Tρόποι διαχείρισης πολλαπλών συναισθημάτων

Δώστε ζωή στην καρδιά και το μυαλό σας με πολλά συναισθήματα.

Η στειρότητα μυαλού είναι μια συναισθηματική εμπειρία, συχνά γεμάτη με αρνητικές σκέψεις, αγχωτικές εμπειρίες, και υπερφορτωμένα συναισθήματα. Πώς μπορείτε να διαχειριστείτε και να ισορροπήσετε μέσα από πολλά και σύνθετα προβλήματα που δημιουργούν ανάλογα συναισθήματα;
Τα πολύπλοκα συναισθήματα κρύβουν αρκετή αντιφατικότητα αμφισβητούν τις γνωστές ψυχοσωματικές αντιδράσεις, δίνουν το δικό τους νόημα στις παράδοξες εμπειρίες, και διαφέρουν συστηματικά με την ηλικία.
Αν αναλογιστούμε πόσες εμπειρίες προκαλούνται από την έκθεση σε πιο πολύπλευρα γεγονότα ζωής, δεν είναι παράλογο να γελάμε με δάκρυα, να θυμώνουμε με μια χροιά θλίψης, να νοσταλγούμε με αβεβαιότητα, να κατανοούμε και να αηδιάζουμε ταυτόχρονα κλπ.
Πάρτε για παράδειγμα το πώς αντιλαμβανόμαστε τα χρώματα σε συνδυασμό με τα συναισθήματα. Τα κύρια χρώματα είναι κόκκινο, μπλε και κίτρινο. Τα δευτερεύοντα χρώματα, μοβ, πορτοκαλί και πράσινο, τα οποία βγαίνουν από την ανάμειξη δύο βασικών χρωμάτων. Ο συνδυασμός αυτών των χρωμάτων σε διαφορετικές εντάσεις παράγει εκατομμύρια χρώματα. Τα χρώματα και τα συναισθήματα είναι σαφείς κατηγορίες με αιχμηρά όρια. Αναμιγνύοντας δύο ή περισσότερα συναισθήματα (π.χ. ευτυχία, θλίψη, φόβο ή αηδία) σε διαφορετικά επίπεδα έντασης, δημιουργείται η γλώσσα των συναισθημάτων.
Για παράδειγμα, το μείγμα χαράς και αποδοχής παράγει τα μικτά συναισθήματα της αγάπης. Η ανάμειξη της αηδίας και του θυμού παράγει την ανάμικτη συναισθηματική κατάσταση περιφρόνησης μίσους ή εχθρότητας. Ο φόβος και ο θυμός προκαλούν τη ζήλια. Ο συνδυασμός φόβου και θυμού δημιουργεί επίσης την αίσθηση συναγερμού και αποκλεισμού.
Ποια συναισθήματα επηρεάζουν τη συμπεριφορά; Το πιο δυνατό συναίσθημα δίνει την προτεραιότητα δράσης.
