Πόσα οφέλη προσφέρει στον οργανισμό το να τρώμε ντομάτα κάθε μέρα, κυρίως το καλοκαίρι

Η ντομάτα, αυτό το ευέλικτο κηπευτικό, μπορεί άνετα να πάρει τη θέση του μήλου στη γνωστή παροιμία καθώς τα οφέλη της είναι ανώτερα από πολλά άλλα superfoods.

Μια μεσαίου μεγέθους ωμή ντομάτα περιέχει περισσότερες από ένα γραμμάριο φυτικών ινών σε μόλις 22 θερμίδες, μαζί με κάλιο, βιταμίνη Α και το αντιοξειδωτικό λυκοπένιο.

Οι ντομάτες έχουν επίσης την υψηλότερη περιεκτικότητα σε νερό (ποσοστό 94%), κάτι που σημαίνει ότι είναι πιο ενυδατικές ακόμα και από το καρπούζι.

Ο πολτός ντομάτας έχει στην πραγματικότητα περισσότερα συμπυκνωμένα θρεπτικά συστατικά από τον ωμό ή τον κονσερβοποιημένο, αλλά το μαγείρεμα φρέσκιας ντομάτας μπορεί να προσφέρει παρόμοια οφέλη. Εάν επιλέγετε επεξεργασμένα προϊόντα ντομάτας, αναζητήστε προϊόντα χωρίς προσθήκη ζάχαρης και αλατιού.

Τα 8 οφέλη της ντομάτας

1. Είναι ένα εσωτερικό αντηλιακό

Οι ντομάτες είναι άφθονες στο καροτενοειδές λυκοπένιο, μια λιποδιαλυτή χρωστική ουσία που δίνει στα κόκκινα φρούτα το χρώμα τους. Το λυκοπένιο έχει βρεθεί ότι προστατεύει από το οξειδωτικό στρες, συμπεριλαμβανομένης της υπεριώδους ακτινοβολίας (UV) από τον ήλιο.

2. Ενδεχομένως μειώνει τον κίνδυνο ορισμένων μορφών καρκίνων

Οι άνθρωποι που καταναλώνουν περισσότερες ντομάτες τείνουν να έχουν χαμηλότερα ποσοστά καρκίνου του μαστού, του προστάτη και του πνεύμονα, σύμφωνα με έρευνα, πιθανώς επειδή το λυκοπένιο στις ντομάτες βοηθά στην αναστολή της ανάπτυξης των καρκινικών κυττάρων και στη ρύθμιση της λειτουργίας του ανοσοποιητικού.

Το κλειδί για τη μεγιστοποίηση των προστατευτικών πλεονεκτημάτων του λυκοπενίου είναι να τρώτε ντομάτες μαζί με υγιή λίπη (ελαιόλαδο, αβοκάντο, κ.λπ.), προκειμένου να απορροφηθεί σωστά από το σώμα.

3. Η ντομάτα προστατεύει τα μάτια μας

Η ντομάτα περιέχει τα καροτενοειδή λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, τα οποία έχει βρεθεί ότι βοηθούν στην πρόληψη της ηλικιακής εκφύλισης της ωχράς κηλίδας και του καταρράκτη. Η βιταμίνη Α που βρίσκεται στις ντομάτες είναι ένα άλλο βασικό θρεπτικό συστατικό για την υγεία των ματιών.

4. Φυσική ενυδάτωση

Οι ντομάτες έχουν περίπου 94% νερό, γεγονός που τις καθιστά εξαιρετικά ενυδατικές. Περιέχουν επίσης κάλιο (292 χιλιοστόγραμμα [mg] ανά μία μέτρια ντομάτα), έναν ηλεκτρολύτη που υποστηρίζει τη σωστή ενυδάτωση.

5. Πλούσια σε αντιοξειδωτική βιταμίνη C

Ένα φλιτζάνι ψιλοκομμένες ντομάτες παρέχει περίπου το 27% της ημερήσιας συνιστώμενης δόσης βιταμίνης C, η οποία υποστηρίζει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού και την παραγωγή κολλαγόνου, μειώνει τη φλεγμονή και βοηθά στην προστασία από τις βλάβες από τις ελεύθερες ρίζες και τη γήρανση.

6. Βοηθά το έντερο

Μια διατροφή πλούσια σε ντομάτες μπορεί να διατηρήσει την ισορροπία του μικροβιώματος του εντέρου, για σωστή πέψη και υγιές ανοσοποιητικό σύστημα, σύμφωνα με μια ανασκόπηση που δημοσιεύτηκε στο Biology τον Φεβρουάριο του 2022.

7. Τα αντιοξειδωτικά στην ντομάτα κάνουν καλό στην καρδιά

Η υψηλή κατανάλωση ντομάτας συσχετίστηκε με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου και θανάτου από στεφανιαία νόσο, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Frontiers in Nutrition τον Μάρτιο του 2022. Επίσης, μια προηγούμενη μελέτη δείχνει ότι η σάλτσα ντομάτας με ελαιόλαδο φαίνεται να μειώνει τη χοληστερόλη.

8. Βοηθά στην απώλεια βάρους

Με μόνο περίπου 20 θερμίδες και υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και νερό μία μεσαία ντομάτα βοηθάει στον κορεσμό και στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους.

(με πληροφορίες από ygeiamou. gr / photo: pixabay)

ΠΟΛΙΤΙΚΟΛΟΓΙΕΣ

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ

LATEST

Κύρια Θέματα

ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΑΓΟΡΩΝ

Κάθε μέρα μαζί