Πώς να σταματήσετε την υπερκατανάλωση φαγητού

Τρέχετε για φαγητό όταν νιώθετε αναστατωμένοι; Δοκιμάστε αυτήν την ασυνήθιστη τεχνική.

Πολλοί άνθρωποι αναφέρουν ότι είναι πολύ δύσκολο να αντιμετωπίσουν την υπερκατανάλωση τροφής, όταν αισθάνονται συναισθηματικά ασταθής. Η πρώτη τους κίνηση είναι να ανοίξουν το ψυγείο ή το ντουλάπι με τα σνακ.  Βρίσκουν άνεση στην παρηγοριά της έτοιμης απόλαυσης η οποία σταδιακά γίνεται καθημερινή ανάγκη. 
Δεν μπορούν να εννοήσουν ότι όταν το σώμα επιβαρύνεται πάρα πολύ με την επεξεργασία της λάθος διατροφής, γίνεται επίσης πιο δύσκολο να επικοινωνήσει το νευρικό σύστημα με τα συναισθήματα. Το αποτέλεσμα, της υπερκατανάλωσης τροφής μπερδεύει τα συναισθήματα και σίγουρα δεν κάνει τη ζωή πιο διαχειρίσιμη, αλλά δημιουργεί μακροπρόθεσμα περισσότερα προβλήματα.  Σε καμία περίπτωση δεν διώχνει το άγχος, απλά το μυαλό μετατοπίζει το πρόβλημα για λίγο και ασχολείται με το καταπονημένο στομάχι. 
Θα πρέπει να έχετε υπόψιν ότι, κάθε άνθρωπος είναι ξεχωριστός και πάντα υπάρχουν ιδιαιτερότητες στη λήψη αποφάσεων και λύσεων όταν τις ψάχνουμε. Δεν είναι κακό να χρησιμοποιήσετε το φαγητό κάποιες φορές σαν  πηγή απόλαυσης και ευχαρίστησης όταν βρίσκεστε με φίλους. Το πρόβλημα του φαγητού παίρνει τρομακτικές διαστάσεις όταν θέλετε να απαλλαγείτε από καθημερινά συναισθήματα απογοήτευσης, θλίψης, πίεσης και άγχους, καταφεύγοντας στις έντονες γεύσεις του γρήγορου, λιπαρού, πολύ αλατισμένου ή γλυκού φαγητού. Το στρες δημιουργεί πολλές φορές πιο ήπια συμπτώματα υπερφαγίας κατά τη διάρκεια της ημέρας και πιο δύσκολα κατά τη διάρκεια της νύχτας, ανάλογα με τις συναισθηματικές διακυμάνσεις του ατόμου που καταναλώνει τροφή χωρίς να πεινάει.
Είναι αλήθεια ότι οι έτοιμες συσκευασμένες, επεξεργασμένες τροφές, δίνουν λιγότερη ενέργεια από ότι ένα υγιεινό γεύμα, είναι άκρως ανθυγιεινές αλλά και πιο φθηνές. Στην εποχή μας, υπάρχει αύξηση της κατάθλιψης και ο ένοχος είναι η καθιστική ζωή και οι κενές ώρες στο σπίτι που αυξάνουν τις πιθανότητες κάποιου να καταφύγει σε εθισμούς, όπως η υπερφαγία.
 Το φαγητό όπως κάθε άλλος εθισμός παρουσιάζει αντίστοιχα χαρακτηριστικά που χρησιμοποιούνται για την αλλαγή διάθεσης, ή την αποφυγή εσωτερικού πόνου. Στην τελική καταλήγουν να δημιουργούν ένα φαύλο κύκλο εθισμού προσπαθώντας να καλύψουν τις εμμονές ή την επιδείνωση του συναισθήματος με την επανάληψη της ίδιας συνηθισμένης διαδικασίας. 
Έχουμε να σας προτείνουμε διάφορους τρόπους αντιμετώπισης, αλλά και μια πιο  ασυνήθιστη τεχνική.

* Απενοχοποιηθείτε. Το πρώτο και σημαντικότερο βήμα είναι να μην απαξιώνετε τον εαυτό σας. Σταματήσετε την άσχημη κριτική επειδή έχετε υπερβολικό βάρος και δεν μπορεί να σταματήσετε το φαγητό.

* Αυτοεκτίμηση: Όλες οι δίαιτες μακροπρόθεσμα είναι αποτελεσματικές, αλλά θα πρέπει  ανακτήσετε την αυτοεκτίμησή σας και να πιστέψετε ότι σας αξίζει μια καλύτερη ποιότητα ζωής.

