Η άγνωστη ουσία που διατηρεί νέα την επιδερμίδα και σε ποιες τροφές μπορείς να τη βρείς!

Η κουερσετίνη ή αγγλιστί, quercetin, είναι μία ουσία που δεν έχει τόση σημασία να ξέρεις να την προφέρεις, αλλά να την προσθέσεις στην διατροφή σου και μάλιστα όσο πιο άμεσα μπορείς!

 

Ανήκει στην οικογένεια των φλαβονοειδών και, όπως όλα τα φλαβονοειδή λειτουργεί σαν φυσικό αντιοξειδωτικό του οργανισμού και της επιδερμίδας.

Αυτό σημαίνει ότι, καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες του οργανισμού και προστατεύει τα κύτταρα από πιθανές αλλοιώσεις. Αυτό ακριβώς που έχεις ανάγκη ειδικά τους θερινούς μήνες, που το δέρμα γίνεται πιο ευαίσθητο στη γήρανση, λόγω της συχνής έκθεσής μας στον ήλιο.

Παράλληλα, επειδή έχει την ιδιότητα να μειώνει τον σχηματισμό θρόμβων στο αίμα, προστατεύει (προληπτικά πάντα) από καρδιακά νοσήματα, εγκεφαλικά επεισόδια, αλλά και την κακή (LDL) χοληστερίνη.

Τα οφέλη της κουερσετίνης ωστόσο δεν τελειώνουν εδώ, καθώς παράλληλα, βοηθά στην αντιμετώπιση των αλλεργιών, του άσθματος, δερματικών εξάρσεων (π.χ. φαγούρα ή έκζεμα) ενώ, από έρευνες σε ποντίκια έχει αποδειχθεί ότι, βελτιώνει τη στυτική λειτουργία.

Η φύση έχει φροντίσει να δίνει την κουερσετίνη στον άνθρωπο μέσα από μια πληθώρα φρούτων και λαχανικών.

Το λαχανικό με την υψηλότερη συγκέντρωση κουερσετίνης είναι τα κόκκινα κρεμμύδια, από το οποία, το σώμα απορροφά τρεις φορές περισσότερο τη ποσότητα κουερσετίνης που μπορεί να απορροφήσει σε σχέση π.χ. με ένα μήλο.

Για την ακρίβεια, σύμφωνα με στοιχεία από τη Wikipedia, υπάρχει στα έξω απόκεντρα δακτυλίδια και στο τμήμα που βρίσκεται πλησιέστερα προς τη ρίζα.

Μια άλλη μελέτη έχει διαπιστώσει ότι, υψηλές ποσότητες κουερσετίνης υπάρχουν και στις ντομάτες βιολογικής καλλιέργειας.

Σύμφωνα με έρευνα του Υπουργείου Γεωργίας των ΗΠΑ, αυτά είναι μερικά ακόμη τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε κουερσετίνη (Οι τιμές που ακολουθούν αναφέρονται σε mg ανά 100 γρ. τροφίμου).

Κάπαρη ακατέργαστη, 234
Κάπαρη, 173
Ραπανάκι, 70
Χαρουπιές, 58
Άνηθος, 55
Κόλιανδρος, 53
Μάραθος φύλλα, 48,8
Ραντίτσιο, 31,5
Κάρδαμο, 30
Φαγόπυρο, 23
Λάχανο, 23
Chokeberry, 19
Cranberry, 15
Lingonberry, 13
Μαύρο δαμάσκηνο, 12
Μπιζέλι, 11
Γλυκοπατάτα, 10
Με περιεκτικότητα (χαμηλή αλλά υπαρκτή) κάτω του 10, ακολουθούν τα βατόμουρα, τα μούρα, τα φραγκόσυκα, τα μήλα, το μπρόκολο, το μύρτιλλo και το τσάι.

Σχετικά άρθρα:

loading...
Close Menu