Τι θα συμβεί στο σώμα σας, αν τρώτε κόκκινο κρέας κάθε μέρα

Το μοσχάρι, το χοιρινό, το αρνί, ακόμη και το κατσικίσιο κρέας, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βασικά θρεπτικά συστατικά όπως πρωτεΐνες, σίδηρο και βιταμίνη Β12.

Ωστόσο, υπάρχουν λόγοι για τους οποίους οι ειδικοί, συνιστούν τον περιορισμό του κόκκινου κρέατος, σε όχι περισσότερες από τρεις μερίδες την εβδομάδα.

Όπως αναφέρει το eatthis.com, τα κρέατα όπως το βόειο κρέας και το ελάφι είναι μερικές από τις τροφές με την υψηλότερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη. Μια μερίδα 200 γραμμαρίων χοιρινού κρέατος για παράδειγμα, έχει 26 γραμμάρια πρωτεΐνης. Δεδομένου ότι η ημερήσια αξία για την πρωτεΐνη είναι 50 γραμμάρια, η κατανάλωση κρέατος, μπορεί σίγουρα να σας φέρει κοντά στους στόχους σας.

Η χοληστερόλη σας μπορεί να ανέβει

Η χοληστερόλη, τόσο η LDL όσο και η HDL, είναι ένας σημαντικός δείκτης της καρδιαγγειακής υγείας. Καθώς αυτή η κηρώδης ουσία συσσωρεύεται στα αιμοφόρα αγγεία σας, μπορεί να περιορίσει το χώρο για το οξυγόνο να κυκλοφορήσει στο αίμα, προκαλώντας καρδιακές προσβολές ή εγκεφαλικά.

Δυστυχώς, το να τρώτε μπιφτέκια ή παϊδάκια κάθε μέρα δεν θα κάνει τη χάρη στη χοληστερόλη σας. Το κόκκινο κρέας, ειδικότερα, είναι γνωστό  για την αύξηση της LDL. Έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης διαπίστωσε μάλιστα, ότι ο κίνδυνος στεφανιαίας νόσου των ανθρώπων αυξανόταν κατά 18% για κάθε 50 γραμμάρια επιπλέον επεξεργασμένου κόκκινου κρέατος που κατανάλωναν την ημέρα και αυξανόταν κατά 9% για κάθε 50 γραμμάρια μη επεξεργασμένου κρέατος.

Μπορεί να αυξήσετε τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2

Μπορεί να φαίνεται ότι ο διαβήτης τύπου 2 έχει να κάνει μόνο με την πρόσληψη υδατανθράκων, καθώς αυτή η κατάσταση περιλαμβάνει τη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα από το σώμα. Αλλά πρωτεΐνες όπως το κόκκινο κρέας θα μπορούσαν επίσης να επηρεάσουν το εάν θα αναπτύξετε ή όχι τύπου 2. Μελέτη στο Nutrients κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η κατανάλωση κρέατος συσχετίστηκε σταθερά με τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2. Οι ερευνητές υπέθεσαν ότι αυτό θα μπορούσε να οφείλεται στο ότι το κόκκινο κρέας μπορεί να αυξήσει τη φλεγμονή, να αυξήσει το σωματικό βάρος ή να αυξήσει το σπλαχνικό λίπος – όλοι γνωστοί παράγοντες στην ανάπτυξη διαβήτη.

Και πάλι, έρευνα του 2022 που αξιολόγησε 21 τυχαιοποιημένες ελεγχόμενες δοκιμές διαπίστωσε ότι το κόκκινο κρέας δεν επηρέαζε παράγοντες κινδύνου για διαβήτη τύπου 2, όπως η αντίσταση στην ινσουλίνη και η λειτουργία των βήτα κυττάρων του παγκρέατος. Αλλά έως ότου η περαιτέρω έρευνα φέρει περισσότερη σαφήνεια, ίσως είναι καλύτερο να μειώσετε τις μπριζόλες εάν γνωρίζετε ότι διατρέχετε κίνδυνο διαβήτη.

