• Αρχική
  • Άρθρα
  • Nερό, καφέ, ή τσάι; Τι πρέπει να πίνουμε όταν ξυπνάμε το πρωί, σύμφωνα με διατροφολόγους

Nερό, καφέ, ή τσάι; Τι πρέπει να πίνουμε όταν ξυπνάμε το πρωί, σύμφωνα με διατροφολόγους

Άλλοι, με το που ξυπνήσουν το πρωί, επιλέγουν να πιουν καφέ, άλλοι τσάι και άλλοι νερό και έτσι διατροφολόγοι έρχονται να διαλευκάνουν το ζήτημα, προτάσσοντας την πιο υγιεινή επιλογή για τον οργανισμό μας.

Το πρωί έχει φτάσει και είμαστε αντιμέτωποι με τον καθιερωμένο γρίφο: να πιούμε νερό, τσάι ή καφέ ώστε να πάρουμε την απαιτούμενη ενέργεια αλλά με υγιεινό τρόπο; 

Έτσι, λοιπόν, διατροφολόγοι έδωσαν τη δική τους απάντηση στη «Huffington Post» και ξεκαθαρίζουν την κατάσταση.

Οι περισσότεροι από αυτούς επιλέγουν το νερό, καθώς είναι ό,τι χρειάζεται το σώμα μας για να ενυδατωθεί καλά μετά τον βραδινό ύπνο, με τη διατροφολόγο, Βίκι Σάντα Ρέτελνι, να δηλώνει:

«Μπορεί να μην αισθάνεστε απαραίτητα ότι διψάτε το πρωί, αλλά το νερό μπορεί να είναι μια υγιεινή συνήθεια που πρέπει να προτιμάτε για να διατηρείτε τον εαυτό σας επαρκώς ενυδατωμένο καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας».

Από την πλευρά της, η διαιτολόγος, Μπάρμπαρα Ρους, τονίζει:

«Τείνω να προτιμώ ένα μικρό μπουκάλι με ανθρακούχο νερό το πρωί, γιατί ως ποσότητα είναι εύκολο να την έχω καταναλώσει πριν από τον καφέ».

Η Αμάντα Φράνκενι και η Έιμι Γκόριν, επίσης, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τα ενεργειακά ποτά, αλλά και για εκείνα που υπόσχονται πως βοηθούν στην αποτοξίνωση του οργανισμού.

Επιπλέον, η Ρους υποστηρίζει ότι ένας φυσικός χυμός μπορεί να μην έχει όλες τις φυτικές ίνες του φρούτου από τον οποίο είναι φτιαγμένος, αλλά μπορεί να θεωρηθεί ως καλή πηγή πρόσληψης βιταμίνης C, εάν πρόκειται για το πορτοκάλι.

Οι διατροφολόγοι, πάντως, απορρίπτουν την ιδέα του ζεστού νερού με λεμόνι.

woman drinking with cup

Τσάι, η υγιεινή επιλογή

Ο διαιτολόγος Τόμπι Σμίθσον πάσχει από διαβήτη και επιλέγει να πίνει τσάι κάθε πρωί και εξηγεί το γιατί.

Συγκεκριμένα, ο ίδιος αναφέρει το εξής:

«Η έρευνα έχει δείξει ότι η κατανάλωση τσαγιού έχει οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της πρόληψης και του ελέγχου του διαβήτη. Οι πολυφαινόλες στο τσάι φαίνεται να επηρεάζουν τη δραστηριότητα της ινσουλίνης και άλλα οφέλη περιλαμβάνουν τη βελτιωμένη ευαισθησία στην ινσουλίνη, τη διατήρηση υγιούς αρτηριακής πίεσης, τη μείωση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων και τον περιορισμό των κινδύνων ανάπτυξης διαβήτη τύπου 2».

Καφές, το τέλειο πρωινό ρόφημα

Η Φράνκενι, πάντως, επιλέγει τον καφέ καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και υποστηρίζει ότι είναι λειτουργεί τέλεια ως πρωινό ρόφημα σχετικά με την απαιτούμενη πρόσληψη ενέργειας.

Ειδικότερα, η διαιτολόγος, Σάρα Χάας, επισημαίνει:

«Αν αρχίσετε την ημέρα σας με νερό, τσάι, καφέ ή κάτι με κάποιο θρεπτικό όφελος, λέτε στο σώμα σας: “ναι, μπορούμε να το κάνουμε!” και “με νοιάζει!”».


sputnik/photo unsplash