Η μυστική διατροφή μακροζωίας της Ελληνικής φυλής Χούνζα

Στη φυλή Χούνζα είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο, οι άνθρωποι να φτάνουν στην ηλικία των 130 ετών.

Έχει ακόμα αναφερθεί ότι ένας σημαντικός αριθμός έφτασε στην απίστευτη ηλικία των 145!
Αυτοί οι άνθρωποι δεν κατοικούν σε μια μυθική χώρα, ούτε σε μια ουτοπία. Ζούν στην κορυφή του κόσμου – τις βουνοκορφές των Ιμαλαίων, και είναι απόγονοι των στρατιωτών του Μεγάλου Αλεξάνδρου! Για να είμαστε πιο ακριβείς, η χώρα των Hunza, βρίσκεται στο ακραίο βόρειο σημείο της Ινδίας,εκεί όπου συγκλίνουν τα σύνορα του Κασμίρ, της Κίνας, της Ινδίας και του Αφγανιστάν .
Η μικρή ομάδα ανθρώπων, με πληθυσμό μόλις 30.000, που κατοικούν σε μια απροσπέλαστη κοιλάδα περίπου 3000 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, είναι σχεδόν αποκομμένοι από τον έξω κόσμο, και είναι οι ευτυχέστεροι άνθρωποι στη γη.
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι η υγεία των Hunzas που χαρακτηρίζεται από την απουσία αρρώστιας. Δεν επηρεάζονται από ασθένειες, και φαίνεται να έχουν απεριόριστη ενέργεια και ενθουσιασμό για ζωή, ενώ συγχρόνως είναι εκπληκτικά ήσυχοι. Σε σύγκριση με τον μέσο όρο ηλικίας των Hunza και την ποιότητα υγείας τους, οι άνθρωποι της Δύσης φαίνονται να είναι άρρωστοι!
Το προσδόκιμο ζωής του μέσου δυτικού είναι περίπου 70 χρόνια. Το προσδόκιμο ζωής του μέσου Hunza βρίσκεται σε μια διαφορετική κλίμακα. Φτάνουν στη σωματική και πνευματική ωριμότητα στην ηλικία των εκατό, και αλλάζουν τα δεδομένα του φυσιολογικού.
Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι στα εκατό χρόνια του, ένας Hunza δεν θεωρείται ηλικιωμένος και παραμένουν νέοι με όλους τους τρόπους, ασχέτως της ηλικία τους.
Σύμφωνα με διάφορες πηγές, δεν είναι ασυνήθιστο για 90 χρονους άνδρες Hunza να γίνουν πατέρες παιδιών. Επίσης μια γυναίκα των 80 ετών, δείχνει συνομίλικη με μια δυτική γυναίκα των 40 ετών που είναι σε άριστη κατάσταση.
Υπάρχει κάποια μυστική τεχνική που επιτρέπει σε αυτούς τους ανθρώπους να ζούν τόσο πολύ και να παραμείνουν τόσο υγιείς.Ένα σύγχρονο ρητό,της δεκαετίας του εξήνταλέει «Είστε αυτό που τρώτε».
Η πιο σημαντική είναι η διατροφή. Το ενδιαφέρον είναι ότι η διατροφή τους προσεγγίζει τη διατροφή που περιγράφεται από τον Ιπποκράτη, τον πατέρα της σύγχρονης ιατρικής, που έζησε πριν από 2000 χρόνια στην αρχαία Ελλάδα. Το βασικό δίδαγμα της κοινής τους αντίληψης για το τι συνιστά μια σωστή διατροφή είναι απλή: το φαγητό που τρώμε είναι καλύτερο φάρμακο.
Η βάση της διατροφής των Hunza, η οποία υπαγορεύεται σε μεγάλο βαθμό από τις σκληρές κλιματολογικές και γεωγραφικές συνθήκες της χώρας καταγωγής τους, μπορεί να συνοψιστεί σε μία λέξη: λιτότητα. Τρώνε μόνο δύο γεύματα την ημέρα. Το πρώτο γεύμα σερβίρεται στις δώδεκα το μεσημέρι, αν και οι Hunzas σηκώνονται κάθε πρωί στις πέντε. Αυτό μπορεί να ακούγεται περίεργο, δεδομένου ότι οι περισσότεροι διατροφολόγοι, τονίζουν τη σημασία ενός πλούσιου πρωινού, ακόμα και αν ο τρόπος ζωής μας είναι σχετικά καθιστικός σε σύγκριση με των Hunzas, που ασχολούνται με σκληρή σωματική εργασία όλο το πρωί με άδειο στομάχι.
Σε αντίθεση με τους περισσότερους Δυτικούς, τρώνε κυρίως για τη διατήρηση της υγείας τους, και όχι για ευχαρίστηση, αν και είναι πολύ προσεγμένη η προετοιμασία του γεύματος και το φαγητό τους πολύ νόστιμο.
