Ευγνωμοσύνη: 7 επιστημονικά αποδεδειγμένα οφέλη της

Η ευγνωμοσύνη είναι μια λέξη που μπορεί να μας κάνει να συνοφρυωνόμαστε.

Είναι πιθανό να την έχουμε συσχετίσει από την παιδική μας ηλικία με θρησκευτικά διδάγματα και οικογενειακά κηρύγματα. Συνήθως, μας πίεζαν να λέμε σε όλα και σε όλους ευχαριστώ, να δείχνουμε ευγνωμοσύνη.

Και σήμερα είμαστε συνηθισμένοι να βλέπουμε παρόμοια βαρετά αποφθέγματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που δεν βγάζουν ιδιαίτερο νόημα.Οπότε, όπως μπορείτε να δείτε, η ευγνωμοσύνη δεν ήταν ποτέ κάτι για το οποίο ήμασταν πραγματικά ευγνώμονες. Τείνουμε να συσχετίζουμε την ευγνωμοσύνη με τον έλεγχο, την τιμωρία, την ντροπή και με ανούσιες ατάκες στο διαδίκτυο.

Γιατί η ζωή σας δεν χρειάζεται να είναι τέλεια για να είστε ευγνώμονες
Ένας από τους μεγαλύτερους λόγους που είμαστε τόσο αδιάφοροι απέναντι στην ευγνωμοσύνη είναι επειδή είμαστε μια κοινωνία με τόσο γρήγορους ρυθμούς. Το να επιβραδύνουμε και να εκτιμήσουμε αυτό που είναι ήδη καλό για τη ζωή μας φαίνεται μη ρεαλιστικό και ορισμένες φορές αδύνατο. Έχετε ποτέ προσπαθήσει να νιώσετε ευγνωμοσύνη εν μέσω χωρισμού, μιας κηδείας ή ενός χαοτικού σπιτικού; Έχετε ποτέ προσπαθήσει να νιώσετε ευγνωμοσύνη ενώ νιώθετε ότι χάνετε τον κόσμο κάτω από τα πόδια σας;

«Μία καρδιά γεμάτη ευγνωμοσύνη δεν αποτελεί μόνο την μεγαλύτερη αρετή, αλλά και την μητέρα όλων των άλλων αρετών.» – Κικέρωνας (106 – 43 π.Χ.)

Υπάρχει ο κατάλληλος χώρος και χρόνος για τα πάντα και η ευγνωμοσύνη μπορεί εύκολα να χρησιμοποιηθεί ως ένας τρόπος να παρακάμψετε πνευματικά ή συναισθηματικά τον πόνο που εμφανίζεται στην παρούσα στιγμή. Το παρόν άρθρο λοιπόν δεν προτείνει σε καμία περίπτωση να χρησιμοποιείτε λάθος την ευγνωμοσύνη ως τρόπο δραπέτευσης από τα προβλήματά σας. Τούτου λεχθέντος, η ζωή σας δεν χρειάζεται να είναι τέλεια για να εξασκήσετε ευγνωμοσύνη. Εξάλλου, τι είναι η τελειότητα;

7 επιστημονικά αποδεδειγμένα οφέλη της ευγνωμοσύνης
Οι επιστήμονες, οι νευρολόγοι και οι ψυχολόγοι αρχίζουν πια να ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο στο πεδίο της ευγνωμοσύνης. Παρακάτω, η επιστήμη αποκαλύπτει τα οφέλη της.

1. Περισσότερη ευχαρίστηση και λιγότερος υλισμός
Ο υλισμός μας κάνει δυστυχισμένους και αυτό δεν είναι καινούριο δεδομένο. Αν και η προσωρινή έκρηξη της ντοπαμίνης από την αγορά αντικειμένων μας δίνει την ψευδαίσθηση ότι τα αντικείμενα μας κάνουν να νιώθουμε χαρά, αυτό το συναίσθημα γρήγορα ξεθωριάζει. Πολύ σύντομα, εθιζόμαστε στην πεποίθηση ότι τα υλικά είναι που δημιουργούν την ευτυχία και έτσι αγοράζουμε όλο και περισσότερα. Η έρευνα έχει δείξει ότι η ευγνωμοσύνη μας κάνει λιγότερο υλιστές και δεν φθονούμε τους άλλους για όσα έχουν αποκτήσει. Αυτή η ικανότητα να είμαστε ευχαριστημένοι βελτιώνει την ευτυχία και την μακροπρόθεσμη ευεξία.

