. Πρέπει να μπουν κριτήρια. Έμμεση άσκηση κυριαρχίας του κράτους είναι αυτό που κάνουμε, με αυτόν τον τρόπο. Και είναι σπουδαίο να το κάνουμε για να μην υπάρχει ένα El Dorado εκεί έξω στη μεταλυκειακή εκπαίδευση.

Οπότε με αυτή την έννοια, πρέπει να μπορέσουμε να κάνουμε και άλλες παρεμβάσεις. Και πρόσθετες παρεμβάσεις για να μπορέσουμε και να φέρουμε πίσω ένα μεγάλο κομμάτι των Ελλήνων που σπουδάζουν στο εξωτερικό και να κάνουμε την Ελλάδα Περιφερειακό Κέντρο Εκπαίδευσης και ναι όλα αυτά έχουν ενταχθεί στην ίδια νομοθετική ρύθμιση ακριβώς επειδή έχουν ενιαία φιλοσοφία. Ακριβώς επειδή πρέπει να διεθνοποιηθούν τα Δημόσια Πανεπιστήμια. Ακριβώς επειδή πρέπει να μπορέσουμε να φέρουμε ξένους φοιτητές και από αυτά για αυτό έχουμε και πολλές τέτοιες ρυθμίσεις. Και βέβαια αυτές είναι ρυθμίσεις, ξαναλέω, οι οποίες ήρθαν από την ίδια την ακαδημαϊκή κοινότητα και ακριβώς για αυτό υιοθετήθηκαν.

Αντιπαρέρχομαι για ακόμη μία φορά την κριτική περί χρηματοδότησης. Γιατί θεωρώ, γιατί έχετε δει ότι εγώ δεν έχω τοποθετηθεί μικρόψυχα, παρότι ο ΣΥΡΙΖΑ μείωνε κάθε χρόνο την κρατική χρηματοδότηση στα δημόσια ΑΕΙ, μόνος μου είπα ότι δεν το θέλατε να το κάνετε αυτό.

Τη μειώνατε, (τα έχουμε εδώ τα στοιχεία, τα έχω καταθέσει στα πρακτικά 92.4 εκατ. ευρώ το 2018 κυρία Τζούφη) κι επίσης ταυτόχρονα για να το ξαναπώ αυτό που είπα την προηγούμενη φορά, αυξήσατε τον αριθμό των μεταπτυχιακών με δίδακτρα ενώ κυβερνήσατε. Ξαναλέω, δεν πιστεύω ότι το θέλατε. Αλλά συνέβη. Και άρα, όταν κάτι έχει συμβεί επί των ημερών μας, ή για να χρησιμοποιήσω μία άλλη ορολογία, στη βάρδιά μας, δεν μπορούμε να επικαλούμαστε συγκεκριμένα πράγματα τα οποία έχουν ειπωθεί εκείνη τη στιγμή. Όπως αντίστοιχα αυτό που έκανε ο κύριος Γαβρόγλου, δεν δέχομαι ότι ήταν ένα στιγμιαίο λάθος. Πιστεύω ότι αντανακλούσε μία πάρα πολύ συγκεκριμένη πεποίθηση η οποία είχε να κάνει με τη διασυνοριακή εκπαίδευση. Και μπράβο. Να την κάνουμε λοιπόν μαζί και να την κάνουμε ωραία ή θα κάνουμε αυτή τη στιγμή ιδεολογική διαμάχη λες και είμαι στα αμφιθέατρα της ΑΣΟΕΕ φοιτητής το 2001; Γιατί αυτό ακούω τόσην ώρα. Τα ίδια και τα ίδια.

Έχουν περάσει δύο Βιομηχανικές Επαναστάσεις, έχουμε μπει στην Τεχνητή Νοημοσύνη, απαντάει το Chat GPT, αλλά εδώ λέμε τα ίδια. Δεν είναι και πολύ φυσιολογικό αυτό παγκοσμίως, σε οποιαδήποτε άλλη χώρα μας βλέπει αυτή τη στιγμή δεν κάνει αυτή τη συζήτηση. Και, ταυτόχρονα, αυτό το οποίο έχουμε επικαλεστεί ότι οι όροι είναι οι πιο αυστηροί οι οποίοι υπάρχουν στην Ευρώπη, το ξέρετε ότι ισχύει. Σε όλες τις άλλες χώρες της Ε.Ε., οι όροι περί εγκατάστασης παραρτημάτων είναι ίδιοι με τους όρους των κολεγίων. Εγκρίνονται μόνο από τα μητρικά πανεπιστήμια. Η μόνη χώρα στην Ε.Ε. η οποία θα πάει να πει ότι η Ανεξάρτητη Αρχή της τα εγκρίνει είμαστε εμείς. Αυτό το αρνείστε; Κι αν δεν φτάνει, τι φτάνει; Τι άλλο χρειάζεται να κάνουμε; Γιατί αυτή τη στιγμή έχουμε δημιουργήσει ένα πάρα πολύ σφιχτό πλαίσιο. Οι μισοί από τους Συνταγματολόγους τους οποίους έχουμε επικαλεστεί, αν διαβάσετε τις γνωμοδοτήσεις τους, επικαλούνται πράγματα τα οποία είναι επιπρόσθετα αυτών τα οποία κάναμε εμείς. Έχουμε κάνει ένα πάρα πολύ στέρεο και λελογισμένο βήμα στην όλη διαδικασία.

Προσθέτω, επειδή ακούσθηκαν πάρα πολλά και από τη μεριά του ΠΑΣΟΚ, απλώς να αναφέρω ότι σε προσωπικό επίπεδο με ξενίζει πάρα πολύ η συνταγματική στάση του ΠΑΣΟΚ, με δεδομένο ότι ο κύριος Ευάγγελος Βενιζέλος είναι ο πρώην πρόεδρος του και με δεδομένο ότι ο κύριος Αλιβιζάτος έχει συμβουλεύσει το ΠΑΣΟΚ σε πάρα πολλά πράγματα. Θα μπορούσε κάλλιστα κανείς να πει ότι έχει μία προτίμηση αλλά το να χρησιμοποιείτε ορολογία όπως «ακροβασίες», «διάρρηξη» που αφορούν γνωμοδοτήσεις αυτών των ανθρώπων το αφήνω στην κρίση των ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ για το αν αυτό είναι δόκιμη ορολογία και δόκιμος τρόπος τοποθέτησης απέναντι στη διαχρονική, αν θέλετε, παρουσία αυτών των ανθρώπων. Νομίζω και εμείς που είμαστε σε άλλα πολιτικά Κόμματα δεν θα διανοούμασταν να τοποθετηθούμε με αυτό τον τρόπο απέναντί τους.

