Σας αγχώνει ο ήχος;

Χάνοντας τον ύπνο, βρισκόμαστε σε μια κατάσταση ανησυχίας, ευερεθιστότητας, και με αρκετή δυσκολία εστίασης.

Η πίεση της καθημερινότητας αφήνει την αίσθηση ότι το ποτήρι μας ξεχειλίζει με πολύ περισσότερα πράματα από ότι μπορούμε να διαχειριστούμε.
Το λίγο το άγχος είναι υγιές. Μας κρατά σε εγρήγορση, και μας ετοιμάζει να αναλάβουμε μια πρόκληση. Στη συνέχεια θα επιστρέψουμε στα φυσιολογικά μας επίπεδα έτοιμοι να ανταποκριθούμε και πάλι σε μια έκτακτη περίπτωση, όταν χρειαστεί. Αλλά το χρόνιο στρες, μπορεί να μας βάλει σε κατάσταση επιβίωσης, με μια αυτόνομη αντίδραση του νευρικού συστήματος που ονομάζεται πάλη ή πτητική αντίδραση.
Το αυτόνομο νευρικό σύστημα ρυθμίζει την ικανότητα ενός ατόμου να προσαρμόζεται στις αλλαγές του περιβάλλοντος μέσω της διαφοροποίησης των αισθήσεων, με κινητήρα, τις νευροενδοκρινείς λειτουργίες μέσω των διακλαδώσεων του παρασυμπαθητικού και συμπαθητικού. Αυτές οι διακλαδώσεις λειτουργούν από κοινού για την προσαρμογή, την ρύθμιση και αντιμετώπιση των εσωτερικών και εξωτερικών περιβαλλοντικών απαιτήσεων.
Το συμπαθητικό σύστημα μας προειδοποιεί για τον κίνδυνο, και το παρασυμπαθητικό μας βοηθά να ανακτήσουμε τον έλεγχο, έτσι ώστε το ένστικτο πολέμου και πτήσης να μην υπερισχύει.
Ο θόρυβος είναι παντού, και αποτελεί πλέον ένα πολύ μεγάλο μέρος της ζωής μας, όπως τον αέρα που αναπνέουμε, και τα τρόφιμα που τρώμε. Έχετε σκεφτεί ποτέ την επίδραση του ήχου στην ψυχική και σωματική υγεία μας;
Πολλοί αισθάνονται αγχωμένοι και άβολα με ήχους του δικού τους σπιτιού, ή στο σχολείο, την εργασία, και τους δημόσιους χώρους, αλλά δεν περνάει απο το μυαλό τους, ότι στην ουσία είμαστε αιχμάλωτοι και σε κατάσταση επιβίωσης.
Ο θόρυβος είναι ένας διάχυτος ρύπος, και ένας βιολογικός παράγοντας άγχους που προκαλεί αντιδράσεις.
Μια πρόσφατη έκθεση της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας και του Κοινού Κέντρου Ερευνών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αναφέρει ότι ο θόρυβος, και η ατμοσφαιρική περιβαλλοντική ρύπανση, είναι η δεύτερη αιτία προβλημάτων υγείας. Σκεφτείτε: Πόσο συχνά χτυπάει το τηλέφωνό σας, ή μια ηχητική ειδοποίηση μηνύματος; Πόσες φορές αισθανθήκατε ότιη δυνατή μουσική αιμορραγεί από τα ακουστικά του εφήβου σας; Πόσος θόρυβος μπαίνει στο σπίτι σας από τα παράθυρα; Τα μέλη της οικογένειας φωνάζουν απο το ένα δωμάτιο στο άλλο; Ακούς τη χορτοκοπτική μηχανή την ηλεκτρική σκούπα, τον απορροφητήρα του γείτονα, τα σκυλιά να γαβγίζουν, και ένα σκουπιδιάρικο που βρίσκεται κάτω στο δρόμο.
Όλα ακούγονται σε στρώσεις το ένα πάνω στο άλλο, και τα ντεσιμπέλ τους συνδυάζονται με τα κύματα ήχου που συγκρούονται. Μπορεί να τρίζουμε τα δόντια μας, να αρπαζόμαστε με συνεργάτες και φίλους μας, χάνονταας το μέτρο, χωρίς καν να γνωρίζουμε το γιατί.
Ποιοι είναι οι προσωπικοί στρεσογόνοι ήχοι ; Κάντε μια απογραφή, και προσπαθείστε να τους αφαιρέσετε από τη ζωή σας.