2. Πιο ενσυναισθητικοί και επιεικείς
Η ευγνωμοσύνη έχει δείξει ότι αυξάνει την ενσυναίσθηση και την ικανότητά μας να νοιαζόμαστε για τους άλλους ανθρώπους. Όταν έρχονται αντιμέτωποι με έναν επιθετικό άνθρωπο, οι ευγνώμονες άνθρωποι έχει αποδειχτεί ότι είναι λιγότερο αντιδραστικοί, πιο τρυφεροί και επιχειρούν να μπουν στη θέση του άλλου.

3. Προστατεύει από το στρες
Η ευγνωμοσύνη βοηθά στη μείωση του σωματικού και ψυχολογικού στρες στο σώμα και στο νου. Το στρες αποτελεί κύρια αιτία ψυχοσωματικών ασθενειών, που σημαίνει ότι η ευγνωμοσύνη βοηθά στη χαλάρωση όλου του σώματος. Οι ερευνητές έχουν βρει ότι η ευγνωμοσύνη μας βοηθά να αντιμετωπίσουμε το στρες, όσο το βιώνουμε.

4. Σας βοηθά να κοιμηθείτε πιο βαθιά
Ένα πραγματικά ενδιαφέρον στοιχείο. Μια μελέτη του 2009 απέδειξε ότι η ευγνωμοσύνη μας βοηθά να αυξήσουμε το βάθος και τη διάρκεια του ύπνου μας. Με τα λόγια των ίδιων των ερευνητών «Η ευγνωμοσύνη προέβλεψε καλύτερη υποκειμενική ποιότητα και διάρκεια ύπνου και λιγότερες νυχτερινές αφυπνίσεις».

5. Ενδυναμώνει την πνευματικότητα
Η ευγνωμοσύνη μας βοηθά να νιώθουμε ότι μας αγαπούν και μας νοιάζονται περισσότερο. Αυτό σημαίνει ότι είμαστε ευχαριστημένοι πνευματικότητα. Μια μελέτη συμπέρανε ότι η ευγνωμοσύνη συσσωρεύσει και ενδυναμώνει την αίσθηση πνευματικότητας, κάτι που, φυσικά, αυξάνει την αίσθηση εσωτερικής ευεξίας.

6. Αίσθηση πληρότητας στις σχέσεις
Η ευγνωμοσύνη δεν μας προσφέρει μόνο αίσθηση του ανήκειν και εσωτερική σύνδεση, αλλά επίσης αυξάνει την αίσθηση ευτυχίας στις σχέσεις μας. Και αυτό συμβαίνει επειδή λαμβάνουμε ενέργεια, τροφή από τις θετικές μας αλληλεπιδράσεις με τους άλλους. Με αυτό τον τρόπο, μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολότερες στιγμές στις σχέσεις μας.

7. Μακροχρόνια ευτυχία
Οι ερευνητές έχουν αποδείξει ότι η ευγνωμοσύνη συνολικά αυξάνει τα γενικά επίπεδα μακροπρόθεσμης ευεξίας και ευτυχίας. Όταν την εξασκούμε μέσω ημερολογίου, φαίνεται ότι, σύμφωνα με έρευνα, αυξάνουμε κατά 2% την ευτυχία μας μετά την πρώτη εβδομάδα, 5% μετά τον πρώτο μήνα και 9% μετά τους έξι μήνες. Και αυτό με μια μόνο φορά την εβδομάδα!

enallaktikidrasi

Σχετικά άρθρα:

loading...
Close Menu