Να απαντήσω όμως, σημείο-σημείο, σε κάποια πράγματα που έθεσε ο κύριος Παραστατίδης. «Κερδοσκοπικά ή μη», έχω αναφέρει ότι κερδοσκοπικά πανεπιστήμια του εξωτερικού έχουν κάνει κοινά προγράμματα, κοινά μεταπτυχιακά με τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια ήδη. Το Frederic με το πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, το NICOSIA με το Πανεπιστήμιο Πατρών, κοινά μεταπτυχιακά προγράμματα. Να αναφέρω ότι εκεί πέρα δεν έχω δει πολύ σημαντικές αντιδράσεις, από μεριάς πολλών οι οποίοι σήμερα σκίζουν τα ιμάτιά τους, και να τονίσω ότι ίσα-ίσα εμείς ερχόμαστε εδώ να δημιουργήσουμε ένα ειδικού τύπου Νομικό Πρόσωπο το οποίο, με μία σειρά από διατάξεις απαγορεύεται να μοιράζει έσοδα σε πολλούς.

Επειδή άκουσα μία καταπληκτική κριτική, η οποία λέει: γιατί αφαιρέσατε; Απαγορεύεται να μοιράζει έσοδα σε οποιοδήποτε πρόσωπο, συμπεριλαμβανομένων των ιδρυτών του. Και μας θέσατε το ερώτημα γιατί το αφαιρέσατε αυτό; Το «σε οποιοδήποτε πρόσωπο» δεν το συμπεριλαμβάνει; Ήταν μία νομοθετική, αν θέλετε, επιπρόσθετη διόρθωση. Είναι σαφές ότι όταν λέμε κανένας, εννοούμε κανένας. Αυτή είναι η νεοελληνική διατύπωση του όρου «κανένας».

Προσθέτω: φινλανδικό μοντέλο, το οποίο έχει αναφερθεί από πάρα πολλούς. Ανέφερε ο κύριος Παραστατίδης το φινλανδικό μοντέλο στην αρχή, τώρα λέει το σκανδιναβικό. Το φινλανδικό μοντέλο το έχουμε πει, το έχω πει 30% μπαίνει στα Πανεπιστήμια, από τους αποφοίτους των Λυκείων στα φινλανδικά πανεπιστήμια. Μετά από αυτό, υπήρξε μία «à la carte» εκδοχή των σκανδιναβικών χωρών. Το πρόβλημα με το σκανδιναβικό μοντέλο το οποίο έχει επικαλεσθεί το ΠΑΣΟΚ είναι ότι δεν υπάρχει αυτούσιο σε καμία σκανδιναβική χώρα. Άρα, είναι ένα «virtual» (εικονικό)σκανδιναβικό μοντέλο, κατά τη γνώμη μου είναι περισσότερο ένα σκανδιναβικό σταυρόλεξο, για να μπορέσουμε να το διαβάσουμε καλά, σε κάθε περίπτωση όμως εγώ θα πω ότι όλες αυτές οι θέσεις που έχουν ειπωθεί, πρέπει να μπορέσουμε να τις δούμε μία – μία, και εγώ θα χαιρόμουν πάρα πολύ αν άκουγα, θέλουμε κι αυτούς τους 5, 6, 7, 8 όρους γιατί δεν σας κρύβω, για να μην θεωρηθεί ότι και εμείς υπερβάλουμε στη θέση μας, πολλά από αυτά τα οποία έχετε πει και ως Κόμματα της Αντιπολίτευσης και ως πρόσωπα, ακόμη κι αν διαφωνείτε, το προηγούμενο διάστημα, έχουμε προσπαθήσει και έχω προσπαθήσει να τα εντάξουμε μέσα στο κείμενο. Την περιφερειακή παράμετρο την οποία βάλατε, τη βλέπετε, και στο κομμάτι στο οποίο αφορά το παράβολο και τις εγγυητικές επιστολές πως διαφοροποιείται το κέντρο από την περιφέρεια και ταυτόχρονα, το ότι αλλάζουμε το στεγαστικό επίδομα μόνο για τα περιφερειακά πανεπιστήμια, επίσης αντανακλά αυτό το ενδιαφέρον. Κι ακριβώς για αυτό το λόγο, έχω επιμείνει από την πρώτη μέρα, να καθίσουμε κάτω και να τα δούμε ένα-ένα, και να δούμε πως μπορούμε να έχουμε μεγαλύτερη ώσμωση στο κείμενο από το να παίρνουμε «ex ante» πολιτικές θέσεις «reflex». Γιατί πολύ απλά δεν έχει, κατά την κρίση μας, νόημα.

Και κλείνω με το εξής το οποίο ειπώθηκε. Σε ό,τι αφορά την ειδική αγωγή, το οποίο είναι ένα θέμα το οποίο μας ενδιαφέρει κι εμένα με ενδιαφέρει προσωπικά, το ανέφερε η κυρία Θρασκιά, θα προσπαθήσουμε να φέρουμε ένα συνολικό θεσμικό πλαίσιο για την ειδική αγωγή στο οποίο θα θέλαμε, παρότι ενδεχομένως αυτό δεν είναι ένα νομοσχέδιο το οποίο για όλους τους λόγους που ανέφερα πριν, δύναται να αναπαράξει το επιθυμητό επίπεδο συναίνεσης, στην ειδική αγωγή νομίζω ότι θα μπορούσαμε να το επιτύχουμε πολύ περισσότερο, θα προσπαθήσουμε να το φέρουμε ακόμα και μέσα στους επόμενους λίγους μήνες. Ακριβώς επειδή είναι ένα θέμα πάρα πολύ ουσιαστικό, ακριβώς επειδή, με την προηγούμενη ιδιότητα μου –εδώ επιτρέψτε μου να πω ότι είχα ασχοληθεί πάρα πολύ, και είχε ασχοληθεί και η ομάδα μου- με το θέμα των αποζημιώσεων της λογοθεραπείας και της εργοθεραπείας, μέσω ΕΟΠΠΥ να γίνεται αμιγώς ψηφιακά και γρήγορα και να μη στέκονται οι ίδιοι άνθρωποι στις ίδιες ουρές, αφ’ ετέρου έχετε διακρίνει, είμαι βέβαιος, ότι έχουν αυξηθεί οι αναπληρωτές οι οποίοι απασχολούνται στην παράλληλη στήριξη τον τελευταίο χρόνο, νομίζω ότι μπορούν να γίνουν πολλά περισσότερα εδώ και η ειδική αγωγή γενικά μας διδάσκει και πάρα πολλά σε σχέση με το πώς θα πρέπει να είναι συνολικά η εκπαίδευση.

