Υιοθετείστε υγιεινές διατροφικές συνήθειες από όλο τον κόσμο

Το καλοκαίρι είναι η εποχή του ταξιδιού για πολύ κόσμο σε πλήρη εξέλιξη, και προσφέρει όχι μόνο την ευκαιρία να γνωρίσουν νέους τόπους, πολιτισμούς αλλά και διαφορετικά είδη τροφίμων από πρώτο χέρι.

Κάθε τόπος έχει διαφορετική κουλτούρα και σημαντικές διαφορές στην τοπική κουζίνα. Τα ταξίδια προσφέρουν μερικές από τις πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες από όλο τον κόσμο.
Αρκετοί διαιτολόγοι και διατροφολόγοι μοιράζονται τις αγαπημένες τους διεθνείς υγιείς συνήθειες, και κάποιες παγκοσμίως εμπνευσμένες συνταγές.
Επικεντρωθείτε στα λαχανικά

Μία από τις πιο υγιεινές συνήθειες που έχουμε εδώ στην Ελλάδα είναι να τρώμε λαχανικά σαν κύριο πιάτο. Ψήνουμε εποχιακά λαχανικά με ελαιόλαδο, ντομάτα και μυρωδικά, που συνοδεύεται από ψωμί και το τυρί φέτα. Μια πρόσφατη μελέτη από το Πανεπιστήμιο Tufts στο Medford της Μασαχουσέτης δείχνει ότι Έλληνες διαθέτουν την υψηλότερη πρόσληψη φυτικών ινών στον κόσμο. Σχεδόν κάθε γεύμα περιλαμβάνει τέσσερις φορές περισσότερη ποσότητα λαχανικών. Για να πάρετε μια γεύση της μεσογειακής παράδοσης, δοκιμάστε τα φρέσκα φασολάκια.
Στο Μεξικό, θα βρείτε μικροπωλητές, που πωλούν νωπά φρούτα και λαχανικά, όπως το μάνγκο, jicama και αγγούρι, όλα κομμένα και έτοιμα για κατανάλωση μαζί με σφήνες λάιμ και τσίλι. Είναι κάτι που εξυπηρετεί συνήθως τα παιδιά για ένα πρόχειρο γεύμα.
Στη Συρία, το κέντρο όλων των γευμάτων επικεντρώνεται επίσης στα λαχανικά που μαγειρεύονται με διαφορετικές σάλτσες, και κρέας. Για παράδειγμα, το «Mahashee» είναι μελιτζάνες και κολοκυθάκια γεμιστά με ρύζι και κιμά μαγειρεμένα με σάλτσα ντομάτας.
Τρώτε περισσότερες φυτικές πρωτεΐνες

«Φακές είναι η βάση διατροφής στην Ινδία, και είναι μία απο τις πιο υγιεινές τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες πρωτεΐνες, και μαγγάνιο, ένα ιχνοστοιχείο που απαιτείται για την απορρόφηση του ασβεστίου και τη διστήρηση σταθερών επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Η υπεροξειδική δισμουτάση (SOD)που περιέχει, είναι μια ένωση η οποία προστατεύει τα υγιή κύτταρα από τις ελεύθερες ρίζες και μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και του καρκίνου.
Δοκιμάστε φακές Coconut Curry με καφέ ρύζι Basmati.
Αρκετές χώρες στην Αφρική χρησιμοποιούν τα φιστίκια (αραχίδες ) και άλλα όσπρια για την πρωτεΐνη και τη γεύση τους.
Τα βότανα στο μπαλκόνι μας

Δεν υπάρχει άλλη χώρα που να χρησιμοποιεί περισσότερη ποσότητα βοτάνων σε ένα φαγητό όπως το Ιράκ. Η Περσική κουζίνα είναι πλούσια σε συνταγές που χρησιμοποιούν ολόκληρα φλιτζάνια φρέσκα βότανα που είναι επίσης πολύ υγιεινά λόγω των πλούσιων φυτοχημικών που περιέχουν τα χορταρικά.
Τρώτε περισσότερο ψάρι

Πολλές ασιατικές χώρες όπως η Ιαπωνία απολαμβάνουν περισσότερα ψάρια και λιγότερο κρέας, αποκομίζοντας υγιή ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που είναι οφέλιμα στην καρδιά
Ξηροί καρποί

