Μπορείς να είσαι παραγωγικός χωρίς πίεση; Φυσικά!

Πώς θα καταφέρουμε να διατηρήσουμε την παραγωγικότητά μας στα ύψη δίχως να αισθανόμαστε πίεση;

Το άγχος αποτελεί αναπόφευκτα κομμάτι της καθημερινότητας, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι θα πρέπει να ασκούμε παραπάνω πίεση στον εαυτό μας καθώς προσπαθούμε να αυξήσουμε την παραγωγικότητά μας. Το πρώτο βήμα για να καταφέρετε να χαλαρώσετε και να αυξήσετε την παραγωγικότητά σας περιλαμβάνει την συνειδητοποίηση ότι το άγχος δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα περιττό φορτίο, από την βαθύτερη επιθυμία να ελέγξουμε πράγματα που ακόμα δεν έχουν συμβεί. Ορισμένες πρακτικές για να διαχειριστείτε καλύτερα το αίσθημα της πίεσης ή του άγχους ώστε να μην «σαμποτάρει» την προσπάθειά σας, περιλαμβάνουν:

1. Πολλά επιτεύγματα VS τελειομανία

Πολλοί είναι εκείνοι που «πέφτουν» στην παγίδα της τελειομανίας δίχως να συνειδητοποιούν ότι μπορούν να καταφέρουν πολλά δίχως να προσθέτουν πίεση στην καθημερινότητά τους. Η πίστη στην τελειότητα αποτελεί μια προσέγγιση που δεν σας βοηθά, καθώς δεν είναι ρεαλιστική αφού είναι αδύνατο να κάνουμε την τέλεια προσπάθεια, την τέλεια στιγμή και με τον τέλειο τρόπο. Και δεν χρειάζεται να είναι όλα τέλεια, αφού με την πάροδο του χρόνου θα συνειδητοποιήσετε ότι τα επιτεύγματά σας είναι αρκετά. Για αυτό θα ήταν καλύτερο να σταματήσετε να εστιάζετε στα λάθη σας αλλά να τα χρησιμοποιείτε ως διδακτικές εμπειρίες, από τις οποίες μπορείτε να εξελιχτείτε και να γίνετε καλύτεροι.

2. Βρείτε την ισορροπία

Η ισορροπία είναι κομβικής σημασίας για να αποφύγετε το έντονο και ορισμένες φορές συντριπτικό αίσθημα του άγχους. Το «φορτωμένο» πρόγραμμα δεν είναι απαραιτήτως κάτι κακό, αρκεί να βρίσκετε χρόνο για να τον αφιερώνετε στην προσωπική σας φροντίδα ή και στα αγαπημένα σας πρόσωπα. Πέραν των υποχρεώσεών σας είναι σημαντικό να απολαμβάνετε και δραστηριότητες ψυχαγωγίας και διασκέδασης, που σας γεμίζουν πραγματικά. Η φροντίδα του εαυτού σας είναι απαραίτητη για τη διαχείριση του άγχους και κανένας άλλος στόχος δεν πρέπει να τεθεί πάνω από αυτό, διαφορετικά δεν θα μπορείτε να επιτύχετε αυτούς τους στόχους το ίδιο αποτελεσματικά.

3. Σκεφθείτε θετικά

Ορισμένοι άνθρωποι «φοβούνται» ή αποφεύγουν την θετική σκέψη, καθώς τείνουν να την παρομοιάζουν – εσφαλμένα – με την αποφυγή προβλημάτων. Στην πραγματικότητα όμως η ρεαλιστική θετική σκέψη αφορά στην εστίαση στα θετικά στοιχεία της καθημερινότητας, δίχως να αγνοείτε ζητήματα που χρήζουν επίλυσης, ανεξάρτητα από το πόσο αρνητικά μπορεί να είναι. Αντίθετα η θετική σκέψη μας βοηθά να εστιάσουμε στα θετικά, να πάρουμε όση δύναμη χρειαζόμαστε και να αντιμετωπίσουμε αποφασιστικά και μεθοδικά όλα όσα θέλουμε να αλλάξουμε ή να βελτιώσουμε.

4. Επιτρέψτε στον εαυτό σας να αισθανθεί

Δώστε στον εαυτό σας να νιώσει οποιοδήποτε συναίσθημα, ακόμα και άγχος κι έπειτα επιτρέψτε του να αισθανθεί καλύτερα. Με αυτόν τον τρόπο καταφέρνετε να μην καταπιέζετε τα συναισθήματά σας κι έτσι τα αντιμετωπίζετε, δίχως να αποτελούν εμπόδιο στην καθημερινότητά σας. Αν και είναι σημαντικό να βρεθεί μια ισορροπία μεταξύ της αναγνώρισης των συναισθημάτων σας και της νοητικής εμπλοκής, είναι σημαντικό να μην παραμείνετε για πολύ ούτε στην φάση της άρνησης. Εντοπίστε και κατονομάστε το συναίσθημα που βιώνετε και υπενθυμίστε στον εαυτό σας πως δεν θα διαρκέσει για πάντα.


vita/photo pexels