Κι επειδή αναφέρατε έτσι γενικά και τον όρο αριστεία, ότι τον χρησιμοποιούμε και εδώ θέλω να πω ότι εξαρτάται τι εννοεί κανείς. Αν ορίζει την αριστεία ως διεργασία, εγώ την πιστεύω βαθιά. Αν την ορίζει ως κατάσταση θα σας πω κι εγώ ότι δεν θέλουμε αυτό. Ως διεργασία τι σημαίνει όμως; Σημαίνει ότι ο καθένας να βρίσκει την καλύτερη εκδοχή του εαυτού του, σημαίνει ο καθένας να μπορεί να βρίσκει συνθήκη ευτυχίας η οποία είναι δική του και όχι του οικογενειακού του, φιλικού, κοινωνικού του περιβάλλοντος και σημαίνει να μπορεί ο καθένας να ταυτίζει αυτόν τον όρο με τον όρο μεράκι και να τον βρίσκει στη ζωή του. Κι επειδή πιστεύω ότι σ’ αυτό, λίγο πολύ όλοι συμφωνούμε, αυτό είναι κάτι το οποίο μας το διδάσκουν τα παιδιά τα οποία κυρίως είναι στην ειδική αγωγή σήμερα και οι οικογένειές τους. Κι επειδή θέλουμε να τους τιμήσουμε όλοι και το λέω με ειλικρίνεια αυτό και χωρίς κανένα πολιτικό χρώμα και πολιτικό πρόσημο, αν θέλετε, σ’ αυτό το κομμάτι να καθίσουμε όλοι μαζί να συνδιαμορφώσουμε και μία πρόταση με τους μέγιστους δυνατούς όρους για να μπορέσουμε να στηρίξουμε και αυτές τις οικογένειες και αυτό το κομμάτι της εκπαίδευσης που είναι το πιο ουσιαστικό κατά την κρίση μου, που μπορούμε».

ΑΠΕ-ΜΠΕ/eurokinissi

Για να φτιάχνετε πεντανόστιμες πίτες αυτά τα λάθη δεν πρέπει να κάνετε

Τα περισσότερα έχουν να κάνουν με τη γέμιση και το φύλλο.


Οι πίτες δεν είναι μόνο νόστιμες και χορταστικές αλλά και μια ιδανική επιλογή φαγητού για τις ημέρες που δεν ξέρετε τι να μαγειρέψετε.

Αν φτιάχνετε πίτες μπορείτε να τις καταψύχετε και μετά να τις ψήνετε ανά πάσα στιγμή.

Σπιτική πίτα : Τα πιο συχνά λάθη που κάνετε


Συνήθως λέμε ότι μια πίτα είναι πετυχημένη όταν δεν στάζει λάδι, έχει τη σωστή γέμιση και τραγανό φύλλο. Επίσης, όταν έχει ψηθεί ομοιόμορφα και δεν είναι ωμό το ζυμάρι (κάτι που συμβαίνει πολλές φορές στις γωνίες).

Γιατί όμως δεν πετυχαίνετε πάντα αυτό το αποτέλεσμα; Οι πιο πιθανοί και συχνοί λόγοι είναι οι ακόλουθοι:


Επιλέγετε λάθος φύλλο

Το σωστό φύλλο είναι η …μισή πίτα. Αν θέλετε πίτα με στρώσεις φύλλου αποφεύγετε το χωριάτικο καθώς είναι πιο χοντρό και προτιμάτε το φύλλο κρούστας. Όσον αφορά τη σφολιάτα, θέλει σωστό ξεπάγωμα. Από τη κατάψυξη τοποθετήστε την στο ψυγείο κι όχι σε θερμοκρασία δωματίου γιατί με αυτόν τον τρόπο θα χάσει την υφή της.

Δεν χρησιμοποιείτε τον κατάλληλο τύπο αλευριού

Το σπιτικό φύλλο είναι πιο νόστιμο και τραγανό. Όμως, χρειάζεται να χρησιμοποιήσετε τον σωστό τύπο αλευριού. Το καλύτερο είναι αυτό για όλες τις χρήσεις ενισχυμένο με γλουτένη.

Δεν αφήνετε τη ζύμη να ξεκουραστεί

Η ζύμη για να γίνει αφράτη και να ανοίγει εύκολα το φύλλο πρέπει να ξεκουραστεί τουλάχιστον μισή με μία ώρα.

Δεν τρυπάτε τα φύλλα

Για να μην εγκλωβίζετε ο ατμός κατά το ψήσιμο, δεν πρέπει να ξεχνάτε να τρυπάτε την άψητη σφολιάτα με ένα πιρούνι. Αυτό δίνει στο τελικό προϊόν μια λεπτή και τραγανή υφή καθώς μειώνει το φούσκωμα.

Δεν στρώνετε σωστά τα φύλλα

Τα κάτω φύλλα τα στρώνετε σε λαδωμένο ταψί ( παίζει ρόλο να έχει το σωστό μέγεθος) και τα αφήνετε να προεξέχουν. Τα πάνω φύλλα τα στρώνετε τσαλακωτά και τα στρίβετε προς τα μέσα. Αν είναι το φύλλο πολύ, το κόβετε γιατί δεν θα ψηθεί. Μην ξεχνάτε να λαδώνετε ξεχωριστά το κάθε φύλλο με ένα πινέλο.

Δεν βάζετε την σωστή ποσότητα γέμισης

Ανάλογα με το ταψί και τον αριθμό των φύλλων πρέπει να είναι και η γέμιση. Δεν βάζετε όλη την ποσότητα μόνο και μόνο για να μην την πετάξετε.

Δεν βρέχετε με νερό την πίτα

Κι όμως εκτός από λάδωμα, το φύλλο θέλει και ψέκασμα με λίγο νερό ώστε να γίνει τραγανή η πίτα.

Δεν χαράσσετε τα φύλλα

Είναι σημαντικό να χαράσσετε την πίτα γιατί αυτό βοηθά πολύ στο καλό ψήσιμο.

Σκεπάζετε την πίτα

Αν σκεπάζετε την πίτα όσο ακόμα είναι ζεστή , τότε τα φύλλα θα μαλακώσουν. Αφήστε την να κρυώσει καλά πριν την βάλετε σε μπολ. Επίσης για να την ζεστάνετε αποφύγετε τον φούρνο μικροκυμάτων και προτιμήστε να χρησιμοποιήσετε ξανά τον φούρνο.

(Με πληροφορίες από mothersblog. gr – cookist. com / photo: pixabay)

Γαλλία: Η πρώτη χώρα στον κόσμο που κάνει την έκτρωση «συνταγματικό δικαίωμα»

Η Γαλλία έγινε η πρώτη χώρα στον κόσμο που καθιστά την άμβλωση συνταγματικό δικαίωμα!

Μάλιστα η κυβέρνηση της χώρας αναφέρει πως η κίνηση αυτή αποτελεί απάντηση στην αυστηροποίηση των νόμων στις ΗΠΑ.

Το νομοσχέδιο που εγκρίθηκε από την Γερουσία της Γαλλίας μετά από ψηφοφορία στις 28 Φεβρουαρίου εγκρίθηκε με συντριπτική πλειοψηφία 780-72 ψήφων!

