Γιατί πρέπει να σκεφτείτε δύο φορές τη χορτοφαγική δίαιτα -Vegan

Πόσο υγιείς είναι οι χορτοφαγικές δίαιτες και η διατροφή vegan;

Η έλλειψη κρέατος λιμοκτονεί τον ανθρώπινο οργανισμό από τα βασικά θρεπτικά συστατικά που προσφέρουν τα ζωικά προϊόντα.
Η δημοφιλής χορτοφαγία που διαφημίζεται κατά κόρον στις ημέρες μας, είναι πολύ επίκαιρη αλλά η υγεία χτυπάει το καμπανάκι στους υπέρμαχους του είδους καθώς οι συνέπειες μπορεί να φτάσουν στο σημείο να γίνουν μη αναστρέψιμες.
Είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι τα ζωικά προϊόντα είναι από τα πιο θρεπτικά τρόφιμα που μπορείτε να καταναλώσετε και ότι οι χορτοφάγοι ή Vegan, κινδυνεύουν από πολλαπλές ελλείψεις θρεπτικών συστατικών.
Η έρευνα και η ενημέρωση επεκτείνεται με τον κατάλογο των θρεπτικών συστατικών που συχνά λείπουν σε χορτοφαγικές και vegan δίαιτες.
Ίσως σκέφτεστε την διατροφική αλλαγή για τα οφέλη υγείας, ή σας επηρέασε κάποιος γνωστός που αισθάνεται ότι έχει ηθική επιλογή να σέβεται το «περιβάλλον» και αναρωτιέστε αν πράγματι μπορείτε κι εσείς να ακολουθήσετε αυτή τη διατροφή, αλλά η απάντηση σε όλες τις ανησυχίες σας είναι εντελώς διαφορετική με τον τρόπο που διαφημίζεται.
** Εάν θέλετε θρεπτικά θρεπτικά συστατικά στα τρόφιμα που καταναλώνεται, θα πρέπει να τρώτε προϊόντα ζωικής προέλευσης.
** Οι χορτοφαγικές και βίγκαν δίαιτες δεν παρέχουν αρκετή βιταμίνη Β12
** Εάν είστε ήδη Vegan, θα έχετε ήδη παρατηρήσει έλλειψη ασβεστίου και σιδήρου στον οργανισμό σας
** Το κόκκινο κρέας, τα ψάρια και τα πουλερικά είναι οι καλύτερες πηγές ψευδαργύρου, κάτι που δεν δεν μπορούν να δώσουν τα λαχανικά στην ημερήσια ανάγκη του οργανισμού.
** Χάνετε τα πλεονεκτήματα των απαραίτητων λιπαρών οξέων, όπως και της Βιταμίνης Α και D.
** Η κατανάλωση ζωικών προϊόντων, βοηθά στην υγεία του θυρεοειδούς.
** Το κρέας έχει τα απολύτως απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την σωστή σωματική και πνευματική ανάπτυξη όχι μόνο των παιδιών και εφήβων,αλλά και των ηλικιωμένων.

Μήπως είναι καιρός να ξανασκεφτείτε τη διατροφή σας;

Αρκετοί επιλέγουν μια χορτοφαγική διατροφή επειδή έχουν την εντύπωση ότι είναι όχι μόνο πιο υγιεινή επιλογή, αλλά έχει περισσότερες πιθανότητες να πάρουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά στον οργανισμό τους. Τα τελευταία 50 χρόνια, διαφημίζεται εντατικά ότι το κρέας, τα αυγά και τα ζωικά λίπη κάνουν κακό και για να έχουμε μια καλή ποιότητα ζωής θα πρέπει να ελαχιστοποιήσουμε ή να αποφύγουμε εντελώς το κρέας. Στην εποχή μας λίγοι άνθρωποι αμφισβητούν αυτή η θεωρία που κυκλοφορεί ευρέως για να τυπωθεί πέρα από κάθε αμφιβολία στο μυαλό όλων μας. Στην πραγματικότητα, εάν ρωτήσετε τον μέσο άνθρωπο στο δρόμο ποια είναι η πιο υγιεινή διατροφή θα σας πει η χορτοφαγική και όχι το «παν μέτρον άριστον».

