Ξεπεράσετε γρήγορα τη ντροπή και το άγχος

Ξεφορτωθείτε τα συναισθηματικά σας βάρη χρησιμοποιώντας αυτές τις στρατηγικές.

Φαίνεται απίστευτο ότι οι άνθρωποι κουβαλούν τόσα προβήματα και περιττές αποσκευές μέσα τους για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. Ωστόσο, σε κάποιες περιπτώσεις μπορούμε να απαλλαχτούμε από το άγχος με κάποιες μικρές αλλαγές συμπεριφοράς.
1. Να είστε ειλικρινείς, και ανοιχτοί με τις αδικαιολόγητες πηγές ντροπής.
Ας δούμε ένα παράδειγμα. Αν είστε ακραία νυχτερινός τύπος κουκουβάγιας, και λατρεύετε την ησυχία της νύχτας είναι δικαίωμά σας. Μη νοιώθετε αμήχανα για το γεγονός ότι μένετε ξύπνιοι μέχρι αργά. Μπαίνετε στον πειρασμό να βρείτε δικαιολογίες για το λόγο που δεν είστε διαθέσιμος το πρωί, αλλά είναι πολύ προτιμότερο να είστε ειλικρινής εκ των προτέρων με φίλους και συναδέλφους για τις ώρες που διατηρείτε ενημερώνοντάς τους σχετικά.
Όταν έχετε μια άτυπη συνήθεια όπως αυτή, υπάρχει μια ανισορροπία ωρών εργασίας με τους άλλους, η οποία δεν εξυπηρετεί τις ανάγκες τους. Μην υποχωρείτε σε θέματα συμπεριφοράς από κάτι που απαιτούν οι άλλοι από εσάς. Η προτίμησή σας είναι οι απογευματινές ώρες, αλλά αν χρειαστεί μπορείτε να κάνετε τη δουλειά σας και το πρωί. Εάν έχετε την επιλογή για ένα ευέλικτο ωράριο και σας αρέσει, είναι στο χέρι σας να το διατηρήσετε.
Πώς μπορεί να σας βοηθήσει: Τα έντονα συναισθήματα πολλές φορές χρειάζονται εκτόνωση και συνήθως ακολουθούν παρορμητικές ενέργειες. Επομένως, όταν ενεργείτε απενοχοποιημένα έχοντας τον έλεγχο και ισορροπία συναισθημάτων, όχι μόνο θα αισθάνεστε καλύτερα με τον εαυτό σας, αλλά και οι άλλοι άνθρωποι θα εκτιμήσουν την ειλικρίνειά σας.
2. Αποφασίστε τι θα επιτρέψετε να σας πειράξει.
Οι έρευνες δείχνουν ότι περίπου το 50% των σχέσεών μας μπορούν να ταξινομηθούν ως αμφιλεγόμενες, με αναποφασιστικότητα και μικτά συναισθήματα. Αυτό σημαίνει ότι οι σχέσεις αποτελούν πηγή θετικών και αρνητικών συναισθημάτων για εμάς. Ο σύντροφος και τα μέλη της οικογένειάς μας συχνά γνωρίζουν τα συναισθηματικά κουμπιά μας και πώς να τα χειριστούν. Σκεφτείτε τον τρόπο που σας πειράζουν όταν κάτι σας γοητεύει, και ποια επιχειρήματα ή λέξεις χρησιμοποιούν όταν θέλουν να σας πονέσουν, όπως για παράδειγμα, όταν σας κάνουν κριτική για τις επιλογές της εμφάνισής σας.
Πώς μπορεί να σας βοηθήσει: Βρισκόμαστε συνεχώς σε κύκλους αμοιβαίου ανταγωνισμού με τους κοντινούς μας ανθρώπους. Εσείς αποφασίζετε τι σας ενοχλεί. Αφήστε την πάλη με τον εαυτό σας και ελαττώστε την επιρροή που έχουν οι άλλοι πάνω σας, καθώς προσπαθούν να χειραγωγήσουν τα συναισθήματά σας.
Αποφασίστε ότι δεν θα πρέπει να σας ενοχλούν γιατί απλά δεν πρόκειται να λυθεί το πρόβλημα, με τους άλλους, όπως επίσης είναι γεγονός ότι δεν μπορείτε να τους αλλάξετε.
3. Βάλτε ένα στόχο.
Αν σας αρέσουν οι προκλήσεις και να μαθαίνετε καινούρια πράγματα υπάρχει ένας μεγάλος κατάλογος με θέματα που σας ενδιαφέρουν. Το πιο απογοητευτικό είναι να έχετε στόχους που λιμνάζουν στο παρασκήνιο του μυαλού σας, και ποτέ δεν κάνατε μια προσπάθεια για την υλοποίησή τους, ή βάλατε κάποιο στόχο και η προσπάθειά σας εξασθένισε μετά από μερικές ημέρες.