Άλλωστε, ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν είχε δηλώσει πως η κυβέρνησή του δεσμεύεται να «καταστήσει το δικαίωμα των γυναικών να κάνουν άμβλωση μη αναστρέψιμο, κατοχυρώνοντάς το στο σύνταγμα».

photo freepik

Βουλή: Διάταξη για τη δυνατότητα να εργάζονται και με μπλοκάκι οι γιατροί του ΕΣΥ

Δυνατότητα απασχόλησης και με «μπλοκάκι», θα έχουν οι γιατροί του ΕΣΥ, υπό την προϋπόθεση ότι εκπληρώνουν το ωράριο τους.

Ο υπουργός Υγείας ‘Αδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας νωρίτερα στη Βουλή, ανέφερε ότι «στο νομοσχέδιο που βγαίνει σε δημόσια διαβούλευση -ενδεχομένως εντός της εβδομάδας- έχει περιληφθεί διάταξη, η οποία επιτρέπει στους γιατρούς του ΕΣΥ, αφού θα έχουν εκπληρώσει όλο τους το ωράριο στο ΕΣΥ, να δουλεύουν και για ιδιωτικό έργο με μπλοκάκι και να κερδίζουν επιπλέον χρήματα, παρέχοντας υπηρεσίες υγείας νόμιμα».

Προηγουμένως, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ανδρέας Παναγιωτόπουλος κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «απεργάζεται συστηματικά και μεθοδικά την κατάρρευση του ΕΣΥ», αναφέρθηκε στην ανάγκη να δοθούν κίνητρα για να πηγαίνουν γιατροί στα νησιά, στη διαρροή γιατρών στον ιδιωτικό τομέα και στο εξωτερικό και στις ελλείψεις προσωπικού.

«Αυτήν την περίοδο που αυτή η Κυβέρνηση δήθεν απεργάζεται την κατάρρευση του ΕΣΥ, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης εκτελείται το μεγαλύτερο πρόγραμμα ανακαίνισης κτιριακών υποδομών τόσο των νοσοκομείων όσο και των κέντρων υγείας του ΕΣΥ, ύψους πάνω από 500 εκατομμύρια ευρώ. Συγκεκριμένα, 85 από τα 105 νοσοκομεία της χώρας ανακαινίζονται άρδην και 157 από τα 318 κέντρα υγείας ανακαινίζονται άρδην. Παράλληλα, έχουν δοθεί 85 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον, δηλαδή 545, για την αγορά ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού για τα κέντρα υγείας», ανέφερε ο υπουργός Υγείας και πρόσθεσε: «Αυτό είναι το μεγαλύτερο πρόγραμμα πλήρους κτιριακής και ιατροτεχνολογικής ανακαίνισης του Εθνικού Συστήματος Υγείας από την ίδρυσή του -τόσο μεγάλο σχέδιο απεργαζόμαστε για την κατάρρευση του ΕΣΥ και παράλληλα το έτος 2024 είναι το έτος που έχουμε προκηρύξει, προκηρύσσουμε και θα προκηρύξουμε ως το τέλος του χρόνου 6500 μόνιμες θέσεις προσλήψεων στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, που είναι το μεγαλύτερο ετήσιο πρόγραμμα προσλήψεων μόνιμου προσωπικού του ΕΣΥ από τη μέρα της ιδρύσεώς του».

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: freepik)

Champions League 2024/25-UEFA: Σήμερα ο ΠΑΟΚ ΘΑ έμπαινε απευθείας στον όμιλο των 36 ομάδων

Εάν ολοκληρώνονταν… σήμερα τα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα, ο ΠΑΟΚ (πρωτοπόρος στην ελληνική Super League πριν από την έναρξη των play-offs) θα είχε απευθείας εξασφαλισμένη θέση στις 36 ομάδες που θα αγωνιστούν στον ενιαίο όμιλο του Champions League 2024-25!

Όπως αναφέρει η UEFA, «25 ομάδες προκρίνονται αυτόματα λόγω της θέσης τους στο εγχώριο πρωτάθλημα, με τους κατόχους του Champions League και του UEFA Europa League να έχουν επίσης εγγυημένη θέση. Απαιτείται επαναπροσδιορισμός εάν οποιοσδήποτε από αυτούς τους νικητές τίτλου προκριθεί αυτόματα μέσω της κατάταξης στο εγχώριο πρωτάθλημα. Δύο ακόμη θέσεις θα καλυφθούν από τις ευρωπαϊκές επιδόσεις, ενώ οι επτά τελευταίες θέσεις θα καθοριστούν μέσω της πρόκρισης.»

Οι 25 ομάδες από τα εγχώρια προκριματικά, σύμφωνα με την UEFA, σήμερα θα ήταν ως εξής:

Αγγλία (4): Λίβερπουλ, Μάντσεστερ Σίτι, Άρσεναλ, Άστον Βίλα

Ισπανία (4): Ρεάλ Μαδρίτης, Τζιρόνα, Μπαρτσελόνα, Ατλέτικο Μαδρίτης

Γερμανία (4): Λεβερκούζεν, Μπάγερν, Στουτγάρδη, Ντόρτμουντ

Ιταλία (4): Ίντερ, Γιουβέντους, Μίλαν, Μπολόνια

Γαλλία (3): Παρί Σεν Ζερμέν, Μπρεστ, Μονακό

Ολλανδία (2): PSV Αϊντχόφεν, Φέγενορντ

Πορτογαλία (1): Σπόρτινγκ Λισαβόνας

Βέλγιο (1): Ουνιόν Σεντ Ζιλουάζ

Σκωτία (1): Ρέιντζερς

Αυστρία (1): Σάλτσμπουργκ

Ευρωπαϊκές θέσεις επιδόσεων (2)*: Ρόμα (Iταλία), Λειψία (Γερμανία)

Επαναπροσδιορισμός λόγω του νικητή του Champions League (1)**: ΠΑΟΚ (Ελλάδα)

Επαναπροσδιορισμός λόγω του νικητή Europa League (1)***:

«Ο παραπάνω κατάλογος είναι προσωρινός, όλες οι ρωσικές ομάδες αναστέλλονται από τη συμμετοχή στις διοργανώσεις της UEFA μέχρι νεωτέρας», σημειώνει η UEFA, διευκρινίζοντας τους αστερίσκους:

*Οι ευρωπαϊκές θέσεις επιδόσεων θα πηγαίνουν στις ομοσπονδίες με τις καλύτερες συλλογικές επιδόσεις από τους συλλόγους τους στις διοργανώσεις ανδρών της UEFA της προηγούμενης σεζόν (δηλαδή ο συντελεστής ομοσπονδιακών συλλόγων της προηγούμενης σεζόν, ο οποίος βασίζεται στον συνολικό αριθμό των πόντων συντελεστών συλλόγων που λήφθηκαν από κάθε σύλλογο από μια ομοσπονδία διαιρούμενο με τον αριθμό των συμμετεχόντων συλλόγων).

