• Αρχική
  • Άρθρα
  • Νομίζατε μέχρι σήμερα ότι ο ντεκαφεϊνέ καφές δεν έχει καθόλου καφεΐνη; Αναθεωρήστε τώρα!

Νομίζατε μέχρι σήμερα ότι ο ντεκαφεϊνέ καφές δεν έχει καθόλου καφεΐνη; Αναθεωρήστε τώρα!

Είναι γνωστό πως ο καφές είναι ένα από τα πιο δημοφιλή ποτά στον κόσμο και ενώ πολλοί πίνουν καφέ για να αποκτήσουν αυξημένη πνευματική εγρήγορση και ενέργεια από την περιεχόμενη καφεΐνη, μερικοί είτε προτιμούν είτε πρέπει να την αποφεύγουν για λόγους υγείας.

             Ο καφές χωρίς καφεΐνη ή ντεκαφεϊνέ, είναι μια εξαιρετική εναλλακτική λύση για όσους είναι ευαίσθητοι στην καφεΐνη ή θέλουν απλά να μειώσουν την πρόσληψή της, αλλά θέλουν να απολαμβάνουν τη νόστιμη γεύση του. Ωστόσο, πρέπει να τονιστεί ότι ο καφές ντεκαφεϊνέ εξακολουθεί να παρέχει καφεΐνη. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή και να δούμε….

Τι είναι ο καφές ντεκαφεϊνέ;
              Ενώ οι κανονισμοί του USDA στις ΗΠΑ, ορίζουν ότι ο ο καφές αυτός δεν πρέπει να υπερβαίνει το 0,10% καφεΐνης σε ξηρή βάση στη συσκευασία, η σύγκριση μεταξύ παρασκευασμένων ροφημάτων απλού καφέ και ντεκαφεϊνέ δείχνει ότι ο ντεκαφεϊνέ φαίνεται να έχει χάσει τουλάχιστον το 97% της καφεΐνης. Για να το αντιληφθείτε καλύτερα, ένα μέσο φλιτζάνι κανονικού καφέ των 354 ml περιέχει 180 mg καφεΐνης, ενώ ένας ντεκαφεϊνέ έχει περίπου 5,4 mg καφεΐνης. Η περιεκτικότητα καφεϊνής στον ντεκαφεϊνέ εξαρτάται από τον τύπο των κόκκων και τη διαδικασία της αφαίρεσης της ουσίας.
              Οι ντεκαφεϊνέ κόκκοι καφέ παρασκευάζονται συνήθως με μία από τις τρεις μεθόδους: χρησιμοποιώντας νερό, οργανικούς διαλύτες ή διοξείδιο του άνθρακα για να απομακρθνθεί η καφεΐνη από τους κόκκους καφέ. Όλες οι μέθοδοι εμποτίζουν ή ατμίζουν τους πράσινους, μη ψημένους κόκκους καφέ μέχρι να διαλυθεί η καφεΐνη ή μέχρι να ανοίξουν οι πόροι των κόκκων. Από εκεί, εξάγεται η καφεΐνη.

Διαδικασία με βάση διαλύτες: Αυτή η μέθοδος χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό χλωριούχου μεθυλενίου, οξικού αιθυλεστέρα και νερού για να δημιουργήσει ένα διαλύτη που εξάγει την καφεΐνη. Κανένα χημικό δεν βρίσκεται τελικά στον καφέ, καθώς αυτά εξατμίζονται.

 Ελβετική διαδικασία νερού: Αυτή είναι η μόνη βιολογική μέθοδος. Βασίζεται στην ώσμωση για την εξαγωγή της καφεΐνης και εγγυάται ένα προϊόν χωρίς καφεΐνη 99,9%.

 Διαδικασία διοξειδίου του άνθρακα: Πρόκειται για την πιο σύγχρονη μέθοδο και χρησιμοποιεί διοξείδιο του άνθρακα, μια ένωση που απαντάται φυσικά στον καφέ ως αέριο, για να αφαιρέσει την καφεΐνη και να αφήσει άθικτες άλλες αρωματικές ενώσεις. Ενώ είναι μια αποτελεσματική μέθοδος, είναι επίσης ιδιαίτερα ακριβή. Συνολικά, ο τύπος καβουρδισμένου καφέ που αγοράζετε θα επηρεάσει τη γεύση περισσότερο από τη μέθοδο αφαίρεσης της καφεΐνης. Ωστόσο, η διαδικασία της αφαίρεσης της καφεΐνης, αλλάζει όντως τη μυρωδιά και τη γεύση του καφέ, με αποτέλεσμα μια ηπιότερη γεύση και διαφορετικό χρώμα .