Η αποδοχή των συγκρουόμενων και σύνθετων συναισθημάτων είναι πολύ σημαντική επειδή δείχνει ότι χρησιμοποιείτε περισσότερες πληροφορίες. Οι θετικές και αρνητικές αξιολογήσεις απευθύνονται σε διαφορετικές πτυχές του ατόμου, στις εναλλαγές της προσοχής ή της σκέψης, οι οποίες οδηγούν με τη σειρά τους σε συναισθηματικές αλλαγές και συμπεριφορές. Τα μικτά συναισθήματα αντικατοπτρίζουν πόσο ώριμοι είμαστε, έτσι ώστε να αναγνωρίζουμε τις συγκρουόμενες πτυχές της ύπαρξης μας.
Σχεδόν κανείς δεν θέλει να αντιμετωπίσει τα αρνητικά συναισθήματα, όπως η θλίψη και ο φόβος, για να καταλήξει σε θετικά, όπως η ελπίδα και χαρά. Η ζωή δεν ακολουθεί πάντα γραμμική σειρά, ούτε επίσης και τα συναισθήματά μας.Συνήθως βιώνουμε περισσότερα από ένα συναίσθημα την ίδια στιγμή και δεν μπορούμε να λύσουμε όλα τα συναισθήματα του παρελθόντος για να προχωρήσουμε στο μέλλον.
Στην θεωρία υπάρχει μια ομαλή ακολουθία συναισθημάτων και η ανάκαμψη μετά από μια κρίση είναι ελκυστική και ελπιδοφόρα. Μας ξαναδίνει την αίσθηση ελέγχου και προβλεψιμότητας , όταν όλα φαίνονται απελπιστικά και απειλητικά-όπως μια ξαφνική απώλεια προσώπου ή διάλυση σχέσης, μια κρίση στη δουλειά, απειλή για την υγεία, και έκτακτη οικονομική ανάγκη ή στειρότητα μυαλού.
Κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί με δεδομένα, ότι υπάρχουν διαδοχικοί κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε πιστά για να βγούμε από τα αδιέξοδα. Δεν χρειάζεται να πηγαίνουμε μετρώντας σκαλί σκαλί τη λίστα αντιμετώπισης των συναισθημάτων με θύμηση, άρνηση, συνειδητοποίηση, διαπραγμάτευση, αποδοχή και ελπίδα. Δεν βιώνουμε όλα τα συναισθήματα το ίδιο και ο καθένας έχει τα δικά του ποσοστά επικινδυνότητας, ή επιτυχίας στις συναισθηματικές κρίσεις. Τα θετικά και τα αρνητικά συναισθήματα είναι διαφορετικά μεταξύ τους σε μια δεδομένη ημέρα, αλλά γίνονται πιο πολωμένα, σε περιόδους πίεσης . Τα θετικά συναισθήματα επίσης κατά τη διάρκεια των δυσάρεστων εμπειριών είναι πιο ισχυρά και αποκαθιστούν ολοένα και περισσότερο μια απώλεια.