**Εάν οι νικητές του Champions League έχουν ήδη προκριθεί στη φάση του πρωταθλήματος, ο σύλλογος με τον καλύτερο ατομικό συντελεστή συλλόγων από όλους εκείνους που είναι επιλέξιμοι για την πρόκριση από το μονοπάτι των πρωταθλητών (οι εγχώριοι πρωταθλητές ομοσπονδιών 11 έως 55) θα εισέλθει στη φάση του ομίλου απευθείας

***Σε περίπτωση που οι νικητές του Europa League προκριθούν απευθείας στη φάση του πρωταθλήματος του Champions League μέσω του εγχώριου πρωταθλήματος τους, τότε ο σύλλογος με τον καλύτερο ατομικό συντελεστή από όλες τις ομάδες στα προκριματικά του Champions League (μονοπάτι πρωταθλητών και μονοπάτι πρωταθλήματος) πηγαίνει απευθείας στον όμιλο της κορυφαίας διοργάνωσης. Ωστόσο, εδώ υπάρχουν νέες επεξηγήσεις».

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: eurokinissi)

Ισραηλινός υπουργός ζητά τον τερματισμό των διαπραγματεύσεων για την απελευθέρωση των ομήρων

Ο ακροδεξιός υπουργός Εθνικής Ασφαλείας του Ισραήλ, ο Ιταμάρ Μπεν Γκβιρ, ζήτησε τον τερματισμό των διαπραγματεύσεων για την απελευθέρωση των ομήρων της Χαμάς, σύμφωνα με δημοσίευμα της ισραηλινής εφημερίδας Haaretz.

Η εφημερίδα Haaretz αποκαλύπτει ότι σε σημερινή συνεδρίαση του κόμματός του, ο Ιταμάρ Μπεν Γκβιρ είπε πως ήταν απαραίτητο να δοθεί εντολή για τον τερματισμό των διαπραγματεύσεων, οι οποίες αφορούν επίσης την επίτευξη προσωρινής εκεχειρίας στη Λωρίδα της Γάζας.

Αντιθέτως, το Ισραήλ θα πρέπει να προχωρήσει σε «νέα φάση» των στρατιωτικών επιχειρήσεων με «σφοδρές μάχες» διαμηνύει ο υπουργός Εθνικής Ασφαλείας, σύμφωνα πάντα με την ίδια πηγή.

Εκπρόσωποι των ΗΠΑ, του Κατάρ, της Αιγύπτου και του παλαιστινιακού κινήματος Χαμάς συνέχισαν σήμερα στο Κάιρο τις διαπραγματεύσεις με σκοπό την επίτευξη συμφωνίας εκεχειρίας. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της αιγυπτιακής τηλεόρασης, καταγράφηκε «σημαντική πρόοδος» κατά τη δεύτερη ημέρα των διαπραγματεύσεων, χωρίς όμως να δημοσιοποιηθούν περαιτέρω λεπτομέρειες.

Ο πρωθυπουργός του Ισραήλ Μπενιαμίν Νετανιάχου ζητεί μεταξύ άλλων ενημέρωση από τη Χαμάς με τα ονόματα των απαχθέντων που βρίσκονται ακόμη εν ζωή και κρατούνται όμηροι στη Λωρίδα της Γάζας.

Από την πλευρά του, το ισλαμιστικό κίνημα υποστηρίζει ότι δεν είναι σε θέση να αναφέρει ποιοι από τους απαχθέντες είναι ακόμη ζωντανοί εν μέσω των ισραηλινών επιθέσεων. Έχουν μεταφερθεί από «διαφορετικές ομάδες» σε «διαφορετικές τοποθεσίες», είπε την Κυριακή υψηλόβαθμο στέλεχος της Χαμάς στο βρετανικό δίκτυο BBC.

Χθες Κυριακή, η Wall Street Journal αναφέρθηκε σε ένα άλλο εμπόδιο. Επικαλούμενη αξιωματούχους από το Κατάρ και την Αίγυπτο, η αμερικανική εφημερίδα υποστηρίζει ότι έχει χαθεί η επικοινωνία με τον ηγέτη της Χαμάς στη Λωρίδα της Γάζας, εδώ και τουλάχιστον μια εβδομάδα, υπογραμμίζοντας πως ο Γιαχία Σινουάρ είναι αυτός που θα πρέπει να αποδεχθεί εκ μέρους της Χαμάς οποιοδήποτε σχέδιο συμφωνίας.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA-EPA)

Μαρινάκης: Ο κ. Τσίπρας μπορεί να είπε mea culpa, αλλά εμείς οφείλουμε να μην ξεχάσουμε ποτέ

Δείτε τι δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος στο MEGA:

eurokinissi

Υπάρχει τρόπος να καθαρίσετε το στρώμα από λεκέδες, μικρόβια και κιτρινίλες – Δείτε τι πρέπει να κάνετε

O γρήγορος τρόπος για να διώξετε κιτρινίλες, λεκέδες και μικρόβια από το στρώμα σας.


Θα έχετε διαπιστώσει ότι το στρώμα, ακόμα κι αν έχετε βάλει προστατευτικό κάλυμμα, μπορεί, να εμφανίσει κιτρινίλες.

Επίσης, συγκεντρώνονται μικρόβια και βρομιές. Πώς λοιπόν θα καθαρίσετε το στρώμα απομακρύνοντας τις κιτρινίλες;

Καθαρισμός στρώματος
Προκειμένου να καθαρίσετε ένα στρώμα, θα χρειαστείτε ορισμένα υλικά, όπως:

ηλεκτρική σκούπα
ένα καθαριστικό με ένζυμα ή σαπούνι πιάτων
μαγειρική σόδα
πανιά καθαρισμού
κρύο νερό


Σκουπίστε με ηλεκτρική σκούπα το στρώμα
Πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε διαδικασία καθαρισμού του στρώματος, πρέπει να το σκουπίσετε καλά με την ηλεκτρική σκούπα.

Αν μάλιστα έχετε και τα κατάλληλα εξαρτήματα χρησιμοποιήστε τα, καθώς βοηθούν σημαντικά στην απομάκρυνση βρομιάς και σκόνης.


Καθαρίστε το στρώμα
Μετά το σκούπισμα, ήρθε η στιγμή να καθαρίσετε τις κιτρινίλες από το στρώμα. Αυτό που πρέπει να θυμάστε είναι πως δεν μουλιάζετε με νερό τους λεκέδες και δεν χρησιμοποιείτε διάλυμα καθαρισμού απευθείας στο στρώμα.

Τι πρέπει να κάνετε:

Ψεκάστε σε ένα καθαρό πανί, καθαριστικό με ένζυμα και σκουπίστε τις κιτρινίλες. Στη συνέχεια περάστε τον λεκέ με πανί μικροϊνών ή με ελαφρώς βρεγμένο (και πολύ καλά στημένο). Ο στόχος είναι να χρησιμοποιήσετε όσο το δυνατόν λιγότερο προϊόν και να μην αφήσετε υγρασία.