Ποια είναι η αλήθεια;

«Οι φυτικές τροφές που βασίζονται αποκλειστικά στα λαχανικά και τα φρούτα, έχουν αρκετά θρεπτικά συστατικά και ιχνοστοιχεία». Τα δημητριακά ολικής αλέσεως, περιέχουν επίσης μεγάλες ποσότητες υδατανθράκων που αδυνατίζουν. Υπάρχουν και τα επεξεργασμένα δημητριακά και τα όσπρια, τα οποία έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά. Περιέχουν όμως το φυτικό οξύ, μια φυτική ένωση η οποία βρίσκεται σε όλα τα φυτικά τρόφιμα όπως φασόλια, σπόρους σιτηρών και ξηρούς καρπούς. Επίσης υπάρχουν ανησυχίες ότι αυτά τα τρόφιμα υψηλά σε φυτικά ιχνοστοιχεία μπορεί να μειώσουν την απορρόφηση μεταλλικών στοιχείων.
Η μετατόπιση του φυσιολογικού τρόπου ζωής είναι δύσκολη ακόμη και όταν υπάρχουν κίνητρα για την αλλαγή συμπεριφοράς.
Οι διαφορετικές διακυμάνσεις διατροφής, συμπεριλαμβανομένων των χορτοφαγικών και vegan κρύβει κινδύνους. Με διαγνωσμένη ανεπάρκεια του οργανισμού από δίαιτες βέγκαν, οι οποίες είναι εντελώς απαλλαγμένες από ορισμένα κρίσιμα θρεπτικά συστατικά απαραίτητα για τη φυσιολογική λειτουργία του, είναι καιρός να επανεξετάσετε την απόφασή σας και να προσθέσετε κρέας στην κουζίνα σας.
Η ανεπάρκεια μπορεί να κάνει μήνες να εμφανιστεί και πολλά άτομα δεν μπορούν να καταλάβουν τη διαφορά εύκολα, επειδή δεν ελέγχονται τακτικά με αποτέλεσμα να φτάνουν σε τετελεσμένα κρίσιμα σημεία υγείας. Οι μελέτες έχουν δείξει ότι τόσο οι χορτοφάγοι όσο και οι βέγκαν είναι επιρρεπείς σε ελλείψεις: Βιταμίνης Β12, Ασβέστιο, Σίδηρο, Ψευδάργυρο, Ω3 λιπαρά οξέα όπως και λιπαρές διαλυτές βιταμίνες Α και D.
Οι πρόσφατες μελέτες που χρησιμοποιούν πιο ευαίσθητες τεχνικές για την ανίχνευση ανεπάρκειας Β12 έχουν διαπιστώσει ότι το 77% των χορτοφάγων και το 92% των vegans έχουν ανεπάρκεια στη βιταμίνη Β12, σε σύγκριση με μόλις 11% αυτών που έχουν κρέας στη διατροφή τους σε μια ισορροπημένη διατροφή.
Συγκεκριμένα η βιταμίνη Β12 συνεργάζεται με το φυλλικό οξύ στη σύνθεση του DNA και των ερυθρών αιμοσφαιρίων. Συμμετέχει επίσης στην παραγωγή μυελίνης γύρω από τα νεύρα και στην ευερεθιστότητα. Η ανεπάρκεια Β12 μπορεί να προκαλέσει πολλά συμπτώματα, όπως: Κούραση, Λήθαργο, Αδυναμία, Απώλεια μνήμης, Νευρολογικά και ψυχιατρικά προβλήματα, Αναιμία και πολλά άλλα ακόμη.

»Η αίσθηση κούρασης αποδίδεται στη διατροφική ανεπάρκεια που αποδεδειγμένα οδηγεί σε αϋπνία». Κατά τη διάρκεια του φαγητού το σώμα σας παράγει ένζυμα για να αφομοιώσει τα τρόφιμα, αλλά οι χορτοφάγοι ή οι βέγκαν δεν έχουν όλα τα ένζυμα για να αφομοιώσουν ζωικό προϊόν, οπότε η κατανάλωση τροφής μπορεί να γίνει οδυνηρή και χρειάζεται να πετύχουν σταδιακά την εντελώς νέα διατροφική προσαρμογή.

