7 σημάδια που δείχνουν πως έχετε αφυδατωθεί

Το να διατηρούμαστε ενυδατωμένοι είναι ζωτικής σημασίας για να αισθανόμαστε καλά και να λειτουργούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Δεδομένου ότι το σώμα αποτελείται κατά μέσο όρο από 60% νερό (αν και η ποσότητα αυτή ποικίλλει από άτομο σε άτομο), χρειάζεται νερό για να λειτουργήσει σε πολλά επίπεδα.

Μερικές από τις κύριες εργασίες που κάνει το νερό στο σώμα μας, είναι η απομάκρυνση των αποβλήτων και των τοξινών, η ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος, η λίπανση των αρθρώσεων και η βελτίωση της υγείας των κυττάρων, των ιστών και των οργάνων. Επιπλέον, το νερό βοηθά στην παραγωγή σάλιου, τη σωστή πέψη και την παροχή οξυγόνου σε όλο το σώμα μας.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, χρησιμοποιούμε και χάνουμε φυσικά νερό -ιδρώνουμε, ουρούμε, εκπνέουμε- και δεν μπορούμε στην πραγματικότητα να παράγουμε περισσότερο από αυτό από μόνοι μας. Ως εκ τούτου, βασιζόμαστε σε εξωτερικές πηγές για την κατάλληλη αναπλήρωση. Όταν χάνετε περισσότερο νερό από αυτό που προσλαμβάνετε, θεωρείται ότι είστε αφυδατωμένοι. Αλλά οι περισσότεροι περιμένουμε μέχρι να νιώσουμε δίψα για να καταλάβουμε ότι είμαστε αφυδατωμένοι. Αλλά εδώ είναι η ουσία: Αν διψάτε, είστε ήδη ελαφρώς αφυδατωμένοι.


Αν και η δίψα είναι το πιο κοινό σήμα αφυδάτωσης -και πρέπει οπωσδήποτε να το ακούτε-, υπάρχουν αρκετοί άλλοι, λιγότερο προφανείς τρόποι για να καταλάβετε αν έχετε έλλειψη νερού, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων νοητικών και συναισθηματικών δεικτών που μπορεί να σας εκπλήξουν.

Ψυχικά και σωματικά σημάδια της αφυδάτωσης
Έχετε άσχημη αναπνοή

Η κακή αναπνοή έχει πολλές αιτίες, συμπεριλαμβανομένης της αφυδάτωσης. Γιατί; Επειδή το σάλιο έχει αντιβακτηριακές ιδιότητες και η δημιουργία του σάλιου απαιτεί νερό. Όταν είστε αφυδατωμένοι, η παραγωγή σάλιου μειώνεται, επειδή το σώμα σας πρέπει να κάνει κάποια ταξινόμηση ενυδάτωσης και να εκτρέψει τα υγρά σε θέσεις υψηλότερης προτεραιότητας. Η ικανότητα καταπολέμησης των μικροβίων που προκαλούν οσμές στο στόμα σας μπορεί να μην είναι αποτελεσματική [όταν είστε αφυδατωμένοι], προκαλώντας κακή αναπνοή.

Νιώθετε ότι πεινάτε

Είναι πολύ πιθανό να πεινάτε όντως, οπότε, παρακαλώ, φάτε! Αλλά υπάρχουν φορές που αισθάνεστε πεινασμένοι ή παρατηρείτε λιγούρες (συχνά για αλμυρά τρόφιμα) επειδή διψάτε πραγματικά. Είναι σημαντικό να δίνετε μεγάλη προσοχή στο σώμα σας και να μάθετε τη διαφορά – όχι επειδή δεν πρέπει να τρώτε, αλλά επειδή το σώμα σας προσπαθεί να σας πει ότι χρειάζεται νερό. Την επόμενη φορά που θα νιώσετε πεινασμένοι, αλλά δεν είστε σίγουροι γιατί -ίσως μόλις φάγατε ή δεν νιώθετε συνήθως πεινασμένοι εκείνη την ώρα- ρωτήστε τον εαυτό σας «μήπως είμαι αφυδατωμένος;». Πιείτε ένα ποτήρι νερό και περιμένετε περίπου 15 λεπτά. Τις περισσότερες φορές, οι άνθρωποι διψάνε και δεν έχουν πραγματική ανάγκη να φάνε. Και προσέξτε, μπορεί να διψάτε και να πεινάτε, οπότε πάρτε ένα ποτήρι νερό και ένα ικανοποιητικό σνακ.

Νιώθετε έντονο πονοκέφαλο

Δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη εξήγηση για το γιατί οι πονοκέφαλοι εμφανίζονται με την αφυδάτωση, αλλά οι ειδικοί έχουν μερικές υποψίες. «Μια θεωρία εργασίας περιλαμβάνει υποδοχείς πόνου στον εγκέφαλο που συνδέονται με τις μήνιγγες (στρώματα μεμβράνης που προστατεύουν τον εγκέφαλο και τον νωτιαίο μυελό σας)», λέει η Dr Tamika Henry. Η αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει μετατόπιση υγρού από τον εγκέφαλο, ασκώντας πίεση στις μήνιγγες και διεγείροντας έτσι τους υποδοχείς πόνου. Μετάφραση: αυτός ο πονοκέφαλος είναι μια πιθανή ένδειξη ότι έχετε μείνει πολλή ώρα χωρίς νερό.