  1. Παρατηρήστε τα συναισθήματά σας και μην τα αποδοκιμάζετε.
    Θα νιώσετε πώς αισθάνεστε πραγματικά, όταν δείτε τι θέλουν οι άλλοι να νιώσετε. Σίγουρα δεν θέλετε να προσθέσετε περιττή σύγχυση ή ενοχή στα συναισθήματα που ήδη έχετε. Εάν παρατηρήστε προσεκτικά τα δικά σας συναισθήματα σε μια κατάσταση που απασχολεί διαρκώς τις σκέψεις σας, θα συνειδητοποιήσετε ότι ο εγκέφαλός σας χωνεύει τις αλλαγές με πολλά μικτά συναισθήματα μέσα από βασικά κίνητρα, πρωταγωνιστές και ένα εντυπωσιακό σκηνικό στο υπόβαθρο. Όταν ξεχωρίσετε τον εαυτό σας μέσα στο σκηνικό τότε θα γνωρίστε τον εαυτό σας όπως είστε και όχι όπως οι άλλοι πιστεύουν ότι πρέπει να είστε.
  2. Μην αποζητάτε το παρελθόν.
    Είμαστε αρκετά δυνατοί να αντιμετωπίζουμε τις αντιξοότητες. Η καθημερινή ζωή προσφέρει εργασία, επικοινωνία, μερίδιο χαράς λύπης, καθώς μοιραζόμαστε γεγονότα, κάνουμε σχέδια συγκεντρώνοντας τις θετικές στιγμές μέσω συναισθημάτων, προσπαθώντας να πετάξουμε οτιδήποτε αρνητικό. Η προεργασία διαλογής και συμμαζέματος του μυαλού είναι αρκετά επίπονη όταν παλεύετε μέσα από προηγούμενα συναισθήματα για να αντεπεξέλθετε στην καθημερινή ζωή. Αυτά καθυστερούν την επούλωση και παρατείνουν το άγχος ή τη θλίψη. ‘Όταν δίνετε προβάδισμα στο παρελθόν διαλύετε το μέλλον.
  3. Μην μιλάτε.
    Παρόλο που η δημοφιλής θεωρία είναι να εκφράσετε τα συγκρουόμενα συναισθήματα σας για να μπορέσετε να τα διαχωρίσετε, κάποιες έρευνες έδειξαν το αντίθετο. Μπορεί ο λόγος να είναι καθαρτικός επειδή εκφράζετε δυνατά τις σκέψεις σας και σας βοηθά να διευκρινίσετε τα συναισθήματά σας, αλλά για άλλους, είναι άλλη μια υπενθύμιση των αρνητικών συναισθημάτων που τους κρατούν δεμένους. Το κλειδί είναι να γνωρίζετε τον εαυτό σας και τι πραγματικά χρειάζεστε.
  4. Βρείτε τους φίλους σας και μην ψάχνετε δικαιολογίες.
    Μην χρησιμοποιείτε τα μικτά ή πολλαπλά συναισθήματα ως δικαιολογία για να απομακρυνθείτε από τους φίλους σας. Όταν τα συναισθήματα σας πνίγουν χρειάζεσαι απόσπαση προσοχής, διασκέδαση και διαφορετικές προοπτικές. Είτε μοιράζεστε τα συναισθήματα μαζί τους είτε όχι, ένα υποστηρικτικό περιβάλλον είναι πολύ καλύτερο από την μοναξιά.
  5. Οργανωθείτε- μην κάνετε πολλά πράγματα συγχρόνως.
    Καθαρίστε τη ντουλάπα σας, οργανώστε το γκαράζ, επαναπροσδιορίστε τα προσωπικά σας έξοδα. Λειτουργεί πολύ καλά γιατί ο εγκέφαλός μας αποσυντονίζει τα ανάμικτα συναισθήματα και το συναισθηματικό χάος,προσπαθώντας να πάρει τον έλεγχο και να αναλάβει δράση σε άλλο τομέα. Κάθε φορά που ο έλεγχος γίνεται καλύτερος, μειώνεται το στρες. Ασχοληθείτε με μια εργασία κάθε φορά. Μην πιέζετε το μυαλό με περισσότερα από όσα μπορείτε και μην επιχειρείτε ταυτόχρονες εργασίες, ενώ το μυαλό είναι ήδη κουρασμένο με πολλαπλά συναισθήματα.
  6. Κάντε ένα διάλειμμα και μην πανικοβάλλεστε.
    Το μυαλό και το σώμα ήδη προσπαθεί να χωνέψει τις κρίσιμα δύσκολες καταστάσεις και να επαναφέρει την οργάνωση τον έλεγχο και την ηρεμία. Αυτό δεν σημαίνει ότι μπορείτε να το πετύχετε αμέσως αλλά μπορείτε να δημιουργείτε κάποιες στιγμές γαλήνης και ησυχίας μέσα στην ημέρα με 20 λεπτά ανάπαυσης. Μοιράστε τα 20 λεπτά την ημέρας, με πεντάλεπτες ασκήσεις αναπνοής και σωματικής άσκησης με όποιο τρόπο μπορείτε.
    Δοκιμάστε διαφορετικές τακτικές, και θα βρείτε πολλά κρυμμένα συναισθήματα που εμφανίζονται πολύπλοκα όταν εκφράζονται. Μέσα από αυτά θα βγάλετε την καλή πλευρά των συναισθημάτων και θα πετάξετε την άσχημη. Μπορεί να μην ξέρουμε τι θα φέρει αύριο η ζωή, αλλά τουλάχιστον μπορούμε να μάθουμε πώς να χειριστούμε αυτό που θα φέρει!

Δέσπω

photo pesels

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Σχετικά άρθρα:

loading...
loading...