Αν η παραπάνω μέθοδος αποδειχτεί αναποτελεσματική, τότε δεν έχετε παρά να εφαρμόσετε αυτό το απλό tip των γιαγιάδων: μαγειρική σόδα.

Υπάρχουν δύο τρόποι: ο ένας είναι να πασπαλίσετε το στρώμα με μαγειρική σόδα και να τρίψετε τις κιτρινίλες με μια βούρτσα και ο άλλος είναι να φτιάξετε ένα καθαριστικό με το απεσταγμένο νερό ( 250 ml) , 1 κουταλιά της σούπας μαγειρική σόδα και περίπου 15 σταγόνες αιθέριο έλαιο εσπεριδοειδών. Βρέξτε ένα πανί με το παραπάνω καθαριστικό και στη συνέχεια τρίψτε τον λεκέ. Στεγνώστε την επιφάνεια χρησιμοποιώντας ένα καθαρό πανί μικροινών.

Στη συνέχεια, σκουπίστε με την ηλεκτρική σκούπα και αφήστε το στρώμα να αεριστεί πριν στρώσετε το κρεβάτι.

(Με πληροφορίες από mothersblog. gr – architecturaldigest. com / photo: pixabay)

Ανησυχία στην Κεφαλλονιά! Δεν σταματάνε από την Κυριακή οι σεισμοί

Τρεις σεισμοί από 3,2 έως 3,7 Ρίχτερ σε λιγότερο από μια ώρα

Σεισμοί σημειώνονται διαρκώς στην Κεφαλλονιά!

Σύμφωνα με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο, από τις 18:50 μέχρι τις 19:30 είχαν σημειωθεί στην Κεφαλονιά 3 σεισμοί πάνω από 3 Ρίχτερ.

Πρώτος ήταν ο σεισμός 3,2 Ρίχτερ, μετά σεισμός 3,7 Ρίχτερ και μετά σεισμός 3,5 Ρίχτερ.

Οι σεισμοί δεν έχουν σταματήσει από την Κυριακή (03.03.2024).

intime

«Θέλετε πάλι πόλεμο με την Ρωσία;»! Η στιγμή που ο Γερμανός πρέσβης φεύγει άρον-άρον από το ρωσικό ΥΠΕΞ, vid

Έκρυθμη η κατάσταση

Ο πρέσβης της Γερμανίας στη Μόσχα Alexander Graf Lambsdorff εκλήθη σήμερα στο ρωσικό υπουργείο Εξωτερικών, μετά την δημοσιοποίηση από ρωσικά μέσα ενημέρωσης ηχογραφημένων συνομιλιών υψηλόβαθμων αξιωματικών των γερμανικών ενόπλων δυνάμεων για χτύπημα στην Κριμαία!

Το Βερολίνο διαψεύδει και λέει πως η επίσκεψη του Γερμανού πρέσβη ήτα προγραμματισμένη! Ωστόσο, η εικόνα που θα δείτε λέει άλλα και δείχνει τον Γερμανό πρέσβη να μπαίνει και να βγαίνει άρον-άρον από το ρωσικό ΥΠΕΞ!

Στην φερόμενη τηλεφωνική συνομιλία Γερμανοί αξιωματικοί της Πολεμικής Αεροπορίας ακούγονται να συζητούν για όπλα για την Ουκρανία και για ένα ενδεχόμενο πλήγμα σε γέφυρα στην Κριμαία, με πυραύλους μεγάλους βεληνεκούς κρουζ Taurus, με αποτέλεσμα Ρώσοι αξιωματούχοι να ζητήσουν εξηγήσεις.

Τον Γερμανό πρέσβη περίμεναν δημοσιογράφοι, οι οποίοι ρωτάνε τον Γερμανό πρέσβη:

«Γιατί σχεδιάζετε επιθέσεις σε ρωσικούς στόχους;

Θέλετε ξανά πόλεμο με την Ρωσία;;;

Έχετε ακόμα ανοιχτούς λογαριασμούς;;;»

Το Κρεμλίνο αναφέρει πως όλα αυτά αποτελούν συγκεκριμένα σχέδια, ώστε βήμα-βήμα να προετοιμαστεί χτύπημα σε ρωσικό έδαφος!

Η εκπρόσωπος του ρωσικού ΥΠΕΞ, Μαρία Ζαχάροβα είπε από την πλευρά της πως η αποναζιστοποίηση δεν έχει ολοκληρωθεί ούτε στην Γερμανία και πως οι Γερμανοί ξέρουν ότι μιλούν για τρομοκρατικά χτυπήματα σε μία γέφυρα, την οποία διασχίζουν καθημερινά αμέτρητα αυτοκίνητα!

«Η αποναζιστικοποίηση της Γερμανίας δεν έχει ολοκληρωθεί και αν οι Γερμανοί δεν αλλάξουν την κατάσταση, οι συνέπειες για την Γερμανία θα είναι καταστροφικές» υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Την ίδια ώρα, ο αντιπρόεδρος του συμβουλίου Ασφαλείας της Ρωσίας, Ντμίτρι Μεντβέντεφ, είπε ότι η Ουκρανία είναι ρωσική, πως όλες οι «ιστορικές περιοχές» της Σοβιετικής Ένωσης θα πρέπει να επιστρέψουν στην Ρωσία, απορρίπτοντας κάθε διάλογο με την τωρινή ουκρανική κυβέρνηση. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι «Ένας από τους ηγέτες της Ουκρανίας κάποτε είπε: η Ουκρανία δεν είναι Ρωσία. Αυτή η ιδέα θα πρέπει να εξαφανιστεί δια παντός. Η Ουκρανία είναι ξεκάθαρα Ρωσία. Τα σύνορα της Ρωσίας, δεν τελειώνουν πουθενά».

Επιλέον, απείλησε με χτυπήματα τις περιοχές, στις οποίες θα εντοπιστούν «γιάνκηδες»!

photo ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA-EPA

Οι Χούθι ανέλαβαν την ευθύνη για την επίθεση στο “ισραηλινό πλοίο MSC Sky” στην Αραβική Θάλασσα

Ο εκπρόσωπος των Χούθι, ο Γιαχία Σαρέα, δήλωσε σήμερα ότι οι αντάρτες που στηρίζονται από το Ιράν έβαλαν στο στόχαστρο «το ισραηλινό πλοίο MSC Sky» στην Αραβική Θάλασσα.

«Οι ναυτικές δυνάμεις των Υεμενιτικών Ενόπλων Δυνάμεων» εξαπέλυσαν μια στοχευμένη επιχείρηση εναντίον του ισραηλινού πλοίου MSC Sky στην Αραβική Θάλασσα με έναν αριθμό κατάλληλων πυραύλων πλεύσης και το πλήγμα ήταν ακριβείας και άμεσο» είπε ο Σαρέα.