Το φαγητό τους είναι φυσικό, και δεν περιέχει απολύτως κανένα χημικό πρόσθετο. Τα πάντα είναι φρέσκα, δεν έχουν χημικές προσμίξεις, και είναι σχετικά ανάλατα. Η μόνη «επεξεργασία» τροφής γίνεται στην αποξήρανση φρέσκων φρούτων στο ήλιο, και κάνοντας το βούτυρο και τυρί από το γάλα. Δεν χρησιμοποιούνται χημικές ουσίες ή τεχνητά λιπάσματα στους κήπους τους. Στην πραγματικότητα, είναι ενάντια στους ψεκασμούς με φυτοφάρμακα. Η Renee Taylor, στο βιβλίο της »ΟΙ Hunza και τα μυστικά της υγεία τους» αναφέρει ότι, ανατέθηκε πρόσφατα από τις πακιστανικές αρχές να ψεκάσουν τα περιβόλια των Hunza με φυτοφάρμακο, για να τους προστατεύσει από την αναμενόμενη εισβολή των εντόμων. Αλλά οι Hunzas αρνήθηκαν να χρησιμοποιήσουν τοξικά φυτοφάρμακα, και ψέκασαν τα δέντρα τους με ένα μείγμα από νερό και στάχτη, το οποίο προστατεύει επαρκώς τα δέντρα χωρίς να δηλητηριάζει τον καρπό και το περιβάλλον. Με μια λέξη, οι Hunzas τρώνε οργανικές τροφές.
Ένα μεγάλο μέρος της διατροφής τους αποτελείται από κριθάρι, κεχρί, τον φαγόπυρο και το σιτάρι. Επίσης τα φρούτα και τα λαχανικά υπάρχουν στη διατροφή τους, σε τακτική καθημερινη βάση. Το μεγαλύτερο μέρος, απο αυτά καταναλώνονται φρέσκα και ωμά, αν και ορισμένα λαχανικά μαγειρεύονται για σύντομο χρονικό διάστημα. Προτιμούν φρούτα και τα λαχανικά που καλιεργούν οι ίδιοι όπως πατάτες, φασολάκια, αρακάς, καρότα, γογγύλια, σπανάκι, μαρούλι, μήλα, αχλάδια, ροδάκινα, βερίκοκα, κεράσια και βατόμουρα. Έχουν επίσης μια ιδιαίτερη συμπάθεια στο βερίκοκο. Τα αμύγδαλα τρώγονται ολόκληρα, ή τα χρησιμοποιούν για να κάνουν αμυγδαλέλαιο, μέσω μιας διαδικασίας που μεταδίδεται από γενιά σε γενιά.Τα καρύδια, φουντούκια, αμύγδαλα, μαζί με φρούτα, τα αναμιγνύουν σε σαλάτες, και αποτελούν συχνά ένα ολόκληρο γεύμα.
Το γάλα και το τυρί αποτελούν σημαντικές πηγές ζωικών πρωτεινών. Το κρέας, βρίσκεται πολύ σπάνια στο τραπέζι τους, ή μια φορά την εβδομάδα, και προορίζεται για ειδικές περιπτώσεις όπως γάμους ή γιορτές. Αυτό και μόνο είναι αναμφίβολα ένας από τους λόγους που οι Hunzas έχουν τέτοιο υγιές πεπτικό σύστημα. Ακόμα και όταν σερβίρουν κρέας, οι μερίδες είναι πολύ μικρές, ή κομμένο σε μικρά κομμάτια, που το διατηρούν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Σπάνια καταναλώνουν βοδινό και αρνίσιο κρέας. Η πιο κοινή πηγή ζωικών πρωτεινών είναι το κοτόπουλο.
Το γιαούρτι που είναι επίσης ένα βασικό στοιχείο του διαιτολογίου των Hunza και αναπληρώνει την εντερική χλωρίδα, είναι εξαιρετικά ευεργετικό. Στη Βουλγαρία, που τρώνε επίσης πολύ γιαούρτι, σημειώνεται μακροζωία. Η Βουλγαρία μπορεί να υπερηφανεύεται για 1.666 αιωνόβιους ανά εκατομμύριο κατοίκους, ενώ στη Δύση ο αριθμός είναι μόλις ανά 9 εκατομμύρια κατοίκων.
Το ψωμί τους, ονομάζεται «chapatti», και είναι ένας βασικός καθοριστικός παράγοντας που επηρεάζει την εκπληκτική μακροζωία τους. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι η ειδική σύσταση στο ψωμί, προικίζει τους 90-χρονους άνδρες να κάνουν παιδιά, κάτι που είναι ανήκουστο για τα δυτικά πρότυπα. Στην πραγματικότητα, το ψωμί chapatti περιέχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία από σιτάρι, κεχρί, φαγόπυρο ή αλεύρι κριθαριού, αλλά αυτό που είναι πιο σημαντικό είναι ότι το αλεύρι στο σύνολό του, δεν είναι εξευγενισμένο. Είναι αυτό το μέρος του κόκκου που δίνει την αναπαραγωγική του δύναμη, καθώς και καφέ χρώμα του. Δυστυχώς, οι Δυτικοί έχουν την εσφαλμένη τάση να συνδέουν το λευκό με την καθαριότητα. Η βιομηχανία τροφίμων, προτιμά το εκλεπτυσμένο άσπρο αλεύρι, ακόμη κι αν έχει απογυμνωθεί από τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά του.
Το φύτρο των δημητριακών έχει εκπληκτικές θρεπτικές ιδιότητες. Περιέχει όλο το περιεχόμενο μιας βιταμίνης Ε, που παίζει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της εύρυθμης λειτουργίας του ορμονικού συστήματος,και είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία.

https://www.youtube.com/watch?v=b3W4rWcQIDE

Σχετικά άρθρα:

loading...
loading...