Δοκιμάστε ριζική αλλαγή στην προσπάθειά σας, ή απευθυνθείτε σε πιο ρεαλιστικούς στόχους, όπου να ισορροπούν οι ευθύνες και οι ανάγκες για χαλάρωση. Μην αναβάλλετε αυτό που μπορείτε να κάνετε σήμερα για το μέλλον.
Πώς μπορεί να σας βοηθήσει: Εάν δραστηριοποιηθείτε δεν θα νιώθετε ότι η αποτυχία σας χτύπησε την πόρτα πρίν καν ξεκινήσετε. Θα πρέπει να ξέρετε επίσης ότι οι ρεαλιστικοί στόχοι δεν εγγυώνται πάντα ένα καλό αποτέλεσμα ανάλογα με το κόστος, τον χρόνο και την προσπάθεια που θα καταβάλλετε. Η δέσμευση όμως αξίζει την απαιτούμενη προσπάθεια.
4. Αποφασίστε για τι πράγμα δεν είστε υπεύθυνοι.
Οι άνθρωποι που έχουν άγχος, είναι συνήθως επιρρεπείς στο να αναλαμβάνουν υπερβολικές ευθύνες. Αυτό το έντονο συναίσθημα υπευθυνότητας μπορεί να εκδηλώνεται με το να βοηθάτε τους άλλους ανθρώπους με όποιο τρόπο μπορείτε, αλλά και να αναλαμβάνετε την ευθύνη του λάθους των άλλων. Εάν πέσετε σε αυτή την παγίδα, προσδιορίστε το σημείο που δεν φέρετε ευθύνη, όπως για παράδειγμα τις οικονομικές επιλογές που κάνουν οι γονείς σας, ή την κατάθλιψη του συντρόφου σας.
Πώς μπορεί να σας βοηθήσει: Ίσως δεν αναγνωρίζετε ότι η υπερβολική ανάληψη ευθύνης μπορεί να οδηγήσει σε ακραίες συμπεριφορές όπως η συχνή γκρίνια. Εάν απορρίψετε αυτή την τάση, θα σας βοηθήσει στην επίτευξη καλύτερων ορίων στις σχέσεις σας.
Η ανησυχία για τους άλλους μπορεί να είναι ένας τρόπος να αποφύγετε τις δικές σας ανάγκες. Απελευθερώνοντας κάποιες από τις ανησυχίες σας για τους άλλους, ίσως αποφύγετε να βελτιώσετε τη δική σας συμπεριφορά και να έχετε περισσότερη ενέργεια.
5. Συγχωρήστε τα λάθη του παρελθόντος.
Από ποια λάθη του παρελθόντος προσπαθείτε να ξεφύγετε; Για ποιες αποφάσεις λυπάστε; Σκεφτείτε τους τύπους επώδυνων αναμνήσεων και λύπης που τείνουν να ενεργοποιούνται όταν πιέζετε τον εαυτό σας για να βγείτε έξω από τη ζώνη άνεσής σας.
Ίσως κάποια στιγμή που είστε μόνοι, να λέτε κάτι για να δικαιολογήσετε τις πράξεις σας, ή και να συγχωρήσετε τον εαυτό σας. Όποιο και αν είναι το μέσον που θα διαλέξετε για να αισθανθείτε ισορροπία ανάμεσα στην δίκαιη κρίση την καλοσύνη και την ανάληψη ευθύνης θα είναι χρήσιμο. Ο καθένας κουβαλάει μέσα του ένα πακέτο καλών και κακών αποφάσεων, αλλά είναι σίγουρο ότι δεν μπορείτε να προχωρήστε ούτε βήμα όταν νιώθετε παράλυτοι κατά τη λήψη μελλοντικών αποφάσεων.
Πώς μπορεί να σας βοηθήσει: Το να παγιδεύεται τον εαυτό σας ανακυκλώνοντας τα λάθη σας με αισθήματα ντροπής είναι πολύ αντιπαραγωγικό. Μια επένδυση πρίν χρόνια σε κάτι που θεωρήσατε καλό δεν θα έπρεπε να σας φοβίζει σήμερα. Το να συγχωρείτε τα λάθη του παρελθόντος και να αποβάλλετε τις βαριές συναισθηματικές αποσκευές θα σας βοηθήσει να κάνετε πιο αντικειμενικές αποφάσεις τώρα.
Η πραγματοποίηση λεπτών αλλαγών στη σκέψη και τη συμπεριφορά σας, μπορεί να έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στη ζωή σας από ό, τι θα περίμενε κανείς. Οι άνθρωποι συχνά υπερεκτιμούν αυτό που χρειάζονται για να κάνουν σημαντικές αλλαγές. Πειραματιστείτε για το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε στον εαυτό σας.

Σχετικά άρθρα:

loading...
Close Menu