Νωρίτερα, βρετανική εταιρεία ναυτασφαλειών και η Υπηρεσία Επιχειρήσεων Θαλασσίου Εμπορίου (UKMTO) του Ηνωμένου Βασιλείου ανέφεραν ότι ξέσπασε πυρκαγιά σε ένα πλοίο, το οποίο δεν κατονόμασαν, που χτυπήθηκε ενώ έπλεε στα ανοιχτά του Άντεν.

Μια πρώτη έκρηξη σημειώθηκε σε απόσταση από το πλοίο ενώ από τη δεύτερη προκλήθηκαν ζημιές και εκδηλώθηκε πυρκαγιά, την οποία αντιμετωπίζει το πλήρωμα, σύμφωνα με τις δύο βρετανικές υπηρεσίες. Δεν αναφέρθηκαν θύματα.

«Οι Δυνάμεις του Συνασπισμού που δρουν στην περιοχή ερευνούν» το θέμα, πρόσθεσε η UKMTO.

Σύμφωνα με την βρετανική εταιρεία ναυτασφαλειών, το πλοίο που χτυπήθηκε έφερε σημαία Λιβερίας και ανήκει σε μια ισραηλινή εταιρεία.

(με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Εποπτεία με ψηφιακά μέσα και στο μέλι: Ηλεκτρονικό μητρώο μελιού και ψηφιακή μελισσοκομική ταυτότητα

Αναφέρεται ότι τα ψηφιακά αυτά εργαλεία εισάγονται στη μελισσοκομία για να αντιμετωπιστούν οι "ελληνοποιήσεις" και η νοθεία μελιού.

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ:

Η πολιτεία έχει πλέον στα «χέρια» της ένα σημαντικό εργαλείο για την αντιμετώπιση των «ελληνοποιήσεων» και της νοθείας στο μέλι. Όπως ανέφερε ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Σταύρος Κελέτσης, μιλώντας νωρίτερα στη Βουλή, βασική προϋπόθεση για την επιτυχία στον έλεγχο και την καταπολέμηση αυτών των φαινομένων είναι η πλήρης ψηφιακή αποτύπωση της αλυσίδας παραγωγής, εμπορίας και διακίνησης μελιού και η διασύνδεσή της με το Εθνικό Ηλεκτρονικό Μητρώο.

«Πλέον είμαστε έτοιμοι στο Υπουργείο, χάρη στη δουλειά που έγινε τα προηγούμενα έτη και την οποία συνεχίσαμε. Έχει ήδη δημιουργηθεί η ψηφιακή πλατφόρμα και το ηλεκτρονικό μητρώο παραγωγών μελιού, σε συνδυασμό με την ατομική ψηφιακή μελισσοκομική ταυτότητα, παρέχεται η τεχνική δυνατότητα για τη συστηματική εποπτεία των εισαγωγών και την παρακολούθηση της αγοράς μελιού. Έχουμε, λοιπόν, στα χέρια μας ένα λειτουργικό καθοριστικό εργαλείο για τη δημιουργία μηχανισμών ιχνηλασιμότητας και την τήρηση και καταγραφή του ισοζυγίου παραγωγής μελιού», είπε ο κ. Κελέτσης και ενημέρωσε την εθνική αντιπροσωπεία ότι το υπουργείο προετοιμάζει σχέδιο νόμου για τους ελέγχους στα τρόφιμα, μεταξύ αυτών και το μέλι.

Ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης είχε κληθεί να απαντήσει σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της «Νίκης» Γιώργου Ρούντα, και τις ενέργειες για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες μελισσοκόμοι.

Ο τομέας της μελισσοκομίας έχει ενταχθεί στο στρατηγικό σχέδιο της νέας ΚΑΠ 2023-2027, με ειδικό πρόγραμμα συγχρηματοδοτούμενων τομεακών παρεμβάσεων οι οποίες είναι συγχρηματοδοτούμενες, κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Ένωση και 50% από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Ο προϋπολογισμός για τα τομεακά προγράμματα της μελισσοκομίας για την περίοδο 2023-2027 ανέρχεται συνολικά στα 61.626.450 ευρώ, δηλαδή 12.325.000 περίπου ευρώ ετησίως.

(με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo: pixabay)

Οι Ρώσοι στρατιώτες λαμβάνουν αλληλογραφία από συγγενείς και υποστηρικτές

photo ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA-EPA

photo ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA-EPA

Ετοιμάζουν αεροπορική πτήση για να ακολουθήσει την ολική έκλειψη ηλίου στις 8 Απριλίου

Την ολική έκλειψη ηλίου θα ακολουθήσει μία αεροπορική πτήση τον Απρίλιο, στις ΗΠΑ, προσφέροντας ένα μοναδικό θέαμα στους επιβάτες και το πλήρωμα.

Αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα υπάρξει μια ειδική πτήση από το Όστιν προς το Ντιτρόιτ στις 8 Απριλίου 2024, με σκοπό να ακολουθήσει την ολική έκλειψη ηλίου, στα 30.000 πόδια.

Η πτήση θα εκτελεστεί ειδικά με ένα A220-300, το οποίο προσφέρει ιδιαίτερη θέαση λόγω των μεγάλων παραθύρων του αεροσκάφους. Η πτήση θα αναχωρήσει από το Όστιν στις 12:15 μ.μ. και θα προσγειωθεί στο Ντιτρόιτ στις 4:20 μ.μ. και είναι χρονομετρημένη για να δώσει στους επιβαίνοντες την ευκαιρία να απολαύσουν με ασφάλεια την ηλιακή έκλειψη στο αποκορύφωμά της.

«Η έκλειψη ηλίου της 8ης Απριλίου είναι η τελευταία ολική έκλειψη που θα δούμε στη Βόρεια Αμερική μέχρι το 2044», δήλωσε ο Warren Weston, επικεφαλής μετεωρολόγος της αεροπορικής εταιρίας. «Αυτή η έκλειψη θα διαρκέσει δύο φορές περισσότερο από αυτή που συνέβη το 2017 και η διαδρομή είναι σχεδόν διπλάσια».

Αυτονόητο είναι ότι όλοι οι επιβάτες θα φορούν ειδικά γυαλιά προκειμένου να προστατέψουν τα μάτια τους από το έντονο ηλιακό φως.

Η ολική έκλειψη ηλίου θα είναι μη ορατή στην Ελλάδα, ενώ οι κάτοικοι της Βόρειας Αμερικής, του Καναδά αλλά και στο Μεξικό θα απολαύσουν αυτό το σπάνιο ουράνιο φαινόμενο κατά το οποίο ο δίσκος της σελήνης εφάπτεται εσωτερικά με τον ηλιακό δίσκο κρύβοντας κάθε ίχνος ηλιακού φωτός για μερικά λεπτά. Στον ουρανό θα φαίνεται πως τα δύο σώματα έχουν ακριβώς το ίδιο μέγεθος. Βέβαια πρόκειται για μία ουράνια ψευδαίσθηση, γιατί καθώς ο ήλιος είναι 400 φορές πιο μακριά από τη σελήνη, φαίνεται αντίστοιχα 400 φορές μικρότερος.