Πόση καφεΐνη έχει ο καφές Ντεκαφεϊνέ;
Σχετικές μελέτες έχουν δείξει ότι σχεδόν όλοι οι τύποι καφέ ντεκαφεϊνέ περιέχουν καφεΐνη. Κατά μέσο όρο, ένα φλιτζάνι ντεκαφεϊνέ των 236 ml, περιέχει έως και 7 mg καφεΐνης, ενώ ένα φλιτζάνι κανονικού καφέ περιέχει 70-140 mg.

Ενώ ακόμη και 7mg καφεΐνης μπορεί να φαίνονται χαμηλά, θα μπορούσε να είναι ανησυχητική ποσότητα για εκείνους που έχουν οδηγίες να μειώσουν την πρόσληψή της λόγω νεφρικής νόσου, αγχωδών διαταραχών ή ευαισθησίας στην καφεΐνη.

Για ευαίσθητα άτομα, ακόμη και μικρές ποσότητες καφεΐνης θα μπορούσαν να αυξήσουν την διέγερση, το άγχος, τον καρδιακό ρυθμό και την αρτηριακή πίεση.

Οι ερευνητές αναφέρουν ότι η κατανάλωση 5-10 φλιτζανιών καφέ ντεκαφεϊνέ θα μπορούσε να συσσωρεύσει ποσότητα καφεΐνης ίση 1-2 φλιτζάνια κανονικού καφέ. Έτσι, εκείνοι που αποφεύγουν την ουσία αυτή, θα πρέπει να είναι προσεκτικοί.

Ενώ η περιεκτικότητα σε καφεΐνη είναι χαμηλότερη από αυτή του κανονικού καφέ, εξακολουθεί να υπάρχει.

Για να είστε ασφαλείς, αναζητήστε πρώτα πόση καφεΐνη περιέχει ο αγαπημένος σας decaf, ειδικά αν καταναλώνετε πολλά φλιτζάνια την ημέρα.

Ποιος πρέπει να πίνει καφέ ντεκαφεϊνέ;

Ενώ πολλοί άνθρωποι μπορούν να απολαύσουν υψηλότερες ποσότητες καφεΐνης, μερικοί άνθρωποι πρέπει να την αποφύγουν για λόγους υγείας.

Όσοι βιώνουν αϋπνία, άγχος, πονοκεφάλους, ευερεθιστότητα, νευρικότητα, ναυτία ή αυξημένη αρτηριακή πίεση μετά την κατανάλωση καφεΐνης, εάν αποφασίσουν να συνεχίσουν να πίνουν καφέ, θα πρέπει να στραφούν στον decaf.

Ομοίως, τα άτομα με ορισμένες ιατρικές παθήσεις μπορεί να πρέπει να ακολουθήσουν δίαιτες περιορισμένες σε καφεΐνη, για παράδειγμα εάν λαμβάνουν φάρμακα που μπορούν να αλληλεπιδράσουν με αυτή.

Μια έρευνα δείχνει ότι ακόμη και το… μακιγιάζ σας μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο ανταποκρίνεστε στην καφεΐνη.

Επιπλέον, η καφεΐνη έχει αναγνωριστεί ως πιθανό αιτία για καούρα. Ως εκ τούτου, οι άνθρωποι που βιώνουν καούρα ή γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση (GERD) μπορεί να χρειαστεί να μειώσουν την πρόσληψη καφεΐνης.

Εάν ισχύει οποιαδήποτε από αυτές τις συνθήκες, η κατανάλωση ενός σκούρου ψητού ντεκαφεϊνέ, το οποίο είναι χαμηλότερος σε καφεΐνη και συχνά λιγότερο όξινος, μπορεί να είναι η καλύτερη επιλογή σας.

Επίησς, συνιστάται στις γυναίκες που είναι έγκυες ή θηλάζουν να περιορίσουν την πρόσληψη καφεΐνης.

Τέλος να σημειωθεί ότι οι πιο σκούρα καβουρδισμένοι και οι στιγμιαίοι καφέδες ντεκαφεϊνέ, συνήθως κατατάσσονται χαμηλότερα στην περιεκτικότητα σε καφεΐνη.

(cibum.gr – φωτο:unsplash)

Tο el.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο κάτω από  το άρθρο, μόνο από όσους και όσες έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία DISQUS. Ο καθένας και η κάθε μία έχουν το δικαίωμα να εκφράζουν ελεύθερα τις απόψεις τους. Αυτό όμως  δεν σημαίνει ότι το el.gr υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Επίσης ξεκάθαρα θα διαγράφουμε  συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια αμέσως μόλις τα εντοπίσουμε  ή αμέσως μόλις μας καταγγελθούν. Ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το el.gr δεν φέρει καμία νομική ή άλλη ευθύνη, αφού στο διαδίκτυο ανωνυμία δεν υπάρχει.