Μια από τις αγαπημένες υγιεινές συνήθειες διατροφής περιλαμβάνει , ξηρούς καρπούς, σπόρους και ελαιόλαδο στα γεύματα και σνακ. Το συνηθίζουν οι άνθρωποι στις μεσογειακές χώρες,όπως στην Ελλάδα και Ιταλία. Περιέχουν υγιεινά λίπη που κάνουν καλό στην καρδιά. Οι ξηροί καρποί όπως τα φιστίκια, αμύγδαλα και καρύδια, τρώγονται σκέτα ακόμη και στο δρόμο, καθώς και σαν γαρνιτούρα σε γεύματα.
Αλλάξτε τις συνδέσεις

«Ένα πολύ δημοφιλές πιάτο είναι το freekeh (ψημένοι σπόροι σιταριού ολικής αλέσεως). Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και πρωτεΐνες, και μπορείτε να το συνδυάσετε με τις σαλάτες.
Η παραδοσιακή ινδική κουζίνα χρησιμοποιεί το γιαούρτι ως βάση για να ενισχύσει τη γεύση των πιάτων, με φρέσκα βότανα και μπαχαρικά. Πιό γνωστό σε όλους μας είναι με αγγούρι γιαούρτι, σκόρδο (τζατζίκι)
Καρυκεύματα

Ένα κοινό καρύκευμα της αιθιοπικής κουζίνας είναι το senafich, μια νόστιμη και πικάντικη dip μουστάρδας, που είναι πλούσια σε φυτοθρεπτικά συστατικά οι οποίες μετατρέπονται σε ισοθειοκυανικές ενώσεις που βοηθούν στην πρόληψη του καρκίνου.
Η ποικιλία βοτάνων και μπαχαρικών όχι μόνο ενισχύσει τη γεύση αλλά παρέχουν οφέλη για την υγεία. Είναι ο τέλειος τρόπος για να μην προστεθεί επιπλέον αλάτι. Το πιπέρι καγιέν, η πάπρικα,η μουστάρδα και το σκόρδο δίνει τη καυτερή γεύση Cajun.
Προτιμήστε τα φυσικά γλυκά

Στην Ελλάδα, τα φρέσκα φρούτα είναι το πιο συχνό επιδόρπιο περισσότερο απο οτιδήποτε άλλο. Σε κάθε σπίτι, υπάρχουν πάντα εποχιακά φρούτα και σερβίρονται με φροντίδα πολλές φορές πάνω σε ένα δίσκο με θρυματισμένο πάγο.
Βγείτε έξω

Στην Ευρώπη, το φαγητό είναι μια εμπειρία για την κοινότητα. Οι Γερμανοί δίνουν μεγάλη σημασία στην άσκηση όπου πολλές φορές τα μέλη της κοινότητας ή μιας συνοικίας, έρχονται μαζί σας για παρέα στην πεζοπορία ή τη βόλτα. Η μαγειρική, το κρασί και οι βόλτες είναι μια διασκεδαστική ευκαιρία να περπατήσετε μέσα από τους αμπελώνες και να σταματήσετε σε φάρμες για φαγητό και κρασί. Ενισχύουν την κοινωνικότητα και τις οικογενειακές φιλίες, ειδικά στα παιδιά.
Στην Ισπανία, τα ζευγάρια πολλές φορές βγαίνουν έξω για μια νυχτερινή βόλτα στην πόλη. Η κίνηση είναι ένας τρόπος να μεγαλώσετε την ημέρα σας, και να μειώσετε τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα μετά το δείπνο. Επίσης είναι μια καλή ευκαιρία να περάσετε ποιοτικό χρόνο με την οικογένεια χωρίς απόσπαση της προσοχής.
Στην Ευρώπη τα τοπικά παντοπωλεία και αγορές έχουν πάντα φρέσκα προϊόντα. Αυτή η συνήθεια κρατάει το ψυγείο εφοδιασμένο με φρέσκα φρούτα και λαχανικά!
Τις υγιεινές συνήθειες τις παίρνουμε μαζί ακόμη στα ταξίδια. Όλοι οι άνθρωποι στη Γη αποτελούμε μια μεγάλη κοινότητα με διαφορετικές κουλτούρες, και δοκιμάζουμε νέα φαγητά που προσαρμόζονται στις συνήθειές μας όπου κι αν βρισκόμαστε.

Σχετικά άρθρα:

loading...
Close Menu