Λίπος στην κοιλιά: Κάνει κακό και στη λειτουργία του εγκεφάλου

Το υπερβολικό λίπος στην περιοχή της κοιλιάς συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο γνωστικής εξασθένισης και άνοιας, σύμφωνα με τα ευρήματα νέας μελέτης.

Στη μελέτη συμμετείχαν 5.000 Ιρλανδοί άνω των 60 ετών. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Ιρλανδία, πάνω από το μισό του πληθυσμού ηλικίας 50 ετών και άνω είναι παχύσαρκοι.

Κατά την ανάλυση των στοιχείων, οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι μόνο το 16% των ανδρών και το 26% των γυναικών είχαν Δείκτη Μάζας Σώματος εντός φυσιολογικών ορίων.

Είναι γνωστό ότι η παχυσαρκία συνδέεται με αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία. Η νέα μελέτη ενισχύει τα ήδη υπάρχοντα επιστημονικά ευρήματα για τις επιπτώσεις της παχυσαρκίας και στην υγεία του εγκεφάλου.

Μειώνοντας την έκθεση σε παράγοντες κινδύνου για παχυσαρκία, όπως η σωματική αδράνεια, η χαμηλή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών και η αυξημένη κατανάλωση αναψυκτικών, οι άνθρωποι μπορούν να προλάβουν ή να επιβραδύνουν τη γνωστική παρακμή, τονίζουν οι ειδικοί.

Ο Eamon Laird, ερευνητής στο Κέντρο Ιατρικής Γεροντολογίας, στο Trinity, σημειώνει ότι οι άνθρωποι συχνά πιστεύουν ότι η γνωστική εξασθένιση είναι μέρος του γήρατος.

Διευκρινίζει ωστόσο, ότι υπάρχουν στρατηγικές για να μειωθούν οι πιθανότητες να συμβεί αυτό.

«Αν οι άνθρωποι παραμένουν σωματικά δραστήριοι σε μεγαλύτερη ηλικία, μπορούν να μειώσουν τις πιθανότητες επιπτώσεων στην εγκεφαλική υγεία τους» τονίζει.

Η άνοια είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια ομάδα ασθενειών και συμπτωμάτων που επηρεάζουν τον εγκέφαλο.

Υπάρχουν διαφορετικοί τύποι – οι τέσσερις πιο συχνοί είναι το Αλτσχάιμερ, η αγγειακή άνοια, η άνοια με σωμάτια του Lewy και η μετωποκροταφική άνοια.

Οι διαφορετικοί τύποι άνοιας μπορούν να επηρεάζουν διαφορετικά τους ανθρώπους. Ένα από τα πιο γνωστά συμπτώματα της άνοιας είναι η απώλεια μνήμης.

Αρχικά, τα κενά μνήμης μπορεί να θεωρηθούν φυσιολογικά, σταδιακά όμως γίνονται όλο και πιο συχνά και έντονα.

Η πρόληψη της άνοιας περιλαμβάνει ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή, τακτική άσκηση, χαμηλή κατανάλωση αλκοόλ, προσπάθεια μείωσης του στρες και επαρκή ύπνο.

Πηγή: onmed.gr

Σχετικά άρθρα:

loading...
Close Menu