* Επιμονή:  Συμβουλευτείτε ένα διαιτολόγο και ξεκινήστε ένα πρόγραμμα δίαιτας και άσκησης. Μια ήπια δίαιτα, μπορεί να διατηρηθεί για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και είναι πολύ προτιμότερη από την ξαφνική απώλεια βάρους. Προσέξτε τα πισωγυρίσματα και μην υιοθετείτε απαξιωτική στάση μετά από κάθε αποτυχία. Μια κινέζικη παροιμία λέει: «Πέσε εφτά, σήκω οκτώ».

* Δημιουργικότητα: Εξετάστε τις δυνατότητές σας και δείτε αναλυτικά ποιους τομείς της ζωής σας παραμελήσατε. Σκεφτείτε, τι θα μπορούσε να σας δώσει περισσότερη χαρά περισσότερο, από εκείνα που πραγματικά έχετε ανάγκη; Διαγράψτε τις δραστηριότητες μαγειρικής και την επίθεση στο ψυγείο. Προτιμήστε να βγείτε από το σπίτι. Κάντε μακρινούς περιπάτους, ή ασχοληθείτε με τα παραμελημένα χόμπι όπως τη ζωγραφική,τη  μουσική, το διάβασμα, τη χειροτεχνία και την κηπουρική. Βρείτε διαθέσιμα άτομα που θα σας στηρίξουν με την παρέα τους. 

* Διώξτε το ανθυγιεινό φαγητό στο σπίτι:  Η εύκολη πρόσβαση σε αλμυρά ή γλυκά σνακ, δεν διευκολύνει την αλλαγή προγράμματος.  Ελέγξτε τη μερίδα φαγητού στο πιάτο σας και επιλέξτε περισσότερες τροφές που δεν ερεθίζουν τη γεύση, όπως τα λαχανικά και τα φρούτα.  Απαλλαγείτε από την ζάχαρη, το αλάτι, το βούτυρο και το αλεύρι, τα οποία έχουν εθιστικό χαρακτήρα.  

* Μην χάνετε ώρες ύπνου: Είναι βέβαιο ότι η έλλειψη ύπνου και η υπερφαγία, είναι απόλυτα συνδεδεμένα. Το βράδυ συνήθως προσπαθείτε να ανακτήσετε ενέργεια μέσω του φαγητού, όταν το μυαλό και το σώμα είναι κουρασμένο και στην πραγματικότητα χρειάζεται ύπνο. 

* Πάρτε βιταμίνες:  Το σύμπλεγμα πολυβιταμινών Β, είναι πολύ καλό για την κατάθλιψη, όπως επίσης η βιταμίνη D, σε συνδυασμό με επαρκή έκθεση στον ήλιο.

* Μην τρώτε βλέποντας τηλεόραση. Χάνετε την αίσθηση χρόνου και των ποσοτήτων τροφής, ενώ τα συναισθήματα διεγείρονται από φόβο, αγωνία, άγχος και συγκίνηση τα οποία σας οδηγούν να τρώτε ακόμη περισσότερο.

* Μια ασυνήθιστη  τεχνική:  Ανασύρεται από το μυαλό σας μια μνήμη της παιδικής ηλικίας, όπου σας απασχόλησε κάτι εξαιρετικά ανόητο με πολύ έντονα συναισθήματα. Θα πρέπει να είναι κάτι που μπορείτε άνετα να γελάσετε, παρόλο που εκείνη τη στιγμή αισθανθήκατε ότι ζήσατε ένα δράμα. Συνήθως οι παιδικές μνήμες είναι καλύτερες, επειδή μπορούμε να διακωμωδούμε τις παιδικές μας σκέψεις με την έμπειρη ενήλικη ματιά, αλλά παρέχουν πολλές φορές μια πιο αποτελεσματική λύση παρ’ όλη την απλοϊκότητα τους. 
Συγκεντρώστε τη μνήμη σε ένα πλαίσιο όπου μπορείτε να ανατρέχετε θυμίζοντας τον εαυτό σας ότι αυτό που σας απασχολεί δεν μπορεί να έχει τόση σημασία αύριο όταν θα το εξετάσετε με μια άλλη προοπτική και διαφορετική προσέγγιση. 
Η μνήμη και η συνειδητοποίηση μιας λάθος νοοτροπίας, αποδεικνύεται πολύ χρήσιμη όταν θέλετε να αποκαταστήσετε τα συναισθήματα χωρίς να τα αντικαταστήσετε με υπερκατανάλωση τροφής. 

8 Emotional Eating Tip

photo pexels

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Σχετικά άρθρα:

loading...
loading...