Περισσότερη ενέργεια

Η πρωτεΐνη δεν είναι η μόνη θρεπτική ουσία στο βοδινό, το χοιρινό, το αρνί και το ελάφι. Η βιταμίνη Β12 και ο σίδηρος είναι επίσης άφθονα στο κόκκινο κρέας. Μπορεί να μην σκεφτείτε πολύ αυτά τα μικροθρεπτικά συστατικά πέρα από το να τα παρατηρήσετε στην πολυβιταμίνη σας, αλλά έχουν σημαντικό ρόλο να παίξουν στην υγεία σας, αναφέρει η διαιτολόγος, Sarah Garone, NDTR. Και τα δύο είναι σημαντικά συστατικά για τη διατήρηση της ενέργειάς σας. Η ανεπάρκεια των δύο μπορεί να οδηγήσει σε κόπωση και αδυναμία. Η κατανάλωση κόκκινου κρέατος κάθε μέρα θα μπορούσε να είναι ασφάλιση ενάντια στα αισθήματα νωθρότητας.

Μπορεί να αυξήσετε τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου

Ένα άλλο μειονέκτημα μιας καθημερινής συνήθειας κόκκινου κρέατος, είναι ότι μπορεί να αυξάνετε τις πιθανότητες να προσβληθείτε από καρκίνο του παχέος εντέρου. Η έρευνα γύρω από αυτό το θέμα, συμπεριλαμβανομένης μιας μελέτης από το Τμήμα Ιατρικής Ογκολογίας, Ινστιτούτο Ογκολογίας στο Πανεπιστήμιο της Κωνσταντινούπολης που δημοσιεύτηκε στο Oncology Reviews, υποδηλώνει μια σχέση μεταξύ της υψηλότερης κατανάλωσης κρέατος όπως το βοδινό, το χοιρινό και το αρνί και μεγαλύτερη πιθανότητα αυτής της νόσου του εντέρου.

Αξίζει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι όλα τα κόκκινα κρέατα δεν φαίνεται να έχουν τα ίδια αποτελέσματα. Ενώ το κόκκινο κρέας φαίνεται να αυξάνει τον κίνδυνο, τα επεξεργασμένα κόκκινα κρέατα έχουν ακόμη μεγαλύτερη επίδραση στην ανάπτυξη καρκίνου του παχέος εντέρου. Σύμφωνα με τη Διεθνή Υπηρεσία Έρευνας για τον Καρκίνο του ΠΟΥ, το κόκκινο κρέας ταξινομείται ως καρκινογόνο της ομάδας 2Α, που σημαίνει ότι είναι «πιθανώς καρκινογόνο για τον άνθρωπο».

Τα επεξεργασμένα κόκκινα κρέατα, από την άλλη πλευρά, ταξινομούνται ως καρκινογόνα της ομάδας 1, μια ουσία που είναι γνωστό ότι προκαλεί καρκίνο.

Θα νιώσετε χορτάτοι

Η πρωτεΐνη δεν είναι τίποτα αν δεν χορταίνει. Στην πραγματικότητα, η έρευνα δείχνει ότι αυτό το μακροθρεπτικό συστατικό είναι το πιο χορταστικό από όλα! Συμπεριλαμβάνοντας το κόκκινο κρέας στη διατροφή σας κάθε μέρα, μπορεί να αισθάνεστε χορτάτοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε σταθερό βάρος. Ο συνδυασμός κόκκινου κρέατος με άλλα χορταστικά θρεπτικά συστατικά, όπως σύνθετους υδατάνθρακες και υγιή λίπη (όπως ο συνδυασμός αρνιού με κινόα ή μαγείρεμα χοιρινού σε ελαιόλαδο) θα μπορούσε να επιφέρει ακόμη περισσότερο τη διατήρηση του βάρους.

(Από healthstories.gr – φωτο:freepik)

ΠΟΛΙΤΙΚΟΛΟΓΙΕΣ

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ

Κύρια Θέματα

ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΑΓΟΡΩΝ

Κάθε μέρα μαζί