Ο θόρυβος επηρεάζει αρνητικά τη φυσιολογική ψυχική ηρεμία. Είναι άκρως επικίνδυνος και σημαντική απειλή για την ανθρώπινη υγεία. Όχι μόνο μπορεί να επηρεάσει την ακοή με τη συνεχή έκθεση, αλλά κατά κανόνα όσο μεγαλύτερη είναι ένταση και η διάρκεια του ήχου τόσο μεγαλώνει και η πιθανότητα απώλειας της ακοής. Σε ορισμένα επίπεδα μπορεί να αυξήσει την αρτηριακή πίεση, να αλλάξει τον τρόπο που χτυπάει η καρδιά, να αυξήσει το ρυθμό της αναπνοής, να διαταράξει την πέψη, να φέρει αυπνία, λιγότερη εστίαση, προσοχή, και μαθησιακή ανάπτυξη.
Το παράδοξο και συγχρόνως εκπληκτικό είναι ότι μπορούμε να ανεχτούμε πολύ περισσότερο θόρυβο απο ότι πρέπει. Το τίμημα για τη σωματική, ψυχική και συναισθηματική υγεία μας είναι πολύ μεγάλο.
Πώς μπορούμε να καταπολεμίσουμε το θόρυβο και να κινηθούμε σε φυσιολογικά επίπεδα, μειώνοντας το άγχος και βελτιώνοντας την υγεία μας;
Υπάρχουν μερικές στρατηγικές μείωσης του ήχου, και ένας διακανονισμός του στρες.
Ένας κοινός στρεσογόνος παράγοντας ήχου είναι η υπερβολική χρήση ακουστικών
Κρατήστε χαμηλή ένταση όταν φοράτε ακουστικά. Όσο χαμηλότερη είναι η ένταση, τόσο λιγότερες πιθανότητες έχετε να προκαλέσετε βλάβη στην ακοή σας. Περιορίστε το χρόνο που ακούτε καθημερινά με τα ακουστικά σε μία ώρα κάθε φορά. Όσο περισσότερο τα χρησιμοποιείτε, τόσο πιο κουρασμένοι γίνονται οι μύες του αυτιού. Η ακουστική κόπωση μειώνει την ικανότητα του αυτιού να προστατεύσει τα ευαίσθητα κύτταρα του αυτιού που καταστρέφονται από τον δυνατό ήχο.
Χρησιμοποιήστε ακουστικά υψηλής ποιότητας που καλύπτουν το αυτί.
Ακούγονται καλύτερα σε χαμηλότερη ένταση και σας επιτρέπει να απολαύσετε όλες τις διακυμάνσεις της αγαπημένης σας μουσικής, χωρίς τον κίνδυνο απώλειας της ακοής. Τα ακουστικά που καλύπτουν το αυτί παρέχουν μια πιο φυσική μορφή ακρόασης από ότι τα λεπτά ακουστικά που εισάγονται στο κανάλι του αυτιού. Επιπλέον μειώνουν το θόρυβο του περιβάλλοντος και επιτρέπει την χαμηλότερη και ασφαλέστερη ακρόαση.
Απομακρυνθείτε από το θόρυβο εάν είναι πάρα πολύ δυνατός. Κρατήστε τις ωτοασπίδες μαζί σας για να μπλοκάρετε το θόρυβο, ιδιαίτερα στους κινηματογράφους και τις ζωντανές μουσικές εκδηλώσεις, φορώντας ακουστικά ακύρωσης θορύβου. Οι σπουδές και η εργασία, σε ήσυχες περιοχές χωρίς ηχητικές ενοχλήσεις που σπάνε εστίαση, είναι ιδανικές.
Αν δεν είστε σίγουροι πόσο δυνατά θέλετε να ακούσετε ένα τραγούδι, υπάρχει ένα μέτρο εφαρμογής ντεσιμπέλ για το κινητό σας τηλέφωνο. Ακούγεται λιγότερο από 75 dB και γενικά θεωρείται ασφαλή, αλλά πάνω από 60 db μπορεί να βλάψουν την εστίαση και την προσοχή, και μεγαλύτερος από 30 dB μπορεί να διαταράξει τον ύπνο.
Δημιουργήστε το δικό σας καθημερινό τόνο και ένταση ήχου στις συχνότητες που θέλετε, για χαλάρωση, εστίαση, κίνητρο και δημιουργικότητα.
Όταν εσείς αισθάνεται καλά με την ένταση της μουσικής που ακούτε ο εγκέφαλος και το σώμα σας συμπαρασύρουν.
Περάστε περισσότερο χρόνο με μια βόλτα στη φύση και συνδεθείτε με την ομορφιά του φυσικού κόσμου, που παρέχει επούλωση απο τον τεχνητό θόρυβο ψυχική ευεξία, και ξέπλυμα της φλυαρίας του μυαλού διώχνοντας το άγχος. Χαρίστε στον εαυτό σας ένα μίνι διάλειμμα από το θόρυβο της πόλης, και του σύγχρονου τρόπου ζωής στο πλησιέστερο πάρκο, λιβάδι, δάσος ή στην παραλία σας.

Υιοθετήστε μια καθημερινή προσωπική πρακτική ακρόασης, ακούγοντας το πρόγραμμα που σας αρέσει. Αυτό θα σας βοηθήσει να νιώσετε άνεση στο περιβάλλον σας, φιλτράροντας τον ανεπιθύμητο θόρυβο, μειώνοντας το στρες, και βελτιώνοντας την ακουστική επεξεργασία και γνωστική απόδοση. Χρειάζονται μόνο 15-30 λεπτά την ημέρα.
Απενεργοποιήσετε το τηλέφωνό σας, και δώστε ευκαρίες στον εαυτό σας να σκέφτεται ήσυχα και απερίσπαστα μακριά από όλο το θόρυβο και τη φασαρία.
Θυμηθείτε ότι είναι στο χέρι σας όχι μόνο να πετάξετε τους ηχητικούς ρύπους,αλλά να διαχειριστείτε ομαλά τους οποιουσδήποτε στρεσογόνους παράγοντες, και να ανακτήσετε την ποιότητα ζωής σας.

Σχετικά άρθρα:

loading...
Close Menu