Γυμναστική μετά από…αιώνες: Ποια SOS λάθη να αποφύγετε

Αν έχετε χάσει το μέτρημα των... ετών που έχουν περάσει από την τελευταία φορά που κάνατε γυμναστική, ίσως η επιστροφή στους παλιούς σας ρυθμούς να φανεί πιο δύσκολη απ΄ όσο πιστεύετε.

Μπορεί να ενθουσιάζεστε, αλλά η απειρία και η λανθασμένη εντύπωση ότι η φυσική σας κατάσταση παραμένει ίδια με εκείνη που είχατε την τελευταία φορά που αθληθήκατε, μπορούν να βάλουν φρένο στις προπονήσεις σας.

Δείτε λοιπόν τα σημαντικότερα λάθη που μπορεί να κάνετε:

Ενθουσιάζεστε… λίγο παραπάνω

Θέλουμε να πετύχουμε και πάλι εκείνο το λίγο πιο σμιλεμένο κορμί που είχαμε πριν λίγους αιώνες, όταν ίσως τραβούσαμε και τα βλέμματα πάνω μας. Αυτό όμως είναι αρκετό για να μας παρασύρει σε υπερβολές και τραυματισμούς. Και αν τραυματιστούμε στην αρχή των προσπαθειών μας, το πιθανότερο είναι τελικά να παρατήσουμε την προσπάθεια.

Ανταγωνισμός με τους άλλους

Ακόμη και αν ξεκινήσατε την άθληση την ίδια μέρα με κάποιον φίλο σας, δεν παύετε να είστε δύο διαφορετικοί άνθρωποι, με άλλες ανάγκες και φυσική αντοχή. Αυτό που έχει σημασία, είναι το πώς τα πηγαίνετε σε σχέση με τον εαυτό σας πριν λίγες εβδομάδες.

Έχετε πολλές υποχρεώσεις και προσπαθείτε να στριμώξετε την προπόνηση στο πρόγραμμά σας

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να έχετε λιγότερο χρόνο για το γυμναστήριο από όσο ελπίζατε. Και ενδεχομένως να δώσετε λύση στο πρόβλημα αυξάνοντας την ένταση των ασκήσεων ή το βάρος που σηκώσατε γιατί νομίζετε ότι θα αναπληρώσετε το χαμένο έδαφος. Μάταια! Τα καλύτερα αποτελέσματα, έρχονται με την αργή και σταθερή προσπάθεια.

Αφυδάτωση

Όταν στη διάρκεια της προπόνησης δεν πίνουμε αρκετό νερό, τα επίπεδα ενέργειάς μας μειώνονται, και ταυτόχρονα οι μύες μας γίνονται πιο δύσκαμπτοι. Επομένως, μην παραλείπετε ποτέ τις ενδιάμεσες γουλιές!

Ανεπαρκής διατροφή

Το σώμα σας έχει άλλες ανάγκες όταν προπονείστε. Είναι επομένως σημαντικό να του δώσετε τον σωστό συνδυασμό πρωτεϊνών και υδατανθράκων πριν και μετά την προπόνηση, αλλιώς θα αισθανθείτε εξαντλημένοι.

Βιασύνη

Θαυμάσατε τις κινήσεις σε έναν αγώνα kick boxing και δεν βλέπετε την ώρα η κλωτσιά σας να φτάσει πάνω από το κεφάλι σας. Αναρωτηθήκατε, όμως, πόσα χρόνια χρειάστηκε ο αθλητής ή η αθλήτρια για να τις εκτελέσει; Κανείς δεν είναι ιδιαίτερα καλός την πρώτη φορά που καταπιάνεται με μια δραστηριότητα. Σημαντικό για να αποφύγετε την απογοήτευση.

person wearing brown-and-white shoes jumping

Δεν κάνετε διατάσεις

Οι περισσότεροι τις θεωρούν μάλλον βαρετές, αφού θεωρητικά δεν μας βοηθούν να χάσουμε βάρος και μας αναγκάζουν να βάλουμε το σώμα μας σε ελαφρώς αστείες θέσεις. Όμως, οι διατάσεις είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητες, καθώς μας προστατεύουν από τους τραυματισμούς, ενώ παράλληλα μας βοηθούν να αποκτήσουμε την ευλυγισία που χρειαζόμαστε.

Δεν πιστεύετε στον εαυτό σας

Μέσα σας, είναι δύσκολο να πιστέψετε ότι θα απολαύσετε έναν τρόπο ζωής βασισμένο στη σωστή διατροφή και την άσκηση. Μοιραία λοιπόν, καταλήγετε να σαμποτάρετε τον εαυτό σας. Να θυμάστε ότι καμία αλλαγή δεν είναι εύκολη, αλλά παραμείνετε προσηλωμένοι στον στόχο σας!


photo pexels