Δεν μπορείτε να συγκεντρωθείτε

Αν δυσκολεύεστε να εστιάσετε, καλό θα ήταν να πιείτε λίγο νερό. «Η αφυδάτωση μπορεί να οδηγήσει σε έλλειψη ικανότητας συγκέντρωσης, προκαλώντας βραχυπρόθεσμες προκλήσεις στην εκτέλεση εργασιών που σχετίζονται με κινητικές και οπτικές δεξιότητες», λέει η Dr. Henry. Ακόμη και η ήπια αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει γνωστικά προβλήματα, γι’ αυτό και συνιστά να βάζετε υπενθυμίσεις κατά τη διάρκεια της ημέρας για να σας υπενθυμίζουν να πίνετε νερό.

Έχετε δυσκοιλιότητα

Η δυσκοιλιότητα είναι το χειρότερο. Ορίζεται ως λιγότερες από τρεις κινήσεις του εντέρου την εβδομάδα και είναι συχνή στους Αμερικανούς – περίπου 16 στους 100 ενήλικες έχουν συμπτώματα δυσκοιλιότητας, σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Διαβήτη και Πεπτικών και Νεφρικών Νοσημάτων. Ένας από τους υπαίτιους της δυσκοιλιότητας μπορεί να είναι η αφυδάτωση. Το νερό βοηθάει την πέψη, και τελικά είναι ένα από τα πιο χρήσιμα κλειδιά για να διατηρήσετε τα πράγματα σε κίνηση και κανονικότητα.

Είστε γκρινιάρηδες

Ενώ η έλλειψη ύπνου ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την αρνητική διάθεση -και όλοι γνωρίζουμε ότι το να νιώθετε «πεινασμένοι» είναι σίγουρα κάτι παρόμοιο-, η αφυδάτωση μπορεί επίσης να παίξει ρόλο στην καταστροφή της ψυχικής σας κατάστασης. Νιώθετε δύστροπος, ανυπόμονος ή ενοχλημένος; «Η αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει νευρολογικές επιδράσεις που οδηγούν σε ευερεθιστότητα», λέει η Dr. Henry. Έτσι, την επόμενη φορά που θα ξεσπάσετε στον σύντροφό σας ή στα παιδιά, μπορεί να έχει να κάνει λιγότερο με τη συμπεριφορά τους και περισσότερο με την ανάγκη σας για νερό.

Το δέρμα σας είναι λιγότερο ελαστικό

Ενώ η ξηροδερμία δεν είναι απαραίτητα άμεση ένδειξη των επιπέδων ενυδάτωσης, η ελαστικότητα του δέρματος είναι. Έχετε ποτέ τσιμπήσει το χέρι σας για να δείτε αν ξαναμπαίνει γρήγορα στη θέση του; Αν δεν το κάνει, αποδεικνύεται ότι αυτός είναι ένας αρκετά αποτελεσματικός τρόπος για να καταλάβετε αν είστε αφυδατωμένοι. Για να κάνετε τη δοκιμή, χρησιμοποιήστε δύο δάχτυλα για να τσιμπήσετε το δέρμα σας στο πάνω μέρος του χεριού σας, στο κάτω μέρος του βραχίονα ή στην κοιλιά σας. Αν είστε ενυδατωμένοι, θα πρέπει να τεντώνεται και να απελευθερώνεται, επαναπαυόμενο αμέσως στη θέση του. Όταν είστε αφυδατωμένοι, από την άλλη πλευρά, το δέρμα σας χάνει μέρος της ελαστικότητας που χρειάζεται για να επανέλθει αμέσως.


Πόσο νερό πρέπει να πίνετε;

Η σύντομη απάντηση: Εξαρτάται. Η μακροσκελής απάντηση; Η έρευνα έχει διαπιστώσει ότι «δεν υπάρχει ενιαία ημερήσια απαίτηση νερού για ένα δεδομένο άτομο». Δεν είναι εύκολο να πούμε ακριβώς πόση ποσότητα χρειάζεστε, επειδή εξαρτάται πραγματικά από μια σειρά παραγόντων, όπως το μέγεθος και η σύνθεση του σώματος, τα επίπεδα σωματικής δραστηριότητας, το κλίμα και η διατροφή. Εάν περνάτε χρόνο σε ζεστό καιρό ή εκτελείτε επίπονη άσκηση, για παράδειγμα, θα πρέπει να αντικαταστήσετε τα υγρά που χάνονται από την εφίδρωση πίνοντας ακόμη περισσότερο (και μην ξεχνάτε να αντικαταστήσετε και τους χαμένους ηλεκτρολύτες).

Πιθανότατα έχετε ακούσει την οδηγία να πίνετε περίπου οκτώ ποτήρια την ημέρα. Αλλά δεν υπάρχουν επιστημονικά στοιχεία που να οδηγούν στο συμπέρασμα ότι αυτές οι συστάσεις αποτελούν τον τυπικό, απόλυτο κανόνα για κάθε άτομο.

Αντί να αγωνιάτε για συγκεκριμένες ποσότητες, στοχεύστε στο να πίνετε νερό τακτικά κατά τη διάρκεια της ημέρας και ακούστε προσεκτικά τα φυσικά σήματα του σώματός σας. Να θυμάστε ότι πολλές τροφές (φρέσκα φρούτα και λαχανικά) και ποτά εκτός από το νερό (τσάι, γάλα, smoothies) συμβάλλουν επίσης στην κατάσταση ενυδάτωσής σας. Οι συνήθειες ενυδάτωσης του, για παράδειγμα, μπορούν να είναι η απόλαυση ενός φλιτζανιού καφέ το πρωί και ενός φλιτζανιού τσαγιού το βράδυ, η κατανάλωση πέντε μερίδων λαχανικών και δύο μερίδων φρούτων κάθε μέρα και η κατανάλωση τουλάχιστον ενός ποτηριού νερού με κάθε γεύμα.

iefimerida/ unsplash

Κύρια Θέματα

ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΑΓΟΡΩΝ

Κάθε μέρα μαζί