• Αρχική
  • Άρθρα
  • Οι «εχθροί» του ανοσοποιητικού- Περιορίστε αυτές τις τροφές τώρα με τις ιώσεις

Οι «εχθροί» του ανοσοποιητικού- Περιορίστε αυτές τις τροφές τώρα με τις ιώσεις

eating
Μπαίνοντας αισίως στο 2021, οι περισσότεροι από εμάς έχουμε ήδη ξεκινήσει να θέτουμε τους στόχους μας για το νέο έτος

Πολλών η προσοχή έχει στραφεί στους τρόπους και τις συνήθειες που θα τους βοηθήσουν να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής, απολαμβάνοντας μία καθημερινότητα γεμάτη υγεία και ευεξία.

Ακριβώς για αυτό, αν όχι όλοι σίγουρα οι περισσότεροι, έχουμε υποσχεθεί στον εαυτό μας πως μέσα στη νέα χρονιά, όχι μόνο θα αναβαθμίσουμε τη διατροφή μας, αλλά θα την κάνουμε και έναν «σύμμαχο» που θα προφυλάσσει το ανοσοποιητικό μας.

Διότι, εάν διδαχθήκαμε κάτι μέσα στη δύσκολη χρονιά που αφήσαμε πίσω, είναι πόσο καθοριστικό ρόλο μπορούν να παίξουν τα γεύματά μας, αλλά και τα συστατικά που αυτά περιλαμβάνουν στην πορεία της υγείας μας. Συνεπώς, για να μπορέσουμε να πραγματοποιήσουμε μία στοχευμένη και ολοκληρωμένη προσπάθεια, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε, όχι μόνο ποιες τροφές είναι απαραίτητες για την άμυνα του οργανισμού, αλλά και ποιες τη… σαμποτάρουν. Παρακάτω, λοιπόν, έχουμε συγκεντρώσει μία λίστα από αυτές που αξίζει να περιορίσουμε, για να διαμορφώσουμε μία διατροφή που θα «θωρακίζει» την άμυνα του οργανισμού μας.

Αναψυκτικά, ενεργειακά ποτά και συσκευασμένοι χυμοί

Τα αναψυκτικά, τα ενεργειακά ποτά και οι συσκευασμένοι χυμοί που υπάρχουν διαθέσιμοι στην αγορά, είναι προϊόντα που διαθέτουν υψηλά ποσοστά επεξεργασμένης ζάχαρης στη σύστασή τους, με αποτέλεσμα να μην ενδείκνυνται για την υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή που σκοπεύουμε να ακολουθήσουμε. Η κατανάλωσή τους μπορεί να αυξήσει απότομα την ινσουλίνη στο αίμα και συνεπώς, την κορτιζόλη, μία ουσία που λειτουργεί κατασταλτικά για τα κύτταρα του ανοσοποιητικού μας. Ακόμη και αν το προϊόν αναγράφει πως είναι sugar free, τα χημικά που περιλαμβάνει είναι εξίσου ανθυγιεινά για τον οργανισμό, όποτε καλό θα ήταν να τα αποφεύγουμε.

Επεξεργασμένα και φυτικά έλαια

Το καλαμποκέλαιο, το ηλιέλαιο, το λάδι αμυγδάλου ή το λάδι καρύδας που θεωρούνται φυτικά, διαθέτουν υψηλή περιεκτικότητα «κακών» λιπαρών, τα οποία αυξάνουν τη χοληστερόλη στο αίμα και προκαλούν σοβαρές φλεγμονές στο εσωτερικό του οργανισμού. Είναι σημαντικό να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, καθώς αυτές οι φλεγμονές είναι που οδηγούν σε επικίνδυνες θρομβώσεις, οι οποίες με τη σειρά τους ευθύνονται για παθήσεις που σχετίζονται με το καρδιαγγειακό σύστημα.

Αλκοολούχα ποτά

Η αλήθεια είναι πως ένα ποτήρι κρασί ή μία παγωμένη μπύρα χρειάζονται πού και πού, όμως η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, μπορεί να επιφέρει σοβαρές συνέπειες στο ανοσοποιητικό μας. Σύμφωνα με μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί στο παρελθόν, το αλκοόλ έχει την τάση να καταστέλλει και να επιβραδύνει τη λειτουργία των κυττάρων που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της άμυνάς μας, καθιστώντας τον οργανισμό ευάλωτο απέναντι στις λοιμώξεις.

Λαχανικά τουρσί

Παρότι τα λαχανικά τουρσί περιλαμβάνουν υψηλά ποσοστά προβιοτικών που είναι απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος και συνεπώς για το ανοσοποιητικό μας, η υψηλή περιεκτικότητα αλατιού και νατρίου που διαθέτουν, μπορούν να προκαλέσουν αφυδάτωση στο εσωτερικό του οργανισμού μας. Καλό θα ήταν, λοιπόν, να υπάρχει το τουρσί στη διατροφή μας, αλλά σε ένα μικρό ποσοστό, το οποίο δεν θα μας προκαλέσει κατακράτηση υγρών, ούτε θα επηρεάσει τις λειτουργίες του ανοσοποιητικού μας.

Αρτοποιήματα από λευκό αλεύρι

Το λευκό ψωμί, τα μπισκότα, τα κέικ και τα κουλούρια που φτιάχνονται από λευκό αλεύρι, μπορεί να έχουν αρνητική επίδραση στο ανοσοποιητικό σύστημα, καθώς διαθέτουν υψηλά ποσοστά θερμίδων, ενώ είναι ιδιαίτερα «φτωχά» σε θρεπτική αξία. Επιπλέον, η υπερβολική κατανάλωσή τους, μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική αύξηση της ινσουλίνης στο εσωτερικό του οργανισμού, ακόμη και σε παχυσαρκία. Συνεπώς, είναι σημαντικό να αναζητήσουμε ωφέλιμες εναλλακτικές, όπως η βρώμη και το κεχρί, οι οποίες είναι εξίσου γευστικές και δεν επιβαρύνουν τον οργανισμό μας.

Τηγανητά φαγητά

Ένας παράγοντας που καθορίζει σημαντικά τη θρεπτική αξία ενός γεύματος, είναι ο τρόπος με τον οποίο αυτό μαγειρεύεται. Ακριβώς για αυτό, όσο λαχταριστά και αν είναι τα τηγανητά φαγητά, θα ήταν προτιμότερο να επιλέξουμε έναν διαφορετικό τρόπο παρασκευής, καθώς τα τηγανητά περιλαμβάνουν υψηλά ποσοστά «κακών» λιπαρών, τα οποία, όχι μόνο δημιουργούν φλεγμονές και θρόμβους στο αίμα που μπλοκάρουν την κυκλοφορία του, αλλά καταστέλλουν σημαντικά και τα κύτταρα το ανοσοποιητικού μας.

Κλείνοντας, είναι σημαντικό να θυμόμαστε πως για να διαμορφώσουμε μία διατροφή που θα καλύπτει απόλυτα τον οργανισμό μας, χρειάζεται να κατανοούμε τις ανάγκες αλλά και τις επιθυμίες του. Ακολουθώντας μία «πλούσια» διατροφή υψηλής θρεπτικής αξίας και αποφεύγοντας τις υπερβολές, δεν υπάρχει αμφιβολία πως το 2021 θα είναι η χρονιά που θα αποκτήσουμε μία καλύτερη ποιότητα ζωής γεμάτη υγεία!

newsbomb/ photo unsplash