«Το σώμα σας θα σας πει πότε δεν παίρνει αυτό που χρειάζεται».
Η εξαιρετικά μεγάλη κόπωση και η χαμηλή ενέργεια είναι το πρώτο πράγμα που θα καταλάβετε.Δώστε προσοχή στα επίπεδα ενέργειας όταν κάνετε τις καθημερινές σας δραστηριότητες, όταν τα μαλλιά σας πέφτουν, τα νύχια σας σπάνε, έχετε χλωμό ξηρό δέρμα. Οι γυναίκες θα καταλάβουν επίσης αλλαγές στην περίοδο ειδικά όταν το σωματικό τους λίπος πέφτει απότομα. Η κατάπτωση του οργανισμού είναι ιδιαίτερα συχνές στις γυναίκες vegan.
Με μια απλή εξέταση αίματος μπορείτε να διαπιστώσετε ότι έχετε χαμηλή περιεκτικότητα σε:

  • Σίδηρο (συστατικό για την απορρόφηση του οξυγόνου στο αίμα και τη μεταφορά του στα κύτταρα), – * Βιταμίνη D(συστατικό που προστατεύει τον οργανισμό από πολλές μορφές καρκίνου και χρόνιων παθήσεων και βοηθά στην ενδυνάμωση των οστών και των δοντιών), – *Β12(Απαραίτητη για τη δύναμη και την προστασία των νεύρων και των ερυθρών αιμοσφαιρίων), – *Ασβέστιο (για την υγεία των οστών και σωστή ανάπτυξη), – *Ωμέγα- 3 λιπαρά οξέα (σημαντικά για την καρδιαγγειακή υγεία, τη λειτουργία των ματιών και την εγκεφαλική λειτουργία), – * Ψευδάργυρο. (η έλλειψή του μπορεί να προκαλέσει τριχόπτωση, καθυστερημένη σεξουαλική ανάπτυξη στα παιδιά, επιβράδυνση της επούλωσης πληγών, ανοσολογικά προβλήματα και δερματίτιδα).

Δεν έχει σημασία πόσο νερό καταναλώνουμε για ενυδάτωση, ή ακολουθούμε μια χορτοφαγική δίαιτα για να φορέσουμε ένα φόρεμα στο χαμηλότερο νούμερο, ή ακόμη χειρότερα, για τη μεγαλύτερη απάτη των αιώνων- την «κλιματική αλλαγή». Υπάρχει η κατάλληλη «συνταγή» όχι μόνο για την διατροφή, αλλά και για την όλη νοοτροπία μας η οποία αποτελεί πνευματική κληρονομιά της μακραίωνης ιστορίας των προγόνων μας.
Με οδηγό, το Δελφικό «Γνώθι σαυτόν» του Απόλλωνα, θα έπρεπε φυσιολογικά να οδηγούμαστε σε έναν κόσμο όπου θα κυριαρχεί το μέτρο, η αρμονία, το κάλλος που δείχνουν το δρόμο της αυτογνωσίας και όχι σε μια καταναγκαστική, απρόσωπη και αγελαδοποιημένη συμπεριφορά της μάζας μέσα από γενικότητες και ψέματα.
Το συμπέρασμα είναι ότι δεν χρειάζεται να υποβάλουμε την υγεία μας σε ανώφελες δοκιμασίες.
Αντιμετωπίστε την σωματική και ψυχή σας υγεία και ευεξία σοβαρά και χωρίς καταναγκασμούς, σαν ξεχωριστές προσωπικότητες που είστε. Σεβαστείτε τον εαυτό σας και την ελευθερία του άλλου. Ακούστε τις ανάγκες του σώματός σας και σαν κύριοι υπεύθυνοι του εαυτού σας θα αισθάνεστε πολύ καλύτερα!

Δέσπω

photo pexels

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Σχετικά άρθρα:

loading...
loading...