Ο απλούστερος τρόπος να κερδίσετε 4,5 επιπλέον χρόνια ζωής

Μπορεί το γάλα που πίνετε να καθυστερεί τη γήρανση του οργανισμού σας, αρκεί να πίνετε το σωστό! Ποιο γάλα, λοιπόν, μπορεί να σας εξασφαλίσει επιπλέον χρόνια ζωής;


Όσοι πίνουν γάλα με 1% λιπαρά, αντί για 2% ή πλήρες καθυστερούν τη γήρανση του οργανισμού τους κατά 4,5 χρόνια, σύμφωνα με νέα αμερικανική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Oxidative Medicine and Cellular Longevity.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Brigham Young μελέτησαν 5.834 ενήλικες στις ΗΠΑ και παρατήρησαν ότι και το γάλα με μειωμένα λιπαρά (άπαχο και με 1% λιπαρά) σχετίζεται με μειωμένη βιολογική γήρανση συγκριτικά με την κατανάλωση γάλακτος με πολλά λιπαρά (2% και πλήρες).

«Μας προκάλεσε έκπληξη η μεγάλη διαφοροποίηση», σχολιάζει ο καθηγητής Επιστήμης της Άθλησης Larry Tucker, επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας. «Αν πίνετε πλήρες γάλα καλό είναι λοιπόν να γνωρίζετε ότι έχει και συνέπειες», προσθέτει.

Ο Δρ. Tucker μελέτησε τη σχέση μεταξύ του μήκους των τελομερών και της συχνότητας κατανάλωσης γάλακτος (ημερήσιας, εβδομαδιαία ή καθόλου) και του περιεχομένου του γάλακτος σε λιπαρά (πλήρες, 2%, 1% και άπαχο). Τα τελομερή είναι το τελευταίο άκρο των χρωμοσωμάτων και είναι υπεύθυνα για την διατήρηση της ακεραιότητας του DNA. Δρουν και ως βιολογικά ρολόγια και σχετίζονται άμεσα με τη γήρανση: κάθε φορά που ένα κύτταρο διαχωρίζεται για να πολλαπλασιαστεί, μειώνεται το μήκος των τελομερών. Άρα όσο μεγαλώνουμε, τόσο κοντύτερα είναι τα τελομερή.

Και σύμφωνα με τη νέα μελέτη, όσο περισσότερο γάλα με λιπαρά πίνει κανείς τόσο κοντύτερα γίνονται τα τελομερή. Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι για κάθε 1% αύξηση των λιπαρών στο γάλα που έπινε ομάδα ενηλίκων (δηλαδή 2% λιπαρά αντί για 1%) τα τελομερή μίκραιναν κατά 69 βασικά ζεύγη. Αυτό μεταφράζεται σε πάνω από τέσσερα χρόνια επιπλέον βιολογικής γήρανσης. Όταν ο Δρ. Tucker εστίασε στα άνω και κάτω άκρα των συμμετεχόντων που έπιναν γάλα, οι ενήλικες που προτιμούσαν το πλήρες γάλα είχαν τελομερή που ήταν κατά 145 βασικά ζεύγη κοντύτερα από των ατόμων που έπιναν άπαχο γάλα.

Σχεδόν οι μισοί συμμετέχοντες στο δείγμα έπιναν γάλα καθημερινά και επίσης ένα τέταρτο των ατόμων έπινε δύο φορές την εβδομάδα. Κάτω από το ένα τρίτο δήλωσε ότι έπινε πλήρες και ένα 30% γάλα με 2% λιπαρά. Εν τω μεταξύ, το 10% του δείγματος έπινε γάλα με 1% λιπαρά και το 17% άπαχο. Περίπου ένα 13% δεν έπινε καθόλου αγελαδινό γάλα.

Αυτό όμως που προκαλεί έκπληξη είναι η διαπίστωση ότι όσο δεν έπιναν γάλα είχαν κοντύτερα σε μήκος τελομερή από τους ενήλικες που έπιναν γάλα με λίγα λιπαρά.

Σύμφωνα με τον Δρ. Tucker τα ευρήματα ενισχύουν τις οδηγίες των ειδικών για κατανάλωση γαλακτοκομικών με λίγα λιπαρά στο πλαίσιο ενός υγιεινού τρόπου ζωής.

ΠΗΓΗ: ygeiamou.gr, ΦΩΤΟ pexels

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Σχετικά άρθρα:

loading...
loading...