Νερό με τζίντζερ: Ποια τα οφέλη του για την υγεία!

Βαρεθήκατε το νερό με λεμόνι; Δοκιμάστε το νερό με τζίντζερ! Το τζίντζερ, γνωστό και ως πιπερόριζα, είναι το μπαχαρικό που προέρχεται από τη ρίζα του φυτού Zingiber officinale. Χρησιμοποιείται εδώ και αιώνες στη μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική χάρη στην ιδιαίτερη και ελαφρώς πικάντικη γεύση του, αλλά και ως γιατροσόφι για ποικίλες ενοχλήσεις, όπως οι πόνοι στο σώμα και η ναυτία.

 

Ένας εύκολος τρόπος να βάλετε το τζίντζερ στη ζωή σας είναι να το προσθέτετε σε νερό και να το απολαμβάνετε ως ζεστό ή κρύο ρόφημα.

Οφέλη για την υγεία

Τα οφέλη του τζίντζερ τεκμηριώνονται μέσα από αρκετές επιστημονικές μελέτες. Ενδεικτικά, μπορεί να βοηθήσει στα παρακάτω:

Πόνος

Μελέτη που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στην επιθεώρηση Cephalalgia υπέδειξε ότι το τζίντζερ συνδυαστικά με τα παυσίπονα είναι πιο αποτελεσματικό για την αντιμετώπιση της ημικρανίας σε σύγκριση με τη λήψη παυσίπονων μεμονωμένα.

Ναυτία

Αναλυτική επισκόπηση του 2015 στο περιοδικό Current Opinion in Supportive and Palliative Care, η οποία βασίστηκε σε εννέα παλαιότερες επιστημονικές μελέτες, κατέληξε στο συμπέρασμα πως το τζίντζερ συμβάλλει στην ανακούφιση της ναυτίας και στη μείωση των επεισοδίων εμετού μετά από μια χειρουργική επέμβαση, λόγω χημειοθεραπείας, λόγω ιογενούς λοίμωξης ή και εγκυμοσύνης.

Χοληστερόλη

Έρευνα του 2016 που διεξήχθη σε πειραματόζωα (ποντίκια) υπέδειξε ότι το τζίντζερ μπορεί να μειώσει τα ανεβασμένα επίπεδα της χοληστερόλης, αλλά και να αποτρέψει τη συσσώρευση χοληστερόλης στο αίμα.

Σάκχαρο

Το τζίντζερ είναι ευεργετικό και για τα άτομα με διαβήτη τύπου 2, καθώς βελτιώνει τα επίπεδα του σακχάρου. Στο πλαίσιο κλινικής δοκιμής 12 εβδομάδων με τη συμμετοχή 41 διαβητικών ασθενών, οι ερευνητές χορήγησαν στους μισούς συμμετέχοντες δύο γραμμάρια τζίντζερ σε σκόνη ημερησίως, ενώ στους άλλους μισούς ψευδοφάρμακο (ομάδα ελέγχου). Στην ομάδα του τζίντζερ παρατηρήθηκαν αξιοσημείωτες βελτιώσεις στις τιμές του σακχάρου νηστείας συγκριτικά με την ομάδα ελέγχου.

Απώλεια βάρους

Το τζίντζερ διευκολύνει και την απώλεια των περιττών κιλών, σύμφωνα με μελέτη του 2013 στην επιθεώρηση Metabolism. Όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές, οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν ζεστό νερό με τζίντζερ μετά το πρωινό τους γεύμα ένιωθαν πιο χορτάτοι μέσα στην ημέρα κι έτσι λάμβαναν συνολικά μικρότερο αριθμό θερμίδων από τα γεύματά τους.

Σχετικά άρθρα:

loading...
Close Menu