(με πληροφορίες από healthstories. gr / photo: pixabay)

Καμμένος για την Συμφωνία των Πρεσπών: Παραιτήθηκα για να μην την επικυρώσω

Ο Πάνος Καμμένος έκανε μια ανάρτηση για την Συμφωνία των Πρεσπών

Η ανάρτησή του:

«Δεν μιλάω … εγώ παραιτήθηκα δεν ψήφισα ,αποχώρησα από κυβέρνηση και πολιτική μετά 30 χρόνια για να μην επικυρώσω τις Πρέσπες. Οι τρόφιμοι των συνενούντων συνεχίζουν να κάνουν σχόλια γιατί προφανώς φοβούνται. Καλή Σαρακοστή».

eurokinissi

Αρχαία Αίγυπτος: Το μυστήριο με τα δεκάδες σπάνια αγαλματίδια που βρέθηκαν σε τάφο

H ανακάλυψη των «μάγων υπηρετών» (magic servants), είναι η μεγαλύτερη που έχει πραγματοποιηθεί στην Αίγυπτο και αποκαλύπτει σημαντικά στοιχεία, όπως λένε οι αρχαιολόγοι, για τις αντιλήψεις του πολιτισμού σχετικά με τη μετά θάνατον ζωή.


Στους αρχαιολογικούς τόπους σ’ όλη την Αίγυπτο, οι ανακαλύψεις είναι καθημερινές και τα ευρήματα σε συμβατικές τοποθεσίες έχουν βοηθήσει σημαντικά την αρχαιολογία. Μία από αυτές τις ανακαλύψεις ήταν τα ομοιώματα “shabti”, σωροί από μικρά αγαλματίδια δεξιοτεχνικής κατασκευής, που θεωρούνταν αναγκαία για την ομαλή μετάβαση στον άλλο κόσμο, που ονομαζόταν “Duat”.

Όπως αναφέρουν οι αρχαιολόγοι, για την ομαλή τους μετάβαση στην άλλη ζωή, οι άνθρωποι θαβόντουσαν μαζί με διάφορα αντικείμενα. Ο Τουταγχαμών, ο οποίος ανακαλύφθηκε θαμμένος με περίπου 5.0000 αντικείμενα γύρω του.

Κατά κανόνα, στην αρχαία Αίγυπτο, μόνο η άρχουσα τάξη και οι εύποροι είχαν την οικονομική δυνατότητα να θάβονται με τα ομοιώματα “shabti”, καθένα απ’ τα οποία είχε εγχάρακτες επιγραφές με διάφορες πληροφορίες, υποδηλώνοντας το κύρος του ιδιοκτήτη.

Ανακάλυψη σε live αναμετάδοση
Σto ντοκιμαντέρ “Tomb Hunters”, στο κανάλι Smithsonian το 2022, καταγράφηκε μία σπουδαία ανακάλυψη, όπου μία ομάδα αρχαιολόγων ανακάλυψε μία εξαιρετικά σπάνια στοίβα από τους «μάγους υπηρέτες». H Amada, μέλος της αποστολής, ερευνώντας έναν τάφο, ανάμεσα στο φέρετρο και έναν τοίχο, εντόπισε ένα ξεχωριστό κουτί. Ανοίγοντας το καπάκι του, ανακάλυψε πλήθος από ομοιώματα “shabti”

Τα “shabti” εμφανίζονται σε διάφορα σχήματα και μεγέθη ανά την Αίγυπτο, αν και σύμφωνα με την ομάδα, είναι η πρώτη φορά που ανακάλυψαν συγκεντρωμένα τόσα πολλά.

Τα συμπεράσματα των αρχαιολόγων
Ο Δρ. Ashraf Ewais, επικεφαλής της συντήρησης της ανασκαφής, εξήγησε: «είναι η πρώτη φορά που βρίσκεται ένα τέτοιο κουτί, τόσο κοντά στο φέρετρο». Τους περισσότερους τάφους συνόδευαν ένας ή δύο «μάγοι υπηρέτες». Ήταν εξαιρετικά σπάνιο ότι βρέθηκε ένα πλήρες σύνολο από την ενθουσιασμένη ομάδα.

Ελάχιστα είναι γνωστά για τον κάτοχο του τάφου, ωστόσο οι αρχαιολόγοι θεωρούν ότι ήταν κάποιος εύπορος. Τα shabti θεωρούνταν αντικείμενα πολυτέλειας και, παρά το μέγεθός τους, εξαιρετικά ακριβά. Η ιστορία τους χρονολογείται στο Μέσο Βασίλειο της Αιγύπτου, ανάμεσα στο 1050 και το 1650 π.Χ., αν και πιστεύεται ότι η αντίληψη για τη χρήση ομοιωμάτων στη διάβαση προς την μετά θάνατο ζωή, είναι ακόμη παλαιότερη.

(με πληροφορίες από enikos. gr / photo: pixabay)

Μωράκι γεννήθηκε εν πτήσει! Ο πιλότος έγινε για λίγο… μαιευτήρας

Tο μωράκι γεννήθηκε στον αέρα και γι΄αυτό πήρε το όνομα Sky



Κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι κατά τη διάρκεια μιας πτήσης ρουτίνας, οι επιβάτες από Ταϊπέι με προορισμό την Μπανγκόκ της Ταϊλάνδης, θα είχαν γεννητούρια.

Όλα όμως πήγαν καλά με τη βοήθεια του πολύ ψύχραιμου πιλότου.


Πιο συγκεκριμένα στη πτήση από την Ταϊπέι προς την Μπανγκόκ και λίγο μετά την απογείωση, το πιλοτήριο ενημερώθηκε για μία γυναίκα η οποία γεννούσε σε μία από τις τουαλέτες του αεροπλάνου.

Ο πιλότος του αεροπλάνου, που είναι πατέρας ενός παιδιού και έχει δεκαοκτώ χρόνια εμπειρίας στο επάγγελμα, έσπευσε να βοηθήσει τη μέλλουσα μαμά χωρίς δεύτερη σκέψη. Το μωρό γεννήθηκε υγιέστατο και πήρε το όνομα Sky (ουρανός) προς τιμήν της απρόσμενης γέννησης εν πτήσει.

Όσο για τον πιλότο, δήλωσε ευτυχής πως «το μωράκι γεννήθηκε στον αέρα. Ήταν η πρώτη μου φορά, που βοήθησα σε μία τέτοια κατάσταση» ανέφερε.

Με την προσγείωση το αεροπλάνου, διασώστες πρόσφεραν τις πρώτες βοήθειες στη μητέρα και το νεογέννητο, που είναι καλά στην υγεία τους.

(με πληροφορίες από ethnos. gr/ photo: pixabay)