Θυμάστε τα όνειρά σας;

Συχνά λέμε ότι δεν είμαστε καλοί στο να θυμόμαστε τα όνειρα! "Ποτέ δεν μπορώ να θυμηθώ τι έχω ονειρευτεί''.

Ναι, όλοι μας βλέπουμε όνειρα. Κάθε βράδυ, κατά μέσο όρο δύο ώρες ανά νύχτα, ισοδυναμεί όσο με έξι χρόνια της ζωής ενός ατόμου! Βλέπουμε πάρα πολλά όνειρα.
Μερικοί πιστεύουν ότι τα όνειρα είναι «ψυχικά σκουπίδια”, δηλαδή τυχαία χημικά σήματα που ενοχλούν τον εγκέφαλό μας καθώς κοιμόμαστε. Όχι, εξυπηρετούν έναν σαφή στόχο, που η επιστήμη σήμερα υποστηρίζει πλήρως. Τα όνειρα έχουν επίσης γνωστές λειτουργείες (REM- με γρήγορη κίνηση των ματιών), και ανακαλύφθηκε σε ένα εργαστήριο ύπνου στα τέλη της δεκαετίας του ’50. Απο τότε, η έρευνα των ονείρων έχει αυξηθεί δραματικά. Ποιά είναι η λειτουργία των ονείρων; Μερικοί ερευνητές πιστεύουν ότι γίνεται επεξεργασία των εντυπώσεων που αποθηκεύτηκαν κατά τη διάρκεια της ημέρας στη μνήμη μας.
Ωστόσο, φαίνεται ότι ειδικά η φάση «μη-REM ύπνου», σε αντίθεση με την REM-ύπνου, διαδραματίζει καίριο ρόλο στην απόκτηση νέων γνώσεων. Άλλοι πιστεύουν ότι η λειτουργία των ονείρων καθαρίζει τις πληροφορίες που παίρνουμε όταν είμαστε ξύπνιοι, έτσι ώστε να μην υπάρχει κατάρρευση εξαιτίας της υπερφόρτωσης. Ο Freud και ο Jung, πίστευαν ότι τα όνειρα μας περιέχει πολλές πληροφορίες για το τι συμβαίνει μέσα μας, και ιδιαίτερα με την ψυχική ευεξία και ανάπτυξη.
Άλλοι πιστεύουν ότι η λειτουργία των ονείρων γίνεται για να διασφαλιστεί η ψυχική ισορροπία μέσα μας. Δηλαδή όπως ακριβώς το σώμα είναι σε θέση να ρυθμίσει σε μεγάλο βαθμό μια θεραπεία, έτσι και το μυαλό μας κάνει το ίδιο πράγμα, και το μέρος των ονείρων παίζει έναν κεντρικό ρόλο στη διασφάλιση της ψυχικής μας ισορροπίας. Επισημαίνουν επίσης θέσεις στην πνευματική μας ανάπτυξη, ή όπου έχουμε σταματήσει. Η αίσθηση της θέλησης να κατανοήσουμε το περιεχόμενο των ονείρων μας κάνει πολύ μεγαλύτερη την επίγνωση του τι πραγματικά συμβαίνει μέσα και γύρω μας (αλληλεπίδραση με τον κόσμο).
Για να καταλάβουμε τι βλέπουμε φυσικά πρέπει να είμαστε σε θέση να τα θυμόμαστε. Οι επιστήμονες έχουν ανακαλύψει ότι κατά μέσο όρο οι γυναίκες είναι καλύτερες από τους άνδρες στο να θυμούνται τα όνειρά τους, και οι γυναίκες πιστεύουν επίσης, ότι το περιεχόμενο των ονείρων τους στην πραγματικότητα σημαίνει κάτι. Υπάρχουν μερικές άκρες για να σας βοηθήσουν να θυμάστε καλύτερα τα όνειρά σας.

** Όταν παρουσιάζεται κάποιο ενδιαφέρον στα όνειρά σας.
Τη στιγμή που θα αρχίσει να προβάλλεται ένα πραγματικό ενδιαφέρον στα όνειρά σας, θα διαπιστώσετε ότι μπορείτε πιο εύκολα θα τα θυμηθείτε. Μπορείτε απλά να αποκτήσετε μια καλύτερη σύνδεση με το ασυνείδητο σας, -από όπου προέρχονται τα όνειρα- . Για να βρείτε αυτό το ενδιαφέρον, μπορείτε να δείτε τα όνειρά σας ως μέρος του εαυτού σας που είναι πιο ενημερωμένο – ένα μέρος το οποίο έχει πολύ περισσότερα εξελιγμένα βήματα από τον συνειδητό εαυτό, και αντανακλούν κάποιες ισχυρές «γνώμες και απόψεις” για τον τρόπο ζωή σας.
** Αποφασίστε και πείτε στον εαυτό σας λίγο πριν κοιμηθείτε, ότι θα θυμάστε τα όνειρά σας όταν ξυπνάτε. Με τον τρόπο αυτό, θα σας υπενθυμίζει τον στόχο σας.
** Γράψτε τα όνειρά σας.Πάρτε χαρτί και στυλό και αφήστε τα στο κομοδίνο σας. Εάν χρησιμοποιείτε έναν φορητό υπολογιστή, φροντίστε να υπάρχει σελίδα έτοιμη όπου μπορεί να γραφτεί το επόμενο όνειρό σας. Εναλλακτικά, μπορείτε να γράψετε το όνειρο σε μια συσκευή εγγραφής φωνής του smartphone, μέσω του οποίου μπορείτε συνήθως να πάρετε πολύ πιο λεπτομερείς αναφορές των ονείρων σας. Όταν αρχίσετε να γράφετε τα όνειρά σας το μυαλό και το υποσυνείδητο σας, πρέπει να θέλει πραγματικά να θυμηθεί – έτσι το καθιστά ευκολότερο. Γίνεται πιο αποτελεσματικό όταν αρχίσετε να προβληματίζεστε σχετικά με το περιεχόμενο των ονείρων αλλά αυτό είναι ένα εντελώς νέο κεφάλαιο από μόνο του.

** Ονειρευόμαστε πολύ περισσότερο κατά τη διάρκεια των τελευταίων 4 ωρών ενός 8-ωρου ύπνου. Μόλις ξυπνήσουμε είμαστε ακόμα υπο την επήρεια του κόσμου των ονείρων. Βεβαιωθείτε ότι το ξυπνητήρι βρίσκεται κοντά σας και δεν χρειάζεται να σηκωθείτε για να το απενεργοποιήσετε. Αν ξυπνήσεις και σηκωθείς πολύ γρήγορα από το κρεβάτι, το όνειρο θα εξαφανιστεί από τη μνήμη. Παραμείνετε ήσυχοι στο κρεβάτι, και κρατήστε τα μάτια σας κλειστά. Προσπαθήστε να μείνετε σε αυτή την χαλαρή, μισοκοιμισμένη κατάσταση. Με αυτόν τον τρόπο θα είστε σε καλύτερη θέση θύμισης. Προσέξτε να μην ξανακοιμηθείτε και δεν προλάβετε να πάτε στη δουλειά.

Σχετικά άρθρα:

loading...
Close Menu