• Αρχική
  • Άρθρα
  • Νέο θρομβοεμβολικό επεισόδιο σε 40χρονη στην Κύπρο – Διερευνάται συσχέτιση με AstraZeneca

Νέο θρομβοεμβολικό επεισόδιο σε 40χρονη στην Κύπρο – Διερευνάται συσχέτιση με AstraZeneca

Το Υπουργείο Υγείας της Κύπρου, μετά από αναφορά που υποβλήθηκε στον Τομέα Φαρμακοεπαγρύπνησης των Φαρμακευτικών Υπηρεσιών χθες το βράδυ,

ενημερώνει ότι νοσηλεύεται στην Παθολογική Κλινική του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας γυναίκα, ηλικίας 40 ετών, με θρομβοεμβολικό επεισόδιο. Το περιστατικό εντοπίστηκε στο πλαίσιο προεγχειρητικού ελέγχου της ασθενούς. Η ασθενής είναι σε καλή κλινική κατάσταση.

Η ασθενής έχει ιστορικό εμβολιασμού με εμβόλιο της AstraZeneca. Ο εμβολιασμός έγινε δύο βδομάδες πριν το θρομβοεμβολικό επεισόδιο και όλα τα ιατρικά δεδομένα θα υποβληθούν στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων, ο οποίος θα διερευνήσει ενδελεχώς για πιθανή συσχέτιση του επεισοδίου με το εμβόλιο.

Εξ αφορμής του συγκεκριμένου περιστατικού, υπενθυμίζονται οι συστάσεις της Επιτροπής για τα Φάρμακα Ανθρώπινης Χρήσης του ΕΜΑ προς τους επαγγελματίες υγείας:

δεν πρέπει να χορηγείται το Vaxzevria σε οποιονδήποτε είχε θρόμβους αίματος με χαμηλά αιμοπετάλια (θρόμβωση με σύνδρομο θρομβοπενίας, TTS) μετά τη λήψη του εμβολίου.

θα πρέπει να γίνεται έλεγχος για σημάδια θρόμβων αίματος σε οποιοδήποτε άτομο που έχει χαμηλά αιμοπετάλια εντός 3 εβδομάδων από τον εμβολιασμό.

πρέπει να γίνεται έλεγχος για σημάδια χαμηλών αιμοπεταλίων σε οποιοδήποτε άτομο που έχει θρόμβους αίματος εντός 3 εβδομάδων από τον εμβολιασμό.

θα πρέπει να διασφαλίζεται ότι οι ασθενείς που έχουν θρόμβους αίματος με χαμηλά αιμοπετάλια μετά τον εμβολιασμό λαμβάνουν εξειδικευμένη φροντίδα.

(sigmalive)