Έτσι βελτιώνεται ο ύπνος των εφήβων

Όσο περισσότερο ασκούνται μέσα σε μια μέρα, τόσο καλύτερο και πιο επωφελή για την υγεία τους ύπνο κάνουν οι έφηβοι, σύμφωνα με νέα επιστημονική μελέτη

Τόσο η υπερβολική άσκηση, όσο και η παρατεταμένη καθιστική ζωή, έστω και για μία μόνο μέρα μπορούν να επηρεάσουν τον ύπνο εκείνης της νύχτας, σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Scientific Reports.

Στη μελέτη διάρκειας μίας εβδομάδας, οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Penn State διαπίστωσαν ότι όταν οι έφηβοι είχαν περισσότερη φυσική δραστηριότητα από ό,τι συνήθως, πήγαιναν για ύπνο νωρίτερα και κοιμόντουσαν περισσότερο και καλύτερα εκείνη τη νύχτα.

Συγκεκριμένα, η ομάδα διαπίστωσε ότι για κάθε επιπλέον ώρα μέτριας έως έντονης φυσικής δραστηριότητας, οι έφηβοι έπεφταν για ύπνο 18 λεπτά νωρίτερα, κοιμόντουσαν 10 λεπτά περισσότερο και είχαν περίπου 1% μεγαλύτερη ικανότητα διατήρησης του ύπνου κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Από την άλλη πλευρά, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η καθιστική ζωή κατά τη διάρκεια της ημέρας συνδέεται με χειρότερη ποιότητα του ύπνου. Όταν οι συμμετέχοντες ήταν καθιστοί για περισσότερα λεπτά κατά τη διάρκεια της ημέρας, έπεφταν για ύπνο και ξυπνούσαν αργότερα, αλλά κοιμόντουσαν για μικρότερο χρονικό διάστημα συνολικά.

Για να καταλήξουν στα συμπεράσματα αυτά, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν δεδομένα από 417 συμμετέχοντες στη μελέτη Fragile Families and Child Wellbeing, μια προοπτική μελέτη από 20 πόλεις των ΗΠΑ. Όταν οι συμμετέχοντες ήταν στην ηλικία των 15 ετών, φόρεσαν μετρητές στους καρπούς και τους γοφούς τους που κατέγραφαν τον ύπνο και τη σωματική άσκηση για μια εβδομάδα.

«Ένα από τα δυνατά σημεία αυτής της μελέτης ήταν η χρήση των συσκευών για την ακριβή μέτρηση του ύπνου και της δραστηριότητας, αντί να βασιστεί στα λεγόμενα των συμμετεχόντων. Η συσκευή που τοποθετήθηκε στους γοφούς μετρούσε τη δραστηριότητα κατά τη διάρκεια της ημέρας και η συσκευή του καρπού μετρούσε την ώρα που κοιμόντουσαν και ξυπνούσαν οι συμμετέχοντες, καθώς και πόσο αποτελεσματικά κοιμόντουσαν, δηλαδή ποια ήταν η διάρκεια του καθαρού ύπνου, χωρίς αφυπνίσεις», σχολίασε η Lindsay Master, επιστήμονας στο Penn State.

Παρότι προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι οι έφηβοι χρειάζονται οκτώ έως δέκα ώρες ύπνου σε μια νύχτα, οι πρόσφατες εκτιμήσεις υποστηρίζουν ότι 73% των εφήβων κοιμάται λιγότερο από αυτό, ενώ, σύμφωνα με άλλες έρευνες, οι άνθρωποι που είναι πιο δραστήριοι γενικότερα τείνουν να κοιμούνται περισσότερο και να έχουν καλύτερη ποιότητα ύπνου.

Εκτός από την εύρεση συσχετίσεων για τον τρόπο που η σωματική δραστηριότητα μιας ημέρας επηρεάζει τον ύπνο της ίδιας νύχτας, οι ερευνητές βρήκαν επίσης συνδέσεις μεταξύ ύπνου και δραστηριότητας και την επόμενη μέρα. Διαπίστωσαν, δηλαδή, ότι όταν οι συμμετέχοντες κοιμόντουσαν και ξυπνούσαν αργότερα, την επόμενη μέρα πραγματοποιούσαν λιγότερη μέτρια έως έντονη σωματική δραστηριότητα και καθιστική συμπεριφορά.

«Καταφέραμε να δείξουμε ότι οι θετικές συνέπειες της άσκησης συνδυάζονται με αυτές του ύπνου και ότι οι επικίνδυνες για την υγεία συμπεριφορές όπως η καθιστική ζωή επηρεάζουν τον ύπνο της νύχτας. Αν, λοιπόν, οι άνθρωποι καταφέρουν να υιοθετήσουν συνήθειες περισσότερης άσκησης και καλύτερου ύπνου σε μια πιο τακτική βάση, θα μπορούσαν, σταδιακά, να βελτιώσουν την υγεία τους», σχολίασε ο Orfeu Buxton, καθηγητής Βιοσυμπεριφορικής Υγείας στο Penn State.

(Πηγή: ygeiamou.gr-φώτο: Pexels)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Σχετικά άρθρα:

loading...
loading...